abonnement Unibet Coolblue
pi_73609804
Opening:

DSB Bank is zojuist door de rechtbank onder curatele gesteld. Er is een curator benoemd en het nieuws komt nu in rap tempo. vooralsnog lijkt het volgende te gebeuren:
* De spaarrekeningen gaan zo spoedig mogelijk op slot
* Betaalrekeningen zijn nog tot woensdag 24:00 uur te benaderen
* Er zijn 2 bewindvoerders aangesteld.

De situatie rondom hypotheken, verzekeringen e.d. is nog niet duidelijk.



Vorige delen:
DSBbank in 't nieuws - "gedupeerden willen faillissement"
DSB #2: Run op de bank?
DSB #3: Faillissement in zicht?
DSBbank #4 - Toekomst aan een zijden draadje...?
De Subprime Bank (DSB) #5: onder curatele

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2009 14:55:57 ]
pi_73609806
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:11 schreef Adolecens het volgende:
Een journalist die zijn vraag vergeet...

Die is zijn baan ook kwijt
Hij's toch van RTLZ?

Wellink is het eens met het feit dat er eerst een uitspraak moet komen...
pi_73609850
Ik vind het toch eigenlijk wel raar dat zo'n curatele aanvraag bij de rechter voor een soort self fulfilling prophecy zorgt. Zoiets mag gewoon niet uitlekken want in eerste instantie was de situatie niet erg genoeg om de DSB bank onder curatele te stellen. Zou een bank hier niet door beschermt dienen te worden door het MvF of de DNB? In principe is zo'n aanvraag gewoon een doodvonnis als het uitlekt.
-
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 oktober 2009 @ 14:15:56 #4
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_73609874
tvp
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_73609882
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:15 schreef Ritmo het volgende:
Ik vind het toch eigenlijk wel raar dat zo'n curatele aanvraag bij de rechter voor een soort self fulfilling prophecy zorgt. Zoiets mag gewoon niet uitlekken want in eerste instantie was de situatie niet erg genoeg om de DSB bank onder curatele te stellen. Zou een bank hier niet door beschermt dienen te worden door het MvF of de DNB?
Nee, ik zie niet in waarom wel. Helemaal een kleine bank als DSB niet.
pi_73609884
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:15 schreef Ritmo het volgende:
Ik vind het toch eigenlijk wel raar dat zo'n aanvraag bij de rechter voor een soort self fulfilling prophecy zorgt. Zoiets mag gewoon niet uitlekken want in eerste instantie was de situatie niet erg genoeg om de DSB bank onder curatele te stellen. Zou een bank hier niet door beschermt dienen te worden door het MvF of de DNB?
Hoe wil je zoiets geheim houden ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_73609897
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:15 schreef Ritmo het volgende:
Ik vind het toch eigenlijk wel raar dat zo'n curatele aanvraag bij de rechter voor een soort self fulfilling prophecy zorgt. Zoiets mag gewoon niet uitlekken want in eerste instantie was de situatie niet erg genoeg om de DSB bank onder curatele te stellen. Zou een bank hier niet door beschermt dienen te worden door het MvF of de DNB?
Ach, dingen lekken nu eenmaal uit. Logisch.
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:11 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Simpel, mensen snappen het niet. Zie ook de mensen in dit topic die roepen dat Lakeman kan gaan claimen.

Het is ingewikkelde materie, waar je toevallig kennis van, of ervaring mee moet hebben.
Dus? Is het nu dubieus of niet?
pi_73609906
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:16 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Nee, ik zie niet in waarom wel. Helemaal een kleine bank als DSB niet.
Omdat zo'n bank gewoon kansloos is wanneer er geruchten de pers bereiken? Zelfs al hadden ze overlevingskans gehad.
-
pi_73609915
Dude van het FD heeft het ook over de "zusterbedrijven"... Blijkt dat de verzekering en bank toko's onder dezelfde "viko" ( ) vallen. Wellink gaat daar curatoren voor benoemen...

Klinkt wel heel erg alsof hij DSB failliet verklaard, maar dat kan toch enkel een rechter doen?
pi_73609927
Waarom denkt dirk eigenlijk dat nout of wouter gelekt hebben dit kunnen toch net zo goed de andere bankiers die niets voor een overname voelden geweest zijn.
pi_73609929
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:15 schreef Ritmo het volgende:
Ik vind het toch eigenlijk wel raar dat zo'n curatele aanvraag bij de rechter voor een soort self fulfilling prophecy zorgt. Zoiets mag gewoon niet uitlekken want in eerste instantie was de situatie niet erg genoeg om de DSB bank onder curatele te stellen. Zou een bank hier niet door beschermt dienen te worden door het MvF of de DNB? In principe is zo'n aanvraag gewoon een doodvonnis als het uitlekt.
Hoe hadden ze dan de bank er weer bovenop moeten helpen zonder dat dát uitlekt?
pi_73609933
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:17 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Omdat zo'n bank gewoon kansloos is wanneer er geruchten de pers bereiken? Zelfs al hadden ze overlevingskans gehad.
Oh ? waarom is de ING dan niet onder curatele gesteld een half jaar geleden ?
pi_73609943
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:16 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dus? Is het nu dubieus of niet?
Mag een rechter bepalen. Lakeman had nooit moeten beweren dat klanten van DSB een claim hadden.
pi_73609946
Begrijp ik nu goed dat bos en welling bewust geen doorstart willen, en dirk juist wel, en dat de bewindvoerders nu een sterren rol spelen.
pi_73609950
leuke TT heer van Laak
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:18:53 #16
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73609951
Bos en Wellink zeggen redelijke dingen
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:19:11 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73609959
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:18 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Oh ? waarom is de ING dan niet onder curatele gesteld een half jaar geleden ?
Systeembank, dan krijg je miljarden van Bos
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_73609961
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:18 schreef Basp1 het volgende:
Waarom denkt dirk eigenlijk dat nout of wouter gelekt hebben dit kunnen toch net zo goed de andere bankiers die niets voor een overname voelden geweest zijn.
Dirkje heeft er de laatste tijd heel erg een handje van om anderen de schuld te geven. Alles om DSB maar buiten schot te houden.
pi_73609970
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:18 schreef thefreakje het volgende:
Begrijp ik nu goed dat bos en welling bewust geen doorstart willen, en dirk juist wel, en dat de bewindvoerders nu een sterren rol spelen.
Bos en Wellink zijn allang blij dat ze dadelijk van die shitbank af zijn.
pi_73609971
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
leuke OT heer van Laak
dank... Ironie is mij niet vreemd
pi_73609994
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:18 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Mag een rechter bepalen. Lakeman had nooit moeten beweren dat klanten van DSB een claim hadden.
?

Hier ging het over:
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:09 schreef Sloggi het volgende:
Wat ik wel opvallend vind: de DNB heeft DSB schijnbaar geadviseerd alles samen onder te brengen (DSB, Lenen, Becam etc.). En een korte periode later lijkt de DNB het 'omvallen' van DSB te orkestreren...
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:20:29 #22
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73609997
tvp

Edit: oh ik had al gepost
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_73610004
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:18 schreef thefreakje het volgende:
Begrijp ik nu goed dat bos en welling bewust geen doorstart willen, en dirk juist wel, en dat de bewindvoerders nu een sterren rol spelen.
een doorstart van DSB is onmogelijk. Banken in ons economisch systeem kunnen enkel bestaan bij de gratie van vertrouwen. Niemand vertrouwd DSB nog. Dus kan de bank niet doorgaan.
pi_73610013
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:19 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Bos en Wellink zijn allang blij dat ze dadelijk van die shitbank af zijn.
wat dacht je van de rest van bankierend Nederland. Weer een concurrent van de markt af Goed voor de marge.
pi_73610015
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:18 schreef Basp1 het volgende:
Waarom denkt dirk eigenlijk dat nout of wouter gelekt hebben dit kunnen toch net zo goed de andere bankiers die niets voor een overname voelden geweest zijn.
Er is overleg met de bankiers geweest voordat de maatregel is verzocht.
De overige bankiers zijn niet bij de zitting geweest en hebben dus geen notie kunnen nemen van het vonnis.
Mochten zij het wel zijn geweest dan was het speculatie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')