SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Website:
www.dakar.com
Eerste uitzending:
Eurosport: 1 januari 20.00uur
[ Bericht 28% gewijzigd door motorbloempje op 01-01-2010 17:52:22 ]Ja doei.
Zou kunnen, maar om nu elke dag op mijn laptopje te kijken 's avonds is ook zoiets. Zijn die uitzendingen weer rond middernacht zoals altijd?quote:
zie schema in de OPquote:Op vrijdag 1 januari 2010 17:53 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar om nu elke dag op mijn laptopje te kijken 's avonds is ook zoiets. Zijn die uitzendingen weer rond middernacht zoals altijd?
Ok, die OP had ik eigenlijk nog helemaal niet gelezenquote:Op vrijdag 1 januari 2010 17:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
zie schema in de OP
wij hebben vorig jaar ook met regelmaat op de laptop gekeken als we weer eens niet thuis waren rond het uitzendtijdstip, werkt prima
Ik heb dat vorig jaar wel vaak gedaan. Had ik geen tijd om te kijken, dus dan maar de herhaling of terug kijken op Internet. Ideaal.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 17:53 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar om nu elke dag op mijn laptopje te kijken 's avonds is ook zoiets. Zijn die uitzendingen weer rond middernacht zoals altijd?
Inderdaadquote:Op vrijdag 1 januari 2010 22:55 schreef PkrMart het volgende:
Mooie jump van Gordon
Ja kak, daar heb je het al, dat moet ik alweer missenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:20 schreef motorbloempje het volgende:
Vergeet straks niet, 14.00uur Dakar op RTL7!!!
Is herhaling van pre-proloog in Valkenswaard dus veel mis je niet.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ja kak, daar heb je het al, dat moet ik alweer missen
Inderdaadquote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:17 schreef motorbloempje het volgende:
"zat ik een dag voor die race nog 20 broeken korter te maken............ dat doe ik nu niet meer hoor... "
Annie
'dat kan toch niet, met de camper door die woestijn..'quote:
Daar zijn ook gewone wegen, hoor.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
'dat kan toch niet, met de camper door die woestijn..'
Historische beelden . Was een mooie docu . Dakar-Fan meldt zich. Vorig jaar vrijwel niets meegekregen, was toch te sceptisch over Zuid-Afrika. Dit jaar wel weer volgenquote:
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:55 schreef 3FMaster het volgende:
[..]
Historische beelden . Was een mooie docu . Dakar-Fan meldt zich. Vorig jaar vrijwel niets meegekregen, was toch te sceptisch over Zuid-Afrika. Dit jaar wel weer volgen
Het is nog steeds niet terug in Zuid-Afrika hoorquote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:55 schreef 3FMaster het volgende:
[..]
Historische beelden . Was een mooie docu . Dakar-Fan meldt zich. Vorig jaar vrijwel niets meegekregen, was toch te sceptisch over Zuid-Afrika. Dit jaar wel weer volgen
dat ja.. ik krijg dan echt een brok in m'n keel, zo zit ik van die beelden te genieten.. zou er aardig wat voor over hebben om ooit met zoiets mee te doen...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:52 schreef Steffie het volgende:
Mooie documentaire was dat. Hulde voor de makers.
Ja, weet ikquote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het is nog steeds niet terug in Zuid-Afrika hoor
Crisis.. Transport business ligt op zijn kont en dan moet je dure onnodige uitgaven schrappen. Verder denk ik dat ze sowieso meer Afrika minded zijn.quote:Op zondag 3 januari 2010 00:21 schreef vivelafete het volgende:
Waarom doet Gerard de Rooy eigenlijk niet mee?
Gerard is geblesseerd. Hij loopt rond in een corset na zijn crash in de Silk Way Rallyquote:Op zondag 3 januari 2010 00:23 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Crisis.. Transport business ligt op zijn kont en dan moet je dure onnodige uitgaven schrappen. Verder denk ik dat ze sowieso meer Afrika minded zijn.
Okay, dank!quote:Op zondag 3 januari 2010 00:23 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Crisis.. Transport business ligt op zijn kont en dan moet je dure onnodige uitgaven schrappen. Verder denk ik dat ze sowieso meer Afrika minded zijn.
dat ook nog ja.. Maar hij heeft zich ook niet ingeschreven. Geen Dakar was het plan van het begin.quote:Op zondag 3 januari 2010 00:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gerard is geblesseerd. Hij loopt rond in een corset na zijn crash in de Silk Way Rally
Beckx zit bij de Rooij en Stacey weet ik eigenlijk niet maar lijkt me dat de crisis ook daar toeslaat.quote:Op zondag 3 januari 2010 00:28 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Okay, dank!
Voor Stacey en Bekx de zelfde reden?
Inmiddels erger:quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:03 schreef jpjedi het volgende:
tnx
Slecht nieuws trouwens: http://www.nu.nl/sport/21(...)bij-dakar-rally.html
Ow shit . Ik bedoelde idd Zuid-Amerika in plaats van Afrika.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:28 schreef motorbloempje het volgende:
je postte dat je sceptisch was over Zuid-Afrika ik neem aan dat je Amerika bedoelde
Ja helaas hebben de ze DRM servers weer eens van stal gehaaldquote:Op zondag 3 januari 2010 11:59 schreef 3FMaster het volgende:
Ook weer een onzin dat je moet betalen om de uitzending van RTL 7 terug te kijken.
MAN team is opgeheven. Stacey heeft nog wel een poging gedaan om het team terug te kopen maar dat is niet gleukt.quote:Op zondag 3 januari 2010 00:28 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Okay, dank!
Voor Stacey en Bekx de zelfde reden?
Wuf is toch terug gegaan om een ander uit het equipe te helpen?quote:Op zondag 3 januari 2010 09:44 schreef eNaSnI het volgende:
Wuf van Ginkel binnen op vijf kwartier, dat zal vast anders in de plannen gestaan hebben Zelfs Edwin van Ginkel was nog sneller, namelijk een uur van de leider (in een assistentie truck). Dit is een zware klap voor het Ginaf Rally Power team en het zal wel een heftige nacht zijn geweest om alle trucks weer wedstrijd gereed te krijgen.
wat heeft die een pech zegquote:Op zondag 3 januari 2010 14:44 schreef Hammer20 het volgende:
Na 8 kilometer op special vandaag staat Verhoeven (motor) stil
ja, vd Brinkquote:Op zondag 3 januari 2010 14:43 schreef Hammer20 het volgende:
[..]
Wuf is toch terug gegaan om een ander uit het equipe te helpen?
Met zo'n zwaargewicht omvallen heeft meestal aardig wat impact. Helaas dusdanig dat de rolkooi enrnstig beschadigd is. Gelukkig wel zijn functie volbracht en de inzittenden voldoende beschermd om eruit te kunnen komen!quote:
Waar heb jij je inburgeringscursus gedaan? Die kan ik ten zeerste afradenquote:Op zondag 3 januari 2010 15:48 schreef Breaker.Faker het volgende:
Deze flimpje is beter zit een betere muziek onder. http://www.amt.nl/web/Videos/Dakar-Video-DAF-TurboTwin-1988.htm
We kennen na 1 dag ook een eerste Nederlandse uitvaller. Van den Brink Rallysport is tijdens een crash zwaar beschadigd.
Ben benieuwd wie nu de Russen kunnen stoppen.
Arme Frans. Nu al een goede positie in de eindklassering door de plee.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:44 schreef Hammer20 het volgende:
Na 8 kilometer op special vandaag staat Verhoeven (motor) stil
Knap klote, maar gezien de impact wel een verstandige keuze.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:57 schreef jpjedi het volgende:
[..]
ja, vd Brink
[ afbeelding ]
ASO heeft de boel afgekeurd en ze liggen eruit.
quote:Op zondag 3 januari 2010 15:16 schreef Hammer20 het volgende:
lijkt wel alsof ze een steen hebben geraakt en daarna over de kop geslagen zijn
[edit] leider bij de auto's, Roma, is er met een paar salto's afgegaan en kon na 15 minuten weer verder
quote:Op zondag 3 januari 2010 00:21 schreef jpjedi het volgende:
tomeck is gecrashed en vd brink is er vol ingereden. Zijn wel binnen.
Edit: Lammers is ook gecrashed
owh godsamme.. en hij had al 34 minuten achterstandquote:Op zondag 3 januari 2010 14:44 schreef Hammer20 het volgende:
Na 8 kilometer op special vandaag staat Verhoeven (motor) stil
ja! wij dus vanochtend van plan om bij het ontbijt te gaan kijken dus nu net maar zitten kijken..quote:Op zondag 3 januari 2010 11:59 schreef 3FMaster het volgende:
Ook weer een onzin dat je moet betalen om de uitzending van RTL 7 terug te kijken.
van Deijne ook goed gereden vandaag inderdaadquote:Op zondag 3 januari 2010 18:17 schreef existenz het volgende:
Knuiman wordt de NL troef samen met Van Deijne dit jaar denk ik zo
quote:Op zondag 3 januari 2010 11:59 schreef 3FMaster het volgende:
Ook weer een onzin dat je moet betalen om de uitzending van RTL 7 terug te kijken.
quote:Op zondag 3 januari 2010 18:17 schreef existenz het volgende:
Knuiman wordt de NL troef samen met Van Deijne dit jaar denk ik zo
Och jezus, RTL ten voeten uitquote:Op zondag 3 januari 2010 22:52 schreef UberPhreak het volgende:
Te triest voor woorden,
-betalen om online de uitzending te kijken als je hem gemist hebt
-irritante reclamezut in beeld tijdens de uitzending
nog vergeten, er is natuurlijk ook een smsdienstquote:
inderdaad.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
Kalf weer zeker? Bij hem weet je van alles, behalve wie er gewonnen heeft.
Ik weet niet of ze de enige zijn dit jaar. Voorheen waren er wel meer 2wd wagens bij, maar nooit veel.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:52 schreef UberPhreak het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de hummers het dit jaar doen, op een of andere manier vind ik dat nu het sypatiekste team. Een beetje de underdog ofzo, ze zijn de enige 2wd wagens begreep ik?
Ze zien er wel vet uit, en lekker dwars door de bocht geeft ook veel sensatie voor de kijkersquote:Op maandag 4 januari 2010 14:09 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze de enige zijn dit jaar. Voorheen waren er wel meer 2wd wagens bij, maar nooit veel.
Robby Gordon is ook een hele sympathieke en aardige vent. Een echte sportman. Ik heb hem wel eens ontmoet voorheen bij de start van Dakar en hem een beetje leren kennen. Jammer dat hij Hummer rijdt zou ik haast zeggen, want als hij echt goed materieel bij had zou hij meer kunnen bereiken denk ik. Hummer blijft natuurlijk Amerikaanse troep.
Is waar. Bijvoorbeeld Monster Energy heeft gewoon het imago om ruwe en spectaculaire sporten te sponsoren. Daar hoort gewoon een Hummer bij zeg maar. Precies wat je zegt dus.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:34 schreef UberPhreak het volgende:
[..]
Ze zien er wel vet uit, en lekker dwars door de bocht geeft ook veel sensatie voor de kijkers
Wel een goede strategie: sponsors vinden dat wel gaaf, en je hoeft niet eens eerste te worden ervoor
quote:Op maandag 4 januari 2010 14:09 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze de enige zijn dit jaar. Voorheen waren er wel meer 2wd wagens bij, maar nooit veel.
Robby Gordon is ook een hele sympathieke en aardige vent. Een echte sportman. Ik heb hem wel eens ontmoet voorheen bij de start van Dakar en hem een beetje leren kennen. Jammer dat hij Hummer rijdt zou ik haast zeggen, want als hij echt goed materieel bij had zou hij meer kunnen bereiken denk ik. Hummer blijft natuurlijk Amerikaanse Chinese troep.
De buggies (o.a. Fast&Speed, Gache en McRae) zijn RWD.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:52 schreef UberPhreak het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de hummers het dit jaar doen, op een of andere manier vind ik dat nu het sypatiekste team. Een beetje de underdog ofzo, ze zijn de enige 2wd wagens begreep ik?
Of die Hummer ook maar iets met een Hummer te maken heeft. Is gewoon een buizenchassis met dikke V8 van Chevrolet.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:09 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Hummer blijft natuurlijk Amerikaanse troep.
Designed by Americans. En die dikke V8 van Chevy met die automaat is ook niet echt een betrouwbaarheidswonder.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:58 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
De buggies (o.a. Fast&Speed, Gache en McRae) zijn RWD.
[..]
Of die Hummer ook maar iets met een Hummer te maken heeft. Is gewoon een buizenchassis met dikke V8 van Chevrolet.
Elfrink ook netjes!quote:
Te weinig getest?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 09:27 schreef Paracelsus het volgende:
Alle McRae-buggoes er zo ongeveer uit. De enkeling die nog wel in de race is zoals Coronel moet zich laten voortslepen door een vrachtwagen om de finish te kunnen halen.
Valt me toch erg tegen, van te voren scheen dat ding zo betrouwbaar te zijn...weinig wat kapot kon ect, volgens mij gaat alles aan dat ding kapotquote:Op dinsdag 5 januari 2010 09:27 schreef Paracelsus het volgende:
Alle McRae-buggoes er zo ongeveer uit. De enkeling die nog wel in de race is zoals Coronel moet zich laten voortslepen door een vrachtwagen om de finish te kunnen halen.
Maar als je er als een verrekte mongol mee over rotsen gaat rijden, dan gaat ie wel kapot. Geen idee of ze dat gedaan hebben, maar alles kan wel wat makkelijker kapot dan bij de normale auto's en ze kunnen ook wat meer waardoor je meer risico's neemt.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:16 schreef 3p0x het volgende:
[..]
Valt me toch erg tegen, van te voren scheen dat ding zo betrouwbaar te zijn...weinig wat kapot kon ect, volgens mij gaat alles aan dat ding kapot
Uiteraard maar de Mcrae is er voor gebouwt en er is mee getest, te weinig denk ikquote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:25 schreef existenz het volgende:
[..]
Maar als je er als een verrekte mongol mee over rotsen gaat rijden, dan gaat ie wel kapot. Geen idee of ze dat gedaan hebben, maar alles kan wel wat makkelijker kapot dan bij de normale auto's en ze kunnen ook wat meer waardoor je meer risico's neemt.
Zal wel weer overmoed zijn, zoals zo vaak de oorzaak van problemen in Dakar is.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:16 schreef 3p0x het volgende:
[..]
Valt me toch erg tegen, van te voren scheen dat ding zo betrouwbaar te zijn...weinig wat kapot kon ect, volgens mij gaat alles aan dat ding kapot
Ik had me TV al aanstaan gelukkig anders had ik het ook gemist.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 23:25 schreef motorbloempje het volgende:
nou, die falers van rtl waren te vroeg met uitzenden!
Stond op de gids (internet en TT) dat het 22.40 begon, dus ik 22.35 tv aan; is het al sinds ongeveer 22.15 bezig...
was om 22.55 ofzo afgelopen, bijna niets gezien dus!
Ah kijk, vandaar! Ik zette om 23.15 aan voor de laatste vijf minuten, maar kreeg één of andere gare film. Dit verklaart een hoop .quote:Op dinsdag 5 januari 2010 23:25 schreef motorbloempje het volgende:
nou, die falers van rtl waren te vroeg met uitzenden!
Stond op de gids (internet en TT) dat het 22.40 begon, dus ik 22.35 tv aan; is het al sinds ongeveer 22.15 bezig...
was om 22.55 ofzo afgelopen, bijna niets gezien dus!
Ik heb de TV om 22:45 aangezet, maar liefst 10 minuten kunnen kijken .. Maarrrr wel ff nog de turbotwin gezien, machtig apparaat dat het is.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 23:25 schreef motorbloempje het volgende:
nou, die falers van rtl waren te vroeg met uitzenden!
Stond op de gids (internet en TT) dat het 22.40 begon, dus ik 22.35 tv aan; is het al sinds ongeveer 22.15 bezig...
was om 22.55 ofzo afgelopen, bijna niets gezien dus!
Ah top dat wist ik nog nietquote:Op woensdag 6 januari 2010 14:08 schreef motorbloempje het volgende:
18.00 is de herhaling op tv... zet dus maar om half 6 aan......
En ook die ga ik weer missenquote:Op woensdag 6 januari 2010 14:08 schreef motorbloempje het volgende:
18.00 is de herhaling op tv... zet dus maar om half 6 aan......
Jammer dat het alleen over de motoren en autos gaat De trucks dat is dakar voor mijquote:Op woensdag 6 januari 2010 19:36 schreef Hammer20 het volgende:
Dit is een you-tube samenvatting van Dakar zelf.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 23:28 schreef UberPhreak het volgende:
hoe vaker die robbie gordon voorbij komt met die hummer hoe gaver die bak is
Meer spectakel plz
Zo ontzettend gespeeld en irritant. Daar kunnen ze beter maar meteen mee stoppen, maar het zal eerder erger worden ben ik bang dan minder.quote:Op woensdag 6 januari 2010 23:03 schreef UberPhreak het volgende:
een zakje autodrop...
JEE DAAR HAD IK NET ZIN IN BEDANKT is de reactie
omg
Het ziet er bij Gordon inderdaad wel ontzettend mooi uit.quote:Op woensdag 6 januari 2010 23:28 schreef UberPhreak het volgende:
hoe vaker die robbie gordon voorbij komt met die hummer hoe gaver die bak is
Meer spectakel plz
Inderdaad, zeer irritant.quote:Op woensdag 6 januari 2010 23:03 schreef UberPhreak het volgende:
een zakje autodrop...
JEE DAAR HAD IK NET ZIN IN BEDANKT is de reactie
omg
SPOILERJa doei.
k, dan had ik het toch goed begrepenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 09:41 schreef motorbloempje het volgende:
special is 600 (!!!!) km lang. ze hebben tot zaterdag 6 uur, locale tijd, de tijd om binnen te komen. fesfes is geen pretje!
Is er een site die een beetje wordt geüpdate qua uitslagen?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 09:41 schreef motorbloempje het volgende:
special is 600 (!!!!) km lang. ze hebben tot zaterdag 6 uur, locale tijd, de tijd om binnen te komen. fesfes is geen pretje!
http://tenharkeldakar.nl/2010/index.php?page=live&type=C&stand=Squote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:16 schreef 3FMaster het volgende:
[..]
Is er een site die een beetje wordt geüpdate qua uitslagen?
Ja, en hij krijgt het snot voor de ogen gereden door Wouter vd Beek met de Kia Sorento.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:56 schreef 3FMaster het volgende:
Wat ziet die Coronel eruit zeg, wat heeft hij afgezien
Ja, onze Pol eruit, dan zij ook maarquote:
Wat heeft ie bereikt?quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:17 schreef TargaFlorio het volgende:
Frans Verhoeven
Jammer van die pech in de eerste 2 dagen.
Etappeoverwinning .quote:
Zoooo... da's wel heel netjes! Dan is het helemaal kut van die pech de eerste dagen, maar dit is dan toch wel een motivatie natuurlijkquote:
maar vanwege tijdcompensatie voor een aantal rijders welke de verkeerde weg in gestuurd werden door een politieagent lijkt hij de overwinning verloren te hebbenquote:
Only @ Dakarquote:Op donderdag 14 januari 2010 08:37 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
maar vanwege tijdcompensatie voor een aantal rijders welke de verkeerde weg in gestuurd werden door een politieagent lijkt hij de overwinning verloren te hebben
Is onderstaande echt waar?quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:58 schreef 3p0x het volgende:
[..]
Idd wat een trieste bende...word steeds erger....
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=20722quote:SANTIAGO - Doordat Pascal de Baar eergisteren opnieuw de route opgestuurd was door de organisatie om een andere deelnemer uit het vrachtwagenklassement overeind te helpen, kon De Baar pas heel laat beginnen aan de negende etappe waardoor hij als laatste deelnemer op het parcours was. Het gevolg was dat toen de Baar in de problemen kwam er niemand meer op het parcours was om hem te assisteren en hij daardoor veel te laat in het bivak arriveerde. Hij kreeg een startverbod voor etappe van gisteren en mistte deze zelfs.
Het team Prodakar heeft nu bij de A.S.O aangeklopt met het feit dat Pascal de Baar en zijn mannen nu uit de race zijn nadat zij door de organisatie gevraagd waren om te helpen. De organisatie neemt de aanvraag in behandeling en zal hier later op terugkomen.
Klopt. De Rooy en Stacey konden nog competitief zijn tegenover de Kamazzen.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:57 schreef TargaFlorio het volgende:
Bij de auto's wordt een 2e fabrieksteam gemist. X-Raid doet natuurlijk erg haar best, maar als semi-fabrieksteam kunnen ze over de hele rally gezien niet het niveau halen wat VW doet.
Bij de trucks, voor de meeste Nederlanders toch het belangrijkste, worden De Rooy, Stacey en in mindere mate Beckx gemist.
Ook maar enigszins hoor. Eigenlijk hebben zij ook geen kans tegen de Kamazzen. Is dat eigenlijk een fabrieksteam? Een volwaardige bedoel ik? De Rooy deed immers alles toch zelf met geld van DAF?quote:Op zondag 17 januari 2010 23:00 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Klopt. De Rooy en Stacey konden nog competitief zijn tegenover de Kamazzen.
Tsja, de Nederlandse teams zijn niet meer dan amateurs eigenlijk, dus in dat opzicht doen ze het gewoon goed.quote:Op maandag 18 januari 2010 11:44 schreef TargaFlorio het volgende:
Kamaz is 100% fabrieksteam. Henk (die moeten we er toch inhouden he ) en Kabirov Bierhof rijden door het hele jaar rallies. Kortom dat team is het hele jaar met rally bezig.
Onzin. Heb je ooit de hobbyisten in de top mee zien rijden?quote:Op maandag 18 januari 2010 16:27 schreef Xaobotnik het volgende:
Inderdaad. Al moet wel gezegd worden dat ze wel flinke steun krijgen van hun merk, en we de truckrallysport ook niet moeten overschatten. Als mensen al in de top kunnen meerijden zonder het als vaste bezigheid te hebben, is dat wellicht gewoon het verschil en zijn de Kamazzen helemaal niet zo ongebreikbaar wanneer je je ervoor zou geven. Het is echter zo dat niemand het geld voor een dergelijke onaantrekkelijke sport over heeft. Want wanneer wordt er nu veel naar truckrally gekeken? Alleen tijdens Dakar.
Met een goede truck kun je al in de top meerijden.
Ligt eraan wat je bedoelt met 'hobyisten'. Ik heb het over het verschil van de profs tov de niet-profs, en dat deze te klein is.quote:Op maandag 18 januari 2010 16:49 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Onzin. Heb je ooit de hobbyisten in de top mee zien rijden?
Je doet alsof ik stel dat het één het ander kan uitsluiten. Een goede truck moet een goed team achter zitten, anders wordt het behalen van de finish al een hele opgave.quote:Dakar win je niet met een goede truck. Dat hebben ontzettend veel mensen voorheen al bewezen. Dakar win je met een samenspel van een goede truck, een goede chauffeur, een goed team, genoeg materiaal, etc etc. En allemaal in superlatieven gesproken natuurlijk.
Hobbyisten zijn de mensen die meedoen omdat ze het mooi en leuk vinden. Mensen als Stacey en de Rooy hebben gewoon een bedrijf wat Dakar heet waar bijvoorbeeld 5 monteurs een heel jaar fulltime werken, 2 coördinators en nog een directeur. Dat heeft niets meer met amateurisme te maken, dat is gewoon een vol jaar beulen voor een Dakar prestatie.quote:Op woensdag 20 januari 2010 17:14 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je bedoelt met 'hobyisten'. Ik heb het over het verschil van de profs tov de niet-profs, en dat deze te klein is.
Jij stelt dat je de truckklasse niet moet overschatten omdat mensen die niet als beroep "Dakar-rijder" hebben in de top mee kunnen doen en daarom de Kamazzen niet zo ongrijpbaar zijn.quote:[..]
Je doet alsof ik stel dat het één het ander kan uitsluiten. Een goede truck moet een goed team achter zitten, anders wordt het behalen van de finish al een hele opgave.
Dus? Als de trucks binnen de regels vallen dan is daar niks mis mee.quote:Op woensdag 20 januari 2010 18:44 schreef Alexxxxx het volgende:
Groot verschil tussen Kamaz en Ginaf aan de ene kant en de rest van de trucks aan de andere kant, is dat ik als ik morgen naar Ginaf of Kamaz bel voor een Dakar truck voor 2011, en ik heb mn geld voor elkaar, dan staat dat ding er gewoon op tijd. De andere teams heeft de motor en cabine van het merk op de grille, maar verder vaak weinig te maken met trucks die we van dat merk op de weg zien... eigenbouw van de teams...
Maak dan 2 klassementen, één voor protos en een voor 'standaard' trucks... (idem bij personenwagens btw)quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:36 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dus? Als de trucks binnen de regels vallen dan is daar niks mis mee.
Chauffeurs die "slechts wat testen" doen en verder amper rallyervaring hebben zullen dan ook geen Dakar winnen. Daarvoor moet toch wel een en ander getrained worden natuurlijk.quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:35 schreef TargaFlorio het volgende:
Bij De Rooy en Ginaf mogen dan een aantal mensen fulltime bezig zijn met Dakar maar voor de bestuurders geldt dat natuurlijk niet. Die doen naast Dakar hoogstens wat testen in Frankrijk en Noord-Afrika. Dat is natuurlijk ook een groot verschil met Henk en Bierhof.
Als je MAN op dit moment belt hebben ze ook nog wel wat wagens voor je klaarstaan hoorquote:Op woensdag 20 januari 2010 19:39 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Maak dan 2 klassementen, één voor protos en een voor 'standaard' trucks... (idem bij personenwagens btw)
2ehandsjes tellen nietquote:Op woensdag 20 januari 2010 19:41 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Als je MAN op dit moment belt hebben ze ook nog wel wat wagens voor je klaarstaan hoor
Bij het motorenklassement een tweewieler, algemeen eenterreinwagen, en bij dr vrachtwgaens een Kamazquote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:56 schreef Barcaconia het volgende:
Wie heeft Dakar eigenlijk gewonnen dit jaar?
Dit is echt de eerste keer in 6 jaar dat ik nog geen anderhalve seconde Dakar op TV heb gezien geloof ikquote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Bij het motorenklassement een tweewieler, algemeen eenterreinwagen, en bij dr vrachtwgaens een Kamaz
gok ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |