abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:23:54 #1
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_82015685
Ja, ik weet het. Het is een beladen onderwerp: het verkeer. Want als iedereen lief voor elkaar was en bloemetjes voor elkaar plukte was het o zo leuk op de weg. Helaas is dat niet zo en rijden we elkaar regelmatig de sloot in, al dan niet vergezeld van de welbekende ongewassen opgestoken middelvinger of doorgaans sociaal onaangepase vormen van communicatie zijnde onfrisse scheldkannonades. Kortom: de aso

Nu maak ik mijzelf ook wel eens schuldig aan asociaal rijgedrag, met name als ik echt veel haast heb. Zo doe ik ondermeer:

- op het laatste moment nog even een rood stoplicht meepikken
- over het verdrijvingsvlak rijden als er een su-per-tra-ge vrachtwagen voor me rijdt die ik zo kan inhalen
- als het echt niet opschiet een rij auto's rechts inhalen (niet opzichtig, maar als het zo met de verkeerstroom uitkomt)

Vanmorgen maakte ik het toch wel echt bont Ik reed een afrit af en voor me stopte een busje (een Duitser notabene) voor me voor een stoplicht dat net op oranje springt. Ik zat me al enorm te ergeren en reed hem over de rechter rijstrook voorbij en reed door rood Nee, geen hendig sjieke slip

Okee, ik heb bekend. Nu jullie!

Het gekke is dat ik me op zo'n moment altijd erg kwaad voel, maar na afloop van mijn (overigens succesvolle) aso-actie toch wel gerechtvaardigd voel. Zo van blij dat je de actie hebt ondernomen omdat het daarna dus ineens wel opschiet. Ik vraag me af of jullie dat gevoel ook herkennen en hoe dat komt?
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_82015726
Heb je wel een gelukkige jeugd gehad?
Noot noot.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:25:12 #3
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_82015741
Mensen die altijd haast op de weg hebben
Ook geen sig dus
pi_82015749
Jojoortje
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:26:03 #5
304882 Miss-me
one in a million.
pi_82015775
met 4 mensen langs elkaar fietsen op een weg .
Door rood fietsen omdat je net zo lekker gaat en geen zin om te stoppen.
oversteke zonder te kijken omdat je te lui bent .

Verder.......

nog niet.
X
pi_82015782
Jojoortje
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:27:45 #7
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_82015852
quote:
- als het echt niet opschiet een rij auto's rechts inhalen (niet opzichtig, maar als het zo met de verkeerstroom uitkomt)
Dat is niet rechts inhalen, dat is profiteren van de simplistische gedragingen van de notoire linksrijders! Is geen aso-gedrag, maar het typeert de bestuurder die doorstroming belangrijker vind dan klakkeloze verkeersregelneukerij!
Ergo: dat doe ik ook veelvuldig.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:28:51 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_82015906
Mensen die een kilometer voordat ze een vrachtwagen gaan inhalen vast op de linkerbaan gaan rijden met 110 kmu. haal ik rechts in.
Nonproductieven in minidebielenotootjes snij ik het liefst de berm/sloot in.
Te hard rijden als er ruimte is icm. Stinger.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_82015941
Net door rood rijden.
Mensen rechts inhalen op de snelweg als ik er met de maximum snelheid gewoon langs kan.
Extra gas geven als een fietser/scooter voorrang neemt terwijl hij/zij dat niet heeft.
Bumperkleven bij mensen die geen gas geven als ze op een oprit rijden. (En pas gas gaan geven als ze op de invoegstrook zitten)
Fietsers afsnijden die met te veel naast elkaar fietsen op plekken waar dat niet kan.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:29:44 #10
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_82015943
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:24 schreef Jojoortje het volgende:
Heb je wel een gelukkige jeugd gehad?
nee want jij wilde me nooit aftrekken toen je 5 was
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:30:09 #11
65918 IBAZ
broeinest
pi_82015959
Rust in je hoofd is erg comfortabel. Heb je geen haast meer, ook niet in het verkeer.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:32:14 #12
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_82016035
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:25 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ja okee Maar hier graag bekentenissen van mensen die zelf ook aso rijden en hoe het komt dat ze zich na afloop daarvan altijd een stuk beter voelen? Komt dat omdat je de oorzaak van je ge-erger (de trage pik voor je) hebt geėlimineerd en de emotie plaats maakt voor een "zo, heb ik die eens even goed op zijn plaats gezet?" gevoel?
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:32:53 #13
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_82016058
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:30 schreef IBAZ het volgende:
Rust in je hoofd is erg comfortabel. Heb je geen haast meer, ook niet in het verkeer.
Ik haal heel rustig rechts de linksplakkers in, hoor.
En even rustig straf ik medeweggebruikers af die geen richting aangeven, want dat haat ik het meest in het verkeer.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:33:03 #14
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_82016067
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:30 schreef IBAZ het volgende:
Helaas is tijdgebrek niet zo comfortabel. We zijn niet allemaal 65+.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:34:59 #15
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_82016151
Herkenbaar. Ik ben heel soms een enorme aso in het verkeer, maar dan alleen wanneer ik écht het spuugzat ben.

Een tijdje geleden reed ik achter twee auto's die maar niet op wilden schieten met als gevolg dat ik al een paar keer naar links uitweek om een kans te zoeken om ze in te halen.
Op een gegeven moment gingen ze steeds langzamer rijden en ik zat al ongeveer zo in de auto ->
Dus ik gooide mijn stuur naar links, schakelde terug, trapte mijn gaspedaal tegen de bodem en scheurde ze voorbij.
Bleek dus dat de voorste auto linksaf wilde slaan waardoor ik tijdens mijn inhaalmanoeuvre nóg verder naar links moest uitwijken om de afslaande auto niet te raken.
Ik scheurde dus half door de berm van de andere rijbaan de auto's voorbij waarbij ik een toeterconcert als dank kreeg.
Tja, dat vond ik achteraf niet zo lief van mezelf.

Edit: als ik erover nadenk was het volgens mij een stukje tuin ipv berm. Waarschijnlijk van diegene die aflsoeg
Je moeder is een hamster
pi_82016244
Ik rij niet aso, maar wel door. Dat is wel een verschil vind ik. De route van mijn huis naar mijn werk en terug bevat een hele lange dijk, waar de maximum snelheid 60 is. Daar rijd ik altijd standaard 80, ondanks alle drempels. Kost me wel ieder jaar een paar tientjes voor wat stabilisatorstangrubbertjes (3x woordwaarde), maar goed.

Voor de rest valt het allemaal wel reuze mee bij mij in de auto.
pi_82016310
Ik haal dagelijks tientallen auto's rechts in en ik rij altijd te hard.

Dat was het wel zo'n beetje.

Rechts inhalen vind ik niet asociaal trouwens. Daar ligt de ruimte tegenwoordig meestal, omdat er alleen nog maar linksrijdende debielentreintjes van vrachtwagen naar vrachtwagen rijden. Ik steek hem daar rechts voorbij. Bumperkleven doe ik niet.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:38:27 #18
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_82016314
- Rechts inhalen
- te hard rijden
- door rood bij leeg kruispunt
- bumperkleven bij mensen die links plakken
- rechts inhalen bij linksrijders
- extra gas geven bij voorrangnemers die dat niet hebben

Dat is het wel zo een beetje..

[ Bericht 1% gewijzigd door Bootje84 op 28-05-2010 13:31:07 ]
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:46:26 #19
167595 mirved
Infobesitas
pi_82016654
Ik ben wel eens overgestoken waar geen zebrapad was.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_82016711
Het inhaalverbod rechts moet gewoon worden afgeschaft, net zoals in sommige staten in Amerika.

Iedereen rijdt dan gewoon in zijn eigen baantje en netto heb je veel minder zijdelingse verplaatsing. En de doorstroom is veel beter, want je kan eigenlijk altijd iemand inhalen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_82016744
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:38 schreef Bootje84 het volgende:

- extra gas geven bij voorrang[i]nemers[/b] die dat niet hebben
Dat doe ik ook altijd
'And I called your name,
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:49:46 #22
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_82016781
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:34 schreef Crutch het volgende:
Ik scheurde dus half door de berm van de andere rijbaan de auto's voorbij waarbij ik een toeterconcert als dank kreeg.
Dat mag niet. Toeteren is verboden
pi_82016782
Ik ben heel braaf in 't verkeer. Ik ga liever niet dood door eigen stommiteiten. Boetes hou ik ook niet van.
I'm not a sinner.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:50:14 #24
167595 mirved
Infobesitas
pi_82016795
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:47 schreef Me_Wesley het volgende:
Het inhaalverbod rechts moet gewoon worden afgeschaft, net zoals in sommige staten in Amerika.

Iedereen rijdt dan gewoon in zijn eigen baantje en netto heb je veel minder zijdelingse verplaatsing. En de doorstroom is veel beter, want je kan eigenlijk altijd iemand inhalen.
Krijg je van die mensen die over alle banen gaan slalommen. Bovendien moet je ook nog eens een stuk beter gaan opletten want nu kunnen auto's van beide kanten komen. Nee dit werkt zeker niet beter.
pi_82016838
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:38 schreef Bootje84 het volgende:
- Rechts inhalen
- te hard rijden
- door rood bij leeg kruispunt
- bumperkleven bij mensen die links plakken
- rechts inhalen bij linksrijders
- extra gas geven bij voorrang[i]nemers[/b] die dat niet hebben

Dat is het wel zo een beetje..
Ongeveer gelijkbaar, maak me er ook wel eens schuldig aan. Vind het overigens wel leuk om te doen, bij een ernstige overtreding krijg ik altijd wel een soort van kick
pi_82016877
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:25 schreef Dennis_enzo het volgende:
Wat is daar mis mee? Ik heb altijd haast, klaar.

Dat zondags gedoe op de weg doen ze maar lekker op een lege parkeerplaats. Gewoon doorrijden in het verkeer...
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:56:08 #27
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_82016989
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:49 schreef Plums het volgende:
Ik ben heel braaf in 't verkeer. Ik ga liever niet dood door eigen stommiteiten. Boetes hou ik ook niet van.
Jij haalt dan waarschijnlijk ook met 110 km/u een andere bejaarde in.
Je moeder is een hamster
pi_82017119
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:50 schreef mirved het volgende:

[..]

Krijg je van die mensen die over alle banen gaan slalommen. Bovendien moet je ook nog eens een stuk beter gaan opletten want nu kunnen auto's van beide kanten komen. Nee dit werkt zeker niet beter.
In Amerika werkt het briljant.

Nu zijn de wegen daar ook wel breder, rustiger en iedereen rijdt netjes (heb niemand te hard of asociaal zien rijden).

Dus wat dat betreft zou het in NL wel eens anders kunnen gaan inderdaad.
'And I called your name,
  vrijdag 28 mei 2010 @ 13:03:44 #29
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_82017240
1. Rechts inhalen heel vaak eigenlijk. Maar meestal rijdt ik gewoon al rechts en gaan ze links traag achter elkaar om een vrachtwagen in te halen. Ik rij gewoon met normale snelheid door, passeer een paar auto's en zoek een gaatje om vervolgens ook de vrachtwagen in te halen.

2. Nog even het rode licht pakken doe ik ook regelmatig.

3. Te hard rijden bijna altijd, maar meestal niet meer dan 10km per uur te hard.

Daar staat wel tegenover dat ik heel rustig en beheerst rijd binnen de bebouwde kom en mensen altijd de ruimte geef om in te voegen. Auto's voor laten gaan of voetgangers over laten steken is ook geen probleem.
pi_82017332
Extra gas bij debielen die raar in willen voegen in een miniscuul gaatje
Rechts inhalen als iedereen links blijft plakken
Te hard rijden
Beetje bumperkleven / seinen met lichten als mensen te ernstig treuzelen
pi_82017358
Oh en juist gaan treuzelen als je van die debielen hebt die in JOUW bumper kruipen terwijl je niet harder kan door voorliggers of file oid.
pi_82017359
Op de fiets ga ik er altijd vanuit dat er asociale mongolen in de auto zitten. Ik word meestal belachelijk gemaakt omdat ik zo voorzochtig rij maar dit topic bewijst dan toch weer mijn gelijk, bedankt
  vrijdag 28 mei 2010 @ 13:08:37 #33
65918 IBAZ
broeinest
pi_82017408
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:33 schreef EINZ het volgende:

[..]

Helaas is tijdgebrek niet zo comfortabel. We zijn niet allemaal 65+.
Waarom heb jij tijdgebrek? Kun jij niet plannen?
  vrijdag 28 mei 2010 @ 13:08:44 #34
175244 Evolve
Atheists are beyond belief.
pi_82017412
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:47 schreef Me_Wesley het volgende:

Mee eens. Maar zou dit werken met de Nederlandse mentaliteit???
Religion stops a thinking mind.
pi_82017440
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 13:07 schreef Kieswiel het volgende:
Op de fiets ga ik er altijd vanuit dat er asociale mongolen in de auto zitten. Ik word meestal belachelijk gemaakt omdat ik zo voorzochtig rij maar dit topic bewijst dan toch weer mijn gelijk, bedankt
Ja okay, nou weer opgetieft rare hippie.

Niet iedereen heeft tijd om te gaan fietsen, of we moeten voor werk kilometers maken. Dan heb ik geen tijd en zin om op werkeloze hippies en bejaarden die alle tijd hebben te gaan wachten als ze wel door KUNNEN rijden, maar het gewoon niet WILLEN
  vrijdag 28 mei 2010 @ 13:09:39 #36
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_82017442
Mwah... ik rij scooter en dan mag het. Het wordt zelfs van je verwacht.
Intelligent, but fucked up.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 13:13:02 #37
65918 IBAZ
broeinest
pi_82017567
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 13:09 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft tijd om te gaan fietsen, of we moeten voor werk kilometers maken. Dan heb ik geen tijd en zin om op werkeloze hippies en bejaarden die alle tijd hebben te gaan wachten als ze wel door KUNNEN rijden, maar het gewoon niet WILLEN
zenuwelijer.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 13:13:54 #38
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_82017606
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:49 schreef Plums het volgende:
Je bent een vrouw en kunt er dus niet over meepraten
  vrijdag 28 mei 2010 @ 13:18:00 #39
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_82017757
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:52 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Ik heb altijd haast, klaar.

Dat zondags gedoe op de weg doen ze maar lekker op een lege parkeerplaats. Gewoon doorrijden in het verkeer...
Wil je met me trouwen?
  vrijdag 28 mei 2010 @ 13:20:02 #40
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_82017834
ik negeer alleen vaak fietsen in het verkeer als ik rij ben ik druk bezig alle autos etc in de gaten te houden, en als er dan ineens een fietser oversteekt, dan zie ik die vaak pas heel laat
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_82017878
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 13:09 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ga dan gewoon op tijd weg man. Jij krijgt misschien een deukje in je bumper maar ik lig met een dwarslaesie in het ziekenhuis.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 13:21:12 #42
124605 Ladylike
Alfa-Bitch
pi_82017885
Vanmorgen (2 uur) was iemand aan het bumperkleven en ging bij het stoplicht links naast me staan.
(terwijl ik al 110 reed waar je 90 mocht)
Toen heb ik hem even zijn plaats (achter mij) gewezen.
Dat was wel leuk maar wel asociaal, aangezien ik dus 180 op mn teller had staan waar je 90 mocht
sukkeltje probeerde iig niet meer in te halen en zat ineens niet meer op mn bumper.
Erg he... verliezen met je BMW van een jaar of vijf oud van een alfa uit 1994

verder rijd ik wel door (gemiddeld 10 km te hard op mn teller) maar houd ik me verder aan alle regels in het verkeer en probeer ik zo goed mogelijk te anticiperen.
Op de snelweg rijd ik misschien gemiddeld 20 km te hard, maar daarbij niet hinderlijk (hoop ik toch )
Zware poot is mn enige handicap, voor de rest ben ik een brave weggebruiker.

[ Bericht 12% gewijzigd door Ladylike op 28-05-2010 13:33:23 ]
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_82017913
- Ik rijd stelselmatig te hard, meestal rond de +200km/h waar het kan;
- Ik haal rechts in wanneer dat kan, mijn goed recht;
- Ik haal ook in over doorgetrokken strepen/verdrijvingsvlakken, mits ik genoeg overzicht heb;
- Soms wil ik ook nog weleens door rood rijden [voornamelijk als ik rechtsaf moet, en er niemand te zien is];
- Ook rijd ik altijd in op linksrijders die makkelijk naar rechts kunnen, vaak geeft dat bij hen een 'schrikreactie' waardoor ze vrijwel altijd direct naar rechts gaan [soms ook even erbij seinen, sommigen missen nl. achteruitkijkspiegels].

Dat is het volgens mij zo'n beetje...? Vaak zijn het gewoon de mensen voor mij die dit soort gedrag aanspoort door te zacht te rijden, of onnodig linksrijden...
pi_82017941
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:26 schreef Miss-me het volgende:

oversteke zonder te kijken omdat je te lui bent .

Dat heeft mij ooit aardig wat geld gekost, ik rij daar rustig op m'n brommertje, steekt er opeens zo'n tuthola over, ik vol in de remmen en glij onderuit.
Schakelpedaal krom (brak af toen ik weer verder wou rijden, moest dus lopen) en een deuk in de tank waar mijn stuur ingeklapt is, tanks voor Kreidlers zijn niet zo makkelijk meer te vinden. De verzekering dekt zoiets niet bij voetgangers -> dus heb nu een deuk in mijn tank want ik ben arm.

Zelf ben ik alleen aso tegen wielrenners en van die irritante fietsmoeders die nooit hun vingers uitsteken als ze afslaan.
pi_82017969
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 13:21 schreef Kieswiel het volgende:

[..]

Ga dan gewoon op tijd weg man. Jij krijgt misschien een deukje in je bumper maar ik lig met een dwarslaesie in het ziekenhuis.
Ik ga op tijd weg, maar reistijd is gewoon onnozele verloren tijd.

En ik rijd heus niet zomaar iemand van zn fiets
pi_82017984
Gistermiddag een nieuwe leasebak met amper 2k km op teller, eens uittesten op een weg waar je 80 mocht.

Edit: pic van tel:

Ding kon makkelijk 240 denk ik, maar moest gas lossen door drukte op weg.
pi_82018066
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 13:21 schreef Dolichologofobie het volgende:

- Soms wil ik ook nog weleens door rood rijden [voornamelijk als ik rechtsaf moet, en er niemand te zien is];
Nog ff over Amerika gesproken.. naar rechts door rood mag
'And I called your name,
  vrijdag 28 mei 2010 @ 13:27:46 #48
167595 mirved
Infobesitas
pi_82018167
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 13:23 schreef Liteuser het volgende:
Gistermiddag een nieuwe leasebak met amper 2k km op teller, eens uittesten op een weg waar je 80 mocht.

Edit: pic van tel: [ afbeelding ]

stoere jongen
  vrijdag 28 mei 2010 @ 13:30:31 #49
124605 Ladylike
Alfa-Bitch
pi_82018284
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 13:23 schreef Liteuser het volgende:

Edit: pic van tel: [ afbeelding ]

HARD rijden kan iedereen

mits je geen 2CV hebt oid natuurlijk
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_82018315
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 13:27 schreef mirved het volgende:

[..]

stoere jongen
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 13:30 schreef Ladylike het volgende:

[..]

HARD rijden kan iedereen

mits je geen 2CV hebt oid natuurlijk
Kansloos idd, hard rijden is geen kunst. En met die snelheden alleen maar heel dom. Als er dan iets gebeurt zit je er ECHT meteen bovenop, en als ze je pakken ben je zo je rijbewijs en wellicht je wagen ook nog kwijt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')