De wattes? Gewoon een nacht goed slapen doet wonderen blijkbaarquote:Op zondag 21 maart 2010 15:45 schreef Oksel het volgende:
Heb je weer aan de sos gezeten gisteravond Lc?
Je reed toch niet toevallig in (deels) Rabo outfit en werd bij het opgaan richting Capelle ingehaald door iemand ook in Rabo outfit op een Koga?quote:Op zondag 21 maart 2010 15:34 schreef Littlecreep het volgende:
Nog nooit zo sterk geweest als vandaag dit seizoen Drie keer heen en terug geweest op de van Brienenoord, met heel veel gemak. Ik ben eigenlijk nu al klaar voor de Vlaanderen over een paar weken
Nee, niet tegengekomen. Ik was er rond half twee, twee uur. Ik reed zelf compleet in het zwart en op een witte Stevens. Wel wat mannen in een Rabo outfit tegengekomen. Was wel grappig hoe heel Zuid-Holland weer naar de van Brienenoord was gekomen om te spelenquote:Op zondag 21 maart 2010 16:23 schreef FJD het volgende:
[..]
Je reed toch niet toevallig in (deels) Rabo outfit en werd bij het opgaan richting Capelle ingehaald door iemand ook in Rabo outfit op een Koga?
Dan had ik wel hoi kunnen zeggen nml.
Ze hebben me d'r uit gemonteerd maar daar ging het item alleen maar op vooruitquote:Op zondag 21 maart 2010 08:50 schreef Tommeke het volgende:
@Captain_Fabulous:
Haha, ik heb de tv nu ook aan staan. Ben je al in beeld geweest?
Ik heb 't zelfde probleem als ik in een "goedkope" winkel ben met mooie dingen. Dan ga ik me ook als een wijf gedragen en dingen kopen die ik niet nodig heb
Hoe duur zijn die binnenbandjes btw? Kan er wel weer een paar gebruiken en ben binnenkort wel weer eens in Amsterdam.
14,95...maatje S/M...en mijn welgevormde knietjes willen toch meer een XLquote:hoe duur waren die kniestukken anyway?
Denk het wel..als ik die kniestukken ga ruilen koop ik nog een paar pakjes, dacht thuis gekomen waarom koop je er niet gelijk genoeg voor het hele jaar Winkelen...blijft een uitdaging!quote:Als ie deze heeft gekocht ¤1,25 per stuk
Kom niet uit die buurt, dus ga die tocht iig niet rijden, maar als ik die route snel bekijk op die site, ziet t er erg saai uit wat mij betreft. En waarschijnlijk veel wind als je zo langs t water fietst de hele tijd. Nee, nix voor mij dusquote:Op zondag 21 maart 2010 16:31 schreef Kadooosh het volgende:
Zo lekker terug van rondje NH (amsterdam-haarlem-bloemendaal aan zee- ijmuiden-amsterdam) .
Ga deze tocht denk ik binnenkort rijden, jammer dat de datum wordt veranderd..
http://www.toerdealmere.nl/home.html
http://creanite.com/quote:Op zondag 21 maart 2010 17:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wel een grote pot aptonia hydra energie gekocht, om m'n eigen energiedrankjes te maken, eens zien of dat merk te doen is...of dat ik de volgende keer een pot Isostar pak
steek = diameter van de denkbeeldige cirkel waarop de bladboutjes liggen. Als deze 110mm is heb je een compact en kun je dus een kleiner tandwiel monteren. De steek van dubbels is 130mm (Shimano type crank) of 135mm (Campa type). Vergelijk even hoe de boutjes geplaatst zijn bij de bovenste en de rechter:quote:Op zondag 21 maart 2010 17:10 schreef Oksel het volgende:
Alleen jammer dat het zo lelijk is.
Hoe vind ik uit of ik een compact groep heb?
Inderdaad, en terwijl Gripper binnen geniet van zijn thee fietst deze jongen met tegenwind en de meest heftige bui van de dag naar de fietsenmaker waar hij druipend van de regen 2 binnenbanden koopt. Het bedienend personeel had medelijden met mij!quote:Op zondag 21 maart 2010 14:42 schreef Gripper het volgende:
Gisteren samen met Superhero de Joop Zoetemelk classic in Leiden gefietst. Helaas met regen... De route was desalniettemin mooi, we zijn in 150 km door het complete groene hart gereden, erg fijn. Nog een mooie les: neem altijd goeie reserve bandjes mee.
Ik reed op gegeven moment lek, dus ik pak mn reserve band. Bleek lek te zijn. Plakken dan, ik had ook nog 2 plakkertjes + lijm bij. Met regen, natte lijm plakt niet, dus alle plakkers lieten los. Superhero had ook 2 binnenbandjes bij zich, dus gaf me er daar een van. Ook lek. Hij pakt zn tweede binnenband, en ja hoor...
We stonden bij iemand op het erf te plakken en de aardige man (die ons tijdens de bui binnen nodigde voor een kop thee ) vatte het doeltreffend samen: " Tja, een lekke reserveband is niet echt reserve he"
Uiteindelijk is superhero maar even iets terug gefietst, waar we net toevallig een fietsenwinkel voorbij waren gereden. 2 nieuwe binnenbandjes gehaald, en daarna konden we lekker doorrijden. En zowaar aan het einde nog een uurtje droog gefietst!
Benen zijn wel zwaar nu, na de eerste grote afstand van het seizoen, vanmiddag nog maar even een klein uurtje in de zon rijden om ze soepel te houden. Goed voor de kilometers, dit weekend!
En superhero, bedankt voor de gezellige tocht!
Ja joh, zoek de ellende maar opquote:Op zondag 21 maart 2010 20:17 schreef Littlecreep het volgende:
Tijd voor een lekke bandenteller in de OP zou ik zeggen
Zaterdag is er eentje in Leusden, da's vlakbij jouquote:Op zondag 21 maart 2010 19:55 schreef Superher0 het volgende:
Eens kijken wat volgend weekend ons brengt qua mooie tochten. Het smaakt naar meer, morgen maar weer met een omweg van en naar het werk op de fiets.
Binnenblad is 39, zei je? Da's dan een gewone dubbel.quote:Op zondag 21 maart 2010 20:33 schreef Oksel het volgende:
Ik had nog toevallig een foto van mijn crank. Is dit een dubbel of een compact?
[ afbeelding ]
Hm, mooi is dat. 100% zeker? Ja, 39, kan er 1tje meer of minder zijn..quote:Op zondag 21 maart 2010 20:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Binnenblad is 39, zei je? Da's dan een gewone dubbel.
Zie edit Niet 100% zeker.quote:Op zondag 21 maart 2010 20:39 schreef Oksel het volgende:
[..]
Hm, mooi is dat. 100% zeker? Ja, 39, kan er 1tje meer of minder zijn..
Hmm.. 2x, 5000km.quote:Op zondag 21 maart 2010 20:38 schreef No-P het volgende:
Hoe vaak rijden jullie ongeveer lek? Ik ben nu op 4000km 1 keer lek gereden. Dat kwam doordat ik een verkeerde afslag nam en terecht kwam op een afdeling van 10-12% over grind en split, maar verder heb ik wel redelijk geluk gehad met mijn banden.
Varieert. Ik heb eens bijna 2 jaar zonder lekke band gereden (da's ca. 20.000 km).quote:Op zondag 21 maart 2010 20:38 schreef No-P het volgende:
Hoe vaak rijden jullie ongeveer lek? Ik ben nu op 4000km 1 keer lek gereden. Dat kwam doordat ik een verkeerde afslag nam en terecht kwam op een afdeling van 10-12% over grind en split, maar verder heb ik wel redelijk geluk gehad met mijn banden.
Steek opgemeten, is ongeveer 11cm! Dus is inderdaad een compact crank, maar met een normaal tandwiel.quote:Op zondag 21 maart 2010 18:39 schreef eentwee het volgende:
[..]
steek = diameter van de denkbeeldige cirkel waarop de bladboutjes liggen. Als deze 110mm is heb je een compact en kun je dus een kleiner tandwiel monteren. De steek van dubbels is 130mm (Shimano type crank) of 135mm (Campa type). Vergelijk even hoe de boutjes geplaatst zijn bij de bovenste en de rechter:
[ afbeelding ]
Volgens mij is jouw FSA crank een Shimano type, om het even complex te maken Het tandwiel dat je dan zoekt heet Specialites TA Zephyr. Deze past niet op Campa compact cranks! Dan heb je de Nerius nodig.
het is bie-an-kie. Denk aan eten als gnochi wat je ook als "k" uitspreekt.quote:Op zondag 21 maart 2010 20:52 schreef Oksel het volgende:
Vandaag trouwens een dame op een Bianchi. Ze noemde het [bie-an-kie], ik noem het [bie-an-sjie]. Wat is het nou? Nogal treurig als je de naam van je eigen fiets niet kan uitspreken. Volgende keer koop ik wel een Gazelle..
Idd. Het is kiaputsjie (Chiapucci).quote:Op zondag 21 maart 2010 21:11 schreef No-P het volgende:
Ik geloof dat de Italiaanse uitspraak van chi, "kie" is en die van ci "tsjie".
Ik wil ook wel een shirtje, dus ik doe wel meequote:Op zondag 21 maart 2010 22:49 schreef FJD het volgende:
Wordt er nog wat gedaan met die kledingstukken bestellen trouwens? Ik heb wel interesse om er wat mee te doen alhoewel ik nog een beetje twijfel over de kwaliteit van de waren.
Deze was het toch:quote:Op zondag 21 maart 2010 23:04 schreef FJD het volgende:
Wat was die link ook alweer? Dan ga ik even wat inventariseren. Laten we voorlopig stellen dat we volgende week zondag een bestelling willen plaatsen.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:57 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Ik heb een hoop spul viavia gekocht op taobao.com wel allemaal namaak spul maar de kwaliteit is gewoon goed.
Dan heb je een heel setje voor ¤30-40 die hier ¤110 kost..
Ik wil nog een keer een leuk primal wear shirt kopen..
http://www.primalwear.com(...)-cycling-jersey.aspx
http://www.primalwear.com/p-1715-relic-mens-cycling-jersey.aspx
http://www.primalwear.com(...)-cycling-jersey.aspx
De laatste is trouwens wel goedkoop alleen zijn de verzendkosten nogal hoog, als er meer mensen interesse hebben kunnen we misschien een inkoopactie houden(1 shirt:$33 verz en 10 shirts $44?
Ik heb zelf alleen geen creditcard.
Deze wordt georganiseerd door mijn club. Ik zal hem zelf echter niet rijden, ga met de fiets een lang weekend in de Dordogne, Bordeaux regio rijden. erg heuvelachtig. Allemaal klimmetjes van rond de 2 a 3 km, van het ene dal naar het andere dal. zit een 4km lange klim naar de bakker welke ik altijd op tijd rijd, begon ooit met 12,5 minuten en zit nu op 9 minuut 37. Het is een soort Amerongseberg qua glooiing en stijlheid, echter dan langer. Heb er nu al zin in!quote:Op zondag 21 maart 2010 20:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zaterdag is er eentje in Leusden, da's vlakbij jou
Edit: is over twee weken
in het italiaans krijgt de C met daarachter een I of een E een zachte klankt ("tsjie", "tsje"). Wanneer de klank hard moet klinken komt er een H na de C en krijgt het net zoals de U en de O een harde klank ("kie", "Ku", "Ko"). De H is trouwens een stille medeklinker, wordt niet uitgesproken maar bepaalt wel hoe de vorige of de volgende letter uitgesproken dient te worden.quote:Op zondag 21 maart 2010 21:11 schreef No-P het volgende:
Ik geloof dat de Italiaanse uitspraak van chi, "kie" is en die van ci "tsjie".
https://www.primalwear.com/sizeChart/SizeChart.aspxquote:Op maandag 22 maart 2010 09:16 schreef FJD het volgende:
Hoe zou het met de maat zitten? Misschien wel handig om over na te denken
ok. je steek is belangrijk dus voor je chainring (110 bij jou dus), aantal gaten in het blad (5 dus) uhm verder kan ik zo even niks bedenken...quote:Op maandag 22 maart 2010 10:59 schreef Oksel het volgende:
Het is een compact krank, maar met een 39 blad erop, volgens mij. Zal nog 1 keer tellen.
/edit, het staat er ook op, 39-110.
Wil dus eigenlijk een 34 of 36 erop hebben voor.
No problem toch? ik ben zelf ook nog voornemens om een 38/52 erbij te kopen.quote:Op maandag 22 maart 2010 11:48 schreef Oksel het volgende:
Moet ook even kijken wat voor merk erop moet. De gozer van wie ik de fiets kocht beloofde me een compact. Het is een compact crank, maar er zit een dubbel op..
Bijvoorbeeld Fulcrum 7: zijn erg sterk en prima geschikt voor dat gewicht. Daarnaast zijn ze goedkoop, via internet moet je ze wel kunnen vinden voor minder dan 150 euro. Anders handgespaakt setje van bijvoorbeeld Zoran (bikexperto.com)quote:Op maandag 22 maart 2010 12:27 schreef Najir het volgende:
Even een vraagje aan de wiel specialisten hier. Sinds ik mijn fiets heb sinds een maandje ben ik een beetje het internet aan het afstruinen op zoek naar informatie en tips&tricks etc. Ik las bijvoorbeeld steeds de bevestiging dat de wielen die ik nu heb (Shimano WHR-500) een beetje de basic wielen zijn, en mijn lijf niet aankunnen(100kg). Dus nu de vraag hier: welke wielen zouden jullie mij aanraden? Het budget weet ik niet precies, maar het liefst "zo goedkoop mogelijk".
52.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:14 schreef AskBrad het volgende:
[..]
No problem toch? ik ben zelf ook nog voornemens om een 38/52 erbij te kopen.
wat voor ''Grootste" blad heb je voor?
Waarom laat je geen setje handspaken? mooie mavic open pro velg met dt swiss spaken ofzo.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:33 schreef Wielracer het volgende:
Easton EA50, EA70
Fullcrum Racing 7
Campagnolo Scrircco
Dit zijn ook basic wielen maar veel sterker dan de Shimano's.
Anders kom je een stapje hoger en dan betaal je voor een wielsetje zo'n 300 euro.
Maar voor 100 kg zou ik toch liever wat meer geld uitgeven voor wielen, een nieuw gebit kost meer.
dan zul je dus ook een ander buitenblad moeten halen wil je echt compact gaan rijden.quote:
Haha, lolquote:Op zondag 21 maart 2010 17:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ze hebben me d'r uit gemonteerd maar daar ging het item alleen maar op vooruit
Ik had nog bijna een camelbag gekocht omdat ie in de uitverkoop was, maar begon toen te denken, waarom zou ik met een slang tussen m'n tanden willen gaan fietsen, we hebben toch bidons? Dus weer uit het mandje gegooid. Wel een grote pot aptonia hydra energie gekocht, om m'n eigen energiedrankjes te maken, eens zien of dat merk te doen is...of dat ik de volgende keer een pot Isostar pak
Die binnenbandjes lagen per twee verpakt, in een doorzichtig plastikje, zijn die waar kadoosh het over had denk ik.
Hmz, ik ben 105 kg, kunnen standaardwielen dat niet aan?quote:Op maandag 22 maart 2010 12:33 schreef Wielracer het volgende:
Maar voor 100 kg zou ik toch liever wat meer geld uitgeven voor wielen, een nieuw gebit kost meer.
De meeste niet nee. Of in ieder geval niet langdurig.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:42 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hmz, ik ben 105 kg, kunnen standaardwielen dat niet aan?
Zal erg meevallen. Ik switch ook tussen 12-23 en 12-27 zonder noemenswaardige problemen. Alleen zou het in theorie kunnen zijn dat de geometrie van de naven iets anders is waardoor de kransjes bij de ene wielset net iets anders gepositioneerd kunnen zijn en de ketting bijgevolg net niet lekker loopt op alle kransjes. Da's een kwestie van proberen en bijregelen waar nodig. Maar ik verwacht dat het allemaal wel los zal lopenquote:Op maandag 22 maart 2010 17:47 schreef No-P het volgende:
Ik heb de Khamsins binnen . Mooie wielen. Ik twijfel alleen nog welke cassette ik er op zet. Ik heb een triple 52-42-30 en fiets nu met 13-26 (9 speed). Die 26 heb ik in principe niet nodig. Ik wil daarom die 13-26 cassette op de Khamsins zetten (voor de Tacx en als reserve) en dan een 12-23 op mijn normale wielen.
Moet ik dan nog veel afstellen als ik de andere wielen erin doe als ik 2 verschillende cassette's gebruik? En is dit met 2 dezelfde (13-26) cassette's, maar verschillende wielen, minder?
Ik ben wel eens op Lanzarote wezen fietsen. In PdC heb je denk ik geen georganiseerde tourgroepen. Misschien kom je toevallig iets tegen.quote:Op maandag 22 maart 2010 13:32 schreef 045represent het volgende:
Even iets anders:
In de meivakantie ga ik een weekje naar Lanzarote en daar wil ik dan een weekje een racefiets gaan huren. Ik kom echter 2 problemen tegen:
1. Welke routes moet ik rijden? Ik vind niks van routes op internet...
2. Ik mag niet meerijden in groepen, aangezien je daarvoor 18+ moet zijn (ik ben 16) en als je jonger dan 18 bent moet een ouder mee. Hier is het probleem dat mijn ouders vooral gaan voor een weekje ontspannen (zon-zee-strand) en het niet zien zitten om op de racefiets te stappen met mij, daar hebben ze trouwens de conditie ook niet meer voor.
Dus mijn vraag is: Is iemand eens op Lanzarote geweest en heeft nog wat routes op papier o.i.d. staan? Weet nog iemand een "adresje" waar je geen 18 hoeft te zijn om met een tourgroep mee te mogen rijden?
EDIT: we hebben een hotel in Puerto del Carmen dus het zou fijn zijn als iemand routes heeft die beginnen in PdC of door PdC komen!
Als je een tweede wielset koopt is het inderdaad handig om daar ook een cassette bij te kopen (ik ga er vanuit dat je dit bedoelt met 'kransjes') omdat je anders ook de cassette moet wisselen wanneer je je andere set wilt gebruiken. Een Ultegra cassette kost iets van 45 tot 50 euro (of rond de 80 bij de lokale FM). Wisselen van cassette is niet moeilijk, dit heb je nodig:quote:Op maandag 22 maart 2010 17:22 schreef marcodej het volgende:
Maar stel dat ik mn oude wielset wil houden, dan moet er dus ook een pion met kransjes bij komen? Kan ik die makkelijk zelf monteren en ben ik dan 'verplicht' weer een 8-speed pion aan te schaffen?
Dat ligt er natuurlijk aan welke standaardwielen jij hebtquote:Op maandag 22 maart 2010 16:42 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hmz, ik ben 105 kg, kunnen standaardwielen dat niet aan?
mijn dank is grootquote:Op maandag 22 maart 2010 13:38 schreef Yankee het volgende:
Je zou via bikely.com zelf een beetje routes kunnen uitstippelen.
heb hem hier ook staan, alleen de rubbers in het vulnippel gaan erg snel kapot.quote:Op maandag 22 maart 2010 18:41 schreef Kadooosh het volgende:
Iemand ervaring met sks rennkompressor pompen?
Net eentje gekocht op werk voor ¤30, krijg hem binnenkort binnen.
"Al bijna 40 jaar dé baanpomp van de fietswereld "
Krijg je echt een slagje van kuilen? Zelfs met m'n low-budget Mach1 RJ Projects ( ) gebeurde dat niet. Die heb ik in m'n crosser gestopt en toen kreeg ik ze pas kromquote:Op maandag 22 maart 2010 17:22 schreef marcodej het volgende:
Toch maar weer een setje LIDL-wielersokken aangeschaft, kon ze niet laten liggen.
Die wielendiscussie onthoud ik ff, ben ook van plan om een niet al te dure wielset (200 max) aan te schaffen. Heb ook de Shimano WHR-500 wielen. Ik ben niet zwaar, dus de wielen houden het op zich wel, maar moet echt oppassen voor kuilen e.d. Om de haverklap zit er weer een slagje in.
Maar stel dat ik mn oude wielset wil houden, dan moet er dus ook een pion met kransjes bij komen? Kan ik die makkelijk zelf monteren en ben ik dan 'verplicht' weer een 8-speed pion aan te schaffen?
Heb je toevallig een Ebay link?quote:Op maandag 22 maart 2010 19:10 schreef Wielracer het volgende:
[..]
heb hem hier ook staan, alleen de rubbers in het vulnippel gaan erg snel kapot.
Heb 2 weken geleden 2 extra rubbers op ebay gekocht. Kon ze nergens anders vinden.
Thx heb het opgeslagen voor als het nodig is.quote:Op maandag 22 maart 2010 20:34 schreef Wielracer het volgende:
http://cgi.ebay.nl/Pumpen(...)?hash=item53dffbbac0
Ja heb ik ook. Heb er wel een ouderwetse messing kop op gezet uitsluitend voor presta ventielen want dat plastic hevelding schoot bij 7 bar los op alle binnenbanden zonder doorlopende schroefdraad (bijv. Michelin). Had ook al snel een nieuwe zuiger nodig maar die heeft SKS me kosteloos opgestuurd De verkrijgbaarheid van losse onderdelen is een voordeel van SKS.quote:Op maandag 22 maart 2010 18:41 schreef Kadooosh het volgende:
Iemand ervaring met sks rennkompressor pompen?
Net eentje gekocht op werk voor ¤30, krijg hem binnenkort binnen.
"Al bijna 40 jaar dé baanpomp van de fietswereld "
Ik rij al jaren met Campa (eigenlijk sinds Suntour over de kop gegaan is). Het grote verschil merk je in het verslijt. Dat is bij Campa een stuk minder.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:08 schreef Oksel het volgende:
Is er hier trouwens iemand anders die met Campa fietst? Ik moet zeggen dat ik tot nu toe geen groot verschil merk met Shimano. En dat is best triest, want ben van Shimano Sora naar Campa Centaur gegaan. Flink hogere groep, zou dus veel verschil moeten merken. Dat doe ik nog niet echt.
Wat voor verschil had je dan verwacht?quote:Op maandag 22 maart 2010 22:08 schreef Oksel het volgende:
Is er hier trouwens iemand anders die met Campa fietst? Ik moet zeggen dat ik tot nu toe geen groot verschil merk met Shimano. En dat is best triest, want ben van Shimano Sora naar Campa Centaur gegaan. Flink hogere groep, zou dus veel verschil moeten merken. Dat doe ik nog niet echt.
Dat is wel triest. Ik vind 't verschil tussen Sora en 105, en eigenlijk al Tiagra echt groot!quote:Op maandag 22 maart 2010 22:08 schreef Oksel het volgende:
Is er hier trouwens iemand anders die met Campa fietst? Ik moet zeggen dat ik tot nu toe geen groot verschil merk met Shimano. En dat is best triest, want ben van Shimano Sora naar Campa Centaur gegaan. Flink hogere groep, zou dus veel verschil moeten merken. Dat doe ik nog niet echt.
dat zou je toch zeker wel moeten merken eigenlijk, alles is beter aan Centaur haha. wellicht ligt het aan jou .quote:Op maandag 22 maart 2010 22:08 schreef Oksel het volgende:
Ik heb ook die Shimano WHR-500's gehad. Stoeprandje af was al een slag. Wat een klotewielen waren dat zeg. Heb nu helaas ook klotewielen in mijn Bianki. Tenminste, relatief gezien. Maargoed, tot nu toe gaan ze prima. Als ze verrot gaan schaf ik setje zwarte Campa Scirocco's aan voor 200 euro. Denk ik. Dat past vast goed bij de fiets.
Is er hier trouwens iemand anders die met Campa fietst? Ik moet zeggen dat ik tot nu toe geen groot verschil merk met Shimano. En dat is best triest, want ben van Shimano Sora naar Campa Centaur gegaan. Flink hogere groep, zou dus veel verschil moeten merken. Dat doe ik nog niet echt.
En anders kun je altijd nog Gore Ride on kabels monteren?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:30 schreef Oksel het volgende:
Misschien moet ik het nog maar eens goed na laten kijken door een Campa specialist. Of misschien moet het allemaal nog beetje "inwerken".
Hoe loopt ie precies aan? wellicht kan ik je zo wel helpenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:55 schreef FJD het volgende:
Iemand een goede guide over hoe je je derailleurs goed af moet stellen? M'n Koga loopt ietwat aan maar om daar nou voor terug naar Bergen op Zoom te gaan gaat me wat ver
Verschil tussen de 105 en de Ultegra merk ik wel, de Ultegra schakelt een stuk(je) sneller maar ook mechanischer en zwaarder. Uiteindelijk was ik met een 105 wss net zo blij geweest maar goed als je dan toch vooruit gaat dan moet de groep ook mee
Moet nog wel even de juiste houding vinden, zit op de Koga toch stukken verder voorover dan bij m'n Bulls. In het bochtenwerk rijdt de Koga als een droom maar rechtdoor vind ik het voorwiel toch nog wat nerveus. Zijn daar nog ideen over? Misschien komt het doordat de banden vele malen harder zijn dan ik normaal op m'n Bulls had? (ik reed echt op zachte banden merk ik nu ).
Krijgen we hier nog een keer een fotootje van?quote:
Zo'n setje zal absoluut mooi staan bij je bianchiquote:Op maandag 22 maart 2010 22:08 schreef Oksel het volgende:
Als ze verrot gaan schaf ik setje zwarte Campa Scirocco's aan voor 200 euro. Denk ik. Dat past vast goed bij de fiets.
Boh dan heb je geluk gehad! ik herinner me nog een of twee jaar geleden, volgens mij in de Tour, een renner ging de afdaling in en zijn stuur brak over, boh die gast die maakte me toch een val...quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Fiets is klaar, carbon voorvork en vaste stuurpen ipv een verstelbare...hij heeft ook het stuur gerepareed mailde hij. Wist niet eens dat het stuk was...als ik de zaak ophaal even vragen of ik soms bijna door het stuur zakte ofzo! Dan ben ik aan een aardige smak ontsnapt denk ik
Voigt afgelopen Tour:quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:47 schreef 045represent het volgende:
[..]
Boh dan heb je geluk gehad! ik herinner me nog een of twee jaar geleden, volgens mij in de Tour, een renner ging de afdaling in en zijn stuur brak over, boh die gast die maakte me toch een val...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |