No problem toch? ik ben zelf ook nog voornemens om een 38/52 erbij te kopen.quote:Op maandag 22 maart 2010 11:48 schreef Oksel het volgende:
Moet ook even kijken wat voor merk erop moet. De gozer van wie ik de fiets kocht beloofde me een compact. Het is een compact crank, maar er zit een dubbel op..
Bijvoorbeeld Fulcrum 7: zijn erg sterk en prima geschikt voor dat gewicht. Daarnaast zijn ze goedkoop, via internet moet je ze wel kunnen vinden voor minder dan 150 euro. Anders handgespaakt setje van bijvoorbeeld Zoran (bikexperto.com)quote:Op maandag 22 maart 2010 12:27 schreef Najir het volgende:
Even een vraagje aan de wiel specialisten hier. Sinds ik mijn fiets heb sinds een maandje ben ik een beetje het internet aan het afstruinen op zoek naar informatie en tips&tricks etc. Ik las bijvoorbeeld steeds de bevestiging dat de wielen die ik nu heb (Shimano WHR-500) een beetje de basic wielen zijn, en mijn lijf niet aankunnen(100kg). Dus nu de vraag hier: welke wielen zouden jullie mij aanraden? Het budget weet ik niet precies, maar het liefst "zo goedkoop mogelijk".
52.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:14 schreef AskBrad het volgende:
[..]
No problem toch? ik ben zelf ook nog voornemens om een 38/52 erbij te kopen.
wat voor ''Grootste" blad heb je voor?
Waarom laat je geen setje handspaken? mooie mavic open pro velg met dt swiss spaken ofzo.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:33 schreef Wielracer het volgende:
Easton EA50, EA70
Fullcrum Racing 7
Campagnolo Scrircco
Dit zijn ook basic wielen maar veel sterker dan de Shimano's.
Anders kom je een stapje hoger en dan betaal je voor een wielsetje zo'n 300 euro.
Maar voor 100 kg zou ik toch liever wat meer geld uitgeven voor wielen, een nieuw gebit kost meer.
dan zul je dus ook een ander buitenblad moeten halen wil je echt compact gaan rijden.quote:
Haha, lolquote:Op zondag 21 maart 2010 17:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ze hebben me d'r uit gemonteerd maar daar ging het item alleen maar op vooruit
Ik had nog bijna een camelbag gekocht omdat ie in de uitverkoop was, maar begon toen te denken, waarom zou ik met een slang tussen m'n tanden willen gaan fietsen, we hebben toch bidons? Dus weer uit het mandje gegooid. Wel een grote pot aptonia hydra energie gekocht, om m'n eigen energiedrankjes te maken, eens zien of dat merk te doen is...of dat ik de volgende keer een pot Isostar pak
Die binnenbandjes lagen per twee verpakt, in een doorzichtig plastikje, zijn die waar kadoosh het over had denk ik.
Hmz, ik ben 105 kg, kunnen standaardwielen dat niet aan?quote:Op maandag 22 maart 2010 12:33 schreef Wielracer het volgende:
Maar voor 100 kg zou ik toch liever wat meer geld uitgeven voor wielen, een nieuw gebit kost meer.
De meeste niet nee. Of in ieder geval niet langdurig.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:42 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hmz, ik ben 105 kg, kunnen standaardwielen dat niet aan?
Zal erg meevallen. Ik switch ook tussen 12-23 en 12-27 zonder noemenswaardige problemen. Alleen zou het in theorie kunnen zijn dat de geometrie van de naven iets anders is waardoor de kransjes bij de ene wielset net iets anders gepositioneerd kunnen zijn en de ketting bijgevolg net niet lekker loopt op alle kransjes. Da's een kwestie van proberen en bijregelen waar nodig. Maar ik verwacht dat het allemaal wel los zal lopenquote:Op maandag 22 maart 2010 17:47 schreef No-P het volgende:
Ik heb de Khamsins binnen . Mooie wielen. Ik twijfel alleen nog welke cassette ik er op zet. Ik heb een triple 52-42-30 en fiets nu met 13-26 (9 speed). Die 26 heb ik in principe niet nodig. Ik wil daarom die 13-26 cassette op de Khamsins zetten (voor de Tacx en als reserve) en dan een 12-23 op mijn normale wielen.
Moet ik dan nog veel afstellen als ik de andere wielen erin doe als ik 2 verschillende cassette's gebruik? En is dit met 2 dezelfde (13-26) cassette's, maar verschillende wielen, minder?
Ik ben wel eens op Lanzarote wezen fietsen. In PdC heb je denk ik geen georganiseerde tourgroepen. Misschien kom je toevallig iets tegen.quote:Op maandag 22 maart 2010 13:32 schreef 045represent het volgende:
Even iets anders:
In de meivakantie ga ik een weekje naar Lanzarote en daar wil ik dan een weekje een racefiets gaan huren. Ik kom echter 2 problemen tegen:
1. Welke routes moet ik rijden? Ik vind niks van routes op internet...
2. Ik mag niet meerijden in groepen, aangezien je daarvoor 18+ moet zijn (ik ben 16) en als je jonger dan 18 bent moet een ouder mee. Hier is het probleem dat mijn ouders vooral gaan voor een weekje ontspannen (zon-zee-strand) en het niet zien zitten om op de racefiets te stappen met mij, daar hebben ze trouwens de conditie ook niet meer voor.
Dus mijn vraag is: Is iemand eens op Lanzarote geweest en heeft nog wat routes op papier o.i.d. staan? Weet nog iemand een "adresje" waar je geen 18 hoeft te zijn om met een tourgroep mee te mogen rijden?
EDIT: we hebben een hotel in Puerto del Carmen dus het zou fijn zijn als iemand routes heeft die beginnen in PdC of door PdC komen!
Als je een tweede wielset koopt is het inderdaad handig om daar ook een cassette bij te kopen (ik ga er vanuit dat je dit bedoelt met 'kransjes') omdat je anders ook de cassette moet wisselen wanneer je je andere set wilt gebruiken. Een Ultegra cassette kost iets van 45 tot 50 euro (of rond de 80 bij de lokale FM). Wisselen van cassette is niet moeilijk, dit heb je nodig:quote:Op maandag 22 maart 2010 17:22 schreef marcodej het volgende:
Maar stel dat ik mn oude wielset wil houden, dan moet er dus ook een pion met kransjes bij komen? Kan ik die makkelijk zelf monteren en ben ik dan 'verplicht' weer een 8-speed pion aan te schaffen?
Dat ligt er natuurlijk aan welke standaardwielen jij hebtquote:Op maandag 22 maart 2010 16:42 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hmz, ik ben 105 kg, kunnen standaardwielen dat niet aan?
mijn dank is grootquote:Op maandag 22 maart 2010 13:38 schreef Yankee het volgende:
Je zou via bikely.com zelf een beetje routes kunnen uitstippelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |