abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 november 2009 @ 15:24:28 #1
177885 JoaC
Het is patat
pi_74455730
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hierbij dus wederom een centraal Wilders topic omdat er momenteel een oerwoud aan topics is ontstaan die allemaal over ongeveer hetzelfde gaan.
Dus zolang dit centrale topic loopt geen aparte topics meer met Wilders zegt dit op Nova
of Wilders is de grootste volgens Maurice.

Niet om te censureren of weg te stoppen maar in bijna elk topic wordt dezelfde discussie gevoerd door de zelfde sujetten.
Dat kan dus tegenwoordig allemaal in dit topic besproken en beschimd worden.


Speciale/specifieke topics kunnen nog wel apart maar post het eerst hier.
(En wacht op toestemming of open een topic en zie het waarschijnlijk gesloten worden dezelfde dag nog)
Vorig deel
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  vrijdag 6 november 2009 @ 15:26:49 #2
177885 JoaC
Het is patat
pi_74455826
quote:
Wanneer is er dan een bedreiging geweest?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_74456223
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:14 schreef Halve_Maen het volgende:

[..]

Er zijn geen vrouwen die gebukt gaan onder de Islam. Er zijn geen mensen die maar al te graag de Islam willen verlaten (maar dat niet kunnen).

[ afbeelding ]
Is niet nodig hoor...

Ik zeg nergens dat geen enkele vrouw gebukt zou gaan onder iets vaags als 'de Islam'. Maar als jij niet met een bron/argument kunt komen dat bewijst dat dit een structureel probleem is, zit jij gewoon fout en zijn de conclusies die jij daaraan verbindt ook fout.

Het probleem bij het bekijken van 'vrouwen in de Islam' door sommige Westerlingen is dat deze Westerlingen maar één perspectief kennen: dat van henzelf. Je moet vanuit de visie van een moslimvrouw kunnen kijjken om te weten wat zij van een hoofddoekje vinden, bijvoorbeeld. Hoe kom je dat te weten? Door het te vragen.

Nu ontken ik dus NIET dat er geen vrouwen worden onderdrukt. Dat is zelfs een feit. Maar daar tegenover staan moslimvrouwen die hun hoofddoek niet af willen doen, niet de Islam de rug niet willen toekeren. Dus wat is dan de waarheid over 'vrouwen in de Islam'? Zoals altijd ligt deze in het midden: sommigen extremisten martelen hun vrouwen in naam van de Islam, vanzelfsprekend vinden de slachtoffers dit niet leuk. Het gros van de moslimvrouwen is content moslim te zijn, in een hele verschillende mate van vroomheid.

Dus nee, het feit dat sommige geesteszieken hun vrouwen in naam van de Islam mishandelen is geen reden de Islam hier kosten wat kost te bestrijden. Daarvoor hebben we het strafrecht en wetshandhavers.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 6 november 2009 @ 17:07:28 #5
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74459098
quote:
Ja, dat zeg ik. Hij is helemaal niet bedreigd.
pi_74476368
Wilders: Linkse elite intimideert de kiezers

door Jaap Folkerts en Paul Jansen
DEN HAAG - De kiezer wordt geïntimideerd om bij de komende gemeenteraads- en Kamerverkiezingen geen PVV te stemmen.

Wilders

Dat zegt Geert Wilders na een week waarin hij en zijn partij door de 'linkse elite' zijn uitgemaakt voor rechtsextremisten, racisten en staatsgevaarlijk.
"Het doel is om mensen ervan te weerhouden op de PVV te stemmen. Want wie stemt er nou op een racist, op een rechtsextremist", stelt Wilders in een interview met De Telegraaf.
PvdA-minister Van der Laan (Integratie) noemde de PVV-leider en zijn achterban eerder deze week een gevaar voor de rechtsstaat. Een andere PvdA-minister, Ter Horst (Binnenlandse Zaken), laat onderzoek doen naar het radicale karakter van de partij. En D66-voorman Alexander Pechtold plakte het etiket extreem rechts op Wilders en zijn partij. "Pure intimidatie", fulmineert de PVV-leider, die zegt dat men probeert hem te diskwalificeren nu hij inhoudelijk niet klein te krijgen is.

http://www.telegraaf.nl/b(...)iezers___.html?p=2,1

De linkse eilte is zo arrogant en er zo van overtuigd dat zij betere mensen zijn in vergelijkig met PVV-stemmers dat ze het niet eens zien. Het liefst zouden ze zien dat alleen PvdA en D-66 stemmers zouden mogen stemmen.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_74476678
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 07:39 schreef qonmann het volgende:
Wilders: Linkse elite intimideert de kiezers

door Jaap Folkerts en Paul Jansen
DEN HAAG - De kiezer wordt geïntimideerd om bij de komende gemeenteraads- en Kamerverkiezingen geen PVV te stemmen.

Wilders

Dat zegt Geert Wilders na een week waarin hij en zijn partij door de 'linkse elite' zijn uitgemaakt voor rechtsextremisten, racisten en staatsgevaarlijk.
"Het doel is om mensen ervan te weerhouden op de PVV te stemmen. Want wie stemt er nou op een racist, op een rechtsextremist", stelt Wilders in een interview met De Telegraaf.
PvdA-minister Van der Laan (Integratie) noemde de PVV-leider en zijn achterban eerder deze week een gevaar voor de rechtsstaat. Een andere PvdA-minister, Ter Horst (Binnenlandse Zaken), laat onderzoek doen naar het radicale karakter van de partij. En D66-voorman Alexander Pechtold plakte het etiket extreem rechts op Wilders en zijn partij. "Pure intimidatie", fulmineert de PVV-leider, die zegt dat men probeert hem te diskwalificeren nu hij inhoudelijk niet klein te krijgen is.

http://www.telegraaf.nl/b(...)iezers___.html?p=2,1

De linkse eilte is zo arrogant en er zo van overtuigd dat zij betere mensen zijn in vergelijkig met PVV-stemmers dat ze het niet eens zien. Het liefst zouden ze zien dat alleen PvdA en D-66 stemmers zouden mogen stemmen.
Maarre... De PVV zelf doet toch in het grootste deel van de gemeenten helemaal niet mee aan de verkiezingen?
En Wilders zelf haalt met bepaalde uitspraken steeds het nieuws, dus logisch dat andere partijen erop reageren. Als ze niks zeiden was het vast ook niet goed.
pi_74476681
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 07:39 schreef qonmann het volgende:
Wilders: Linkse elite intimideert de kiezers

De linkse eilte is zo arrogant en er zo van overtuigd dat zij betere mensen zijn in vergelijkig met PVV-stemmers dat ze het niet eens zien. Het liefst zouden ze zien dat alleen PvdA en D-66 stemmers zouden mogen stemmen.
Huh? Heb je aanwijzingen dat mensen die PVV willen stemmen het stemrecht wordt afgepakt, door de 'linkse elite'?
pi_74476776
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 07:39 schreef qonmann het volgende:
Wilders: Linkse elite intimideert de kiezers

door Jaap Folkerts en Paul Jansen
DEN HAAG - De kiezer wordt geïntimideerd om bij de komende gemeenteraads- en Kamerverkiezingen geen PVV te stemmen.

Wilders

Dat zegt Geert Wilders na een week waarin hij en zijn partij door de 'linkse elite' zijn uitgemaakt voor rechtsextremisten, racisten en staatsgevaarlijk.
"Het doel is om mensen ervan te weerhouden op de PVV te stemmen. Want wie stemt er nou op een racist, op een rechtsextremist", stelt Wilders in een interview met De Telegraaf.
PvdA-minister Van der Laan (Integratie) noemde de PVV-leider en zijn achterban eerder deze week een gevaar voor de rechtsstaat. Een andere PvdA-minister, Ter Horst (Binnenlandse Zaken), laat onderzoek doen naar het radicale karakter van de partij. En D66-voorman Alexander Pechtold plakte het etiket extreem rechts op Wilders en zijn partij. "Pure intimidatie", fulmineert de PVV-leider, die zegt dat men probeert hem te diskwalificeren nu hij inhoudelijk niet klein te krijgen is.

http://www.telegraaf.nl/b(...)iezers___.html?p=2,1

De linkse eilte is zo arrogant en er zo van overtuigd dat zij betere mensen zijn in vergelijkig met PVV-stemmers dat ze het niet eens zien. Het liefst zouden ze zien dat alleen PvdA en D-66 stemmers zouden mogen stemmen.
Wilders noemt D66 een linkse partij?
pi_74476912
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 09:12 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Huh? Heb je aanwijzingen dat mensen die PVV willen stemmen het stemrecht wordt afgepakt, door de 'linkse elite'?
Ik vraag mij werkelijk af waar jij dit vandaan haalt want ik zie het nergens. Of je fantasie in combinatie met je dikke duim neemt weer eens een loopje met je.
pi_74476978
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 09:29 schreef yyentle het volgende:

[..]

Wilders noemt D66 een linkse partij?
Wat voor een kwalificatie zou D66 volgens jouw dan moeten hebben?

D66 zou geeneens meer bestaan zonder de tranentrekkende Pechtold met zijn jankende puppieogen zonder gehakketak op de PVV.
pi_74477332
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 07:39 schreef qonmann het volgende:
Wilders: Linkse elite intimideert de kiezers

door Jaap Folkerts en Paul Jansen
DEN HAAG - De kiezer wordt geïntimideerd om bij de komende gemeenteraads- en Kamerverkiezingen geen PVV te stemmen.

Wilders

Dat zegt Geert Wilders na een week waarin hij en zijn partij door de 'linkse elite' zijn uitgemaakt voor rechtsextremisten, racisten en staatsgevaarlijk.
"Het doel is om mensen ervan te weerhouden op de PVV te stemmen. Want wie stemt er nou op een racist, op een rechtsextremist", stelt Wilders in een interview met De Telegraaf.
PvdA-minister Van der Laan (Integratie) noemde de PVV-leider en zijn achterban eerder deze week een gevaar voor de rechtsstaat. Een andere PvdA-minister, Ter Horst (Binnenlandse Zaken), laat onderzoek doen naar het radicale karakter van de partij. En D66-voorman Alexander Pechtold plakte het etiket extreem rechts op Wilders en zijn partij. "Pure intimidatie", fulmineert de PVV-leider, die zegt dat men probeert hem te diskwalificeren nu hij inhoudelijk niet klein te krijgen is.
Ja, dat zal het zijn
quote:
http://www.telegraaf.nl/b(...)iezers___.html?p=2,1

De linkse eilte is zo arrogant en er zo van overtuigd dat zij betere mensen zijn in vergelijkig met PVV-stemmers dat ze het niet eens zien. Het liefst zouden ze zien dat alleen PvdA en D-66 stemmers zouden mogen stemmen.
"De linkse elite" is de nieuwe jeukterm na "de slinkse kerk" en "links-fascisten" geloof ik. En ik heb niemand horen beweren dat "alleen PvdA en D-66 stemmers zouden mogen stemmen".

Opnieuw een voorbeeld van een paar harde uitspraken die leuk staan maar 0,0 inhoud. Het wordt een beetje een self-fulfilling prophecy zo: "ja we worden gedemoniseerd omdat we inhoudelijk niet meer kapot te krijgen zijn en daarom wil de linkse elite/slinkse kerk/links-fascistische kliek ons het stemmen het liefste beletten".
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_74477579
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 09:49 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik vraag mij werkelijk af waar jij dit vandaan haalt want ik zie het nergens. Of je fantasie in combinatie met je dikke duim neemt weer eens een loopje met je.
Ik reageer op de onzin die de persoon die ik quote uitkraamt.

En wat bedoel je met 'weer', Nikita? Dat mijn mening anders is als de jouwe, betekent nog niet dat ik fantaseer. Zegt meer iets over hoe jij denkt over mensen die het niet met je eens zijn.
En zullen we ontopic, ipv het over mij te hebben?
pi_74477715
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 07:39 schreef qonmann het volgende:
Wilders: Linkse elite intimideert de kiezers

door Jaap Folkerts en Paul Jansen
DEN HAAG - De kiezer wordt geïntimideerd om bij de komende gemeenteraads- en Kamerverkiezingen geen PVV te stemmen.

Wilders

Dat zegt Geert Wilders na een week waarin hij en zijn partij door de 'linkse elite' zijn uitgemaakt voor rechtsextremisten, racisten en staatsgevaarlijk.
"Het doel is om mensen ervan te weerhouden op de PVV te stemmen. Want wie stemt er nou op een racist, op een rechtsextremist", stelt Wilders in een interview met De Telegraaf.
PvdA-minister Van der Laan (Integratie) noemde de PVV-leider en zijn achterban eerder deze week een gevaar voor de rechtsstaat. Een andere PvdA-minister, Ter Horst (Binnenlandse Zaken), laat onderzoek doen naar het radicale karakter van de partij. En D66-voorman Alexander Pechtold plakte het etiket extreem rechts op Wilders en zijn partij. "Pure intimidatie", fulmineert de PVV-leider, die zegt dat men probeert hem te diskwalificeren nu hij inhoudelijk niet klein te krijgen is.

http://www.telegraaf.nl/b(...)iezers___.html?p=2,1

De linkse eilte is zo arrogant en er zo van overtuigd dat zij betere mensen zijn in vergelijkig met PVV-stemmers dat ze het niet eens zien. Het liefst zouden ze zien dat alleen PvdA en D-66 stemmers zouden mogen stemmen.
Is dit dan ook weer dikke duim icm fantasie???
I´m back.
pi_74477830
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 09:56 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat voor een kwalificatie zou D66 volgens jouw dan moeten hebben?

Naar eigen zeggen zijn ze sociaal-liberaal. Daar kan ik me wel in vinden.

Als we het over links of rechts moeten hebben dan zou ik zeggen dat ze aan de rechter kant van het midden zitten, iets linkser dan de VVD.
  zaterdag 7 november 2009 @ 13:22:10 #16
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_74480052
quote:
'D66 dankt succes aan PVV'

AMSTERDAM - D66 heeft zijn succes in de peilingen enkel te danken aan zijn oppositie tegen de PVV. Dat zegt PVV-leider Geert Wilders zaterdag in De Telegraaf.



"Ze zijn groot geworden door het verzet tegen ons." Daarom is D66-leider Alexander Pechtold volgens Wilders 'altijd haantje de voorste als er kritiek op ons kan worden geleverd'.

D66 is volgens de PVV-leider 'echt het ergste wat er is, nog erger dan GroenLinks'. Pechtold is in zijn optiek een 'glibberige teflonbuikspreekpop'.

Kritiek

De PVV kreeg deze week veel kritiek. Onder andere van minister van Wonen, Wijken en Integratie Eberhard van der Laan (PvdA).

Hij noemde de grote aanhang van de PVV een mogelijk gevaar voor de rechtsstaat. In een uitgelekt onderzoek waarover de Volkskrant vorige week zaterdag publiceerde zou worden geconcludeerd dat de partij een gevaar voor de democratie en de staatsveiligheid is.

Een van de onderzoekers zei later in de NRC echter dat nog helemaal geen conclusies zijn getrokken.

Volgens Wilders schieten zijn critici 'onder de gordel' omdat zij hem niet aankunnen.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_74480901
Erg jammer dit kinderachtig geneuzel onder politici.

Allemaal begonnen onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting', nu uitgelopen op een 'ik mag als een klein kind iedereen uitschelden'. Dat Wilders niet beter weet is zijn probleem, maar hij heeft Pechtold een stukje meegetrokken in de zandbak die 'discussiëren met de PVV' heet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_74481032
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 09:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
D66 zou geeneens meer bestaan zonder de tranentrekkende Pechtold met zijn jankende puppieogen zonder gehakketak op de PVV.
Dat is niet waar, hoe kom je daarbij? De vorige verkiezingen, waar D66 3 zetels had gewonnen, was het huidige conflict tussen Pechtold en Wilders niet aan de orde. Ongeacht of dat er later wel zou komen zou D66 tot de volgende verkiezingen 3 zetels hebben en houden.

Verder noemt Wilders iedereen die het niet met hem eens is 'links'. Verder dan dat heeft het geen waarde.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 7 november 2009 @ 15:32:57 #19
278076 TheTruth2oo9
Vrede moet wederzijds zijn
pi_74483213
Wat me enorm stoort is dat Islam verbonden wordt met een ras in plaats van dat Islam staat voor een ideologie. Islam is geen ras maar een combinatie van een geloofsovertuiging met een bepaald gedachtengoed. Hoe kan iemand die kritiek heeft op de Islam dan in hemelsnaam een rascist zijn? Dat is hetzelfde zeggen tegen iemand die Christenen dom en bekrompen vindt dat hij een rascist is. Ik heb werkelijk nog nooit gehoord van een rascistische christenhater (misschien bestaan ze wel). Hoe kan iemand die kritiek levert op het communisme als een rascist bestempeld worden?Hoe kan Wilders die zijn kritiek centraliseert rondom Islam dan op basis daarvan als rascist bestempeld worden?

Ik ben zelf voor het invoeren van een nieuwe term: Islamisme. Dan is het duidelijker dat Islam meer dan een religie is en klinkt het minder rascistisch als je Islamisme bekritiseert (een aanhanger van Islamisme is dan een Islamist).
Proud to be a Kafir!
  zaterdag 7 november 2009 @ 15:34:19 #20
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74483244
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 15:32 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Hoe kan iemand die kritiek heeft op de Islam dan in hemelsnaam een rascist zijn?
Je kunt prima én "kritiek" op de Islam hebben, én een racist zijn hoor.
  zaterdag 7 november 2009 @ 15:36:41 #21
278076 TheTruth2oo9
Vrede moet wederzijds zijn
pi_74483315
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 15:34 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Je kunt prima én "kritiek" op de Islam hebben, én een racist zijn hoor.
Klopt Alleen wordt in de praktijk kritiek leveren op de Islam wel degelijk geassocieerd met rascisme.
Proud to be a Kafir!
  zaterdag 7 november 2009 @ 15:39:16 #22
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74483381
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 15:36 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Klopt Alleen wordt in de praktijk kritiek leveren op de Islam wel degelijk geassocieerd met rascisme.
Dat gebeurt soms inderdaad. Hiernaast zijn er ook mensen die voorstellen om Marokkanen in de knieën te schieten, hun Nederlandse nationaliteit te ontnemen en het land uit te gooien, onterecht als "kritiek op de Islam" zien.
  zaterdag 7 november 2009 @ 15:42:14 #23
278076 TheTruth2oo9
Vrede moet wederzijds zijn
pi_74483453
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 15:39 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Dat gebeurt soms inderdaad. Hiernaast zijn er ook mensen die voorstellen om Marokkanen in de knieën te schieten, hun Nederlandse nationaliteit te ontnemen en het land uit te gooien, onterecht als "kritiek op de Islam" zien.
Inderdaad, de voorstellen die jij noemt zijn onrealistisch. Ik denk dat het beter is om de mensen goed in te lichten over wat de Islam inhoudt, en het gevaar niet meer te ontkennen wat dat eventueel met zich mee kan brengen, en natuurlijk om de discussie rondom dit onderwerp op een wederzijds vredelievende manier levend te houden.
Proud to be a Kafir!
pi_74483495
wilders noemt die partijen de linkse elit om kiezer ervan te weerhouden op hn te stemmen...

het niveau wordt zo langzamerhand echt een beetje zielig.
en de berichtgeving van de telegraaf is ook nogal tendentieus.
pi_74484956
Je zou kunnen zeggen dat Wilders de discussie rondom alles wat met islam te maken heeft gegijzeld heeft maar dus evengoed dat andere partijen geen stelling durfden of konden nemen en dat dus hebben laten gebeuren. Terwijl je natuurlijk een oordeel over de islam zou moeten kunnen hebben. Die discussie vindt momenteel niet plaats omdat het debat gegijzeld is door de strijd tussen Wilders en Pechtold met name.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')