abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78556045
Hoi,

Ons huis staat te koop, net zoals ongeveer 1 op de 10 huizen hier in de straat.
Nou zijn er al de vaste tips om je huis zo goed mogelijk toonbaar te maken, het effect van kleur, foto's etc.

Maar welke tips zouden nou nog kunnen helpen om meer aandacht te krijgen voor je huis?
We willen vanaf volgende week er een tophuis van maken op Funda, flysers maken en in de buurt verspreiden (incl aankondiging open huis) etc.

Hebben jullie nog meer goede ideeen?
pi_78556268
RemcoDelft komt straks de tip geven om de prijs te verlagen.

Ik zou in iedergeval goede foto's (laten) maken.
Op veel foto's op Funda lijken huizen wel kleine donkere gaten.
pi_78556876
Flyers in de buurt verspreiden?
Waarom zouden die mensen verhuizen naar een ander huis in dezeflde buurt.
En alsof zij dan gaan verhuizen, want dan zitten zij vervolgens bij die 10 onverkoopbare huizen.
En als ze pech hebben moeten ze daarna beide huizen te koop zetten.
5 Ferrari's op videoband!
pi_78557585
er zijn in deze wijk veel huurwoningen; en ons appartement kan leuk zijn voor starters (of voor mensen die uit een relatie komen). Een groot aantal mensen in de wijk; willen er blijven wonen, net als hun familie, ouders etc?

we willen in ieder geval t huis extra onder de aandacht brengen; juist omdat de concurrentie groot is.
Er is een categorie mensen die nu wel gaat kopen, ivm de gedaalde prijzen...
pi_78773772
hee
weet niet of je inmiddels al ben begonnen?;)
ik zou alles licht houden qua kleur, en geen persoonlijke foto's en dingen neerzetten... zowieso zo min mogelijk dingen op grond e.d. zetten. Als je vind dat er geen sfeer meer is, maak die dan met kaarsjes, bloemen e.d.
en als je dieren heb , zorgen dat alles piekfijn is schoongemaakt.( heel het huis overigs, piekfijn schoonmaken;)
een dag van te voren (als het beetje lekker weer is;)) lekker alle ramen/deuren open zetten om te luchten, bos bloemen neerzetten voor een lekkere geur misschien?

haha beetje standaart tips geloof ik:P
hoop dat je dr wat aan heb (als je het nog niet gedaan had;))
pi_78773836
en idd. die foto's eigenijk laten maken door een vriend/kennis die bijv spiegelreflex heeft/ als hobby fotografie heeft. Anders krijg je vertekende foto's die waarschijnlijk niet veel mensen aanspreken;)
  vrijdag 5 maart 2010 @ 17:07:32 #7
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_78780739
Gewoon er bij de makelaar bovenop zitten dat hij een goeie mooie presentatie maakt.
Ik was echt een pain in the ass bij de verkoop van mijn flatje, maar was er wel in 12 dagen vanaf met een verkoopprijs die de makelaar onwaarschijnlijk vond .

Kortom, neem zelf de brochure door of de teksten e.d. een beetje aanspreken. Zorg ervoor dat er foto's gemaakt worden op een zonnige dag in een spik en span schoon en opgeruimd huis, check de presentatie op Funda, etc. etc. etc.
pi_78783220
Daar betaal je nou een makelaar voor!
I had a signature once. It was awful.
pi_78784541
Zet ook een plattegrond op funda. Fotos zijn heel leuk (als ze de kamers laten zien en niet de meubels). Maar een plattegrondje erbij geeft toch meteen een heldere indruk van hoe het huis er uit ziet. Vind ik zelf altijd erg prettig voor de beeldvorming ieg.
pi_79365225
<spam>

[ Bericht 98% gewijzigd door Chell op 21-03-2010 09:40:37 ]
  Moderator zaterdag 20 maart 2010 @ 09:41:17 #11
9859 crew  Karina
Woman
pi_79365585
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 09:09 schreef databar het volgende:
spam
Je hebt je geregistreerd alleen om dit te vertellen?

OT: plattegrond is inderdaad heel handig, dan kun je vergelijken met wat je bijvoorbeeld nu hebt, Vaak staat er bij huizen bij hoeveel m2 het totaal is, maar dat zegt niet zoveel, want je weet nooit precies wat er nou wordt meegeteld.

[ Bericht 33% gewijzigd door Chell op 21-03-2010 09:40:57 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_79367255
Deze week was er een woonprogramma op net5 (makelaars gebeuren) zal het even voor je opzoeken.
De dames die foto's kwamen maken gaven echt waardevolle tips .

-edit- Hoge hakken, strakke pakken van net 5 laatste aflevering, staat vast wel op uitzending gemist
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_79381108
zoveel mogelijk opruimen, leeg houden, licht houden.
neutrale inrichting en bij voorkeur weinig inrichting, mensen hebben nog steeds vaak moeite met door andermans meubels heen kijken.

wat onze makelaar bij verkoop van onze eerdere huizen deed: heel actief achter mensen aan bellen die eerder vergelijkbare huizen bekeken hebben om te kijken of ze nog steeds geinteresseerd waren in een nieuwe woning, we hebben met ons vorige huis een groot artikel gekregen (interview met foto's ) in de 247 woonkrant (was regio amsterdam) en hij stelde ook voor om te flyeren op plekken waar waarschijnlijk mensen komen die in de doelgroep vallen, denk aan sportclubs, restaurants, theater, bioscoop.
(nu moet ik wel eerlijk zeggen dat we die makelaar niet voor niets meerdere malen ingeschakeld hebben; hij zou echt zijn eigen moeder nog kunnen verkopen...)
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_79382140
weinig toe te voegen aan wat al gezegd is. niet te veel spullen en zo min mogelijk persoonlijke spullen.

tvp
pi_79383468
Nadenken over wat voor soort doelgroep je huis wil kopen?
En vandaar uit kijken of je daar op in kan spelen?

Stel: de tuin is belangrijk, laat dat in (1 van de) eerste foto's zien.
Of laat dat in de omschrijving terugkomen.
pi_79383513
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 19:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
weinig toe te voegen aan wat al gezegd is. niet te veel spullen en zo min mogelijk persoonlijke spullen.

tvp
Ligt er toch maar net aan, toch? Als het bijvoorbeeld een gezinswoning is kan je hier zeker wel op in spelen. Het moet inderdaad geen rommeltje ogen.
pi_79396702
wat hierboven al is gezegd;

laat het er zo warm mogelijk uitzien. persoonlijke foto's liever niet, desnoods gooi je er een nieuwe ikea inboedel in, alles zo open en leefbaar mogelijk eruit laten zien. zorg ervoor dat mensen zichzelf in jouw huis kunnen zien leven, heel neutraal dus.

staan er meerdere huizen\appartement die erg vergelijkbaar zijn te koop?

dan is er 1 heel simpele methode... lager gaan zitten met je prijs dan de rest.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_79396998
er staan 9 soortgelijke woningen te koop, we hebben de prijs nu idd met 5.500 verlaagd...
http://www.makelaarsland.(...)%20norbruislaan/378/

en de doelgroep is mensen die net uit relatie komen en/of starters
pi_79399072
quote:
Op zondag 21 maart 2010 09:36 schreef Babbelzz het volgende:
er staan 9 soortgelijke woningen te koop, we hebben de prijs nu idd met 5.500 verlaagd...

Het is nu sowieso een moeilijke periode om te verkopen.

Heb je trouwens al een ander huis gekocht ja of nee?

Indien ja, dan moet je misschien nog wat verder verlagen om dubbele lasten te voorkomen.
Soms is het gewoon verstandiger om de verkoopprijs met een aardig bedrag te verlagen dan dat het langer duurt voordat je je huis verkocht hebt, en zo uiteindelijk misschien netto minder overhoud dan wanneer je het gelijk verder verlaagd had.
De kosten lopen immers ook door.

Indien nee, als je niet op de schopstoel zit rustig afwachten.
Misschien is het dan zelfs verstandiger om hem misschien tijdelijk uit de verkoop te halen, en het over enkele maanden weer te proberen.

Verde wat natuurlijk al aangegeven is.
Neutrale kleuren, zo min mogelijk foto's van het gezin, opgeruimd, meubels die overbodig zijn op slaan zodat het huis groter lijkt, dieren tijdens bezichtigingen zoveel mogelijk buiten het huis zien te houden, de kat kan je makkelijk naar buiten sturen, wel de kattenbak wegzetten in de schuur dan, de hond een lange wandeling geven, voer en drinkbakken wegzetten.
Zo min mogelijk meubeltjes in de gang, des te groter die lijkt en de kapstok zo leeg mogelijk houden.
Kinderen met de dieren laten wandelen of bij opa en oma onderbrengen.

Niet dat het duidelijk mag zijn dat je geen kinderen hebt, dat zien ze zelf ook wel wanneer ze de kinderkamer zien, maar het gaat om rust in het huis, en hoe meer mensen in het huis des te drukker het lijkt.
pi_79402052
quote:
Op zondag 21 maart 2010 09:36 schreef Babbelzz het volgende:

wow die rode keuken en schouw... Ik denk dat je het daarmee toch wel aflegt tegen buren die wel een neutrale keuken hebben.

Misschien kan je dat rood van de schouw overschilderen?
pi_79402868
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:12 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

wow die rode keuken en schouw... Ik denk dat je het daarmee toch wel aflegt tegen buren die wel een neutrale keuken hebben.

Misschien kan je dat rood van de schouw overschilderen?
Dat niet alleen, zie nu net de fotoreportage.

Het gezellige hoekje voor de deur moet je wegdoen, veel mensen houden er niet van, en je bent op zoek naar starters, dus weg met die stoel en planten, hooguit 1 plant naast de deur.
En weg met de deurmat of een neutrale deurmat neerleggen.

Het rode van de schouw moet je in dezelfde kleur als de rest van de muur doen, eigenlijk moet je die rode rand vlak bij de vloer ook weg zien te doen.
De rode muur aan de andere kant moet je ook een neutrale kleur geven, bijvoorbeeld wit of licht beige.

De rode dozen onder de schouw moet je ook weg doen, en er bijvoorbeeld wat flessen wijn inleggen.

Misschien al een deel van je kastenwand afbreken, of een stuk rustiger inrichten.
Een deel verwijderen zet meer zoden aan de dijk.
Desnoods vervangen door een dressoir of dergelijke.

De blauwe radiator weer wit verven in de slaapkamer.

Misschien is het ook wel verstandig om je rode keuken over te schilderen in een neutrale kleur, ondanks dat deze waarschijnlijk snel vervangen zal worden schrikt de kleur af.

De badkamer wat leger maken, sowieso alle tierelantijntjes weghalen.
En misschien het badmeubel tussen douche en toilet al weghalen.

De houten frames tegen de railing op je balkon weghalen.
Geef je balkon gewoon een rustige opgeruimde uitstraling.

Je doelgroep zijn starters, veel starters zijn beiden werkzaam en hebben vaak weinig zin in alle rompslomp rondom een huis.
Starters willen vaak een functioneel huis en veranderen dat in de loop der jaren vanzelf wel.

Probeer ook zoveel mogelijk rood uit je woning te verwijderen, de een vindt het leuk, maar het merendeel niet.
En je bent ten slotte niet op zoek naar die ene koper maar naar een koper.

Je moet de koper het idee geven dat hij er vrij weinig aan hoeft te doen en dat de woning snel betrokken kan worden.
Ondanks dat het misschien makkelijk te verhelpen is, kunnen veel mensen er niet doorheen kijken.
De een ziet een rode muur en keuken en denkt och een likje verf erover en we zijn klaar, de meesten denken echter oh nee hoe moet ik dat goed krijgen.
Je moet beseffen dat het voor de kopers niet alleen eventjes opknappen is, maar ook verhuizen, inpakken van het ene huis en uitpakken in het andere huis, en dan kan net het ene de doorslag geven om te zeggen we zoeken nog even verder.
  zondag 21 maart 2010 @ 15:18:03 #22
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_79406297
Ik zou iig ook eens andere foto's plaatsen. Wat er nu op staat is slecht genomen.

neem die foto van de slaapkamer. Er staan er 2 op. De eerste geeft een beeld als of je er je kont niet kunt keren. Door die 2e word het wat duidelijker. Het is natuurlijk ene kleine slaapkamer, maar als ik op zoek zou zijn dan was ik klaar na die slaapkamer foto.

Die keuken is einde oefening maar maakt me wel duidelijk dat ik geld opzij moet zetten voor een nieuwe.

Wat de badkamer foto's betreft, hetzelfde verhaal als de slaapkamer.

Dat is eigenlijk een beetje met alle foto's . Je krijgt de indruk dat op de paar m2 zoveel mogelijk materiaal is gepropt...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_79408209
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:39 schreef MaGNeT het volgende:
RemcoDelft komt straks de tip geven om de prijs te verlagen.

omdat remcodelft de God is op huizengebied op FOK!?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_79409307
quote:
Op zondag 21 maart 2010 16:09 schreef rubje het volgende:

[..]

omdat remcodelft de God is op huizengebied op FOK!?
ik ben trouwens wel benieuwd naar wat je gaat doen, voor- en after pics idvt en hoe het afloopt
pi_83292140
Inmiddels is de rode schouw niet meer rood, gaat de rode muur in de huiskmaer ook gewoon lekker ral 9001 worden en de keuke geven we ook een neutraler kleurtje.
zal zo ook even spray kopen voor de verwarming in de slaapkamer

en dan idd nieuwe fotos laten maken

dat idee van een andere kast; gaat ws ook uitgevoerd worden. heb neutraal wit dressoir gevonden op marktplaats voor aantrekkelijke prijs... ben nu de cd's aan het uitzoeken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')