abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:52:38 #251
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84277476
Misschien moet je er volgende keer ff bij zetten dat het tandem is.. Dat lijkt me nogal een groot verschil..
pi_84277585
Ja lol was het even vergeten hoor. Het is voor mij vanzelfsprekend.
Haters gonna hate.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:56:29 #253
56724 Wombcat
rent wiel
pi_84277631
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:55 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja lol was het even vergeten hoor. Het is voor mij vanzelfsprekend.
Je had 't ook al vaker gemeld.
in a crowd you lose humanity
pi_84278507
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:21 schreef Wombcat het volgende:
Sommige frames zijn ook stabieler dan andere.
Dat is dus ook het punt wat ik heb. Het voelde niet goed bij iets meer dan 60 km/h, maar dat was ook de eerste keer dat ik dat reed. Het voelde zwabberig, alsof kleine bochten zouden leiden tot catastrofe ..Maarja een gevoel ...
Frame is op maat gemaakt bij fietsenmaker (Schouten - Scheveningen) dus daar zou ik redelijk vertrouwen in moeten hebben. Frame iets groter dan standaard en sterke wielen met 36 spaken oid.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:19:18 #255
56724 Wombcat
rent wiel
pi_84278546
Op maat gemaakt betekent niet dat het frame stijver is.
in a crowd you lose humanity
pi_84278570
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:55 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja lol was het even vergeten hoor. Het is voor mij vanzelfsprekend.
Ah, vandaar. Tandem lijkt mij wel mooi!
pi_84278637
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:19 schreef Wombcat het volgende:
Op maat gemaakt betekent niet dat het frame stijver is.
Maar wel dat het gewicht en lengte van de fietser op het frame is afgestemd. Wat is dan het verschil?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:25:30 #258
56724 Wombcat
rent wiel
pi_84278807
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:21 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Maar wel dat het gewicht en lengte van de fietser op het frame is afgestemd. Wat is dan het verschil?
Het heeft niets met elkaar te maken.
Stijfheid is een karakteristiek van het frame wat vooral wordt bepaald door de buizen en de verbindingen.
Maatvoering staat daar los van.
in a crowd you lose humanity
pi_84279094
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:25 schreef Wombcat het volgende:
Het heeft niets met elkaar te maken.
Stijfheid is een karakteristiek van het frame wat vooral wordt bepaald door de buizen en de verbindingen.
Maatvoering staat daar los van.
Dan hoop ik er maar het beste van
pi_84279241
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:25 schreef Wombcat het volgende:
Het heeft niets met elkaar te maken.
Stijfheid is een karakteristiek van het frame wat vooral wordt bepaald door de buizen en de verbindingen.
Maatvoering staat daar los van.
Overigens, als je het fysisch allemaal goed zou bekijken, het gewicht en lengte van de renner heeft wel gegelijk relatie tot de respons van de fiets (met zijn stijfheid, gewicht en eigenfrequenties). Wat dat betreft zit je er fundamenteel naast, maar praktisch gezien (misschien) niet.
  FOK!fotograaf dinsdag 20 juli 2010 @ 16:45:05 #261
73911 ultra_ivo
pi_84279696
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:19 schreef Wombcat het volgende:
Op maat gemaakt betekent niet dat het frame stijver is.
Maar wel vaak dat een frame beter in de hand ligt.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:47:27 #262
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84279805
Het lijkt mij ook erg cool om eens op een racefietstandem te fietsen. Hoe hard je dan kan gaan..
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:50:48 #263
56724 Wombcat
rent wiel
pi_84279960
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:45 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Maar wel vaak dat een frame beter in de hand ligt.
Hoeft ook niet per se, karakteristieken zijn ook erg frame(merk)-afhankelijk.
in a crowd you lose humanity
pi_84279991
Schouten is wel een goede fietsenmakert.

Nou een tandem is wel gaaf hoor. Heb er ook es op gereden maar toen ging het van wiebel wiebel wiebel het is echt zo anders sturen. En ik zat toen even achterop maar dan mag je zelf niet sturen zeg maar en ik wilde dat wel hahaha.
Haters gonna hate.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:53:02 #265
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84280051
Stel dat je normaal beiden gemiddeld 30 rijdt.. volgens mij rij je dan samen wel gemiddeld 40 ofzo, met dezelfde inspanning..

Alleen afdalen zal niet zoveel sneller kunnen
pi_84280139
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:51 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou een tandem is wel gaaf hoor. Heb er ook es op gereden maar toen ging het van wiebel wiebel wiebel het is echt zo anders sturen. En ik zat toen even achterop maar dan mag je zelf niet sturen zeg maar en ik wilde dat wel hahaha.
Dat lijkt mij dus echt zwaar kl*te op een tandem! Verder gaaf, meer gewicht, meer vermogen, meer snelheid op het vlakke! Renner achter moet maar een blinddoek om oid.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:55:15 #267
56724 Wombcat
rent wiel
pi_84280145
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:53 schreef Oksel het volgende:
Stel dat je normaal beiden gemiddeld 30 rijdt.. volgens mij rij je dan samen wel gemiddeld 40 ofzo, met dezelfde inspanning..

Alleen afdalen zal niet zoveel sneller kunnen
Ik zat in de Marmotte van 2001 achter een tandem in de afdaling van de Croix de Fer. Dat kostte me echt veel moeite erlangs te komen. Ik kon niet echt later remmen en bij het aanzetten gingen ze eigenlijk veel harder. Ik moest echt volle bak om er langs te komen.
En ik daal niet langzaam.
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf dinsdag 20 juli 2010 @ 16:55:59 #268
73911 ultra_ivo
pi_84280178
Juist afdalen kan een heel pak sneller. Klimmen kan een probleem zijn. Jaren terug tandem gereden. Dat ging heel goed, op de 1e dag konden we aan het eind gewoon sur-placen bij een stoplicht.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 17:22:49 #269
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84281243
Een vraagje: Zijn er hier mensen die regelmatig in Zuid-Limburg (Maastricht en omstreken) fietsen?
  FOK!fotograaf dinsdag 20 juli 2010 @ 17:47:52 #270
73911 ultra_ivo
pi_84281972
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 17:22 schreef Marurk het volgende:
Een vraagje: Zijn er hier mensen die regelmatig in Zuid-Limburg (Maastricht en omstreken) fietsen?
Ja, ik. Ik organiseer zelfs NTFU tochten vanuit Maastricht.
pi_84283000
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 10:34 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Owkay, doe dan niet meer dan 8 bar in je banden, 7.5 is beter. Als ze te warm worden vanwege het vele remmen wil de kans op een klapband drastisch toenemen en met hoge snelheden is dat geen pretje. Zou ook een reserve buitenband meenemen, mocht je door een Vocklear actie moeten schuiven in de bocht en je rubber eraf schuren. Fietst zo vervelend, een vierkante band

Voor de rest veel plezier, pas op voor ontploffingen en kranten (dalers).
Goeie tip, dankje! Ik neem gewoon 'n setje extra wielen mee achter in de auto
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:18:32 #272
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84283139
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:14 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Goeie tip, dankje! Ik neem gewoon 'n setje extra wielen mee achter in de auto
Fijne vakantie! Ik hoop volgende week bij de Mont Ventoux te zitten...maar of dat gaat lukken is nog even afwachten
.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:45:48 #273
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84286350
Carbon is lichter en duurder, maar heeft een aluminiumframe ook een voordeel t.o.v. een carbonframe? Of is er helemaal geen voordeel? Want zie net twee overeenkomstige fietsen (de ene carbonuitvoering, de ander alu-uitvoering) en er zit maar iets van 0,5 kg verschil qua gewicht tussen beiden. Is dat nou HET voordeel van carbon, die 0,5 kg (lees: dat halve pak suiker)? Want als je al een liter water meeneemt, dan heb je al 1 kg meer gewicht bij je. (Natuurlijk heb je ook superlichte carbonfietsen, maar daar heb ik het nu eventjes niet over.)
En die rijders in de Tour de France, rijden die dan allemaal op carbon?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:50:19 #274
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84286539
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:45 schreef Marurk het volgende:
Carbon is lichter en duurder, maar heeft een aluminiumframe ook een voordeel t.o.v. een carbonframe? Of is er helemaal geen voordeel? Want zie net twee overeenkomstige fietsen (de ene carbonuitvoering, de ander alu-uitvoering) en er zit maar iets van 0,5 kg verschil qua gewicht tussen beiden. Is dat nou HET voordeel van carbon, die 0,5 kg (lees: dat halve pak suiker)? Want als je al een liter water meeneemt, dan heb je al 1 kg meer gewicht bij je. (Natuurlijk heb je ook superlichte carbonfietsen, maar daar heb ik het nu eventjes niet over.)
En die rijders in de Tour de France, rijden die dan allemaal op carbon?
Kort:

Aluminium: dit is het meest voorkomende materiaal, qua prijs/gewicht is dit een prima combinatie voor de recreatieve fietser. Vaak worden deze frames uitgerust met een carbon voor- en/of achtervork.
Carbon: Dit is het lichtste materiaal wat er te krijgen is. De echte wedstrijdrijders en professionals rijden met dit materiaal. Let wel op als je wedstrijden wilt gaan rijden dat je fiets niet minder weegt dan 6.8kg want dat is door het UCI het gestelde minimum gewicht. Het enige nadeel aan carbon frames is dat het redelijk prijzig is.

Meer info:

http://www.smartcycles.com/frame_materials.htm
.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 20:06:00 #275
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_84287200
edit: fout topic :s
And if you think that I've been loosing my way
That's because I'm slightly blinded
And if you think that I don't make too much sense
That's because I'm broken minded
  dinsdag 20 juli 2010 @ 20:52:57 #276
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84289480
Carbon rijdt veel comfortabeler, dempt trillingen beter.

Verder klinkt het veel beter als je er met een ander voorwerp tegen aan tikt.
pi_84289894
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:52 schreef Oksel het volgende:
Carbon rijdt veel comfortabeler, dempt trillingen beter.

Verder klinkt het veel beter als je er met een ander voorwerp tegen aan tikt.
Ik ben dus niet de enige die in fietsenwinkels altijd even tegen een carbon frame tikt
  FOK!fotograaf dinsdag 20 juli 2010 @ 21:07:21 #278
73911 ultra_ivo
pi_84290247
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:52 schreef Oksel het volgende:
Carbon rijdt veel comfortabeler, dempt trillingen beter.

Verder klinkt het veel beter als je er met een ander voorwerp tegen aan tikt.
Ik tik het liefst tegen stalen frames. Kun je horen hoe goed het staal is dat gebruikt wordt en hoe ver de versterkingen doorlopen.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:30:37 #279
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84291494
Ik tik er alleen maar tegen omdat het interessant staat.
pi_84299725
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:30 schreef Oksel het volgende:
Ik tik er alleen maar tegen omdat het interessant staat.
Dat kon nog wel eens tegenvallen Misschien bij die boeren daar in het oosten
pi_84300228
Ik zat eens te neuzen in de verschillende soorten licenties, en er zijn dus verschillende soorten licenties waarbij het aan de licentie afhangt of je wel/niet mag deelnemen aan categorie I, II, III en IV wedstrijden. Wat is nou het verschil tussen deze categorieen?

Moet je ook bij een club zijn aangesloten om wedstrijden te rijden of kan ik ook een licentie aanvragen en wedstrijden rijden zonder bij een club aangesloten te zijn??

Vandaag weer wedstrijd op de baan gereden, ging erg lekker. Zat de hele tijd voorin het peloton. Uiteindelijk 8e geworden!! En dat terwijl het doel was de eerste 40 minuten bij het peloton blijven. Morgen zal ik nog een iets uitgebreider verslag posten, nu is het bedtijd
  woensdag 21 juli 2010 @ 01:07:30 #282
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84300468
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:52 schreef Oksel het volgende:
Carbon rijdt veel comfortabeler, dempt trillingen beter.

Verder klinkt het veel beter als je er met een ander voorwerp tegen aan tikt.
Dus jullie hebben allemaal carbon?
  FOK!fotograaf woensdag 21 juli 2010 @ 04:41:24 #283
73911 ultra_ivo
pi_84302192
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 01:07 schreef Marurk het volgende:

[..]

Dus jullie hebben allemaal carbon?
Helemaal niet. Ik heb alleen maar staal.
  woensdag 21 juli 2010 @ 08:25:23 #284
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_84303104
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:52 schreef Oksel het volgende:
Carbon rijdt veel comfortabeler, dempt trillingen beter.

Verder klinkt het veel beter als je er met een ander voorwerp tegen aan tikt.
kan me helaas het geluid van een lantaarnpaal tegen carbon niet herinneren
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 00:53 schreef 045represent het volgende:
Ik zat eens te neuzen in de verschillende soorten licenties, en er zijn dus verschillende soorten licenties waarbij het aan de licentie afhangt of je wel/niet mag deelnemen aan categorie I, II, III en IV wedstrijden. Wat is nou het verschil tussen deze categorieen?

Moet je ook bij een club zijn aangesloten om wedstrijden te rijden of kan ik ook een licentie aanvragen en wedstrijden rijden zonder bij een club aangesloten te zijn??

Vandaag weer wedstrijd op de baan gereden, ging erg lekker. Zat de hele tijd voorin het peloton. Uiteindelijk 8e geworden!! En dat terwijl het doel was de eerste 40 minuten bij het peloton blijven. Morgen zal ik nog een iets uitgebreider verslag posten, nu is het bedtijd
Je moet lid zijn van een club om een licentie te kunnen krijgen bij de KNWU. Tevens dien je een medische keuring te ondergaan. Ik weet niet of jij een A, B of C licentie mag nemen omdat je nog niet zo oud bent. Volgens mij ben je junioren, is volgens mij een andere licentie. Ik zou bij de club waar je nu rijdt even vragen hoe het zit. Zij kunnen dat goed uitleggen. Zo hebben de junioren een maximum verzet of ben ik nu weer in de war met nieuwelingen?
Die categorieen geven aan wat voor wedstrijd het is. Ikzelf rijd B amateur wedstrijden en kijk niet naar categorieen. Dit systeem schijnt sowieso op de schop te gaan want vanaf volgend jaar wordt er gemengd gereden, A, B en C-tjes in een race. tenminste dat is het plan.

Licentie is een dure bezigheid. Ik ben lid van een wielrenclub (70 euro), heb clubkleding moeten kopen anders mag ik geen wedstrijden rijden (60 euro en wee je gebeentje als je in je eigen kleding rijdt, je wordt door de speaker aangesproken tijdens wedstrijden en volgens mij kun je zelf uit de wedstrijd genomen worden), 70 euro voor de licentie zelf bij de KNWU en dan nog eens 100 euro of meer voor een sport medische keuring. Wedstrijden kosten bij voorinschrijving 4 euro, maar als je de eerste 20 rijdt krijg je een envelopje. Weet echter neit hoeveel je krijgt, want ik moet nog prijs rijden.
Superhero to the rescue!
pi_84303213
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:00 schreef Littlecreep het volgende:
Ik ben dus niet de enige die in fietsenwinkels altijd even tegen een carbon frame tikt


Moet alleen mn fiets eens schoonmaken denk ik plus dat ik een naar geluid heb als ik vol aanzet met m'n linkerkant vd crank..
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 21 juli 2010 @ 08:42:05 #286
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84303314
Komen er trouwens nog wat racefietsers op de meeting? (Zie mijn sig).
pi_84303606
Post eens linkje, mobi layout laat geen sigs zien.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 21 juli 2010 @ 09:22:41 #288
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84304014
Ik ga dus vandaag voor een fiets, ik zal straks wel laten weten welke het is geworden. Ga toch maar voor aluminium met carbon voor-(/achter)vork, want de carboneditie van de fiets die ik wil is nog eens een paar honderd euro duurder (of ik moet 105 als groep nemen i.p.v. Ultegra). En er zit maar ongeveer 0,5 kg verschil tussen qua gewicht. Als het wielrennen me bevalt, koop ik over een paar jaar wel een carbonfiets ofzo. Een alu-fiets kan toch ook hardstikke goed zijn?
pi_84304151
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:55 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Dat lijkt mij dus echt zwaar kl*te op een tandem! Verder gaaf, meer gewicht, meer vermogen, meer snelheid op het vlakke! Renner achter moet maar een blinddoek om oid.
De renner achter is blind of super slecht ziend zoals mijn partner
Haters gonna hate.
pi_84304167
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 09:22 schreef Marurk het volgende:
Ik ga dus vandaag voor een fiets, ik zal straks wel laten weten welke het is geworden. Ga toch maar voor aluminium met carbon voor-(/achter)vork, want de carboneditie van de fiets die ik wil is nog eens een paar honderd euro duurder (of ik moet 105 als groep nemen i.p.v. Ultegra). En er zit maar ongeveer 0,5 kg verschil tussen qua gewicht. Als het wielrennen me bevalt, koop ik over een paar jaar wel een carbonfiets ofzo. Een alu-fiets kan toch ook hardstikke goed zijn?
alu fiets kan zeker goed zijn, zeker als je nog moet uitvinden of je het fietsen wel leuk vindt. Dan is het daarna altijd weer leuk als je jezelf op een carbon cadeautje kan tracteren
Haters gonna hate.
pi_84304178
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:42 schreef Oksel het volgende:
Komen er trouwens nog wat racefietsers op de meeting? (Zie mijn sig).
Ik weet het niet, moet mijn wedstrijdschema bekijken en in september komt ook mijn schoonmoeder het land in.
Haters gonna hate.
pi_84304218
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:25 schreef Superher0 het volgende:

[..]

kan me helaas het geluid van een lantaarnpaal tegen carbon niet herinneren
[..]

Je moet lid zijn van een club om een licentie te kunnen krijgen bij de KNWU. Tevens dien je een medische keuring te ondergaan. Ik weet niet of jij een A, B of C licentie mag nemen omdat je nog niet zo oud bent. Volgens mij ben je junioren, is volgens mij een andere licentie. Ik zou bij de club waar je nu rijdt even vragen hoe het zit. Zij kunnen dat goed uitleggen. Zo hebben de junioren een maximum verzet of ben ik nu weer in de war met nieuwelingen?
Die categorieen geven aan wat voor wedstrijd het is. Ikzelf rijd B amateur wedstrijden en kijk niet naar categorieen. Dit systeem schijnt sowieso op de schop te gaan want vanaf volgend jaar wordt er gemengd gereden, A, B en C-tjes in een race. tenminste dat is het plan.

Licentie is een dure bezigheid. Ik ben lid van een wielrenclub (70 euro), heb clubkleding moeten kopen anders mag ik geen wedstrijden rijden (60 euro en wee je gebeentje als je in je eigen kleding rijdt, je wordt door de speaker aangesproken tijdens wedstrijden en volgens mij kun je zelf uit de wedstrijd genomen worden), 70 euro voor de licentie zelf bij de KNWU en dan nog eens 100 euro of meer voor een sport medische keuring. Wedstrijden kosten bij voorinschrijving 4 euro, maar als je de eerste 20 rijdt krijg je een envelopje. Weet echter neit hoeveel je krijgt, want ik moet nog prijs rijden.
Hangt van de club af, ik krijg gratis kleding, moet het wel weer inleveren zodra in maart de nieuwe kleding weer komt. En het is logisch dat je officiele wedstrijden in clubkleding moet rijden anders komt iedereen in zijn wereldkampioen outfit Op de trainingswedstrijden op de clubs is het wel toegestaan volgens mij.

Die prijzen zijn afhankelijk van het schema. Je ziet bij het inschrijven wat voor schema er is. Dus je kan als je bijv. 15e wordt 11 euro hebben maar ook 5 euro of 15 euro.
Haters gonna hate.
  woensdag 21 juli 2010 @ 09:53:35 #293
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_84304710
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 09:32 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Hangt van de club af, ik krijg gratis kleding, moet het wel weer inleveren zodra in maart de nieuwe kleding weer komt. En het is logisch dat je officiele wedstrijden in clubkleding moet rijden anders komt iedereen in zijn wereldkampioen outfit Op de trainingswedstrijden op de clubs is het wel toegestaan volgens mij.

Die prijzen zijn afhankelijk van het schema. Je ziet bij het inschrijven wat voor schema er is. Dus je kan als je bijv. 15e wordt 11 euro hebben maar ook 5 euro of 15 euro.
Ik moest gewoon dokken. Ik moet zelf in clubkleding bij de training komen opdagen. Ik zie wel het prijzenschema maar weet niet de verdeling daarvan. Maar eens opzoeken.
Superhero to the rescue!
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:06:29 #294
130803 Gripper
Get a grip
pi_84305055
Lekker gefietst net
Gisteravond vanaf mn werk naar huis, Ede-Vreeswijk via de Amerongseberg en de dijk. En vanochtend weer naar het werk toe.

Je zit zoveel wakkerder achter je pc als je 's ochtends al flink gesport hebt.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:33:49 #295
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84305850
Ik had het zwaar vanochtend, de eerste 10km. Echt NUL komma NUL energie in mijn benen. Moest nog denken; zo zullen die TdF jongens zich wel elke morgen voelen..

Toen zag ik vlak voor mijn aankomst in de verte nog een andere fietser fietsen.. ik proberen in te halen, volgens mij had het door, en versnelde. Uiteindelijk met 43km/h kon in hem bijhalen, volledig buiten adem.. hij grinniken. Moest hij meteen afslaan..
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:35:23 #296
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_84305899
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:33 schreef Oksel het volgende:
Ik had het zwaar vanochtend, de eerste 10km. Echt NUL komma NUL energie in mijn benen. Moest nog denken; zo zullen die TdF jongens zich wel elke morgen voelen..

Toen zag ik vlak voor mijn aankomst in de verte nog een andere fietser fietsen.. ik proberen in te halen, volgens mij had het door, en versnelde. Uiteindelijk met 43km/h kon in hem bijhalen, volledig buiten adem.. hij grinniken. Moest hij meteen afslaan..
3 dagen terug voor het eerst in mijn leven een mede wielrenners ingehaald. De " faler " reed maar 30 en ik "stoof" er uiteraard voorbij met 33
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:40:03 #297
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84306037
Ik haal ze altijd in, gewoon omdat het leuk is.. En dan kan ik het vaak nog nét lang genoeg vol houden om de hoek om te gaan, om vervolgens volledig in elkaar te storten..

Nee, ik hoop altijd dat ze aansluiten, vind ik leuk. Pas nog een volledig ongetrainde man op sleeptouw genomen.. die moest er na 10km met 35-37km/h toch vanaf, ondanks dat het vlak was en ik al paar keer had gewacht.
pi_84306038
Ik ben ook rustig aan het wielrennen geslagen. Mijn vader is al jarenlang fanatiek wielrenner. Dus ik fiets nu op zijn oude" van tuyl fiets. Heb nu een rondje van 50 km wat ik in 2 uur doe.

Gisteren werd ik ingehaald door een andere racefietser, net voor een dorpje. Dus ik erachteraan. Het hele dorpje lang hield ik hem redelijk makkelijk bij. Daarna kwamen we weer in de weilanden, toen trok hij het gas even open. Dat viel even tegen.
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:44:02 #299
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_84306153
Ik fiets hier in Brabant over veel weilanden + dorpjes. Normaal zit ik op gemiddeldes van 25 en sinds dit jaar kan ik dat doortrekken naar 27/28 Oke het is nog niet hard genoeg, maar het begint er langzaam op te lijken.
pi_84306319
Gisteren was grappig de brug op bij Ambacht. Een gastje van een jaar of 18/20 op een racefiets. Ziet mij aankomen geeft gas. Valt enorm stil op die brug. Ik hoefde niet eens veel bij te trappen om hem voorbij te gaan
Haters gonna hate.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')