abonnement Unibet Coolblue
  zondag 8 augustus 2010 @ 23:12:49 #101
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85029006
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:47 schreef Claudia_x het volgende:
Ik voelde net van de buitenkant de baby schoppen!
Wat gaaf zeg! O+ hoeveel weken ben je nu?

Huup heeft jouw 'darm' nog van zich laten horen? ;)

En ik zag net foto's van Willem voorbij komen O+ wattissieleuuuuuuukkkk O+
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_85029551
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:10 schreef -Nienna- het volgende:

[..]

Die kwam ik inderdaad ook tegen, maar er zijn net zoveel sites die zeggen dat je salami moet mijden...dus ik dacht ik vraag het even hier :@
bij mijn intake van de verloskundige zei de stagaorr dus ook dat van de salami.
en toen zei de verloskundige dat zij dat dus ook niet wist en dat het waarschijnlijk om van die gedroogde salami ging. gewoon de gesneden was geen probleem. maar dat was de enige verklaring die zij kon bedenken :)

flugel wat is willem mooi! en wat een bos haar heeft ie!
pi_85035094
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 21:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Want ik kan op de rustige tijden naar mijn werk? En 5 minuten in de tram staan hier in Den Haag maakt dat ik al over me nek ga. En nee ik ben niet hoogzwanger maar wil dus wel graag zitten.
Maar goed het begrip onderling voor elkaar is ook af en toe zoek schijnbaar.

Het gaat me trouwens niet eens om het wel of niet opstaan e.d. daar heb ik een mond voor maar de veronderstellingen die hier over elkaar gedaan worden. Ik moet maar thuis blijven of buiten de spits gaan e.d. want anders haal ik het mezelf ook allemaal op de hals.
Als ik jouw verhaal zo lees hoor jij idd niet in de tram, niet in en buiten de spits,en op je werk ook niet, maar gewoon lekker thuis. Als jij duizelingen enzo hebt is het buiten helemaal niet veilig voor je.
Heel vervelend dat je werkgever zo moeilijk doet, hoop dat dat snel verbeterd of dat jij beter word natuurlijk.
Maar reageer het niet af op mensen die daar niks mee te maken hebben en dat niet kunnen zien aan je, daar win je toch niks mee.
En met buiten de spits shoppen bedoel ik gewoon dat je het jezelf zo makkelijk mogelijk moet maken.
Want dat snap ik echt niet als je het jezelf zo moeilijk maakt en dan gaat ergeren aan anderen, zonde van je energie.
  maandag 9 augustus 2010 @ 03:14:58 #104
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85036824
DML, wat vervelend dat je je nog steeds zo ontzettend naar voelt! Ik hoop toch echt dat het 'opeens' beter gaat, maar er staan hier wat goede tips in het topic, waar ik verder niets aan toe te voegen heb! Sterkte!

Een hele mooie Willem! Wat een mooie vent is dat, echt gewoon al een hele baby... Is goed te zien dat het geen 'frummeltje' is.

Claudia, echt al voelen? Van de buitenkant? Wat leuk! Ik had een paar keer een mmmm, wat is dat gevoel, maar nog geen echte 'baby ik voel je' relatie kunnen opbouwen. Had bij mij net zo goed een darm, of rare spier kunnen zijn, of de beeb.

En Jore, hoe gaat ie met jou? Is het al een beetje lichter bij je?
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  maandag 9 augustus 2010 @ 06:32:52 #105
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_85037544
Zet mijn in volgende topic maar in OP met als uitgerekende datum 8 april 2011
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  maandag 9 augustus 2010 @ 06:48:02 #106
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85037582
Gefeliciteerd J-net!


:O ik ben toch echt niet van plan me elke ohtend zo vroeg te melden :O
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_85037771
Uitslapen is overrated!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 9 augustus 2010 @ 07:57:24 #108
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_85037848
Mooie discussie, over opstaan in het OV. Ik ben inmiddels 32 weken, bij mij is het heel zichtbaar :') en ik ben voor werk afhankelijk van het Ov. Reis dagelijks bijna 1,5 uur heen en datzelfde terug en hoewel dat echt zwaar is heb ik teveel plezier in m'n werk om dat niet te doen. Gelukkig staan eigenlijk altijd wel mensen voor me op. Vooral in bus en tram is dat fijn. Hoe ze soms de bochten doorgaan... Je wordt echt bijna gelanceerd en dat vind ik nu toch echt wat minder. Overigens kan ik echt blij worden van hoe mensen opstaan gewoon: heel lief en bezorgd en dan kennen ze je helemaal niet. De eerste dame die voor me opstond (toen was ik een week of 16 ) was zelf volgens mij in de 80.... Dat heb ik maar afgeslagen! :D
Maargoed, je treft ook boeren natuurlijk. Ergste vond ik een moeder die naast haar zoon van een jaar of zeventien zat. Zij zat heel erg naar mijn buik te kijken, maar ondertussen niet zelf opstaan of die zoon even manieren leren. Treurig.

Heel ander onderwerp: heb me toch een bril laten aanmeten zaterdag. Bij Pearl krijg je een jaar zichtgarantie. Dus als na het borstvoeden enzo blijkt dat ik er ineens niet meer doorheen kan kijken, dan mag ik nieuwe glazen in dit montuur voor 50%. Netjes toch?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_85037870
Om 4 uur Jore!
  maandag 9 augustus 2010 @ 08:06:29 #110
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_85037911
Mrien spannend! Heb je er zin in?

DML, wat naar dat je je maar zorot blijft voelen. Er is geen oorzaak wat erachter ligt ofzo!

Flugel, al een beetje bijgekomen van de heftige bevallen. Ik hoop dat je lekker ligt te genieten zo met zijn drieetjes.

En mag je serieus rauwe vis eten? Ik ga namelijk binnenkort naar de Japanner, mag ik zelf mijn sushi eten!
  maandag 9 augustus 2010 @ 09:10:45 #111
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_85038591
* maffemuts zich oververmoeid toch even meldt.

Discussie @ Salami, ik kan me er inderdaad wel iets bij voorstellen dat ze dit afraden (verbieden is anders ofcourse hihi) koud heb je inderdaad een heel klein risico op verkeerde bacteriën maar lang niet zo hoog als met gerookte zalm of andere "rauwe" vlees/vis bij de super. Warm is het een enorme zoutbron, dus je kan het heus wel eens eten, maar overdrijf het niet (bij zoutloosdieet wordt salami op de lijst 'verboden' artikelen gezet uit voorzorg trouwens)

@ DML Het is ronduit k*t als je je zo kl*te voelt, en al helemaal als er weinig aan gedaan kan worden, zelf heb ik veel baat gehad aan een omeprazol variant omdat de onderliggende reden met maagzuur te maken had kwam men na 7 dagen alles (en dan bedoel ik ook echt alles) er uit gooien wat ik maar dronk/at, laat je dus niet met een kluitje het riet in sturen :*

wel of geen sushi, sja zoals eerder al werd gezegd is dit een groot grijs gebied, de ene vis-soort kan zonder problemen terwijl de ander weer een listeria-bron kan zijn (dezelfde bacterie die ook voorkomt in rauwmelkse kazen) terwijl in bijvoorbeeld roofvissen (snoek, zwaardvis,tonijn,haai etc) weer veel kwik zit. Check dus gewoon goed wat je eet.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_85038690
Volgens mij is mijn hoofd afgelopen week ineens ontploft...sjeetje wat een plofkop! Ik schrok van de foto's van de babyshower. Ik heb alleen het idee dat het per dag wisselt, misschien is het ook wat vocht ofzo.
Wat een mooierd Flugel! Ik kan me voorstellen dat dat gevoel er niet meteen is en dat je eerst moet wennen. Het voelt zo onwerkelijk!
pi_85038769
Troeta, ik laat het maar zitten om nog een antwoord te formuleren :X

Claudia wat super tof zeg!

Jore, hoe is het met jou?

Mrien, veel plezier vanmiddag!

En ik eet alle soorten salami. Ik geloof het allemaal wel. Tegenstrijdigheid ten top over wat je wel en niet mag.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_85038785
@Hik, das zeker een mooie deal :)
voor mezelf alleen niet zo handig omdat ik niet van plan ben na 6 maanden te stoppen met bv dus dan kom ik qua termijn zwangerschap + maanden bv nog steeds niet binnen de garantie uit :P
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85038836
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 09:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Troeta, ik laat het maar zitten om nog een antwoord te formuleren :X

Claudia wat super tof zeg!

Jore, hoe is het met jou?

Mrien, veel plezier vanmiddag!

En ik eet alle soorten salami. Ik geloof het allemaal wel. Tegenstrijdigheid ten top over wat je wel en niet mag.
je moet ook doen waar je je goed bij voelt :Y
pi_85038920
Ik eet eigenlijk gewoon alles wat ik normaal ook eet. Ook de verboden dingen. Zo dacht ik er pas later over na dat de beslagkom uitlepelen niet zo handig was ivm rauw ei. Dat soort dingen. Dat komt dan pas later in me op.
Ook de kattenbakken zou ik niet mogen doen. In de 26 jaar dat ik katten heb ben ik er nog nooit ziek van geweest, lijkt me dus sterk dat ik juist nu een bacterie zou opdoen. Ik was m'n handen wel meteen met antibacteriële zeep.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 9 augustus 2010 @ 09:36:53 #117
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_85038930
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 09:29 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

je moet ook doen waar je je goed bij voelt :Y
Dat dus, en naar je lichaam luisteren :)
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_85039127
Ik heb de laatste tijd geen cupcakes e.d. meer gemaakt omdat ik dan de beslagkom niet uit mocht likken :')
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_85039211
Prima, DML, als je niet tegen andere meningen kan...jeetje het was een algemene discussie hoor over voorgaan op de WC en het OV, geen aanval op jou.

Leuk dat je de baby al voelt Claudia, vanaf zo'n moment is de zwangerschap toch weer heel anders!

Word al het vis en vlees in Nederland trouwens niet gecheckt op deze bacteriën? Ik vind het ook zo onduidelijk wat nou wel en niet precies mag.
pi_85039222
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 09:36 schreef Ticootje het volgende:
Ik eet eigenlijk gewoon alles wat ik normaal ook eet. Ook de verboden dingen. Zo dacht ik er pas later over na dat de beslagkom uitlepelen niet zo handig was ivm rauw ei. Dat soort dingen. Dat komt dan pas later in me op.
Ook de kattenbakken zou ik niet mogen doen. In de 26 jaar dat ik katten heb ben ik er nog nooit ziek van geweest, lijkt me dus sterk dat ik juist nu een bacterie zou opdoen. Ik was m'n handen wel meteen met antibacteriële zeep.
ja dat had k ook :')
oh en kattenbakken, k vond t een mooi moment t niet te hoeven doen
en sindsdien hebben er een supersonische, dus hoeft niemand t meerte doen
pi_85039412
Even inbreken.... Toxoplasmose is een parasiet. Het is gevaarlijk als je besmet raakt tijdens de zwangerschap. In je leven kan je ook maar 1 keer besmet worden. Je kan jezelf laten testen, ze doen dit niet automatisch. Mocht je er bang voor zijn kan je het altijd vragen via de vk of huisarts.. Ik kan me voorstellen dat als je katten hebt, het een fijn gevoel kan geven als je weet waar je aan toe bent. Als je negatief bent voor toxoplasmose dan moet je zeker voorzichtig zijn.

Het is lastig, ik wil jullie niet onnodig bang maken. Het komt niet veel voor dat mensen besmet raken tijdens hun zwangerschap. Voorkomen is altijd nog beter dan genezen!

Wat doen om toxoplasmose te voorkomen in de zwangerschap?
Het is niet nodig om de kat uit huis te doen. Katten lopen ook slechts één keer in hun leven toxoplasmose op en scheiden vervolgens gedurende enkele weken de besmettelijke toxoplasmakysten af. Omdat u niet kan weten of uw dier de ziekte heeft, is het echter beter het zekere voor het onzekere te nemen. Aanstaande moeders moeten ten allen prijze vermijden in aanraking te komen met de uitwerpselen van de kat. De kattenbak schoonmaken is dus een klus die u beter aan anderen overlaat.
• Rauwe groenten moeten gewassen worden voor ze op tafel komen. Gewoon wassen volstaat. Was wel uw handen nadat u de groenten gewassen hebt, want de kysten kunnen op de handen blijven kleven. Door de handen te wassen spoelt u ze er weer gemakkelijk af.
• Voor en na het manipuleren van vers vlees, dient u uw handen eveneens goed te wassen. Eet tijdens de zwangerschap liever geen rauw vlees, maar verhit het tot het van kleur verandert.
• Aanstaande moeders die willen tuinieren, moeten handschoenen dragen.
pi_85039491
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 09:55 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]


ja dat had k ook :')
oh en kattenbakken, k vond t een mooi moment t niet te hoeven doen
en sindsdien hebben er een supersonische, dus hoeft niemand t meerte doen
Ik heb me nog laten prikken erop maar helaas voor de meneer. Geen antistoffen.
Wat moet ik me bij supersonisch voorstellen? Mr.DML verklaart me heilig als hij niet meer elke dag die bak hoeft uit te scheppen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_85039527
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:07 schreef Nebu het volgende:
Even inbreken.... Toxoplasmose is een parasiet. Het is gevaarlijk als je besmet raakt tijdens de zwangerschap. In je leven kan je ook maar 1 keer besmet worden. Je kan jezelf laten testen, ze doen dit niet automatisch. Mocht je er bang voor zijn kan je het altijd vragen via de vk of huisarts.. Ik kan me voorstellen dat als je katten hebt, het een fijn gevoel kan geven als je weet waar je aan toe bent. Als je negatief bent voor toxoplasmose dan moet je zeker voorzichtig zijn.


Ik ben anders wel gewoon getest, zowel bij deze zwangerschap als bij de vorige ;)
de toxoplasmose heb ik nog niet doorgemaakt en ik ben er dus wel voorzichtiger mee. Maar er zit wel een verschil tussen voorzichtig en panisch hoor, er zijn websites die wel erg over the top adviezen geven.

@Troeta, nee het vlees en vis wordt niet gecheckt op deze bacterie, voorzichtigheid is dus wel geboden op zich.

Er zijn dingen die ik overtrokken vindt en die ik gewoon doe zoals voorheen er zijn ook dingen waar ik wel voorzichtiger mee ben.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85039564
Ik werd in eerste instantie niet getest, maar heb het later zelf aangekruisd op het papiertje. })
pi_85039744
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik heb me nog laten prikken erop maar helaas voor de meneer. Geen antistoffen.
Wat moet ik me bij supersonisch voorstellen? Mr.DML verklaart me heilig als hij niet meer elke dag die bak hoeft uit te scheppen.
een kattenbak die automatisch gaat en op t riool is aangesloten :')
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:27:22 #126
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85039824
Ik verschoon geen kattenbak tijdens zwangerschap en óók niet tijdens de bv B-) Mijn man is het hier volledig mee eens, met de bv bij Tobias voekde dat gewoon prettiger en met de zwangerschap nam en neem ik gewoon geen risico met de kattenbak.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:30:51 #127
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85039891
Even wat anders... Ik heb 't stikbenauwd, heel vervelend, voel me algeheel 'niet zo lekker' zeg maar (vast door het benauwde) en hou vocht vast in mijn vingers tot aan mijn polsen en ónder mijn voeten, zijn dit nou typische 'laatste loodjes klachten'?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:31:09 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85039896
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:14 schreef huuphuup het volgende:
Er zijn dingen die ik overtrokken vindt en die ik gewoon doe zoals voorheen er zijn ook dingen waar ik wel voorzichtiger mee ben.
Ik merk dat ik wel beduidend voorzichtiger ben, als iets afgeraden wordt op de site van het RIVM, zoals softijs bijvoorbeeld, dan hou ik me daar wel aan.... kan wellicht overdreven zijn voor een hoop anderen, maar met de kwetsbaarheid die m'n oud wijf factor sowieso al met zich meebrengt bij een zwangerschap, hebben we besloten het risico niet te nemen.

Ik heb wel een deal met zoonlief dat hij een McFlurry voor me gaat halen zodra de baby er is, hij weet al hoe hij van het ziekenhuis naar de Mac moet :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_85039955
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik merk dat ik wel beduidend voorzichtiger ben, als iets afgeraden wordt op de site van het RIVM, zoals softijs bijvoorbeeld, dan hou ik me daar wel aan.... kan wellicht overdreven zijn voor een hoop anderen, maar met de kwetsbaarheid die m'n oud wijf factor sowieso al met zich meebrengt bij een zwangerschap, hebben we besloten het risico niet te nemen.

Ik heb wel een deal met zoonlief dat hij een McFlurry voor me gaat halen zodra de baby er is, hij weet al hoe hij van het ziekenhuis naar de Mac moet :')
Daar ben ik ook voorzichtiger mee hoor ;) de site van het RIVM neem ik in het algemeen wel serieus, het zijn meer de indianenverhalen van dingen die je ineens niet meer zou mogen (zoals je benen epileren :+ ) die ik met een korrel zout neem.

Saffier, even je vk bellen, voor de zekerheid gewoon.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:36:28 #130
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85039996
Mja, ik ben overgezet naar de gyn en ik merk dat de drempel om het zh te bellen gewoon hoger ligt dan de vk. De vk kan ik zo wel even mailen, die kan ik tussen 8.30 en 9.30 bellen nl...
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_85040111
Mcflurry en milkshakes neem ik ook gewoon.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:41:16 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85040114
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:34 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Daar ben ik ook voorzichtiger mee hoor ;) de site van het RIVM neem ik in het algemeen wel serieus, het zijn meer de indianenverhalen van dingen die je ineens niet meer zou mogen (zoals je benen epileren :+ ) die ik met een korrel zout neem.
Neuh, zo'n verhaal zou ik ook rustig naast me neerleggen, maar geen supermarktpannenkoken (weer RIVM als bron) hou ik me wel weer aan.... helaas had N. ze pas meegenomen omdat hij niet wist dat het niet kon (op een of andere papa-site was het nota bene als aanrader, want lekker makkelijk, neergezet).

Het ergste was toen dat die krengen ook nog een week onaangeroerd in de koelkast hebben gelegen terwijl ik er dus niet van mocht.... en ik kom toch zeker een keer of 10 per dag in de koelkast ;(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:43:21 #133
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85040160
Huh? Waarom geen supermarktpannekoeken dan? Buiten dat ik die dingen niet te nassen vind :X
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_85040272
Die supermarktpannenkoeken heb ik van de week nog gegeten. Ze roken niet eens naar pannenkoeken trouwens :X

En ik wilde een milkshake laatst bij de Mac maar heb het toch maar niet gedaan.

Wat mag je wel? :P Want het niet lijstje wordt hier met de minuut langer dan.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_85040455
Ik zit even te kijken op de site van RIVM, maar ik kan zo snel niet vinden waar het gedeelte over zwangerschap en eten staat...iemand een linkje??
pi_85040635
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:41 schreef Ticootje het volgende:
Mcflurry en milkshakes neem ik ook gewoon.
dat deed ik idd ook gewoon
pi_85040847
Ik eet ook gewoon softijs... gisteren nog een McFlurry gegeten. En salami heb ik vooral aan het begin van de zwangerschap heel veel gegeten, wist niet dat dat niet mocht.

Het enige wat ik echt niet meer heb gegeten sinds ik zwanger ben is rood vlees en drop, en dat laatste dus vanwege mijn veel te hoge bloeddruk. Rauwe vis trouwens ook niet, maar dat lustte ik voorheen ook al niet.
  maandag 9 augustus 2010 @ 11:08:52 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85040899
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:52 schreef -Nienna- het volgende:
Ik zit even te kijken op de site van RIVM, maar ik kan zo snel niet vinden waar het gedeelte over zwangerschap en eten staat...iemand een linkje??
Onder andere hier: http://www.rivm.nl/cib/in(...)listeriose/index.jsp
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 9 augustus 2010 @ 11:13:07 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85041006
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:43 schreef Saffier het volgende:
Huh? Waarom geen supermarktpannekoeken dan? Buiten dat ik die dingen niet te nassen vind :X
Wederom om het risico op listeriose....
quote:
4.2 Besmettingsweg

Doordat Listeria monocytogenes ook bij lage temperatuur (vanaf 3°C) groeit, is het bewaren van langdurig gekoelde consumptieartikelen risicovol. Infecties ontstaan vooral via het eten van voedsel dat besmet is met Listeria. Voorbeelden van risicoproducten zijn: zachte kazen zoals Brie en Camembert die met ongepasteuriseerde melk zijn bereid, paté en andere vleeswaren, gerookte of gemarineerde vis, gerookte mosselen, ongepasteuriseerde melk, kant-en-klare pannenkoeken en softijs.
Besmetting kan ook ontstaan door direct contact met besmet materiaal zoals ontlasting van dieren of mensen of met besmette grond. Verder kan er verticale transmissie optreden van moeder naar kind tijdens de zwangerschap of bij de geboorte.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_85041009
Dat ene plakje rosbief vond ik ook best kunnen. Alleen ga ik nu geen biefstuk of Amerikaanse filet eten. Das zo'n beetje het enige. Oh ja en geen alcohol.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85041021
Hmm, ik eet ook paté maar wel met mate gezien de vitamine A maar ook dat mag volgens dat lijstje niet.
Pfff, alles wat ik wel door mijn keel krijg mag niet lijkt het. Lastig hoor.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 9 augustus 2010 @ 11:17:07 #142
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_85041143
kattenbak maak ik ook niet meer schoon verder eet ik geen filet americain meer en zal ik erop letten de beslagkom niet meer uit te likken, maar verder hou ik niet overdreven veel rekening met alles hoor!
Sorry ben op het werk dus kan niet veel teruglezen maar flugel wat een bos haar heeft Willem!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  maandag 9 augustus 2010 @ 11:17:43 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85041162
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:06 schreef Fannetje het volgende:
Ik eet ook gewoon softijs... gisteren nog een McFlurry gegeten.
Ik vermoed dat het risico bij de Mac wel meevalt, en dat het risico in de zomer sowieso kleiner is, maar ik weet niet of er bijvoorbeeld in de winter bij een gemiddelde snackbar de softijsmachine dagelijks goed schoongemaakt wordt omdat er die dag 2 ijsjes en 3 milkshakes verkocht zijn.

En als dat niet gebeurt dan heb je een briljante voedingsbodem voor de listeria bacterie.

Overigens doen we er hier niet moeilijk over, ze verkopen op een heleboel plekken tegenwoordig ook van die kleine bakjes (150 ml) Ben & Jerry's *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 9 augustus 2010 @ 11:18:38 #144
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85041185
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:13 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hmm, ik eet ook paté maar wel met mate gezien de vitamine A maar ook dat mag volgens dat lijstje niet.
Pfff, alles wat ik wel door mijn keel krijg mag niet lijkt het. Lastig hoor.
Mijn dietiste zei dat ik tot 200 gram leverprodukten per week kon blijven eten en dat ik dan binnen die marge van de vitamine A bleef. Ik eet dus regelmatig een broodje halfom of smeerleverworst :Y
Dus als je dat met mate doet is het prima hoor :Y
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 9 augustus 2010 @ 11:23:44 #145
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_85041335
Ik snap niet zo goed waarom je het perse wel zou doen. Het is maar 9 maanden dat je wat dingen moet laten staan. Ik neem aan dat je dat wel kunt volhouden. Stel je voor dat je inderdaad ziek wordt, en je kindje doodgeboren wordt. Nou, dan hoop ik dat je lekker hebt genoten van hetgeen je eigelijk niet moet eten.

Zodra ik bevallen ben wil ik een grote mok starbucks (word vreseljk misselijk van caffeine) een broodje filet, een broodje rosbief, creamcheese/zalm bagel en heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel rood vlees. En dan ook echt rood, want dat vind ik echt heeeerlijk.

Maar tot die tijd, ga ik het gewoon niet riskeren, en bijt ik nog wel drie maandjes door.
  maandag 9 augustus 2010 @ 11:25:07 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85041370
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:18 schreef Saffier het volgende:

[..]

Mijn dietiste zei dat ik tot 200 gram leverprodukten per week kon blijven eten en dat ik dan binnen die marge van de vitamine A bleef. Ik eet dus regelmatig een broodje halfom of smeerleverworst :Y
Dus als je dat met mate doet is het prima hoor :Y
En je gebruikt zwangerschapsvitaminen waar geen vitamine A in die vorm in zit, maar alleen als bètacaroteen?
Bètacaroteen wordt door het lichaam naar behoefte omgezet in vitamine A.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 9 augustus 2010 @ 11:48:27 #147
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85042100
Geen idee om eerlijk te zijn over die vitaminen... Ik heb net nog eens zitten tellen met dat vitamine A-gebeuren en ik kom nog niet aan 200 gram leverprodukten per maand :D
Heb toen alles 'op tafel' gegooid bij de dietiste inclusief de vitaminen en dat was haar advies naar mij. Maar misschien voor DML wel iets om bij stil te staan.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_85042192
Ik gebruik helemaal geen vitaminen :@ en ik eet misschien twee keer per week een pistoletje met paté, meer niet.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 9 augustus 2010 @ 12:06:40 #149
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85042743
En je voelt je goed? Dan lekker houden zo!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 9 augustus 2010 @ 12:07:04 #150
186094 Floria
Ghost of shark
pi_85042757
Net bij de VK geweest, alles prima. Heb de beruchte instructies gekregen over wanneer je mag bellen als je weeën hebt :o 35 weken nu dus het schiet al serieus op. Baby mag nog even blijven zitten een week of vijf or so.

Over het opstaan in de tram/trein/bus: als mensen niet voor mij willen opstaan en ik heb het nodig dan vraag ik gewoon aan iemand of ik mag zitten. Ook als er een hoogbejaarde binnenkomt en ik zit en niemand staat op dan vraag ik aan iemand ander of hij wil opstaan. Simpel zat. Bovendien hou ik wel van bitchen O-)

Over het eten, ik doe niet hysterisch over eten. Volgens de Vk mag verse (!!!) sushi zonder problemen en dat eet ik dus ook gewoon op plekken die ik vertrouw. Ook mag zelf gerookte zalm van een visboer ook zonder problemen. Als het maar vers is. Vlees eet ik niet en voorverpakte pannekoeken ook niet. Poffertjes daarintegen :Y) Ik wist helemaal dat dat niet mocht.

Ik slik ook geen vitaminen en mijn ijzer is 9.0 dus met de rest zal het ook wel goed zitten.

Alcohol drink ik helemaal niet, ik mis het niet en geef al eeuwen BV en zal dat wss nog eeuwen doen dus dat komt wel weer als de kinderen naar de basisschool gaan :D
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_85042875
Ik heb net vega Amerikaanse filet gevonden. Jeeee
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 9 augustus 2010 @ 12:19:38 #152
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_85043121
een ijzergehalte van 9, wow ik ben nu 15 weken, en heb een ijzergehalte van 7.5 moet dat goed op peil houden!
pi_85043279
Ik had 6.3 toen de gynaecoloog besloot om ijzertabletjes voor te schrijven, geen idee wat het nu is :)
pi_85043321
Ik had met 10 weken 7.6 en dat was prima in orde volgens de VK.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_85043331
Maar die is lang zo lekker niet (:
pi_85043365
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:25 schreef mrien het volgende:
Maar die is lang zo lekker niet (:
ik breng zo verslag uit :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85043747
Nou ik hou me in grote lijnen aan die berichten maar sommige dingen wist ik niet zoals die pannekoeken, en dat zal dan dus ook voor poffertjes gelden en daar heb ik ervorige week wel wat van gegeten.

Filet eet ik nu niet en rood vlees etc. lust ik uberhaupt al niet en de drank laat ik wel staan.
Dat was het vlgs mij wel.
Ow en ik maak als ik zwanger ben niet zelf tiramisu en ik lik de cakebeslagkom niet uit.
pi_85043895
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:13 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hmm, ik eet ook paté maar wel met mate gezien de vitamine A maar ook dat mag volgens dat lijstje niet.
Pfff, alles wat ik wel door mijn keel krijg mag niet lijkt het. Lastig hoor.
Paté mag ook gewoon en ik zou ook gewoon doen waar je je goed bij voelt.
Er zijn bepaalde adviezen die heel logisch zijn en verband houden met bacteriën en zulks waar je kindje heel ziek van kan worden, die volg ik op want dat vind ik belangrijk om in acht te houden. Net als niet drinken en niet roken (deed ik sowieso al niet :P ).

Maar verder vind ik het niet zo boeiend wat een ander wel en niet doet :+ Dat moet die persoon zelf weten eigk. Ik zou gewoon het eetadvies van je eigen vk aanhouden en er verder niet teveel over opzoeken want je komt hoe langer hoe meer tegen. Heeft je vk geen website waar t op staat? als je in DH zit, heb je dan truowens niet dezelfde praktijk misschien als waar ik zit? Wateringen?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85044417
Ik vraag het morgen nog wel even na maar volgens mij hanteren ze alleen de bekende dingen als risico en geen dingen als supermarktpannenkoeken en weet ik wat. We maken elkaar hier ook wel gek ook :+
Maar ik wil ook niks doen wat wel gevaarlijk is en dan kan je wel zeggen dat je dan gewoon elk mogelijk gevaar moet mijden want het is maar 9 maanden maar ik eet momenteel gewoon weinig en er blijft ook weinig in dus ik wil ook niet alles zomaar schrappen.

Nee, ik woon aan de andere kant van de stad dus ik zit in Leidschendam
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_85045276
Willem, wat een plaatje ben je! Je lijkt op je papa!

Net terug van de vlos, stickertje voor mij en de beeb! Mijn ijzer hebben ze vandaag toevallig geprikt, doen ze altijd met 30 weken blijkbaar en hij was 7.6. Verder eet ik ook gewoon pate en drink ik milkshakes. Ik eet alleen geen biefstuk of ander rauw vlees en ik rook en drink niet. behalve dan met de wintersport en carnaval maar toen wist ik nog niet dat ik zwanger was :@

Ennn, morgen ga ik een dagje op en neer naar Londen om mijn zusje te zien! Heb er zin in!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_85045978
Dat vega spul is echt niet te eten. :r
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 augustus 2010 @ 13:44:24 #162
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85046481
rauw vlees laat ik staan, brie laat ik links liggen, (mits ik zeker weet dat het gepastiruseerd (?) is ). Drink veel water, sinas, koffie, cola en bavaria 0,0 (goed voor je foliumzuur als je een ramp bent met die zooi in te nemen zoals ik). verder doe ik waar ik me goed bij voel. Ik ken mensen die lieten _alle_ roodvlees staan dus ook draadjesvlees bijv. terwijl dat juist door en door gaar is en dus gewoon lekker is. Ik heb toevallig vanmorgen vissticks meegenomen voor het visgedeelte in mijn "dieet" maar dat wordt pas woensdag dat ik die eet, vandaag verse rode bietjes en morgen bloemkool.

rauw vlees laten staan vind ik overigens wel lastig soms .. ik ben gek op stukjes gehakt snoepen als ik macaroni ofzo maak :X dat laat ik nu proeven door mijn man of het wel goed gekruid is ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_85046730
Voor nu even kort (zal later echt meer komen vertellen)


Onze dochter, Yinthe Milou is geboren op 06-08-2010 *O*
Ze woog bij de geboorte 3230 gram en ze is 50cm lang.
Het is een zeer tevreden lief meisje, beter kan ik me voor nu niet wensen.
Ze slaapt zo lief, is zo rustig en drinkt zeer goed! We zijn compleet verliefd.

De kraamzorg die ik heb zou voor 7 uur per dag zijn, dit is na de eerste dag al 3 uur per dag geworden.
Het gaat hier zo goed en allemaal zo vanzelf, we konden (kraamzorg en ik) een potje gaan dammen omdat alles zo lekker loopt!
t/m vrijdag is ze hier van 08u tot 11u, de rest van de dag loopt alles op rolletjes.

Later meer ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 augustus 2010 @ 13:52:12 #164
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85046871
mooie namen ChillayD !!! van harte gefeliciteeerd met jullie dochter :* *O*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_85046962
ChillayD, gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! *O* *O*

Wat een mooie naam, dat vraagt natuurlijk wel om een foto! ;)

Fijn om te lezen dat alles zo voorspoedig gaat!
  maandag 9 augustus 2010 @ 13:54:32 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85046993
ChilllayD, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter *O* :*
Prachtige namen O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 9 augustus 2010 @ 13:54:48 #167
186094 Floria
Ghost of shark
pi_85047006
Daar is ze dan! Gefeliciteerd met jullie dochter! Klinkt allemaal heel goed daar!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_85047135
ChillayD, gefeliciteerd met de geboorte van Yinthe !!
  maandag 9 augustus 2010 @ 13:57:51 #169
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_85047165
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:49 schreef ChilllayD het volgende:
Voor nu even kort (zal later echt meer komen vertellen)


Onze dochter, Yinthe Milou is geboren op 06-08-2010 *O*
Ze woog bij de geboorte 3230 gram en ze is 50cm lang.
Het is een zeer tevreden lief meisje, beter kan ik me voor nu niet wensen.
Ze slaapt zo lief, is zo rustig en drinkt zeer goed! We zijn compleet verliefd.

De kraamzorg die ik heb zou voor 7 uur per dag zijn, dit is na de eerste dag al 3 uur per dag geworden.
Het gaat hier zo goed en allemaal zo vanzelf, we konden (kraamzorg en ik) een potje gaan dammen omdat alles zo lekker loopt!
t/m vrijdag is ze hier van 08u tot 11u, de rest van de dag loopt alles op rolletjes.

Later meer ;)
Gefeliciteerd !!!!!
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_85047308
Gefeliciteer met Yinthe Milou. *O* *O* *O*
Wat fijn dat het allemaal zo soepel loopt, geniet ervan. ;)
pi_85047557
ChillayD gefeliciteerd!! *O* *O* *O*
wat een mooie namen O+
fijn dat het zo goed loopt al, geniet er lekker van <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 9 augustus 2010 @ 14:06:46 #172
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_85047591
Gefeliciteerd met jullie dochter Yinthe!
  † In Memoriam † maandag 9 augustus 2010 @ 14:07:22 #173
43556 miss_dynastie
pi_85047621
Van harte Chillay *O*
pi_85047717
Gefeliciteerd ChilllayD! Wat een mooie namen, mooie datum, en wat fijn dat het zo goed gaat. Geniet ervan!! *O*
pi_85047723
Gefeliciteerd met jullie dochter ChillayD *O*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_85048057
Gefeliciteerd!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85048139
Heeeeeel erg bedankt allemaal !! :D
pi_85048214
Woei! Weer een prachtbaby erbij! Gefeliciteerd ChillayD! *O*
#geen
pi_85048222
Van harte gefeliciteerd ChilllayD en Chilllayman! Mooie namen heb je voor jullie prinsesje!
*O*
  maandag 9 augustus 2010 @ 14:27:41 #181
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85048596
Wat een mooie namen CD. En wat super dat het allemaal zo lekker gaat. *O* Gefeliciteerd *O*
  maandag 9 augustus 2010 @ 14:30:08 #182
45621 Suzanna
Mama van...
pi_85048731
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:49 schreef ChilllayD het volgende:
Voor nu even kort (zal later echt meer komen vertellen)


Onze dochter, Yinthe Milou is geboren op 06-08-2010 *O*
Ze woog bij de geboorte 3230 gram en ze is 50cm lang.
Het is een zeer tevreden lief meisje, beter kan ik me voor nu niet wensen.
Ze slaapt zo lief, is zo rustig en drinkt zeer goed! We zijn compleet verliefd.

De kraamzorg die ik heb zou voor 7 uur per dag zijn, dit is na de eerste dag al 3 uur per dag geworden.
Het gaat hier zo goed en allemaal zo vanzelf, we konden (kraamzorg en ik) een potje gaan dammen omdat alles zo lekker loopt!
t/m vrijdag is ze hier van 08u tot 11u, de rest van de dag loopt alles op rolletjes.

Later meer ;)
Hartelijk gefeliciteerd! Dat klinkt inderdaad als een kraamtijd op rolletjes. Hopelijk blijft het lekker zo gaan joh, zou echt heerlijk zijn. Geniet van jullie meisje! (mooie naam ook!)
  maandag 9 augustus 2010 @ 14:44:07 #183
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_85049419
Gefeliciteerd met je dochter! Erg mooie naam!
pi_85049420
Gefeliciteerd ChillayD! *O*
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_85050806
gefeliciteerd ChillayD!! *O* *O*

Vanmorgen een echo gehad in het ziekenhuis, Ilse loopt dit moment iets achter in groei, ongeveer 1,5 week. Het is nog wel binnen de marges. Lengte van haar been was zelfs iets korter, maar mijn man en ik zijn zelf ook niet zo groot (1.75 en 1.65). Het was iig niet dat we ons zorgen hoefden te maken..
*poef* nu is het weg
  maandag 9 augustus 2010 @ 15:41:55 #186
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_85052126
*O* van harte gefeliciteerd ChillayD! *O*
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 9 augustus 2010 @ 15:59:46 #187
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85052967
*O* van harte met je dochter ChillayD O+

Kaatje fijn dat ales binnen de marges was op de echo :Y
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_85053313
Wakker!
Ik ben echt zo moe. Ik heb echt wat slaap nodig!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 9 augustus 2010 @ 16:20:18 #189
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85053795
Gefeliciteerd ChillayD, en mooie namen idd!

Kaatje, fijn dat Ilse het gewoon goed doet!

Over eten, ik eet heel veel dingen die misschien of echt niet mogen sowieso niet. Geen softijs, sushi, rood vlees of pate, dus ik let er verder niet echt op. Maak me er verder ook niet echt druk om, moet ik eerlijk zeggen.
Als ik dan een keertje zou zondigen, eitje beetje zacht ofzo, maak me ook weinig zorgen.. Kan me overal wel druk over maken...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_85054128
Wat heerlijk ChillayD. Gefeliciteerd *O* O+ :*
pi_85054142
Was er een speciale rede dat je een echo had vandaag KJ? Maar fijn dat je je in elk geval geen zorgen hoeft te maken. En net wat je zegt, jullie zijn zelf ook niet zo groot, dan is het toch eigenlijk ook logisch dat Ilse ook niet zo groot is lijkt me.

Ik hou me wel aan die dingen die je niet mag eten, en bij twijfelgevallen doe ik het gewoon maar niet. Komt na de bevalling wel weer hoor. In de kraamweek van Graeme heb ik elke morgen ontbeten met filet americain en zo'n beetje elke avond biefstuk gegeten :9

Ik ben vandaag echt zo ontzettend moe. Ik had vanmmorgen om kwart voor 12 een afspraak met de bekkenfysio, maar ik kon gewoon echt niet wakker worden :@ Mijn Lief heeft haar toen voor me afgebeld. Elke keer als ik denk dat die vermoeidheid niet erger kan worden, blijkt het toch wel te kunnen -O- Ik zie echt op tegen het eind van de maand, als de vakantie van mijn Lief voorbij is -O-
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_85054447
ChillayD gefeliciteerd met Yinthe! *O* *O* *O* Mooie naam! O+
pi_85054773
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:28 schreef tessie het volgende:
Was er een speciale rede dat je een echo had vandaag KJ? Maar fijn dat je je in elk geval geen zorgen hoeft te maken. En net wat je zegt, jullie zijn zelf ook niet zo groot, dan is het toch eigenlijk ook logisch dat Ilse ook niet zo groot is lijkt me.

Ik hou me wel aan die dingen die je niet mag eten, en bij twijfelgevallen doe ik het gewoon maar niet. Komt na de bevalling wel weer hoor. In de kraamweek van Graeme heb ik elke morgen ontbeten met filet americain en zo'n beetje elke avond biefstuk gegeten :9

Ik ben vandaag echt zo ontzettend moe. Ik had vanmmorgen om kwart voor 12 een afspraak met de bekkenfysio, maar ik kon gewoon echt niet wakker worden :@ Mijn Lief heeft haar toen voor me afgebeld. Elke keer als ik denk dat die vermoeidheid niet erger kan worden, blijkt het toch wel te kunnen -O- Ik zie echt op tegen het eind van de maand, als de vakantie van mijn Lief voorbij is -O-
Ik had de echo omdat ik een hoog bmi heb. Moet met 36 weken weer een echo voor de ligging. geloof alleen dat ze een groter kind bij me verwachten en niet een kleintje. De gyn had het er wel over dat ik even met de vk moest overleggen of ik niet nog een echo kon krijgen om de groei in de gaten te houden. Ik moet volgende week weer naar de vk, dus dan zal ik het aankaarten.

Ik probeer me ook aan de lijstjes te houden wat eten betreft, begin nu alleen de filet americain te missen. Heb met mijn man afgesproken dat ik in de kraamweek elke dag filet ga eten... kan me dr nu al op verheugen :9

Moeheid herken ik hier wel, slaap al een week ofzo erg slecht, kreeg dr een hoest bij. Moest zaterdag om 7 uur beginnen, maar heb de dienst niet afgemaakt. Ik kon niet meer. Gisteren ook niet gewerkt. Had eigenlijk afgesproken dat ik morgen weer zou gaan, maar na de echo van vanmorgen had ik ook wat verhoging, dus besloten om maar even voor mezelf te kiezen. Heb nu wel wat werk hier thuis liggen, want ondersteuningsplannen wil ik wel graag af hebben voor mijn verlof.
*poef* nu is het weg
pi_85054924
@Tessie: He wat vervelend is dat toch, die moeheid! Komt dat door je schildklierproblemen? De tijd kruipt dan ook zo langzaam voorbij... Je had dit bij Graeme toch ook? Werd het toen beter na de bevalling? Sterkte joh :*
  maandag 9 augustus 2010 @ 16:50:43 #195
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_85055240
ChillayD gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter *O*
Be happy with the little things in life
pi_85055334
Ah KJ, ik heb idd ook 2 extra echo's daarom. Moet donderdag weer. Hier verwachtten ze idd ook een groot kindje, maar tot nu toe is Anna helemaal gemiddeld.

Cantare, bij Graeme had ik dat idd ook. Mijn schildklierwaardes zijn prima, dus daar kan het niet aan liggen. Nadat Graeme geboren was, kreeg ik die scihldklierproblemen, dus toen voelde ik me nog net zo moe. En toen mijn schildklier weer goed werkte, echt de dag dat de internist belde dat de waardes weer bijna normaal waren, bleek ik weer zwanger te zijn. Dus het duurt nu al bijna 2 jaar die moeheid. Ben er wel een beetje klaar mee. Heb ook al besloten dat als ik na de bevalling weer schildklierproblemen krijg, ik gewoon wel echt gelijk aan de pillen wil. Dan maar m'n hele leven aan de pillen, wil niet nog een keer weer een half jaar zo doorsukkelen.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  maandag 9 augustus 2010 @ 16:55:14 #197
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_85055456
ChillayD van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! *O* *O* *O* Geniet van je kraamtijd! O+

Kaatjejannie, balen zeg, dat er een groeivertraging is geconstateerd. Uit je post proef ik een beetje dat jij je toch zorgen maakt ondanks dat er is gezegd dat dat niet nodig is. Als je je zorgen maakt, je kunt altijd een second opinion aanvragen he! (Hoeveel weken ben je nu?)
A grand adventure has begun.
pi_85055480
Ik heb trouwens sinds een paar dagen iets van opvliegers ofzo. Heb het soms ineens zooo warm. Is dat eigenlijk ook een normaal zwangerschapskwaaltje?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_85055748
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:52 schreef tessie het volgende:
Cantare, bij Graeme had ik dat idd ook. Mijn schildklierwaardes zijn prima, dus daar kan het niet aan liggen. Nadat Graeme geboren was, kreeg ik die scihldklierproblemen, dus toen voelde ik me nog net zo moe. En toen mijn schildklier weer goed werkte, echt de dag dat de internist belde dat de waardes weer bijna normaal waren, bleek ik weer zwanger te zijn. Dus het duurt nu al bijna 2 jaar die moeheid. Ben er wel een beetje klaar mee. Heb ook al besloten dat als ik na de bevalling weer schildklierproblemen krijg, ik gewoon wel echt gelijk aan de pillen wil. Dan maar m'n hele leven aan de pillen, wil niet nog een keer weer een half jaar zo doorsukkelen.
Kan het me goed voorstellen. Bij mij is de situatie heel anders, maar ik ben ook al heel erg lang (1,5 jaar) moe en dat ben ik ook spuugzat. Het maakt het genieten zo moeilijk! Ik hoop dan ook zo dat het na de bevalling beter is. Voor jou zal het vast een stuk beter gaan als je schildkliermedicatie goed ingesteld is. Succes, nog een paar weken!

Die opvliegers zijn volgens mij normaal :Y ik heb ze zelf (nog) niet, maar heb het wel vaker gehoord.
pi_85055848
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:40 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik had de echo omdat ik een hoog bmi heb. Moet met 36 weken weer een echo voor de ligging. geloof alleen dat ze een groter kind bij me verwachten en niet een kleintje. De gyn had het er wel over dat ik even met de vk moest overleggen of ik niet nog een echo kon krijgen om de groei in de gaten te houden. Ik moet volgende week weer naar de vk, dus dan zal ik het aankaarten.
Gelukkig wordt je baby goed in de gaten gehouden! Het is nog niet zorgwekkend, maar kan me voorstellen dat het je toch wel een beetje bezighoudt. Tot wanneer moet je nog werken? De rust van je verlof zal jou (voor de moeheid) en je baby (voor het groeien) vast goed doen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')