Een update
Vorig week werd ik, om 2 uur, door m'n 'nieuwe' werkgever gebeld dat ik diezelfde middag mijn tweede gesprek zou hebben. Aangezien ik op weg naar de Universiteit was zei ik tegen haar dat me dat onmogelijk ging lukken. Ze zou de volgende dag terugbellen om het telefonisch af te handelen.
De volgende dag werd ik gebeld met de vraag of het nog steeds de bedoeling was dat ik mee zou gaan met het bedrijf. Ik zei dat dit inderdaad het geval was. Waarop zij zei dat ze me het rooster op zou sturen. Verbaasd vroeg ik aan haar wat voor functie ik dan zou hebben op het nieuwe rooster (Dit, aangezien tijdens het eerste gesprek absoluut niet duidelijk was geworden wat ik zou gaan doen). De dame aan de telefoon zei dat ze dat niet wist.
Een uurtje later ontving ik per mail mijn rooster. Mijn nieuwe takenpakket bestond uit: Containers schoonmaken, papierprikken, kantine wc's schoonmaken en krattenwassen. En dit allen op tijden waarvoor ik helemaal niet aangenomen ben, zoals donderdagnacht- op vrijdagmorgen van 1.00 - 7.00.
Niet echt een uitnodiging om daar aan de slag te gaan dus. Een oprot-rooster met ter plekke verzonnen, denigrerende functies.
Als klap op de vuurpijl ontving ik een paar dagen later per post ook een toevoeging op mijn contract, en of ik dat wilde ondertekenen en terugsturen.
In mijn nieuwe contract worden mijn minimale aantal uren per week terug gebracht van 6, naar 3. Wordt mijn contract voor onbepaalde tijd omgezet naar een contract voor bepaalde tijd, te weten tot juni 2011, heb ik recht op maximaal 3 vrije zaterdagen per jaar en ben ik vrij inzetbaar in elk filiaal.
Natuurlijk is het al onzin dat ik een nieuw contract zou moeten ondertekenen, aangezien mijn huidige contract gewoon meegaat naar de overnemende partij.
In alle redelijkheid heb ik een aangetekende brief gestuurd waarin ik aangeef dat ik uit de gang van zaken op maak dat ik niet gewenst ben bij het nieuwe bedrijf (samengevat). Ook stel ik voor om mijn arbeidsovereenkomst met wederzijds goedvinden te beëindigen tegen een zeer schappelijke vergoeding.
Vandaag ontving ik een aangetekende reactie op mijn brief:
"In reactie op uw brief etc.
Wij verwachten u voor werkzaamheden op vrijdag 10 september van 01:00 tot 07:00 uur op adres X. Het rooster is reeds bij bekend gemaakt zoals u ook aangeeft in uw brief".