We hoopten dat er wat te regelen viel in Georgië zelf, nadat we enkele verslagen hadden gelezen waarin dat lukte. En de grens tussen Abchazië en Rusland, is die serieus potdicht? Hoewel de Lonely Planet al twee of zelfs drie jaar oud is, staat daarin dat het goed te doen is.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 20:21 schreef ultra_ivo het volgende:
De grens tussen Georgië en Abchazië zit potdicht. Net zoals de volledige grens Rusland-Georgië.
Ok, dankjewel voor de info. Zal ik daar wat meer info over opzoeken.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 22:59 schreef ultra_ivo het volgende:
Voor Abchazië is een speciaal visum nodig. Dat kan je in Moskou regelen. Het is dus te doen maar niet in de richting zoals jullie willen. Na de meest recente spanningen zal je niet meer lukken wat mensen een paar jaar geleden lukte.
Dankjewel! De bedoeling is zo'n twee maanden, waarvan de langste tijd in de Kaukasus. De terugreis vanaf Hongarije is liftend, het maakt niet zoveel uit over welke plaatsen. Twee maanden is eigenlijk nog steeds kort, maar beter dan een paar weken. Nu mijn tentamens nog halen, dan heb ik extra dagen ;-)quote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:46 schreef polariteit het volgende:
Gave reis ga je ondernemen. Heb helaas geen tips voor je, maar ben wel benieuwd hoe lang je er voor uit gaat trekken? Krijg de indruk dat je aardig wat tijd hebt?
Het is mogelijk om naar Abchazië te gaan vanuit Georgië, ik ben 2 maanden terug nog een aantal mensen tegengekomen die het hebben gedaan. Je moet alleen alles van te voren regelen(hoe, durf ik niet te zeggen) Het visum was een los papiertje en niet in het paspoort geplakt anders hadden ze inderdaad niet terug in Georgië gekomen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 20:21 schreef ultra_ivo het volgende:
Je route gaat overland niet lukken. De grens tussen Georgië en Abchazië zit potdicht. Net zoals de volledige grens Rusland-Georgië. Je zult hier ergens moeten vliegen. Als je in Abchazië bent geweest mag je nooit meer Georgië in (ok, zo lang de nationalisten daar aan de macht zijn). Blijf vooral weg uit Tsjetsjenië en Dagestan. Vooral Dagestan is niet pluis.
Noord-Kaukasus is goed te doen. Daar ben ik een paar jaar geleden doorheen gefietst. Een verslag daarvan vindt je in een van de algemene Rusland topics. Vanaf hier: Rusland
Er zullen nog wel andere sites zijn, maar dat is de enige waarvan ik kan zeggen dat het de laatste keer geen probleem was voor mijn visum (maar zoals eerder, de regels zijn veranderd en het zou nu makkelijke moeten zijn)quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:52 schreef Odd-bin-Noel het volgende:
Bedankt voor je reactie! Vooral ook voor de site Azerbaijan24. Waar ben je nu, als ik vragen mag? Lijkt me een interessante reis die je maakt. En naar je foto's en reisverslagen ben ik zeker benieuwd; waar kan ik ze vinden?
Agdam is een makkie tegenwoordig.quote:Op maandag 13 juni 2011 12:02 schreef JuniorPatrick het volgende:
Ha,
Ik ben één van de reisgenoten 'Odd-bin-noel'. En ik wilde even zeggen dat RobertVH een knallend mooie reis maakt en die reisverslagen zijn ook retegaaf.
Ik vroeg me nog wel af hoe jij Agdam in en uit bent gekomen.
Cheers.
Als je dit soort dingen wil gaan doen zou je ook een 2e Nederlands paspoort kunnen aanvragen. Het bezoeken van verschillende landen die met elkaar in conflict zijn is daarvoor een geldige reden.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:14 schreef RobertVH het volgende:
Let er wel op dat als je ook maar enig bewijs hebt dat je in Nagorno Karabakh bent geweest of gaat je Azerbeidzjan niet in komt. Je krijgt geen Armeense exit-stempel als je NK in gaat(er is geen eens Armeense grenspolitie) dus voor Armenië heb je maar een single-entry visum nodig. Het visum voor NK koop je bij het ministerie in Stepanakert (3000 Armeense Dram voor 21 dagen visum)
Afhankelijk van TS z'n schema zou het allemaal geen probleem hoeven te zijn. Zover ik weet is het geen probleem om het Abchazië visum los te krijgen i.p.v. in je paspoort geplakt en het zelfde voor het visum voor Nagorno-Karabakh.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:40 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Als je dit soort dingen wil gaan doen zou je ook een 2e Nederlands paspoort kunnen aanvragen. Het bezoeken van verschillende landen die met elkaar in conflict zijn is daarvoor een geldige reden.
Mwah, de binnenstad is niet al te groot en niet echt interessant. Het overgrote deel is gerenoveerd en ziet er nog wel uit zoals vroeger maar het is allemaal schoon en een dode boel. Het hedendaagse leven speelt zich af ten noorden van de oude stad.quote:Op zondag 19 juni 2011 11:56 schreef Kadoe het volgende:
De historische binnenstad van Bakoe, is die het nou echt waard om te bezoeken? Op de foto's oogt het altijd maar vrij klein, is dat in werkelijkheid ook zo? Het lijkt me dat het toch wel een behoorlijk grote binnenstad moet zijn.
Welk van de 3 Kaukasuslanden is trouwens het meest gemoderniseert? Zijn de verschillen in welvaart in de landen erg groot?
Mijn reisverslag van de Kaukasus is hier, ja hier met links naarrr foto's, voor de luie door-klik-Fokkersquote:Op woensdag 22 juni 2011 14:53 schreef rubje het volgende:
Leuk allemaal dit maar aangezien 3/4 vd fokkers niet in de Kaukasus komt zou een dag/week verslag met foto's wel welkom zijn om iets van een indruk te krijgen.
Klinkt allemaal heel interresant!quote:Op woensdag 22 juni 2011 13:13 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Mwah, de binnenstad is niet al te groot en niet echt interessant. Het overgrote deel is gerenoveerd en ziet er nog wel uit zoals vroeger maar het is allemaal schoon en een dode boel. Het hedendaagse leven speelt zich af ten noorden van de oude stad.
Lastig om te zeggen welke het meest gemoderniseerd is, elke hoofdstad is behoorlijk modern. Centrum van Baku is heel modern maar dat is heel veel snel geld en overpriced westerse winkels. Buiten de hoofdsteden zijn alle kleinere steden/dorpen nog redelijk simpel met meer beperktere voorzieningen.
In alle 3 is er dnek ik wel een redelijk verschil in welvaart tussen de rijke elite in de hoofdsteden en de jan met de pet op de boerderij. In Baku is dat het meest zichtbaar vanwege de rijkdom door olie voor een bepaalde groep.
Euhm ... verde in Bakoe zelf ben ik naar de olievelden (James Bond Oilfield... zoals ze dat tegenwoordig proberen te noemen...) een redelijk desolaat en treurig gezicht. Je kan een middag besteden aan de ' sights' in Bakoe, de Maagdentoren, oude stad & shiranshah paleis. Maar daarna houd het wel een beetje op.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:47 schreef Kadoe het volgende:
[..]
Klinkt allemaal heel interresant!
Ik ben erg gefascineerd door de Kaukasus en met name door Azerbeidzjan. Ik wil Bakoe dan ook al jaren bezoeken! Wat heb je verder allemaal in Bakoe gedaan? En zijn er naast het historische centrum veel authentieke/historische gebouwen te zien?
Welk van de 3 hoofdsteden heeft trouwens de meeste authentieke/historische gebouwen? En welke is als toerist het leukst om te bezoeken?
Sorry dat ik zoveel vragen stel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |