Je had 't ook al vaker gemeld.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:55 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja lol was het even vergeten hoor. Het is voor mij vanzelfsprekend.
Dat is dus ook het punt wat ik heb. Het voelde niet goed bij iets meer dan 60 km/h, maar dat was ook de eerste keer dat ik dat reed. Het voelde zwabberig, alsof kleine bochten zouden leiden tot catastrofe ..Maarja een gevoel ...quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:21 schreef Wombcat het volgende:
Sommige frames zijn ook stabieler dan andere.
Ah, vandaar. Tandem lijkt mij wel mooi!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:55 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja lol was het even vergeten hoor. Het is voor mij vanzelfsprekend.
Maar wel dat het gewicht en lengte van de fietser op het frame is afgestemd. Wat is dan het verschil?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:19 schreef Wombcat het volgende:
Op maat gemaakt betekent niet dat het frame stijver is.
Het heeft niets met elkaar te maken.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:21 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Maar wel dat het gewicht en lengte van de fietser op het frame is afgestemd. Wat is dan het verschil?
Dan hoop ik er maar het beste vanquote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:25 schreef Wombcat het volgende:
Het heeft niets met elkaar te maken.
Stijfheid is een karakteristiek van het frame wat vooral wordt bepaald door de buizen en de verbindingen.
Maatvoering staat daar los van.
Overigens, als je het fysisch allemaal goed zou bekijken, het gewicht en lengte van de renner heeft wel gegelijk relatie tot de respons van de fiets (met zijn stijfheid, gewicht en eigenfrequenties). Wat dat betreft zit je er fundamenteel naast, maar praktisch gezien (misschien) niet.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:25 schreef Wombcat het volgende:
Het heeft niets met elkaar te maken.
Stijfheid is een karakteristiek van het frame wat vooral wordt bepaald door de buizen en de verbindingen.
Maatvoering staat daar los van.
Maar wel vaak dat een frame beter in de hand ligt.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:19 schreef Wombcat het volgende:
Op maat gemaakt betekent niet dat het frame stijver is.
Hoeft ook niet per se, karakteristieken zijn ook erg frame(merk)-afhankelijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:45 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Maar wel vaak dat een frame beter in de hand ligt.
Dat lijkt mij dus echt zwaar kl*te op een tandem! Verder gaaf, meer gewicht, meer vermogen, meer snelheid op het vlakke! Renner achter moet maar een blinddoek om oid.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:51 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou een tandem is wel gaaf hoor. Heb er ook es op gereden maar toen ging het van wiebel wiebel wiebel het is echt zo anders sturen. En ik zat toen even achterop maar dan mag je zelf niet sturen zeg maar en ik wilde dat wel hahaha.
Ik zat in de Marmotte van 2001 achter een tandem in de afdaling van de Croix de Fer. Dat kostte me echt veel moeite erlangs te komen. Ik kon niet echt later remmen en bij het aanzetten gingen ze eigenlijk veel harder. Ik moest echt volle bak om er langs te komen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:53 schreef Oksel het volgende:
Stel dat je normaal beiden gemiddeld 30 rijdt.. volgens mij rij je dan samen wel gemiddeld 40 ofzo, met dezelfde inspanning..
Alleen afdalen zal niet zoveel sneller kunnen
Ja, ik. Ik organiseer zelfs NTFU tochten vanuit Maastricht.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:22 schreef Marurk het volgende:
Een vraagje: Zijn er hier mensen die regelmatig in Zuid-Limburg (Maastricht en omstreken) fietsen?
Goeie tip, dankje! Ik neem gewoon 'n setje extra wielen mee achter in de autoquote:Op dinsdag 20 juli 2010 10:34 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Owkay, doe dan niet meer dan 8 bar in je banden, 7.5 is beter. Als ze te warm worden vanwege het vele remmen wil de kans op een klapband drastisch toenemen en met hoge snelheden is dat geen pretje. Zou ook een reserve buitenband meenemen, mocht je door een Vocklear actie moeten schuiven in de bocht en je rubber eraf schuren. Fietst zo vervelend, een vierkante band
Voor de rest veel plezier, pas op voor ontploffingen en kranten (dalers).
Fijne vakantie! Ik hoop volgende week bij de Mont Ventoux te zitten...maar of dat gaat lukken is nog even afwachtenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:14 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Goeie tip, dankje! Ik neem gewoon 'n setje extra wielen mee achter in de auto
Kort:quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:45 schreef Marurk het volgende:
Carbon is lichter en duurder, maar heeft een aluminiumframe ook een voordeel t.o.v. een carbonframe? Of is er helemaal geen voordeel? Want zie net twee overeenkomstige fietsen (de ene carbonuitvoering, de ander alu-uitvoering) en er zit maar iets van 0,5 kg verschil qua gewicht tussen beiden. Is dat nou HET voordeel van carbon, die 0,5 kg (lees: dat halve pak suiker)? Want als je al een liter water meeneemt, dan heb je al 1 kg meer gewicht bij je. (Natuurlijk heb je ook superlichte carbonfietsen, maar daar heb ik het nu eventjes niet over.)
En die rijders in de Tour de France, rijden die dan allemaal op carbon?
Ik ben dus niet de enige die in fietsenwinkels altijd even tegen een carbon frame tiktquote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:52 schreef Oksel het volgende:
Carbon rijdt veel comfortabeler, dempt trillingen beter.
Verder klinkt het veel beter als je er met een ander voorwerp tegen aan tikt.
Ik tik het liefst tegen stalen frames. Kun je horen hoe goed het staal is dat gebruikt wordt en hoe ver de versterkingen doorlopen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:52 schreef Oksel het volgende:
Carbon rijdt veel comfortabeler, dempt trillingen beter.
Verder klinkt het veel beter als je er met een ander voorwerp tegen aan tikt.
Dat kon nog wel eens tegenvallen Misschien bij die boeren daar in het oostenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:30 schreef Oksel het volgende:
Ik tik er alleen maar tegen omdat het interessant staat.
Dus jullie hebben allemaal carbon?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:52 schreef Oksel het volgende:
Carbon rijdt veel comfortabeler, dempt trillingen beter.
Verder klinkt het veel beter als je er met een ander voorwerp tegen aan tikt.
kan me helaas het geluid van een lantaarnpaal tegen carbon niet herinnerenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:52 schreef Oksel het volgende:
Carbon rijdt veel comfortabeler, dempt trillingen beter.
Verder klinkt het veel beter als je er met een ander voorwerp tegen aan tikt.
Je moet lid zijn van een club om een licentie te kunnen krijgen bij de KNWU. Tevens dien je een medische keuring te ondergaan. Ik weet niet of jij een A, B of C licentie mag nemen omdat je nog niet zo oud bent. Volgens mij ben je junioren, is volgens mij een andere licentie. Ik zou bij de club waar je nu rijdt even vragen hoe het zit. Zij kunnen dat goed uitleggen. Zo hebben de junioren een maximum verzet of ben ik nu weer in de war met nieuwelingen?quote:Op woensdag 21 juli 2010 00:53 schreef 045represent het volgende:
Ik zat eens te neuzen in de verschillende soorten licenties, en er zijn dus verschillende soorten licenties waarbij het aan de licentie afhangt of je wel/niet mag deelnemen aan categorie I, II, III en IV wedstrijden. Wat is nou het verschil tussen deze categorieen?
Moet je ook bij een club zijn aangesloten om wedstrijden te rijden of kan ik ook een licentie aanvragen en wedstrijden rijden zonder bij een club aangesloten te zijn??
Vandaag weer wedstrijd op de baan gereden, ging erg lekker. Zat de hele tijd voorin het peloton. Uiteindelijk 8e geworden!! En dat terwijl het doel was de eerste 40 minuten bij het peloton blijven. Morgen zal ik nog een iets uitgebreider verslag posten, nu is het bedtijd
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:00 schreef Littlecreep het volgende:
Ik ben dus niet de enige die in fietsenwinkels altijd even tegen een carbon frame tikt
De renner achter is blind of super slecht ziend zoals mijn partnerquote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:55 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Dat lijkt mij dus echt zwaar kl*te op een tandem! Verder gaaf, meer gewicht, meer vermogen, meer snelheid op het vlakke! Renner achter moet maar een blinddoek om oid.
alu fiets kan zeker goed zijn, zeker als je nog moet uitvinden of je het fietsen wel leuk vindt. Dan is het daarna altijd weer leuk als je jezelf op een carbon cadeautje kan tracterenquote:Op woensdag 21 juli 2010 09:22 schreef Marurk het volgende:
Ik ga dus vandaag voor een fiets, ik zal straks wel laten weten welke het is geworden. Ga toch maar voor aluminium met carbon voor-(/achter)vork, want de carboneditie van de fiets die ik wil is nog eens een paar honderd euro duurder (of ik moet 105 als groep nemen i.p.v. Ultegra). En er zit maar ongeveer 0,5 kg verschil tussen qua gewicht. Als het wielrennen me bevalt, koop ik over een paar jaar wel een carbonfiets ofzo. Een alu-fiets kan toch ook hardstikke goed zijn?
Ik weet het niet, moet mijn wedstrijdschema bekijken en in september komt ook mijn schoonmoeder het land in.quote:Op woensdag 21 juli 2010 08:42 schreef Oksel het volgende:
Komen er trouwens nog wat racefietsers op de meeting? (Zie mijn sig).
Hangt van de club af, ik krijg gratis kleding, moet het wel weer inleveren zodra in maart de nieuwe kleding weer komt. En het is logisch dat je officiele wedstrijden in clubkleding moet rijden anders komt iedereen in zijn wereldkampioen outfit Op de trainingswedstrijden op de clubs is het wel toegestaan volgens mij.quote:Op woensdag 21 juli 2010 08:25 schreef Superher0 het volgende:
[..]
kan me helaas het geluid van een lantaarnpaal tegen carbon niet herinneren
[..]
Je moet lid zijn van een club om een licentie te kunnen krijgen bij de KNWU. Tevens dien je een medische keuring te ondergaan. Ik weet niet of jij een A, B of C licentie mag nemen omdat je nog niet zo oud bent. Volgens mij ben je junioren, is volgens mij een andere licentie. Ik zou bij de club waar je nu rijdt even vragen hoe het zit. Zij kunnen dat goed uitleggen. Zo hebben de junioren een maximum verzet of ben ik nu weer in de war met nieuwelingen?
Die categorieen geven aan wat voor wedstrijd het is. Ikzelf rijd B amateur wedstrijden en kijk niet naar categorieen. Dit systeem schijnt sowieso op de schop te gaan want vanaf volgend jaar wordt er gemengd gereden, A, B en C-tjes in een race. tenminste dat is het plan.
Licentie is een dure bezigheid. Ik ben lid van een wielrenclub (70 euro), heb clubkleding moeten kopen anders mag ik geen wedstrijden rijden (60 euro en wee je gebeentje als je in je eigen kleding rijdt, je wordt door de speaker aangesproken tijdens wedstrijden en volgens mij kun je zelf uit de wedstrijd genomen worden), 70 euro voor de licentie zelf bij de KNWU en dan nog eens 100 euro of meer voor een sport medische keuring. Wedstrijden kosten bij voorinschrijving 4 euro, maar als je de eerste 20 rijdt krijg je een envelopje. Weet echter neit hoeveel je krijgt, want ik moet nog prijs rijden.
Ik moest gewoon dokken. Ik moet zelf in clubkleding bij de training komen opdagen. Ik zie wel het prijzenschema maar weet niet de verdeling daarvan. Maar eens opzoeken.quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:32 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Hangt van de club af, ik krijg gratis kleding, moet het wel weer inleveren zodra in maart de nieuwe kleding weer komt. En het is logisch dat je officiele wedstrijden in clubkleding moet rijden anders komt iedereen in zijn wereldkampioen outfit Op de trainingswedstrijden op de clubs is het wel toegestaan volgens mij.
Die prijzen zijn afhankelijk van het schema. Je ziet bij het inschrijven wat voor schema er is. Dus je kan als je bijv. 15e wordt 11 euro hebben maar ook 5 euro of 15 euro.
3 dagen terug voor het eerst in mijn leven een mede wielrenners ingehaald. De " faler " reed maar 30 en ik "stoof" er uiteraard voorbij met 33quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:33 schreef Oksel het volgende:
Ik had het zwaar vanochtend, de eerste 10km. Echt NUL komma NUL energie in mijn benen. Moest nog denken; zo zullen die TdF jongens zich wel elke morgen voelen..
Toen zag ik vlak voor mijn aankomst in de verte nog een andere fietser fietsen.. ik proberen in te halen, volgens mij had het door, en versnelde. Uiteindelijk met 43km/h kon in hem bijhalen, volledig buiten adem.. hij grinniken. Moest hij meteen afslaan..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |