abonnement Unibet Coolblue
  zondag 18 juli 2010 @ 15:37:13 #176
52016 Lyssa
music <3
pi_84200234
quote:
Op zondag 18 juli 2010 13:45 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

je hebt een pm!
Je hebt al een poosje een PM terug
pi_84202020
Mijn collega zag mij afgelopen week haken en vroeg of ik eventueel voor haar op bestelling een deken zou willen haken. Als ik al ooit weer aan zo'n groot project ga beginnen, dan wordt dat eerst iets voor mezelf...
Maar ik heb haar beloofd om eens rond te vragen, dus als er iemand zin heeft, stuur maar een Pb, dan breng ik jullie in contact met elkaar.
pi_84205295
Mijn konijn is af! Het is het 2de en ik vind het mooier dan mijn eerste. Cadeautje voor een babyborrel binnen 2 weken :-)




edit: iemand vraagt trouwens hoeveel het kost voor zo'n konijn, iemand enig idee hoeveel ik er voor zou kunnen vragen? Ik wil op zijn minst mijn materiaalkosten terug, denk dat het rond de 4euro materiaalkosten is.

[ Bericht 31% gewijzigd door StefanieV op 18-07-2010 18:36:30 ]
pi_84206564
Ik zou toch zeker 10\ 15 euro rekenen voor een konijn.

Ligt het trouwens aan mij of is Attic 24 niet bereikbaar?
pi_84207189
Hier werkt hij (terug).. Weet niet of hij bij jou al opnieuw werkt?
pi_84207830
Lief konijn hoor!
Ik vraag zelf altijd twee keer de materiaalkosten, en dan naar boven afgerond op hele of halve euro's.

Attic24 werkt hier nog steeds.
  zondag 18 juli 2010 @ 20:06:57 #182
52016 Lyssa
music <3
pi_84208149
Ik ga nooit meer haken met die kleinste haaknaald, wat een ellende!! Nu weer lekker met mn 5mm een cactus voor een collega aan het haken
pi_84208196
Top konijn hoor! Ik zou er inderdaad ook tussen de 5 en de 10 euro voor vragen, lijkt me redelijk en niet te veel om te laten schieten... op die manier kun je er bijna handel van maken

Attic hier ook geen probleem...

Inspiratie tot haken echter wel, ik wil alles maar als ik dan aan de slag wil, weet ik niet meer wat ik nou wil en leg ik na een half uur de spullen maar weer weg (semi-gefrustreerd, onverzadigd... )
Nou ja, komt vast wel weer
  zondag 18 juli 2010 @ 20:22:33 #184
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_84208758
Welkom terug Anitra! Wat leuk dat er mensen/kinderen zijn die het leuk vinden dat je haakt. En al helemaal leuk dat je dan wat voor ze maakt!

Mijsje, wat een leuke vissen met die bolletjes! Misschien is het een idee om het in wit/zwart/donkerblauw/lichtblauw te maken. Eventueel past grijs er nog mooi bij. En dan ongeveer als het voorbeeld: rij 1: donkerblauw en lichtblauw om en om, rij 2: lichtblauw en wit om en om, rij 3 wit en zwart om en om, rij 3: zwart en donkerblauw om en om, enz. Dus 1 kleur van de vorige rij terug laten komen. (Snap je het zo of moet ik echt aan de paint )
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_84209245
quote:
Op zondag 18 juli 2010 13:41 schreef mijsje het volgende:
ik heb even een visje (twee dus) geprobeerd of het goed lukte (ik wilde persé met van die bolletjes die de vinnen werden) en hier het resultaat:
[ afbeelding ]
en omdat ik niet wilde dat ze zomaar weer weggegooid werden, heb ik er maar een knuffelvisje van gemaakt:
[ afbeelding ]
ik heb manlief er al op voorbereid dat we dus 30 bollen "wol" gaan halen en dat dat dus een deken van ongeveer 30 euro gaat worden... (zijn eerste reactie , zijn uiteindelijke reactie: ik vind het prima... )
Ze zijn makkelijk he! Leuk!

Mijn vissen zijn te los om de bolletjes leuk te krijgen vind ik
pi_84213043
de bolletjesvis is leuk!!! (is dat volgens de bobble-stich uit het 200 squares-boekje? ben al druk aan het oefenen daarop )

Ben nu alleen druk bezig met deel 1 van mijn swap-cadeau, best lastig want het is iets totaal anders dan ik normaliter maak, maar volgens mij best heel leuk! Vind het alleen zo kdjfhoeuh dat ik het hier niet even tussendoor kan showen

En dan moet ik ook nog kiezen wat deel 2 gaat worden (en of ik dat op tijd af ga krijgen en kan versturen en en en en...... )
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_84213094
Mmascha, bedankt voor het meedenken! Ik ga zeker kijken voor die kleuren in de winkel. misschien meer met grijs dan met zwart en misschien wat meer als overgang van donker naar licht, maar ik snap je idee en denk er serieus over na

Inu, ze zijn zeker leuk! ze maken ook snel, waardoor ik het ook leuker vind omdat je sneller resultaat ziet
jammer dat je vissen te los zijn, komt het door de naald die je gebruikt had? ze zijn ook gigantisch vergeleken met de vissen die ik heb
  zondag 18 juli 2010 @ 22:52:28 #188
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84215074
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 14:31 schreef mmascha het volgende:
Ik kom er voor uit: ik ben verslaafd aan GS!

Nog even een voor kwaz0r en meteen een excuus: ik heb een beetje jouw idee gejat.

Ik weet niet of ik er echt toe kom om um zo groot te maken als mijn hele bed of dat een op-de-bank-hang-formaat wordt.Maar kijk eens hoe leuk ie bij mijn dekbed kleurt:

[ afbeelding ]

Nu heeft Zeeman het groen niet meer. Dus ik moet eens een andere samenstelling van de kleuren bedenken voor volgende projecten. ik heb vandeweek zwart en wit gekocht. Misschien dat ik er meer zwart/wit van maak het een kleur als detail.
ik vind zoiets ook heel mooi:
in de haak.
  zondag 18 juli 2010 @ 22:53:40 #189
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84215126
een visjesdeken, ik denk dat G ook meteen enthousiast zou zijn als ik 't idee zou opperen! (hij is nogal gek van vissen... ) maar voorlopig zeg ik nog niks want ik wil zelf eerst nog honderd en een andere dingen maken. misschien iets voor deze winter.
in de haak.
  zondag 18 juli 2010 @ 23:04:01 #190
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_84215529
hier is ezel nummer 2. Hij is gelijk aan de eerste die ik heb gemaakt dus niets nieuws voor jullie, maar ja toch wel leuk om ff te showen haha:



klerkje
  zondag 18 juli 2010 @ 23:04:32 #191
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84215544
goed gelukt hoor spiegel-ei!
in de haak.
  zondag 18 juli 2010 @ 23:37:52 #192
52016 Lyssa
music <3
pi_84216924
quote:
Op zondag 18 juli 2010 23:04 schreef Spiegelei het volgende:
hier is ezel nummer 2. Hij is gelijk aan de eerste die ik heb gemaakt dus niets nieuws voor jullie, maar ja toch wel leuk om ff te showen haha:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij is net zoals de vorige erg mooi
  zondag 18 juli 2010 @ 23:41:37 #193
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84217083
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 14:56 schreef SP22 het volgende:
@trui

heb je een misschien geschreven patroon van je kleedje? Ik kan die tekeningen nooit "lezen" :-( Maar ik vind hem zo leuheuk!!
ik ben nog niet zo handig in 't uitschrijven van patronen, maar heb net even snel een poging gedaan. hier een wat erg uitvoerige versie van 't blok waar ik dat kleedje van gemaakt heb. het verdient denk ik wel aanbeveling om het plaatje van mypicot er naast te houden, dat maakt het volgens mij veel inzichtelijker. ik hoop dat je er wat mee kunt!

1) je begint met een ringetje van 8 lossen, aan elkaar gemaakt met een halve vaste. (ik heb 't met een magic ring van 8 lossen gedaan, dat vond ik makkelijker en prettiger werken. ook daarbij maak je de 8e steek weer vast aan de eerste nadat je de ring dichtgetrokken hebt). dan 3 lossen (dat is meteen het eerste stokje). hier maak je in dezelfde steek een 'bubble stitch' van 4 stokjes tegenaan, waarbij je telkens de laatste doorhaal-actie overslaat en er dus steeds een lusje op je haaknaald bijkomt. pas aan het eind, als je 5 lusjes op de naald hebt, de draad omslaan en die in een keer door alle lusjes halen. meteen daarna 3 lossen, en vervolgens begin je een nieuwe bubble stitch (dit keer van 5 stokjes) in de volgende onderliggende steek maken. dan weer 3 lossen, bubble stitch van 5 stokjes, etc, tot je 8 van die bubble stitches aan het eerste rondje gemaakt hebt, het lijken wel 8 'bloemblaadjes'. je eindigt het rondje met een ketting van 3 lossen, die je met een slipstitch/halve vaste vastmaakt aan de 3e losse van het eerste 'nepstokje'van de eerste bubble stitch. draad afknippen en doorhalen.

>>ik ben hier trouwens zelf van het patroon afgeweken door telkens bubble stitches van 4 stokjes te maken, dat was met mijn wat dikkere garen echt genoeg.<<

2) in de middelste losse van één van de 'kettinkjes' van 3 lossen tussen elk 'bloemblaadje' uit de eerste ronde maak je een nieuwe draad vast, te beginnen met 1 vaste. dan: *3 lossen, bubble stitch (weer van 5 stokjes, en weer deed ik er 4) om het volgende kettinkje van 3 lossen heen, 3 lossen en nógmaals een bubble stitch van 5(4) stokjes in dezelfde ruimte, dus om hetzelfde kettinkje van 3 stokjes heen als de vorige 'bubble'. 3 lossen, en dan 1 vaste in de volgende 3-lossen-ketting.**
alles tussen de * en ** nog 3 x herhalen. je eindigt weer met een ketting van 3 lossen, die je met een halve vaste vastmaakt aan de 1e vaste van deze toer. draad afknippen en doorhalen.

3) nu start je (weer met een nieuwe kleur) in zo'n vaste van de vorige toer. het maakt niet uit welke van de 4. je begint weer met 3 lossen (telt als 1e stokje), dan haak je er 4 stokjes naast, in dezelfde steek. dit keer gewoon elk stokje afmaken, dus géén bubble stitches meer maken! vervolgens direct daarna 9 stokjes haken in het 3-lossen-kettinkje tussen de 2 'bubble stitches' van de vorige ronde. dus het kettinkje op de hoek. maak er precies 9! daarna weer 5 stokjes in de volgende vaste (in 't midden van de volgende zijde van 't 'vierkant') en zo voorts tot je alle hoeken gevuld hebt met 9 stokjes en op elke 'rechte' kant een waaiertje van 5 stokjes hebt. toer weer afsluiten met een halve vaste aan de bovenkant van het eerste 'nepstokje'. draad afknippen en doorhalen.

4. weer een nieuwe kleur kiezen, en dan starten in de middelste van zo'n waaiertje van 5 stokjes uit de vorige ronde. na het bevestigen van de nieuwe draad maak je 1 vaste in dezelfde steek, en dan ga je meteen naar de 9 stokjes van de hoeken van de vorige ronde: in elk van die 9 stokjes haak je nu 2 stokjes. daarna steeds 1 vaste in het midden van zo'n waaiertje van 5 op de 'rechte zijden', en weer verder met de volgende hoek van 9 stokjes die nu dus 18 nieuwe stokjes op zich krijgen. aan 't eind vastzetten met 1 halve vaste aan de eerste vaste uit deze toer. draad afknippen en doorhalen.

5. de laatste ronde! kies een mooie kleur voor je buitenste randje. maak deze weer vast in het midden van zo'n 'rechte' zijde van 't vierkant en begin weer met een vaste in dezelfde steek. haak dan een vaste in elke steek rondom, maar we gaan nu tussendoor lusjes maken om een volgend vierkantje aan vast te maken. vanaf daar (dus na die startvaste) geteld: *bovenop de 4e vaste maak je een minikettinkje van 3 lossen, dat je met een halve vaste bevestigt in dezelfde steek als waar je begon. zo heb je een 'minilusje' gehaakt. vervolgens na 5 vasten weer een kettinkje van 9 lossen, dat je ook weer vastmaakt met een halve vaste in dezelfde steek als waar je gebleven was met de vasten. nu heb je een 'maxilusje' gemaakt. dan weer 5 vasten haken, minilusje, 4 vasten, + 1 vaste in 't midden van de rechte zijde.**
alles tussen de * en de ** nog 3 keer herhalen. dan ben je weer rond en sluit je ook de laatste ronde af met een halve vaste en afkanten. draadjes wegwerken en klaar is clara!

bij het volgende vierkant moet je dus bij die laatste ronde niet vergeten om de lusjes 'door elkaar heen' te haken.
in de haak.
pi_84224285
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:05 schreef mijsje het volgende:
Mmascha, bedankt voor het meedenken! Ik ga zeker kijken voor die kleuren in de winkel. misschien meer met grijs dan met zwart en misschien wat meer als overgang van donker naar licht, maar ik snap je idee en denk er serieus over na

Inu, ze zijn zeker leuk! ze maken ook snel, waardoor ik het ook leuker vind omdat je sneller resultaat ziet
jammer dat je vissen te los zijn, komt het door de naald die je gebruikt had? ze zijn ook gigantisch vergeleken met de vissen die ik heb
Oh nee, ze zijn expres zo los Vind ik leuk, dat grove
  FOK!fotograaf maandag 19 juli 2010 @ 11:17:15 #195
287763 SP22
pi_84226946
quote:
Op zondag 18 juli 2010 23:41 schreef trui het volgende:

[..]

ik ben nog niet zo handig in 't uitschrijven van patronen, maar heb net even snel een poging gedaan. hier een wat erg uitvoerige versie van 't blok waar ik dat kleedje van gemaakt heb. het verdient denk ik wel aanbeveling om het plaatje van mypicot er naast te houden, dat maakt het volgens mij veel inzichtelijker. ik hoop dat je er wat mee kunt!

Trui, je bent helemaal geweldig!!! Wat een lap tekst! Ik ga~, als ik mn stagedingen af heb, er meteen 1tje proberen!
pi_84227123
Spiegelei ezel is leuk!!
pi_84227437
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:52 schreef trui het volgende:

[..]

ik vind zoiets ook heel mooi:
[ afbeelding ]
wow... die is zeker heel mooi... maar goed, eerst de visjesdeken, en dan kijken of ik hem nog steeds zooooo mooi vind

Leuke ezel weer Spiegelei! (en ook al is hij gelijk aan de vorige, dat maakt niet uit, je bent toch trots op je resultaat... )
quote:
Op zondag 18 juli 2010 23:41 schreef trui het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wow, dat is pas uitgebreid en dan krijg je een heel mooi blokje

ik ben bezig nu uit de map die ik van mijn man heb gekregen. daar staan leuke dingen in, klassieke dingen... van alles wat... ik ben nu bezig met een kleedje (waarvan ik nog niet weet wat ik ermee ga doen) gewoon om als tijdsverdrijf... het heeft in de verste verte wel iets weg van die blokken die jij doet Trui, vooral door dat picot-randje en dat de blokken daarmee aan elkaar zitten...

en zo heb ik uit de map nog meer gemaakt, een bloem, een telefoontasje en datzelfde blok als hierboven, maar dan in het blauw...
  maandag 19 juli 2010 @ 11:47:25 #198
52016 Lyssa
music <3
pi_84227985
Ik vind het in het wit al snel oubollig en klassiek, niet zo mijn smaak, maar hetzelfde patroontje in kleur is dan wel weer tof


Mijn cactus dusver!
pi_84228105
klopt, ik denk ook niet dat hij zal eindigen op m'n eigen tafel... misschien wat voor schoonmoeder, die wil veel in lichte kleuren voor haar nieuwe inrichting...

leuke cactus ik zou het onderste stukje alleen in het bruin gedaan hebben... het bloemetje bovenop vind ik wel weer helemaal leuk
  maandag 19 juli 2010 @ 11:56:36 #200
52016 Lyssa
music <3
pi_84228366
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:50 schreef mijsje het volgende:
klopt, ik denk ook niet dat hij zal eindigen op m'n eigen tafel... misschien wat voor schoonmoeder, die wil veel in lichte kleuren voor haar nieuwe inrichting...

leuke cactus ik zou het onderste stukje alleen in het bruin gedaan hebben... het bloemetje bovenop vind ik wel weer helemaal leuk
Ik had geen bruin Dit was de enige kleur van die wol die een beetje paste
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')