abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85744004
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:21 schreef Levitation het volgende:
Is een brommer geen optie, dan is de reistijd "slechts" een uur.
Dat mag niet joh, anders kan je iedereen ook wel verplichten om een helikopter aan te schaffen dan is de reistijd nog korter..... :+
pi_85744190
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:29 schreef klipper het volgende:

[..]

Dat mag niet joh, anders kan je iedereen ook wel verplichten om een helikopter aan te schaffen dan is de reistijd nog korter..... :+
Brommer is wel ff goedkoper, he? :P
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_85744316
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:34 schreef Levitation het volgende:

[..]

Brommer is wel ff goedkoper, he? :P
Ja dat snap ik, maar dat hoef je mij niet uit te leggen.
Degene die het niet snapt is Hiya, daar is het prijsverschil blijkbaar verwaarloosbaar klein. ):O
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:23:15 #29
30443 fris
pure frisheid
pi_85755384
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:53 schreef Jawoeii het volgende:
ik heb een contract van 6 uur per week. Bij mijn huidige werkgever draai ik weken van zo'n 12-20 uur. Het ligt voor de hand dat mijn nieuwe wergever mij alleen aanneemt voor die 6 uur
Volgens mij heb je een contract voor het aantal uren dat je gemiddeld de afgelopen 3 maanden had. (in dat geval heb je dus geen contract voor 6 uur, ookal stelt de "nieuwe" werkgever straks dat dat wel zo is.)
pi_85774746
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:36 schreef klipper het volgende:

[..]

Ja dat snap ik, maar dat hoef je mij niet uit te leggen.
Degene die het niet snapt is Hiya, daar is het prijsverschil blijkbaar verwaarloosbaar klein. ):O
Je moet het relatief zien, is het financieel mogelijk voor TS om een brommer te kopen?
pi_85801790
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 15:51 schreef Hiya het volgende:

[..]

Je moet het relatief zien, is het financieel mogelijk voor TS om een brommer te kopen?
Dan is het antwoord ja (eventueel na een tegemoetkoming van zijn werkgever), er zijn meer dan genoeg tweedehands brommers voor een klein bedrag te koop, lijkt mij dat de prijzen voor de tweedehands helikopter markt voor velen nog wat te hoog ligt, zeker in combinatie met de benodigde opleidingen en papieren die je ervoor moet aanschaffen.

Relatief iets bekijken is prima, maar hou het dan wel reëel, je had dan ook beter een vergelijking kunnen maken tussen een brommer en een auto en een reisafstand via de weg i.p.v. via de lucht.
pi_86246082
Een update

Vorig week werd ik, om 2 uur, door m'n 'nieuwe' werkgever gebeld dat ik diezelfde middag mijn tweede gesprek zou hebben. Aangezien ik op weg naar de Universiteit was zei ik tegen haar dat me dat onmogelijk ging lukken. Ze zou de volgende dag terugbellen om het telefonisch af te handelen.

De volgende dag werd ik gebeld met de vraag of het nog steeds de bedoeling was dat ik mee zou gaan met het bedrijf. Ik zei dat dit inderdaad het geval was. Waarop zij zei dat ze me het rooster op zou sturen. Verbaasd vroeg ik aan haar wat voor functie ik dan zou hebben op het nieuwe rooster (Dit, aangezien tijdens het eerste gesprek absoluut niet duidelijk was geworden wat ik zou gaan doen). De dame aan de telefoon zei dat ze dat niet wist.

Een uurtje later ontving ik per mail mijn rooster. Mijn nieuwe takenpakket bestond uit: Containers schoonmaken, papierprikken, kantine wc's schoonmaken en krattenwassen. En dit allen op tijden waarvoor ik helemaal niet aangenomen ben, zoals donderdagnacht- op vrijdagmorgen van 1.00 - 7.00.

Niet echt een uitnodiging om daar aan de slag te gaan dus. Een oprot-rooster met ter plekke verzonnen, denigrerende functies.

Als klap op de vuurpijl ontving ik een paar dagen later per post ook een toevoeging op mijn contract, en of ik dat wilde ondertekenen en terugsturen.

In mijn nieuwe contract worden mijn minimale aantal uren per week terug gebracht van 6, naar 3. Wordt mijn contract voor onbepaalde tijd omgezet naar een contract voor bepaalde tijd, te weten tot juni 2011, heb ik recht op maximaal 3 vrije zaterdagen per jaar en ben ik vrij inzetbaar in elk filiaal.

Natuurlijk is het al onzin dat ik een nieuw contract zou moeten ondertekenen, aangezien mijn huidige contract gewoon meegaat naar de overnemende partij.

In alle redelijkheid heb ik een aangetekende brief gestuurd waarin ik aangeef dat ik uit de gang van zaken op maak dat ik niet gewenst ben bij het nieuwe bedrijf (samengevat). Ook stel ik voor om mijn arbeidsovereenkomst met wederzijds goedvinden te beëindigen tegen een zeer schappelijke vergoeding.

Vandaag ontving ik een aangetekende reactie op mijn brief:

"In reactie op uw brief etc.

Wij verwachten u voor werkzaamheden op vrijdag 10 september van 01:00 tot 07:00 uur op adres X. Het rooster is reeds bij bekend gemaakt zoals u ook aangeeft in uw brief".
  donderdag 9 september 2010 @ 16:32:47 #33
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86246179
Je kunt niet teruggaan in je rechten, dus niet van onbepaalde tijd naar bepaalde tijd. Ook niet bij een bedrijfsovername.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_86246340
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:32 schreef Maanvis het volgende:
Je kunt niet teruggaan in je rechten, dus niet van onbepaalde tijd naar bepaalde tijd. Ook niet bij een bedrijfsovername.
Ook niet als ik die zogenaamde "aanvulling op de huidige arbeidsovereenkomst" zou hebben ondertekend?
Daarin wordt genoemd: "De arbeidsovereenkomst is aangegaan voor bepaalde tijd, te weten tot 21 juni 2011"
  donderdag 9 september 2010 @ 16:38:38 #35
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86246423
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:36 schreef Jawoeii het volgende:

[..]

Ook niet als ik die zogenaamde "aanvulling op de huidige arbeidsovereenkomst" zou hebben ondertekend?
Daarin wordt genoemd: "De arbeidsovereenkomst is aangegaan voor bepaalde tijd, te weten tot 21 juni 2011"
Dan heb je een probleem als je op 22 juni 2011 WW probeert aan te vragen ;). Het UWV zal dan zeggen dat je een vast contract hebt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_86266008
Ik heb onlangs in mijn omgeving een soortgelijke situatie meegemaakt. Daar ging het om een parttimer met een contract voor 30-uur. Hij kreeg een aantal opties van het bedrijf waar hij niet akkoord mee wilde gaan en heeft uiteindelijk voor elk gewerkt jaar een maandsalaris als oprotpremie gekregen.
Een advocaat heeft alles nagekeken en gaf aan dat bovenstaande eis een gegronde was die stand zou houden als het op een rechtzaak aan zou komen.

Opzich niet gek, omdat hij binnen 2 weken een betere baan aangeboden kreeg en dus een zak geld in zijn zak kon steken.
pi_86309870
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:30 schreef Jawoeii het volgende:
Vandaag ontving ik een aangetekende reactie op mijn brief:

"In reactie op uw brief etc.

Wij verwachten u voor werkzaamheden op vrijdag 10 september van 01:00 tot 07:00 uur op adres X. Het rooster is reeds bij bekend gemaakt zoals u ook aangeeft in uw brief".
En hoe was je eerste werkdag bij het nieuwe bedrijf? ;)
  Donald Duck held zaterdag 11 september 2010 @ 12:42:46 #38
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_86309933
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:30 schreef Jawoeii het volgende:
Een update

[..]
Sodeju zeg, wat een lekker staaltje wegpesten is dat.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_86310832
ZOO. Jij wordt echt keihard misbruikt door je 'nieuwe' werkgever.

Je kunt het beste gewoon een ontslagvergoeding eisen met C = 1,5. En als je dat niet accepteren naar de kantonrechter stappen.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')