abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81689669
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 20:15 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@4ever; wat is aan de hoge kant bij jou? (heb je een waarde?)
20 a 30% verversen is genoeg over het algemeen. Maar dit hoef je niet elke week te doen.
Punt is dat je de oorzaak moet vinden van je hoge NO3.
Tenzij er iets slechts in je bak zit, dan moet je soms wel eens 50% verversen.

Wat zijn de PH, KH, GH, Fe, NO2 waardes bijvoorbeeld?

Je zou een "planten lamp" erbij kunnen plaatsen, mits je dat kwijt kan in je bak.
Sera Plant Color bijvoorbeeld.
Daarmee gaat je fotosynthese dus erg omhoog. Qua aantal uren doe je het wel goed overigens.

Achterin zie ik vallisneria staan, klopt dat?
Voeg je ook plantenvoeding toe, of niet?

En wat voor planten zoek je?
Ik heb hier wel wat planten staan die ik opkweek, en dan voor een kleine prijs wegdoe, en het lijkt tijd te worden dat er wat planten mogen verhuizen. Mocht je geintresseerd zijn daarin, dan hoor ik dat per PM graag.
Ik heb getest met een eSHa aqua quick test waar ik de resultaten niet goed kon interpreteren.
Je moet namelijk kleuren vergelijken en sommige kleuren vond ik in de verste verte niet lijken op de voorbeeld-kleur.

Mijn waarden:
NO3: 10 mg/l
NO2: 0
GH: 7
KH 6
PH:7,2

Volgens mij kan ik maar 1 lamp hebben in de Rekord 60

Dat 'grassige'ding lijkt idd op een Vallisneria, ik onthoud niet echt wat ik koop bij de viszaak

Ik gebruik vloeibare plantenvoeding: Plantamin, maar niet volgens een vast schema.

Ben geïnteresseerd in je planten, ik zal je later op de avond even een pm sturen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_81689855
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 20:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@Ra-z; NitratEx is voor nitraatverlaging, en niet voor nitriet.. Dat is een heel verschil he.

Nitriet = dodelijk voor vissen, Nitraat eerste instantie niet, tenzij de dosis echt heel HOOG is..
Overigens is het gebruiken van dergelijke filtermaterialen ook niet goed voor de bak, aangezien je balans dan helemaal verdwijnt uit je bak, op het moment dat dat is uitgewerkt.
die 2 haal ik altijd door elkaar :/ maargoed no3 is nitraat en daar had ze last van en kan je nitratex voor gebruiken eventueel. zelf een nitraat piek gehad na het vervangen van een zooi plantjes door nieuwen, heb er een klein zakje nitraex voor gebruikt om de nitraat te verlagen tot de planten aansloegen, waarna de bak weer stabiel was
pi_81690012
10 mg/l is toppie voor je plantengroei.

Je Co2 gehalte (is afhankelijk van PH en KH stand) is redelijk, en gelukkig niet ondermaats zoals bij velen bakken. Dus er is zeker iets van te maken Mocht je het nog beter willen, dan zou je co2 kunnen overwegen, maar dat is ook weer een flinke investering. Maar zelfs zo zou je er een leuke plantenbak van kunnen maken.

Je zou iig kunnen proberen om je plantenvoeding volgens een vast schema kunnen geven. En probeer telkens evenveel te doseren. Liefst 1x per week of 1x per 2 weken. Net afhankelijk van hoe je planten reageren (en dat zie je zelf eigenlijk het beste)

Heb je toevallig ook de PO4 (fosfor) en Fe (ijzer) kunnen meten?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_81690073
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 20:33 schreef Ra-z het volgende:

[..]

die 2 haal ik altijd door elkaar :/ maargoed no3 is nitraat en daar had ze last van en kan je nitratex voor gebruiken eventueel. zelf een nitraat piek gehad na het vervangen van een zooi plantjes door nieuwen, heb er een klein zakje nitraex voor gebruikt om de nitraat te verlagen tot de planten aansloegen, waarna de bak weer stabiel was
Nitraat kun je het beste verlagen (zeker bij een piek) door gewoon 30 tot 40% water te wisselen. Echter raad ik dit alleen aan bij extreem hoge nitraatgehaltes (boven de 25mg/l).

Gelukkig heeft 4ever er nu een waarde neergezet, en 10 mg/l is een mooie waarde.
Planten hebben nitraat nodig namelijk, anders sterven ze uiteindelijk af.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_81693934
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 20:36 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
10 mg/l is toppie voor je plantengroei.

Je Co2 gehalte (is afhankelijk van PH en KH stand) is redelijk, en gelukkig niet ondermaats zoals bij velen bakken. Dus er is zeker iets van te maken Mocht je het nog beter willen, dan zou je co2 kunnen overwegen, maar dat is ook weer een flinke investering. Maar zelfs zo zou je er een leuke plantenbak van kunnen maken.

Je zou iig kunnen proberen om je plantenvoeding volgens een vast schema kunnen geven. En probeer telkens evenveel te doseren. Liefst 1x per week of 1x per 2 weken. Net afhankelijk van hoe je planten reageren (en dat zie je zelf eigenlijk het beste)

Heb je toevallig ook de PO4 (fosfor) en Fe (ijzer) kunnen meten?
Ja, dat vind ik een goede tip, ik zal ze dan om de week eens plantenvoeding geven, al vind ik dat ze het nu best goed doen.
Dat grassige ding gaat heel mijn bak door (het waren eerst drie plantjes).

PO4 en Fe kan ik niet testen met die test
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_81695421
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:57 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

In de natuur hebben ze echter genoeg verstopplekken en veel zwemruimte. Daar worden ze niet elke keer gevangen in een netje en weer teruggegooid. In de natuur worden ze maar 1 keer gevangen, en daarna is het over en uit, want opgevreten.
Dus ja, ik denk dat ze meer stress hebben bij jou dan in de natuur.
[..]

Voor je een aquarium gaat inrichten, bedenk je eerst welke vissen je wilt houden. Aan de hand daarvan kies je het formaat van je aquarium, de bodem en de planten. Zo kan je gewichtige biotoop maken, waar je vissen zich thuis in voelen.

En je koopt dus niet een aquarium, plemt dat vol met vis en planten, en gaat dan pas bedenken wat voor vissen je eigenlijk wilt hebben. Dat is niet de manier.

Als jij een visbestand hebt met vissen die niet bij elkaar passen, heb je dus in het begin al iets verkeerd gedaan. Namelijk als een debiel vissen gekocht en die bij mekaar gegooid zonder na te denken. Een beginnersfoutje kan voorkomen, maar het stapelt zich bij jou op van fout naar fout.
En dan ga je vervolgens de bodem wisselen omdat ie niet bij je vissen staat...? Als je een beetje onderzoek had gedaan voor je die vissen had gekocht, had je jezelf dat ook eerder kunnen bedenken. Dat hoort bij het inlezen, onderzoeken welke bodem je voor welke vis nodig hebt.

Als je je aquarium eenmaal hebt ingericht, ga je je vissen daarop aanpassen en je past niet je aquarium aan naar elke nieuwe vis die je koopt. Dat is de omgekeerde wereld.

Natuurlijk kan je best eens een aanpassing doen, maar natuurlijk niet elke twee weken!!
[..]

Van mij hoef je niet weg te blijven. Ik heb liever dat je hier vragen komt stellen, zodat we je informatie kunnen geven waar je vissen ook nog wat aan hebben. Uiteindelijk zijn zij namelijk de dupe van deze grap. Het zou alleen leuk zijn als je ook wat deed met de tips, in plaats van je voor te doen als het slachtoffer.

Wat je je goed moet realiseren is dat je vissen levende dieren zijn, die ook gevoel hebben, ook al kunnen ze dat niet laten horen. Het zijn geen wegwerpartikelen die je weer weggeeft als je erop uitgekeken bent. Of die je ruilt als je toch iets leukers ziet. Dat is te gek voor woorden en echt het toppunt van de consumptiemaatschappij wat mij betreft. Alles wat de consument belieft, wat de vissen ervan vinden staat niet ter discussie.

Jij kiest ervoor om vissen te houden, behandel ze dan ook als vissen en niet als een tijdschift wat je bij het oud papier mikt als je het uit hebt.

Just my two cents
Alles gelezen, het is iets genuanceerden gegaan. Begon met een gezelschapbak en later dus overgegaan op discussen vandaar de keuze en blijf erbij dat ik liever de vissen in wissel dan veel verschillende vissen uit verschillende wateren.

Maar al doende leer je, tenminste zo ervaar ik het. Ben nog vrij nieuw in de hobby en zorg goed voor mijn discussen, tenminste dat gevoel heb ik. Veel water verversen, veel verschillende voer.

Zou nu ook niet meer weten wat ik zou willen veranderen of nieuw kopen.
Straks probeer ik wat foto's te maken

Snap trouwens niet dat als je je irriteert aan een user dat je dan bij een topic weg blijft..... negeer het
  donderdag 20 mei 2010 @ 22:17:16 #232
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81695707
Negeren lukt niet altijd. Onbewust lees je toch een reactie van die persoon en als je dan een grove nalatigheid ziet (bij wijze van spreken) moet je daar dan op reageren. Tenminste, dat heb ik. Dus dan is wegblijven de beste optie.

Wat ik zelf 'raar' vind, is dat je hier veel van jezelf laat zien, maar nooit reageert op een ander of op wat hij of zij vertelt. Waar iedereen hier geïnteresseerd is in elkaars bakken en elkaar van raad voorziet of om raad vraagt, plemp jij hier je post maar doorheen zonder ook maar op een ander te reageren.

Je moet het zelf weten, het komt op mij raar over.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_81696501
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:12 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Alles gelezen, het is iets genuanceerden gegaan. Begon met een gezelschapbak en later dus overgegaan op discussen vandaar de keuze en blijf erbij dat ik liever de vissen in wissel dan veel verschillende vissen uit verschillende wateren.

Maar al doende leer je, tenminste zo ervaar ik het. Ben nog vrij nieuw in de hobby en zorg goed voor mijn discussen, tenminste dat gevoel heb ik. Veel water verversen, veel verschillende voer.

Zou nu ook niet meer weten wat ik zou willen veranderen of nieuw kopen.
Straks probeer ik wat foto's te maken

Snap trouwens niet dat als je je irriteert aan een user dat je dan bij een topic weg blijft..... negeer het

Je hebt meer dan voldoende users weggejaagd, of heb je dit misschien niet gemerkt? Er zijn er zeker acht weg waarvan twee het maar gemeldt hebben en die users hebben in deze reeks echt jaren gepost he. Tuurlijk zijn er ook een paar users bijgekomen.

Ik heb jou aanvankelijk tot op het bot verdedigd maar ik vind je inmiddels ook erg vervelend.
Je post op een autistische manier en stelt ook voortdurend dezelfde vragen en je zegt ook iedere keer je aquarium met rust te laten en je doet het werkelijk nog geen paar dagen. Je hebt niet geleerd van je tegenslag, witte stip en vissensterfte want je gaat onverdroten op dezelfde manier voort.

Nogmaals het zou allemaal erg komisch zijn als het hier niet om levende dieren zou gaan.
pi_81697093
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik een goede tip, ik zal ze dan om de week eens plantenvoeding geven, al vind ik dat ze het nu best goed doen.
Dat grassige ding gaat heel mijn bak door (het waren eerst drie plantjes).

PO4 en Fe kan ik niet testen met die test
Met PO4 en Fe kan ik wellicht nog wat gerichter iets zeggen..
Blijven al de planten die je hebt wel mooi overeind staan? Zo ja, dan gaat het goed met je plantenvoeding.

Aangezien je vrij veel ververst vermoed ik dat je PO4 en Fe zeker niet te hoog zijn, en icm je plantenvoeding gecontroleerd te geven, zie je vanzelf of ze toch iets missen. Mocht het zo zijn, dan wil ik je daarmee wel verder helpen.
Prrrrttt
pi_81698289
He Perry, hoe gaat het trouwens bij jou?

Overigens kreeg ik vandaag een heel nuttige tip. (Heb hem zelf in ieder geval opgeschreven, mocht het bij mij weer terugkomen. ) Maar tegen baard- en penseelalg schijnt Flourish Excel een goed middel te zijn.
pi_81699305
He Stali,

bij mij gaat het echt toppie woppie in me bak
Zal binnenkort es een foto maken, want zelf sta ik er echt van te kijken hoe die er nu bij staat..
Alles gaat lekker, en ziet er nu ook fris uit. Zeg maar het genieten

Flourish Excel heb ik wel eens van gehoord, maar zelf geen ervaring mee.
De alg in mijn bak is nu ook bijna weg op enkele planten na.. Wat co2 en geduld al niet kunnen doen he

Hoe gaat het bij jou?
Prrrrttt
pi_81699561
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:17 schreef Samzz het volgende:
Negeren lukt niet altijd. Onbewust lees je toch een reactie van die persoon en als je dan een grove nalatigheid ziet (bij wijze van spreken) moet je daar dan op reageren. Tenminste, dat heb ik. Dus dan is wegblijven de beste optie.

Wat ik zelf 'raar' vind, is dat je hier veel van jezelf laat zien, maar nooit reageert op een ander of op wat hij of zij vertelt. Waar iedereen hier geïnteresseerd is in elkaars bakken en elkaar van raad voorziet of om raad vraagt, plemp jij hier je post maar doorheen zonder ook maar op een ander te reageren.

Je moet het zelf weten, het komt op mij raar over.
Lees eens wat meer topics terug, genoeg interesse in Stali, Perry, Faith en andere users geholpen maar jij komt net kijken dus dan kan je een vertekent beeld krijgen/hebben
pi_81699680
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:29 schreef Stali het volgende:

[..]

Je hebt meer dan voldoende users weggejaagd, of heb je dit misschien niet gemerkt? Er zijn er zeker acht weg waarvan twee het maar gemeldt hebben en die users hebben in deze reeks echt jaren gepost he. Tuurlijk zijn er ook een paar users bijgekomen.

Ik heb jou aanvankelijk tot op het bot verdedigd maar ik vind je inmiddels ook erg vervelend.
Je post op een autistische manier en stelt ook voortdurend dezelfde vragen en je zegt ook iedere keer je aquarium met rust te laten en je doet het werkelijk nog geen paar dagen. Je hebt niet geleerd van je tegenslag, witte stip en vissensterfte want je gaat onverdroten op dezelfde manier voort.

Nogmaals het zou allemaal erg komisch zijn als het hier niet om levende dieren zou gaan.
Het vragen stellen valt nu wel mee, het begin was erg ja.... vrij eigenwijs. Nu zijn het meer updates en dat ik mensen weg jaag, tja de bedoeling is dat natuurlijk niet en ze mogen graag terug komen. Witte stip heb ik alleen in het begin gegaan, net een klein probleempje met de externe co2 reactor gehad maar dat probleem is opgelost.

Hoop nu alleen nog leuke post te posten en zou zorgen voor wat minder irritatie
pi_81699935
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 20:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik heb getest met een eSHa aqua quick test waar ik de resultaten niet goed kon interpreteren.
Je moet namelijk kleuren vergelijken en sommige kleuren vond ik in de verste verte niet lijken op de voorbeeld-kleur.

Mijn waarden:
NO3: 10 mg/l
NO2: 0
GH: 7
KH 6
PH:7,2

Volgens mij kan ik maar 1 lamp hebben in de Rekord 60

Dat 'grassige'ding lijkt idd op een Vallisneria, ik onthoud niet echt wat ik koop bij de viszaak

Ik gebruik vloeibare plantenvoeding: Plantamin, maar niet volgens een vast schema.

Ben geïnteresseerd in je planten, ik zal je later op de avond even een pm sturen.
Paar tips, zou wat andere planten nemen, bijvoorbeeld wat roods of een cognac plant. Omdat je nu vrij veel dezelfde soort planten hebt oogt het allemaal wat eentonig in mijn ogen.

Verder zou ik is kijken naar easy life, zij hebben goede producten. Gebruik het nu al 3/4 maanden en heb nog bijna geen alg gehad. Als je begint met planten voeding, zou ik beginnen met een lage dosering maar welke dagelijks toevoegen. Verder las ik dat je te veel nitraat hebt, je kan eens wat drijfplanten kopen, die nemen vrij veel nitraat op waardoor je al snel op een goed niveau zit.

Succes
pi_81699999
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:15 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
He Stali,

bij mij gaat het echt toppie woppie in me bak
Zal binnenkort es een foto maken, want zelf sta ik er echt van te kijken hoe die er nu bij staat..
Alles gaat lekker, en ziet er nu ook fris uit. Zeg maar het genieten

Flourish Excel heb ik wel eens van gehoord, maar zelf geen ervaring mee.
De alg in mijn bak is nu ook bijna weg op enkele planten na.. Wat co2 en geduld al niet kunnen doen he

Hoe gaat het bij jou?
Goed om te horen dat het zo goed gaat en het op natuurlijke manier is weggegaan. Dat is nog mooier dan middeltjes natuurlijk. Wat denk jij dat zoiets veroorzaakt? Ik heb op internet geen duidelijke verklaring gevonden in ieder geval.

Bij mij binnen gaat het ronduit goed maar buiten is het niet jofel nog. Moet enorm veel verversen en het grijze is niet meer teruggekomen aan het wateroppervlak maar het water is niet goed. Lastig te omschrijven maar vorig jaar was het water kraakhelder maar met die gezonde diepzwarte kleur. Het blijft nu te licht en fragiel water. Enfin, ik sukkel wel door, de visjes maken het goed maar ik overweeg toch om weer opnieuw te beginnen.

Ben nieuwsgierig naar je foto's en ook naar die van de kogels van Faith & partner.
pi_81700058
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:57 schreef Stali het volgende:
He Perry, hoe gaat het trouwens bij jou?

Overigens kreeg ik vandaag een heel nuttige tip. (Heb hem zelf in ieder geval opgeschreven, mocht het bij mij weer terugkomen. ) Maar tegen baard- en penseelalg schijnt Flourish Excel een goed middel te zijn.
http://www.aquaplantsonli(...).html?reviews_id=512
http://www.aquaplantsonli(...).html?reviews_id=937

Goede reviews maar moet je niet de oorzaak aanpakken van de alg ?
pi_81700313
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:21 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Het vragen stellen valt nu wel mee, het begin was erg ja.... vrij eigenwijs. Nu zijn het meer updates en dat ik mensen weg jaag, tja de bedoeling is dat natuurlijk niet en ze mogen graag terug komen. Witte stip heb ik alleen in het begin gegaan, net een klein probleempje met de externe co2 reactor gehad maar dat probleem is opgelost.

Hoop nu alleen nog leuke post te posten en zou zorgen voor wat minder irritatie
Joh, Rob, al wil je iedereen hier op de kast krijgen met je verhalen. Doe wat je wilt.
Het zou alleen veel toffer zijn als jij eens met je handen van je aquarium zou blijven en dit doe je al vanaf de dag dat je het gekocht hebt gewoon niet. De kritiek die je krijgt is gewoon terecht. En of dit van "oudere" users in deze reeks komt of van bijv. Samzz die duidelijk wel langer met aquaria bekend is, het is niet anders als dat mensen om vissen geven en er niet mee omgaan alsof het een fucking maakbaar poppenhuis is.
pi_81700555
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:28 schreef versteegrob het volgende:

[..]

http://www.aquaplantsonli(...).html?reviews_id=512
http://www.aquaplantsonli(...).html?reviews_id=937

Goede reviews maar moet je niet de oorzaak aanpakken van de alg ?
Hork, soms ben je ook wel lief en van goede wil ook he. .

Eens, je kunt van alles doen zonder aanpak van de oorzaak en dan komt het terug.
Het gekke is dat er voor baard- en penseelalg geen duidelijke oorzaak is. Zelf heb ik langzaam gewoon bijna alle planten vervangen en het is ook niet meer teruggekomen en ook blijf ik zien dat de filtervulling nu veel beter opgebouwd is.
pi_81700615
Weet ik en je hebt gelijk kan het moeilijk ontkennen. Heb echter nu geen reden meer omdat ik tevreden ben met eigenlijk alles, alleen wat kleine algen maar dat komt vast en zeker goed. Heb de co2 momenteel uitstaan maar dat komt later wel.

Hoe is het met de kikkers ?
pi_81700900
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:41 schreef versteegrob het volgende:
Weet ik en je hebt gelijk kan het moeilijk ontkennen. Heb echter nu geen reden meer omdat ik tevreden ben met eigenlijk alles, alleen wat kleine algen maar dat komt vast en zeker goed. Heb de co2 momenteel uitstaan maar dat komt later wel.

Hoe is het met de kikkers ?
Je hebt ook een prachtige bak, zo is het ook. Maar laat het alsjeblieft gewoon even een paar weken met rust.

Kikkers gaan goed. Ze kwaken nog niet maar groeien toch nog wel wat door. Het zijn gelukkig wel dwergen want er schijnt nogal mee gesodemieterd te worden.
Als het van hamburgers lukt moet het ook wel lukken eens een fatsoenlijke foto te maken van mijn kikkers.

Geniet van je discussen en zovast welterusten. .
pi_81700934

pi_81701157
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 19:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Mijn waterwaardes...
Het NO3 is alleen bij mij aan de hoge kant, maar ik wissel elke week ongeveer 20 %, meer lijkt me niet gezond?
Mijn filter spoel ik elke 3-4 weken uit.

Mijn licht:
Ik heb een paar maanden geleden nog een nieuw lamp gekocht, omdat ik toen al last had van penseelalg.
Het is een Sera Blue Sky Royal, 15 watt, 45 cm 18" 1200 kelvin.
Het licht gaat om 3 uur 's middags aan en gaat rond 1 uur 's nachts weer uit.

Grootte: Rekord 60

Foto's:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat rechter plantje blijft een beetje sneu, maar blijft groen.

Eigenlijk wil ik gewoon wat meer planten, het ziet er erg kaal uit
Weet je waarom het zo kaal lijkt? Er is geen achtergrond en je kijkt zo op het behang.
pi_81701226
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:48 schreef versteegrob het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo, je hebt aardig opgeruimd en ook geen drijfplanten meer?
Kan me wel goed voorstellen dat je in je nopjes bent. Het zijn echt prachtige vissen.
pi_81701510
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:54 schreef Stali het volgende:

[..]

Weet je waarom het zo kaal lijkt? Er is geen achtergrond en je kijkt zo op het behang.
Ja, je hebt gelijk, maar de meeste achterwanden vind ik niet zo mooi

Misschien kan ik er wel plastic folie met een print erachter plakken.
pi_81702303
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja, je hebt gelijk, maar de meeste achterwanden vind ik niet zo mooi

Misschien kan ik er wel plastic folie met een print erachter plakken.
Kan me voorstellen dat je geen reliefwand in je aquarium wilt want zoiets neemt toch weer ruimte in.
Je kunt ook van het geijkte afwijken en zelf gaan knutselen met karton en afbeeldingen.
Maar het kale komt niet door je planten maar door de witte achtergrond. Hou er maar eens voor de grap een tijdschrift met donkere pagina's achter. Dan krijg je al een heel ander beeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')