abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 april 2010 @ 18:35:51 #101
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_80490422
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Is er dan een kamermeerderheid te vinden voor die kiesdrempel? Volgens mij moet dat met 2/3e meerderheid.
In de Grondwet staat dat de Tweede Kamer via evenredige vertegenwoordiging verkozen moet worden, en 150 zetels heeft. Een kiesdrempel van 5% valt nog steeds onder evenredige vertegenwoordiging, dus dat kan via een gewone wijziging van de Kieswet. Inkrimpen van de Kamer vereist wel een Grondwetswijziging, en dat moet in tweede lezing met tweederde meerderheid.

Een meerderheid voor een hogere kiesdrempel (er is nu ook al een kiesdrempel, van 0,67%) is er volgens mij niet.
  maandag 19 april 2010 @ 18:36:46 #102
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_80490464
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:12 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Helaas wel ja, maar het is niet alsof we ons eigen schema kunnen bepalen. De kieswet schrijft voor wanner wij wat in moeten leveren, en met die deadlines zitten we nou eenmaal. Ja het promofilmpje was brak, maar er moest een oproep voor de kieslijst de deur uit.
Er móest helemaal niets, het is de eigen keuze van de partij om deel te nemen of niet.
  maandag 19 april 2010 @ 18:52:20 #103
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_80491109
quote:
Op maandag 19 april 2010 18:36 schreef freako het volgende:
Er móest helemaal niets, het is de eigen keuze van de partij om deel te nemen of niet.
Je verdraait m'n woorden ook wel lekker, he?

Om deel te nemen aan de verkiezingen en mensen op de hoogte te stellen dat ze zich konden aanmelden als kandidaat, MOEST er een boodschap de deur uit. En met succes, want er zijn genoeg mensen op afgekomen.

Niet deelnemen aan de verkiezingen is niet echt een optie, de zorg dat er een kiesdrempel komt is al geuit, maar ook gebeurt er de laatste tijd vrij veel waar de Piratenpartij graag wat mee wil doen. Een onveilige vingerafdrukkendatabase, OV-chipkaart, ACTA verdrag, internetbewaarplicht, discussie rondom het downloadverbod, kilometerheffing die toch steeds weer de kop op blijft steken, farmaceutische lobby en farmapatenten die een belangrijke oorzaak zijn van de toenemende zorgkosten... en ga nog maar even door.

Als we nog 4 jaar moeten wachten is de kans groot dat er weer een boel van dergelijke achterlijke zaken zijn ingevoerd, en lopen we achter de feiten aan, nietwaar?
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
  maandag 19 april 2010 @ 19:10:11 #104
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_80491837
quote:
Op maandag 19 april 2010 18:52 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Je verdraait m'n woorden ook wel lekker, he?
Neuh. . Ik ben alleen bang dat jullie in jullie eigen voet aan het schieten zijn door nu overhaast aan de verkiezingen deel te nemen. Het gevaar is dat het gedoe rond de partij de overhand gaat krijgen, en een negatief imago gaat krijgen en houden. De kans dat de partij nu een zetel haalt lijkt mij nogal dichtbij nul liggen. Neem dan de tijd om een goede organisatie op te bouwen, en voer een buitenparlementaire oppositie die serieus wordt genomen.
  maandag 19 april 2010 @ 19:38:44 #105
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_80493094
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:10 schreef freako het volgende:
Neuh. . Ik ben alleen bang dat jullie in jullie eigen voet aan het schieten zijn door nu overhaast aan de verkiezingen deel te nemen. Het gevaar is dat het gedoe rond de partij de overhand gaat krijgen, en een negatief imago gaat krijgen en houden. De kans dat de partij nu een zetel haalt lijkt mij nogal dichtbij nul liggen. Neem dan de tijd om een goede organisatie op te bouwen, en voer een buitenparlementaire oppositie die serieus wordt genomen.
Dat is altijd nog een optie. Of wij wel of niet meedoen met de verkiezingen hangt volledig af van de handtekeningen die we binnenhalen in de kieskringen. Daarmee testen we meteen de sterkte van de organisatie. Het geld voor de kiesraad is in ieder geval wel al binnen. Dus we weten het volgende week.

Edit: Mocht er nog iemand zijn handtekening willen zetten, hier is meer info te vinden.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
  maandag 19 april 2010 @ 20:33:44 #106
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_80495670
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:38 schreef Shakkara het volgende:
Edit: Mocht er nog iemand zijn handtekening willen zetten, hier is meer info te vinden.
Ah de site ziet er al een stuk beter uit nu.
  woensdag 21 april 2010 @ 15:36:11 #107
132191 -jos-
Money=Power
pi_80561833
Hebben er al mensen handtekeningen gezet? Heb het ondersteuningsformulier zojuist laten ondertekenen op het gemeentehuis
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_80566182
Hoeveel handtekeningen zijn er eig. (per kieskring) nodig? En is het bekend hoeveel er al zijn gezet?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_80568820
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:29 schreef trancethrust het volgende:
Hoeveel handtekeningen zijn er eig. (per kieskring) nodig? En is het bekend hoeveel er al zijn gezet?
quote:
Verkiezing Tweede Kamer
Bij de verkiezing van de Tweede Kamer moet een lijst worden ondersteund door ten minste 30 kiezers per kieskring. In Nederland zijn 19 kieskringen. Wil een partij meedoen in alle kieskringen, dan moet ze dus in totaal 570 (19x30) ondersteuningsverklaringen overleggen.
Bron: http://www.kiesraad.nl/nl(...)ngsverklaringen.html

Het antwoord op de vraag hoeveel ze er hebben moet ik je helaas schuldig blijven.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 21 april 2010 @ 19:16:02 #110
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_80569664
Vooral de kleinere kieskringen (Flevoland, Zeeland, Drenthe, Nijmegen) zullen een uitdaging zijn.
  woensdag 21 april 2010 @ 23:50:04 #111
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_80582227
We zijn hard op weg, maar we zijn er nog niet. Morgen hele dag druk bezig om in Zwolle handtekeningen te (laten) zetten. Ik heb er vertrouwen in dat we het (bijna) overal gaan halen. Alleen regio's als Zeeland en Flevoland zijn beetje kiele kiele. Toch kunnen we beter meer dan 30 handtekeningen halen per kiesdistrict, straks missen er een paar, of zijn er een paar ongeldig. Dat zou jammer zijn.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  donderdag 22 april 2010 @ 07:24:50 #112
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_80585233
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:50 schreef Sitethief het volgende:
Toch kunnen we beter meer dan 30 handtekeningen halen per kiesdistrict, straks missen er een paar, of zijn er een paar ongeldig. Dat zou jammer zijn.
Dat lijkt me een juist streven.
  donderdag 22 april 2010 @ 23:48:00 #113
132191 -jos-
Money=Power
pi_80617856
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:50 schreef Sitethief het volgende:
We zijn hard op weg, maar we zijn er nog niet. Morgen hele dag druk bezig om in Zwolle handtekeningen te (laten) zetten. Ik heb er vertrouwen in dat we het (bijna) overal gaan halen. Alleen regio's als Zeeland en Flevoland zijn beetje kiele kiele. Toch kunnen we beter meer dan 30 handtekeningen halen per kiesdistrict, straks missen er een paar, of zijn er een paar ongeldig. Dat zou jammer zijn.
In Zeeland zijn er inmiddels al wel 30, uiteraard zijn nog meer wel welkom voor de zekerheid

In alle andere kringen zijn ze ook nog nodig, als mensen nog willen tekenen moeten ze eigenlijk morgen nog op de post Maandag en dinsdag kan dat niet meer namelijk.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  vrijdag 23 april 2010 @ 00:08:39 #114
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_80618515
Wel tof dat Zeeland van alle kieskringen als eerst de 30 haalde .
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  vrijdag 23 april 2010 @ 00:16:56 #115
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_80618795
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:48 schreef -jos- het volgende:

In alle andere kringen zijn ze ook nog nodig, als mensen nog willen tekenen moeten ze eigenlijk morgen nog op de post Maandag en dinsdag kan dat niet meer namelijk.
Jullie (ik neem tenminste maar aan dat je actief bent binnen de Piratenpartij) zullen het vast wel weten, dat te weinig ondersteuningsverklaringen een herstelbaar verzuim is. Als er op 27 april nog geen 30 binnen zijn (maar wel getekend), kan de kandidatenlijst dus wel ingeleverd worden, zolang die ontbrekende verklaringen uiterlijk op 3 mei (de 3e werkdag na de kandidaatstelling) alsnog ingeleverd zijn. Er kan volgens mij zelfs nog ingezameld worden in die periode.
  vrijdag 23 april 2010 @ 00:29:19 #116
132191 -jos-
Money=Power
pi_80619130
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:16 schreef freako het volgende:

[..]

Jullie (ik neem tenminste maar aan dat je actief bent binnen de Piratenpartij) zullen het vast wel weten, dat te weinig ondersteuningsverklaringen een herstelbaar verzuim is. Als er op 27 april nog geen 30 binnen zijn (maar wel getekend), kan de kandidatenlijst dus wel ingeleverd worden, zolang die ontbrekende verklaringen uiterlijk op 3 mei (de 3e werkdag na de kandidaatstelling) alsnog ingeleverd zijn. Er kan volgens mij zelfs nog ingezameld worden in die periode.
Hej, dat weet ik niet dus als je de precieze regeling kan tonen hoor ik het graag. Volgens mij mogen ze op het gemeentehuis na 27 april geen ondersteuningsformulieren meer tekenen namelijk?
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  vrijdag 23 april 2010 @ 00:40:17 #117
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_80619367
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:29 schreef -jos- het volgende:

[..]

Hej, dat weet ik niet dus als je de precieze regeling kan tonen hoor ik het graag. Volgens mij mogen ze op het gemeentehuis na 27 april geen ondersteuningsformulieren meer tekenen namelijk?
Als ik de Kieswet (artikel I 2, lid 3) lees, zou het moeten kunnen:
quote:
Artikel I 2

1.Indien bij het onderzoek blijkt van een of meer van de volgende verzuimen, geeft het hoofdstembureau onverwijld bij aangetekende brief of tegen gedagtekend ontvangstbewijs kennis aan degene die de lijst heeft ingeleverd:

a. dat, indien bij de lijst verklaringen van ondersteuning moeten worden overgelegd, niet ten minste het aantal verklaringen, genoemd in artikel H 4, eerste lid, is overgelegd, waarbij niet meetellen de verklaringen die niet aan het bepaalde in artikel H 4, eerste lid, tweede volzin, en tweede lid, voldoen, de verklaringen waarop niet een aantekening als bedoeld in artikel H 4, vierde lid, voorkomt en de verklaringen van een kiezer die meer dan één verklaring heeft ondertekend;

[..]

2.Uiterlijk op de derde dag na de kandidaatstelling kan degene die de lijst heeft ingeleverd, het verzuim of de verzuimen, in de kennisgeving aangeduid, herstellen ter secretarie van de gemeente waar het hoofdstembureau is gevestigd, op de eerste en tweede dag van negen tot zeventien uur en op de derde dag van negen tot vijftien uur.

3.In het geval, bedoeld in het eerste lid onder a, kunnen kiezers gedurende de verzuimperiode alsnog ondersteuningsverklaringen afleggen.
Maar goed, ik ben geen jurist. Als je hier zekerheid over wilt hebben, zou ik contact opnemen met de Kiesraad.
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:07:50 #118
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_80626623
Gisteren een dag voor het gemeentehuis in Zaandam gestaan en er daar 13 binnengesleept voor Den Helder.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_80628397
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:07 schreef Shakkara het volgende:
Gisteren een dag voor het gemeentehuis in Zaandam gestaan en er daar 13 binnengesleept voor Den Helder.


Heb dinsdag mijn handtekening gezet in Den Haag.
In Den Haag waren er gisteren nog zeven handtekeningen nodig.
Huur deze plek voor ¤100 per maand!
  vrijdag 23 april 2010 @ 13:35:32 #120
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_80631913
Hoe veel kieskringen zijn al compleet?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 23 april 2010 @ 19:51:54 #121
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_80644666
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:40 schreef freako het volgende:

[..]

Als ik de Kieswet (artikel I 2, lid 3) lees, zou het moeten kunnen:
[..]

Maar goed, ik ben geen jurist. Als je hier zekerheid over wilt hebben, zou ik contact opnemen met de Kiesraad.
Handtekeningen moeten op 27 april ingeleverd worden, en er is een verzuimperiode van 3 dgn en aangezien de 3de dag op een feestdag valt wordt dit naar de maandag erna overgeheveld. Direct van de Kiesraad vernomen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  vrijdag 23 april 2010 @ 19:52:13 #122
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_80644680
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 13:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hoe veel kieskringen zijn al compleet?
Daar doen we op dit moment nog geen uitspraken over.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  vrijdag 23 april 2010 @ 22:20:14 #123
132191 -jos-
Money=Power
pi_80651699
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:40 schreef freako het volgende:

[..]

Als ik de Kieswet (artikel I 2, lid 3) lees, zou het moeten kunnen:
[..]

Maar goed, ik ben geen jurist. Als je hier zekerheid over wilt hebben, zou ik contact opnemen met de Kiesraad.
Ja het moet inderdaad kunnen maar de procedures daarvan zijn erg onduidelijk, we verwachten nog steeds dat dat niet nodig is. Er zijn wel nog steeds handtekeningen nodig in de meeste kieskringen.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_80764088
quote:
PERSBERICHT
27 april 2010
Piratenpartij


Piratenpartij zeker van deelname Tweede Kamerverkiezingen

De Piratenpartij heeft in alle 19 kieskringen de vereiste 30
ondersteuningsverklaringen ingeleverd. Hiermee voldoet de partij aan alle
eisen om landelijk verkiesbaar te zijn op 9 juni. In totaal zijn er 691
verklaringen getekend, 121 meer dan benodigd. Lijsttrekker Samir Allioui:
"Fantastisch dat we grote steun uit het hele land krijgen. Nu gaan we
direct door met het verder ontwikkelen van onze standpunten en campagne
voeren! We hebben leden nodig!"

Steun kwam er vooral uit de grote steden waar veel studenten zijn. In een
aantal kieskringen kreeg de Piratenpartij volop toezeggingen binnen,
waardoor het aantal ondersteuningsverklaringen ver boven het vereiste
aantal uit kwam. In de kieskring van de lijsttrekker, Overijssel, werden
uiteindelijk bijna tweemaal zoveel ondersteuningsverklaringen getekend.

Speerpunten van de Piratenpartij zijn het delen van cultuur en informatie
te bevorderen door het auteursrecht en het octrooisysteem te hervormen,
alsmede het waarborgen van burgerrechten in het digitale tijdperk, met name
privacy.

De Internationale Piratenpartij is in 2006 ontstaan in Zweden en is
inmiddels vertegenwoordigd in meer dan veertig landen over de hele wereld.
In 2009 ontving de Zweedse Piratenpartij ruim 7% van de stemmen en behaald
daarmee twee zetels in het Europees Parlement. Ook in Duitsland zijn
inmiddels twee zetels in de gemeenteraad van Aachen en Münster bezet door
piraten. De Nederlandse Piratenpartij hoopt bij de Tweede
Kamerverkiezingen het nationale verkiezingssucces van de Duitse
Piratenpartij te evenaren, wat zich in Nederland zou vertalen naar ongeveer
vier zetels.
Huur deze plek voor ¤100 per maand!
pi_80766494
Leuk voor de democratie dat ze zijn toegelaten, nu maar hopen dat diezelfde democratie de PP geen zetels toebedeeld.
  Donald Duck held dinsdag 27 april 2010 @ 14:27:16 #126
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_80766540
zeer slechte ontwikkeling
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:31:53 #127
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_80766717
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 13:23 schreef Joeriii het volgende:

[..]

Piratenpartij zeker van verkiezingsdeelname
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_80768735
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:27 schreef __Saviour__ het volgende:
zeer slechte ontwikkeling
Regeringen die continu privacy beperken bedoel je? Inderdaad.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_80768850
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:27 schreef __Saviour__ het volgende:
zeer slechte ontwikkeling
Goeie argumenten!

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:27:59 #130
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
  dinsdag 27 april 2010 @ 17:36:02 #131
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_80773850
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  Donald Duck held dinsdag 27 april 2010 @ 17:37:56 #132
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_80773917
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goeie argumenten!

Ok dan:
amateuristisch onzinnig haastig opgezet protestpartijtje dat met één makkelijk te verkopen populair standpunt veel te snel zieltjes kan winnen onder de simpelere burgers.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_80774034
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 17:37 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ok dan:
amateuristisch onzinnig haastig opgezet protestpartijtje dat met één makkelijk te verkopen populair standpunt veel te snel zieltjes kan winnen onder de simpelere burgers.
onzin:
- partij is al 4 jaar bezig
- protest, misschien, maar wel met een duidelijke lijn
- niks zieltjes verkopen, gaan voor wat ze zeggen en een duidelijk gevaar tegengaan
- burgers zijn niet simpel. Het volk weet heel goed wat er speelt. De misplaatste arrogantie druipt ervanaf.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 27 april 2010 @ 17:43:46 #134
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_80774123
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 17:37 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ok dan:
amateuristisch onzinnig haastig opgezet protestpartijtje dat met één makkelijk te verkopen populair standpunt veel te snel zieltjes kan winnen onder de simpelere burgers.
Toch jammer dan dat er zo weinig andere partijen zijn die privacy hoog in het vaandel hebben staan.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_80774436
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 17:43 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Toch jammer dan dat er zo weinig andere partijen zijn die privacy hoog in het vaandel hebben staan.
Of zelfs figuren als Fred Teeven of Ernst Hirsch Ballin binnen de gelederen hebben die de indruk wekken dat er in Nederland ruim zestien miljoen verdachten wonen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 27 april 2010 @ 20:09:48 #136
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_80779527
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 17:37 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ok dan:
amateuristisch onzinnig haastig opgezet protestpartijtje dat met één makkelijk te verkopen populair standpunt veel te snel zieltjes kan winnen onder de simpelere burgers.
Dank je wel voor de complimenten. Overigens ben je slecht geinformeerd aangezien we een partij zijn die actief is in meer dan 40 landen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_80795267
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:09 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Dank je wel voor de complimenten. Overigens ben je slecht geinformeerd aangezien we een partij zijn die actief is in meer dan 40 landen.
Nou in Nederland is de partij welzeker in allerijl uit de grond gestampt, zonder dat er echt gezocht is naar capabele leiding. En daar zit bij mij ook het voornaamste zeer, de partijleiding haalt het niveau van overijverige scholier, maar dat is helaas niet het niveau wat je van je volksvertegenwoordigers verwacht. Vooral de lijsttrekker kan zich in een discussie echt niet staande houden, ik moet altijd lachen als ik hem op tweakers wel eens wat zie posten. Neem nou dit soort reacties:

"En als je bij al die tig duizend maffia stichtingen "Follow the money" speelt, beland je waar dan ook in de wereld bij circa 5 bedrijven, die 90% van de markt in handen hebben.
Tevens cooordineren ze gezamelijk o.a de idioterie van Timotheus kuik."

Sorry hoor, maar dat kan ik niet serieus nemen.
  woensdag 28 april 2010 @ 09:51:05 #138
132191 -jos-
Money=Power
pi_80795422
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:43 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Nou in Nederland is de partij welzeker in allerijl uit de grond gestampt, zonder dat er echt gezocht is naar capabele leiding. En daar zit bij mij ook het voornaamste zeer, de partijleiding haalt het niveau van overijverige scholier, maar dat is helaas niet het niveau wat je van je volksvertegenwoordigers verwacht. Vooral de lijsttrekker kan zich in een discussie echt niet staande houden, ik moet altijd lachen als ik hem op tweakers wel eens wat zie posten. Neem nou dit soort reacties:

"En als je bij al die tig duizend maffia stichtingen "Follow the money" speelt, beland je waar dan ook in de wereld bij circa 5 bedrijven, die 90% van de markt in handen hebben.
Tevens cooordineren ze gezamelijk o.a de idioterie van Timotheus kuik."

Sorry hoor, maar dat kan ik niet serieus nemen.
We zullen zien, ik denk dat Samir het straks bij media momenten toch wel wat subtieler zal gaan verwoorden. Wat op internetforas staat moet je ook niet altijd letterlijk nemen natuurlijk.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_80795986
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:51 schreef -jos- het volgende:

[..]

We zullen zien, ik denk dat Samir het straks bij media momenten toch wel wat subtieler zal gaan verwoorden. Wat op internetforas staat moet je ook niet altijd letterlijk nemen natuurlijk.
Laat ik het dan zo zeggen. Wanneer je Samir postgedrag op tweakers een beetje in de gaten houdt, valt het op dat hij van ALLE tweakers users (een kleine 266 duizend) het een-na-laagste aantal karmapunten heeft (-10.000), min karmapunten krijg je vooral als je inhoudsloze posts maakt, flamed of dingen gewoon niet onderbouwt. Met andere woorden hij verkoopt bakken met onzin en tot een normale discussie blijkt hij op die site niet in staat. Zeker bij nieuwsberichten over auteursrecht en BREIN bv. komt er zelden of nooit een beargumenteerde mening, terwijl je het daar juist verwacht van de politiek leider van de PPNL. Wel altijd veel complot theorien en algeheel gebash.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:26:43 #140
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_80796487
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:43 schreef Ravvie het volgende:

Nou in Nederland is de partij welzeker in allerijl uit de grond gestampt, zonder dat er echt gezocht is naar capabele leiding. En daar zit bij mij ook het voornaamste zeer, de partijleiding haalt het niveau van overijverige scholier, maar dat is helaas niet het niveau wat je van je volksvertegenwoordigers verwacht.
Als iemand die "diep" in de partij zit moet ik zeggen dat je beeldvorming ietwat te ongenuanceerd is. Ik weet niet of je bij vergaderingen aanwezig bent geweest (ik ga er even vanuit dat het niet zo is, anders had ik je denk ik wel gekend), maar het is absoluut geen overijverige student niveau. De organisatie in Nederland bestond al vier jaar voordat we een officiele politieke partij zijn geworden (6-8 weken geleden), dat proces is inderdaad snel gegaan.
We zijn nu iig hard bezig met het maken van campagne materiaal en het fine-tunen van het partijprogramma/standpunten.

Ik zou zeggen kom eens kijken op een openbare vergadering (elke zondag, rond 13 uur) en baseer daar je mening op, je bent meer dan welkom. Overigens kan je ook een kijkje nemen op het forum (http://forum.piratenpartij.nl ) of op de algemene maillinglist (archieven: http://lists.piratenpartij.nl/pipermail/algemeen/ ).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_80796947
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:26 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Als iemand die "diep" in de partij zit moet ik zeggen dat je beeldvorming ietwat te ongenuanceerd is. Ik weet niet of je bij vergaderingen aanwezig bent geweest (ik ga er even vanuit dat het niet zo is, anders had ik je denk ik wel gekend), maar het is absoluut geen overijverige student niveau. De organisatie in Nederland bestond al vier jaar voordat we een officiele politieke partij zijn geworden (6-8 weken geleden), dat proces is inderdaad snel gegaan.
We zijn nu iig hard bezig met het maken van campagne materiaal en het fine-tunen van het partijprogramma/standpunten.

Ik zou zeggen kom eens kijken op een openbare vergadering (elke zondag, rond 13 uur) en baseer daar je mening op, je bent meer dan welkom. Overigens kan je ook een kijkje nemen op het forum (http://forum.piratenpartij.nl ) of op de algemene maillinglist (archieven: http://lists.piratenpartij.nl/pipermail/algemeen/ ).
Ik doelde vooral op het feit dat het door de val van het kabinet in allerijl in een stroomversnelling is gekomen. Niet jullie fout, maar evengoed waar. Overigens ben ik niet op een ledenvergadering geweest noch van plan dat binnenkort te gaan doen, sorry. Ik baseer mijn mening voorlopig op het feit dat de lijsttrekker gewoon niet capabel is, misschien zijn andere lijsttrekkers dat ook niet, maar die lopen er in ieder geval niet zo mee te koop op internetfora.
Een laatste advies dan nog, mocht je willen dat het echt wat wordt, houd dan je leden een beetje in bedwang op internet, vooral Samir is echt niet serieus te nemen. Nu lijkt dat nog niet zo erg omdat er nauwelijks aandacht is voor de partij, maar mocht je perongeluk op een zetel komen in de peilingen dan zal de media je binnen no-time hebben gedegradeerd tot precies wat ik ook al zei: "Clubje enthousiastelingen die inhoudelijk niets in weten te brengen, behalve wat geschreeuw in de rondte"
  woensdag 28 april 2010 @ 12:19:32 #142
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_80800387
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:41 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Ik doelde vooral op het feit dat het door de val van het kabinet in allerijl in een stroomversnelling is gekomen. Niet jullie fout, maar evengoed waar. Overigens ben ik niet op een ledenvergadering geweest noch van plan dat binnenkort te gaan doen, sorry. Ik baseer mijn mening voorlopig op het feit dat de lijsttrekker gewoon niet capabel is, misschien zijn andere lijsttrekkers dat ook niet, maar die lopen er in ieder geval niet zo mee te koop op internetfora.
Je hoeft uiteraard niet te komen, het was een suggestie.

T.a.v. de stroomversnelling, ja, het is op dit moment niet anders en had graag ook wat meer tijd gehad om alles te regelen. Het is nu niet anders en we doen ons stinkende best om alles te regelen en ervoor te zorgen dat we professioneel overkomen (en ook zijn uiteraard, niet dat we het nu niet zijn, maar de perceptie is soms anders, zoals je zelf hieronder al aangeeft).
quote:
Een laatste advies dan nog, mocht je willen dat het echt wat wordt, houd dan je leden een beetje in bedwang op internet, vooral Samir is echt niet serieus te nemen. Nu lijkt dat nog niet zo erg omdat er nauwelijks aandacht is voor de partij, maar mocht je perongeluk op een zetel komen in de peilingen dan zal de media je binnen no-time hebben gedegradeerd tot precies wat ik ook al zei: "Clubje enthousiastelingen die inhoudelijk niets in weten te brengen, behalve wat geschreeuw in de rondte"
Dat lijkt me vanzelfsprekend, maar ik neem het mee naar achter
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  Donald Duck held woensdag 28 april 2010 @ 12:40:09 #143
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_80801089
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:09 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Dank je wel voor de complimenten. Overigens ben je slecht geinformeerd aangezien we een partij zijn die actief is in meer dan 40 landen.
Die partijen delen misschien onderling de idealen en de naam, maar hebben voor de rest weinig met elkaar te maken. Het zijn allemaal afzonderlijke nationale partijen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_80801502
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:40 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Die partijen delen misschien onderling de idealen en de naam, maar hebben voor de rest weinig met elkaar te maken. Het zijn allemaal afzonderlijke nationale partijen.
Ja, zoals het CDA en CDU dat ook zijn. Maar dat sluit een zekere vorm van samenwerking niet uit. De gezamelijke idealen zijn er. En die grenzen zullen niet in de weg zitten.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 28 april 2010 @ 13:01:40 #145
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_80801724
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:40 schreef __Saviour__ het volgende:

Die partijen delen misschien onderling de idealen en de naam, maar hebben voor de rest weinig met elkaar te maken. Het zijn allemaal afzonderlijke nationale partijen.
Die weer bijeenkomen in PPI (Pirate Party International). Hoewel we allemaal nationaal bezig zijn, zijn we ook internationaal met elkaar bezig, en dat gebeurd omdat we dezelfde common ground hebben (de standpunten dus, kort door de bocht gezegd). Zo maakt Belgie o.a. gebruik van materiaal die wij hebben gemaakt en is de Zweedse penningmeester van de PPI bijvoorbeeld aanwezig bij onze vergaderingen. We werken samen maar kunnen wel onafhankelijk opereren.

UItwerkingen van sommige zaken zullen nationaal lichtelijk verschillen aangezien de politieke situatie per land verschillend is. Echter is het voor wetgeving omtrent intellectuele eigendommen cruciaal dat we internationaal georganiseerd zijn aangezien de internationale verdragen boven de nationale wetten staan.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_80803266
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 17:37 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]
amateuristisch onzinnig haastig opgezet protestpartijtje dat met één makkelijk te verkopen populair standpunt veel te snel zieltjes kan winnen onder de simpelere burgers.
Zoals de Pvv? ;p
Conscience do cost.
pi_80803639
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:09 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Laat ik het dan zo zeggen. Wanneer je Samir postgedrag op tweakers een beetje in de gaten houdt, valt het op dat hij van ALLE tweakers users (een kleine 266 duizend) het een-na-laagste aantal karmapunten heeft (-10.000), min karmapunten krijg je vooral als ...
... je mening afwijkt van de gemiddelde tweaker. Sorry hoor, maar dat zegt echt totaal niets.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  woensdag 28 april 2010 @ 14:05:45 #148
132191 -jos-
Money=Power
pi_80803858
Het klopt niet echt wat hier gesuggereerd wordt. De Piratenpartij Nederland is een officieel lid van Pirate Parties International. Dit houdt in dat de common grounds en de uppsala verklaring bij alle 14 officiele Europese Piratenpartijen de basis is van de standpunten. Hiervan kan dan dus niet zomaar afgeweken worden. Als je dus zegt dat deze partijen weinig met elkaar te maken hebben is dat dus pertinente onzin, bovendien wordt er zoals slacker zegt inderdaad ook veel informeel samengewerkt tussen de verschillende nationale Piratenpartijen.

Op de opmerkingen over Samir ga ik niet eens reageren, dat is gewoon te lachwekkend voor woorden. Samir heeft juist heel veel inhoudelijke kennis en ervaring vanwege zijn (co)voorzitterschap van PPI. Verder zijn er genoeg andere mensen met inhoudelijke kennis, die staan dan ook op de kieslijst. Overigens betekent dat niet dat we geen mensen meer zoeken, mensen met goede inhoudelijke kennis over een deel van onze standpunten zijn zeer welkom en kunnen zelfs nog meedoen met het formuleren van de uitgebreidere versie van de standpunten. Sterker nog, dat gebeurd nu al.

[ Bericht 0% gewijzigd door -jos- op 28-04-2010 14:38:29 ]
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_80806684
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:58 schreef trancethrust het volgende:

[..]

... je mening afwijkt van de gemiddelde tweaker. Sorry hoor, maar dat zegt echt totaal niets.
Maar natuurlijk. Als van de 200.000(!!) users jou posts het meest worden aangemerkt als zijnde "niet beargumenteerd", "inhoudsloze toevoeging", "flame" etc. etc. dan zegt dat niks.

Die -score gaat namelijk niet over je mening (Sterker nog, er zijn juist heel veel mensen die sympathie hebben voor de standpunten van de PPNL en erop willen stemmen op tweakers), maar de mate waarin je in staat bent je posts te bekrachtigen met argumenten of goede inzichten. Als je dan ook zelf de moeite neemt om wat van zijn reacties op tweakers te lezen zal je zien dat inderdaad het leeuwendeel van zijn berichten niks toevoegen en zelden zijn beargumenteerd. Hierboven heb ik al een voorbeeld gepost van een van de berichten van de partijleider van de PPNL, dat is gewoon een niet onderbouwd complot de wereld in helpen en doet het imago van je partij alleen maar schade.
Tenminste ik hoop niet dat de PPNL echt denk dat er vijf bedrijven zijn die alles in de wereld beheersen en die zich druk maken om Mijnheer Kuik . Of misschien ook wel, en zitten diezelfde bedrijven ook achter de lage score van de lijsttrekker van de PPNL op tweakers. .
pi_80808737
Ik gaf het voordeel van de twijfel en heb wat willekeurige posts van coretx bekeken. Het merendeel was niet gemod (0), twee -1 maar was een reactie op een post welk ook -1 was (of dit verdiende), en een paar onterecht -1.

Ik heb het vermoeden dat je bij tweakers waarlijk bans of "negatieve karma" krijgt om totaal niets (of omdat <insert vage regel>), en dit doet dat vermoeden alleen versterken. Hulde voor Samir dat hij stug zijn boodschap verder probeert uit de dragen; ik had allang een ban uitgelokt.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')