abonnement Unibet Coolblue
pi_85031886
Natres is een goed iets ^O^
Zorgt ervoor dat ik minder kans heb om in mijn weekend op te komen draven :P
pi_85033480
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 23:34 schreef skippy22 het volgende:
Ach ja het is nou niet bepaald een elite eenheid :')
Is logistiek een elite eenheid? Is GNK elite? Doet men daar neerbuigend over? Nee... Nou dan...


quote:
Op zondag 8 augustus 2010 23:42 schreef Vinz0r het volgende:

[..]

Trap helemaal niemand de grond in maar als ik voor de 4daagse ondersteuning aankom op het logistieke kamp en er staat zo een nitwit met een Nastress sticker op zn borst met zn vinger langs de trekker spichtig om zich heen te kijken, dan denk ik toch echt gast doe ff normaal!

Ik ben duidelijk herkenbaar als, heb mfsc, vooertuig, kleding EN de kop ervoor, dus doe ff relax aub.
Stoer doen doe je maar bij je vriendjes.

Maw, men denkt dat ze bij een elite eenheid zitten, terwijl t gewoon burgers zijn die iets mogen wat een normale burger niet kan/mag.
Je vorig post kwam neerbuigend over...
Voorbeeld dat je nu geeft is inderdaad niet zo best. Waardeloze vent die daar zo peppie gaat staan >_>

Even ter info: bij de NatRes zijn we zéér scherp mbt handelingen tot het wapen, kan me haast niet voorstellen dat die billie er met zn vinger om de trekker stond. Was dat wel zo, dan was het een sippe gast, eens. Jammer dat je daar dan zo generaliserend over doet en ook je mening over mij al klaar hebt liggen. :N

Wat ik zeer zeker wél met je eens ben: Ik zie ze ook, de mensen die denken dat ze alles weten, peppie gaan lopen doen en denken dat ze fucking commando's oid zijn :{

Maar we zijn niet 'gewoon burgers die net iets meer mogen'
Ik voel me zeker wel een militair. :)
  maandag 9 augustus 2010 @ 12:13:16 #103
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_85042942
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 00:42 schreef vannilesoep het volgende:

[..]

Is logistiek een elite eenheid? Is GNK elite? Doet men daar neerbuigend over? Nee... Nou dan...
Zeker geen elite, maar zeker geen huisvaderhobbyclub die glunderend met een camouflagepetje in het weekend extreem schitterende taken mag doen als bij een slagboom staan zodat hij maandagochtend eindelijk eens wat sterke verhalen te vertellen heeft bij de koffieautomaat..

quote:
[..]
Maar we zijn niet 'gewoon burgers die net iets meer mogen'
Ik voel me zeker wel een militair. :)
Omdat je na 3 weken net in de maat kan lopen?

Als ik de Nederlandse krijgsmacht zou mogen vergelijken met een willekeurige voetbalvereniging, met de selectieelftallen, veteranenteams en de nodige bierteams (marine, kom dr maar in..) zijn jullie met alle respect de zondag 6 die weliswaar hetzelfde shirtje draagt omdat ze lid zijn, maar nooit de aandacht, budget en materiaal zullen krijgen als de selectieelftallen.
En een keer in de zoveel tijd mogen jullie weliswaar oefenen tegen de selectieelftallen, maar nooit met. Dit omdat hoe fanatiek jullie ook zijn, zolang je geen 5 dagen per week traint je nooit het spelletje op dat niveau kunnen spelen.
Dus denigrerend? Ja, maar niet meer denigrerend dan een selectieelftal tegenover een bierteam.
Misschien alleen nog erger tegenover de junioren van de V&V.. :')
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_85088002
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 23:42 schreef Vinz0r het volgende:

[..]

Trap helemaal niemand de grond in maar als ik voor de 4daagse ondersteuning aankom op het logistieke kamp en er staat zo een nitwit met een Nastress sticker op zn borst met zn vinger langs de trekker spichtig om zich heen te kijken, dan denk ik toch echt gast doe ff normaal!

Ik ben duidelijk herkenbaar als, heb mfsc, vooertuig, kleding EN de kop ervoor, dus doe ff relax aub.
Stoer doen doe je maar bij je vriendjes.

Maw, men denkt dat ze bij een elite eenheid zitten, terwijl t gewoon burgers zijn die iets mogen wat een normale burger niet kan/mag.
En als ze relaxed zijn en je door laten gaan zonder je pasje gecheckt te hebben, zijn het weer ongedisciplineerde rukkers die hun orders niet kunnen uitvoeren... :O

Zoals ik het zie, met de natres, wint iedereen. Wij (de natressers) kunnen ons even militair voelen, en de beroeps hoeven de foetenklusjes als bewaking bij de 4daagse niet te doen. ^O^
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_85092945
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:13 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Zeker geen elite, maar zeker geen huisvaderhobbyclub die glunderend met een camouflagepetje in het weekend extreem schitterende taken mag doen als bij een slagboom staan zodat hij maandagochtend eindelijk eens wat sterke verhalen te vertellen heeft bij de koffieautomaat..
[..]

Omdat je na 3 weken net in de maat kan lopen?

Als ik de Nederlandse krijgsmacht zou mogen vergelijken met een willekeurige voetbalvereniging, met de selectieelftallen, veteranenteams en de nodige bierteams (marine, kom dr maar in..) zijn jullie met alle respect de zondag 6 die weliswaar hetzelfde shirtje draagt omdat ze lid zijn, maar nooit de aandacht, budget en materiaal zullen krijgen als de selectieelftallen.
En een keer in de zoveel tijd mogen jullie weliswaar oefenen tegen de selectieelftallen, maar nooit met. Dit omdat hoe fanatiek jullie ook zijn, zolang je geen 5 dagen per week traint je nooit het spelletje op dat niveau kunnen spelen.
Dus denigrerend? Ja, maar niet meer denigrerend dan een selectieelftal tegenover een bierteam.
Misschien alleen nog erger tegenover de junioren van de V&V.. :')
Ik zie geen club huishoudvaders, maar een groep ontzettend gemotiveerde gasten die graag iets extra's doen. Buiten dat is mijn peloton in ieder geval behoorlijk jong met veel studenten. Waarvan er veel beroeps worden na hun studie. Wat is nou een betere opstap dan al een paar jaartjes als reservist meedraaien? En nu hoef je niet gelijk te gaan lopen roepen dat de NatRes en beroeps compleet hetzelfde is, want we zijn het er al over eens dat dat niet het geval is.

Wat ik uit je posts wel kan opmaken is dat je blijkbaar geen idee hebt hoe het er werkelijk binnen ons korps aantoe gaat en dat je ook vooral geen zin hebt om er anders over te gaan denken.
En ik voel me militair omdat ik wel degelijk m'n steentje bijdraag.
quote:
Omdat je na 3 weken net in de maat kan lopen?
Wat is dat nou weer voor waardeloos argument :') 1) Dat is niet waar. 2) Dat is niet de reden.

Maar goed het is voor jou heel belangrijk om vooral duidelijk te maken dat jij natuurlijk veel en véél beter bent dan de gemiddelde reservist? Oke..
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:06:31 #106
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_85093259
Ik vind deze discussie die hier gaande is maar waardeloos.

Mijn ervaringen met de Natres waren positief. Ze zijn ook heel fanatiek. Hebben ze vaak als oefenvijand gehad.
Goed, het zijn dan wel geen full-time militairen, maar ze doen hun opdrachten meer dan uitstekend.
Het neerkijken op de Natres, imho, is daarom ook gewoon not done.

Btw, vroegâh heette het het Knatres, waar de K dus stond voor Korps. Waarom is dat veranderd??
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_85093531
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:06 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik vind deze discussie die hier gaande is maar waardeloos.

Mijn ervaringen met de Natres waren positief. Ze zijn ook heel fanatiek. Hebben ze vaak als oefenvijand gehad.
Goed, het zijn dan wel geen full-time militairen, maar ze doen hun opdrachten meer dan uitstekend.
Het neerkijken op de Natres, imho, is daarom ook gewoon not done.

Btw, vroegâh heette het het Knatres, waar de K dus stond voor Korps. Waarom is dat veranderd??
Weet ik eigenlijk niet... http://www.knatres.nl linkt nog wel door. Over het algemeen wordt het Natres genoemd. Hoewel het nog steeds over het Korps Nationale Reserve gaat.
Misschien dat Natres wat lekkerder in de mond ligt? :s)
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:15:22 #108
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_85093661
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:12 schreef vannilesoep het volgende:

[..]

Weet ik eigenlijk niet... http://www.knatres.nl linkt nog wel door. Over het algemeen wordt het Natres genoemd. Hoewel het nog steeds over het Korps Nationale Reserve gaat.
Misschien dat Natres wat lekkerder in de mond ligt? :s)
Dat zou idd kunnen ja.
Maar goed, ik heb respect voor de militairen van het Natres dit itt enkele anderen hier.

Groet,

Oud-LMB
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_85094933
Het zou ook wat zijn als natres lui beter getrained waren dan fulltime lui, dus dat is niet echt een punt worth making :P
pi_85103873
Woet,

vandaag psychologische keuring gehad en behaald. :)

31 Augustus, medische keuring. c_/
pi_85228584
Maar als het wachten op de login voor de knatres site nog even duurt, dan wachten we gewoon nog even ~:)
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_85259531
Het met een wapen rondlopen op Heumensoord is niet echt nuttig lijkt me.
De zaken waar je mee te maken kan krijgen heb je vooral last van je wapen.
pi_85260637
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 22:27 schreef JaFFe het volgende:
Het met een wapen rondlopen op Heumensoord is niet echt nuttig lijkt me.
De zaken waar je mee te maken kan krijgen heb je vooral last van je wapen.
Begin jij nu ook al? :o Lang niet gezien, trouwens :N
pi_85290788
Ach als er geklaagd moet worden sta ik vooraan. Laatste tijd weinig oefeningen meer ivm bezuiniging.
pi_85474316
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:56 schreef slashdev het volgende:

[..]
Ik ga er vanuit dat het wel goed komt. Het is nu ook de vakantieperiode dus wellicht daarom de radiostilte.
Het is is nog 2 maanden en er zal wel een keer een brief op de deurmat vallen en zo niet ...dan ga ik bellen.
Komt nu allemaal wel lekker dichtbij. Vandaag de uitnodiging gekregen of ik de PGU op wil komen halen :)
pi_85478090
Ik wacht nogsteeds op afronding van mijn veiligheidsonderzoek |:( Komende week wacht ik 7 maanden sinds ik ben goedgekeurd. Oktober vorig jaar heb ik me al aangemeld voor de voorlichtingsbijeenkomst. Het begint al met al lekker lang te duren, zeker aangezien een AMO er dit jaar niet meer in zit aangezien alle opleidingsplaatsen al vergeven zijn.
pi_85556821
Weet iemand wat voor sporttest o.i.d. je krijgt als je je aanmeld? Zou graag trainen zodat ik goed voorbereid ben. :)

Ik zag wel iets over fietsen staan?
pi_85557219
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:55 schreef slashdev het volgende:

[..]

Komt nu allemaal wel lekker dichtbij. Vandaag de uitnodiging gekregen of ik de PGU op wil komen halen :)
Hmm, Ik heb nog steeds alleen een mailtje gehad. Zal blij zijn als ik de brief kreeg. Als ik hem over een week nog niet heb ga ik maar bellen.

Oh en Doobie. Het is een krachttest en een fietstest. De krachttest lukken de meeste mensen wel volgens mij. Je moet gewoon wat oefenen met fietsen. Elke minuut komt er zoveel watt bij. Dat ligt aan je gewicht. Verder is er niet echt een tijd bekend wat je in ieder geval moet halen, dat ligt ook aan wat je hartslag is en andere factoren.

Mijn tip, blijf zolang op de fiets zitten als je kan!

[ Bericht 25% gewijzigd door StinsonB op 21-08-2010 23:46:42 ]
pi_85557536
@StinsonB,

Dank je wel. Toch maar binnenkort even naar de sportschool voor de zekerheid voordat ik me aanmeld. ^O^ Kan in ieder geval geen kwaad haha.
pi_85558316
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 23:49 schreef Doobie het volgende:
@StinsonB,

Dank je wel. Toch maar binnenkort even naar de sportschool voor de zekerheid voordat ik me aanmeld. ^O^ Kan in ieder geval geen kwaad haha.
Je hebt genoeg tijd om te sporten voordat je uiteindelijk op keuring mag hoor :). Er zit namelijk wel wat tijd tussen aanmelden en op keuring mogen!
pi_85571645
Ik ga donderdag in den haag naar de voorlichting en om sollicitatieformulieren op te vragen. Iemand die ook gaat hier? >:)
  zondag 22 augustus 2010 @ 20:57:53 #122
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_85582151
Ik joel nu uit volle borst mee met
  zondag 22 augustus 2010 @ 20:58:05 #123
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_85582163
Is dat een S5
  zondag 22 augustus 2010 @ 20:59:31 #124
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_85582224
Hey where did we gooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
  zondag 22 augustus 2010 @ 21:00:07 #125
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_85582255
Do you remember when we used to sing,
Sha la la la la la la la la la la te da laaaaaaaaaalalalalalalalalaaaaaaaaaaaaaa
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')