abonnement Unibet Coolblue
pi_84733242
Hallo, om meteen maar met de deur in huis te vallen, een vriendin van mij stinkt. Nou is het zo dat ik met deze vriendin A en nog een vriendin B binnenkort op vakantie ga dus ik en vriendin B zitten er een beetje tegenop omdat de stank soms wel meevalt in de buitenlucht maar in een auto of in een huis moet ik soms echt mn hand voor mn neus houden. Ik had het er met die vriendin B over want we vragen ons af hoe dat komt. Die geur komt echt van haar huid af ofso want het komt niet uit haar mond, het is ook niet een geur van jezelf niet gewassen hebben of vieze kleding het is echt een afstotelijke geur wat gewoon van haar af komt. Zoals ik zei valt het soms wel mee dan ruik ik het niet echt of dan is het niet zo erg maar als je naast haar zit op de bank of laatst toen waren we met zn drieën in een auto en vriendin B en ik gingen bijna knocked out want die geur kan natuurlijk niet makkelijk weg dus vriendin B had die luchtfilters al aangezet maar het hielp allemaal niet. We vroegen ons af of ze niet misschien een ziekte heeft, ik heb er weleens over gehoord dat het iets met de poriën te maken heeft maar als ik google kan ik niks vinden. We dachten ook aan dat ze misschien pittige voedsel eet met veel kruiden en knoflook omdat ze ook een andere afkomst heeft maar ze eet helemaal niet bijzonder anders dan wij. Ze is ook gewoon netjes dus ik weet wel zeker dat ze doucht. Maar die geur is gewoon niet te beschrijven, ik kan alleen zeggen dat het stinkt.
Maar volgende probleem is ook, hoe zeg je tegen een vriendin die stinkt dat ze stinkt? Ze is best snel geprikkeld maar niemand zou het leuk vinden als ze te horen krijgen dat ze stinken. We weten ook niet of ze het van zichzelf al weet, we kennen haar maar een jaar ofso dus mssn weet ze het wel maar brengt ze het liever niet naar buiten dat ze een ziekte heeft of iets.
Maar in het kort is mijn vraag eigenlijk, weet iemand een ziekte waarbij je zonder reden stinkt?

Thanks voor alle respons ^O^
pi_84733314
Leuke vriendin ben je ^O^
pi_84733363
Trichomoniasis
pi_84733387
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:57 schreef FreezePop het volgende:
Leuke vriendin ben je ^O^
wat doet ze verkeerd dan?
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator zondag 1 augustus 2010 @ 13:02:28 #5
9859 crew  Karina
Woman
pi_84733441
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:00 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

wat doet ze verkeerd dan?
Als het je vriendin is, dan zeg het toch tegen die persoon? Zou ik in ieder geval wel fijn vinden, als ik stonk en iemand vertelde mij dat, dan kun je er zelf iets aan doen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_84733511
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:02 schreef Karina het volgende:

[..]

Als het je vriendin is, dan zeg het toch tegen die persoon? Zou ik in ieder geval wel fijn vinden, als ik stonk en iemand vertelde mij dat, dan kun je er zelf iets aan doen.
Is toch altijd lastig om zoiets te zeggen
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
  Moderator zondag 1 augustus 2010 @ 13:07:00 #7
9859 crew  Karina
Woman
pi_84733558
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:05 schreef JustinK het volgende:

[..]

Is toch altijd lastig om zoiets te zeggen
Nee, vind ik niet, als het een goede vriendin is. Niets zeggen is mijns inziens veel erger, dan laat je die persoon maar rondlopen terwijl ze stinkt (of wat er ook met diegene aan de hand is).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_84733579
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:00 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

wat doet ze verkeerd dan?
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:02 schreef Karina het volgende:

[..]

Als het je vriendin is, dan zeg het toch tegen die persoon? Zou ik in ieder geval wel fijn vinden, als ik stonk en iemand vertelde mij dat, dan kun je er zelf iets aan doen.
  † In Memoriam † zondag 1 augustus 2010 @ 13:08:10 #9
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_84733592
Huisarts!
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_84733613
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
Huisarts!
Ja joh daarvoor ga je naar de huisarts. :')
  † In Memoriam † zondag 1 augustus 2010 @ 13:11:12 #11
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_84733672
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:08 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Ja joh daarvoor ga je naar de huisarts. :')
Waarom niet? Een aparte geur kan soms een indicatie zijn voor een stofwisselingsziekte.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_84733699
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:11 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Waarom niet? Een aparte geur kan soms een indicatie zijn voor een stofwisselingsziekte.
Wat idioot. Gewoon zeggen tegen de vriendin en laat haar dan maar kijken.
pi_84733718
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:59 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Trichomoniasis
:').
  † In Memoriam † zondag 1 augustus 2010 @ 13:13:21 #14
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_84733735
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:11 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Wat idioot. Gewoon zeggen tegen de vriendin en laat haar dan maar kijken.
Dan kan ze alsnog naar de huisarts gaan. Better safe than sorry!
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_84733746
Gewoon zeggen, op een nette manier. In plaat van achter haar rug om met vriendinnen te speculeren wat het kan zijn of hier vragen wat het kan zijn.
Daar kan niemand een zinnig antwoord op geven, behalve die vriendin zelf.
pi_84733750
Als er niets aan te doen valt dan zou ik er zeker niets van zeggen. Je maakt haar alleen maar onzeker en een oplossing is er dan niet, dus wat heb je er dan aan.

Mocht je nu wel een idee hebben voor een oplossing of een oorzaak vermoeden, dan zou ik het wel zeggen want dan kan je haar alleen maar helpen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_84733806
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:13 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Dan kan ze alsnog naar de huisarts gaan. Better safe than sorry!
Dus als jij stinkt ga je naar de huisarts? sorry wat een onzin zeg....
  † In Memoriam † zondag 1 augustus 2010 @ 13:17:22 #18
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_84733848
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:16 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Dus als jij stinkt ga je naar de huisarts? sorry wat een onzin zeg....
Nee, want dan weet ik de oorzaak. Maar als je altijd stinkt of ergens naar ruikt zonder dat de oorzaak bekend is dan is dat wel verstandig.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:17:34 #19
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_84733854
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:14 schreef Isabeau het volgende:
Als er niets aan te doen valt dan zou ik er zeker niets van zeggen. Je maakt haar alleen maar onzeker en een oplossing is er dan niet, dus wat heb je er dan aan.

Mocht je nu wel een idee hebben voor een oplossing of een oorzaak vermoeden, dan zou ik het wel zeggen want dan kan je haar alleen maar helpen.
Maar wat als die vriendin het zelf helemaal niet weet? Dat ze zo gewend is aan die geur dat ze het zelf niet ruikt bijvoorbeeld. En je weet nooit of er wat aan te doen is.. Maar als TS niks zegt kan ze ook niet naar een dokter om daar achter te komen en gaat het sowieso nooit over.
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:19:17 #20
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_84733904
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:16 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Dus als jij stinkt ga je naar de huisarts? sorry wat een onzin zeg....
Onzin? Als je altijd stinkt zonder duidelijke reden dan lijkt het me vrij logisch dat je naar een dokter gaat, want het is nou niet bepaald standaard. Een klasgenoot van mij die stonk vroeger altijd uit z'n mond, wat ie ook deed, en dat bleek later door een ziekte te komen.
pi_84733910
Kan je van een stofwisselingsziekte gaan stinken? Ja, het is niet onze bedoeling om te roddelen, we bedoelen het ook niet kwaad, we willen haar juist helpen maar omdat ze best snel geprikkeld en onzeker is en we haar ook weer niet zo goed kennen vinden we het moeilijk want we weten niet hoe ze gaat reageren. Ik zou zelf ook wel willen als ik zou stinken dat iemand het tegen me zegt maar ik zou me wel dood schamen en onzeker worden, ook omdat het niet ligt aan slechte adem of vieze kleding.
pi_84734037
Je kent haar niet zo goed maar noemt haar wel 'vriendin' en gaat met haar op vakantie?
  Donald Duck held zondag 1 augustus 2010 @ 13:25:22 #23
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_84734100
Kan inderdaad door een ziekte komen. Dan worden bepaalde stoffen niet goed afgebroken waardoor ze zich opstapelen in het lichaam. Dat kan gepaard gaan met een geur.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_84734136
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Kan inderdaad door een ziekte komen. Dan worden bepaalde stoffen niet goed afgebroken waardoor ze zich opstapelen in het lichaam. Dat kan gepaard gaan met een geur.
Ja, en misschien wast ze zich toch wel niet zo goed. En als TS er niet over durft te beginnen zal het altijd een mysterie blijven, en heeft ze gegarandeerd ergenissen op vakantie.
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:27:24 #25
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_84734162
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:19 schreef Sofia90 het volgende:
Kan je van een stofwisselingsziekte gaan stinken? Ja, het is niet onze bedoeling om te roddelen, we bedoelen het ook niet kwaad, we willen haar juist helpen maar omdat ze best snel geprikkeld en onzeker is en we haar ook weer niet zo goed kennen vinden we het moeilijk want we weten niet hoe ze gaat reageren. Ik zou zelf ook wel willen als ik zou stinken dat iemand het tegen me zegt maar ik zou me wel dood schamen en onzeker worden, ook omdat het niet ligt aan slechte adem of vieze kleding.
Er zijn wel ziektes waar je lichaamsgeur onaangenaam van wordt ja. Maar je kunt hier niet uitvinden wat ze heeft (als ze al een ziekte heeft), dat zal ze toch echt met een dokter moeten bespreken dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')