en dan moeten we daarna bij een transferbalie de labels voor Seattle halen?quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:37 schreef jaco het volgende:
[..]
Dat is soms wel mogelijk maar in dit geval zeker niet. Je komt op Newark voor het eerst de VS binnen. De amerikaanse douane wil je dan langs zien lopen met al je bagage, zodat ze je eventueel kunnen kontroleren. Iedereen die aankomt in de VS of overstapt naar een binnenlandse vlucht krijgt dus automatisch zijn koffer op de band.
Eerste voornaam is afdoende. Veel airlines vragen ook enkel 1e naam.quote:Op zaterdag 4 september 2010 02:48 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Voor zover ik weet letterlijk de namen van een reisdocument overnemen.
ehm ik reis altijd op mn ID erheen, dus neem aan dat je dat bedoeld maar in ieder geval bedankt voor het antwoordquote:Op woensdag 8 september 2010 10:32 schreef 18konijn het volgende:
Roemenië zit nog niet in Schengen, dus wel even je paspoort laten zien als je erin en eruit gaat. Maar verder is het geen probleem als je Nederlander bent.
Ja, het is gewoon EU, dus je mag met je ID-kaart reizen. Met Schengen wordt bedoeld, dat er vrij verkeer van personen, kapitaal en goederen is, ofwel je wordt dan helemaal niet meer gecontroleerd aan de grens. Je hebt dan alleen een geldige identificatie nodig voor de airline.quote:Op woensdag 8 september 2010 16:09 schreef spiedermann het volgende:
ehm ik reis altijd op mn ID erheen, dus neem aan dat je dat bedoeld maar in ieder geval bedankt voor het antwoord
Manila airport kennende valt er nog niet al te veel on line in te checken. Al zou het al kunnen, zal de rij bij het drop off point ook grandioos groot zijn.quote:Op zondag 12 september 2010 21:03 schreef Motormuis81 het volgende:
Vraagje met betrekking tot het inchecken op Manila airport.
Ik vlieg vanaf Manila terug naar Schiphol met Malaysian Airlines. Ik neem aan dat ik online kan inchecken. Maar moet ik dan gewoon aansluiten bij de incheckbali of is er ook een bagage dropoffpoint?? Ik lees nu nl niet de meest ideale verhalen over de rijen enz op Manila.
Wellicht iemand nog meer tips?ik vlieg om 18:30, dus om 15:30 zeker op het vliegveld.
Alsvast bedankt.
Dat hoeft binnen Europa (en vaak ook daarbuiten) al vrij lang niet meer.quote:Op maandag 13 september 2010 13:57 schreef PLAE@ het volgende:
Wil zojuist inchecken voor een vlucht. Hoef ik niet eens meer nummers van paspoorten/id-kaarten door te geven.
Is dat weer nieuw Heb het bij het boeken ook niet doorgegeven.
(gaat om Vueling btw).
Hoi. Ok ik dacht dat het aan de airliner lag of je online kon inchecken of niet.quote:Op maandag 13 september 2010 09:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Manila airport kennende valt er nog niet al te veel on line in te checken. Al zou het al kunnen, zal de rij bij het drop off point ook grandioos groot zijn.
Reken op een rij van minimaal 1 uur voor het inchecken cq bagage drop off. Rond die tijd (eind van de middag), is de rij bij de paspoortcontrole ook best groot. Dus met 15.30 ben je niks te vroeg.
(Neem wel een printje van je E-ticket mee, zonder bewijsje op papier van een ticket kom je de terminal niet in)
Ik werk er. Je cabinebagagelimiet is idd 5kg, tassen worden vrijwel nooit specifiek gewogen (mitst opvallend grote), maar kleine koffertjes wel altijd. Jouw tas is wel wat aan de grote kant, maar het hangt vice versa een beetje van de personen af (jou en de inchecker) en hoe vol je vlucht zit. Maar als je thuis incheckt en je boardingpass uitprint, hoef je in principe niet langs de check in/drop off, maar alleen door de bagagecontrole bij de douane (vertrekhal 3 tussen balierij 22/23). Zij wegen je tas niet, maar kijken wel naar wat er inzit en ook naar de grootte. Heb je dus geen verboden spullen voor de douane, kun je waarschijnlijk gewoon zonder problemen aan boord. Anders sturen zij je alsnog naar de drop off, wat echt heel snel kan gaan hoor. Maar met 6kg zul je wsl geen problemen krijgen. 10kg Wel!quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:23 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Heeft iemand ervaring met hoe streng Transavia de handbagage controleert? Ik vlieg in oktober van Amsterdam naar Marrakech.
Ik ben een behoorlijk lichte pakker met een kleine tas (plaatje), maar de limiet van 5 kg is wel erg laag. Met 6 kg heb ik gewoon alles bij me wat ik zou willen...
Ik zie er dus niet uit alsof ik veel bij me heb, maar als ze echt gaan wegen zou ik wel eens een pondje over de limiet kunnen zijn.
Die 5kg hebben niks te maken met veilgheidseisen, dit is gewoon om te voorkomen dat men veel te veel en te grote handbagage aan boord meenemen.quote:Op maandag 13 september 2010 19:25 schreef Qebbel het volgende:
[..]
bla die bla
Die 5kg zijn veiligheidsmaatregelen en eigenlijk met name gebaseerd op die kleine koffertjes die mensen meenemen. Als die uit de bagagebakken op iemands hoofd vallen, wil jij geen koffer van 10kg op je krijgen. Daarom wordt extra op de koffertjes gelet en minder qua gewicht op de tassen.
Fijne reis!
Niet iedereen is op vakantie natuurlijk. Ik vlieg een paar keer per week en reis rond met zo'n "hutkoffer". Maar goed, scheelt me wel elke keer 20 minuten wachten bij aankomst en bij vertrek kan ik ook later aankomen. Dat tikt op den duur gewoon aan, zeker als je af en toe ellende hebt met bagage (want dat heb je als je 100 keer per jaar vliegt gegarandeerd). Daarbij hoef je met een simpele trolley weinig te zeulen, er zitten tenslotte wieltjes onderquote:Op maandag 13 september 2010 20:49 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Eigenlijk heeft Transavia gelijk ook, ikzelf reis ook altijd met handbagage van maximaal 3 tot 5 kilo, en daarvan is de tas waarschijnlijk al 1 kilo, de rest gaat of mee als ruimbagage, ik verbaas mij altijd over de mensen met hutkoffers aan boord en die daar over het vliegveld mee lopen zeulen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |