abonnement Unibet Coolblue
  Official ESF Kreviewer vrijdag 21 mei 2010 @ 08:30:32 #251
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_81706212
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:56 schreef Stali het volgende:
Zo, je hebt aardig opgeruimd en ook geen drijfplanten meer?
Kan me wel goed voorstellen dat je in je nopjes bent. Het zijn echt prachtige vissen.
...deze week. Volgende week moet er zout water in. Tis tenslotte maar een oefenbak. .

Ontopic: Het gaat best goed met m'n nanobakje. Wel een beetje jammer dat ik de modderkruipers al weken niet heb gezien (af en toe een staartje) en dat 1 van mijn 2 kreeftjes maar heel zelden onder haar steen vandaan komt. Voor de rest gaat het supergoed in de bak en heb nauwelijks alg.
pi_81706724
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja, je hebt gelijk, maar de meeste achterwanden vind ik niet zo mooi

Misschien kan ik er wel plastic folie met een print erachter plakken.
Ideetje; (wat ik bij me ouders eerst ook heb gedaan, voordat ze mijn overgebleven achterwand wilde gebruiken ) zwart karton aan de buitenkant plakken.. Was een wereld van verschil bij hun. Misschien vind jij het ook wel iets.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator vrijdag 21 mei 2010 @ 09:38:44 #253
155227 crew  Guppy
dus
pi_81707795
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:12 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Alles gelezen, het is iets genuanceerden gegaan. Begon met een gezelschapbak en later dus overgegaan op discussen vandaar de keuze en blijf erbij dat ik liever de vissen in wissel dan veel verschillende vissen uit verschillende wateren.

Maar al doende leer je, tenminste zo ervaar ik het. Ben nog vrij nieuw in de hobby en zorg goed voor mijn discussen, tenminste dat gevoel heb ik. Veel water verversen, veel verschillende voer.

Zou nu ook niet meer weten wat ik zou willen veranderen of nieuw kopen.
Straks probeer ik wat foto's te maken

Snap trouwens niet dat als je je irriteert aan een user dat je dan bij een topic weg blijft..... negeer het
Ik irriteer me niet zozeer aan jou als persoon, want ik ken je verder niet, maar ik irriteer me wel aan je manier van met dieren omgaan. En dat spreek ik uit, ook als het niet op een forum is.

Je zegt dat je alle gelezen hebt, maar ik geloof dat niet helemaal. Volgens mij gaat mijn betoog volledig langs je heen, en begrijp je echt niet dat je je vissen heel veel stress aandoet door ze steeds maar te vangen...

Wat ik me dat afvraag is of je wel advies wilt hebben? Denk je dat je het allemaal wel weet, of heb je gewoon zo'n enorme plaat voor je kop? Je geeft zelf aan dat je een beginner bent (wat helemaal niet erg is, want zo zijn we allemaal begonnen), maar ik zou dan juist open staan voor tips van anderen.

Het gaat mij niet om de interesse die je in andere users toont, maar om de interesse die je toont in de reacties die anderen op jouw posts geven. Je gooit alle adviezen echter over je schouder en doet er niks mee...

Maar goed, ik denk dat ik jouw adviezen maar wel ter harte ga nemen, en hier niet meer terugkom. Ik heb ook helemaal geen zin om met iemand te discuseren die zo met zijn dieren omgaat, daar word ik alleen maar heel verdrietig van
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_81708174
Tja wat kan ik hiervan zeggen. Iedereen gaat anders met zijn vissen om en iedereen doet het op zijn eigen manier. Iedereen die hier post wil volgens mij ook het beste voor zijn vissen net zoals ik. Wat heb je nou aan een zieke vis. En ja misschien onderschat ik stress maar soms kies ik voor mezelf zoals bijvoorbeeld de ondergrond.

Ik kan wel jaren naar een mindere ondegrond kijken en dat de vissen dan iets minder stress hebben of ik wissel 1 malig de ondergrond en de vissen zijn het na een dag of 2 al vergeten, bekijk de kleur maar.

Doe trouwens veel aan vissen, wat vind je daar dan van ? Vind wel dat je alles over 1 kam nu scheert qua adviezen. Vraag wel eens wat ja en weeg het dan af, heb vaak genoeg advies gebruikt maar als je je alleen maar druk maakt dan moet je zeker niet komen wat natuurlijk zonde is. Vooral met dit lekkere weer

Mag ik is een foto zien van jou bak of wat meer info ? Vissen, liters, planten enz
  Official ESF Kreviewer vrijdag 21 mei 2010 @ 10:04:53 #255
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_81708519
Kan die ene kutuser dan niet gewoon optiefen, dat de rest wel blijft? Of dat we een nieuw topic openen voor Rob's obsessie? Ik vind het nogal zonde dat iedereen vertrekt vanwege 1 zelfingenomen kneus die nergens naar luistert...
pi_81708896
Goed plan man, heb iedereen al een berichtje gestuurd dus we zullen het zien kneus...
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:26:33 #257
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81709229
Ik heb gisteren op school een beetje verschillende websites afgestruind naar verschillende aquaria. Ik wil heel erg graag een paartje (dwerg)kogelvisjes houden, maar ik kan zo niet bedenken welke bak ik daarvoor het beste kan gebruiken

Ik wil niet een idioot grote, want dat past gewoon niet in mijn kamer en is te zwaar. Maar ik wil de visjes wel voldoende ruimte en bodem bieden. Welk formaat (aantal liters) denken jullie dat het beste zou passen?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_81709580
Dat kan al vanaf heel weinig, 100liter is al genoeg en sommige doen het al in een nano maar wat is je budget ? Hoeveel kogels wil je nemen ? Wat is een hele grootte ? Dat is nog al selectief en je weet dat de dwergkogelvis bijna tot geen slakjes eet omdat die te klein is ?

Weet dus niet hoeveel ruimte je hebt maar kijk eens voor de figure 8, zo mooi is die
http://www.lode.biz/kogelvissen.htm
pi_81709921
"grote" kogels (Tetraodon biocellatus) toch op een 8 a 10cm grootte, en dan heb je echt een bak nodig van een meter minimaal, en 1.5 meter wordt dan zelfs aangeraden. En dan is het zelfs op brakwater.

Dwerg kogels (Tetraodon travancoricus) kunnen daarintegen wel goed op zoetwater.
Per dwergkogel toch een 20liter aanhouden, dus voor een koppeltje minimaal 40 liter.
Als je een bak van 80cm kwijt kan, dan zou ik je meteen zoiets aanraden. Dan kun je eventueel wel verder uitbreiden tot 4 kogeltjes.

Geen extreme verlichting erboven, want dat vinden ze blijkbaar niet fijn.
Je zou dan dus ook rekening moeten houden mbt planten, en dat je planten neemt die tegen wat minder extreem fel licht kunnen (en dat zijn er nogal wat hoor )

Let wel op dat je de kogeltjes (ook dwergen) regelmatig slakken geeft (poelslakken, torenslakken en evt zelfs hele jonge appelslakken)
Ze jagen hier op, en het is goed voor hun tandjes namelijk.
Poelslakken en torenslakken krijg je vaak "gratis" bij planten, en ze planten zich voort. Wellicht bij een lfs binnenlopen, en een klein bakje hiervoor pakken om ze te kweken (meestal mag je ze bij hun wel gratis afhalen namelijk). Dan kun je gecontroleerd slakken blijven geven aan je kogels
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_81710033
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 08:55 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Ideetje; (wat ik bij me ouders eerst ook heb gedaan, voordat ze mijn overgebleven achterwand wilde gebruiken ) zwart karton aan de buitenkant plakken.. Was een wereld van verschil bij hun. Misschien vind jij het ook wel iets.
Ja het is wellicht mooier, ik zal eens kijken of mijn creatieve kant naar boven wil drijven.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_81710322
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:48 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
"grote" kogels (Tetraodon biocellatus) toch op een 8 a 10cm grootte, en dan heb je echt een bak nodig van een meter minimaal, en 1.5 meter wordt dan zelfs aangeraden. En dan is het zelfs op brakwater.

Dwerg kogels (Tetraodon travancoricus) kunnen daarintegen wel goed op zoetwater.
Per dwergkogel toch een 20liter aanhouden, dus voor een koppeltje minimaal 40 liter.
Als je een bak van 80cm kwijt kan, dan zou ik je meteen zoiets aanraden. Dan kun je eventueel wel verder uitbreiden tot 4 kogeltjes.

Geen extreme verlichting erboven, want dat vinden ze blijkbaar niet fijn.
Je zou dan dus ook rekening moeten houden mbt planten, en dat je planten neemt die tegen wat minder extreem fel licht kunnen (en dat zijn er nogal wat hoor )

Let wel op dat je de kogeltjes (ook dwergen) regelmatig slakken geeft (poelslakken, torenslakken en evt zelfs hele jonge appelslakken)
Ze jagen hier op, en het is goed voor hun tandjes namelijk.
Poelslakken en torenslakken krijg je vaak "gratis" bij planten, en ze planten zich voort. Wellicht bij een lfs binnenlopen, en een klein bakje hiervoor pakken om ze te kweken (meestal mag je ze bij hun wel gratis afhalen namelijk). Dan kun je gecontroleerd slakken blijven geven aan je kogels

Perry volgens mij eten veel dwergkogels geen slakken, ze zijn hier te klein voor. Teminste dat heb ik gelezen op het kogelforum. Verder eten ze niet tot nauwlijks droogvoer. Dus je moet wel diepvriesvoer in huis hebben of levend voer, succes
pi_81710465
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja het is wellicht mooier, ik zal eens kijken of mijn creatieve kant naar boven wil drijven.
Vuilniszak wordt ook vaak gebruikt
pi_81710580
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 09:53 schreef versteegrob het volgende:
Tja wat kan ik hiervan zeggen. Iedereen gaat anders met zijn vissen om en iedereen doet het op zijn eigen manier. Iedereen die hier post wil volgens mij ook het beste voor zijn vissen net zoals ik. Wat heb je nou aan een zieke vis. En ja misschien onderschat ik stress maar soms kies ik voor mezelf zoals bijvoorbeeld de ondergrond.

Ik kan wel jaren naar een mindere ondegrond kijken en dat de vissen dan iets minder stress hebben of ik wissel 1 malig de ondergrond en de vissen zijn het na een dag of 2 al vergeten, bekijk de kleur maar.

Doe trouwens veel aan vissen, wat vind je daar dan van ? Vind wel dat je alles over 1 kam nu scheert qua adviezen. Vraag wel eens wat ja en weeg het dan af, heb vaak genoeg advies gebruikt maar als je je alleen maar druk maakt dan moet je zeker niet komen wat natuurlijk zonde is. Vooral met dit lekkere weer

Mag ik is een foto zien van jou bak of wat meer info ? Vissen, liters, planten enz
Ik lees nu al een lange tijd mee, heb zelf ook een aquarium, een Juwel Lido, 120 liter.
Vanaf het begin dat je hier post (vanaf topic deel 24) heb je alle adviezen genegeerd.
Toen kocht je je aquarium en zette er een achterwand in en i.p.v de wachtijd van 24 uur aan te nemen, had je na 5 uur alles al er in zitten, van water tot aan de planten.
Toen werd je aangeraden om 3 weken te wachten met de vissen kopen, zoals op zoveel websites te lezen is, vanwege nitriet etc.
En jij plaats een 2 dagen, nadat je dit allemaal hebt gedaan, al 20 stuks tetra's in je aquarium.
Verder geef je vanaf het begin al aan dat je discus vissen mooi vind, er wordt gereageerd dat dit geen beginnersvissen zijn en je plaats er discusssen in.
Iedere keer als je een ''mooiere vis'' tegenkomt (hetzij op het forum of ergens anders) dan ruil je je vissen die je nu hebt, zomaar in. Vind je het gek dat je dan irritatie opwekt?

Ik ben benieuwd wat er gebeurt met je discussen als je daar eenmaal op uitgekeken bent.
pi_81710746
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:59 schreef versteegrob het volgende:

[..]


Ze eten wel slakken hoor, maar je moet er dan ook geen volwassen poelslakken in gooien, maar echte jonkies.
De dwergkogel is zelf dan 2 tot 5x zo groot, dus die eten ze vaak wel.

Maargoed, dat is per kogel natuurlijk ook verschillend.. Ze hebben een persoonlijkheidje waar je u tegen zegt
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:12:31 #265
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81710788
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:48 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
"grote" kogels (Tetraodon biocellatus) toch op een 8 a 10cm grootte, en dan heb je echt een bak nodig van een meter minimaal, en 1.5 meter wordt dan zelfs aangeraden. En dan is het zelfs op brakwater.

Dwerg kogels (Tetraodon travancoricus) kunnen daarintegen wel goed op zoetwater.
Per dwergkogel toch een 20liter aanhouden, dus voor een koppeltje minimaal 40 liter.
Als je een bak van 80cm kwijt kan, dan zou ik je meteen zoiets aanraden. Dan kun je eventueel wel verder uitbreiden tot 4 kogeltjes.

Geen extreme verlichting erboven, want dat vinden ze blijkbaar niet fijn.
Je zou dan dus ook rekening moeten houden mbt planten, en dat je planten neemt die tegen wat minder extreem fel licht kunnen (en dat zijn er nogal wat hoor )

Let wel op dat je de kogeltjes (ook dwergen) regelmatig slakken geeft (poelslakken, torenslakken en evt zelfs hele jonge appelslakken)
Ze jagen hier op, en het is goed voor hun tandjes namelijk.
Poelslakken en torenslakken krijg je vaak "gratis" bij planten, en ze planten zich voort. Wellicht bij een lfs binnenlopen, en een klein bakje hiervoor pakken om ze te kweken (meestal mag je ze bij hun wel gratis afhalen namelijk). Dan kun je gecontroleerd slakken blijven geven aan je kogels
Ik heb inderdaad gelezen dat ze echt slakken moeten hebben. Dat moet geen probleem zijn. En ik heb inderdaad besloten dat ik dwergkogeltjes wil, want ik heb gewoonweg geen ruimte voor een bak groter dan 1 meter, deze wordt denk ik ook te zwaar voor de vloer. Ik heb er verder ook helemaal geen haast mee, maar ik wil me gewoon even wat beter inlezen in een bepaalde soort, voor ik aan de slag ga met van alles

80 liter zou moeten kunnen, eerst even met pa overleggen in hoeverre mijn vloer dat kan dragen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_81710849
Alles is duidelijk maar toch bedankt voor je eerste post in 6 topics
Ga mijn water verversen

Peace
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:19:17 #267
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81711065
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:38 schreef versteegrob het volgende:
Dat kan al vanaf heel weinig, 100liter is al genoeg en sommige doen het al in een nano maar wat is je budget ? Hoeveel kogels wil je nemen ? Wat is een hele grootte ? Dat is nog al selectief en je weet dat de dwergkogelvis bijna tot geen slakjes eet omdat die te klein is ?

Weet dus niet hoeveel ruimte je hebt maar kijk eens voor de figure 8, zo mooi is die
http://www.lode.biz/kogelvissen.htm
Bedankt voor de site Budget is vooralsnog niet van belang, ik wil me eerst inlezen in wat ik allemaal nodig heb. Ik wil niet halsoverkop dieren gaan aanschaffen, dat gaat tegen mijn principes in
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_81712151
Bij een houten vloer moet je ff kijken wat mogelijk is.
Betonnen vloer kun je makkelijk (zoals ze zeggen) tot een 800kg kwijt. Bij mij staat er nu voor 1000kg in me appartement, en dat heb ik niet nagevraagd, maar het is 2 laags (ik woon boven) en staat langs een dragende muur, dus dat mag geen probleem zijn

1 liter staat gelijk aan 1kg, maar meestal vergeten mensen ook hun bak + inrichting zelf (grind etc) mee te tellen.
In een bovenverdieping zou ik inderdaad ook voor de zekerheid ff nagaan wat echt mogelijk is.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:45:29 #269
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81712309
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:42 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Bij een houten vloer moet je ff kijken wat mogelijk is.
Betonnen vloer kun je makkelijk (zoals ze zeggen) tot een 800kg kwijt. Bij mij staat er nu voor 1000kg in me appartement, en dat heb ik niet nagevraagd, maar het is 2 laags (ik woon boven) en staat langs een dragende muur, dus dat mag geen probleem zijn

1 liter staat gelijk aan 1kg, maar meestal vergeten mensen ook hun bak + inrichting zelf (grind etc) mee te tellen.
In een bovenverdieping zou ik inderdaad ook voor de zekerheid ff nagaan wat echt mogelijk is.
Het is een houten vloer, daarom. Pa weet dat precies, dus dan vraag ik dat liever even na.

800 kilo op een betonnen vloer is geheel afhankelijk van het beton en de leeftijd van het huis. Ik zou niet zomaar aannemen dat je er standaard 800 kilo op kwijt kan. Draagmuren in de buurt zijn idd handig.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:01:25 #270
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_81713046
Ging wat mis.
Kut iphone

[ Bericht 85% gewijzigd door ook_gek op 21-05-2010 12:10:10 ]
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  Official ESF Kreviewer vrijdag 21 mei 2010 @ 12:07:20 #271
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_81713323
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:42 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Betonnen vloer kun je makkelijk (zoals ze zeggen) tot een 800kg kwijt. Bij mij staat er nu voor 1000kg in me appartement,
Daar zou ik niet zomaar vanuit gaan hoor. Op sommige vloeren is 250kg max, op sommige 500. Dat moet je echt wel in de bouwtekeningen opzoeken. Je kunt niet zomaar stellen dat 800kg m2 gewoon kan.
pi_81713688
Oeps, dat was ik vergeten... Dat verhaal ging alleen op bij "nieuwere" huizen (aangezien die van mij uit 84 komt)
Bij mij ligt het bij 2 dragende delen, dus dat moest kunnen..

Natuurlijk moet ik die 1000kg ook niet in het midden van de kamer zetten, want dan kan het wel een klein probleempje gaan vormen zeg maar


Maargoed, als je twijfelt, of iets groots wilt neerzetten ben ik het met jullie wel eens dat je dat het beste eerst kan nakijken.

Zelf heb ik mensen in de familie die dagelijks bezig zijn met huizen bouwen en dat soort dingen, en die hebben me van te voren tips gegeven, en gezegd waar het wel en niet zou kunnen.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_81714564
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:48 schreef PerryVogelbekdier het volgende:


Let wel op dat je de kogeltjes (ook dwergen) regelmatig slakken geeft (poelslakken, torenslakken en evt zelfs hele jonge appelslakken)
Ze jagen hier op, en het is goed voor hun tandjes namelijk.

Dwergkogeltjes hebben het probleem met tandjes niet Die bijten het huisje ook niet stuk, maar zuigen de slak uit z'n huisje, zeg maar. Erg cool om te zien!

Volgens onze aquaspeciaalzaak kon je per 15 liter vis 1 dwergkogeltje houden. Wij hebben gekozen voor 3 kogeltjes, 1 per 20 liter.


(Twee van de drie, nummer drie is een stuk schuwer en lastig op de foto te krijgen )


Dan nog even het volgende
Om Rob een kutuser te noemen gaat me weer wat ver. Ik denk niet dat hij met opzet "dom" bezig is. Ik vind Rob impulsief en ik denk dat hij van zichzelf denkt dat hij vaak gelijk heeft. Dit maakt hem geen kutuser of rotzak.

Het is frustrerend om te lezen dat je weer aan je bak kloot, Rob. En toegegeven, ik verplaats ook wel eens een plantje, of leg een stuk steen anders neer. Maar ik kom eigenlijk hooguit eens per twee weken -om welke reden dan ook- met m'n handen in het aquarium. Hier schrijf je dat alles goed is gegaan, op een ander forum kom ik tegen dat je dode garnalen hebt. Dan moet ik even heel diep zuchten en steunen, pfff, Rob toch...
Als het alleen de ondergrond zou zijn die je vervangen had, had je een stuk minder heftige reacties gehad dan nu, al die kleine veranderingen op rij, constant. En jij maar roepen: Nu stop ik hoor, nu rust in de bak! Om drie dagen later weer wat nieuws te gaan vervangen. Wees dan gewoon eerlijk en zeg: Geen idee wat ik volgende keer weer ga uithalen, maar ik ben nog steeds niet tevreden!

Zo, daar was ik weer, na wat PMetjes! (O.a van Rob, heel lief hoor )
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:48:14 #274
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81715076
Heb je ook een overzichtsfoto van de bak, Faith?

Zijn er trouwens nog bijvisjes die bij Kogeltjes leuk te houden zijn? Eventueel garnalen of zo? Niet dat er perse wat bij moet, maar ik vraag het me af
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_81715714

Alleen hangt nu het filter geheel links, bij de de verwarming, en dat bubbelding vonden ze maar eng, dus die is eruit.

Absoluut geen garnalen erbij zetten! Dat was mijn vraag namelijk ook aan de LFS, en toen liet hij even zien wat zo'n ienieminie dwergkogelvisje doet met zo'n garnaal. Ze trekken dus gewoon de pootjes uit en eten de arme -nog levende- garnaal in gedeelten op
Online las ik wel wat succesverhalen, maar na dat gezien te hebben hoefde 't niet meer voor mij!

Overal staat: Houdt deze vis het liefst solitair. Het kan goed gaan in het begin, maar hoe ouder ze worden, hoe meer ze gaan jagen. (Aka: Hoe grotere klootzakjes het worden )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')