Haha, cool! Goede besteding van je centjes!quote:Op maandag 23 november 2009 03:43 schreef Oksel het volgende:
Gisteren mijn laatste ritje gemaakt op mijn eerste fiets..! En snel dat het was.. om 6 uur weg, 54km gefietst, kwam terug met een gemiddelde van 34,1km/uur, inclusief stuk of 10 stoplichten en paar klimmetjes. Het ging hard, heel hard. Continue tussen de 37 en 45 km/uur, in de hitte. Heerlijk.
Vanochtend mijn racefiets goed verkocht, en van het geld een verlovingsring gekocht..!
't Schijnt sowieso erg goed te zijn. Ik kreeg 'op m'n flikker' van clubgenoten omdat ik lomp zwaar op m'n buitenblad scheen te rijden (al vond ik zelf dat ik nogal licht aan het rijden was). Je benen wennen er snel aan en aangezien ik doordat ik vroeger veel voetbalde ook niet geweldige knieën heb vind ik 't ook wel prettig.quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:26 schreef jakkop het volgende:
@tommeke ik train de laatste tijd ook veel op hoog aantal omwentelingen . Niet omdat het Lance's stijl is ( ), maar vooral omdat ik een knieblessure heb waarbij een zwaar verzet pijn doet.
Succes!quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:34 schreef cyclechick het volgende:
Graag jullie aandacht voor het volgende
ik ga volgend jaar meedoen met alpe d'huzes en ben van plan om 3x die berg op te gaan fietsen!
Natuurlijk is het doel om zoveel mogeljik geld daarmee op te halen, dat allemaal naar het kankerfonds gaat
Dus, kun je wat missen, sponsor/steun mij dan via http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties/meral/team/actie.aspx
Ik ben zelf inmiddels begonnen met keihard trainen (wel binnen, buiten doen we volgend jaar wel weer ) en ben nu mijn conditie aan het opkrikken met spinnen, hardlopen en ook krachtraining om sterker te worden.
het is een supergoed doel natuurlijk, daar hoef ik denk ik niemand meer van te overtuigen...
Nog nooit een sprintje gedaan tegen iemand anders?quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:54 schreef JohnDDD het volgende:
ik heb mijn buitenblad nog nooit gebruikt
Beetje door de polder met wat wind en je zit er zo. Ook omdat je achter (hoe heet dat in wielerland ) dan weer wat meer en fijnere keuzes hebt. Pas nog met wind vol mee op 1 na zwaarste versnelling Tegenwind wel op binnenblad maar goedquote:Op zaterdag 28 november 2009 19:54 schreef JohnDDD het volgende:
ik heb mijn buitenblad nog nooit gebruikt
nee heb nog maar 1 keer met iemand gereden, dat was een vriendin en we reden in formatie ongeveer 35.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:27 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Nog nooit een sprintje gedaan tegen iemand anders?
Goeie, ff op marktplaats neuzen van de weekquote:Op zondag 29 november 2009 12:49 schreef Tommeke het volgende:
@pritt: Ik denk wel dat 't nu de tijd is om tweedehands een beetje voordelig een fiets te scoren. Iedereen wil nu wel 'n beetje van z'n spul van 't vorig seizoen af als ze wat nieuws gekocht hebben
Vorige week nog een rondje van rond de 100 gepland. Na 25 kilometer kwam ik echter in een afdaling een wildrooster tegen.quote:Op zondag 29 november 2009 12:25 schreef marcodej het volgende:
Van fietsen komt bij mij ook niet veel. De kou maakt me niet zo heel veel uit, het is meer de regen... Fiets nu zo´n beetje eens in de twee weken een rondje van 50/60km. Wil er eigenlijk bij gaan hardlopen, maar dat komt er niet van.
Klinkt als een aflevering van the bold & the beautifulquote:Op maandag 30 november 2009 00:55 schreef Oksel het volgende:
En hardlopen over het strand, in alleen een korte broek, met je verloofde in haar bikini, gevolgt door een duik in de heerlijke warme zee, afgerond met een koude douche is heerlijk!
Of Baywatchquote:Op maandag 30 november 2009 11:08 schreef Gripper het volgende:
[..]
Klinkt als een aflevering van the bold & the beautiful
Niet zo patsen jij .quote:Op maandag 30 november 2009 00:55 schreef Oksel het volgende:
Ik ben nu aan het hardlopen, aangezien mijn vriendin mijn fiets om haar vinger draagt.. Nee, ben nu aan het rondreizen, kon mijn fiets toch niet meenemen. En hardlopen over het strand, in alleen een korte broek, met je verloofde in haar bikini, gevolgt door een duik in de heerlijke warme zee, afgerond met een koude douche is heerlijk!
De NTFU kalender is erg leeg...alleen wat veldtochten en ATB tochten. Asfalt moet je zelf organiseren ben ik bang.quote:Op maandag 30 november 2009 23:32 schreef eentwee het volgende:
Het zal vast wel weer een keer goed weer worden in het weekend. Net wanneer ik tentamens heb
Wordt er nog wel een beetje over asfalt gebanjerd?
Nah, in de winter is het mountainbiken voor mij. Op een mooie zonnige winterdag wil ik de racefiets nog wel eens pakkenquote:Op maandag 30 november 2009 23:32 schreef eentwee het volgende:
Het zal vast wel weer een keer goed weer worden in het weekend. Net wanneer ik tentamens heb
Wordt er nog wel een beetje over asfalt gebanjerd?
Alleen de laatste 4 zitten kort na elkaar in augustus/september. De rest zit in mei-juli en dat is gewoon het wielerseizoenquote:Op dinsdag 1 december 2009 17:54 schreef ultra_ivo het volgende:
Het valt me op dat die cyclo's allemaal zo laat in het seizoen zijn.
Op die fiets. Voor mij was de afgelopen jaren de eerste afspraak in Sardinië (april). Aangezien ik die volgend jaar niet doe, bouw ik mijn seizoen ook wat anders op. Neemt niet weg dat ik in april wel een cyclo wil rijden, maar die moet wel voorhanden wezen natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:22 schreef ultra_ivo het volgende:
Voor mij begint het seizoen al in maart, in mei is het seizoen al halfweg (of verder).
Mijn favoriet is de Baraque Michel. Zeker als je doorrijdt tot het Signal de Botrange, het hoogste punt van België.quote:Op dinsdag 1 december 2009 20:10 schreef BraveDribbel het volgende:
Ben ook van plan om in de Alpen en Ardennen te gaan fietsen. Welke bergen moet je echt doen in de Ardennen? Ben dr nog niet echt bekend
Is die over de Ventoux ook van Sportcommunication? Die heet dacht ik gewoon La Ventoux. Je hebt ook nog de Beaumise de Venise (oid), die gaat ook over de Ventoux. Ik weet alleen niet wanneer die is.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:06 schreef Superher0 het volgende:
Het plan is om eind mei de Ventoux te gaan beklimmen. Een cyclo, weet even niet uit mijn hoofd hoe deze heet, behalve dat eht de ventoux op is en 140km en een beetje. En omdat ik nog zo jong ben mag ik er maximaal 6 uur overdoen wil ik voor goud gaan.
Doe nu aan mountainbiken, hardlopen en af toe spinnen om op gewicht te blijven en conditie blijven te houden.
Die tochten in Belgie lijken mij erg leuk. Vlaamse pijl ofzo. Ga ik even serieus over nadenken. Ow, en heel erg misschien weer de marmotte, wil nu 8 uur rond. Hoewel ik niet erg veel tijd tot mijn beschikking heb.
uhm, mij is gewoon gezegd dat we de Ventoux op moeten knallen. vrienden van mij regelen dit. Elk jaar ga ik met ze op fietsvakantie. Zo hebben we de dolomiti al een keer gedaan, van Salzburg naar Venetie en de Marmotte. Dit seizoen dus de Ventoux. Lijkt mij super! En inderdaad die van de sportcommunication.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is die over de Ventoux ook van Sportcommunication? Die heet dacht ik gewoon La Ventoux. Je hebt ook nog de Beaumise de Venise (oid), die gaat ook over de Ventoux. Ik weet alleen niet wanneer die is.
Die van mij ookquote:Op woensdag 2 december 2009 15:18 schreef jakkop het volgende:
Over gewicht gesproken, ik ben benieuwd, wat is jullie bmi? gemiddeld genomen zijn wielrenners vrij licht, ben benieuwd of dat hier ook klopt.
Ik begin: ongeveer 20.5
23.6quote:
in het wiel. 10tje per keer krijg je van mij. Maar dan wil ik wel zien dat je afziet, foto's e.d.. Bel anders even als je na 3 keer boven bent. Als je dan nog kunt praten kun je nog een keerquote:Op woensdag 2 december 2009 15:51 schreef cyclechick het volgende:
Ciao!
Ik heb 3x9 versnellingen, maar geen idee hoeveel tandjes erop zitten
En ik ben ook niet zo licht helaas, maar nu met die alpe d'huzes in het vooruitzicht wel bezig om wat kilo's te lozen.
bmi nu is 23.5 ongeveer en ik wil naar 21,7. Dat is een kilo of 5 er nog af. Helaas gaat het net zo hard nog, ondanks dat ik al een maand heel netjes eet en keihard train :[
Bedankt voor de eerste donatie trouwens! wie volgt?
Vetpercentages willen we weten Vele malen interessanter!quote:Op woensdag 2 december 2009 16:50 schreef Yankee het volgende:
BMI - 22.5
BMI Cancellara - 22.3
Kortom niks aan het handje.
Ga trouwens ook misschien die alpe d'huez fietsen, lijkt me best mooi.
Eerlijk gezegd denk ik dat Fabian net iets afgetrainder is...quote:Op woensdag 2 december 2009 16:56 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Vetpercentages willen we weten Vele malen interessanter!
Ietsjes dan ;-)quote:Op woensdag 2 december 2009 16:58 schreef Yankee het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat Fabian net iets afgetrainder is...
Die man is echt mijn held. Ik wil volgend seizoen echt wel rondfietsen met een lager gewicht/vetpercentage. 72 a 73 kilo voor 1.86. Ik weeg nu 78 en heb een BMI van 22.55 maar van m'n buik kunnen wel 'n paar kilootjes af. Qua bouw ben ik al met al maar een tenger manneke als ik niet zo van 't leven genootquote:Op woensdag 2 december 2009 17:00 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ietsjes dan ;-)
Vond het zo mooi te zien wereldrecord tijdrijden, gemiddelde van boven de 50, en dan met losse handjes en de laatste 100meters rustig fietsen over de finish. Wat een man, wat een kracht.
Mijn BMI is ook 20 maar ik ben 1.90quote:Op woensdag 2 december 2009 19:20 schreef hetsjhokleek het volgende:
Ik ben komend jaar ook van plan om toertochten te gaan rijden. Ik wil in april starten met de AGR. Ik weet nog niet precies hoeveel ik wil gaan doen. Ik ben afgelopen jaar begonnen en heb nog niet meer dan 80 KM op een dag gereden. Maar ik zit toch te denken aan de 150. Is dat een beetje haalbaar? Ik rij nu overigens niet ben wel fanatiek aan het hardlopen. Dadelijk in februari, maart als het weer mooi weer wordt start ik wel weer met fietsen.
Mijn BMI is 20 en is dalende vooral door dat hardlopen en ik ben slechts 1.70 lang dus ideaal om mee te klimmen. Voor de zomer ben ik aan het twijfelen tussen de Franse Alpen of Italie (In de buurt van de Stelvio en de Gavia)
moet je voorstellen hoe hard je gaat als je eens gezond zou gaan leven!!quote:Op donderdag 3 december 2009 00:01 schreef el_salvador het volgende:
BMI 18 , altijd al geweest, vaste dieet is een zak croky bolognese of 5 per week en veel cola (geen light, jippie! cola!), of ik nu 6 dagen per week train een hele zomer, of 7 dagen per week op een burostoel zit de hele winter maakt niet uit. ZOEF ZOEF die berg op
ik rook niet!quote:Op donderdag 3 december 2009 09:53 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
moet je voorstellen hoe hard je gaat als je eens gezond zou gaan leven!!
Beter roken dan die 5 zakken croky's in de week!quote:
wat is je budget?quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:14 schreef Oksel het volgende:
Ik moet een nieuwe fiets als ik terug ben in NL! Twijfel nog.. iets nieuws, of een dure 2e hands? Full carbon, of gewoon heel licht alu?
Dat is alleen voor het frame of voor een complete fiets? In het geval van het laatste lijkt me een full carbon onmogelijk. Denk dat je dan of een goede tweedehands kunt kopen of een instapmodel (nieuw) van Bulls of Cube oid met bijvoorbeeld wel Ultegra afmontage.quote:
Voor 1000 heb je geen full carbon, tenzij tweedehands. Persoonlijk zou ik dan voor een nieuw aluminium frame gaan, afgemonteerd met Campa Veloce of Shimano 105. Wellicht dat je in de opruiming er nog eentje vindt met Ultegra afmontage.quote:
het liefst wil je natuurlijk zo'n mooie carbon bike zoals het testmodel wat we vorih jaar tijdens de toertocht in heelsum ter beschikking hadden, mooi spul! Maar of dat lukt voor onder de 1000... Moet je toch bij de duitse merken kijken, red bull of bulls.quote:
een nieuwe 105 / ultegra afgemonteerde full carbon fiets voor rond de 1000 euro? Volgens mij gaat je dat dus nooit lukken, Cube heeft een carbon (GTC nogwat) vanaf 1700,-, Red bull / Stevens etc zitten daar volgens mij nog wel een stukje boven.quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:38 schreef Gripper het volgende:
[..]
het liefst wil je natuurlijk zo'n mooie carbon bike zoals het testmodel wat we vorih jaar tijdens de toertocht in heelsum ter beschikking hadden, mooi spul! Maar of dat lukt voor onder de 1000... Moet je toch bij de duitse merken kijken, red bull of bulls.
Daar wil je nog wel eens een carbon bike met 105 of zelfs ultegra aantreffen. Let wel op de "onzichtbare" onderdelen, naven, velgen, bandjes. Daar wordt vaak op bezuinigd.
Missing links zijn snelsluiters voor kettingen, kunnen i.h.a. hergebruikt worden voor de levensduur van een ketting (niet langer!). Een kettingpons heb je nodig om je ketting te openen als je ketting geen missing link heeft, en om een nieuwe ketting op maat te maken. Is dus een handig stuk gereedschap en kost weinig. "Vroeger" gebruikte je de pons ook om de ketting te sluiten, door een pinnetje tussen twee schakels te duwen. Gewoon het omgekeerde van de ketting openen (pinnetjes kun je niet hergebruiken!). Missing links zijn praktischer, een goed idee om die te gebruiken. Om de goede missing link te kiezen moet je wel even opletten, er zijn verschillende soorten. Voor Campa 9 of 10 speed kun je ze iig vinden van KMC en Connex.quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:17 schreef JohnDDD het volgende:
ik wil graag voor kerst iets vragen om mijn ketting te kunnen onderhouden. (ik wil 'm graag eens eraf halen en dan helemaal goed schoonmaken in een bak met schoonmaakspul). ik ga dus een kettingpons vragen. alleen ik zie op de website van featherbikes ook "missing links" staan, wt zijn dat precies? heb ik dat nodig bij het openen en sluiten van mijn ketting, of is dat alleen voor nieuwe kettingen om die vast te kunnen maken?
weet iemand welk gereedschap ik nodig zou hebben om de tandwielen van het achterwiel los te halen? die wil ik ook graag eens schoonmaken.
ook ga ik binnenkort een binnenblad nodig hebben dat kleiner is dan 39, iemand een ideetje waar ik een goede kan halen?
(mijn hele fiets is campagnolo)
Dat zou zo'n missing link kunnen zijn. Een missing link heeft wat ruimere gaten voor de pins, zodat je de twee helften naar elkaar toe kunt schuiven en de pin er dan uitkan.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:49 schreef JohnDDD het volgende:
Er zit bij mij wel een schakel in van een wat donkere kleur. Maar verder lijkt hij op de normale schakels.
Ja, nou ja: niet voor het openen, wel voor het sluiten.quote:Maar wat je dus zegt is voordat ik mijn campa 10speed open heb ik een campa sluitpin nodig?
Campagnolo ontraadt dat.quote:of kan ik dan de originele pin er gewoon niet helemaal uitdraaien met de kettingpons en 'm er dan weer indraaien?
Das de theorie. In de praktijk is het soms een half uur vloeken, worstelen, al je vingers ontveld, en uiteindelijk met twee schroevendraaiers een wig tussen de helften van de missing link slaan waardoor ze daarna nooit meer bruikbaar zijnquote:Op woensdag 9 december 2009 12:14 schreef Wombcat het volgende:
Je moet dan aan weerszijden van de missing link de ketting beetpakken en dan je handen naar elkaar toe schuiven, dan vallen de pinnetjes in het ruimere gat, en kun je de ketting loshalen.
Goede aanvullingquote:Op woensdag 9 december 2009 12:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
Das de theorie. In de praktijk is het soms een half uur vloeken, worstelen, al je vingers ontveld, en uiteindelijk met twee schroevendraaiers een wig tussen de helften van de missing link slaan waardoor ze daarna nooit meer bruikbaar zijn
Bedankt voor je antwoord. In feite heb ik dus geen kettingpons nodig?quote:Op woensdag 9 december 2009 12:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat zou zo'n missing link kunnen zijn. Een missing link heeft wat ruimere gaten voor de pins, zodat je de twee helften naar elkaar toe kunt schuiven en de pin er dan uitkan.
[ afbeelding ]
Je moet dan aan weerszijden van de missing link de ketting beetpakken en dan je handen naar elkaar toe schuiven, dan vallen de pinnetjes in het ruimere gat, en kun je de ketting loshalen.
Als je een campa-ketting hebt, dan zit er ergens een pinnetje wat wat donkerder is, en waar gaatjes inziteen. Op plaatje 6, kun je bij D zien hoe zo'n sluitpin er ongeveer uitziet: Campagnolo handleiding kettingmontage
[..]
Ja, nou ja: niet voor het openen, wel voor het sluiten.
[..]
Campagnolo ontraadt dat.
Je kunt 't proberen, maar je moet dan wel goed zorgen dat je niets beschadigd en dat de pen er weer goed inkomt. En ik geef geen garantie!
Ik zou het risico niet nemen (en waarschijnlijk een nieuwe ketting monteren, dat doe ik toch sowieso regelmatig). Heb je alleen wel kans dat je je tandwielen achter ook moet vervangen.
Hoelang heb je al met de ketting gereden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |