abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 maart 2010 @ 20:22:10 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_79183394
quote:
'Cohen haalt Marokkaanse stemmer terug bij PvdA'

Met de komst van Job Cohen als leider van de PvdA lijkt ook de allochtone stemmer terug te keren bij de partij. Zo zal de eerste generatie Marokkanen in Nederland eerder geneigd zijn op PvdA te stemmen nu Wouter Bos is opgestapt en Cohen de nieuwe lijsttrekker is.

Cohen als bruggenbouwer in gesprek met een Marokkaanse man

Cohen stelt zich kandidaat

Dat zei Farid Azarkan, voorzitter van het Samenwerkingsverband van Marokkanen in Nederland (SMN), maandag.

Statuur van Kok
Volgens Azarkan is Cohen in de ogen van de eerste generatie Marokkanen veel meer een staatsman en vader des vaderlands dan Bos. ‘In deze groep is er behoefte aan een man met de statuur van Kok en Den Uyl.’

Azarkan denkt ook dat Cohen voor meer binding zal zorgen. ‘Cohen is minder zakelijk dan Bos en brengt bovendien zijn ervaring van de straat mee.'

Bruggenbouwer
Een van de oorzaken van de dalingen van de PvdA in politieke barometers was dat allochtonen hun vertrouwen in de partij hadden verloren. Met de komst van Cohen, die zichzelf als bruggenbouwer bestempelt, zouden zij wel eens bij de partij terug kunnen keren.

In de laatste peilingen komt Cohen in elk geval naar voren als een geschikte kandidaat om premier te worden en zit de partij weer in de lift.

Spannend
De voorzitter van het SMN zegt dat het een spannende verkiezingsstrijd zal worden op 9 juni. ‘Ik verwacht dat veel mensen een strategische stem zullen uitbrengen voor een partij die fatsoenlijk met mensen omgaat. Misschien dat mensen die D66 en GroenLinks wilden stemmen door Cohen toch overstappen naar de PvdA,’ aldus Azarkan.

Cohen nam afgelopen vrijdag het leiderschap bij de PvdA over van Bos, die heeft besloten meer tijd en aandacht aan zijn gezin te geven.
Bron

Zou Cohen naar voren geschoven zijn om de Marokkaanse stemmer terug te halen of zouden er ook andere reden mee spelen?

Wat denken jullie?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_79183629
Alles om Wilders maar niet aan de macht te laten komen he.
  maandag 15 maart 2010 @ 20:27:14 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_79183669
Wat dit land op dit moment nodig heeft is verbinding, daarom is Cohen naar voren geschoven. Tegenover een schreeuwerd als Wilders moet je iemand zetten die daar boven kan staan.
  Redactie Frontpage maandag 15 maart 2010 @ 20:31:12 #4
38148 crew  Innisdemon
pi_79183882
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:27 schreef remlof het volgende:
Tegenover een schreeuwerd als Wilders moet je iemand zetten die daar boven kan staan.
Ja, dan is Cohen de juiste man
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  maandag 15 maart 2010 @ 20:34:07 #5
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_79184017
quote:
Wat dit land op dit moment nodig heeft is verbinding, daarom is Cohen naar voren geschoven. Tegenover een schreeuwerd als Wilders moet je iemand zetten die daar boven kan staan.
Dat is wel het domste argument wat ik heb gehoord. Dus jij ziet die multikul als 'verbinding' van onze samenleving? Ondanks de cijfers van criminaliteit, ondanks dat groepen met elkaar in spanning leven (en dat is al voordat de PVV bestond), maar ja hou je oogkleppen maar gerust op joh.

Je bent vast iemand die het beleid van Berlusconi afkraakt omdat het toevallig rechts is, en staat op de daken te schreeuwen wat voor maffiosi het is... Nee ok, ik weet nu waar je staat in deze discussie.

Nee, ik denk dat Cohen dit land nog meer gaat afbreken. En wel omdat Cohen een linkse populist is die mooie salvende woordjes spreekt over de multikul, praten ziet als oplossing, meewerkt aan islamisering, meewerkt aan een nog groter begrotingstekort en de staatsschuld van dit land laat oplopen waar Griekenland niets bij zal zijn, Nederland failliet maakt, en Nederlandse ondernemingen wegjaagt uit dit land door zijn links financieel beleid.

Ik spreek je wel als we 4 jaar Cohen hebben gehad (mocht hij dit echt 4 jaar weten uit te zingen na veel demonstraties en eventuele rellen tussen groeperingen in dit land, massastakingen die de jaren '80 doen verbleken).
Scheer je weg!
  maandag 15 maart 2010 @ 20:41:40 #6
104871 remlof
Europees federalist
pi_79184365
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:34 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Dat is wel het domste argument wat ik heb gehoord. Dus jij ziet die multikul als 'verbinding' van onze samenleving? Ondanks de cijfers van criminaliteit, ondanks dat groepen met elkaar in spanning leven (en dat is al voordat de PVV bestond), maar ja hou je oogkleppen maar gerust op joh.

Je bent vast iemand die het beleid van Berlusconi afkraakt omdat het toevallig rechts is, en staat op de daken te schreeuwen wat voor maffiosi het is... Nee ok, ik weet nu waar je staat in deze discussie.

Nee, ik denk dat Cohen dit land nog meer gaat afbreken. En wel omdat Cohen een linkse populist is die mooie salvende woordjes spreekt over de multikul, praten ziet als oplossing, meewerkt aan islamisering, meewerkt aan een nog groter begrotingstekort en de staatsschuld van dit land laat oplopen waar Griekenland niets bij zal zijn, Nederland failliet maakt, en Nederlandse ondernemingen wegjaagt uit dit land door zijn links financieel beleid.

Ik spreek je wel als we 4 jaar Cohen hebben gehad (mocht hij dit echt 4 jaar weten uit te zingen na veel demonstraties en eventuele rellen tussen groeperingen in dit land, massastakingen die de jaren '80 doen verbleken).
Jij denkt dat de Nederlandse economie zou floreren onder Wilders die ons land in een isolement duwt?
  maandag 15 maart 2010 @ 20:45:03 #7
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_79184538
Vraag me af hoeveel Marokkanen van de eerste generatie de moeite nemen om te gaan stemmen, of überhaupt stemrecht hebben.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 15 maart 2010 @ 20:46:36 #8
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79184597
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:41 schreef remlof het volgende:

[..]

Jij denkt dat de Nederlandse economie zou floreren onder Wilders die ons land in een isolement duwt?
Nee, laten we uitkeringen begroten die alleen gestort kunnen worden met een oplegger die getrokken moet worden door een zware diesel volvo, ook kunnen we heel Iran hier naartoe laten onder het mom van''arbeidsmarkt'', dat zijn de oplossingen.

En ach die Nederlanders: als ze het niet bevallen dat gaan ze toch weg uit Nederland?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_79184704
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:45 schreef Hukkie het volgende:
Vraag me af hoeveel Marokkanen van de eerste generatie de moeite nemen om te gaan stemmen, of überhaupt stemrecht hebben.
Er zijn ook Marokkanen van de 2e generatie die mogen stemmen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 15 maart 2010 @ 20:49:35 #10
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_79184756
quote:
Verbinding... gelul. Wat nou verbinding als je direct roep dat je een zo progressief mogelijk kabinet wenst?
Pugna Pro Patria
  maandag 15 maart 2010 @ 20:50:21 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_79184795
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee, laten we uitkeringen begroten die alleen gestort kunnen worden met een oplegger die getrokken moet worden door een zware diesel volvo, ook kunnen we heel Iran hier naartoe laten onder het mom van''arbeidsmarkt'', dat zijn de oplossingen.

En ach die Nederlanders: als ze het niet bevallen dat gaan ze toch weg uit Nederland?
Mag ik je er aan herinneren dat de huidige Vreemdelingenwet (die één van de strengste van Europa is) tot stand is gekomen dankzij deze Job Cohen?
  maandag 15 maart 2010 @ 20:50:35 #12
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_79184811
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Er zijn ook Marokkanen van de 2e generatie die mogen stemmen
Tuurlijk, maar dat was niet mijn vraag, het stuk is geënt op eerste generatie Marokkanen.
DeviantArt
  maandag 15 maart 2010 @ 20:52:22 #13
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_79184896
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Daarom, omdat de échte Nederlander zich niet kan vinden in het islamitisch beleid van Cohen dient deze gewoon maar terug te gaan naar eigen l... oh wacht...

Ach weet je wat. We doen het zoals met Israël, we gaan gewoon een stuk Nederland opeisen. We zetten een grens daar waar Utrecht begint tot aan Rotterdam. Daar begint een soort van gaza, daar leven rellende maro eh pale eh, hoe zullen we ze noemen?

Hebben ze een eigen moslimstaat aan de Noordzee. Gaan wij samen met Vlaanderen om dat stukje grond weer te kunnen compenseren.

Probleem opgelost.
Scheer je weg!
  maandag 15 maart 2010 @ 20:52:41 #14
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79184914
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:50 schreef remlof het volgende:

[..]

Mag ik je er aan herinneren dat de huidige Vreemdelingenwet (die één van de strengste van Europa is) tot stand is gekomen dankzij deze Job Cohen?
Mag ik je er aan herinneren dat de huidige parkeer tarieven in Amsterdam ongeveer grenzen aan mijn uurloon? Mag ik je eraan herinneren dat Amsterdam ook wel bekend staat als de ''bananen republiek?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 15 maart 2010 @ 20:55:37 #15
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79185066
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:52 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Daarom, omdat de échte Nederlander zich niet kan vinden in het islamitisch beleid van Cohen dient deze gewoon maar terug te gaan naar eigen l... oh wacht...

Ach weet je wat. We doen het zoals met Israël, we gaan gewoon een stuk Nederland opeisen. We zetten een grens daar waar Utrecht begint tot aan Rotterdam. Daar begint een soort van gaza, daar leven rellende maro eh pale eh, hoe zullen we ze noemen?

Hebben ze een eigen moslimstaat aan de Noordzee. Gaan wij samen met Vlaanderen om dat stukje grond weer te kunnen compenseren.

Probleem opgelost.
Zolang wij wel een eigen staat hebben + regering. Belastingcenten dienen alleen uitgegeven te worden aan zorg onderwijs en politie. Belastingen laag. Geen parasieten, geen straat coaches, geen buurt barbecues, etc.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 15 maart 2010 @ 20:56:51 #16
104871 remlof
Europees federalist
pi_79185131
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Mag ik je er aan herinneren dat de huidige parkeer tarieven in Amsterdam ongeveer grenzen aan mijn uurloon? Mag ik je eraan herinneren dat Amsterdam ook wel bekend staat als de ''bananen republiek?
Dat mag maar het doet niet ter zake in deze discussie.
  maandag 15 maart 2010 @ 20:58:27 #17
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79185205
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat mag maar het doet niet ter zake in deze discussie.
Nee, wat wel opmerkelijk is dat de pvda wel heel erg veel gekleurde stemmen trekken. Je zou bijna gaan twijfelen aan die ''A''.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 15 maart 2010 @ 21:01:41 #18
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_79185382
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Zolang wij wel een eigen staat hebben + regering. Belastingcenten dienen alleen uitgegeven te worden aan zorg onderwijs en politie. Belastingen laag. Geen parasieten, geen straat coaches, geen buurt barbecues, etc.
Abosluut. De buurtvaders blijven maar komen, maar de problemen ook. En dat is zo frapant. De ene groep wat een Wildersfobie heeft, roept dat deze man geen oplossingen heeft, terwijl ze wél zijn voor ideetjes die geen oplossing maar het tegenovergestelde bewerkstelligen.

Dat zien zij als 'oplossing', zolang subsidieslurpende hobbyclubjes hun geld maar kunnen besteden aan de multikul, de imam haat kan blijven predikken in zijn door de staat gefinancieerde moskeetje (eventueel nog extra gefinancieerd door haat imams uit SA die banden hebben met Al Qaida), we met probleem Marokkanen op reis gaan naar een ver land waar de hardwerkende Nederlander een jaar zijn rug over moet breken voordat ie dit uberhaupt kan betalen, is het koek en ei.

Dan zijn de multikulknuffelaars tevreden, stemmen zij toe, en zal er geen kogel van links komen die aan de oplossingen door Wilders in het vooruitzicht gesteld een einde maakt.
Scheer je weg!
pi_79185417
quote:
Zou Cohen naar voren geschoven zijn om de Marokkaanse stemmer terug te halen of zouden er ook andere reden mee spelen?

Wat denken jullie?
Gewoon om zoveel mogelijk stemmers te winnen natuurlijk. Cohen naar voren schuiven bij de PvdA is een geniale zet geweest. Hier hebben ze echt wel bijzonder goed over nagedacht. En ik kan de actie wel waarderen, want ik vind Cohen een puike kerel en zeker premier waardig.
  maandag 15 maart 2010 @ 21:03:07 #20
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_79185455
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee, wat wel opmerkelijk is dat de pvda wel heel erg veel gekleurde stemmen trekken. Je zou bijna gaan twijfelen aan die ''A''.
Dat kun je vast niet onderbouwen, de PvdA zegt sociaal te zijn. Dat betekend niet alleen dat Ahmed met een uitkering thuis zit, maar ook dat ik hier in de buurt opvallend veel Sjonnies en Anita's overdag met een biertje op de bank zie zitten. Dat is niet mijn definitie van sociaal, vandaar dat ik (als allochtoon) ook never nooit op de PvdA zal stemmen, met of zonder Cohen.
DeviantArt
  maandag 15 maart 2010 @ 21:04:12 #21
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_79185500
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:02 schreef frenkck het volgende:

[..]

Gewoon om zoveel mogelijk stemmers te winnen natuurlijk. Cohen naar voren schuiven bij de PvdA is een geniale zet geweest. Hier hebben ze echt wel bijzonder goed over nagedacht. En ik kan de actie wel waarderen, want ik vind Cohen een puike kerel en zeker premier waardig.
Wéér iemand dat zonder verstand gaat stemmen op 9 juni.

Het gaat er niet om hoe 'puik' die man wel niet is, het gaat om zijn beleid. En die is niet puik.
Scheer je weg!
  maandag 15 maart 2010 @ 21:12:46 #22
104871 remlof
Europees federalist
pi_79185917
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:04 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Het gaat er niet om hoe 'puik' die man wel niet is, het gaat om zijn beleid. En die is niet puik.
Dat vind jij. Ik kan me er prima in vinden, ik hoef geen Joegoslavische toestanden in Nederland.
pi_79186202
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:04 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Tsjong. Heb jij het regeerakkoord al gelezen?
  maandag 15 maart 2010 @ 21:25:59 #24
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_79186608
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:34 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Totaal ongegrond. Waarom zouden er rellen ontstaan tussen verschillende bevolkingsgroepen als de PvdA aan de macht is? Over belusconi heb ik het nog in een later bericht.

[ Bericht 13% gewijzigd door TomLievense op 16-03-2010 16:36:23 ]
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  maandag 15 maart 2010 @ 21:26:28 #25
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79186640
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:18 schreef FTWO het volgende:

[..]

Tsjong. Heb jij het regeerakkoord al gelezen?
Nee, maar pvda kennende.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')