En bij Ryanair is door 'padding' van de vluchttijd, dus meer tijd voor de vliegreis rekenen dan je daadwerkelijk maakt, vaak het geval dat je bij vertrek moet wachten omdat je anders veel te vroeg op de luchthaven van bestemming aankomt.quote:Dat heeft vaak te maken met bepaalde "slots" waar ze zich aan moeten houden mbt vertrek.
enkeltje iddquote:Op donderdag 25 november 2010 10:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat was idd een 767-300. Ik naam aan dat 330 euro een enkeltje was?
Wat was de reden om die laatste paar uurtjes dan niet per trein af te leggen ?quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:53 schreef sitting_elfling het volgende:
En dan nog te bedenken dat we de dagen ervoor van zo'n beetje 15 uur met de trein hebben gereden door midden Europa heen. En daar hadden we minder vertraging mee dan deze vlucht.
De prijs. En het feit dat een treinreis naar Nederland niet erg interessant is, helemaal gezien het feit we de afgelopen dagen aardig wat trein uren in Frankrijk, Italie en Zwitserland gemaakt hebben met fantastische uitzichten.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:14 schreef jaco het volgende:
[..]
Wat was de reden om die laatste paar uurtjes dan niet per trein af te leggen ?
Southwest is dan ook niet voor niets het voorbeeld voor ryanair, alleen doen ze het bij ryanair nog een beetje erger..quote:Op zondag 9 januari 2011 02:45 schreef EddyAlbena het volgende:
[b]# Algehele indruk
Het is een wat aparte maatschappij. Seat assignments doen ze niet aan. Daar schrok ik eerst van, maar in werkelijkehid werkt het best goed. Als je op tijd online incheckt izt je gewoon bij de A-groep en mag je als een van de eerste inchecken en kun je altijd wel een plaats uitzoeken waar jij dat graag wilt.
De stoelen hekel ik, de hoofdleuning staat niet echt recht, maar meer naar voren wat nogal een nekpijn bezorgde.
Er zijn best een aantal goede filmpjes over dit soort gebeurtenissen bij SW:quote:Personeel is goed, maar wel apart, maar dat schijnt SouthWest dus te zijn. Toen de piloot wat aankondigingen deed mbt beveiliging maakte hij er een hele show van. Met z'n Texaanse accent ging Star Wars nadoen toen hij het had over het gebruik van de zuurstof maskers (!and breath like you've never breathed before!'). Iemand vertelde me toen dat ze SouthWest daarom zo leuk vond, het interactieve personeel. Niet uitzonderlijk dus bij SouthWest, ook al omdat op de vorige vlucht aan het einde soort aerobic les werd gegeven voor het landen.
Nee, de prijs zegt niet zoveel. Dit is sterk afhankelijk van de dag waarop het ticket is gekocht en de dag waarop gevlogen wordt.quote:Op zondag 9 januari 2011 11:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vind dat de prijs van de vlucht bij de reviews moet..
Heb het even opgezocht en toegevoegd:quote:Op zondag 9 januari 2011 11:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vind dat de prijs van de vlucht bij de reviews moet..
quote:Op zondag 9 januari 2011 15:53 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Heb het even opgezocht en toegevoegd:
Foutief op de borden weergegeven komt echt door Schiphol, of beter, door de bagage afhandelaar op Schiphol die deze informatie doorspeelt. Wel vreemd dat er aankomsthal 1 staat, aangezien ALLE vliegtuigen van Easyjet in aankomsthal 4 aankomen, gezien ze van de M / H gates gebruik maken.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:28 schreef EddyAlbena het volgende:
# Traject
Madrid - Amsterdam
#Vliegtuig
A320
# Maatschappij
easyJet
Prijs
72 EUR (23 voor ticket, rest voor bagage)
# Vertraging
1u
Bezetting
Vol.
# Vriendelijk personeel
Gewoon, ok.
# Eten
Geen.
# Entertainment
Geen.
# Algehele indruk
Drama.
Inchecken ging zo ongelooflijk sloom. Ikw eet niet waar ze mee bezig waren, maar dit was echt dramatisch.
Vervolgens werden een aantal bestemming bij een prio balie geplaatst, waaronder AMS. Wij dus daarheen, maar is onze oorspronkelijke rij alsnog eerder aan de beurt dan wij.
Soit, uiteindelijk gewoon op tijd.
Eenmaal daar, is er nog geen vliegtuig, maar staat boarding- en vertrek tijd nog gewoon op dezelfde tijd. Niks geen meldingen ook, maar iedereen wee tnatuurlijk wel dat dat ding nooit meer op tijd is.
Eenmaal boardende is het weer een grote chaos. Iedereen in de jetway om die kist in te gaan, ontzettend druk en dan moet er ook nog eens continue ground handling personeel langs.
Aan boord ook nog een grote chaos wb communicatie tussen on board en ground personeel (over te weinig overhead ruimte) waardoor boardende mensen de hele tijd werden opgehouden.
Eenmaal op AMS uiteraard op de Polderbaan geland waardoor we nog lekker 20mins mochten taxien (niet zozeer fout easyJet).
Aan de grond bleek dat info voor ontvangende mensen compleet verkeerd op de borden stond (originele aankomst tijd werd weergegeven net als dat de bagage al op band lag, aankomsthal was ook aangegeven als 1, terwilj dat 4 was). Kan missdchien ok een fout van Schiphol zijn, maar ik vermoed dat easyJet wederom beperkt communiceerde.
Vond ik dus ook al vreemd. Ironie trouwens dat wanneer je van het vliegtuig buiten in de kou naar de gate loopt over zo'n grondtekst loopt met 'stars only'quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:59 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Foutief op de borden weergegeven komt echt door Schiphol, of beter, door de bagage afhandelaar op Schiphol die deze informatie doorspeelt. Wel vreemd dat er aankomsthal 1 staat, aangezien ALLE vliegtuigen van Easyjet in aankomsthal 4 aankomen, gezien ze van de M / H gates gebruik maken.
Maar het lijkt mij niet dat een 5* airline, of gerenomeerde airlines zomaar op de polderbaan worden gedropt? Niet da tik het verder een probleem vind hoor, daarvoor betaal ik ook gewoon minder. Het was alleen een extra irritatie op een groot klote proces rond die hele vlucht.quote:Vertrek vanaf Madrid is inderdaad altijd een drama, ik heb die vlucht al enkele keren moeten maken, en heen is de vertraging 15-25 minuten, terug altijd langer, en communicatie in Madrid is nihil.
Dat je trouwens op de polderbaan land is in den beginne niet de fout van Easyjet, de luchtverkeersleiding bepaald op welke baan een vliegtuig mag landen, echter na een bepaalde tijd zal dat altijd de pokke polderbaan zijn als deze in gebruik genomen kan worden.
Morgenavond op weg terug vanuit Manchester zal ik ook weer op die baan terechtkomen....
Dat snap ik ja, maar bij keuze tussen Polder en een andere die op dat moment open is en vervolgens de keuze tussen low cost of reguliere airline? Of speelt dat nooit een rol?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:17 schreef Thetallguy het volgende:
Baangebruik heeft geen moer te maken met status, geld of wat dan ook Afhankelijk van de windrichting/overig baangebruik/geluidsnormen bepaalt de verkeersleiding welke banen gebruikt worden.
Kan ik mij bijna niet voorstellen. Wordt ook bepaald door Luchtverkeersleiding Nederland en daar betaalt iedereen gewoon dezelfde tarieven aan. Dan speelt bijvoorbeeld de aanvliegroute meer mee, komt men vanuit het zuiden (MAD) of het noorden/westen (MAN) oid.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:25 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Dat snap ik ja, maar bij keuze tussen Polder en een andere die op dat moment open is en vervolgens de keuze tussen low cost of reguliere airline? Of speelt dat nooit een rol?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |