Ik denk dat ze bij mij een fout hadden gemaakt: mijn nederlandse rijbewijs en mijn werkvergunning waren voldoende om een rijbewijs te krijgen; ik hoefde geen enkele test te doen. En dat was op de 3de dag dat ik hier was, dus een ssn had ik nog niet eens aangevraagd. Maar ik heb heb wel vaker meegemaakt bij dat kantoortje dat ze de regels niet helemaal kennen (in Florida is je rijbewijs met een tijdelijk visum maar 1 jaar geldig, ik heb dus al 4 rijbewijsen versleten).quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:53 schreef Vitamine_C het volgende:
als je een nederlands rijbewijs overlegt wanneer je je theorie hebt gehaald dan komt op de "driver permit" de eis dat er iemand van 21 of ouder naast je moet zitten te vervallen.
Zal wel met de verzekering te maken hebben.quote:Huurbedrijfen staan je trouwens vaak niet toe om een huurauto voor een rijexamen te gebriuken (ik kreeg 3x een nul op mijn request en heb toen gelukkig een auto kunnen lenen van iemand
Dat is idd tegenstrijdig. Ik zou het risico wagen en er geen aanvragen. Maar als je in zo'n korte tijd al eens bent aangehouden voor speeding, dan is het misschien verstandig om op herhaling te gaan. Ik ben in 8 jaar nog nooit aangehouden en had dus bij wijze van spreken zonder rijbewijs kunnen rijden.quote:Op zondag 25 oktober 2009 05:09 schreef Schuifpui het volgende:
Edit: Nog even wat dingen opgezocht, maar het is allemaal zo tegenstrijdig. Op de site van de Texas department of transportation staat dat je binnen 90 dagen een Tx driver license moet hebben, maar ook: "An applicant whose lawful admission period is less than six months will not be issued a driver license or identification card." Ik ben hier officieel 5 maanden en 3 weken. Moet wel zo'n driver license hebben of niet.
4WD is zeker geen overbodige luxe. Ik kom op de weg naar 't werk meerdere gestrande auto's in de berm tegen in de winter. Dagelijks.quote:Op zondag 25 oktober 2009 06:43 schreef Lyrebird het volgende:
Sneeuw wordt goed geruimd, maar soms kunnen ze niet tegen de sneeuwval opploegen. 4-wheel aandrijving en ABS zijn dan geen luxe.
4-wiel aandrijving of voorwielaandrijving zijn inderdaad ontzettend handig. Achterwiel zou ik iig niet doen in de sneeuw.quote:Op zondag 25 oktober 2009 06:43 schreef Lyrebird het volgende:
Sneeuw wordt goed geruimd, maar soms kunnen ze niet tegen de sneeuwval opploegen. 4-wheel aandrijving en ABS zijn dan geen luxe.
Tja ik twijfel. In Nederland heb ik nooit een boete gereden. Dat speeden was 80 op een weg waar je 70 mocht. We waren een weekend door New Mexico wezen rijden en ik was het behoorlijk zat en wilde naar huis, dus bewust iets harder gereden. 1850 mijl in één weekend was toch een beetje veel van het goede. Ik ga in ieder geval niet meer te hard rijden, ondanks dat het bij een waarschuwing bleef vond ik het toch kut. Zo'n politie auto met zwaarlichten achter je aan maakt meer indruk dan de flitspaal in Nederland.quote:Op zondag 25 oktober 2009 06:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat is idd tegenstrijdig. Ik zou het risico wagen en er geen aanvragen. Maar als je in zo'n korte tijd al eens bent aangehouden voor speeding, dan is het misschien verstandig om op herhaling te gaan. Ik ben in 8 jaar nog nooit aangehouden en had dus bij wijze van spreken zonder rijbewijs kunnen rijden.
Dat hebben we voor de roadtrip. In Colorado blijven we voornamelijk op highways en een paar stukjes interstate dus het zou wel goed moeten komen. Ik denk wel dat we dan rekening moeten houden dat we niet overal volle snelheid kunnen rijden.quote:Sneeuw wordt goed geruimd, maar soms kunnen ze niet tegen de sneeuwval opploegen. 4-wheel aandrijving en ABS zijn dan geen luxe.
Wat doe je in Cambridge?quote:Op zondag 25 oktober 2009 05:20 schreef Falcon4ever het volgende:
Interesant topic!
Werk zelf sinds de zomer in Cambridge, MA en hoop binnenkort m'n rijbewijs te halen in Boston. Volgende week ga ik proberen m'n theorie te halen (ben al in 't bezit van een Nederlands rijbewijs).
Wat een goede snelheid is, blijft een beetje gokken. Ik reed meestal 10 mph te hard, maar zorgde er wel voor dat ik gemiddeld niet harder reed dan de auto's om me heen. Going with the flow. Met name op snelwegen in en om steden kun je vaak veel harder rijden dan toegestaan. Als je daar op de limiet zit, scheurt iedereen je aan alle kanten voorbij. Op het platteland hebben de sherriffs niet zo veel te doen, dus daar is het veiliger om goed op je snelheid te letten. Cruise control maakt het gemakkelijk. En goed in je spiegel blijven kijken natuurlijk.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:30 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Tja ik twijfel. In Nederland heb ik nooit een boete gereden. Dat speeden was 80 op een weg waar je 70 mocht.
Was inderdaad in the middle of nowhere, tussen Amarillo en DFW, hele lange rechte weg, waar niets langs de weg staat (behalve die politie auto dus ) Ik ging wel een stukje harder dan de rest, cruise control had ik langzaam steeds een tikje sneller gezet, niet zo slim dus. Wel erg verleidelijk op een 300mijl lange rechte weg.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat een goede snelheid is, blijft een beetje gokken. Ik reed meestal 10 mph te hard, maar zorgde er wel voor dat ik gemiddeld niet harder reed dan de auto's om me heen. Going with the flow. Met name op snelwegen in en om steden kun je vaak veel harder rijden dan toegestaan. Als je daar op de limiet zit, scheurt iedereen je aan alle kanten voorbij. Op het platteland hebben de sherriffs niet zo veel te doen, dus daar is het veiliger om goed op je snelheid te letten. Cruise control maakt het gemakkelijk. En goed in je spiegel blijven kijken natuurlijk.
Ik werk als onderzoeker/research fellow bij Harvard op 't gebied van human computer interaction. Voornamelijk gespecialiseerd in het ontwikkelen van multi-touch hardware en software (zie m'n blog voor details ).quote:
Dan mag je wel rap beginnen met het leren voor je GRE want de aanmeldingen daarvoor moeten volgens mij begin december binnen zijn. Welkom in Cambridge trouwens. Ik geloof dat er nu al vier fokkers in Boston/Cambridge zitten.quote:Op zondag 25 oktober 2009 19:24 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
Ik werk als onderzoeker/research fellow bij Harvard op 't gebied van human computer interaction. Voornamelijk gespecialiseerd in het ontwikkelen van multi-touch hardware en software (zie m'n blog voor details ).
Vooralsnog voor 1 jaar maar misschien volgend jaar maar es rond kijken of een phd de moeite waard is.
Ik kreeg er elk jaar een stuk of 3 in Nederland. En dan niet "flink te hard", maar van die naai-camera's die je flitsen met "53 waar je 50 mag na correctie", waar ik dan in werkelijkheid inderdaad 57 reed of zo......106 waar je 100 mag, dat soort geneuzel.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:30 schreef Schuifpui het volgende:
Tja ik twijfel. In Nederland heb ik nooit een boete gereden.
Is dit iets wat niet anders kan, of is het meer een "ik wil NU mijn rijbewijs hebben" gevoel?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:58 schreef Barcaconia het volgende:
Ik wil geen 30 dagen wachten
Tja, ik wilde een auto kopen en ik krijg korting op de verzekering als ik een US-rijbewijs heb. Voor de rest is het gewoon geen zin om te wachtenquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Is dit iets wat niet anders kan, of is het meer een "ik wil NU mijn rijbewijs hebben" gevoel?
Je rijdt nu toch al rond op je NL rijbewijs, dan kunnen die paar weekjes er ook nog wel bij denk ik.
Ja, dat zou nog kunnen ook. Ik snap ook niet waar die liefde voor de Autobahn vandaan komt. Iedereen lijkt het te kennen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 02:04 schreef Shivo het volgende:
Duitsland is in MA het enige land wat zijn rijbewijs mag inwisselen. Komt zeker door het heilige ontzag van de Amerikanen voor de Autobahn.
Zoiets van yes but dit is a dutch driverlicence . Dutch you know, autobahn ?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 02:07 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ja, dat zou nog kunnen ook. Ik snap ook niet waar die liefde voor de Autobahn vandaan komt. Iedereen lijkt het te kennen.
Hoe zouden ze dat na gaan? Mensen vragen altijd of ik een Duitser ben dus misschien kan ik ze bij de SoS ook wel wijsmaken dat het een Duits rijbewijs is
ik heb maar tijdelijk een liquor id aangevraagd omdat het toch niet bijzonder veel extra koste. Wat betreft afrijden. Hoor je nog bijzondere dingen te weten? Hoe anders is het als in Nederland. Hier mag je rechts afslaan als er geen verbodsbord is bijv. En ik moet nog even kijken hoe het met stopborden is en voorrang want dat lijkt hier ook anders te zijn als in nederland. In NL stoppen en rechts voor laten gaan ook als deze een stopbord heeft. Hier lijkt het of ze maar wat doen. Ik ga vandaag ook nog ff het lesmaterial van de rmv doornemen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 02:04 schreef Shivo het volgende:
Overigens gebruik ik rond Central en Harvard Sq mijn MA rijbewijs als ID, werkt prima.
Waarschijnlijk omdat veel agenten ooit gelegerd zijn geweest in Duitsland?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 02:07 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ja, dat zou nog kunnen ook. Ik snap ook niet waar die liefde voor de Autobahn vandaan komt. Iedereen lijkt het te kennen.
Hoe zouden ze dat na gaan? Mensen vragen altijd of ik een Duitser ben dus misschien kan ik ze bij de SoS ook wel wijsmaken dat het een Duits rijbewijs is
Bij de SoS kun je gratis een theorieboekje ophalen. 120 pagina's waarvan je de eerste 70 meteen over kunt slaan (veiligheid en drankmisbruik gezever). De volgende 50 kun je in 10 minuten doorheen bladeren.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:22 schreef djmarshal het volgende:
[..]
ik heb maar tijdelijk een liquor id aangevraagd omdat het toch niet bijzonder veel extra koste. Wat betreft afrijden. Hoor je nog bijzondere dingen te weten? Hoe anders is het als in Nederland. Hier mag je rechts afslaan als er geen verbodsbord is bijv. En ik moet nog even kijken hoe het met stopborden is en voorrang want dat lijkt hier ook anders te zijn als in nederland. In NL stoppen en rechts voor laten gaan ook als deze een stopbord heeft. Hier lijkt het of ze maar wat doen. Ik ga vandaag ook nog ff het lesmaterial van de rmv doornemen.
Een 4wd was nog geen optie voor mij, te duur of te afgetrapt en te groot. Ik moet ook nog fatsoenlijk een parkeerplek kunnen vunden als ik terug kom in de stad :-)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |