BeefRWijker | donderdag 8 oktober 2009 @ 15:14 |
Bussentopic #27 is vol, lang leve Bussentopic #28 Bussentopic #26: Wie is je vervoerder? Bussentopic #25: ZERO TOLERANCE! Bussentopic #24 - Waar de ProCity's al te koop zijn Busjosti's, bevers en groenteboeren #23 En los maar weer. Nog even uit 't vorige topic: [ Bericht 44% gewijzigd door BeefRWijker op 09-10-2009 18:13:43 ] | |
marcel.nl | donderdag 8 oktober 2009 @ 15:29 |
tvp | |
Hr-Flip | donderdag 8 oktober 2009 @ 16:13 |
Zag laatst op een nieuwsitem van RTV-Oost. Dat Syntus mee gaat doen aan de consessie van Salland, (Deventer - Raalte ) En dat ze dit willen gaan doen met blauwe bussen. Iemand hier al een foto van gezien. filmpje - http://media.rtvoost.nl/media/154388.asf | |
Alexxxxx | donderdag 8 oktober 2009 @ 17:32 |
quote:Zeker niet, had het vandaag heerlijk druk, paar spoedordertjes tussendoor, die zijn het leukst! En ik spring ook bij op andere afdelingen uiteraard | |
Ou-Tannu | donderdag 8 oktober 2009 @ 18:04 |
quote:meer blauw op straat? | |
BeefRWijker | donderdag 8 oktober 2009 @ 19:29 |
Wat er vandaag toch met de gasbussen aan de hand is? Kom ik langs 't station hier in Beverwijk, staan er maar even 3 (drie!) Alliances én een Diesel Lion's City op IJmond (7x) lijntjes opgesteld en dan tel ik Alkmaar (Lion's City D) en Zaandam (Ambassador) dus niet mee. | |
Ou-Tannu | donderdag 8 oktober 2009 @ 19:30 |
quote:t gas was op? | |
Peterselieman | donderdag 8 oktober 2009 @ 20:36 |
marcel.nl | donderdag 8 oktober 2009 @ 21:33 |
ik denk dat die gas-ten van de planning het niet zo nauw hebben genomen vandaag | |
marcel.nl | vrijdag 9 oktober 2009 @ 08:37 |
Tot in de jaren 70 reden er in Nederland, en tot zeer recent in Engeland, bussen met 1 in/uitstapdeur voorin. Dat is niet zo praktisch, kost veel tijd met in- en uitstappen. Al snel kwamen er dus bussen met een achteruit-stapdeur. En gelede bussen met nog een tussendeur of zelfs twee deuren achterin. Maar op Ovib zie ik nu deze, is dit nou niet wat overdreven ? | |
Alexxxxx | vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:42 |
Nee! Hoe meer deuren hoe beter! | |
NoBody122 | vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:45 |
quote:Op die reactie kon je natuurlijk wachten En ja, 4 deuren zoals op die foto is sterk overdreven. 2, hooguit 3 deuren (zoals in die ouwe Van Hool 300's in Utrecht), is voldoende voor 12m. Meer is pure zitplaatsverspilling [edit] Deze dus, voor de beeldvorming: Bron: OViB [ Bericht 1% gewijzigd door NoBody122 op 09-10-2009 09:54:46 ] | |
Ou-Tannu | vrijdag 9 oktober 2009 @ 10:12 |
quote:deurenfappert! oh Fryskerbarreltje 37xy heeft een lamme deur | |
NoBody122 | vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:49 |
quote:Dat hebben ze allemaal zowat.. Bij een beetje harde rijwind gebeurt het niet zelden dat ze een stukje open gaan tijdens het rijden. In de zomer kan dat prettig zijn als het warm is, echter laat het nou juist in de koude seizoenen veel waaien | |
Alexxxxx | vrijdag 9 oktober 2009 @ 14:45 |
Ik kam er gister bij toeval achter dat de Frysker deuren zijn geleverd door onze Spaanse concurrent. reservedelen worden wel bij ons gekocht.... Zegt genoeg, me dunkt. | |
zwahiel | vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:10 |
Wat is dat voor freakin' onzinnig gedoe van vervoerders. Ik zit mijn OV chipkaart te gebruiken en de laatste tijd is bij steeds meer GVU bussen de incheck prima in orde, maar de uitcheck buiten gebruik. En ik maar rekeningen krijgen Bij bellen wordt het grote kasje naar de muur spel gestart, bah, kan dat nou niet anders! | |
Hr-Flip | vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:43 |
quote:Waardeloze deuren, toen ik eens met kinderwagen en al wou uitstappen, zij de chauffeur doodleuk "geef er maar ev'n een trap teg'n aan, ding is weer stuk." Ik had gelijk de neiging om de hele bus kapot te trappen. | |
Alexxxxx | vrijdag 9 oktober 2009 @ 19:49 |
Heb die SOR ook aan wat collegas laten zien btw, allemaal kwijl bij mijn werkpc | |
Peterselieman | vrijdag 9 oktober 2009 @ 20:00 |
Kon je zeker gelijk een nieuw toetsenbord halen | |
Alexxxxx | vrijdag 9 oktober 2009 @ 20:13 |
Nee, mijn huidige toetsenbord voldoet uitstekend! Dat niet alle letters er uitrollen en soms in de verkeerde volgorde staan ligt puur aan de gebruiker | |
BeefRWijker | vrijdag 9 oktober 2009 @ 20:40 |
quote: quote: Uhm, ik schat 'm op een metertje of 14. quote:Zitplaatsen zijn juist verspilling in een stadsbus. | |
NoBody122 | vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:38 |
quote:Da's mooi, 3 deuren will do the trick. Kan op die foto overigens niet goed zien hoeveel deuren er in die bus zitten. quote:Beetje extra luxe kan geen kwaad, het grootste gedeelte van de busritten zitten de bussen niet stampvol | |
Ou-Tannu | vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:41 |
in de catagorie.. dat past makkelijk ( als sardientjes in een blikje.. ) ja een beetje duwen.. past makkelijk!! nah vol issie wel | |
BeefRWijker | zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:10 |
Film zegt 't eigenlijk al. Kijk, zo heb je een mooi schone serieel diesel-electrische bus en dan bouw je 'm om tot een Prius en dan krijg je dit: [ Bericht 36% gewijzigd door BeefRWijker op 10-10-2009 00:30:32 ] | |
NoBody122 | zaterdag 10 oktober 2009 @ 02:39 |
quote:Valt nog wel een beetje mee, maar ze mogen wel van geluk spreken dat er geen Integro stond Was er ergens een activiteit in de richting van Lelystad, of is het elke vrijdagmiddag zo'n feest op lijn 315? | |
Gnittoo | zaterdag 10 oktober 2009 @ 09:41 |
quote:je had lijn 66 rond 15.00 moeten zien, zal na het station al vol. | |
Ou-Tannu | zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:26 |
quote:ik dacht dat op de 315 officieel geen staanplaatsen waren? | |
Gnittoo | zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:45 |
quote:correct, evenals de 350. | |
Gnittoo | zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:08 |
marcel.nl | zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:41 |
Beter 1 frysker in de brand dan 10 in de lucht. Maar dit is wel zonde van die Bova. Gelukkig zijn er een paar mooie Man's geleverd. | |
BeefRWijker | zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:56 |
quote: quote:Dat is niet helemaal waar. Op de Integro's 2922/23/24 en 2945/47 mag 't wel. Bovendien is ook 351 een 100km/u lijn. | |
BeefRWijker | zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:36 |
quote:Nog steeds even veel als op die andere foto, denk je ook niet? quote:Je bouwt ze ook zo makkelijk even om hè, zo halverwege de rit Overigens heb ik ergens een foto gezien van een bus waarin de zittingen van de bankjes opklapbaar waren zodat je ook tussen de bankjes kon staan. Zal wel weer zo'n typische experiment bus geweest zijn waar je nooit meer wat van hoort. Edit: deze dus: [ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 10-10-2009 23:01:47 ] | |
Peterselieman | zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:11 |
Dat lijkt half Arriva, half Lijkt me trouwens een Benz te zijn | |
Alexxxxx | zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:24 |
over Arriva gesproken, zag vandaag een Arriva Citea in Groningen! Weer eens wat anders dan al die Dubai Citea's, die worden bijna gewoontjes | |
Peterselieman | zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:38 |
De 562 dus. Doet normaal dienst op de lijnen 1/5/52 | |
BeefRWijker | zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:46 |
quote:Die NL Citea's (nu nog enkel CLF) willen ook maar niet echt vermeerderen, hè. Misschien dat 't met de CLE's beter wordt. Alleen heeft Berkhof tegenwoordig een probleem: geen lease, en OV bedrijven willen tegenwoordig steeds vaker leasen. | |
Ou-Tannu | zondag 11 oktober 2009 @ 00:48 |
quote:laat op ik nou net een overvolle Lions Regio geplaat hebben maar wie is er nou de sjaak als de bus staande gehouden wordt? | |
NoBody122 | zondag 11 oktober 2009 @ 01:02 |
quote:Daar kon je op wachten natuurlijk... quote:Volgens mij de chauffeur zelf, aangezien die uiteindelijk bepaalt wanneer er mensen bij de halte moeten blijven staan Heb zelfs ooit eens vernomen, dat als je er mensen in of uit laat op de openbare weg, waar geen bushalte is, je ook een flinke bekeuring kunt krijgen, die ook voor de chauffeur is... | |
Ofyles2 | zondag 11 oktober 2009 @ 04:14 |
quote:Dit is gewoon 12 meter. Er bestaat ook een gelede SOR, die vijf deuren heeft. | |
marcel.nl | zondag 11 oktober 2009 @ 08:08 |
quote:Dat heb ik ook al vaker gehoord. De Arriva chauffeur die mij deze zomer tussen Lauwersoog en Ulrum eruit liet voor een mooie wandeling, dat mocht ook niet zo midden langs de provinciale weg. Maar het was wel een mooie wandeling ! En dan nog iets anders: ik weet niet of dat nog zo is, was wel zo vroeger: mee rijden in een "buiten dienst-rit" is op risico van degene die mee rijdt, die schijnt dan namelijk niet te zijn verzekerd ! Ik reed vaak genoeg met een kennis leeg de garage uit naar beginpunt en andersom. Of in de spits vol heen, leeg terug naar startpunt en dan weer die rit. Ondanks mijn abonnement of ov-kaart scheen ik tijdens die ritten niet verzekerd te zijn. | |
busfoto.nl | zondag 11 oktober 2009 @ 16:01 |
Paar dagen geleden nieuwe foto/videocamera (Canon EOS 500D)uitgeprobeerd: Voor wie interesse heeft in de oude camera+lens: http://link.marktplaats.nl/286758569 | |
Colnago | zondag 11 oktober 2009 @ 19:24 |
quote:Dat is binnen de bebouwde kom. | |
NoBody122 | maandag 12 oktober 2009 @ 01:37 |
quote:Mooie kwaliteit Heeft Connexxion trouwens zelf dubbelgelede bussen, op eigen naam? Ik denk dat een paar dubbelgeledes straks in Leeuwarden wel van pas komt, als ze in Leeuwarden klaar zijn met die nieuwe campus aan de Rengerslaan | |
Alexxxxx | maandag 12 oktober 2009 @ 19:30 |
Merk en type: Mercedes-Benz Citaro Eigenaar: Arriva Land van herkomst: Nederland Locatie: Groningen Datum: 10 oktober 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Merk en type: Mercedes-Benz Citaro Eigenaar: Arriva Land van herkomst: Nederland Locatie: Groningen Datum: 10 oktober 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema | |
Peterselieman | maandag 12 oktober 2009 @ 19:33 |
quote:Bestemming van die eerste zie je niet zoveel. Normaal filmen ze altijd Hoornsemeer | |
Ou-Tannu | maandag 12 oktober 2009 @ 21:24 |
quote:hm hm :p t OV bureau Groningen-Drenthe heeft zeker geld over? Dynamische vertrektijden informatie proef bij Borger | |
Peterselieman | maandag 12 oktober 2009 @ 21:25 |
Is een voorproefje op de nieuwe concessie | |
Ou-Tannu | maandag 12 oktober 2009 @ 21:26 |
quote:tot april 2010 is het een proef.. en als t bevalt wordt het ook elders ingezet! nou.. ik weet nu al.. dat het bevalt.. ( als t werkt xD! ) en niet zo als bij CXX regelmatig: display buiten gebruik | |
BeefRWijker | maandag 12 oktober 2009 @ 21:47 |
quote:http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/wijnandkeesmaat/ Minimaal drie van die Alliances en één van de Friese wagens waren vorige week donderdag dus even ingezet. Vrijdag nog een Alliance gespot op 74 in Heemskerk. Zaterdag leek alles overigens verder weer normaal. Ex-Utrecht, ex-Fryslân. | |
Ou-Tannu | maandag 12 oktober 2009 @ 21:53 |
gelukkig reed de 8850 vandaag nog in fryslan | |
BeefRWijker | maandag 12 oktober 2009 @ 22:01 |
quote: quote:Zelfs als 't wel in gebruik is werkt 't nog niet. De (eerstvolgende) bussen richting Sneek staan er nooit op bij de halte Bolsward Kloosterlaan. De daarop volgende vaak weer wel Ook gebeurt het regelmatig dat een bus die op 1 minuut wordt aangekondigd in werkelijkheid al door is. Infoxx is gewoon prut. | |
BeefRWijker | maandag 12 oktober 2009 @ 23:47 |
Zo creëer je natuurlijk ook wel tekorten, met dit soort fratsen. En daar is die Simon ook weer, (nog steeds in z'n ouwe jas, ondanks dat ie hier al weer jaren rijdt, het lijkt hier Bosnië wel): bron: busfoto-nederland.eu [ Bericht 10% gewijzigd door BeefRWijker op 13-10-2009 00:01:53 ] | |
NoBody122 | maandag 12 oktober 2009 @ 23:54 |
Ik heb gisteren nog op de 8839 gereden, die in Dokkum stond (en daar gisteravond laat ook weer geëindigd is) Kennelijk is die dus zeer recent uit Apeldoorn gekomen... Oh, en even door de wasstraat halen was er ook nog niet bij blijkbaar, want de achterruit was gisteren nog net zo smerig als op die foto. | |
Ou-Tannu | dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:16 |
quote:idd CXX moet wel eens vaker de bussies wassen.. en niet alleen periodiek volgens een wasschema.. sommige bussen zijn net vuil magneten ! | |
NoBody122 | dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:43 |
Het valt mij in Leeuwarden juist op, dat de bussen over het algemeen vrij schoon zijn aan de buitenkant In Dokkum, Bolsward en Harlingen hebben ze alleen geen wasstraat dacht ik, dus dan gaat het wat lastig. | |
Gnittoo | dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:31 |
quote:in bolsward is in ieder geval een wasstraat, in harlingen en dokkum dacht ik ook. uit het archief: | |
NoBody122 | dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:12 |
quote:'tis alweer een tijdje terug dat ik op andere stallingen ben geweest, vandaar de twijfel. | |
zwahiel | dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:12 |
quote:Poten af van onze bussen hiero! Lekker nieuwe bestellen, maar waag 't niet om onze NewAGG's te jatten om ze in Groningen in te zetten. Ophoeren! Bestel maar nieuwe voor hier mogen ze die ouwe daar hebben Ze zitten vol genoeg hier! En 't zijn heerlijke bussen. | |
Peterselieman | dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:14 |
quote:Is niet erg toch? Kun je tenminste zien dat ze gebruikt worden. En je ziet het in de oogsttijd natuurlijk altijd extra goed | |
Ou-Tannu | dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:15 |
quote:Groningen heeftt ook geen CXX bussen :p | |
NoBody122 | dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:54 |
quote:Groningen? En waarom meteen zo paranoïde? | |
marcel.nl | woensdag 14 oktober 2009 @ 08:17 |
quote: quote:Leeuwarden is NIET de hoofdstad van Groningen. Waarvan maar even akte. | |
Dr_Flash | woensdag 14 oktober 2009 @ 08:56 |
Vanochtend rond 6:30 is de GVU 4916 gestrand op de Uithof met een serieuze motorbrand. Ik heb wat plaatjes genomen Het blussen vanuit de hoogwerker was nog bezig toen ik aan kwam lopen (6:53) Een brandweerman checkt de situatie bij de motorruimte van de binnenkant. Het gangpad ligt vol blusschuim. Ook uit de voordeur is een grote hoeveelheid schuim gelopen. De hoogwerker is inmiddels omlaag. Detailopname (okee, weinig te zien ) van het uitgebrande motorcompartiment. De situatie voor Casa Confetti kort voor 7:00. De andere dubbelgeledes moesten allemaal die idiote "bocht" maken bij de HU-FCJ voor. Dat ging maar net. Bochtje-achteruit met een dubbelgelede is ook een vak op zich [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 14-10-2009 09:02:07 ] | |
Ou-Tannu | woensdag 14 oktober 2009 @ 09:08 |
met een hoogwerker kan je ook bussen wassen ! | |
marcel.nl | woensdag 14 oktober 2009 @ 13:12 |
quote:Klopt, maar om nou iedere bus die zo vies is als die toenmalige witte interliner, in de hens te steken om em vervolgens met een hoogwerker schoon te laten spuiten, gaat me wat ver. Over schoonspuiten gesproken; buswassers Groningen staken voor de 3e maal. http://www.cnvtaxi.nl/sec(...)oeren-opnieuw-actie/ [ Bericht 10% gewijzigd door marcel.nl op 14-10-2009 13:18:30 ] | |
Ou-Tannu | woensdag 14 oktober 2009 @ 14:08 |
quote:hadden ze vanmorgen maar bij mn school langs moeten rijden.. goede doelen dag enzo :p ook auto's wassen met de hand... bussen waren ook leuk geweest als extratje | |
BeefRWijker | woensdag 14 oktober 2009 @ 19:15 |
quote: quote:Maar dat was dus zaterdag. Vandaag tussen 5 en 6 weer eventjes gekeken op B'wk NS en ditmaal 2 cXX Alliances en de 2 (friese) Lion's C. diesels. Blijkbaar worden er gasbussen in de spits onttrokken om elders te worden ingezet. Zou de concessie soms aflopen? quote: | |
busfoto.nl | woensdag 14 oktober 2009 @ 20:28 |
Trouwens wat moet je zo vreselijk vroeg op De Uithof? Ik kwam om 8:50 aankakken en dat is voor mij al idioot vroeg. Colleges beginnen toch nooit voor negenen? | |
NoBody122 | donderdag 15 oktober 2009 @ 00:01 |
Lijn 11 en lijn 12 zitten vaak zelfs na 21:00 nog vrij vol.. Ofwel dat zijn allemaal strebers die continu met hun studie bezig zijn, of er zit daar ergens een grote hoeveelheid studentenwoningen? | |
BeefRWijker | donderdag 15 oktober 2009 @ 01:11 |
Veolia Haaglanden: 't was allemaal de schuld van de ondernemingsraad. Is zo'n ondernemings raad toch nog ergens goed voor | |
Ou-Tannu | donderdag 15 oktober 2009 @ 08:36 |
van wie is deze EX-BBA bus? in zn bba tijd reed in opdracht van CXX vanmorgen bron busfoto.nl | |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2009 @ 08:56 |
quote:Ik woon daar Ik wil er zo vreselijk vroeg vandaan zijn quote:Precies. Er wonen inmiddels ruim 3000 mensen op de Uithof. | |
BeefRWijker | donderdag 15 oktober 2009 @ 15:36 |
quote:Een busmaatschappij uit Bosnie die gehoord heeft dat er hier bussen tekort zijn? | |
zwahiel | donderdag 15 oktober 2009 @ 15:38 |
Euhm Leeuwarden... Groningen allemaal een pot nat De lijnen op de Uithof zijn overigens zo vol door de toename van het aantal studenten. 's Avonds zijn ze voller omdat de unie en de HU anders hun lessen plannen, je kunt tot 22 uur tegenwoordig les krijgen en dus moeten studenten dan naar de Uithof toe. Heb vanmorgen niets van het spectakel meegekregen maar wel zonde voor zo'n mooie bus! Neem aan dat ze 'm gaan repareren? Want een bus weg uit die toch al gestreste dienstregeling is niet zo heel erg fijn. Zag gisteren wel in A'dam een jochie in een leasebak tegen een tram op knallen om vervolgens bijna geschaard te worden door een xx bus. En vannacht nog een taxi die boem gedaan had en ook behoorlijk aan het roken was midden op het viaducht naar Utrecht CS toe vanuit de binnenstad. | |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2009 @ 15:41 |
quote:Het was dan ook gistermorgen | |
NoBody122 | donderdag 15 oktober 2009 @ 16:40 |
Op het Vredenburg zag ik een goed uur terug ook een 25m met pech staan, die waren ze ter plekke aan het repareren. Ze hadden er twee hoekpijpjes uit liggen, ik denk koelvloeistofleidingen. Zal er wel één losgetrild of kapot gegaan zijn, dat heb ik zelf ook al eens met een Amba gehad Tevens eerder vanmiddag een 812x-Amba gezien op Cxx lijn 50 richting Utrecht CS. | |
Alexxxxx | donderdag 15 oktober 2009 @ 19:20 |
Morgen naar Kortrijk | |
Luco | vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:54 |
NoBody122 | vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:42 |
Dr_Flash | vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:51 |
Ik weet er weinig van, zeg maar niks. Maar hierbij dus de busfoto's van vorige week, toen ik een bliksembezoek bracht aan Newcastle Enjoy | |
NoBody122 | vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:57 |
Die dubbeldekker in Arriva-kleurstelling | |
Dr_Flash | vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:16 |
Er moeten in Nederland ook dubbeldeksbussen komen vind ik | |
Ofyles2 | vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:25 |
quote:Geef mij maar gelede bussen. Londenaren fappen op Routemasters, ik fap op gelede bussen. | |
Dr_Flash | vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:28 |
quote:Kom hier in Utrecht maar rukken op de dubbelgeledes dan. Al is er wel net eentje uitgefikt | |
Peterselieman | vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:29 |
Dubbelgelede dubbeldekker | |
Dr_Flash | vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:31 |
quote:Ja, met tandemassen, skibak en fietskar naar de sneeuw zeker | |
Peterselieman | vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:33 |
Jij begrijpt het | |
Ofyles2 | vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:40 |
quote:Neoplan zou wel expertise hebben in zulke bussen, maar ze zijn al een tijdje gestopt met de Jumboliner, een gelede dubbeldekker. quote:Ontwerp jij hem, leg jij het voor aan studentenreisbureaus en win er een prijs mee zou ik zeggen. Alleen durf ik niet te zeggen of zulke bussen goedgekeurd zullen worden door V&W. | |
Ofyles2 | vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:41 |
quote:Kan GVU geen AGG300 uit Hamburg of Luxemburg overnemen? | |
marcel.nl | vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:53 |
Dit lijkt wel een dubbeldekker dubbelgeleed, maar dat komt door de bestickering op de deuren Die heeft trouwens lekker veel in- en uitstapdeuren | |
Dr_Flash | vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:55 |
als je daar een dubbeldekker in ziet mankeert er wel wat aan je denk ik dan | |
Peterselieman | vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:57 |
Deurtjes zijn wel klein zeg. Een normale Nederlander zou zijn kop stompen tegen het dak. | |
Dr_Flash | vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:59 |
Hoe hoog zijn de perrons bij de bushaltes dan? Is gewoon een totaal KUTding. | |
Ofyles2 | vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:00 |
quote:Zou goed kunnen. Maar misschien komen die kleine deuren vanwege de hoge instapplatforms bij haltes? | |
Ofyles2 | vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:01 |
quote:Volgens mij net zo hoog als bij een metrostation. Om nog maar te zwijgen van noodgevallen. | |
Peterselieman | vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:02 |
Het zijn idd erg hoge perrons. Maak ze dan iets lager, dan heb je meer stahoogte | |
marcel.nl | vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:02 |
Een capacity, maar dan anders.... . | |
Dr_Flash | vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:04 |
lelijk ding zeg. En gewoon een gelede 18meterbus zoals er al 30 jaar rondrijden. En is daar nou een Citaro gekloond? | |
marcel.nl | vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:05 |
en een soort aliance neus, maar dan amerikaans... | |
Ofyles2 | vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:05 |
quote:Ik ken wel een theorie voor deze CapaCity: een Chinese dochteronderneming van Scania zou het ontwerp van Mercedes-Benz gejat kunnen hebben. | |
marcel.nl | vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:07 |
en een gepimpte citaro... | |
Dr_Flash | vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:12 |
quote:Vanwaar de hele vergelijking met een CapaCity? Dit is gewoon een gelede 18meterbus als alle anderen. Een CapaCity heeft op z'n minst een tandemas achter en een FATSOENLIJKE aanhanger. Daar kan hier geen sprake van zijn. | |
marcel.nl | vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:12 |
gelede trolley dubbeldekker ? Maar niet echt natuurlijk | |
Ofyles2 | vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:13 |
quote:Aangedreven op aardgas. | |
Peterselieman | vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:16 |
Gesloten wielkasten | |
marcel.nl | vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:19 |
quote:Je hebt gelijk qua lengte en assen, maar de neus met die punt tot op logo is nageaapt van de capacity | |
Dr_Flash | vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:31 |
quote:Mja. "Het is een Porsche 911, maar de plaatsing van de tankdop is toch ECHT gejat van een Opel Corsa" | |
marcel.nl | vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:33 |
quote:Zo iets ja. Deze kwam ik net tegen, die had ik ook nog nooit gezien: MAN Lion's City GXL van 20 meter | |
qu63 | vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:34 |
quote:Ja! | |
qu63 | vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:37 |
Over gelede bussen gesproken, op Busworld stonden ook bus-aanhangers.. Oftewel, aanhangers waar mensen in vervoerd worden! Geen zin om nu de foto's te zoeken.. Ze stonden in ieder geval in de hal voor Temsa | |
NoBody122 | zaterdag 17 oktober 2009 @ 04:22 |
quote:Ik denk niet dat de Nederlandse infrastructuur daar klaar voor is, qua viaducten e.d.. Overigens ben ik het met Ofyles2 eens; gelede bussen zijn de bom | |
Gnittoo | zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:36 |
quote: quote:nog een pic van de gxl: | |
Alexxxxx | zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:08 |
quote:Göppel inderdaad, heb er tig foto's van. Was een leuke beurs! Heb je niet gezien? | |
qu63 | zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:50 |
quote:Ja, die ja Ik zag eigenlijk alleen maar mannen in pak rondlopen Heb jou dus ook niet gezien | |
Alexxxxx | zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:08 |
Tsssk, ik liep er ook netjes bij hoor! Maar goed, grote beurs, je loopt elkaar makkelijk mis ja Ben druk de fotos aan het geschikt maken voor online publicatie, geef zo wel ff een linkje | |
Alexxxxx | zaterdag 17 oktober 2009 @ 22:44 |
Man man man, langer met de fotso bezig geweest dan ik op de berus was... maar goed... Foto's Busworld Kortrijk 2009 staan online | |
qu63 | zaterdag 17 oktober 2009 @ 23:25 |
quote:De echte blikvanger bij VDL buiten was die Jonkheere die er stond.. Ik ben daar in geweest en trof onder andere een kingsize bed, rondzit met minimaal 42" tv, playstation en nog meer verborgen dingen, nog een apart zitgedeelte en een glazen deur die de chauffeur van de passagiers scheidt.. En in de Travego Safety Coach hebben wij een ritje door/rond Kortrijk gemaakt (deze dus) Grappig dat die bij de eerdere foto's van die hoek er niet stond! Enig idee hoe laat die gemaakt zijn? Misschien dat wij toen net een rondje rijden waren! | |
Alexxxxx | zondag 18 oktober 2009 @ 00:29 |
eind van de ochtend | |
qu63 | zondag 18 oktober 2009 @ 01:04 |
quote:Hmz, dan waren dat de mensen die voor ons wegwaren denk ik.. Ik geloof dat wij pas tegen 2en reden.. Had jij een zwart petje op trouwens? Misschien heb ik je dan toch nog gezien bij de Ventura-stand rond 6/half 7 toen we op weg waren naar buiten | |
Ofyles2 | zondag 18 oktober 2009 @ 01:06 |
Die Castrosua Verder vind ik het wel jammer dat de MIVB alles inzet op Van Hool. Rijden er straks 316 A330's en 55 Citaro G's rond in Brussel, net zo een eenheidsworst als in Amsterdam (167 Jonckheee, 55 gelede Jonckheers en 50 Citaro G's). | |
Alexxxxx | zondag 18 oktober 2009 @ 01:10 |
quote:Dat was ik inderdaad | |
qu63 | zondag 18 oktober 2009 @ 01:14 |
quote:Ah, dan zwaai ik bij deze nog even! Zag je vluchtig op je rug | |
Alexxxxx | zondag 18 oktober 2009 @ 01:25 |
quote:Geen bal tegen je hoofd gekregen? Of werd er toen nog niet gevoetbald? | |
qu63 | zondag 18 oktober 2009 @ 01:42 |
quote:Ik heb niets naar mn hoofd gekregen Volgens mij stonden jullie toen aan het bier | |
Alexxxxx | zondag 18 oktober 2009 @ 01:45 |
De Ventura koelkast is goed gevuld | |
qu63 | zondag 18 oktober 2009 @ 01:51 |
quote:Dan weet ik dat voor als ik komende week misschien nog een keer ga Is jouw naam zeggen voldoende? | |
Alexxxxx | zondag 18 oktober 2009 @ 01:51 |
quote: Bewijsmateriaal. | |
Alexxxxx | zondag 18 oktober 2009 @ 01:54 |
quote:Hangt er van af wie je tegenover je hebt. | |
qu63 | zondag 18 oktober 2009 @ 01:58 |
quote:Ach, en als ik het daar niet krijg ga ik wel bij Mercedes-Benz of Volvo langs | |
zwahiel | zondag 18 oktober 2009 @ 12:52 |
Waar was de NewAGG330 | |
marcel.nl | woensdag 21 oktober 2009 @ 06:18 |
quote:waar is de rest | |
Alexxxxx | woensdag 21 oktober 2009 @ 17:22 |
quote:Klaag je nu dat ik te weinig foto's heb gemaakt? Alles wat er fotografeerbaar stond, heb ik op de foto... quote:De enige dubbelgeledes die ik heb gezien waren een model bij Hess en een tekening bij Göppel | |
marcel.nl | woensdag 21 oktober 2009 @ 19:55 |
quote:Daar heb jij weer gelijk in. Vooral deze was een verrijking van mijn kennis Ik denk dat er een stuk of 15 van deze in een dubbelgelede passen. Ik was niet in Kortrijk, maar was er geen grote stand van Mercedes met capacity enzo ? | |
petertje2 | woensdag 21 oktober 2009 @ 21:22 |
Een volledig identiek, maar nog iets ouder broertje van bovenstaande gelede oldtimer (op foto van Mario Blaak) is de ex-533 van het GVU, die daar al een aantal jaren geleden werd gepensioneerd. Hij is via-via opgekocht door “Diamond Executive Travel Services” (hoe durf je met zulke bussen zo'n naam te kiezen!) uit Veghel. Hij is van 9 juni 1989 en is inmiddels dus ruim 20 jaar oud. Het bijzondere is dat hij nog dagelijks aktief is in het reguliere OV en in strijd met alle concessievoorwaarden de rit voor Arriva Brabant op lijn 156 Den Bosch - Eindhoven (vertrek 7.03) rijdt. Wat ik me afvraag: zou dit inmiddels de oudste bus zijn die nog regulier in het OV in Nederland wordt ingezet of weet iemand nog oudere beestjes die op dit moment dagelijks aktief zijn? [ Bericht 2% gewijzigd door petertje2 op 21-10-2009 21:35:22 ] | |
Alexxxxx | woensdag 21 oktober 2009 @ 21:49 |
quote:Geweldig, iedereen valt over die Daihatsu Op de Evobus stand was geen fatsoenlijke foto te maken helaas | |
Gnittoo | woensdag 21 oktober 2009 @ 21:55 |
Online veiling van groot en divers assortiment autobussen en touringcars te Valkenswaard, i.o.v. AM Buses, Scania Bus & Coach Benelux en VDL CBC, o.a.: ca. 50 autobussen en touringcars w.o.: ‘DAF-Scania-BOVA-Setra-VanHool’. http://bva-auctions.com/auction/index/1472 | |
Peterselieman | woensdag 21 oktober 2009 @ 22:06 |
quote:Staat ook een Frysker tussen | |
marcel.nl | woensdag 21 oktober 2009 @ 22:30 |
quote:Zijn die den Oudsten Volvo trolley bussen niet net zo oud ongeveer ? | |
marcel.nl | woensdag 21 oktober 2009 @ 22:34 |
quote:Die witte amba was eerst van bba connex, toen connexxion en nu dus met witte bumper en witte bovenrand gespoten als geheel witte amba te koop | |
NoBody122 | donderdag 22 oktober 2009 @ 02:08 |
quote:Is dat niet heel toevallig 1 van die 2 witte Amba's, die een poos in Frieslân hebben rondgereden? Dat waren ook 315x'en volgens mij | |
Peterselieman | donderdag 22 oktober 2009 @ 09:51 |
Klopt. Naast de 3157 reed de 3156 ook in Fryslân. Daarnaast waren er toen de demobussen 3158 en 3159/4061. Deze laatste twee rijden nu voor Arriva in Groningen samen met de 3154. | |
BeefRWijker | donderdag 22 oktober 2009 @ 18:27 |
quote:Dat is nog steeds de 3717 die bij VDL CBC te koop stond/staat. Die was onderdeel van 4 busjes die nog een poosje in Delft hebben gereden en waarvan deze ook nog net voordat ie te koop werd gezet in Utrecht werd gesignaleerd. Eigenlijk wel benieuwd waarom enkel deze te koop staat en nog wel bij VDL zelf. | |
Ofyles2 | donderdag 22 oktober 2009 @ 18:54 |
quote:Net iets ouder. 19 jaar al. | |
BeefRWijker | donderdag 22 oktober 2009 @ 22:35 |
quote:Dat is die van de foto dus. quote:Op 155, volgens foto. quote:Die ik al heb kunnen vinden (via voertuig-zoeker.nl) zijn toevallig allemaal dit voorjaar naar Holland Bus in Sprang-Capelle afgevoerd. Wat wel opviel is dat het allemaal bussen met midden motor betrof (Volvo B10M en DAF MB230). quote: quote:Jonger dus. [ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 22-10-2009 22:48:48 ] | |
busfoto.nl | vrijdag 23 oktober 2009 @ 02:32 |
De 533 is van oktober 1990 en dus iets minder oud dan geschreven is. Ik weet niet wat de maximum leeftijdseis is voor spitsbussen in het concessiegebied, dat zou ik moeten opzoeken. | |
Ofyles2 | vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:16 |
quote:Dat kan per concessie verschillen. Sommige regio's hanteren 15 jaar als maximumleeftijd, anderen zelfs 12. | |
Drommelsch85 | zaterdag 24 oktober 2009 @ 00:07 |
quote:Geinig.. Ik woon ook op de UIthof, helemaal niks van meegekregen hiervan @ Dr Flash welk complex? | |
Karrs | zaterdag 24 oktober 2009 @ 09:25 |
Lui, ik zoek een ontwerptekening (je weet wel, zijaanzicht + bovenaanzicht + vooraanzicht) van een Citaro-G. Ik kan ze bij God niet vinden, zelfs niet op de Mercedes Benz-sites. Iemand hier misschien? | |
Alexxxxx | zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:43 |
ff mailen met EvoBus Nijkerk? | |
Ofyles2 | zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:24 |
quote:Overigens wel knullig. Ik heb wel bouwtekeningen van VDL Bus, Neoplan, Irisbus en MAN kunnen vinden, maar daar blijft het bij. | |
Karrs | zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:33 |
Nou, ik moet 't even nuanceren - ik zoek niet de officiële bouwetekeningen, maar gewoon een afbeelding als zoiets: Maar dan van een Citaro-G. | |
qu63 | zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:12 |
quote:Die staan toch gewoon in de brochures? Of zijn die niet online te vinden? Als je het 2 weken eerder had gevraagd had ik ze nog voor je in kunnen scannen, nu heb ik ze niet meer.. | |
Karrs | zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:15 |
quote:Die moet je aanvragen, ik heb ze idd online niet kunnen vinden. quote: Thanks anyway | |
Alexxxxx | zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:32 |
Twee Ambassadors en een (tot een week geleden) TSN (maar nu ConneXXion) Daily bij de busstalling in Bolsward. | |
NoBody122 | zondag 25 oktober 2009 @ 01:25 |
Vanavond had ik Amba 8451 weer eens mee, op respectievelijk lijnen 71, 60 en 51. Een goeie maand terug had ik die bus ook al eens mee, echter toen was het chipknip-systeem kaduuk. Bij navraag werd me toen verteld dat dat niet meer hersteld ging worden, omdat de 8451 weg zou gaan. Vandaag werkte het chipknip-systeem echter goed, wat zou kunnen betekenen dat hij toch nog even in de roulering blijft Er stond vanavond, tot een uur of 22:00, een 25 jaar ouwe "Waterliner" MB200 van Pieter Dekker op het busstation in Leeuwarden. Deze: Bron: Dekker Rondvaarten Rond 22:00 zou hij weer terug rijden naar Winschoten. De chauffeur runt zijn bedrijf, samen met nog iemand, voor de hobby en ze hebben 5 van die ouwe DAF's staan momenteel (zie ook de link onder de foto voor een paar van de anderen) Verder stond er, zo rond 22:00, nog een Mercedes bus bij de Harmonie, vrijwel geheel in het wit. De bus lijkt wel wat op een O408, maar het front had qua koplampen weer meer van een Citaro. Aangezien ik echter langs die paaltjes moest, waar die bus naast stond geparkeerd, heb ik de voorkant niet helemaal goed kunnen zien. Wellicht heeft iemand hier een idee welk type bus het kan zijn? Eigenaar is Freeburg/Freeman (iets in die trant, niet goed onthouden helaas). | |
marcel.nl | zondag 25 oktober 2009 @ 07:39 |
quote:Ik zag er eentje van Piet Dekker rond 19.30uur rijden van de A7 naar Scheemda (waarschijnlijk richting Winschoten). Klik op deze link voor locatie. | |
Peterselieman | zondag 25 oktober 2009 @ 15:02 |
Leeuwarden heeft weer een Citaro minder. De 2839 is namelijk opgedoken in Emmen | |
Ou-Tannu | zondag 25 oktober 2009 @ 15:44 |
quote:och * Ou-Tannu komt ex-stadsdienst barrels van arriva ook nog overal tegen ! met de originele bestikkering er dus ook nog op ! | |
Ofyles2 | zondag 25 oktober 2009 @ 15:45 |
quote:Hopelijk maken de Emmenaren niet de fout de 2839 op streeklijnen in te zetten. | |
petertje2 | zondag 25 oktober 2009 @ 20:11 |
quote:Nee, de bus waar het om gaat rijdt op 156. Zijn identieke broertje (op de foto) reed op 155, maar is uit de APK gelopen en toen is er een nieuw wrak aangeschaft (de aanschafprijs is waarschijnlijk lager dan de kosten van een APK-keuring). [ Bericht 15% gewijzigd door petertje2 op 25-10-2009 20:33:34 ] | |
NoBody122 | maandag 26 oktober 2009 @ 00:51 |
quote:Grappig Zal hoogstwaarschijnlijk niet dezelfde zijn geweest, want het was rond 20:00 dat ik een praatje ben wezen maken met de beste man quote:Ik was er al bang voor. Heb zowel de 2839 als de 2841 alweer een tijdje niet gezien, had nog de hoop dat ze bij de garage zouden staan en wellicht geldt dat voor de 2841 ook nog wel, maar hoogstwaarschijnlijk zijn ze dan allebei naar een andere locatie verhuisd | |
BeefRWijker | maandag 26 oktober 2009 @ 18:32 |
quote:En is dus kennelijk niet de ex-GVU 533 (laatst op naan: 2 jaar, 5 maanden, 18 dagen geleden) maar de ex GVU516, deze dus: quote:nee hoor, pas over 7 maanden. quote:die ex gvu 516 dus blijkbaar, maar ik denk 't niet: (laatst op naam : 3 jaar, 4 maanden, 24 dagen geleden) en die is nu inderdaad 3 maanden en 17 dagen uit de APK quote:Dat maakt weinig zin want dan zou elke handelaar zo'n bus met verlies moeten verkopen. | |
NoBody122 | maandag 26 oktober 2009 @ 22:29 |
quote:En het krijgt weer een staartje; vanmiddag stond ineens Citaro 2838 op onze stalling in de Maxx-rij.. Niet veel later zag ik hem vertrekken van het busstation op een buitenlijn, later stond hij weer bij de Maxx-bussen in de rij op de stalling.. Hadden ze beter die meteen naar Emmen kunnen verschepen Verder vandaag Ambassador 1815 gespot, die zat op de stadsdienst en heeft, in tegenstelling tot de 1851, groene letters op de filmkast.. Zou de 1815 bij het GVU vandaan zijn gekomen? | |
Zug-Chef | donderdag 29 oktober 2009 @ 21:38 |
quote:Neuh, 8x/uur 18-meter, daarboven op versterking. Mooi plannetje, zelf bedacht | |
Ofyles2 | donderdag 29 oktober 2009 @ 21:56 |
quote:Waar komen de geledes dan vandaan? | |
Zug-Chef | donderdag 29 oktober 2009 @ 22:05 |
Die zijn er al. | |
Ofyles2 | donderdag 29 oktober 2009 @ 22:17 |
quote:Oh ja, klopt. | |
NoBody122 | donderdag 29 oktober 2009 @ 22:35 |
We gaan het zien. 12 december gaat de NHL de boel verhuizen naar de nieuwe locatie Overigens; 8x p/u een 18m.. Gaat dat gewoon gereden worden met het huidige wagenpark qua geledes, of staat er ergens nog een paar klaar om erbij te komen? Die zullen ze dan wel ergens anders moeten stallen denk ik, aangezien er nu al amper ruimte over is op de stalling | |
Peterselieman | donderdag 29 oktober 2009 @ 22:38 |
Er staat toch ook nog wel eens wat aan de overzijde van de weg op het Arrivaterrein? | |
Gnittoo | donderdag 29 oktober 2009 @ 22:51 |
quote:alleen voor het discovervoer. | |
marcel.nl | vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:40 |
quote:Voor je het weet wordt je bus nagemaakt aan de hand van die tekeningen En van deze lijkt het net of er later een stukkie aangeplakt is of gephotosjopt | |
Karrs | vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:47 |
quote:Nee, ik heb 'm nodig om aan te tonen dat een tram niet bepaald de afmetingen van een trein heeft - raad eens in welke discussie? | |
Alexxxxx | zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:12 |
Merk en type: VDL Berkhof Ambassador Eigenaar: Arriva Land van herkomst: Nederland Locatie: Hoogkerk Datum: 27 november 2008 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij Fototrip met een Lada deeltje 1; busnummer 8014; lijn 33 naar Groningen CS | |
Ofyles2 | zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:45 |
quote:Die laatste bus is geen photoshop. | |
NoBody122 | zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:31 |
De heer Maxx Leeuwarden heeft nu ook Ambassador 1813 geconvisceerd. Fijne bus | |
Alexxxxx | zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:32 |
Merk en type: Den Oudsten Eigenaar: Arriva Land van herkomst: Nederland Locatie: Hoogkerk Datum: 27 november 2008 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij Fototrip met een Lada deeltje 1; busnummer 2203; lijn 88 naar Marum | |
Peterselieman | zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:42 |
quote:Gister was het nog de 1851 die op lijn 3 reed | |
Alexxxxx | zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:48 |
Merk en type: Dennis Eigenaar: Arriva Land van herkomst: Nederland Locatie: Hoogkerk Datum: 27 november 2008 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij Fototrip met een Lada deeltje 1; busnummer 5881; Lijn 33 naar Grootegast | |
NoBody122 | zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:00 |
quote:Vandaag ook Als ik het goed heb, hebben we nu dus 3 18xx-Amba's; 1813, 1815 (niet gezien vandaag, btw) en de aloude 1851. | |
Gnittoo | dinsdag 3 november 2009 @ 20:08 |
vanmiddag 2x de qbuzz 3600 gespot, lijnen 14 en 10 | |
Ou-Tannu | woensdag 4 november 2009 @ 14:12 |
vandaag wederom op lijn 10 | |
RealZeus | woensdag 4 november 2009 @ 20:13 |
quote:Je hebt daar ook al een tijdje gestaan. Voordat 33 een complete slag gemaakt heeft ben je ook wel een uurtje verder. | |
Alexxxxx | woensdag 4 november 2009 @ 20:18 |
quote:Ja, klopt En koud dat het was ! | |
NoBody122 | woensdag 4 november 2009 @ 23:25 |
Je moet het ervoor over hebben hé | |
Alexxxxx | woensdag 4 november 2009 @ 23:32 |
We stonden er voor de bietentrucks uiteraard, maar als er een bus voorbij komt laat ik die zeker niet schieten Misschien later deze maand nog eens, dit zijn fotos van vorig jaar | |
Ofyles2 | zaterdag 7 november 2009 @ 23:31 |
Gisteren eindelijk een ritje in de VDL Citea gescoord. Heerlijk rustig ritje ook nog, VDL weet eindelijk de weg omhoog te vinden. | |
Luco | zondag 8 november 2009 @ 00:30 |
Alleen jammer dat die Citea vanaf December niet meer in Groningen rond zal rijden | |
Ofyles2 | zondag 8 november 2009 @ 00:42 |
quote:Wie weet. | |
NoBody122 | zondag 8 november 2009 @ 02:04 |
Vandaag, en de rest van de zaterdagen van dit jaar (behalve 26 december, want 2e kerstdag), is het OV in Leeuwarden (alleen op de Maxx-lijnen) gratis Tevens rijdt men praktisch met alleen 12m-bussen op die zaterdagen, uitgezonderd de omlopen waar lijn 31 in zit. | |
NoBody122 | zondag 8 november 2009 @ 04:04 |
Bron: OViB (Evert Masselink) De 2839 in zijn nieuwe habitat (Emmen dus, zoals Peterselieman al meldde). | |
marcel.nl | zondag 8 november 2009 @ 07:57 |
quote:Deze is ook al gespot in Stadskanaal op de streekdienst 77 (Emmen-Stadskanaal vv). Van de week was de ex-connexxion 2567 trouwens in Appingedam op bezoek. Stond daar bij de arriva-stalling bij busstation. Ook zag ik hem al eens rijden door Appingedam. Ik denk dat deze hier dus gestald is. (voor zolang het duurt). Die citea gaat neem ik aan wel naar een ander concessie-gebied, waterland of hoeksche waard ofzo. Het zou mooi zijn wanneer de groningse geledes ook richting hoekschewaard gaan. Of is het busvervoer daar inmiddels zover afgekalfd dat ze daar al niet meer nodig zijn ? | |
Peterselieman | zondag 8 november 2009 @ 13:45 |
Bij Arriva veranderen de plannen per dag, maar het laatste wat ik hoorde is dat er een aantal streekgeledes van Groningen naar Waterland gaan. Ook gaan er een zwikkie Amba's die kant op. Verder gaan er niet 21, maar slechts 10 12-meter Citaro's van Groningen Stad naar Dordrecht. Wat er met de rest van de bussen gaat gebeuren (behalve dat er een aantal voor de eilanden zijn) weet ik niet. | |
Ou-Tannu | zondag 8 november 2009 @ 16:25 |
oudjaarsvuur! | |
Zug-Chef | zondag 8 november 2009 @ 20:21 |
Net CXX 2800 op lijn 3 Leeuwarden NS - Camminghaburen | |
marcel.nl | zondag 8 november 2009 @ 21:56 |
Op de site van Qbuzz staan de eerste gelede citaros voor Groningen al.... . | |
Alexxxxx | zondag 8 november 2009 @ 22:08 |
Merk en type: Den Oudsten Eigenaar: onbekend Land van herkomst: Nederland Locatie: Bolsward Datum: 6 november 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema | |
Ofyles2 | zondag 8 november 2009 @ 22:13 |
quote:Enkele van die bussen rijden bij touringcarbedrijf Meering te Duivendrecht, voornamelijk scholierenvervoer. Vorig jaar had ik ook ex-XX 7795 (O405G aangeschaft door ZuidWestNederland) gesignaleerd. | |
Ofyles2 | zondag 8 november 2009 @ 22:17 |
quote:Gezien. Hopelijk hebben die gelede Citaro's een ZF 6-bak. | |
NoBody122 | maandag 9 november 2009 @ 03:31 |
quote:Jup, collega heeft die meegenomen op zijn stadsdienst vanmiddag, al snap ik niet waarom; op de stadsdienst zijn kinderwagens, rolstoelen, etc. meer regel dan uitzondering. Vragen om moeilijkheden dus quote:Linkje? | |
marcel.nl | maandag 9 november 2009 @ 06:23 |
Meer op de speciale GD site: http://www.qbuzz-gd.nl/ | |
kip_zonder-kop | woensdag 11 november 2009 @ 03:35 |
Vandaag mochten we de bus verlaten omdat deze naar de garage moest. De reden? Kapotte ruitenwissers. Tsja, veiligheid voor alles natuurlijk. Tevens TVP. | |
Ou-Tannu | woensdag 11 november 2009 @ 10:22 |
van mij mag de dienst regeling voor na 13 december wel eens beschikbaar komen op 9292 :-) | |
marcel.nl | woensdag 11 november 2009 @ 17:35 |
Ik lees net dat Qbuzz Winschoten op zelfde adres komt als huidige Arriva Winschoten. Dat zal een drukke boel worden daar met nieuwe / afgevoerde bussen | |
Peterselieman | woensdag 11 november 2009 @ 17:37 |
quote:Dat zal meevallen. Arriva huurde het pand en heeft de huur gewoon opgezegd | |
marcel.nl | woensdag 11 november 2009 @ 22:14 |
quote:Okay, maar dan gaan zaterdag alle bussen Arriva erheen en rijden zondag de bussen Qbuzz eruit. Zouden ze dan 's avonds en 's nachts al gaan verplaatsen enzo ? Ik ben erg benieuwd | |
marcel.nl | donderdag 12 november 2009 @ 06:15 |
Arriva heeft eindelijk weer een concessie gewonnen ! Alleen jammer dat alle overbodige bussen dan niet bruikbaar zijn, want het is vervoer over water (Rotterdam-Dordrecht en drechtsteden) | |
Ou-Tannu | donderdag 12 november 2009 @ 11:45 |
quote:Bussen op pontons lassen en een trekschuitje er voor.. of gewoon de as omleggen :=D | |
NoBody122 | donderdag 12 november 2009 @ 16:15 |
Eergisteren om ~16:10 een 12m Citaro van Qbuzz, in de GGD-kleurstelling (dus zoals op de foto op de vorige topicpagina), gespot op het Oostergoplein in Leeuwarden, die vanuit richting Hurdegaryp/Drachten kwam en voorgesorteerd stond om rechtsaf te gaan, richting busstation | |
Ou-Tannu | donderdag 12 november 2009 @ 17:39 |
quote:vast proefritten | |
Peterselieman | donderdag 12 november 2009 @ 17:45 |
quote:Nee, gewoon in dienst hoor In ZOF zijn vanwege de inbouw van chipkaartapparatuur iets te weinig bussies en dan zetten ze deze maar in | |
Ou-Tannu | donderdag 12 november 2009 @ 18:39 |
quote:kubus gaat toch pas ergens medio 2010 actief ovsjippen? | |
NoBody122 | donderdag 12 november 2009 @ 18:48 |
Zijn ze daar bij Qbuzz nu pas mee bezig | |
Peterselieman | donderdag 12 november 2009 @ 19:23 |
http://www.112groningen.n(...)60-bij-ten-boer.html Niet de eerste keer dat het bij een citaro van Arriva gebeurt. Het wiel is zo het Damsterdiep in gerold | |
Ou-Tannu | donderdag 12 november 2009 @ 19:48 |
quote:onderhoud kost geld eh? | |
Peterselieman | donderdag 12 november 2009 @ 20:16 |
Het overkwam dezelfde bus al eerder trouwens: http://ovnieuwsuitgroning(...)arrivabus_verli.html | |
marcel.nl | donderdag 12 november 2009 @ 21:01 |
quote:Zeg maar een gelede bus die eigenlijk standaardbus had willen zijn.. | |
Cerbie | vrijdag 13 november 2009 @ 18:51 |
Bijna een amba minder in Nijmegen vanmorgen. Stapte op het station in, en we waren nog geen 100 meter verder voor er een luide pieptoon door de bus ging en de bus niet harder dan 30km/h wilde Chauffeur heeft hem maar stilgezet langs de St. Anna, uitgestapt, komt er grijswitte rook uit het motorcompartiment Chauffeur was heel snel uit zijn stoel om te gaan kijken ineens. Zou niet de eerste in Nijmegen zijn die compleet uitfikt. Worden er trouwens in het hoge Noorden wat Dennisjes/ouwe Volvos gemist bij Arriva? Die zijn in Rivierenland terecht gekomen om schooldiensten en af en toe een sneldienst te rijden | |
Peterselieman | vrijdag 13 november 2009 @ 19:05 |
Ze worden door mij niet gemist hoor. Ze mogen niet meer in Groningen rijden omdat ze te oud zijn. Frysker 3775 had vandaag een kapotte voordeur, dus iedereen moest achter instappen | |
BeefRWijker | vrijdag 13 november 2009 @ 19:08 |
quote:Daar is een aanstormende trein voor nodig En ook 12-meters hebben dubbel lucht achter. Valt me nog mee dat het er zo netjes vanaf gelopen is gezien dat het overgebleven wiel er ook niet fris meer aanzit. Je zou zeggen dat het behoorlijk gestuiterd moet hebben daar maar zo te zien is er niks schade aan de wielkast. A propos, afgelopen maandag een 15-min-een-half meter Volvo gesignaleerd op Alkmaar stalling. Iemand die al/nog gezien, op 350? En die Dennis, dat zijn dus Alexanders. Type ALX200. Niet de busjostis op het verkeerde been zetten, hè. De Den Oudsten zijn van 't type Alliance B95. | |
Peterselieman | vrijdag 13 november 2009 @ 19:11 |
Heb dinsdag geen Volvo op 350 gezien. Wel twee Integro's die in Leeuwarden stil stonden. Op 351 zat Amba 8211 en waarschijnlijk ook eentje op 350. | |
BeefRWijker | vrijdag 13 november 2009 @ 19:18 |
quote:En dus heft Arriva de middelvinger en heeft die iets te oude lagevloer bussen vervangen door iets minder oude hogevloer bussen in Connexxion kleurstelling, heheh. quote:Technisch gezien is dat dan 2 kapotte voordeuren. | |
BeefRWijker | vrijdag 13 november 2009 @ 19:22 |
quote:Waar blijven die overgebleven Integro's uit regio Haaglanden toch. | |
NoBody122 | vrijdag 13 november 2009 @ 20:37 |
quote:Ook niet gezien. Wél is sinds afgelopen week de grijze 2945 weer in dienst van stalling Leeuwarden. Waarschijnlijk na een defect, aangezien ik hem de week ervoor al bij de TSN zag staan in Leeuwarden. Overigens was er afgelopen dinsdag een Integro teveel in Leeuwarden, de 2941 stond toen een paar uur te niksen op de stalling nadat hij bij TSN vandaan was gekomen. Later heb ik hem wel alsnog zien vertrekken richting Alkmaar op 350. | |
Alexxxxx | vrijdag 13 november 2009 @ 20:41 |
Hadden ze ook maar goede deuren moeten kopen voor die Fryskers! | |
Ofyles2 | vrijdag 13 november 2009 @ 20:51 |
@BeefRWijker: Ik heb voor je nagevraagd bij Veolia. Die kastjes dienen wel degelijk voor de verkoop van dagchipkaarten. | |
BeefRWijker | vrijdag 13 november 2009 @ 21:42 |
quote:Met die achterdeur was ook iets aan de hand, afgaand op de verschillende namen die in het glas geëtst waren van de ruiten in en naast de deur. Weet alleen niet meer in welk raam nou 'Jonckheere' geëtst was. quote:Er was me op de video van RTL Transportwereld al opgevallen dat er inderdaad zo'n geel chipkaart logo dinges op dat apparaat gemonteerd zat. Vind 't maar een onduidelijk geval, zo met die 3 stoplicht knoppen er boven op en zonder kennelijk bedieningspaneel zoals je dat bvb op een Wayfarer hebt. Het enige dat ik me er bij voor kan stellen is dat je er met je chipkaart kan afrekenen en er ook een zichtkaart mee kan afdrukken voor 't geval je overstapt op lijnen waar geen chipkaart apparatuur wordt gebruikt. Oid. Niet echt een apparaat dat zich intuitief laat verklaren. | |
Eraklion | zaterdag 14 november 2009 @ 00:25 |
Hoi, Zag hier een leuk topic staan over bussen en dergelijken dus ik kom jullie es ff lastigvallen met een vraagje waar iemand hier hopelijk t antwoord over weet T lijkt me al enige tijd leuk om bestuurder/chauffeur te worden (van jongs af aan vond ik bussen al interessant ), dus was even op het net op zoek gegaan maar kwam een aantal dingen tegen die me niet duidelijk waren... zo las ik op een site dat je voor het halen van je D-rijbewijs al minstens 1 jaar in het bezit van je B-rijbewijs moet zijn... terwijl ik daar op bijvoorbeeld de site van connexxion (bij vacatures) helemaal niks over zie staan ook op andere sites kwam ik het verder niet tegen maar vroeg me toch af hoe dat nou zit, heb mn B-rijbewijs kort geleden pas gehaald dus | |
Alexxxxx | zaterdag 14 november 2009 @ 00:28 |
Kan me herinneren dat VEONN zelfs als norm had om minstens 3 jaar je B te hebben voor je bij hen op de bus mocht... | |
qu63 | zaterdag 14 november 2009 @ 01:40 |
Minimale leeftijd voor het rijden van een bus is iig 21, plus je lichamelijke en geestelijke toestand op het moment van keuren. Verder kan ieder bedrijf natuurlijk eisen stellen aan je ervaring, maar dat is in bijne elke functie en elk bedrijf wel mogelijk.. | |
NoBody122 | zaterdag 14 november 2009 @ 02:03 |
Voor het halen van je D-rijbewijs hoef je niet minstens 1 jaar je B te hebben ofzo. Sterker nog, je mag de theorie voor categorie D al doen op je 17e.. Het is echter wel, zoals al gemeld, een eis die door de meeste vervoersmaatschappijen wordt gesteld dus daar moet je rekening mee houden. Ik moest voor Connexxion geloof ik 3 jaar m'n rijbewijs hebben, maar dat was voor mij geen probleem | |
qu63 | zaterdag 14 november 2009 @ 02:06 |
quote:Wettelijke eis is wel dat je 21 moet zijn voordat je praktijk mag doen, en aangezien de theorie certificaten maar 1 of 2 jaar geldig zijn, heb je er niet veel aan (alhoewel het nu wat anders is door de vernieuwde opzet.. Op deze manier heb ik het in 2006 iig gehaald) | |
NoBody122 | zaterdag 14 november 2009 @ 02:21 |
quote:Weet ik. | |
qu63 | zaterdag 14 november 2009 @ 03:11 |
quote:Volgens mij kan(/kon) verkeer trouwens ook pas vanaf 21 gehaald worden.. | |
Alexxxxx | zaterdag 14 november 2009 @ 14:11 |
gister wat foto's in en om Utrecht gemaakt, veel bussen ook. | |
NoBody122 | zondag 15 november 2009 @ 00:38 |
quote:Jammer dat je niet nog even bij Hadema langs bent gegaan na je pics bij Scania, tegenover de Savannah Corner | |
Alexxxxx | zondag 15 november 2009 @ 01:09 |
Na Scania ben ik naar huis gegaan, werd te donker | |
NoBody122 | zondag 15 november 2009 @ 02:54 |
quote:Ja, dat typte je al op dat forum | |
Eraklion | maandag 16 november 2009 @ 01:17 |
quote: Ik meen me te herinneren dat op de site van connexxion een tijd (jaar) terug ofzo ook iets dergelijks stond, dat je tenminste 1 jaar je B-rijbewijs moest hebben. Maar kan er nu dus nergens meer iets over vinden, er staat wel dat je je B-rijbewijs moet hebben en 21 jaar moet zijn maar dus niet hoe lang je al op de weg moet hebben gezeten... Misschien is het regeltje aangepast of helemaal de deur uit gedaan? | |
NoBody122 | maandag 16 november 2009 @ 22:39 |
quote:Zou kunnen.. Misschien hebben ze landelijk wel zoveel chauffeurs nodig, dat zelfs dat regeltje al niet meer reëel was | |
NoBody122 | dinsdag 17 november 2009 @ 05:15 |
Trouwens; vanmiddag stond Qbuzz 3100 (12m Citaro in de GGD-kleurstelling) op de buffer, met lijn 310 op de filmkast Daarnaast ben ik Amba 8314 vandaag een paar keer tegengekomen. De 83xx-serie Amba's heeft dus ook al zijn intrede gedaan in Frieslân, waarmee Frieslân's Amba-serie collectie nog verder uitgebreid is | |
Klonk | dinsdag 17 november 2009 @ 05:48 |
ik viel Zaterdag zowat van mijn niet zo heel comfortabele treinstoeltje op station Boxmeer zag ik een bus van Hermes staan | |
Ou-Tannu | dinsdag 17 november 2009 @ 09:19 |
quote:alleen maar goed toch? of zijn de 83xxen nou weer van die trage slakkies? en tis maar goed dat kubus hun materiaal beter op orde heeft... arriva maakt er atm een POTJE van in de ggd consessie.... | |
Peterselieman | dinsdag 17 november 2009 @ 10:32 |
quote:8314 behoort nog niet tot de nieuwere generatie Ramba's. Pas ergens in de 8400-serie zijn de nieuwere gekomen bij xx. Die meer op een bus lijken, een sterkere motor hebben en nog beter schakelen ook. quote:Dat kun je wel stellen ja. Streekwrights op de stadsdienst, bussen waarvan de deuren half open willen en dat soort zaken, | |
Bommenlegger | dinsdag 17 november 2009 @ 16:28 |
quote:Die museumbus word enkel en alleen gebruikt voor schoolvervoer. Dus van en naar zwembad ed. En heeft een vaste bestuurder die dit doet. En ff over de dubbelgelede..die rijd als een zonnetje. Rij er regelmatig op. Leuk speelgoed | |
Ou-Tannu | dinsdag 17 november 2009 @ 16:35 |
quote:bussen die uit elkaar pleuren | |
RubenK | dinsdag 17 november 2009 @ 22:26 |
Ik zag vandaag een HTM amba in amsterdam, bij het belastingskantoor langsrijden op de display stond 'amstelveel, schiphol airport' | |
marcel.nl | woensdag 18 november 2009 @ 00:45 |
quote:Een HTM amba ? Hoe ziet die er uit dan, nog nooit gezien. En Amstelveel, waar ligt dat dan ? | |
Peterselieman | woensdag 18 november 2009 @ 09:54 |
Waarschijnlijk een Diplomat denk ik. Dat zou kunnen kloppen, want de HTM rijdt een deel van het vervoer op Schiphol. | |
Ou-Tannu | woensdag 18 november 2009 @ 11:00 |
quote:stuk maken | |
RubenK | woensdag 18 november 2009 @ 11:20 |
quote:Ja, dat was hem | |
BeefRWijker | woensdag 18 november 2009 @ 14:09 |
quote:Ongeveer net zo als een HTM citaro maar dan anders. quote: quote:Jij hebt geen idee waar "Amstelveel" ligt maar Knilles z'n "Frieslân" weet je daarentegen feilloos te vinden? | |
BeefRWijker | woensdag 18 november 2009 @ 14:17 |
Hah, daar was ie dus gebleven. | |
BeefRWijker | woensdag 18 november 2009 @ 14:46 |
Bussentekort bij Kneksion volgend jaar definitief opgelost: Connexxion verliest aanbesteding Midden-Overijssel | |
Ou-Tannu | woensdag 18 november 2009 @ 15:13 |
och.. kunnen ze de deur van wagentje 1763 ook eens maken ;D | |
Bommenlegger | woensdag 18 november 2009 @ 15:59 |
quote:PM alexxxxxx en die regelt het. En voor allexxxxxxx (hoop genoeg xxx) als ik dubbelgeleed rijd kan je eens langskomen en alle ins en outs zien | |
Alexxxxx | woensdag 18 november 2009 @ 17:42 |
Ik heb geen idee welk merk en type de 1763 is, maar ik weet wel dat TSN ons goed kan vinden. | |
Ou-Tannu | woensdag 18 november 2009 @ 17:43 |
oh..en arriva heeft NOG meer werk voor de afdeling met ducttape en vuilniszak maken we het wel.. vanmorgen is er een (onbekende) Qliner beschadigt geraakt :p bron: http://www.112groningen.n(...)eval-op-busbaan.html | |
Peterselieman | woensdag 18 november 2009 @ 17:45 |
Zo te zien een 5800. Te herkennen aan de dubbele achteras | |
marcel.nl | woensdag 18 november 2009 @ 18:25 |
quote:Frieslân ken ik wel, net als De Haag, Delluft, Rotterrrdam, Aamsterdam, Leiderwdorwp, Maastrig, Venloôë, Grunnen, Utreg, Hard'nberg. Maar Amstelveel heb ik nog nooit van gehoord. | |
Alexxxxx | woensdag 18 november 2009 @ 18:30 |
FRYSLÂN | |
Vonkenboer | woensdag 18 november 2009 @ 19:10 |
Laatst kwam ik toevallig (bij het zoeken op urban foto sites) de volgende link tegen van een bus kerkhof ergens in noord brabant ? http://www.urbanadventures.eu/gallery/buskerkhof/index.html | |
BeefRWijker | woensdag 18 november 2009 @ 19:57 |
quote:Geeft een geheel nieuwe invulling aan het spreekwoord "je kan er over de daken lopen". Hess-lich: OViB/mauricevandenham | |
Ou-Tannu | woensdag 18 november 2009 @ 20:17 |
quote: *gaat google earthen* | |
RealZeus | donderdag 19 november 2009 @ 12:06 |
quote:Oei, het ding is net nieuw ook, aan het kenteken te zien. | |
Eraklion | donderdag 19 november 2009 @ 12:38 |
quote: Die dingen rijden hier krap aan een maand hoe krijgen ze t weer voorelkaar | |
Peterselieman | donderdag 19 november 2009 @ 17:29 |
Dit is nog eens een busroute: http://autobussen.blogspo(...)lp-die-steilste.html | |
RealZeus | vrijdag 20 november 2009 @ 00:21 |
quote:Niet alleen steil, ook best krap. Doet me denken aan dit: | |
RealZeus | vrijdag 20 november 2009 @ 00:26 |
Zo hoort het | |
NoBody122 | vrijdag 20 november 2009 @ 01:44 |
quote:Met een Frysker red je dat denk ik niet (enorme draaicirkel) | |
marcel.nl | vrijdag 20 november 2009 @ 06:07 |
quote:Rijden die bussen daar op sla-olie ofzo, moet je zien wat een rookwolken :-) quote:Ik geloof best dat een Frysker die steile bocht kan nemen. Ik stel voor om er een berg mee te nemen naar die bocht om dan te kijken of het lukt. En zo niet, dan kunnen we de Frysker als verloren beschouwen. Hoewel, verloren ? Hij is er niet meer, laten we het daar op houden. | |
RealZeus | vrijdag 20 november 2009 @ 10:36 |
quote:Slijtage hè? De meeste bussen die daar rijden hebben hier al meer dan een miljoen kilometer gereden. | |
NoBody122 | vrijdag 20 november 2009 @ 16:56 |
quote:En toch stug door blijven blazen hé | |
Ofyles2 | vrijdag 20 november 2009 @ 17:56 |
quote:Kan ik alleen maar beamen. De kleine bedrijven die concessies winnen. | |
mvt | zaterdag 21 november 2009 @ 00:00 |
Nu ik hier in de states vanuit een Greyhound zit te internetten (gratis WIFI) moet ik toch even een tvp achterlaten | |
NoBody122 | zaterdag 21 november 2009 @ 00:07 |
quote:Verkapte "kijk-mij-eens-in-de-states-in-een-Greyhound-zitten"-post | |
RealZeus | zaterdag 21 november 2009 @ 03:08 |
quote:Oerhollandse degelijkheid (al is het ooit begonnen met een Engels onderstel en Engels blok) | |
NoBody122 | maandag 23 november 2009 @ 01:21 |
Een komen en gaan van Connexxion Touring bussen vandaag op Alkmaar CS (ter vervanging van de trein), waaronder een groene Integro | |
Peterselieman | maandag 23 november 2009 @ 10:35 |
Mocht iemand de MAN's in Fryslân missen, er rijden wat bussen van rond in Nijmegen en omstreken. Onder meer de 8836 is er al gesignaleerd. | |
Ou-Tannu | maandag 23 november 2009 @ 11:30 |
quote:crap :/ en er zijn vanmorgen ook geen fryskers van de weg gewaait ? | |
BeefRWijker | maandag 23 november 2009 @ 17:07 |
quote:Dat zat er aan te komen, zie Bussentopic #28, plain and simple. begin oktober. Broer 8839 was een week later echter al weer terug dus wie weet hoe tijdelijk dit weer is. Kan ook zijn dat de uiteindelijke bussen nu worden omgebouwd en zijn dit tijdelijke vervangers. | |
NoBody122 | maandag 23 november 2009 @ 17:41 |
Dat zou kunnen verklaren waarom er gisteren een stuk of 3/4 MAN's op het TSN-terrein stond. | |
Peterselieman | dinsdag 24 november 2009 @ 20:43 |
Dat is weer een Arrivabus minder: http://www.kilroynews.net/latestnews.htm De op Biodiesel lopende 525 heeft in de brand gestaan. | |
BeefRWijker | dinsdag 24 november 2009 @ 22:36 |
Mogelijke reden aanwezigheid van de MAN Lion's City bussen in regio Arnhem-Nijmegenquote: | |
Cerbie | dinsdag 24 november 2009 @ 22:56 |
Die Mannetjes zijn een hele verbetering ten opzichte van de amba's. Die stoelen Die stoeltjes van de Hermes-amba's zitten voor geen meter. Letterlijk een kunstof plank met een reepje stof. Ik snap het ombouwen van de Nijmeegse bussen zodat ze twee rolstoelplaatsen hebben ook niet helemaal (er worden twee rijen stoelen aan de linkerkant verwijderd) In 4 jaar tijd nog nooit een rolstoel in de bus gezien hier. | |
NoBody122 | dinsdag 24 november 2009 @ 23:25 |
Er rijden nu meerdere Citaro's van Qbuzz in Frieslân rond (allen in de GGD-kleurstelling). Heb onder andere de 3154 gespot vanmiddag. Tevens was er zo rond het middaguur, gedurende enkele uren, een tweetal gasten foto's aan het maken op de buffer. Als die foto's ergens op het internet verschijnen, staan die Citaro's er vast ook tussen quote:Het komt toch wel redelijk regelmatig voor, althans op de stadslijnen in Leeuwarden. En zijn het geen rolstoelen, dan is het wel de complete allochtoonse bevolking die weer verhuist met kinderwagens en al | |
BeefRWijker | dinsdag 24 november 2009 @ 23:29 |
Uit de auto, maar geen plaats in duurder ov Doel spitsheffing botst met plannen openbaar vervoer quote:Dat laatste is nieuw voor me. Voor zover mij bekend was de OVchipkaart enkel voor een eerlijker afrekenen van de gereden afstand. Een pertinente leugen (die overigens door niemand wordt opgemerkt) want het is gewoon een andere implementatie van het zone systeem, het enige verschil is dat het maximale tarief van 20 strippen (of kilometer equivalent) er af is gesloopt. Het zou pas echt kilometer tarief zijn als het instap tarief niet wordt geheven, maar ja, dan betaal je in de stad (korte afstanden) dus ineens een heleboel minder voor je kaartje dan nu het geval is. En dan is eerlijk afrekenen natuurlijk ineens een vies woord. Overigens vind ik 't opvallend dat de laatste tijd onze Tien niet meer genoemd wordt en Camiel steeds vaker. Niet dat 't uitmaakt, geen van beiden is meer gelooofwaardig: liegen dat 't gedrukt staat doen ze allebei. [ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 25-11-2009 00:07:28 ] | |
Ofyles2 | dinsdag 24 november 2009 @ 23:32 |
Ik ben Tineke ook niet vergeten. Zij, Carla, Annemarie en Camiel mogen allemaal aan de hoogste boom gehangen worden vanwege hun infrastructurele misdaden. | |
BeefRWijker | dinsdag 24 november 2009 @ 23:38 |
quote: quote:Niet ongewoon in stadsbussen, stoffen bekleding is eigenlijk al een luxe. In sommige grote steden is dat nog steeds taboe. Overigens zijn die MANs ook stadsbussen maar qua stoelen verschillen ze niet van de streekversie. quote:Jouw of mijn linkerkant? quote:Ik denk dat kinderwagens ook mogen. quote:Zijn die 12m stadswagens nou al eens gesignaleerd of gaan ze met die Low Entries soms ook in de stad rijden? [ Bericht 14% gewijzigd door BeefRWijker op 24-11-2009 23:44:52 ] | |
Cerbie | dinsdag 24 november 2009 @ 23:42 |
quote:Met het verschil dat Hermes ze op streeklijnen inzet Leuk, zo'n grafamba op de interliner Nijmegen - Tiel quote:Links als je naar de voorruit kijkt Achter de chauffeur dus. quote:Die moeten bijna altijd ingeklapt worden. Ingeklapt zoeven ze nog wel eens onder de rijen stoelen door. Die allochtoonse verhuizing is wel herkenbaar | |
Peterselieman | dinsdag 24 november 2009 @ 23:54 |
quote:Ik denk dat die als laatste komen Kubus had er geloof ik maar 17 besteld. Opvallend is dat Kubus 2005 niet in ZOF rijdt, maar in de regio rond Rotterdam | |
BeefRWijker | woensdag 25 november 2009 @ 00:03 |
quote:Zeker ééntje teveel aan Connexxion door verkocht. | |
Peterselieman | woensdag 25 november 2009 @ 00:15 |
hoeft niet. Het kan ook zijn dat er wat wagens uit Rotterdam weg zijn voor onderhoud of schade hebben dat ze daarom tijdelijk een bus uit Fryslân inzetten. | |
Ou-Tannu | woensdag 25 november 2009 @ 14:02 |
quote:en de Citaro's voor de GGD staan toch maar te niksen anders nu worden ze vast lekker ingereden | |
Peterselieman | woensdag 25 november 2009 @ 14:04 |
quote:De Citaro's en Integro die je nu in ZOF ziet rijden zullen na de concessiewisseling in GD vanuit Drachten blijven rijden. Ze zijn dus al in hun definitieve stalling. | |
Ou-Tannu | woensdag 25 november 2009 @ 14:24 |
quote:geeft nie :d | |
BeefRWijker | woensdag 25 november 2009 @ 16:29 |
quote:toch wel. quote:Zie je wel, geen reserves! Die hebben ze aan Connexxion doorverkocht en nou moeten ze bussen van de andere kant van dit land inrijden om de tekorten op te vullen. Vervolgens worden de tekorten bij ZOF weer aangevuld met bussen uit GD. 't Lijkt verdorie wel een openbaar vervoers bedrijf. | |
Ou-Tannu | woensdag 25 november 2009 @ 16:41 |
quote:is het ook.. mischien pleuren ze voor GGD consessie wel enkele reserves kunnen ze die evt nog in ZOF inzetten en bussies uit ZOF kunnen evt in rotjeknor | |
Peterselieman | woensdag 25 november 2009 @ 16:50 |
quote:Je kunt ook zeggen dat de reserve te krap is. En dat bussen uit GD in Fryslân ingezet worden heeft denk ik te maken met de inbouw van die chipkaartapparatuur. | |
Ou-Tannu | woensdag 25 november 2009 @ 20:00 |
oude RET bussen zouden toch de reserve wagens zijn voor regio rotterdam en nu maar hopen dat de regio GGD ( en ZOF) er beter van wordt per 13 dec mischien zelfs wel leuk voor Kubus om in 2012 om de rest van t noorden ook over te nemen | |
Peterselieman | woensdag 25 november 2009 @ 20:21 |
eindelijk weer eens een kwaliteitsvervoerder | |
Ou-Tannu | woensdag 25 november 2009 @ 20:27 |
quote:als die paus mobieltjes dan ook optieften :d |