abonnement Unibet Coolblue
pi_85737922
Goedemiddag,

2 weken gelden heb ik te horen gekregen dat het bedrijf waar ik als student parttime werk, overgenomen gaat worden. Uiteraard nemen zij ook alle contracten over. Echter, de productielocatie waar ik werkzaam ben gaat sluiten en wordt verhuisd naar een plaatsje hier 40 kilometer hiervandaan.

De week na deze bekendmaking had ik met personeelszaken van het overnemende bedrijf een gesprek. Dat verliep, naar ik verwachtte, niet heel soepel. De mevrouw van PZ begon met de vraag "Wat ik dacht te gaan doen bij het nieuwe bedrijf". Daarop zei ik geen flauw idee te hebben en vroeg wat voor werk studenten normaal doen binnen haar bedrijf. Ze kwam toen met een paar functies, maar deed geen toezeggingen. Na dat verhaaltje zei ze gelijk "Maar heb je ook nagedacht over de reisafstand, hoe denk je er te gaan komen?". Ik zei dat ik niet beschikte over een auto, en dat het met het OV ook lastig gaat worden. Toen zei ze "Als het geen optie is om naar de nieuwe locatie te reizen, dan zal je ontslag moet nemen".

Daar kwam de kat of aap dus een beetje uit de mouw. Ik gaf aan dit absoluut geen optie te vinden, ik heb immers een vast contract en ik ben niet degene die voor een verhuizing heeft gekozen. Ik zei dat ik van hun kant eigenlijk verwachtte dat zij met een oplossing zouden komen.

Op het eind van het gesprek zei ik nogmaals dat ontslag nemen voor mij geen optie was waarop zei snauwde "Dan verplicht ik je naar *random plaats 40 kilometer ver weg* te komen!"

Nou is mijn vraag, kan de nieuwe werkgever mij verplichten 40 kilometer te reizen? Ik beschik over een fiets, en over een OV jaarkaart maar niet over een auto. Met het OV zou ik er ongeveer 2 uur over doen om er te komen, en weer 2 uur om thuis te komen.

Samengevat:
- Bedrijfsovername
- Bedrijfsverhuizjng, nieuwe locatie 40 kilometer hier vandaan
- Nieuwe werkgever geeft aan dat ik de optie heb te reizen of ontslag te nemen, ik geef aan dat dat laatste geen reëele optie is
- mevrouw van PZ snauwt "Dat verplicht ik je te reizen!"
- Welke rechten heb ik? Ben ik verplicht hiermee akkoord te gaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Jawoeii op 26-08-2010 18:37:36 ]
pi_85737992
dit is zo'n beetje het standaard trucje om jou ontslag te laten nemen, zodat er voor hen geen verdere kosten aan jouw ontslag verbonden zijn.

Helaas kun je er niets tegen doen. Ik zou zomaar geen ontslag indienen, tenzij je zo ergens anders aan de slag kan. Misschien rechtswinkel voor (gratis) advies?

succes!
pi_85738056
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:49 schreef traveljunky het volgende:


Edit: kennis van me reist nu iedere dag breda-A'dam (=niet te doen met die files) mja, anders baan kwijt.
pi_85738065
Tja, vervelend voor jou, maar als jij dat niet wil/kan reizen dan zal je ontslag moeten nemen. Je hebt geen recht op enige vergoeding of tegemoetkoming.
  Donald Duck held donderdag 26 augustus 2010 @ 17:57:47 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_85738254
Of gewoon fietsen? 40 km is niet zoveel.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_85738571
TS lees dit even door:
http://www.advocaatarbeid(...)rijfsverhuizing.html

Nu gaat het hierbij om bedrijfsverhuizing en geen overname. Ik weet niet of het bovenstaande dan ook op gaat maar het geeft je in ieder geval een idee
pi_85738583
of een goedkoop auto'tje kopen pauper
pi_85738603
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Of gewoon fietsen? 40 km is niet zoveel.
ehh met een gemiddelde snelheid van 20 km/uur ben je 2 uur onderweg....

Niet ver 8)7 :W
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_85738736
ik heb 2 weken geleden ook gehoord dat ons bedrijf overgenomen wordt, en dat mijn huidige lokatie ook niet behouden blijft, ik blijf dit even volgen
namaste
pi_85738786
Er gaat geen bus die kant op? Als student woon je toch wel in een van de grotere steden van nederland. Sterk verhaal uds. Misschien kan je in de buurt komen met een bus en daar een fiets neerzetten om het laatste stukje sneller te doen?

Geef eens de plaatsnamen anders..
pi_85738807
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:46 schreef Jawoeii het volgende:

Daar kwam de kat dus een beetje uit de mouw.
Het was een aap, denk ik ;)
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_85738812
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:12 schreef Dulk het volgende:
ik heb 2 weken geleden ook gehoord dat ons bedrijf overgenomen wordt, en dat mijn huidige lokatie ook niet behouden blijft, ik blijf dit even volgen
Zie de eerder geposte link, je hebt niets in te brengen of te eisen.

Edit: Zoals hier onder staat kan er inderdaad in het CAO iets over instaan, maar dat zou je dan zelf even moeten opzoeken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Dennis101 op 26-08-2010 18:24:04 ]
  donderdag 26 augustus 2010 @ 18:19:30 #13
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_85738941
Ik denk dat t ook aan je CAO ligt.
Lees die ns door.

Heb t zelfde gehad, paar jaar terug.
Werklocatie verhuisde van Nijmegen naar Amsterdam.
Gezien de afstand konden ze me niet verplichten mee te verhuizen.
Aangezien er geen andere gepaste functie voorhanden was, hebben ze mn contract afgekocht.

Zou dus de CAO eens doorlezen als ik jou was.
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
  Donald Duck held donderdag 26 augustus 2010 @ 18:21:04 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_85738984
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:08 schreef FrankV34 het volgende:

[..]

ehh met een gemiddelde snelheid van 20 km/uur ben je 2 uur onderweg....

Niet ver 8)7 :W
Echt een afstand van niks hoor. Een gezonde man gaat makkelijk over de 20 km/u heen. Je komt zo uit op een reistijd die korter is dan wat je blijkbaar met OV zou bereiken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_85739083
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:51 schreef Dennis101 het volgende:
Tja, vervelend voor jou, maar als jij dat niet wil/kan reizen dan zal je ontslag moeten nemen. Je hebt geen recht op enige vergoeding of tegemoetkoming.
Uit de link die ik eerder postte blijkt dat dit wel mogelijk is. TS moet dus protesteren tegen de lange reistijd en niet zelf ontslag nemen. Om TS te kunnen ontslaan zal er naar de kanton rechter gegaan moeten worden en dan gaat de rechter erover beslissen over de reistijd onredelijk is en zo ja wat voor vergoeding TS krijgt.

Beslist de rechter dat het niet onredelijk is dan is het ontslag nemen of reizen :)
pi_85739087
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:21 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Echt een afstand van niks hoor. Een gezonde man gaat makkelijk over de 20 km/u heen. Je komt zo uit op een reistijd die korter is dan wat je blijkbaar met OV zou bereiken.
Om nu voor een studentenbaantje steeds in totaal 80 kilometer te gaan fietsen is ook wel weer wat veel van het goede. TS zou misschien een brommer kunnnen aanschaffen als hij zo graag die baan wilt behouden.
pi_85740053
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:13 schreef brulaap112 het volgende:
Er gaat geen bus die kant op? Als student woon je toch wel in een van de grotere steden van nederland. Sterk verhaal uds. Misschien kan je in de buurt komen met een bus en daar een fiets neerzetten om het laatste stukje sneller te doen?

Geef eens de plaatsnamen anders..
Ik woon in een plaatsje bij Rotterdam, de nieuwe locatie is om en nabij Katwijk.

Bus is geen optie, ik werk bij een bakker en ook bij mijn nieuwe functie begin ik 's nachts / 's morgens. (wanneer er dus geen bussen rijden).

Over de CAO: Hierin staat niets over bedrijfsverhuizingen, over reiskosten staat dat dit tussen de werkgever en nemer afgesproken dient te worden.

Over de reistijd. Ik kan inderdaad wel gaan fietsen, 2 uur heen en 2 uur terug echter, ik heb een contract van 6 uur per week. Bij mijn huidige werkgever draai ik weken van zo'n 12-20 uur. Het ligt voor de hand dat mijn nieuwe wergever mij alleen aanneemt voor die 6 uur, dan ga ik natuurlijk niet 4 uur reizen. En een auto kopen al helemaal niet, aangezien ik dan m'n extratje wat ik verdien aan nachturen gelijk is aan m'n reiskosten/verzekering/wegenbelasting.
pi_85740203
Veel succes met het vinden van een nieuwe baan dan :)
  Moderator donderdag 26 augustus 2010 @ 19:01:36 #19
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_85740390
Is carpoolen een optie?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_85740492
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:57 schreef Dennis101 het volgende:
Veel succes met het vinden van een nieuwe baan dan :)
Dat ik opzoek moet naar een nieuwe baan was me al duidelijk vanaf het moment dat bekend werd gemaakt dat de productielocatie ging sluiten.

Het gaat mij er meer om een eventuele ontslagvergoeding. Daarbij is het ook een princpe kwestie.

Uit alles blijkt dat de overnemende partij helemaal niet zit te wachten op een lading werknemers. Ik werk nu nog bij een ambachtelijk bedrijf, het nieuwe bedrijf is volledig geautomatiseerd en voor het beetje markt wat ze er nu bij kopen, hebben zij helemaal geen nieuwe werknemers nodig om daarop te voorzien. Dat heb ik wel gezien tijdens de rondleiding.
pi_85740958
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:24 schreef Hiya het volgende:

[..]

Uit de link die ik eerder postte blijkt dat dit wel mogelijk is. TS moet dus protesteren tegen de lange reistijd en niet zelf ontslag nemen. Om TS te kunnen ontslaan zal er naar de kanton rechter gegaan moeten worden en dan gaat de rechter erover beslissen over de reistijd onredelijk is en zo ja wat voor vergoeding TS krijgt.

Beslist de rechter dat het niet onredelijk is dan is het ontslag nemen of reizen :)
Een reisafstand van 40 kilometer is natuurlijk niet absurd, en in de link die je postte, die ik overigens incompleet vindt, staat tevens dat rechters een reisafstand van 2 uur heel schappelijk vinden.

Blijft natuurlijk over hoe het vervoer bepaald is, lijkt me sterk dat een rechter zegt ja met de fiets is het te ver dus je hebt gelijk, terwijl zijn buurman die een auto heeft er binnen een 1/2 uurtje kan zijn.
TS kan natuurlijk ook een brommer kopen, dan is de reisafstand nog maar 1 uur mits niet opgevoerd.

De rechter zal heus wel verlangen dat je wat meer moeite doet om binnen redelijke tijd op je werk te komen, tenslotte duurt lopen nog langer.
pi_85741894
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:16 schreef klipper het volgende:

[..]

Een reisafstand van 40 kilometer is natuurlijk niet absurd, en in de link die je postte, die ik overigens incompleet vindt, staat tevens dat rechters een reisafstand van 2 uur heel schappelijk vinden.

Blijft natuurlijk over hoe het vervoer bepaald is, lijkt me sterk dat een rechter zegt ja met de fiets is het te ver dus je hebt gelijk, terwijl zijn buurman die een auto heeft er binnen een 1/2 uurtje kan zijn.
TS kan natuurlijk ook een brommer kopen, dan is de reisafstand nog maar 1 uur mits niet opgevoerd.

De rechter zal heus wel verlangen dat je wat meer moeite doet om binnen redelijke tijd op je werk te komen, tenslotte duurt lopen nog langer.
Het gaat ook niet om een reisafstand maar om reistijd. Bij TS gaat het om een toename van 4 uur - huidige reistijd.

De vergelijking tussen de buurman met auto en TS met fiets gaat hier een beetje mank. Volgens die redenering kan iedereen over geplaatst worden naar Frankrijk en dan geen ontslagvergoeding krijgen omdat men dan maar een helicopter moet kopen.

Hier gaat het om de situatie van TS waar hij binnen zijn mogelijkheden zo snel mogelijk op zijn werk is. In dit geval is dat dus 2 uur heen en 2 uur terug.
pi_85742565
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:04 schreef Jawoeii het volgende:

[..]

Dat ik opzoek moet naar een nieuwe baan was me al duidelijk vanaf het moment dat bekend werd gemaakt dat de productielocatie ging sluiten.

Het gaat mij er meer om een eventuele ontslagvergoeding. Daarbij is het ook een princpe kwestie.

Uit alles blijkt dat de overnemende partij helemaal niet zit te wachten op een lading werknemers. Ik werk nu nog bij een ambachtelijk bedrijf, het nieuwe bedrijf is volledig geautomatiseerd en voor het beetje markt wat ze er nu bij kopen, hebben zij helemaal geen nieuwe werknemers nodig om daarop te voorzien. Dat heb ik wel gezien tijdens de rondleiding.
Je hebt een rechtsbijstandsverzekering? Daar zou ik eens mee gaan praten, als ik jou was.
pi_85742898
http://www.jurofoon.nl/nieuws/print.asp?id=2122

Uit de jurisprudentie vallen factoren af leiden die de aanspraken van de werknemer op een vergoeding kunnen vergroten, zoals:

lichamelijke beperkingen die lang reizen bemoeilijken;
een lange goede staat van dienst;
zelf activiteiten ontplooien om elders te kunnen werken;
een werkgever die verzuimt een beschikbare functie op de oude locatie aan de werknemer aan te bieden.
Factoren die aanspraak van de werknemer op een vergoeding verkleinen:

geen bereidheid tot verhuizing;
afwijzing van een langere reistijd zonder gegronde redenen;
geen gebruik willen maken van aangeboden compensatieregelingen;
zelf onvoldoende activiteiten ontplooien om elders aan de slag te kunnen.
pi_85743666
Is een brommer geen optie, dan is de reistijd "slechts" een uur.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_85744004
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:21 schreef Levitation het volgende:
Is een brommer geen optie, dan is de reistijd "slechts" een uur.
Dat mag niet joh, anders kan je iedereen ook wel verplichten om een helikopter aan te schaffen dan is de reistijd nog korter..... :+
pi_85744190
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:29 schreef klipper het volgende:

[..]

Dat mag niet joh, anders kan je iedereen ook wel verplichten om een helikopter aan te schaffen dan is de reistijd nog korter..... :+
Brommer is wel ff goedkoper, he? :P
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_85744316
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:34 schreef Levitation het volgende:

[..]

Brommer is wel ff goedkoper, he? :P
Ja dat snap ik, maar dat hoef je mij niet uit te leggen.
Degene die het niet snapt is Hiya, daar is het prijsverschil blijkbaar verwaarloosbaar klein. ):O
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:23:15 #29
30443 fris
pure frisheid
pi_85755384
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:53 schreef Jawoeii het volgende:
ik heb een contract van 6 uur per week. Bij mijn huidige werkgever draai ik weken van zo'n 12-20 uur. Het ligt voor de hand dat mijn nieuwe wergever mij alleen aanneemt voor die 6 uur
Volgens mij heb je een contract voor het aantal uren dat je gemiddeld de afgelopen 3 maanden had. (in dat geval heb je dus geen contract voor 6 uur, ookal stelt de "nieuwe" werkgever straks dat dat wel zo is.)
pi_85774746
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:36 schreef klipper het volgende:

[..]

Ja dat snap ik, maar dat hoef je mij niet uit te leggen.
Degene die het niet snapt is Hiya, daar is het prijsverschil blijkbaar verwaarloosbaar klein. ):O
Je moet het relatief zien, is het financieel mogelijk voor TS om een brommer te kopen?
pi_85801790
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 15:51 schreef Hiya het volgende:

[..]

Je moet het relatief zien, is het financieel mogelijk voor TS om een brommer te kopen?
Dan is het antwoord ja (eventueel na een tegemoetkoming van zijn werkgever), er zijn meer dan genoeg tweedehands brommers voor een klein bedrag te koop, lijkt mij dat de prijzen voor de tweedehands helikopter markt voor velen nog wat te hoog ligt, zeker in combinatie met de benodigde opleidingen en papieren die je ervoor moet aanschaffen.

Relatief iets bekijken is prima, maar hou het dan wel reëel, je had dan ook beter een vergelijking kunnen maken tussen een brommer en een auto en een reisafstand via de weg i.p.v. via de lucht.
pi_86246082
Een update

Vorig week werd ik, om 2 uur, door m'n 'nieuwe' werkgever gebeld dat ik diezelfde middag mijn tweede gesprek zou hebben. Aangezien ik op weg naar de Universiteit was zei ik tegen haar dat me dat onmogelijk ging lukken. Ze zou de volgende dag terugbellen om het telefonisch af te handelen.

De volgende dag werd ik gebeld met de vraag of het nog steeds de bedoeling was dat ik mee zou gaan met het bedrijf. Ik zei dat dit inderdaad het geval was. Waarop zij zei dat ze me het rooster op zou sturen. Verbaasd vroeg ik aan haar wat voor functie ik dan zou hebben op het nieuwe rooster (Dit, aangezien tijdens het eerste gesprek absoluut niet duidelijk was geworden wat ik zou gaan doen). De dame aan de telefoon zei dat ze dat niet wist.

Een uurtje later ontving ik per mail mijn rooster. Mijn nieuwe takenpakket bestond uit: Containers schoonmaken, papierprikken, kantine wc's schoonmaken en krattenwassen. En dit allen op tijden waarvoor ik helemaal niet aangenomen ben, zoals donderdagnacht- op vrijdagmorgen van 1.00 - 7.00.

Niet echt een uitnodiging om daar aan de slag te gaan dus. Een oprot-rooster met ter plekke verzonnen, denigrerende functies.

Als klap op de vuurpijl ontving ik een paar dagen later per post ook een toevoeging op mijn contract, en of ik dat wilde ondertekenen en terugsturen.

In mijn nieuwe contract worden mijn minimale aantal uren per week terug gebracht van 6, naar 3. Wordt mijn contract voor onbepaalde tijd omgezet naar een contract voor bepaalde tijd, te weten tot juni 2011, heb ik recht op maximaal 3 vrije zaterdagen per jaar en ben ik vrij inzetbaar in elk filiaal.

Natuurlijk is het al onzin dat ik een nieuw contract zou moeten ondertekenen, aangezien mijn huidige contract gewoon meegaat naar de overnemende partij.

In alle redelijkheid heb ik een aangetekende brief gestuurd waarin ik aangeef dat ik uit de gang van zaken op maak dat ik niet gewenst ben bij het nieuwe bedrijf (samengevat). Ook stel ik voor om mijn arbeidsovereenkomst met wederzijds goedvinden te beëindigen tegen een zeer schappelijke vergoeding.

Vandaag ontving ik een aangetekende reactie op mijn brief:

"In reactie op uw brief etc.

Wij verwachten u voor werkzaamheden op vrijdag 10 september van 01:00 tot 07:00 uur op adres X. Het rooster is reeds bij bekend gemaakt zoals u ook aangeeft in uw brief".
  donderdag 9 september 2010 @ 16:32:47 #33
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86246179
Je kunt niet teruggaan in je rechten, dus niet van onbepaalde tijd naar bepaalde tijd. Ook niet bij een bedrijfsovername.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_86246340
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:32 schreef Maanvis het volgende:
Je kunt niet teruggaan in je rechten, dus niet van onbepaalde tijd naar bepaalde tijd. Ook niet bij een bedrijfsovername.
Ook niet als ik die zogenaamde "aanvulling op de huidige arbeidsovereenkomst" zou hebben ondertekend?
Daarin wordt genoemd: "De arbeidsovereenkomst is aangegaan voor bepaalde tijd, te weten tot 21 juni 2011"
  donderdag 9 september 2010 @ 16:38:38 #35
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86246423
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:36 schreef Jawoeii het volgende:

[..]

Ook niet als ik die zogenaamde "aanvulling op de huidige arbeidsovereenkomst" zou hebben ondertekend?
Daarin wordt genoemd: "De arbeidsovereenkomst is aangegaan voor bepaalde tijd, te weten tot 21 juni 2011"
Dan heb je een probleem als je op 22 juni 2011 WW probeert aan te vragen ;). Het UWV zal dan zeggen dat je een vast contract hebt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_86266008
Ik heb onlangs in mijn omgeving een soortgelijke situatie meegemaakt. Daar ging het om een parttimer met een contract voor 30-uur. Hij kreeg een aantal opties van het bedrijf waar hij niet akkoord mee wilde gaan en heeft uiteindelijk voor elk gewerkt jaar een maandsalaris als oprotpremie gekregen.
Een advocaat heeft alles nagekeken en gaf aan dat bovenstaande eis een gegronde was die stand zou houden als het op een rechtzaak aan zou komen.

Opzich niet gek, omdat hij binnen 2 weken een betere baan aangeboden kreeg en dus een zak geld in zijn zak kon steken.
pi_86309870
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:30 schreef Jawoeii het volgende:
Vandaag ontving ik een aangetekende reactie op mijn brief:

"In reactie op uw brief etc.

Wij verwachten u voor werkzaamheden op vrijdag 10 september van 01:00 tot 07:00 uur op adres X. Het rooster is reeds bij bekend gemaakt zoals u ook aangeeft in uw brief".
En hoe was je eerste werkdag bij het nieuwe bedrijf? ;)
  Donald Duck held zaterdag 11 september 2010 @ 12:42:46 #38
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_86309933
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:30 schreef Jawoeii het volgende:
Een update

[..]
Sodeju zeg, wat een lekker staaltje wegpesten is dat.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_86310832
ZOO. Jij wordt echt keihard misbruikt door je 'nieuwe' werkgever.

Je kunt het beste gewoon een ontslagvergoeding eisen met C = 1,5. En als je dat niet accepteren naar de kantonrechter stappen.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')