Welke zijn er nog meer?
- Men At Work (van de hit 'Down Under')
- Midnight Oil (van 'Beds are Burning')
- Nick Cave is oorspronkelijk ook Australisch, wel een beetje vergezocht misschien
quote:Da's te subtiel. Tim en Nick Finn komen geloof ik wel uit Australie. En wat maakt het uit. De muziek is leuk genoeg.
Op maandag 29 april 2002 22:55 schreef Zander het volgende:
Hmm... ik herinner me nu ineens dat Crowded House niet uit Australie komt, maar uit Nieuw-Zeeland. Subtiel verschil...
quote:Nieuw Zeeland.
Op maandag 29 april 2002 22:58 schreef Vava het volgende:[..]
Da's te subtiel. Tim en Nick Finn komen geloof ik wel uit Australie. En wat maakt het uit. De muziek is leuk genoeg.
Net als Split Enz.
Ouwe shit, maar oh zo goed.
quote:Hé maar ik ken er geen 1 van
Op maandag 29 april 2002 23:09 schreef tong80 het volgende:
Lime Spiders.
Hoodoo Gurus.
Scientists.
The New Christs.
The Celibate Rifles.
Eastern Dark.
Died Pretty.
The Go-Betweens.Ouwe shit, maar oh zo goed.
quote:Oh, moest dat dan ?
Lime Spiders.
Hoodoo Gurus.
Scientists.
The New Christs.
The Celibate Rifles.
Eastern Dark.
Died Pretty.
Olivia Newton John.
[Dit bericht is gewijzigd door ABC-tje op 30-04-2002 00:19]
quote:Ik heb die CD hier thuis ik kon hem alleen niet vinden maar uiteindelijk heb ik hem toch kunnen vinden. Staat indd wel wat op.
Op maandag 29 april 2002 23:31 schreef ABC-tje het volgende:
Pak de CD van Veronica Goes Down Under eens, staan er vast wel 16 op. :p
Vanessa Amorosi is ook Australisch, Absolutely everybody
Nieuw, nog niet bekend in Nederland maar heel mooi:
Kasey Chambers. (Am I not pretty enough, Runaway Train)
Alex Lloyd. "Green" is een schitterende ballad.
quote:Heb ik!
Op maandag 29 april 2002 23:31 schreef ABC-tje het volgende:
Pak de CD van Veronica Goes Down Under eens, staan er vast wel 16 op. :p
quote:al komen de gebroeders Young uit de UK
Op maandag 29 april 2002 22:55 schreef Xhorder het volgende:
AC/DC
quote:Ik dacht Nieuw Zeeland, maar Australië zou ook kunnen..
Op dinsdag 30 april 2002 00:15 schreef Zander het volgende:
Komen The Avalanches ook niet uit Australie?
[Dit bericht is gewijzigd door Dinosaur_Sr op 30-04-2002 00:19]
quote:ach, uiteindelijk komen ze bijna allemaal uit de UK (behoudens die twee hollanders uit Lutjebroek
Op dinsdag 30 april 2002 00:10 schreef Tokus het volgende:[..]
al komen de gebroeders Young uit de UK
quote:Eén van AC/DC is getrouwd met een Nederlander en heeft ook een huis in dit land...
Op dinsdag 30 april 2002 00:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:[..]
ach, uiteindelijk komen ze bijna allemaal uit de UK (behoudens die twee hollanders uit Lutjebroek
)
quote:Nog steeds, alleen hij is er nooit
Op dinsdag 30 april 2002 00:20 schreef Zander het volgende:
Ja, Angus woonde toch ook een tijdje in Nederland (misschien wel nog steeds).
quote:* Avalanches uit Melbourne... Hoe kon ik die vergeten...
Op dinsdag 30 april 2002 00:15 schreef Zander het volgende:
Komen The Avalanches ook niet uit Australie?
Met de wereldsong Frontier Psychiatrist.
(What does that mean? Crazy in da coconut...)
* Spiderbait. (arse hugging pants)
* En dan ook Nikki Webster van de Olympische spelen. Heeft ook een plaatje gemaakt. Strawberry kisses geloof ik...
Peter 'sixpack' Andre
quote:Oja die! Da's lang geleden. Hij zat bij mijn neef en nichtje op school (die wonen in Australie).
Op dinsdag 30 april 2002 00:27 schreef Zander het volgende:
En, wie kent 'm nog:Peter 'sixpack' Andre
Allemaal heel erg bedankt voor het meehelpen zoeken naar Australische artiesten
Ik heb nu een leuke collectie! er kan natuurlijk altijd meer bij
morgen ff hoesjes scannen...
quote:die heb ik in Oz nog live zien optreden ten ere van het 25 jarig bestaan van zijn label. Gelukkig was de rest van het programma meer dan de moeite waard. Peter was ook heel snel opgerot, het leek wel of ze het geluid weg draaiden.
Op dinsdag 30 april 2002 00:27 schreef Zander het volgende:
En, wie kent 'm nog:Peter 'sixpack' Andre
Back on topic met een toevoeging op Savage Garden, Nathalie Imbruglia, Tina Arena en vele anderen die al zijn genoemd:
* Kate Ceberano (o.a. Pash) - http://www.kateceberano.com.au
* the Mavis's (o.a. Cry) - http://www.mavis-s.com/
* the Whitlams (o.a. No Aphrodisiac) - http://www.thewhitlams.com
* Merril Bainbridge (o.a. Lonely) --> zoek met Google
En als de Kiwi's dan toch mee mogen doen, neem dan ook Zed (o.a. Renegade Fighter) mee in je lijstje. Als je even zoekt op mijn username en het muziekforum, dan kom je vanzelf het topic tegen dat ik ooit over Zed ben gestart.
[Edit] toevoeging
[Dit bericht is gewijzigd door Buidelbeestje op 30-04-2002 01:47]
OMC ook wel bekend als One Mans Miljoinairs Club. had een paar jaar geleden een hitje met How Bizare.
Kijk hier maar ff verder.....
http://www.scrapbook.melb.net/frames.html
Dat is een Internet Only Radio station met video link uit de studio. DJ is dus in beeld, als er geen video of live opname gespeeld wordt. Station is gelieerd aan "The Basement Club", een van de beste jazz clubs van Australië.
251 kbs stream full stereo WM8 encoded video.
Werelds gewoon.
Xie je in de Chatroom aldaar...
28 days, the living end dus, avalanches, jebediah, ac/dc tuurlijk, something for jake, ......nog wel wat
quote:Yep, ligt aan jou...
Op dinsdag 30 april 2002 18:36 schreef sweek het volgende:
silverchair??!! zag ik nog nie staan toch maar kan aan mij liggen
--> Geplaatst door heijx - maandag 29 april 2002 23:45
Tina...
The Church...
Silverchair
Nog eentje:
George. (band uit Brisbane)
quote:Stoneage Romeos.
Op woensdag 01 mei 2002 13:27 schreef Ulx het volgende:Hoodoo Gurus
Een verborgen parel uit de popgeschiedenis.
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 16:17 schreef Biglebowski het volgende:
Ramiro Voncken
quote:Ik dacht al: nog niet genoemd?!
Op woensdag 01 mei 2002 13:27 schreef Ulx het volgende:
Beasts of Bourbon
In die zelfde lijn: Cruel Sea (zelfde zanger)
Lubricated Goats
Astroid B-612
Big Heavy Stuff
Polyanna
Magic Dirt
Mr Blonde
Disaster Dora
Something for Kate
Sidewinder
Ammonia
The Whitlams
Chocolate Starfish
Allemaal rock. Sommige wat meer 60's punkrock, andere meer 70's Stonesachtig, en andere weer "alternative".
Iemand trouwens enig idee of The Living End ook Australisch is? Ik ken ze nog van 'Second Solution' en 'Prisoner of Society'. Veel gehoord in Oz, maar of ze daar nou daadwerkelijk vandaan komen...
quote:Die wilde ik noemen
Op vrijdag 03 mei 2002 12:25 schreef Thetallguy het volgende:
Killing Heidi
quote:The Living End website.
Op zaterdag 04 mei 2002 00:43 schreef Buidelbeestje het volgende:
Iemand trouwens enig idee of The Living End ook Australisch is? Ik ken ze nog van 'Second Solution' en 'Prisoner of Society'. Veel gehoord in Oz, maar of ze daar nou daadwerkelijk vandaan komen...
Ja dus.
quote:Zie ook FAQ #1 op zijn website
Op zondag 05 mei 2002 13:16 had Leatherface de volgende signature:Steve is niet dood
[Dit bericht is gewijzigd door heijx op 05-05-2002 16:08]
quote:Geweldige zangeres.
Op maandag 06 mei 2002 00:30 schreef kezmania het volgende:
nicole kidman
Onder de douche.
Holly Valance
quote:Nope, al zeker 2 x genoemd.
Op maandag 06 mei 2002 12:47 schreef Leatherface het volgende:
Ik denk dat we Tina Arena nog zijn vergeten
quote:en wat voor eentje. kopen dat album!
Op woensdag 01 mei 2002 13:23 schreef heijx het volgende:
Nog eentje:George. (band uit Brisbane)
http://www.australianjazzagency.com.au/bands/bands_pages/frank_bennett.html
Met zijn briljante uitvoering van Creep heeft hij een plaatsje in mijn hart veroverd. Om nog maar te zwijgen van zijn fantastische vertolking van Under the bridge.
The Dirty Three
quote:Heb het nummertje gevonden (het enige wat ik kon vinden), het klinkt best wel "vaag" eigenlijk, op zich wel leuk om zo eens een keertje te horen, maar geen topper.
Op vrijdag 09 augustus 2002 12:04 schreef dwerg het volgende:
Heeft iemand Tism' al genoemd? Met hun fameuze hit I'm on the drug that killed River Phoenix.
quote:Australie
Op donderdag 08 augustus 2002 22:10 schreef heerder het volgende:
STEELY DAN
quote:'t Is ook meer een gimmick dan een band, heb ik zo het idee. Beetje hetzelfde als The Residents, niemand heeft de bandleden ooit gezien zonder bivakmuts of iets anders wat hun gezicht verbergt. Gezien hun teksten moeten ze het vooral van het schokeffect hebben. I'm on the drug that killed River Phoenix kwam uit twee weken na de dood van eerdergenoemde filmster, en dan moet je natuurlijk niet verbaasd zijn dat je single geboycot wordt. (Eigenlijk rekenen ze er natuurlijk op dat iedereen luid Schande! roept, dan heb je zeker publiciteit.)
Op zaterdag 10 augustus 2002 12:48 schreef Seborik het volgende:
op zich wel leuk om zo eens een keertje te horen, maar geen topper.
quote:Yep.
Op zondag 05 mei 2002 13:16 schreef Leatherface het volgende:
Is Nick Cave ook niet een Australier?
quote:de enige echte kruising tussen Frank Sinatra en Tony Bennett. goeie keus!!
Op vrijdag 09 augustus 2002 12:09 schreef dwerg het volgende:
Niet te vergeten: Frank Bennett.
Erg goede muziek!
quote:JAJA de LIME SPIDERS van dat fantastische nummer SLAVE GIRL (Let me tell ya bout a girl I know!)
Lime Spiders.
Hoodoo Gurus.
Scientists.
The New Christs.
The Celibate Rifles.
Eastern Dark.
Died Pretty.
eh verder, natalie imbruglia?
quote:Die is helemaal aan het begin al genoemd hoor. Eigenlijk best een hoop goede muziek uit dat land.
Op zondag 05 mei 2002 13:16 schreef Leatherface het volgende:
Is Nick Cave ook niet een Australier?
zijn mij favouriete artiesten uit australië
edit: in de vierde post al genoemd.
lekker.scherp@Captain_Chaos.nl
[Dit bericht is gewijzigd door Captain_Chaos op 04-09-2003 16:16]
Al vaak genoemd, Silverchair, ben ik nu aan het luisteren
quote:tja, was powderfinger aan het zoeken, spelen 27 oct. in de melkweg, ik ga er iig heen (en nee.. geen zin in topic openen)
Op donderdag 4 september 2003 16:27 schreef Vava het volgende:
Topickickje van mijn oertopicAl vaak genoemd, Silverchair, ben ik nu aan het luisteren
bestaat helaas niet meerquote:Op dinsdag 30 april 2002 02:21 schreef heijx het volgende:
..en als je vaker Australische artiesten wil zien voordat ze in Europa opduiken en je hebt een BREEDband aansluiting >>
http://www.thebasement.com.au
Dat is een Internet Only Radio station met video link uit de studio. DJ is dus in beeld, als er geen video of live opname gespeeld wordt. Station is gelieerd aan "The Basement Club", een van de beste jazz clubs van Australië.
251 kbs stream full stereo WM8 encoded video.
Werelds gewoon.
Xie je in de Chatroom aldaar...
Is dat die Rus uit Clercks?quote:Op zondag 18 september 2005 23:52 schreef OFfSprngr het volgende:
The Berzerker.
Kickje van mijn eigen topicquote:Op maandag 19 september 2005 21:45 schreef Numbie het volgende:
The Superjesus!
Net uit elkaar maar oh zo heerlijke rocksongs...
En tsja Silverchair, mijn god wat ben ik nog steeds gek op die band, Diorama staat in mijn top 3 favo albums voor altijd... Nu we het er toch over hebben: The Dissociatives! Daniel Johns (Silverchair) + australische dj-goeroe Paul Mac = fantastische beatlesesque liedjes met een dromerig, electric sfeertje...![]()
![]()
Ja, Australiërquote:Op maandag 6 mei 2002 11:51 schreef Enchanter het volgende:
Ongelovelijk
Zijn jullie Rick Springfield vergeten(of kwam die niet uit Australie
)
Het klinkt niet verkeerd, alleen zo'n site waar de muziek je dan weer opgedrongen wordt staat me niet helemaal aan....quote:Op maandag 2 januari 2006 00:32 schreef Jill-RMC het volgende:
Zinc![]()
Hebben net eindelijk een cd uit....nouja net tijdje alweer...duurde alleen ff voordat ik m in mn bezit had
http://www.myspace.com/zinctheband
Spelfout.quote:
Jaaaaa Midnight Oil!!!!quote:Op maandag 2 januari 2006 01:09 schreef Soul79 het volgende:
Midnight Oil....... niet alleen de beste Australische band die ik ken maar zeker een van de beste moderne pure rockbands die er zijn geweest.
Helaas zijn ze in Nederland bij het grote publiek bijna alleen maar bekend van Beds are burning, maar ze hebben heel veel goeie albums gemaakt, hoogtepunt voor mij is 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 (uit 1983). Bovendien zijn ze erg lang heel goed geweest, vanaf eind jaren '70 tot dik in de jaren '90.
Nee, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 is een album, en wat mij betreft hun beste. Goeie nummers ervan zijn: Short memory, Read about it, US forces, Tin legs and tin mines, Power and the passion, Only the strong.quote:Op maandag 2 januari 2006 01:27 schreef Vava het volgende:
[..]
Jaaaaa Midnight Oil!!!!
Het nummer wat jij noemt (tenminste, ik neem aan dat het nummer zo heet? ken ik niet)
quote:Op maandag 2 januari 2006 01:31 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Nee, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 is een album, en wat mij betreft hun beste. Goeie nummers ervan zijn: Short memory, Read about it, US forces, Tin legs and tin mines, Power and the passion, Only the strong.
Als je ze goed vindt, maar deze plaat nog niet kent, moet je die onmiddellijk aanschaffen!! Zul je zeker waarderen![]()
OMG, dat ik die vergeet!quote:Op zondag 18 september 2005 14:42 schreef kamagurka het volgende:
Het meest bijzondere duo uit Australië moet echter wel Dead Can Dance wezen, supermooie muziek![]()
![]()
![]()
Wolfmother is hartstikke australisch jaquote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:07 schreef tijnbrein het volgende:
Wolfmotor komt ook uit Australië dacht ik.
Jack Johnson is zo hawaiaans als een bloemenkrans.quote:Op maandag 3 september 2007 13:42 schreef Frenkel het volgende:
Jack Johnson
Delta Goodremquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 00:52 schreef Maartel het volgende:
Kylie Minogue
Dannii Minogue
Natalie Imbruglia
Jason Donovan
Delta Goodrem
Savage Garden
Darren Hayes
Holly Valance
Rogue Traders (iig de zangeres)
Alle vetgedrukte artiesten speelden ook in Neighbours![]()
Zijn die ook Australisch? Nooit geweten, haha!quote:Op zondag 6 juli 2008 19:36 schreef Kevin.L het volgende:
Niet veel mensen zullen ze kennen, maar ik lekker wel:
The Veronicas
Die was leuk jaquote:Op maandag 3 september 2007 09:51 schreef Numbie het volgende:
[..]
Wolfmother is hartstikke australisch ja![]()
Ook grote fan hier van een bandje genaamd something for kate. Geen idee of ze nog steeds muziek maken; het laatste album dat ik van ze heb meegekregen was Echolalia, en die was pretty amazing
Eigenlijk alleen Lisa en Jess, de rest van de band niet, maar dat maakt niet uit toch.quote:Op zondag 6 juli 2008 23:08 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Zijn die ook Australisch? Nooit geweten, haha!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |