Inderdaad een doorzichtige zak, formaat daarvan nemen ze niet zo nauw. Elk item mag max 100ml zijn en hoeft niet doorzichtig te zijn. Het makkelijkst is natuurlijk alles in de bagage te doen die je in checkt, dan geldt dit allemaal niet en mag je zoveel meenemen als je wilt natuurlijk. De regels die jij hier aan haalt, gelden enkel voor handbagage.quote:Op woensdag 14 juli 2010 03:06 schreef grazz het volgende:
Ik heb eigenlijk nog een paar korte vragen
Voor het eerst krijg ik te maken met de ehh 'vloeistoffen regeling'...
Ik wil problemen voorkomen. Begrijp ik goed dat ik ff een doorzichtige literzak moet regelen en daar vloeistoffen tot max 100 ml in moet doen? In flesjes, potjes e.d. Moeten die doorzichtig zijn? En waar kan ik deze het beste in doen? In mijn gewone bagage of handbagage?
Ik heb bijv lensenvloeistof van 360 ml ofzo. Moet ik dat dan in een flesje van 100 ml vullen?
En hoe weten ze dat dat lenzenvloeistof is? Dat kun je dan toch niet zien?
Mag in mijn handbagage van die mini deo, tandpasta enzo gestopt worden?
Ja mensen, ik heb echt al lang niet meer gevlogen lol
Ik ken beide luchthavens niet, maar als het connecting flights van eenzelfde maatschappij/aliantie zijn dan zou het niet tot echte problemen mogen leiden. Je kan een vlucht missen, maar dan zal je op een volgende vlucht geplaatst worden.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:31 schreef Eris het volgende:
Heb net te horen gekregen dat ik de volgende vlucht heb om naar Panama te reizen. Vertrek as zondag nacht.
AMS (Amsterdam) -> LIS (Lisabon) (3 uur vliegen)
LIS -> CSS (Caracas) 11 uur vliegen
CSS -> PTY Panama City 2,5 uur vliegen.
Alleen ik maak me een beetje zorgen over de overstap tijden.
In lisabon is het 1 uur en in caracas 1,5 uur is dat wel voldoende?
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben want vauit LIS is er maar één directe vlucht per dag naar Caracas (TAP om 11:10). Hopelijk heeft deze vlucht geen vertraging want de vervolgvlucht is zeker met COPA? Ik hoop voor je dat deze trip op één ticket geboekt is, want dan zorgt de LVM wel voor een oplossing, maar anders heb je echt een probleem bij het missen van je aansluiting,quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:31 schreef Eris het volgende:
Heb net te horen gekregen dat ik de volgende vlucht heb om naar Panama te reizen. Vertrek as zondag nacht.
AMS (Amsterdam) -> LIS (Lisabon) (3 uur vliegen)
LIS -> CSS (Caracas) 11 uur vliegen
CSS -> PTY Panama City 2,5 uur vliegen.
Alleen ik maak me een beetje zorgen over de overstap tijden.
In lisabon is het 1 uur en in caracas 1,5 uur is dat wel voldoende?
Als dat werkelijk zo is, dan is het slecht geboekt. Je zult in dat geval door immigration moeten, je bagage van de band halen en van arrivals naar departure lopen om opnieuw in te checken. Met 1,5 uur speelruimte. kom je dan waarschijnlijk te laat voor de check-in.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:31 schreef Eris het volgende:
Maar zo ver ik het kan is tot aan caracas 1 ticket en daarna nog een tweede.
Sommige reisverzekeringen vergoeden ook een nieuwe vlucht in zulke situaties, als je maar aan kan tonen dat je voldoende tijd had voor de overstap (mijn verzekering heeft een minimum van 2 uur in zulke gevallen).quote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:57 schreef jaco het volgende:
[..]
Als dat werkelijk zo is, dan is het slecht geboekt. Je zult in dat geval door immigration moeten, je bagage van de band halen en van arrivals naar departure lopen om opnieuw in te checken. Met 1,5 uur speelruimte. kom je dan waarschijnlijk te laat voor de check-in.
Nou nou, dat is dan niet een al te beste baas, als je weet dat die baas ook vanaf Schiphol een directe 11 uur durende vlucht met KLM had kunnen boeken. Je laat je personeel toch geen 2 keer overstappen als het niet nodig is? Volgende keer toch eerst zelf maar eens uitzoeken wat de vlucht met de kortste reistijd is.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:31 schreef Eris het volgende:
Ik vlieg voor mijn werk dus mijn baas heeft alles geregeld.
Ik vlieg om 9:25 met TP0131 een airbus 330-200 dus het zal wel afwachten zijn hoe het gaat.
Heb nog nooit vaker dan 1 keer hoeven over te stappen. .
Maar zo ver ik het kan is tot aan caracas 1 ticket en daarna nog een tweede. Achja anders wacht die boot maar even een paar dagen...
Op de website van de luchthaven van Abu Dhabi ( http://www.abudhabiairport.ae/travelinfo/index.asp ) staat aangegeven dat Nederlanders een gratis visum bij aankomst krijgen uitgereikt. Waarschijnlijk krijg je bij de check-in op Schiphol of in het vliegtuig een aanvraagformuliertje dat je onderweg moet invullen. Als daar om een verblijfadres in de UAE wordt gevraagd, vul je daar TRANSIT in.quote:Op zondag 18 juli 2010 00:08 schreef Omniej het volgende:
En kan zo'n transit visum überhaupt ter plekke (dus bij aankomst) geregeld worden, of moet ik daar vooraf ook nog wat voor regelen?
Ik heb zelf ooit iemand geholpen met een transit-visum voor de VS. Daar krijg je een transit-visum alleen als het strikt noodzakelijk is, bijvoorbeeld omdat je naar een andere terminal moet overstappen op JFK new york. Het is dan de bedoeling dat je die route meteen en zonder omwegen aflegt. Voor sightseeing of ontspanning zul je een ander visum moeten aanvragen. Ik had die situatie in mijn hoofd toen ik antwoord gaf. Nu ik op ´transit visa´ google , blijkt dat landen verschillende invullingen geven aan de term transit visa.quote:Op zondag 18 juli 2010 11:23 schreef ozzietukker het volgende:
]Een transit visum is als je als visumplichtige een visum nodig hebt om het land binnen te komen, met een lange stopover kan het dan natuurlijk prettig zijn even daadwerkelijk de stad in te gaan, deze zijn inderdaad wat gemakkelijker te krijgen dan een regulier (toeristen)visa en door de beperkte duur ook in de regel goedkoper.
Dit was een meer algemeen advies. Soms stelt immigration of customs wat vragen over je bezoek en je reisplannen. Ik presenteer dan zelf graag een helder en gedetailleerd verhaal, zodat er geen argwaan ontstaat. Juridisch hoeft dat inderdaad niet, maar ik wil graag snel en probleemloos door de molen.quote:Voor de Abu Dhabi of Dubai heb je met de Nederlandse nationaliteit geen problemen om een gratis visa bij aankomst te krijgen, ook een sluitend verhaal voor de douane is niet nodig.
De authoriteiten in de VS verplichten iedereen die met een vliegtuig binnenkomt door de immigratie te gaan en de koffers op te halen. Daarna kan je opnieuw inchecken en de koffers afgeven om een verdere (internationale) vlucht te maken.quote:Op zondag 18 juli 2010 13:40 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik heb zelf ooit iemand geholpen met een transit-visum voor de VS. Daar krijg je een transit-visum alleen als het strikt noodzakelijk is, bijvoorbeeld omdat je naar een andere terminal moet overstappen op JFK new york. Het is dan de bedoeling dat je die route meteen en zonder omwegen aflegt. Voor sightseeing of ontspanning zul je een ander visum moeten aanvragen. Ik had die situatie in mijn hoofd toen ik antwoord gaf. Nu ik op ´transit visa´ google , blijkt dat landen verschillende invullingen geven aan de term transit visa.
[..]
Dit was een meer algemeen advies. Soms stelt immigration of customs wat vragen over je bezoek en je reisplannen. Ik presenteer dan zelf graag een helder en gedetailleerd verhaal, zodat er geen argwaan ontstaat. Juridisch hoeft dat inderdaad niet, maar ik wil graag snel en probleemloos door de molen.
Heb immidels vervlogen en eigenlijk zonder veel problemen aan gekomen in Panama.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 23:00 schreef Vogue het volgende:
Ik zit nu toevallig op de luchthaven van Caracas te wachten voordat mijn vlucht naar Parijs vertrekt. Hou er maar rekening mee dat je meer dan 90 procent kans hebt je vlucht te missen. Dit is een hele moeilijke luchthaven, soms heb je wel 3 of 4 controles, ook als je in transit bent. Succes!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |