Heb je de OP gelezen? Aan het eind verwijs ik naar het topic dat je misschien bedoelt.quote:
Een plicht om het goed te isoleren bijvoorbeeld. Het is behoorlijk ondraaglijk, alsof ze in mijn hgang hebben staan barbecueen.quote:Op maandag 21 juni 2010 20:46 schreef Maanvis het volgende:
Hmm, een kookverbod. Ben benieuwd hoe dit afloopt!
Ik denk dat die plicht bij de huisbaas ligt.quote:Op maandag 21 juni 2010 20:50 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Een plicht om het goed te isoleren bijvoorbeeld. Het is behoorlijk ondraaglijk, alsof ze in mijn hgang hebben staan barbecueen.
Ik heb een koophuis, zij een huurhuis.quote:Op maandag 21 juni 2010 20:40 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Juridisch kun je het wel shaken met die mensen.
Hooguit je huisbaas een loodgieter laten betalen als blijkt dat het aan het huis ligt. Je kunt best stellen dat dit niet het woongenot is waar je voor betaalt.
Maar als het niet aan het huis ligt, ligt het wss aan jou.
Die heb ik dus niet; had ik even in de OP moeten zetten.quote:Op maandag 21 juni 2010 20:51 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik denk dat die plicht bij de huisbaas ligt.
Weet je zeker dat het aan de isolatie ligt? Dit lijkt er meer op dat er helemaal niet wordt afgezogenquote:Op maandag 21 juni 2010 20:50 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Een plicht om het goed te isoleren bijvoorbeeld. Het is behoorlijk ondraaglijk, alsof ze in mijn hgang hebben staan barbecueen.
Ik dacht er al aan om net als Kevin Spacey in Seven mijn hele gang vol te hangen met van die kerstboomluchtverfrissertjes.quote:Op maandag 21 juni 2010 20:55 schreef dalaiblama het volgende:
Koken is niet illegaal en in stankoverlast zijn volgens mij alleen giftige dampen en (huis)afval opgenomen.
Dat zou ook wat zijn; kan je heel de schilderswijk wel opdoeken.
Ik vrees dat je het moet doen met desodorisanten en dergelijken.
Ze hebben een wasemkap maar die is niet meer aangesloten op de luchtafvoer, want dat is illegaal in mijn flat. De wasemkap filtert de lucht en die lucht komt weer in de woning. Ze laten de wasemkap als het goed is zelfs nog tot een half uur na het koken aan staan. Maar er zitten overal kieren bij de leidingen en daar ontsnapt de lucht doorheen.quote:Op maandag 21 juni 2010 20:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het aan de isolatie ligt? Dit lijkt er meer op dat er helemaal niet wordt afgezogen. Verstoppinkje hier en daar
.
In dat geval moet je erachter zien te komen waar het probleem zit.quote:Op maandag 21 juni 2010 20:51 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik heb een koophuis, zij een huurhuis.
Het is een flat uit de jaren 70. De luchtafvoer is niet optimaal. In principe ligt het aan de flat. Maar ik vraag me af hoe je het zou vinden als je elke dag in zo'n walm moest leven.
Welke leidingen heb je het nou over dan?quote:Op maandag 21 juni 2010 21:02 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ze hebben een wasemkap maar die is niet meer aangesloten op de luchtafvoer, want dat is illegaal in mijn flat. De wasemkap filtert de lucht en die lucht komt weer in de woning. Ze laten de wasemkap als het goed is zelfs nog tot een half uur na het koken aan staan. Maar er zitten overal kieren bij de leidingen en daar ontsnapt de lucht doorheen.
Ja, het vervelende is dat mijn buurman, hoewel hij vriendelijk en meedenkend is, bij zijn verhuurder heeft geklaagd en die 'verbiedt' mij nu om contact op te nemen met zijn huurder. De verhuurder wil gewoon van het gezeur af zijn maar ik vind het geen gezeur.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:02 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
In dat geval moet je erachter zien te komen waar het probleem zit.
Probeer je probleem uiteen te zetten voor de buren (je geeft aan dat je op goede voet staat met ze, moet lukken dus) en kijk hoe jullie er samen uitkomen.
Ik wil ook niet mijn juridische gram halen. Ik wil samen tot een oplossing komen. Het probleem is alleen dat de verhuurder niet wil dat ik de huurde rbenader. En ik ben bang dat de huurder het meteen aan zijn verhuurder bel als ik langskom.quote:Samen loodgieter betalen? Buren via huisbaas iets laten regelen? Moet toch lukken zonder direct je juridische gram te halen?
De verwarmings- en elektriciteitsleidingen. Daar zitten allemaal kieren omheen die dus niet zijn dichtgekit.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Welke leidingen heb je het nou over dan?
En ik verbied regen.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:05 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, het vervelende is dat mijn buurman, hoewel hij vriendelijk en meedenkend is, bij zijn verhuurder heeft geklaagd en die 'verbiedt' mij nu om contact op te nemen met zijn huurder. De verhuurder wil gewoon van het gezeur af zijn maar ik vind het geen gezeur.
Schijt aan die verhuurderquote:Ik wil ook niet mijn juridische gram halen. Ik wil samen tot een oplossing komen. Het probleem is alleen dat de verhuurder niet wil dat ik de huurde rbenader. En ik ben bang dat de huurder het meteen aan zijn verhuurder bel als ik langskom.
En hoe komt die rook dan bij jou binnen? Via die niet dichtgekitte verwarmignslediignen? Dan zou ik zeggen pak zelf even een kitpistoolquote:Op maandag 21 juni 2010 21:06 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
De verwarmings- en elektriciteitsleidingen. Daar zitten allemaal kieren omheen die dus niet zijn dichtgekit.
Ja, klopt. Alleen wil ik eerste reageren op de wat overspannen mail die ik vandaag kreeg van de verhuurder.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:07 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
En ik verbied regen.
Kunnen we lang wachten. Ofwel: hij kan zoveel verbieden.
[..]
Schijt aan die verhuurder
Ja, dat denk ik (en hoop ik, want als het daaraan ligt, is het als het goed is makkelijk te verhelpen.)quote:Op maandag 21 juni 2010 21:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En hoe komt die rook dan bij jou binnen? Via die niet dichtgekitte verwarmignslediignen?
Ja, dan zul je zien dat ik mezelf vastkit, want ik ben echt a-technisch.quote:Dan zou ik zeggen pak zelf even een kitpistool.
Klopt. Hopelijk kunnen ze daar een keer wat aan doen. Ik weet dat er ook andere mensen in mijn flat zijn met dat soort problemen. Maar ik ruik liever spruiten en bloemkool dan een curry/knoflook/gasmengsel.quote:Maar het blijft een probleem met de centrale luchtafzuiging in jullie huizen. Zo'n wasemkap helpt maar een beetje en daarna moet de centrale luchtafzuiging zijn werk goed gaan doen.
Je hebt toch vast wel iemand in de familia die dat kan? En zo moeilijk is het nietquote:Op maandag 21 juni 2010 21:11 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik (en hoop ik, want als het daaraan ligt, is het als het goed is makkelijk te verhelpen.)
[..]
Ja, dan zul je zien dat ik mezelf vastkit, want ik ben echt a-technisch.
[..]
Ik heb 2 jaar geleden een nieuwe motor in mijn afzuiginstallatie gekregen met 3x zoveel zuigkracht + een schoonmaak van het kanaal. TERING dat was echt een wereld van verschilquote:Klopt. Hopelijk kunnen ze daar een keer wat aan doen. Ik weet dat er ook andere mensen in mijn flat zijn met dat soort problemen. Maar ik ruik liever spruiten en bloemkool dan een curry/knoflook/gasmengsel.
Nee, niet echt.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je hebt toch vast wel iemand in de familia die dat kan? En zo moeilijk is het niet.
Maar wat zou ik dan moeten doen? Ik gebruik niet eens een afzuig/wasemkap, want ik kook nooit. Maar zou ik ook vanuit mijn flat dat kanaal kunnen laten schoonmaken?quote:[..]
Ik heb 2 jaar geleden een nieuwe motor in mijn afzuiginstallatie gekregen met 3x zoveel zuigkracht + een schoonmaak van het kanaal. TERING dat was echt een wereld van verschil. Dus ook een goed idee voor jou
. Neem uit je verhaal aan dat bij jullie alles via 1 motor gaat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |