abonnement Unibet Coolblue
pi_97994807
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 19:48 schreef Odd-bin-Noel het volgende:

[..]

We kunnen bijna samen de laatst overgebleven landjes bezoeken en het kaartje rood kleuren ;)

Deze zomer doe ik een rondje Zwarte Zee, waarbij de meeste tijd in de Kaukasus wordt besteed. De ene helft landen rond de Zwarte zee had ik al bezocht, de andere niet. Beetje een niet-bestaande-landjes-tour: Abchazië, Nagorno-Karabach, Transnistrië, Noord-Ossetië en wellicht Tsjetsjenië.

Jij al plannen? Zie dat je voormalig Joegoslavië ook nog eens moet bezoeken. Het is zeker de moeite waard, interessante landen.
Serieus?? Vet man. Kan je daar allemaal in dan? Abchazie is toch afgesloten vanuit Rusland?

Ik ben in Georgie, Armenie en Azerbeidzjan geweest. 2 jaar geleden, 3 weken. Was echt mooi!

Deze zomer wordt ook erg mooi: van Kaunas, Litouwen via Minsk naar Kiev. En Tsjernobyl O+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 10 juni 2011 @ 20:02:24 #252
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_97995115
Waarom zou je naar Tsjernobyl gaan? Valt volgens mij weinig te zien op een dooie boel na, met hier en daar nog wat overgebleven mensen die niet vertrokken zijn. Lijkt me ook slecht voor je gezondheid, want die straling is er nog altijd..
pi_97995517
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 19:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Serieus?? Vet man. Kan je daar allemaal in dan? Abchazie is toch afgesloten vanuit Rusland?

Ik ben in Georgie, Armenie en Azerbeidzjan geweest. 2 jaar geleden, 3 weken. Was echt mooi!

Deze zomer wordt ook erg mooi: van Kaunas, Litouwen via Minsk naar Kiev. En Tsjernobyl O+
Nagorno-Karabach kan je in, maar als je Azerbeidzjan nog wilt bezoeken kun je beter eerst naar het laatstgenoemde land gaan. Of vragen of de stempels op een apart blaadje mogen. De grens tussen Georgië en Abchazië schijnt problematisch te zijn, maar de Abchazisch-Russische grens niet gezien de vriendschappelijke relatie tussen beiden. Noord-Ossetië maakt gewoon deel uit van Rusland als autonome republiek, en is daarom gewoon te bezichtigen. Transnistrie ben ik twee jaar terug ook geweest. Was toen goed te doen.

Hoe heb jij destijds je Azerbeidzjaanse visum geregeld? Kost aardig wat geld geloof ik: De Kaukasus.

Mooi reisje! Ik vond Wit-Rusland een erg interessant land om doorheen te reizen. Helaas is het ons niet gelukt Tsjernobyl te bezoeken, maar wellicht dat we dat dit jaar gaan doen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:02 schreef computerprobleem het volgende:
Waarom zou je naar Tsjernobyl gaan? Valt volgens mij weinig te zien op een dooie boel na, met hier en daar nog wat overgebleven mensen die niet vertrokken zijn. Lijkt me ook slecht voor je gezondheid, want die straling is er nog altijd..
En juist die dooie boel maakt het interessant. Ik begrijp dat het voor de meeste mensen misschien raar of zelfs gek lijkt dat er mensen vrijwillig naar Tsjernobyl gaan, maar persoonlijk (ik spreek niet voor El_Matador, maar denk dat het een soortgelijke reden is) vind ik zulk soort plaatsen juist enorm interessant. Net als die 'niet bestaande landjes'. Google maar eens op Transnistria of Abchazia. Alleen al de foto's die je dan te zien krijgt: geweldig!

[ Bericht 0% gewijzigd door Odd-bin-Noel op 10-06-2011 20:21:14 ]
pi_97995743
Odd-bin-Noel zit helemaal op mijn lijn. _O_

Verlaten plekken, de wereld over 5 miljoen jaar, dat soort dingen zijn vet boeiend. Feesten op dat soort locaties zijn helemaal de bom. Maar goed, die ramp was toen vreselijk, maar is nu een mooi monument. En je loopt meer straling op op een vlucht van Amsterdam naar Kiev dan in 6 uurtjes Tsjernobyl _O-

Transnistrie was ook zoiets geniaals ja O+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_97996984
Goed gesprek en een bakje koffie op Hans Island, El_Matador? ;)
pi_97997933
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:41 schreef Odd-bin-Noel het volgende:
Goed gesprek en een bakje koffie op Hans Island, El_Matador? ;)
Zo leer je nog es wat :D

Een van mijn favoriete Europese steden (nummer 2, denk ik zo) is Kiev O+ Wat vond jij ervan?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_98001879
Kiev zal ik deze zomer voor het eerst aandoen. Aanraders?

Favoriete Europese steden.. Moeilijk. Elke stad heeft zo haar charmes, maar als ik er dan toch een paar moet noemen: Sarajevo, Chisinau, Istanboel en Manchester. Jij? Of anderen in dit topic?
pi_98004034
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 22:03 schreef Odd-bin-Noel het volgende:
Kiev zal ik deze zomer voor het eerst aandoen. Aanraders?

Favoriete Europese steden.. Moeilijk. Elke stad heeft zo haar charmes, maar als ik er dan toch een paar moet noemen: Sarajevo, Chisinau, Istanboel en Manchester. Jij? Of anderen in dit topic?
Ik ben er in augustus. Aanraders zijn rondlopen, veel rondlopen, shoppen, foto's maken, gruwelijk stappen, goedkoop brak slapen en genieten van wat Kiev te bieden heeft. Cultuurdingetjes als mooie kerken (ga ik normaal niet heen), een bizar doolhof met doden, oorlogsmonumenten, een vet beeld, sovjetarchitectuur.
Qua natuur de Dnjepr, wat parken en zeer veel vrouwelijk natuurschoon op straat.
Qua eten niet al teveel hoewel je erg lekkere restaurants hebt. Wel goed zoeken, maar dan prima. Oekrains is niet geweldig.
Mensen spreken meer Engels dan Russen, lachen meer dan Russen en zijn gewoon veel Europeser. Economisch gaat het niet zo best (daarom supergoedkoop) maar de sfeer is erg goed in Kiev.
Stappen in vette technoclubs :9 en meer mainstream tenten. Wel de hoerententen vermijden, als je daar niet naar op zoek bent natuurlijk ;)
Metro ideaal, veel lopen is geen straf. Je zou zelfs kunnen fietsen. Cyrillisch kunnen lezen is wel handig zeg maar en Russisch spreken ook (hoewel sommige Oekrainers natuurlijk kunnen weigeren).
Had een weirde nacht in een bar die Route 66 heette. Was daar met een Britse vriend en we ontmoetten een Oekrainer in een andere bar die ons meenam naar een rockconcert. Mijn Britse maat heeft 1 uur lang fotograferend en gapend naar de superlekkere zangeres staan kijken en we hadden hele politieke discussies met hem. Zijn Engels was matig (studeerde internationaal recht :lol: ) en het was net toen Obama president werd.

Zijn mening:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, vette stad. Echt een aanrader. Volgend jaar het EK daar. w/

Sarajevo wilde ik heen, goeie verhalen over gehoord!
Ja, Manchester? Ok...
Chisinau was supertof, echt geniaal, niet normaal, maar de stad zelf was niet zo boeiend. Wij hebben gewoon echt een supertijd gehad. Absinth.... 8)7 :? :+ |:(
Istanbul is ook zeeeker een topper! Oud en nieuw 2007-8

1 - Barcelona
2 - Kiev
3 - Madrid
4 - Berlijn

En wereldwijd Bucaramanga :9
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 10 juni 2011 @ 22:42:11 #259
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_98004304
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 22:03 schreef Odd-bin-Noel het volgende:
Kiev zal ik deze zomer voor het eerst aandoen. Aanraders?

Favoriete Europese steden.. Moeilijk. Elke stad heeft zo haar charmes, maar als ik er dan toch een paar moet noemen: Sarajevo, Chisinau, Istanboel en Manchester. Jij? Of anderen in dit topic?
Zoals je al zei: Chernobyl/Prypyat. Echt een speciale ervaring was dat. Niet alleen de verlaten gebouwen, maar ook de organisatie/beveiliging eromheen.

Daarnaast is het een mooie indrukwekkende stad met een enorme geschiedenis. Wij hebben bv ook het meest iconische wapen, de AK47, daar geschoten. Het militair museum en het Moederland standbeeld. Er is ook een Soviet ICBM basis waar je een dagje/paar uur heen kan.
reset
  vrijdag 10 juni 2011 @ 23:28:53 #260
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_98006918


Volgend jaar naar Noorwegen
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_98011237
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 18:04 schreef Odd-bin-Noel het volgende:
@k_man, mooi kaartje. Ik neem altijd als criteria dat ik er minimaal een nacht heb geslapen.
Die discussie is hier wel vaker gevoerd. Telt een land als je er 24 uur geweest bent? als je er geslapen hebt? Als je simpelweg de douane gepasseerd bent? Wanneer heb je een land daadwerkelijk bezocht? Blijft een subjectief iets.

Neem Vaticaanstad; als je daar geslapen moet hebben valt ie bij zo ongeveer iedereen uit het lijstje.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2011 00:47:17 ]
pi_98012236
Who cares about Vaticaanstad :')
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_98012272
Europa is niet zo boeiend

Buiten Europa

Brazilie
Argentinie
Chili
Paraguay
Bolivia
Peru
Zuid Afrika
VS
Canada
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 11 juni 2011 @ 03:49:29 #264
67670 Skv
Cynist.
pi_98015505
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 01:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Who cares about Vaticaanstad :')
Monaco, Vaticaanstad, Liechtenstein.. :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_98016190
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 13:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je staat op 1 land minder dan ik, maar het lijkt meer. :)
Rusland zorgt gelijk voor zo'n giga rooie vlek terwijl ik enkel een week in Moskou ben geweest... O-)
Dit is een Signature....
pi_98017719
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 03:49 schreef Skv het volgende:

[..]

Monaco, Vaticaanstad, Liechtenstein.. :')
Andorra, San Marino.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 11:04:37 #267
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_98017989
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 10:46 schreef k_man het volgende:

[..]

Andorra, San Marino.
Jersey, Guernsey, Isle of Man
als we toch belastingstaatjes gaan opnoemen..
reset
pi_98018460
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:50:23 #269
155103 Reanimation
Golden State!
pi_98026775


23 Landen
pi_98027293
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 22:37 schreef El_Matador het volgende:
....
Bucaramanga, dat moest ik Googlen ;) Vertel!

Bedankt voor je info over Kiev, zal wel goed komen. Maak in elke stad of dorp wel weer mooie dingen mee: per ambulance naar het ziekenhuis in Chisinau, slapen met een straathond en twee kakkerlakken in Belgrado, in de slaapzak voor de moskee in Tirana, om vier uur 's nachts op een bomvol Imam-plein dineren in Isfahan, enzovoorts, enzovoorts.

Het Cyrillisch alfabet kan ik lezen, dus dat zal wel goed komen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 00:47 schreef k_man het volgende:

[..]

Die discussie is hier wel vaker gevoerd. Telt een land als je er 24 uur geweest bent? als je er geslapen hebt? Als je simpelweg de douane gepasseerd bent? Wanneer heb je een land daadwerkelijk bezocht? Blijft een subjectief iets.

Neem Vaticaanstad; als je daar geslapen moet hebben valt ie bij zo ongeveer iedereen uit het lijstje.
Daar zeg je me wat. Valt mijn eigen criterium ook meteen weg: ben hoogstens twee uur in Vaticaanstad geweest. Het blijft inderdaad subjectief.
pi_98034564
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 11:04 schreef Individual het volgende:

[..]

Jersey, Guernsey, Isle of Man
als we toch belastingstaatjes gaan opnoemen..
Nee ministaatjes. Die eilandjes zijn niet onafhankelijk.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 20:14:53 #272
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_98037157
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 19:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Nee ministaatjes. Die eilandjes zijn niet onafhankelijk.
Dat moet je ze op de eilanden eens vertellen! :o

Elk eiland heeft z'n eigen (democratische) regering, int belasting en hoeft niets te verantwoorden aan Londen. Officieel is de Britse koningin het hoofd van die landen, maar dat zijn wel meer (veel grotere landen zelfs) en heeft weinig invloed in dagelijkse politiek. Juist de reden van hun onafhankelijkheid maakt ze belastingparadijsjes. Officieel zijn Jersey, Guernsey en IOM 3 verschillende landjes en al veel ouder dan bv Australie.

Google maar voor meer info. ;)
reset
  zondag 12 juni 2011 @ 03:30:34 #273
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_98053596


25 jaar

Ben eigenlijk in Europa blijven hangen.

Mooiste land tot nu toe (qua natuur) was IJsland en ik zie even niet door welk land dat ooit verslagen zou kunnen worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door SpecialK op 12-06-2011 03:41:37 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_98055881
quote:
7s.gif Op zondag 12 juni 2011 03:30 schreef SpecialK het volgende:
[ afbeelding ]

25 jaar

Ben eigenlijk in Europa blijven hangen.

Mooiste land tot nu toe (qua natuur) was IJsland en ik zie even niet door welk land dat ooit verslagen zou kunnen worden.
canada ^O^ echt adembenemend.
en ik denk dat Nieuw-Zeeland misschien ook wel mooier is.. maar daar ben ik niet geweest dus kan ik niet met zekerheid zeggen.
  zondag 12 juni 2011 @ 12:29:07 #275
198127 Miss_paraplu
hmzzzzzzzzzzz
pi_98059090
nou kom ik ook even aan hoor met mijn lijstje :@

India
Spanje
Turkije
Duitsland
Frankrijk
Belgie..

Stelt nog niet veel voor, als ik jullie landen allemaal lees... India was het mooist en het recentst
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')