Schijnpolitiek. Wat moet je nou met zo'n man, hem dat laatste jaar of 2 nog even achter slot en grendel gooien? Dat terwijl hij geen gevaar voor de samenleving is en deze misdaden meer dan 65 jaar geleden hebben plaatsgevonden...quote:Levenslang Heinrich Boere
De Nederlandse oorlogsmisdadiger Heinrich Boere is vanochtend door de rechtbank in Aken veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf voor het vermoorden van Frits Bicknese, Teun de Groot en Frans Kusters in 1944. De Duitse aanklager had eerder ook levenslang geëist.
De oorlogsmisdadiger (88) heeft eerder bekend het drietal, een apotheker, rijwielhandelaar en fabrieksdirecteur, te hebben vermoord. De Nederlander deed dat destijds als korporaal van een speciale eenheid van de SS in Nederland, uit vergelding voor aanslagen gepleegd door het verzet.
Hij is in Duitsland berecht hoor.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:07 schreef Chandler het volgende:
Tja dat is nou NL, komt omdat de media er een hoop tijd aan besteed..!
De moorden zijn in NL gepleegdquote:
Dus ouderdom neemt de strafbaarheid van moord weg? Dat zou een goed signaal naar de samenleving zijn.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:05 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Schijnpolitiek. Wat moet je nou met zo'n man, hem dat laatste jaar of 2 nog even achter slot en grendel gooien? Dat terwijl hij geen gevaar voor de samenleving is en deze misdaden meer dan 65 jaar geleden hebben plaatsgevonden...
Dus? Hij heeft, minimaal, 3 mensen vermoord en deelgenomen aan de SS (vreemde krijgsmacht die in oorlog was met Nederland). Ben met je eens dat'ie niet achter slot en grendel hoeft te zitten, ophangen is voldoende.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:05 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Schijnpolitiek. Wat moet je nou met zo'n man, hem dat laatste jaar of 2 nog even achter slot en grendel gooien? Dat terwijl hij geen gevaar voor de samenleving is en deze misdaden meer dan 65 jaar geleden hebben plaatsgevonden...
Ter illustratie, iemand die 10 jaar geleden iemand vermoord heeft loopt al weer lang vrij rond of wandelt hooguit met een enkelbandje om
alle nazi's over een kam trekkenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:11 schreef KoosVogels het volgende:
Die ex-nazi's zijn de grootste klootzakken die er bestaan. Vaak tonen die lui geen enkele vorm van berouw. Opsluiten en de sleutel weggooien, vind ik.
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:12 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
alle nazi's over een kam trekken scheren
Ter nuancering; degenen die aantoonbaar fout waren. Nu blij?quote:
"Gewoon zijn orders" -> Preventief burgers ruimenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:08 schreef cherrycoke het volgende:
ik ben dan wel weer benieuwd wat Heinrich Boere te zeggen had in de rechtbank, die laatste twee jaar (of langer) maken ook niet meer uit, die man had destijds gewoon zijn orders en moest ze uitvoeren
Ok vind het een beetje onzinnig, om zo'n bejaarde man nou nog achter trailies te gaan zetten.
hoezo denk je dat?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:13 schreef Keltie het volgende:
[..]
"Gewoon zijn orders" -> Preventief burgers ruimen
Types als Boere hadden daar nog plezier in ook.
"Befehl ist befehl".. Tjah, zo kan je iedere verantwoordelijkheid van je afschuivenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:11 schreef KoosVogels het volgende:
Die ex-nazi's zijn de grootste klootzakken die er bestaan. Vaak tonen die lui geen enkele vorm van berouw. Opsluiten en de sleutel weggooien, vind ik.
Hij is in Nederland dan ook al veroordeeld (doodstraf, omgezet tot levenslang), maar omdat Duitsland geen staatsburgers uitlevert, moest de rechtszaak in Duitsland overgedaan worden.quote:
Beetje makkelijk. Ik zat bij een Einsatzgruppe, heb honderden zo niet duizenden mensen afgeslacht, maar mij valt niets te verwijten. Ik volgde enkel orders.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:08 schreef cherrycoke het volgende:
ik ben dan wel weer benieuwd wat Heinrich Boere te zeggen had in de rechtbank, die laatste twee jaar (of langer) maken ook niet meer uit, die man had destijds gewoon zijn orders en moest ze uitvoeren
Ok vind het een beetje onzinnig, om zo'n bejaarde man nou nog achter trailies te gaan zetten.
SSers als Prins Bernhard en Günter Grass bedoel je? Of ook mensen die in de Wehrmacht gediend hebben?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:11 schreef KoosVogels het volgende:
Omdat dit geen gewone soldaten waren.quote:
zal niet ''honderden'' zijnquote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beetje makkelijk. Ik zat bij een Einsatzgruppe, heb honderden zo niet duizenden mensen afgeslacht, maar mij valt niets te verwijten. Ik volgde enkel orders.
Nu zijn de misdaden van deze man niet van dien aard, maar het principe is hetzelfde.
Wehrmacht waren geen Nazi's. Ze zullen er vast geweest zijn maar niet zo erg als bij de SS.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
SSers als Prins Bernhard en Günter Grass bedoel je? Of ook mensen die in de Wehrmacht gediend hebben?
Wehrmacht-soldaten waren geen SS'ers. En ja, ik ben van mening dat iemand gespuis was/is indien hij zich willens en wetens aanmeldde voor de SS.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
SSers als Prins Bernhard en Günter Grass bedoel je? Of ook mensen die in de Wehrmacht gediend hebben?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |