abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 25 november 2010 @ 13:50:33 #251
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_89133908
quote:
Dat heeft vaak te maken met bepaalde "slots" waar ze zich aan moeten houden mbt vertrek.
En bij Ryanair is door 'padding' van de vluchttijd, dus meer tijd voor de vliegreis rekenen dan je daadwerkelijk maakt, vaak het geval dat je bij vertrek moet wachten omdat je anders veel te vroeg op de luchthaven van bestemming aankomt.

Dat aandikken van de vluchttijden doet Ryanair overigens om te voorkomen dat de vliegtuigen teveel vertraging oplopen als er ergens een vertraging om wat voor reden dan ook plaatsvindt, op die manier heb je nog een beetje speling. Vluchtduur vanaf Eindhoven naar Stansted is daadwerkelijk 30-37 minuten, Ryanair rekent hier een uur voor.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 25 november 2010 @ 14:32:44 #252
154052 RobertVH
I am your father
pi_89135360
# Maatschappij
KLM
# Traject
AMS-AUA & AUA-CUR-AMS (Amsterdam <> Aruba)
# Vertraging
Niks met het vliegtuig, bij terugkomst had de NS natuurlijk weer problemen en gekloot bij rotterdam :{
# Vriendelijk personeel
Jup
# Eten
Heenweg in Business: Normaal eten wat lekker was, op de terugvlucht 's avonds niks op, ontbijt was oke(voor een vliegtuig)
# Entertainment
Goed, redelijk wat nieuwe films om uit te kiezen, geluid was alleen niet echt top
# Algehele indruk
Terugweg Economy Comfort op rij 9, vanwege nooduitgang ruime beenruimte dus heerlijk benen gestrekt, echter de stoel is wat krapper doordat alle sin de leuning zit, maar zelfs ik kreeg het idee dat het krap was(note: ik ben nogal smal :+ )
# Eventueel informatie over de luchthavens
Schiphol is imo een goed vliegveld om van te vertrekken maar aankomst is altijd om te huilen, zat bijna 1 uur tussen aankomst en door de douane heen... bagageband duurt altijd uren....

Aruba is een redelijk uitgestorven boel, komt misschien ook door de scheiding VS <> rest v/d wereld. Op Curacao hebben ze een sportsbar voor vermaak tijdens de tussen landing :P

//edit

Met de terugvlucht heb ik de 100 (theoretische)vluchturen doorbroken, stelt niet veel voor, maar toch een leuke mijlpaal :P

Flight time:
103:48 hours
68.960 KM (1,72x om de aarde, 0,179x naar de maan :+ )
  donderdag 25 november 2010 @ 15:25:05 #253
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_89137410
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 10:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dat was idd een 767-300. Ik naam aan dat 330 euro een enkeltje was?
enkeltje idd
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_89776412
# Maatschappij
Easyjet

# Traject
Geneve - Amsterdam afgelopen donderdag.

# Vertraging
1.5 uur. Belachelijk, na 3 mailtjes ontvangen te hebben dat de vluchtijd steeds een minuut of 3 later is kom je op het vliegveld zie je opeens dat je een half uur vertraging hebt. En uiteraard was dat nog niet alles.

En dan nog te bedenken dat we de dagen ervoor van zo'n beetje 15 uur met de trein hebben gereden door midden Europa heen. En daar hadden we minder vertraging mee dan deze vlucht.

# Vriendelijk personeel
Ging wel, hadden goede weather conditions dus dat scheelt.

# Eten
Eten is zonde van de centen gezien de relatieve korte vlucht van 1.5 uur.

# Entertainment
Voor entertainment moet je een andere luchtvaartmaatschappij kiezen.

# Algehele indruk
Enorm geïrriteerd aan de Nederlanders. Easyjet was nieuwe methodes aan het checken hoe mensen het beste konden inchecken om het vliegtuig in te stappen door allerlei paden te creëren naar de ingang toe met behulp van lintjes. Iedereen had daar enorme schijt aan en binnen luttele minuten stapte iedereen gewoon over de lintjes heen en ging men drammen (en 1 op 1 staan) voor de balie om in te checken. En dat al ver van te voren. De mensen van Easyjet werden er moedeloos van, helemaal omdat het principe van nieuwe paden bij een andere gate (naar spanje) perfect(!) werkte. Alleen bij ons was het weer een zooitje..

# Eventueel informatie over de luchthavens
Vliegveld van Geneve is vrij duf. Wel leuk uitzicht als je wat gaat eten in de eethoek. Inchecken stelt niks voor. Vriend van me kon zelfs iets meer dan 100ml mee nemen. Had ook niet het idee dat het daar erg 'scherp' was wat betreft controle.

De controle in de trein naar Zwitserland toe was erger.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_89799873
quote:
13s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:53 schreef sitting_elfling het volgende:
En dan nog te bedenken dat we de dagen ervoor van zo'n beetje 15 uur met de trein hebben gereden door midden Europa heen. En daar hadden we minder vertraging mee dan deze vlucht.
Wat was de reden om die laatste paar uurtjes dan niet per trein af te leggen ?
pi_89801874
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 13:14 schreef jaco het volgende:

[..]

Wat was de reden om die laatste paar uurtjes dan niet per trein af te leggen ?
De prijs. En het feit dat een treinreis naar Nederland niet erg interessant is, helemaal gezien het feit we de afgelopen dagen aardig wat trein uren in Frankrijk, Italie en Zwitserland gemaakt hebben met fantastische uitzichten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 13 december 2010 @ 03:53:55 #257
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_89862338


[ Bericht 100% gewijzigd door breaky op 13-12-2010 04:55:27 (Dubbelpost) ]
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  maandag 13 december 2010 @ 04:52:10 #258
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_89862555
1ste vlucht:

#Datum
Heen 16 Oktober 2010 en terug 30 Oktober 2010

#Vliegtuig
ATR 72-200 Turboprop

# Maatschappij
Lao Airlines

# Traject
Luang Prabang - Bangkok - Luang Prabang

# Vertraging
Geen op beide vluchten

# Vriendelijk personeel
Vriendelijk maar zakelijk

# Eten
Broodje en fruit plus water, cola of jus. Het zijn maar korte vluchten.

# Entertainment
Geen entertianment in deze kleine turboprops

# Algehele indruk
Deze ATR 72's waren al wat ouder maar verder prima in orde. Lao Airlines heeft echter zijn vliegtuigen. Verder hele rustige vluchten.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Luang Prabang is klein en overzichtelijk met maar een bagageband. Inchecken is zo gebeurt.

2de vlucht:

#Datum
Heen 16 Oktober 2010 en terug 28 Oktober 2010

#Vliegtuig
Heen Boeing 777 en terug Boeing 747-400

# Maatschappij
EVA Airways

# Traject
Bangkok - Amsterdam - Bangkok

# Vertraging
Geen op beide vluchten

# Vriendelijk personeel
Zeer vriendelijk en behulpzaam maar liet zicht soms niet zien.

# Eten
Aziatisch eten...van redelijk goede kwaliteit. Twee maaltijden per vlucht en tussen door nootjes en drinken.(water en jus d'orange)

# Entertainment
Heen vlucht prima met personal entertainmant systeem en goede keuze uit films. Echter op de terugweg een oude 747 bak met nog kleine crt schermen aan het plafond.

# Algehele indruk
Op zich prima vliegen met EVA Airways door goede service. Echter de vliegtuigen die gebruikt worden op AMS-BKK zijn vaak oude bakken. De 777 was prima maar ook al niet de nieuwste meer. De 747 komt echt uit het stenen tijdperk. Op de terugweg wat turbulentie.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Amsterdam was voor deze keer snel. Geen wacht tijden bij immigratie en koffer stond zo op de band.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_89867785
# Traject
Amsterdam - Reykjavik-Amsterdam

#Vliegtuig
Boeing 757-200

# Maatschappij
Icelandair

# Vertraging
Helemaal niks, allebei de keren netjes op tijd vertrokken en netjes op tijd geland.

Bezetting
Op de heenreis was het vliegtuig misschien voor de helft gevuld. Terugreis was het iets drukker, maar het vliegtuig zal voor 80% gevuld zijn geweest.

# Vriendelijk personeel
Niks op aan te merken. Iets oudere bemanning, soms een beetje onverstaanbaar Engels, maar dat maakt niks uit.

# Eten
Eten zit niet bij de prijs inbegrepen, maar je kunt wat eten en drinken van de kaart bestellen. Je krijg wel een drankje aangeboden, en als je koffie pakt dan kun je zelfs een paar keer laten bijvullen. Qua eten heb ik niks gepakt, op een korte vlucht kan dat nog wel.

# Entertainment
Eigen PES voor je neus met een paar nieuwe films en enkele ouderen. Oordopjes dien je wel zelf mee te nemen, of je kunt ze kopen bij de bemanning. Hier geen gebruik van gemaakt, gewoon beide keren beetje in magazines zitten bladeren en proberen te slapen.

# Algehele indruk
Hele goede indruk. Inchecken ging erg snel in Amsterdam en Reykjavik (eigenlijk moeten we Kefjavik zeggen). Goede service en alles verliep super. Zou zo weer met ze vliegen, zelfs als dat betekent overstap in Reykjavik. Vlucht duurtt ook maar 3 uur naar Reykjavik, dus je bent zo daar.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Amsterdam is algemeen bekend, de vlucht naar Reykjavik vertrekt vanaf de C pier, dus je moet een kleine wandeling maken. Reykjavik is niet erg groot, binnen enkele minuten sta je bij de bagageband. Leuk detail, bij de bagageband bevindt zich een grote supermarkt waar de plaatselijke bevolking ook direct induikt als ze het vliegtuig uitkomen. Je ziet zelf mensen met complete karren drank naar buiten lopen, omdat het buiten de deur natuurlijk stukken duurder is. De self-service desks waren ook een verademing, paspoort scannen, boardingpass printen en snel je koffer droppen bij het dropoff punt.
pi_91055036
# Traject
BUF-JFK-IAD
IAD-FLL
FLL-SFO
SFO-LGB-LAS
(sorry voor de code's, maar gaat er om dat het in ieder geval een aantal vluchten waren, allen binnen US)

#Vliegtuig
Allen A320

# Maatschappij
JetBlue

Prijs
650 USD

# Vertraging
Over het algemeen niet veel, soms wat minuten toen we al geboard waren, naar Vegas overigens wel vertraging van bijna een uur toen we op de tussenstop waren.

Bezetting
Alle vluchten vol

# Vriendelijk personeel
Ja!

# Eten
Geen maaltijden inbegrepen, wel gratis snacks en soft drinks wat goed te doen is.

# Entertainment
JetBlue heeft een contract met DirectTV waarbij iedere passagier z'n eigen scherm heeft, geen AVOD, maar gewoon live tv! Zelf vond ik het nog beter dan normaal AVOD. Kon tijdens de vluchten live bundesliga, premier league en La Liga kijken. USA Network had rond de kerst allemaal NCIS-marathons, helemaal super dus.

# Algehele indruk
JetBlue is geweldig, ik zou ze altijd vliegen in de US. Zo goedkoop, maar ze hebben zoveel te bieden, ik snap echt niet hoe ze dat doen. Beenruimte is ook nog eens meest ruime van wat ik de afgelopen weken heb gevlogen, inclusief de Europese int'l. carriers.
Eten wordt ook uitgedeeld dmv personeel wat een zak heeft, ipv zo'n lompe cart die overal tegenaan stoot.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Over het algemeen weinig bijzonders, IAD toch uitlichten:
IAD - voor een overstop is het goed te doen, maar als je naar Washington DC gaat zou ik toch voor Ronald Reagan Airport gaan. IAD ligt op bijna een uur met de bus van downtown af en vereist wat overstappen. Reagan Airport is aangesloten op metro netwerk van Washington DC, perfect dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door EddyAlbena op 09-01-2011 15:42:33 ]
pi_91055266
# Traject
Las Vegas - Chicago Midway - La Guardia

#Vliegtuig
B737

# Maatschappij
SouthWest

Prijs
257 USD

# Vertraging
In Vegas geen officieel delay, wel na boarden nog een half uur ofzo gezeten.

Bezetting
Vol.

# Vriendelijk personeel
Ja.

# Eten
Soda en wat pinda's en pretzels, niks bijzonders,g ewoon ok.

# Entertainment
Niks. Heb gelukkig een nieuwe batterij voor mn laptop gekocht die 8u mee kan, dan overleef ik dergelijke vluchten wat makkelijker.

# Algehele indruk
Het is een wat aparte maatschappij. Seat assignments doen ze niet aan. Daar schrok ik eerst van, maar in werkelijkehid werkt het best goed. Als je op tijd online incheckt izt je gewoon bij de A-groep en mag je als een van de eerste inchecken en kun je altijd wel een plaats uitzoeken waar jij dat graag wilt.
De stoelen hekel ik, de hoofdleuning staat niet echt recht, maar meer naar voren wat nogal een nekpijn bezorgde.
Personeel is goed, maar wel apart, maar dat schijnt SouthWest dus te zijn. Toen de piloot wat aankondigingen deed mbt beveiliging maakte hij er een hele show van. Met z'n Texaanse accent ging Star Wars nadoen toen hij het had over het gebruik van de zuurstof maskers (!and breath like you've never breathed before!'). Iemand vertelde me toen dat ze SouthWest daarom zo leuk vond, het interactieve personeel. Niet uitzonderlijk dus bij SouthWest, ook al omdat op de vorige vlucht aan het einde soort aerobic les werd gegeven voor het landen.

# Eventueel informatie over de luchthavens
LAS - prima faciliteiten. Op 2 jan. was het overigens om 5u echt megadruk, de rij stond tot buiten. Gelukkig was er een derde partij ingehuurd die buiten ook de incheck oppakte waardoor we snel klaar waren.

Midway - dacht dat het gewoon een kleine luchthaven was, maar het was nog verrekte groot. Veel plekken om met je laptop te kunnen chillen, aardig wat restaurants, prima luchthaven.

La Guardia - weinig over te zeggen, zag er goed uit. Ruimte bij baggage claim was wat klein waardoor iedereen op elkaar gepropt stond, maar ik wacht zelf altijd totdat iedereen z'n koffer heeft gepakt zodat ik later rustig de mijne kan pakken, op reizen als deze is haast wel het laatste wat ik ga maken.
OV vanaf La Guardia is op zich wel ok. M60 bus gaat vanaf daar naar een aantal subways, jammer genoeg geen eigen subway station, dat was wel stukken beter geweest. Shared Airport shuttles zijn er overigens ook voldoende voor, volgens mij, een aardige prijs.

[ Bericht 0% gewijzigd door EddyAlbena op 09-01-2011 15:42:15 ]
pi_91055494
# Traject
JFK-Madrid

#Vliegtuig
B763

# Maatschappij
AirEuropa

Prijs
433 USD

# Vertraging
Geen officiele vertraging, eenmaal aan boord, merk je dat je een van de kleineremaatschappijen bent. 10.05pm zou het vertrek zijn, volgens mij zaten we rond 10.35 begon push back mpas en volgens zaten we rond 11 pas in de lucht. Virgin die veel later aan kwam kakken was binnen de korste keren weer de lucht in, kreeg overal voorrang en terwilj wij iedere grotere airline voorrang moest geven.
Overigens was het wel grappig om te zien hoe letterlijk klein je ook ngo eens was met een 744 van KLM en De 346 van Virgin naast je. Dan stelt zo'n 763 al écht helemaal niks meer voor.

Bezetting
Vol.

# Vriendelijk personeel
Op zich gewoon normaal en vriendelijk, maar nit heel attent. Ik had nogal koppijn van de 3 pints die ik had weggetikt voor vertrek en wilde graag wat water, de eerste kreeg ik snel, maar later toen ze zelf hun soort pauze hadden en ik de service knop gebruikte, kwam er gewoon niemand.Zelfs toen er iemand langs kwam lopen merkten ze dat niet op. Toen ik iemand aansprak die langskwam zei die dat hij het zou brnegen, maar die kwam nooit...

# Eten
Redelijke maaltijd, weinig op aan te merken. Broodje, wat (koude) groenten, pasta met kip en een klein taart stukje als dessert (was lekker!). Op het einde nog een aardige muffin met een klein broodje met ham wat een soort sandwich voor moest stellen. Ach, ik kan daar niet over klagen, was aardig te eten.

# Entertainment
Film op de overhead, geen AVOD op de 763. Wel op de A334, waar mn vlucht oorspronkelijk door zou worden uitegevoerd, maar dat werd op het nieuwe schema jammer genoeg gewijzigd.
Zoals hiervoor gemeld, heb gelukkig een nieuwe batterij voor mn laptop gekocht die 8u mee kan, dan overleef ik dergelijke vluchten wat makkelijker.

# Algehele indruk
Wat ik zeg, je merkt dat je met een wat kleinere maatschappij vliegt. Ik heb relatief weinig betaald
en ze brengen mij van A naar B. Alles duurt wat langer, zo moest iik op Madrid echt veel te lang op mn koffer wachten, taxien duurde ook ontzettend lang, waren we er bijna, nog wachten op een Delta die zat te treuzelen. Misschien niet allemaal de fout van AirEuropa, maar je telt het toch mee.
Touchdown was om 11.35 (scheduled was 10.55), om 12.45 had ik m'n koffer pas.

# Eventueel informatie over de luchthavens
JFK - T4 is wel echt groot, maar een heel beperkt aantal plaatsen om te kunnen zitten met je laptop. Het is verder heel praktisch ingedeeld qua gates. Airtrain die aansluit op Metro station is ook goed te doen. Security duurde ook niet al te lang. Prima luchthaven
MAD - Van de gate naar baggage claim was gewoon echt te ver en ook nog eens veel trap op, trap af. Was niet leuk. Ook nog eens te lang wachten op de koffer. Verder was het veel te warm daar.

[ Bericht 0% gewijzigd door EddyAlbena op 09-01-2011 15:43:38 ]
  zondag 9 januari 2011 @ 11:36:14 #263
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_91059171
Ik vind dat de prijs van de vlucht bij de reviews moet..
!!! Go 49-ers !!!
pi_91066320
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 02:45 schreef EddyAlbena het volgende:
[b]# Algehele indruk

Het is een wat aparte maatschappij. Seat assignments doen ze niet aan. Daar schrok ik eerst van, maar in werkelijkehid werkt het best goed. Als je op tijd online incheckt izt je gewoon bij de A-groep en mag je als een van de eerste inchecken en kun je altijd wel een plaats uitzoeken waar jij dat graag wilt.
De stoelen hekel ik, de hoofdleuning staat niet echt recht, maar meer naar voren wat nogal een nekpijn bezorgde.
Southwest is dan ook niet voor niets het voorbeeld voor ryanair, alleen doen ze het bij ryanair nog een beetje erger..
quote:
Personeel is goed, maar wel apart, maar dat schijnt SouthWest dus te zijn. Toen de piloot wat aankondigingen deed mbt beveiliging maakte hij er een hele show van. Met z'n Texaanse accent ging Star Wars nadoen toen hij het had over het gebruik van de zuurstof maskers (!and breath like you've never breathed before!'). Iemand vertelde me toen dat ze SouthWest daarom zo leuk vond, het interactieve personeel. Niet uitzonderlijk dus bij SouthWest, ook al omdat op de vorige vlucht aan het einde soort aerobic les werd gegeven voor het landen.
Er zijn best een aantal goede filmpjes over dit soort gebeurtenissen bij SW:

Southwest Rap door Ming Wang
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_91066758
quote:
2s.gif Op zondag 9 januari 2011 11:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vind dat de prijs van de vlucht bij de reviews moet..
Nee, de prijs zegt niet zoveel. Dit is sterk afhankelijk van de dag waarop het ticket is gekocht en de dag waarop gevlogen wordt.

Als de reviewer het vrijwillig wil melden, dan is dat uiteraard prima. Als de prijs echter in het review template komt, dan zijn er misschien posters die de review laten zitten omdat ze de prijs niet meer weten en geen zin hebben om dit op te zoeken.

Ook zullen weinig passagiers toegeven dat ze een hoge prijs voor een slechte vlucht hebben betaald. Dus dan krijg je alleen maar valse prijsinformatie in de reviews.
  zondag 9 januari 2011 @ 15:10:22 #266
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_91067098
Dat is best zo, alleen kun je nu toch niet echt airlines/ vluchten vergelijken. Van een goedkope accepteer je namelijk minder kwaliteit dan van een dure. Het gaat toch om de prijs/kwaliteit verhouding
Tja, en je moet toch een beetje vertrouwen hebben in posters anders heb je zowiezo niets aan reviews.
!!! Go 49-ers !!!
pi_91068883
quote:
2s.gif Op zondag 9 januari 2011 11:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vind dat de prijs van de vlucht bij de reviews moet..
Heb het even opgezocht en toegevoegd:

SouthWest - LAS-LGA: 257 USD
JetBlue - IAD-FLL-SFO-LAS: 650 USD
AirEuropa - JFK-MAD: 433 USD.

Heb continue behoorlijk grondig onderzoek gedaan en dit waren destijds de goedkoopste opties.
Ik had van Vegas naar NYC apart geboekt omdat ik nog niet wist wat ik voor die tijd wilde gaan. Dat bleek later de JetBlue trip te zijn, als ik NYC bij JetBlue in die citytrip had geboekt was het goedkoper geweest.
  zondag 9 januari 2011 @ 20:23:35 #268
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_91082538
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 15:53 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Heb het even opgezocht en toegevoegd:
^O^
!!! Go 49-ers !!!
pi_91174731
# Traject
Madrid - Amsterdam

#Vliegtuig
A320

# Maatschappij
easyJet

Prijs
72 EUR (23 voor ticket, rest voor bagage)

# Vertraging
1u

Bezetting
Vol.

# Vriendelijk personeel
Gewoon, ok.

# Eten
Geen.

# Entertainment
Geen.

# Algehele indruk
Drama.
Inchecken ging zo ongelooflijk sloom. Ikw eet niet waar ze mee bezig waren, maar dit was echt dramatisch.
Vervolgens werden een aantal bestemming bij een prio balie geplaatst, waaronder AMS. Wij dus daarheen, maar is onze oorspronkelijke rij alsnog eerder aan de beurt dan wij.
Soit, uiteindelijk gewoon op tijd.
Eenmaal daar, is er nog geen vliegtuig, maar staat boarding- en vertrek tijd nog gewoon op dezelfde tijd. Niks geen meldingen ook, maar iedereen wee tnatuurlijk wel dat dat ding nooit meer op tijd is.
Eenmaal boardende is het weer een grote chaos. Iedereen in de jetway om die kist in te gaan, ontzettend druk en dan moet er ook nog eens continue ground handling personeel langs.
Aan boord ook nog een grote chaos wb communicatie tussen on board en ground personeel (over te weinig overhead ruimte) waardoor boardende mensen de hele tijd werden opgehouden.
Eenmaal op AMS uiteraard op de Polderbaan geland waardoor we nog lekker 20mins mochten taxien (niet zozeer fout easyJet).
Aan de grond bleek dat info voor ontvangende mensen compleet verkeerd op de borden stond (originele aankomst tijd werd weergegeven net als dat de bagage al op band lag, aankomsthal was ook aangegeven als 1, terwilj dat 4 was). Kan missdchien ok een fout van Schiphol zijn, maar ik vermoed dat easyJet wederom beperkt communiceerde.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:59:41 #270
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_91176430
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:28 schreef EddyAlbena het volgende:
# Traject
Madrid - Amsterdam

#Vliegtuig
A320

# Maatschappij
easyJet

Prijs
72 EUR (23 voor ticket, rest voor bagage)

# Vertraging
1u

Bezetting
Vol.

# Vriendelijk personeel
Gewoon, ok.

# Eten
Geen.

# Entertainment
Geen.

# Algehele indruk
Drama.
Inchecken ging zo ongelooflijk sloom. Ikw eet niet waar ze mee bezig waren, maar dit was echt dramatisch.
Vervolgens werden een aantal bestemming bij een prio balie geplaatst, waaronder AMS. Wij dus daarheen, maar is onze oorspronkelijke rij alsnog eerder aan de beurt dan wij.
Soit, uiteindelijk gewoon op tijd.
Eenmaal daar, is er nog geen vliegtuig, maar staat boarding- en vertrek tijd nog gewoon op dezelfde tijd. Niks geen meldingen ook, maar iedereen wee tnatuurlijk wel dat dat ding nooit meer op tijd is.
Eenmaal boardende is het weer een grote chaos. Iedereen in de jetway om die kist in te gaan, ontzettend druk en dan moet er ook nog eens continue ground handling personeel langs.
Aan boord ook nog een grote chaos wb communicatie tussen on board en ground personeel (over te weinig overhead ruimte) waardoor boardende mensen de hele tijd werden opgehouden.
Eenmaal op AMS uiteraard op de Polderbaan geland waardoor we nog lekker 20mins mochten taxien (niet zozeer fout easyJet).
Aan de grond bleek dat info voor ontvangende mensen compleet verkeerd op de borden stond (originele aankomst tijd werd weergegeven net als dat de bagage al op band lag, aankomsthal was ook aangegeven als 1, terwilj dat 4 was). Kan missdchien ok een fout van Schiphol zijn, maar ik vermoed dat easyJet wederom beperkt communiceerde.

Foutief op de borden weergegeven komt echt door Schiphol, of beter, door de bagage afhandelaar op Schiphol die deze informatie doorspeelt. Wel vreemd dat er aankomsthal 1 staat, aangezien ALLE vliegtuigen van Easyjet in aankomsthal 4 aankomen, gezien ze van de M / H gates gebruik maken.

Vertrek vanaf Madrid is inderdaad altijd een drama, ik heb die vlucht al enkele keren moeten maken, en heen is de vertraging 15-25 minuten, terug altijd langer, en communicatie in Madrid is nihil.

Dat je trouwens op de polderbaan land is in den beginne niet de fout van Easyjet, de luchtverkeersleiding bepaald op welke baan een vliegtuig mag landen, echter na een bepaalde tijd zal dat altijd de pokke polderbaan zijn als deze in gebruik genomen kan worden.
Morgenavond op weg terug vanuit Manchester zal ik ook weer op die baan terechtkomen....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_91177170
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:59 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Foutief op de borden weergegeven komt echt door Schiphol, of beter, door de bagage afhandelaar op Schiphol die deze informatie doorspeelt. Wel vreemd dat er aankomsthal 1 staat, aangezien ALLE vliegtuigen van Easyjet in aankomsthal 4 aankomen, gezien ze van de M / H gates gebruik maken.

Vond ik dus ook al vreemd. Ironie trouwens dat wanneer je van het vliegtuig buiten in de kou naar de gate loopt over zo'n grondtekst loopt met 'stars only' :')

quote:
Vertrek vanaf Madrid is inderdaad altijd een drama, ik heb die vlucht al enkele keren moeten maken, en heen is de vertraging 15-25 minuten, terug altijd langer, en communicatie in Madrid is nihil.

Dat je trouwens op de polderbaan land is in den beginne niet de fout van Easyjet, de luchtverkeersleiding bepaald op welke baan een vliegtuig mag landen, echter na een bepaalde tijd zal dat altijd de pokke polderbaan zijn als deze in gebruik genomen kan worden.
Morgenavond op weg terug vanuit Manchester zal ik ook weer op die baan terechtkomen....
Maar het lijkt mij niet dat een 5* airline, of gerenomeerde airlines zomaar op de polderbaan worden gedropt? Niet da tik het verder een probleem vind hoor, daarvoor betaal ik ook gewoon minder. Het was alleen een extra irritatie op een groot klote proces rond die hele vlucht.

Hoewel dit eigenlijk in Europe m'n eerste lcc-vlucht was, krijg ik wel het idee dat lcc in de US vele malen beter aangepakt is dan hier, maar dat zal ook te maken hebben met het gegeven de US één land is en Europa niet. Aantal vliegbewegingen zal hoger liggen.
Volgens mij onderscheiden carriers zich daar ook meer op loyalty programs, want wb kwaliteit is het allemaal wel prima volgens mij.
pi_91177318
Baangebruik heeft geen moer te maken met status, geld of wat dan ook :) Afhankelijk van de windrichting/overig baangebruik/geluidsnormen bepaalt de verkeersleiding welke banen gebruikt worden.

Enige waar easyJet wel invloed op heeft is het gebruik van de M/H-gates. Deze hebben (o.a.) geen slurven en zijn daardoor goedkoper in gebruik.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_91177776
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:17 schreef Thetallguy het volgende:
Baangebruik heeft geen moer te maken met status, geld of wat dan ook :) Afhankelijk van de windrichting/overig baangebruik/geluidsnormen bepaalt de verkeersleiding welke banen gebruikt worden.

Dat snap ik ja, maar bij keuze tussen Polder en een andere die op dat moment open is en vervolgens de keuze tussen low cost of reguliere airline? Of speelt dat nooit een rol?
pi_91177813
Had je nog WIFI met Southwest eddy?
pi_91178359
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:25 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Dat snap ik ja, maar bij keuze tussen Polder en een andere die op dat moment open is en vervolgens de keuze tussen low cost of reguliere airline? Of speelt dat nooit een rol?
Kan ik mij bijna niet voorstellen. Wordt ook bepaald door Luchtverkeersleiding Nederland en daar betaalt iedereen gewoon dezelfde tarieven aan. Dan speelt bijvoorbeeld de aanvliegroute meer mee, komt men vanuit het zuiden (MAD) of het noorden/westen (MAN) oid.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')