k, dan had ik het toch goed begrepenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 09:41 schreef motorbloempje het volgende:
special is 600 (!!!!) km lang. ze hebben tot zaterdag 6 uur, locale tijd, de tijd om binnen te komen. fesfes is geen pretje!
Is er een site die een beetje wordt geüpdate qua uitslagen?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 09:41 schreef motorbloempje het volgende:
special is 600 (!!!!) km lang. ze hebben tot zaterdag 6 uur, locale tijd, de tijd om binnen te komen. fesfes is geen pretje!
http://tenharkeldakar.nl/2010/index.php?page=live&type=C&stand=Squote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:16 schreef 3FMaster het volgende:
[..]
Is er een site die een beetje wordt geüpdate qua uitslagen?
Ja, en hij krijgt het snot voor de ogen gereden door Wouter vd Beek met de Kia Sorento.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:56 schreef 3FMaster het volgende:
Wat ziet die Coronel eruit zeg, wat heeft hij afgezien
Ja, onze Pol eruit, dan zij ook maarquote:
Wat heeft ie bereikt?quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:17 schreef TargaFlorio het volgende:
Frans Verhoeven
Jammer van die pech in de eerste 2 dagen.
Etappeoverwinning .quote:
Zoooo... da's wel heel netjes! Dan is het helemaal kut van die pech de eerste dagen, maar dit is dan toch wel een motivatie natuurlijkquote:
maar vanwege tijdcompensatie voor een aantal rijders welke de verkeerde weg in gestuurd werden door een politieagent lijkt hij de overwinning verloren te hebbenquote:
Only @ Dakarquote:Op donderdag 14 januari 2010 08:37 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
maar vanwege tijdcompensatie voor een aantal rijders welke de verkeerde weg in gestuurd werden door een politieagent lijkt hij de overwinning verloren te hebben
Is onderstaande echt waar?quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:58 schreef 3p0x het volgende:
[..]
Idd wat een trieste bende...word steeds erger....
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=20722quote:SANTIAGO - Doordat Pascal de Baar eergisteren opnieuw de route opgestuurd was door de organisatie om een andere deelnemer uit het vrachtwagenklassement overeind te helpen, kon De Baar pas heel laat beginnen aan de negende etappe waardoor hij als laatste deelnemer op het parcours was. Het gevolg was dat toen de Baar in de problemen kwam er niemand meer op het parcours was om hem te assisteren en hij daardoor veel te laat in het bivak arriveerde. Hij kreeg een startverbod voor etappe van gisteren en mistte deze zelfs.
Het team Prodakar heeft nu bij de A.S.O aangeklopt met het feit dat Pascal de Baar en zijn mannen nu uit de race zijn nadat zij door de organisatie gevraagd waren om te helpen. De organisatie neemt de aanvraag in behandeling en zal hier later op terugkomen.
Klopt. De Rooy en Stacey konden nog competitief zijn tegenover de Kamazzen.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:57 schreef TargaFlorio het volgende:
Bij de auto's wordt een 2e fabrieksteam gemist. X-Raid doet natuurlijk erg haar best, maar als semi-fabrieksteam kunnen ze over de hele rally gezien niet het niveau halen wat VW doet.
Bij de trucks, voor de meeste Nederlanders toch het belangrijkste, worden De Rooy, Stacey en in mindere mate Beckx gemist.
Ook maar enigszins hoor. Eigenlijk hebben zij ook geen kans tegen de Kamazzen. Is dat eigenlijk een fabrieksteam? Een volwaardige bedoel ik? De Rooy deed immers alles toch zelf met geld van DAF?quote:Op zondag 17 januari 2010 23:00 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Klopt. De Rooy en Stacey konden nog competitief zijn tegenover de Kamazzen.
Tsja, de Nederlandse teams zijn niet meer dan amateurs eigenlijk, dus in dat opzicht doen ze het gewoon goed.quote:Op maandag 18 januari 2010 11:44 schreef TargaFlorio het volgende:
Kamaz is 100% fabrieksteam. Henk (die moeten we er toch inhouden he ) en Kabirov Bierhof rijden door het hele jaar rallies. Kortom dat team is het hele jaar met rally bezig.
Onzin. Heb je ooit de hobbyisten in de top mee zien rijden?quote:Op maandag 18 januari 2010 16:27 schreef Xaobotnik het volgende:
Inderdaad. Al moet wel gezegd worden dat ze wel flinke steun krijgen van hun merk, en we de truckrallysport ook niet moeten overschatten. Als mensen al in de top kunnen meerijden zonder het als vaste bezigheid te hebben, is dat wellicht gewoon het verschil en zijn de Kamazzen helemaal niet zo ongebreikbaar wanneer je je ervoor zou geven. Het is echter zo dat niemand het geld voor een dergelijke onaantrekkelijke sport over heeft. Want wanneer wordt er nu veel naar truckrally gekeken? Alleen tijdens Dakar.
Met een goede truck kun je al in de top meerijden.
Ligt eraan wat je bedoelt met 'hobyisten'. Ik heb het over het verschil van de profs tov de niet-profs, en dat deze te klein is.quote:Op maandag 18 januari 2010 16:49 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Onzin. Heb je ooit de hobbyisten in de top mee zien rijden?
Je doet alsof ik stel dat het één het ander kan uitsluiten. Een goede truck moet een goed team achter zitten, anders wordt het behalen van de finish al een hele opgave.quote:Dakar win je niet met een goede truck. Dat hebben ontzettend veel mensen voorheen al bewezen. Dakar win je met een samenspel van een goede truck, een goede chauffeur, een goed team, genoeg materiaal, etc etc. En allemaal in superlatieven gesproken natuurlijk.
Hobbyisten zijn de mensen die meedoen omdat ze het mooi en leuk vinden. Mensen als Stacey en de Rooy hebben gewoon een bedrijf wat Dakar heet waar bijvoorbeeld 5 monteurs een heel jaar fulltime werken, 2 coördinators en nog een directeur. Dat heeft niets meer met amateurisme te maken, dat is gewoon een vol jaar beulen voor een Dakar prestatie.quote:Op woensdag 20 januari 2010 17:14 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je bedoelt met 'hobyisten'. Ik heb het over het verschil van de profs tov de niet-profs, en dat deze te klein is.
Jij stelt dat je de truckklasse niet moet overschatten omdat mensen die niet als beroep "Dakar-rijder" hebben in de top mee kunnen doen en daarom de Kamazzen niet zo ongrijpbaar zijn.quote:[..]
Je doet alsof ik stel dat het één het ander kan uitsluiten. Een goede truck moet een goed team achter zitten, anders wordt het behalen van de finish al een hele opgave.
Dus? Als de trucks binnen de regels vallen dan is daar niks mis mee.quote:Op woensdag 20 januari 2010 18:44 schreef Alexxxxx het volgende:
Groot verschil tussen Kamaz en Ginaf aan de ene kant en de rest van de trucks aan de andere kant, is dat ik als ik morgen naar Ginaf of Kamaz bel voor een Dakar truck voor 2011, en ik heb mn geld voor elkaar, dan staat dat ding er gewoon op tijd. De andere teams heeft de motor en cabine van het merk op de grille, maar verder vaak weinig te maken met trucks die we van dat merk op de weg zien... eigenbouw van de teams...
Maak dan 2 klassementen, één voor protos en een voor 'standaard' trucks... (idem bij personenwagens btw)quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:36 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dus? Als de trucks binnen de regels vallen dan is daar niks mis mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |