abonnement Unibet Coolblue
pi_77008462
Het staat misschien wat raar hier in REV (reviews & productbeoordelingen), maar er was niet even snel een andere handige plek om overleg te plegen. Dus wij van FOK!sport komen hier een plekje 'lenen' voor onze test van de FOK! Voetbalmanager. We hopen dat dat geen bezwaren oplevert.

Waar gaat het om?

Er hebben zich een aantal users gemeld om mee te helpen testen aan een hopelijk gerepareerde FOK! Voetbalmanager. We willen als crew deze test uitvoeren om er zeker van te zijn dat het niet opnieuw misgaat als we met de echte Voetbalmanager doorgaan.


Wie doen er mee?

De volgende users hebben zich al aangemeld:

1) o.us (VBL)
2) sanger (VBL + FOK!sport)
3) Adelante (SPT)
4) freiss (VBL)
5) Sporttv (SPT)
6) Assenaar (FOK!sport)
7) MSNMGH (VBL)
8) mbn (FOK!sport)
9) ompierampie (FOK!sport)
10) markiequarkie (FOK!sport)
11) marco69040 (FOK!sport)
12) Kaartkeizer (FOK!sport)
13) SnuggLe (VBL + FOK!sport)
14) stpn (FOK!sport)

En de volgende crewleden gaan ook meetesten:

21) Rauzer
22) nyny83
23) Tackleberry
24) Sally
25) Peterselieman
26) Sj0rSz
27) dennistd
28) Zeroku

Kan ik ook nog meedoen?

Ja, iedereen die zich hier nog meldt, kan nog meedoen. Mogelijk heb je dan één of twee managerronden gemist, maar dat moet niet uitmaken. Er zijn overigens drie managerronden, en de test is officieel afgelopen op 2010-01-26 12:00:00, dan is de laatste ronde voorbij. Dat betekent niet dat de test dan is afgelopen. Dat zal mogelijk tot een paar dagen daarna duren.


Hoe werkt het en wat gaat er gebeuren?

De users die meehelpen testen, kunnen in dit topic aangeven wat er fout of goed gaat. Bijvoorbeeld: er zijn een aantal stappen die doorlopen moeten worden als men zich aanmeldt, gaat dat goed? Lukt het om een team samen te stellen? Wat gaat daar nog mis? Wat kan beter?
Lukt het om een subleague aan te maken? Om je aan te melden voor een subleague? En het wachtwoord opvragen bij de eigenaar, het wachtwoord wijzigen, enz. enz. enz.

Er zijn nog veel meer dingen te verzinnen die getest moeten worden, maar het belangrijkste is: gaan de budgetten goed? In de vorige Voetbalmanager werden bij sommige users de budgetten negatief, dat moet natuurlijk niet kunnen. Ook de variabele waarden van de voetbalspelers klopten niet altijd.

Het is daarom van groot belang dat iedere tester de waarden van zowel zijn budget (na het opslaan van het team) als de waarden van zijn voetbalspelers noteert. Dan kunnen wij nagaan of de budgetten goed berekend worden, en dat zelfde geldt voor de waarden van de voetbalspelers. Het is wat meer werk, maar daar profiteert straks iedereen van!


Oké, en nu?

Iedereen die zich heeft aangemeld ontvangt een PM, of heeft die ontvangen. Daarin staan instructies met onder andere de url waar getest wordt, de link naar dit topic, wat het wedstrijdschema is, wanneer de managerronden beginnen en afgelopen zijn, enz. Soms staat er bij een user/crewlid ook een opdracht bij om daar specifiek op te letten of iets uit te proberen. Probeer je daar aan te houden, anders kan het zijn dat de resultaten niet goed geïnterpreteerd kunnen worden en dat zou jammer zijn.

Hieronder staat ook wat algemene informatie, waaronder het wedstrijdschema en de managerronden.

Mogelijk maken we de test-url ook hier bekend.


Ik heb nog een vraag?

Als er vragen zijn, kunnen die uiteraard in dit topic gesteld worden. Mochten het vragen zijn die wat meer privacy nodig hebben, kun je een PM sturen naar het speciale account FOKmanagers (geen uitroepteken.)
Je kunt ook mailen naar Sally [at] fok [puntje] nl.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 20-01-2010 00:39:29 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_77008661
Fictief wedstrijdschema

Managerronde 1)

Sparta - NAC
VVV - Vitesse
---
Vitesse - Sparta
VVV - NAC

Managerronde 2)

Sparta - VVV
NAC - Vitesse
---
NAC - VVV
Sparta - Vitesse

Managerronde 3)

VVV - Sparta
Vitesse - NAC
---
Vitesse - VVV
NAC - Sparta


Er wordt net als in de originele Voetbalmanager over twee 'officiële' KNVB-speelronden geteld. Het gaat in dit geval echter om een verzonnen schema en dito uitslagen.

Hoe we die uitslagen gaan bepalen is het geheim van de smid, maar het zal uiteindelijk wel gebaseerd zijn op de werkelijkheid.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_77008852
Managerrondeschema

  • 1. Speelronden 1/2, van: 2010-01-21 22:59:00 tot: 2010-01-22 11:59:00 wisselkosten vooraf: nee
  • 2. Speelronden 3/4, van: 2010-01-23 22:59:00 tot: 2010-01-24 11:59:00 wisselkosten vooraf: ja
  • 3. Speelronden 5/6, van: 2010-01-25 22:59:00 tot: 2010-01-26 11:59:00 wisselkosten vooraf: ja
  • 4. Sluitingsronde, van: 2010-01-28 22:59:00 tot: 2010-01-29 11:59:00 wisselkosten vooraf: ja (eigenlijk nvt)

    [ Bericht 3% gewijzigd door Sally op 19-01-2010 20:38:16 ]
  • Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_77020999
    Bob Bankzitter

    De oplettende tester heeft een vreemde eend in de bijt gezien, Bob Bankzitter bij VVV-Venlo. Deze middenvelder is een verzonnen voetbalspeler, die uiteraard nooit punten zal halen. Maar omdat hij niet speelt, wordt bij het berekenen van de prijs gerekend alsof de speler 5 punten had behaald. Met dat systeem dalen deze niet-spelers niet al te hard in waarde met de variabele aankoopwaarden.

    Je verdient met deze speler geen echte punten noch budget.

    Bankzitter maakt onderdeel uit van een speciale opdracht. Niet iedere tester heeft de opdracht gekregen om hem in zijn/haar team op te nemen. Koop deze speler dan ook alleen als je die opdracht hebt. Anders benadeel je in feite jezelf


    Overigens valt er niets te winnen, behalve eeuwige roem en de voldoening dat je mee hebt geholpen de FOK! Voetbalmanager weer een beetje beter te maken!

    [ Bericht 5% gewijzigd door Sally op 19-01-2010 22:34:23 ]
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 januari 2010 @ 20:37:32 #5
    54593 crew  Olga
    Cheese
    pi_77025608
    Schopje REV
    Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
      dinsdag 19 januari 2010 @ 20:46:20 #6
    246107 Zeroku
    An Air of Authority.
    pi_77026032
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 20:37 schreef Olga het volgende:
    Schopje TVP
    Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
    Lieve jongeman ben jij. :@
    Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
    :* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 januari 2010 @ 20:46:44 #7
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_77026051
    Even een tvp
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_77028012
    De opdrachten zijn verdeeld, de PM's zullen nu verstuurd worden!
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_77031486
    Zo, alle eerder aangemelde users en crew hebben een PM met instructies. Ik zal zo de net aangemelde testers een PM sturen, even bedenken welke opdrachten zij krijgen.

    Zetten alle testers een tvp als ze de PM hebben gelezen?
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_77031524
    Ik kijk gezellig mee
    pi_77032150
    stpn en Zeroku (sportcrewlid) hebben zich ook aangemeld. Jullie ontvangen zsm een PM met instructies!
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_77032520
    In het verhaal over Bob Bankzitter was een klein foutje geslopen, waardoor er misverstanden zouden kunnen ontstaan over punten voor spelers die niet spelen. Dat klopt niet.

    Zie het gewijzigde verhaal in deze post.


    Degenen die deze opdracht hebben, krijgen daar nu een extra PM over.
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_77035121
    Als je via de link http://managers.fok.nl/voetbal/vbltest2010/aanmelden/stap/2 op feedback optie klikt en dan kiest voor:
    Voetbal
    maakt niet uit welke optie
    test
    test
    verzend

    komt er een error melding:
    Fout
    Er ging iets mis
    **********************************
    Link http://managers.fok.nl/voetbal/vbltest2010/faq en dan kiezen voor pm naar Fokmanagers geeft feedback pagina met hetzelfde probleem als hierboven
    **********************************

    19 januarie 23.05 (begin aankopen)

    - budget voor aankoop (startbudget uitgezonderd.) **9.000.000**

    - je budget na aankoop (pagina 'teammanagement'.) **400.000**

    - de waarde van al je spelers uit het deel 'Teamhistory' (pagina 'persoonlijk profiel'), ook de waarden die in 'Ronde 2', 'Ronde 3' enz. staan als dat van toepassing is. Dit kun je makkelijk kopiëren en plakken naar een tekstbestand. **Onbekend**

    - hoeveel punten je gehaald hebt. **0**


    PM gestuurt naar MSNMGH met pw verzoek om lid te kunnen worden van de subleague "Alleen voor echte toppers!"

    Conform opdracht 3 subleague aangemaakt "NAC wordt kampioen" beschrijving na opslaan gewijzigt. dit werkt goed zonder problemen.

    Na aanmaken subleague een reactie geplaatst dit werkt ook goed. Emoticons zijn echter niet beschikbaar

    Conform opdracht 5 geprobeert een subleague aan te maken met dezelfde naam. (niet mijn eigen subleague) Krijg melding: De subleague naam die je hebt gekozen bestaat al. (er wordt dus geen nieuwe aangemaakt.)

    Conform opdracht 5 geprobeert een subleague aan te maken met dezelfde naam. (heb dezelfde naam gekozen als mijn eigen subleague als aangemaakt in opdracht 3) Er wordt nu wel een nieuwe subleague aangemaakt met als subleague naam: De subleague naam die je hebt gekozen bestaat al.
    pi_77035545
    Wow, al een heel testrapport Dat is wel een perfecte tvp
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 23:24 schreef marco69040 het volgende:
    Als je via de link http://managers.fok.nl/voetbal/vbltest2010/aanmelden/stap/2 op feedback optie klikt en dan kiest voor:
    Voetbal
    maakt niet uit welke optie
    test
    test
    verzend

    komt er een error melding:
    Fout
    Er ging iets mis
    **********************************
    Link http://managers.fok.nl/voetbal/vbltest2010/faq en dan kiezen voor pm naar Fokmanagers geeft feedback pagina met hetzelfde probleem als hierboven
    Ah, vergeten te melden: de feedbackfunctie werkt niet in de manager.

    Ik denk echter dat een devver daar even naar moet kijken, aangezien dit 1 van de aanmeldstappen is.
    Light?
    quote:
    ....

    PM gestuurt naar MSNMGH met pw verzoek om lid te kunnen worden van de subleague "Alleen voor echte toppers!"
    De anderen kunnen jou ook een PM sturen, dat weet je?

    Dat zie je als je jezelf bij een subleague aan wilt melden
    quote:
    Conform opdracht 3 subleague aangemaakt "NAC wordt kampioen" beschrijving na opslaan gewijzigt. dit werkt goed zonder problemen.

    Na aanmaken subleague een reactie geplaatst dit werkt ook goed. Emoticons zijn echter niet beschikbaar
    Bedoel je hiermee een lijst van emoticons? Want ahgi werken de smileycodes zoals hier op het forum wel. Niet alle smileys werken, overigens.

    Wil je dat eens uitproberen? (ik zit zelf in de groep die zich na de eerste ronde aan moet melden, dus kan het even niet zelf testen )
    quote:
    Conform opdracht 5 geprobeert een subleague aan te maken met dezelfde naam. (niet mijn eigen subleague) Krijg melding: De subleague naam die je hebt gekozen bestaat al. (er wordt dus geen nieuwe aangemaakt.)
    Oke, dan klopt dat iig
    quote:
    Conform opdracht 5 geprobeert een subleague aan te maken met dezelfde naam. (heb dezelfde naam gekozen als mijn eigen subleague als aangemaakt in opdracht 3) Er wordt nu wel een nieuwe subleague aangemaakt met als subleague naam: De subleague naam die je hebt gekozen bestaat al.
    Huh? Dit is wel heel verrassend Dat moet even rechtgezet worden.

    De optie om twee keer een eigen subleague met dezelfde naam aan te maken was geloof ik nog niet eerder geprobeerd. Goed dat jij dat idee had!


    Edit: herhaal dat nog eens een keer, weer met dezelfde naam?
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_77036207
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 23:33 schreef Sally het volgende:
    Wow, al een heel testrapport Dat is wel een perfecte tvp
    [..]

    Ah, vergeten te melden: de feedbackfunctie werkt niet in de manager.

    Ik denk echter dat een devver daar even naar moet kijken, aangezien dit 1 van de aanmeldstappen is.
    Light?
    Ja, feedbackfunctie werkt niet. Was al bekend, staat dus al op de lijst met nog openstaande bugs.

    Met de andere punten wacht ik tot er meer informatie bekend is.
    pi_77038220
    Bij het aanmelden ben ik de volgende punten tegengekomen.

    Bij feedback staat de zin "Op deze pagina kun je je vragen stellen over deze manager"
    De zin loopt beter als je er neerzet "Op deze pagina kun je vragen stellen over deze manager"

    Bij de Faq staat onder kopje "Ik heb helemaal geen punten gekregen, waarom?"
    Daar staat po[p-up ipv pop up.
      woensdag 20 januari 2010 @ 01:18:23 #17
    120139 freiss
    Hertog Jan :9~
    pi_77038389
    tvp, voor als ik morgen nuchter ben
    HJ 14-punt-gift.
    Lijst met rukmateriaal!
    pi_77040658
    quote:
    Huh? Dit is wel heel verrassend Dat moet even rechtgezet worden.

    De optie om twee keer een eigen subleague met dezelfde naam aan te maken was geloof ik nog niet eerder geprobeerd. Goed dat jij dat idee had!


    Edit: herhaal dat nog eens een keer, weer met dezelfde naam?
    Nu net geprobeert. nu doet hij het niet. Maar zal vanavond nog een keer testen aangezien ik nu op mijn werk achter een grote firewall zit dus de condities hier zijn anders dan thuis.
      woensdag 20 januari 2010 @ 07:57:02 #19
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_77040864
    PM gehad. Ik ga even lezen/kijken.
      woensdag 20 januari 2010 @ 08:01:04 #20
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_77040902
    Zit op een raar bedrijfsnetwerk met fikse beveiliging.
    Had me net ingeschreven, wilde naar teammanagement gaan.
    Kreeg ik "je hebt je nog niet ingeschreven".
    Na een F5 deed hij het wel. Kan aan die beveiliging liggen denk ik.
      woensdag 20 januari 2010 @ 08:05:48 #21
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_77040937
    Speciale opdracht 6 ging tot nog toe prima.
    Verkoop kostte niets extra.

    Nu wachten tot de eerste ronde.
    pi_77041124
    Kan ik me nog afmelden? want het lijkt me te veel werk
      woensdag 20 januari 2010 @ 09:32:08 #23
    66090 MSNMGH
    never surrender
    pi_77042117
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 08:27 schreef Sporttv het volgende:
    Kan ik me nog afmelden? want het lijkt me te veel werk
    wie A zegt moet B zeggen

    opdracht 2, subleague aangemaakt, naam gewijzigd, text gewijzigd, gaat allemaal goed, als ik wachtwoord wijzig zie ik nergens een bevestiging, weet pas of dit is gelukt als anderen zich proberen aan te melden, eerste PM is ontvangen en wachtwoord verstuurd.

    opdracht 5, bij aanmaken subleague die al bestaat, zowel van mezelf als van een andere met en zonder wachtwoord komt melding subleague bestaat al!

    aanmaken team zonder problemen verlopen, ook aanmelden bij andere subleagues is gelukt!!
    pi_77043190
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 08:01 schreef SnuggLe het volgende:
    Zit op een raar bedrijfsnetwerk met fikse beveiliging.
    Had me net ingeschreven, wilde naar teammanagement gaan.
    Kreeg ik "je hebt je nog niet ingeschreven".
    Na een F5 deed hij het wel. Kan aan die beveiliging liggen denk ik.
    Gewoon een proxy server met caching. HEb ik ook altijd last van. Op de oude FOK!sport site had ik altijd dat als ik een reactie postte dat ik eerst moest F5-en voor ik hem zag. Was vooral irritant als ik een nieuwsbericht wilde wijzigen in de admin

    Anyway: mijn bevindingen:

    Eerste keer team vastleggen:

    Verkopen:
    Verkoopkosten: (0%)
    Aankopen:
    Wissels:
    Totaal: ¤ 0
    Budget: ¤ 48.125
    Na aankoop: ¤ 48.125

    Na 1x wisselen:

    Verkopen:
    Verkoopkosten: (0%)
    Aankopen:
    Wissels:
    Totaal: ¤ 0
    Budget: ¤ 48.125
    Na aankoop: ¤ 23.125


    EXTRA OPDRACHTEN:

    5) Dubbele subleague: De subleague naam die je hebt gekozen bestaat al. Ook met kleine letters ipv hoofdletters deze melding.
    6) Wisselen in eerste ronde: Gaat goed, zonder transferkosten! Zie hierboven.

    Samengevat:

    Tot nu toe geen fouten of rare dingen tegengekomen.

    edit: zou iemand mijn subleague Wachtwoord is test even willen joinen om te testen of de password functie werkt?
    Vicariously I live while the whole world dies
    pi_77046604
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 01:07 schreef Assenaar het volgende:
    Bij het aanmelden ben ik de volgende punten tegengekomen.

    Bij feedback staat de zin "Op deze pagina kun je je vragen stellen over deze manager"
    De zin loopt beter als je er neerzet "Op deze pagina kun je vragen stellen over deze manager"
    Dat is er 1 voor de devver, die tekst kan ik niet zomaar veranderen.
    quote:
    Bij de Faq staat onder kopje "Ik heb helemaal geen punten gekregen, waarom?"
    Daar staat po[p-up ipv pop up.
    Die zou gefixt moeten zijn
    Kijk nog eens?
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')