abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:13:22 #1
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_84147986
Dus hebben we vijand vriendelijk doch dringend verzocht om het niet alsnog te wagen...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:14:54 #2
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_84148055
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:04 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Onder andere, het hoofdkwartier van Paresto in de fik zetten is een goede tweede..
Dank voor uw antwoord
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er was eens....
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:15:50 #3
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_84148106
Hoogvlieger en Rave_NL, jullie willen de eer hebben mij in levende lijfe te ontmoeten?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:17:51 #4
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_84148218
Van de FP

Nieuw wapen voor commando's
quote:
Commando's kunnen als het nodig is voortaan meteen schieten zodra zij uit het water komen. Het nieuwe wapen Heckler & Koch 416 dat zij krijgen, hoeft niet eerst drooggemaakt te worden zoals de Diemaco-karabijn die tot nu toe in gebruik was. Dat heeft Defensie vrijdag gemeld.

De HK416 is op veel punten beter dan zijn voorganger, aldus het Korps Commandotroepen van de landmacht. Zo kan dit wapen alle soorten 5.56 mm munitie schieten en is het voorzien van ultramoderne snufjes als geluiddempers, richtmiddelen, laser- en lichtmodules. Per minuut kunnen 700 tot 900 schoten worden gelost.

Het nieuwe persoonlijk wapen wordt inmiddels verspreid onder de leden van het elitekorps.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:27:44 #5
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_84148730
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:15 schreef ErwinRommel het volgende:
Hoogvlieger en Rave_NL, jullie willen de eer hebben mij in levende lijfe te ontmoeten?
Een ouwe verzuurde pleun? Hmmm... Wat een aanbod...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:28:47 #6
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_84148783
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:17 schreef ErwinRommel het volgende:
Van de FP

Nieuw wapen voor commando's
[..]
Uuuhm... er was toch geen geld meer...??
Er was eens....
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:30:23 #7
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_84148866
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:27 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Een ouwe verzuurde pleun? Hmmm... Wat een aanbod...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag of niet
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:30:42 #8
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_84148886
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:28 schreef Maitje het volgende:

[..]

Uuuhm... er was toch geen geld meer...??
Klopt, maar er is wel meer niet bij de baas...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:30:53 #9
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_84148896
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:28 schreef Maitje het volgende:

[..]

Uuuhm... er was toch geen geld meer...??
Zal wel een lopende order zijn geweest. En op het KCT zal echt niet bezuinigd gaan worden.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:32:39 #10
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_84148992
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:05 schreef hoogvlieger het volgende:
gebeurt vaker, mindef is er niet altijd even blij mee maar volgens velen zijn die spulletjes dus beter dan die door de koningin worden uitgedeeld. Maar je kan het niet declareren ofso dus t gaat van je eigen salaris.
Wat wordt er dan nog uitgedeeld? Bij het KPU kunnen ze de bodem ondertussen zien...
quote:
Ellende met kleding en uitrusting wordt alleen maar erger

De problemen met kleding en uitrusting worden nog erger dan ze nu al zijn. Dat blijkt uit uitspraken van de minister van Defensie (Van Middelkoop). De BBTV en de VBM|NOV vragen zich af hoe lang Defensie nog doorgaat met het verkwanselen van de professionele uitstraling, die Defensie zo graag wil hebben.

Leden van de Tweede Kamer hadden in de vorige XRcise het artikel 'Problemen met kleding en uitrusting' gelezen. In dat artikel schreven we over het ontbreken van gevechtslaarzen, helmovertrekken, naamlinten, jassen, rugzakken, en ga zo maar door. Sommigen militairen vertelden al een jaar op hun spullen te wachten. Twee politici van de VVD (Ten Broeke en Van Miltenburg) schrokken zo van dit artikel, dat ze om opheldering hebben gevraagd bij de minister van Defensie.

Van de antwoorden van de minister word je niet blij.

De minister schrijft dat er problemen zijn met het exploitatiebudget. In andere woorden: er is te weinig geld. Daarom zal Defensie niet snel nieuwe aankopen doen en worden andere aankopen uitgesteld. Dan hebben we het ook over de broodnodige aankopen van nieuwe kleding en uitrusting.

Defensie gaat nu voorrang geven aan het kopen van gevechtslaarzen. Van een aantal schoenmaten is de voorraad nul. Maar er is nu weer geld vrijgemaakt voor de aankoop van nieuwe laarzen. Als na de zomer de opleidingen beginnen, zouden alle maten er weer moeten zijn.

Dat betekent wel dat de andere artikelen géén voorrang krijgen. Sterker nog: de voorraden zullen helemaal niet worden aangevuld, zo zegt de minister. Het is nog erger: zelfs bestellingen die al gedaan zijn, worden door Defensie opgeschort. Wat dit voor jou als militair betekent, kan je wel raden. Inmiddels is het normaal, dat beëdigingen in 'werkpak' gedaan worden. Gewoon omdat er geen DT is.

De tekorten gaan dus niet afnemen, maar nog verder toenemen! De minister zegt glashard dat hij het geld niet heeft om de tekorten weg te werken.

Om de tekorten terug te dringen is behalve geld inmiddels ook veel tijd nodig. Voor sommige goederen zou het sowieso, ook al was er wel geld, al een jaar duren voordat de voorraden zijn aangevuld. Dat is omdat er bij grote aankopen rekening moet worden gehouden met Europese regels. Die regels komen erop neer dat als Defensie bijvoorbeeld een paar duizend jassen wil bestellen, alle fabrikanten, ook in het buitenland, mee moeten kunnen dingen naar die opdracht. Daardoor duurt het veel langer.

Defensie hamert regelmatig op de voor het personeel geldende 'gedragscode'. In die gedragscode staat dat de militair moet beseffen dat hij deel uitmaakt van een professionele organisatie.

Maar Defensie is niet eens in staat om militairen naar behoren te kleden! Door het ontbreken van allerlei spullen is een organisatie met een professionele uitstraling ver te zoeken.

Als oplossing hoopt Defensie tegen betaling gebruik te gaan maken van de voorraden van Navo-partners, die hun zaken wel op orde hebben. Ook wil Defensie kijken of iedereen alles uit zijn PGU/PSU wel echt nodig heeft ...

Nou, dan kopen we die spullen maar weer zelf ...

Dat horen we van veel militairen, dat ze zelf sokken, schoenen, een smockjas of andere spullen gekocht hebben, die eigenlijk voor rekening van de baas hadden moeten zijn. Vaak zijn, bijvoorbeeld bij dumpschops, dezelfde artikelen wel verkrijgbaar. Militairen moeten hun gevechtslaarzen kopen in de winkel en hun groene handdoeken bij de Hema.

Géén vergoeding

De BBTV vindt, dat als Defensie er niet in slaagt om de doorlooptijden te verbeteren, dat er dan op zijn minst een vergoeding moet komen voor het zelf aanschaffen van je PGU/PSU. De BBTV heeft dus een voorstel gedaan, dat Defensie hier een vergoeding voor zou geven. Vaak loopt het namelijk in de honderden euro's, en soms zelfs meer dan dat. En het gaat dan om kosten die alleen maar gemaakt worden omdat Defensie in gebreke blijft.

Maar ook daar wil Defensie niet aan meewerken. Defensie vindt sowieso niet dat je zelf spullen voor je werk moet aanschaffen. De reden daarvoor is, dat de kwaliteit van die spullen niet is getest. Op zich heeft Defensie daarmee wel een punt. Maar dan moet het product van Defensie er natuurlijk wel zijn!! En soms gaat het om dingen uit het SMP programma, die militairen zelf in de winkel kopen.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:34:02 #11
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_84149062
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:30 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Klopt, maar er is wel meer niet bij de baas...
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:30 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Zal wel een lopende order zijn geweest. En op het KCT zal echt niet bezuinigd gaan worden.
Oke
Er was eens....
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:38:16 #12
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_84149293
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:15 schreef ErwinRommel het volgende:
Hoogvlieger en Rave_NL, jullie willen de eer hebben mij in levende lijfe te ontmoeten?
26e toch?
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:41:49 #13
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_84149482
Ik ben voor een nieuwe variant.

De opleiding voltooien met de spullen van de baas op bruikleenbon.

Na de opleiding bruikleenbon op elk moment in kunnen leveren waardoor je recht krijgt op een vergoeding om een zelfde, vooraf goedgekeurde, variant aan te schaffen.

Zo worden de standaardspullen weer terug gevloeid naar de AMO's en EVO's waardoor daar nooit een tekort kan ontstaan. en de eenheid van tenue word enigszins gewaarborgd door de extreemste variante simpelweg te verbieden...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:42:12 #14
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_84149506
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:38 schreef Lotusss het volgende:

[..]

26e toch?
Die avatar...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:43:40 #15
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_84149583
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:42 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Die avatar...
Uitleg: die avatar is gemaakt a.d.h. van mijn foto in mijn fobo en de maker heeft er een eigen interpretatie aan gegeven

En ik vond 'm heel erg grappig en stoer
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:45:36 #16
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_84149674
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:38 schreef Lotusss het volgende:

[..]

26e toch?
De27ste landt ik in Nederland
Dan ff 2 dagen bij mijn zus in Amsterdam verblijfen, dan keuring MIP op de 29ste, daarna door naar Eindhoven en bij mijn broer mijn bivak opslaan.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:47:38 #17
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_84149807
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:45 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

De27ste landt ik in Nederland
Dan ff 2 dagen bij mijn zus in Amsterdam verblijfen, dan keuring MIP op de 29ste, daarna door naar Eindhoven en bij mijn broer mijn bivak opslaan.
Hmmm die datum had ik wel in mijn hoofd zitten! Wanneer kunnen we jou in levenden lijve zien dan? (Aka mini DEF meet?)
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:49:45 #18
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_84149939
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:47 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Hmmm die datum had ik wel in mijn hoofd zitten! Wanneer kunnen we jou in levenden lijve zien dan? (Aka mini DEF meet?)
hmmm. Zeg het maar. De 2de week van augustus gaat niet lukken want dan zit ik in Duitsland bij mijn ouders.

Maar de 31ste van juli? Is dat een idee?

Of vlak voor mijn vertrek de 23ste in augustus?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:51:30 #19
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_84150017
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:49 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

hmmm. Zeg het maar. De 2de week van augustus gaat niet lukken want dan zit ik in Duitsland bij mijn ouders.

Maar de 31ste van juli? Is dat een idee?

Of vlak voor mijn vertrek de 23ste in augustus?
Eind juli lijkt me cool. Maar hangt ook van de anderen af natuurlijk. Heb zelf vakantie (ja, student ) dus mij maakt het niet zoveel uit.

Al zou ik in augustus best wel eens op vakantie kunnen zijn, heb al 4 jaar geen vakantie gehad en ik heb het desperately nodig...
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:52:10 #20
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_84150043
31e juli is Rock-It festival...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:53:08 #21
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_84150092
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:41 schreef Rave_NL het volgende:
Ik ben voor een nieuwe variant.

De opleiding voltooien met de spullen van de baas op bruikleenbon.

Na de opleiding bruikleenbon op elk moment in kunnen leveren waardoor je recht krijgt op een vergoeding om een zelfde, vooraf goedgekeurde, variant aan te schaffen.

Zo worden de standaardspullen weer terug gevloeid naar de AMO's en EVO's waardoor daar nooit een tekort kan ontstaan. en de eenheid van tenue word enigszins gewaarborgd door de extreemste variante simpelweg te verbieden...
In de AMO/ EVO gaat het eea niet kapot wil je zeggen? Dat zijn nu juist de evenementen waar het meeste spul gesloopt wordt of in de mist is.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:53:55 #22
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_84150132
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:52 schreef Rave_NL het volgende:
31e juli is Rock-It festival...
Then fuck-It.
Stel je prioriteiten

Het is "of-of".

Nee de week voor mijn vertrek kan ook prima.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:55:32 #23
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_84150226
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

In de AMO/ EVO gaat het eea niet kapot wil je zeggen? Dat zijn nu juist de evenementen waar het meeste spul gesloopt wordt of in de mist is.
Daarom is het ook in bruikleen, kun je het vrijuit ruilen. Daarna word je geacht er mee om kan gaan, zo niet dan moet je het lekker bij spullen van de baas houden, en zowel en gaat het kapot dan heb je de vergoeding..
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:55:42 #24
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_84150234
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:53 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Then fuck-It.
Stel je prioriteiten

Het is "of-of".

Nee de week voor mijn vertrek kan ook prima.
Zeg het maar, jij bent bij dezen de organisator
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_84150315
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:15 schreef ErwinRommel het volgende:
Hoogvlieger en Rave_NL, jullie willen de eer hebben mij in levende lijfe te ontmoeten?
is goed Er moet toch maar weer of korte termijn ff een def-meet georganiseerd worden eh?
Blood Sugar Sex Magik
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')