abonnement Unibet Coolblue
pi_72792617
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 18:36 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Da's dus juist niet te verwachten. Voor de meeste airlines is het juist prima als mensen meer mee aan boord nemen, scheelt weer werk met het inladen van bagage, inchecken, etc...
Mwa, steeds meer airlines gaan geld vragen voor het inchecken. Ryanair is natuurlijk koploper met dit soort acties, maar bijvoorbeeld tegenwoordig ook Air Lingus, dus ik zou niet gek op staan te kijken.

(Misschien eerst wat kritischer kijken naar wat men meeneemt ?)
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 16 september 2009 @ 09:14:31 #177
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_72793064
quote:
Op woensdag 16 september 2009 02:54 schreef Morendo het volgende:

[..]

Nou, wat dan?
Dat ze die passagiers met krijsende babies achterin het vliegtuig parkeren! L E Z E N !
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_72793683
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:58 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

.

Toch ook nog wat goeds te melden over onze voormalige nationale trots waar de aantrekkelijk blondjes van 20 jaar geleden nog steeds als trolly dollie opereren........
Je zou ook wat aardiger kunnen doen en spreken over de stewardessen in dienst van de KLM
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_72793715
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:14 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat ze die passagiers met krijsende babies achterin het vliegtuig parkeren! L E Z E N !
De steunen van de wieg zit toch helemaal voorin ? Tegen die wand aan ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_72794108
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:22 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

En zo is het maar net. Sinds 9/11 doe ik niet meer aan handbagage wanwege al het gezeik met die plastic zakjes en max 100ml. Heb gewoon een iets grotere koffer van 63 ltr aangeschaft en wil nooit meer wat anders. Het bevalt me wel. Met een FB Platinum komt mijn bagage altijd redelijk snel op de belt (behalve op Malpensa) en dat zo'n 80 keer per jaar. En dan maakt het niks uit of het een long haul of een Europese vlucht was.

En nu je het zegt, over die 40l samsonite slepers, inderdaad. en dan vooral de project boys die bij de gate altijd, en dan zo luid mogelijk, hun afgelopen week staan na te beschouwen. Maar vlak een stel ambtenaren die op kosten van de gemeenschap ook eens een studiereis hebben mogen maken niet uit. Die denken echt dat ze het hele vliegtuig voor zich alleen hebben.

Misschien erger ik me wel eens teveel. Maar ik vind gedrag als kijk en hoor mij, zo overdreven. Ik denk altijd maar "morgen loop je weer achter de kinderwagen bij de aldi boodschappen te doen"
Wat een stelletje azijnzeikers hier zeg. Als ik me elke vlucht zo zou moeten ergeren aan andere mensen zou ik compleet doordraaien na een maandje reizen. Anders ga je gewoon lekker relaxen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 16 september 2009 @ 11:44:09 #181
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_72797229
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:45 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

De steunen van de wieg zit toch helemaal voorin ? Tegen die wand aan ?
Yep, maar in een 777-300 zijn er dus drie economy class compartimenten. Dus kunnen ze nu in totaal 8 babybedjes plaatsen op resp. de rijen 30 en 50, waarmee er dus geen krijsende babies meer aanwezig zijn op de rijen 9 en 10. Dat bedoelde ik dus met achterin.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is, en anders moet je maar eens een KLM vlucht boeken waarbij met een 777-300 wordt gevlogen. Kun je gelijk ook eens proberen om één van die overmaatse stoelen op rij 9 of 10 te bemachtigen.
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:45 schreef LangeTabbetje het volgende:

Je zou ook wat aardiger kunnen doen en spreken over de stewardessen in dienst van de KLM
Dat was vroeger zo, maar nu niet meer met al die op overdreven zuinigheid gebaseerde maniertjes en policies. Voorbeelden?

  • Trolly Dollies beginnen nu iedere service ronde achterin met serveren en dan zo naar voren, zodat na de voorste rij er niemand meer onverhoops om een tweede drankje kan vragen.

  • De maat van de geserveerde drankjes, tegenwoordig uit grote plastic flessen, is behoorlijk minder dan wat er vroeger in een miniatuur flesje zat.

  • Trolly Dollies weten niet hoe snel ze na een service ronde het gordijn, met aan de buitenzijde de opdruk "crew only" moeten dichttrekken en dan gewoon niet meer gestoord willen worden in hun prive domein. Hallo, vliegtijd is werktijd hoor! Niet dat Ik me hier aan stoor, maar gezien het aantal hulpeloze passagiers zou een beetje meer aandacht wel op z'n plaats zijn. AF heeft bv altijd minstens één FA in de cabine rondlopen.

  • Gratis upgrades door cabine personeel op Long Haul flights zo overduidelijk sinds 1 juli uitsluitend nog vrienden en kennissen terwijl er business class stoelen leeg blijven. (Ik weet het, een upgrade is geen recht maar pas dan ook geen willekeur toe en lieg me niet voor.)

  • Eyecandy factor is tegenwoordig heel ver te zoeken, wat? gewoon niet meer aanwezig bij KLM. Bij vele andere maatschappijen ook niet en daarom vlieg ik ook zo graag met een Aziatische maatschappij.

    Waar is de tijd gebleven dat op de vroege ochtendvlucht naar Linate de Alitalia purser nog zelf het fruit voor het ontbijt stond te snijden?

    [ Bericht 50% gewijzigd door buzz1291 op 16-09-2009 12:06:34 ]
  • 2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_72797541
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 11:44 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]



    Hoop dat het zo een beetje duidelijk is, en anders moet je maar eens een KLM vlucht boeken waarbij met een 777-300 wordt gevlogen. Kun je gelijk ook eens proberen om één van die overmaatse stoelen op rij 9 of 10 te bemachtigen.
    Vaak zat Manilla-Amsterdam v.v. gevolgen. Wordt met een 777-300 gedaan. En ja, heb weleens rij 9 of 10 gezeten, alwaar ook kinderen aanwezig waren.

    Ja, huilende babies zijn irritant, maar opdringerige zakenmannetjes die als eerste willen boarden zijn dat ook, inclusief alles wat ertussen zit. Das nu eenmaal het voordeel/nadeel van openbaar vervoer.

    Je moet je gewoon niet zo druk maken.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      woensdag 16 september 2009 @ 12:01:29 #183
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_72797771
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 11:54 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Vaak zat Manilla-Amsterdam v.v. gevolgen. Wordt met een 777-300 gedaan. En ja, heb weleens rij 9 of 10 gezeten, alwaar ook kinderen aanwezig waren.

    Hoe is de KLM-kist naar Manilla? (wil naar de Filippijnen, en twijfel tussen direct met KLM of overstap met Malaysia of Emirates)
    pi_72797966
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 12:01 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Hoe is de KLM-kist naar Manilla? (wil naar de Filippijnen, en twijfel tussen direct met KLM of overstap met Malaysia of Emirates)
    Goed te doen hoor, redelijke nieuwe 777 en gunstige vertrek en aankomsttijden. Maar zit wel meestal propvol aangezien het de enige rechtstreekse vlucht naar Europa is vanuit Manilla.

    Bij maatschappijen die "om de zuid gaan" zoals Malaysia of Emirates, duurt de vlucht wel een paar uurtjes langer dan maatschappijen die "om de noord gaat" zoals KLM of Cathay Pacific (die meestal wel goed geprijsd is en redelijke overstaptijden heeft).
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_72800804
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 11:54 schreef LangeTabbetje het volgende:
    Vaak zat Manilla-Amsterdam v.v. gevolgen. Wordt met een 777-300 gedaan. En ja, heb weleens rij 9 of 10 gezeten, alwaar ook kinderen aanwezig waren.
    Inderdaad, ik heb dat ook meegemaakt (Singapore). Misschien dat de 'baby rijen' wel in de volgorde van compartiment 3 naar 1 worden gevuld, zodat de kans kleiner is dat je hier in compartiment 1 mee wordt geconfronteerd en buzz1291 het nog niet heeft meegemaakt.
    quote:
    Ja, huilende babies zijn irritant, maar opdringerige zakenmannetjes die als eerste willen boarden zijn dat ook, inclusief alles wat ertussen zit. Das nu eenmaal het voordeel/nadeel van openbaar vervoer.

    Je moet je gewoon niet zo druk maken.
    Dit is ook mijn houding. Soms stapelt zich echter teveel irritatie op, zodat ik me er toch door laat beinvloeden.
      woensdag 16 september 2009 @ 14:29:27 #186
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_72802618
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 11:44 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Yep, maar in een 777-300 zijn er dus drie economy class compartimenten. Dus kunnen ze nu in totaal 8 babybedjes plaatsen op resp. de rijen 30 en 50, waarmee er dus geen krijsende babies meer aanwezig zijn op de rijen 9 en 10. Dat bedoelde ik dus met achterin.

    Hoop dat het zo een beetje duidelijk is, en anders moet je maar eens een KLM vlucht boeken waarbij met een 777-300 wordt gevlogen. Kun je gelijk ook eens proberen om één van die overmaatse stoelen op rij 9 of 10 te bemachtigen.
    [..]

    Dat was vroeger zo, maar nu niet meer met al die op overdreven zuinigheid gebaseerde maniertjes en policies. Voorbeelden?

  • Trolly Dollies beginnen nu iedere service ronde achterin met serveren en dan zo naar voren, zodat na de voorste rij er niemand meer onverhoops om een tweede drankje kan vragen.

  • De maat van de geserveerde drankjes, tegenwoordig uit grote plastic flessen, is behoorlijk minder dan wat er vroeger in een miniatuur flesje zat.

  • Trolly Dollies weten niet hoe snel ze na een service ronde het gordijn, met aan de buitenzijde de opdruk "crew only" moeten dichttrekken en dan gewoon niet meer gestoord willen worden in hun prive domein. Hallo, vliegtijd is werktijd hoor! Niet dat Ik me hier aan stoor, maar gezien het aantal hulpeloze passagiers zou een beetje meer aandacht wel op z'n plaats zijn. AF heeft bv altijd minstens één FA in de cabine rondlopen.

  • Gratis upgrades door cabine personeel op Long Haul flights zo overduidelijk sinds 1 juli uitsluitend nog vrienden en kennissen terwijl er business class stoelen leeg blijven. (Ik weet het, een upgrade is geen recht maar pas dan ook geen willekeur toe en lieg me niet voor.)

  • Eyecandy factor is tegenwoordig heel ver te zoeken, wat? gewoon niet meer aanwezig bij KLM. Bij vele andere maatschappijen ook niet en daarom vlieg ik ook zo graag met een Aziatische maatschappij.

    Waar is de tijd gebleven dat op de vroege ochtendvlucht naar Linate de Alitalia purser nog zelf het fruit voor het ontbijt stond te snijden?
  • Een hoop van die klachten zijn natuurlijk gewoon professionaliseren, het is nergens meer zo goed als vroeger

    Waar ik me altijd over verbaas is de algemene lage kwaliteit van de airlines die zichzelf helemaal de markt uitprijzen (KLM is helemaal niet meer zo gek duur). Vlieg deze week met Lufthansa op Heathrow vanuit Dusseldorf, ticket (retour) a 480 britse pond. Er is werkelijk niks aan service of wat dan ook dat die prijs rechtvaardigt. Ik kan er werkelijk niet bij waarom deze vluchten gewoon vol zitten. BA zat op 590 pond! Waarom vliegen mensen week in week uit voor dit soort prijzen. Waarom gaat een prijsvechter daar niet tussen zitten, als ze de helft vragen hebben ze al 3x zoveel marge.
    Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
    en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
    pi_72806355
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 10:02 schreef Drive-r het volgende:
    Wat een stelletje azijnzeikers hier zeg. Als ik me elke vlucht zo zou moeten ergeren aan andere mensen zou ik compleet doordraaien na een maandje reizen. Anders ga je gewoon lekker relaxen.
    Wat hij zegt.

    Koop lekker een privé vliegtuig of laat je met je auto droppen op een onbewoond eiland als je hier allemaal problemen mee hebt. 't is maar een vervoermiddel, geen luxe hotel of restaurant.
    pi_72807672
    Even een vraagje. Ik heb inmiddels aardig wat mijlen gespaard bij de KLM.
    Vandaag kreeg ik een lief mailtje van ze, dat je tegenwoordig ook al tickets uit de M-klasse mag upgraden naar business class. Nu is mijn vraag, hoe kun je zien voordat je online boekt in welke klasse je ticket gaat vallen? Zowel op de webpage van KLM als bij vliegwinkel.nl en dat soort sites?
    pi_72807906
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 16:41 schreef Apache4U het volgende:
    Even een vraagje. Ik heb inmiddels aardig wat mijlen gespaard bij de KLM.
    Vandaag kreeg ik een lief mailtje van ze, dat je tegenwoordig ook al tickets uit de M-klasse mag upgraden naar business class. Nu is mijn vraag, hoe kun je zien voordat je online boekt in welke klasse je ticket gaat vallen? Zowel op de webpage van KLM als bij vliegwinkel.nl en dat soort sites?
    bij vliegwinkel.nl en dat soort sites kun je dat zien door op de details van de vlucht te klikken. Maar je kan online niet die klasse zelf uitzoeken. Daarvoor zul je moeten bellen of naar een reisbureau moeten gaan.
    pi_72810832
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 10:02 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Wat een stelletje azijnzeikers hier zeg. Als ik me elke vlucht zo zou moeten ergeren aan andere mensen zou ik compleet doordraaien na een maandje reizen. Anders ga je gewoon lekker relaxen.
    Precies. Vliegen betekent niet dat je koning bent, het is een veredelde bus die wat sneller gaat. En mensen die 1x per jaar vliegen hebben net zoveel betaald voor het ticket als de zakelijke reiziger in dezelfde klasse. Ik vlieg ongeveer 4x per jaar transatlantic en los daarvan 4x per jaar US domestic en herken de frustraties wel, maar als je ruimte en stilte wil moet je business gaan zitten, net als in de trein.
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 16 september 2009 @ 20:20:42 #191
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_72817314
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 11:44 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

  • Gratis upgrades door cabine personeel op Long Haul flights zo overduidelijk sinds 1 juli uitsluitend nog vrienden en kennissen terwijl er business class stoelen leeg blijven. (Ik weet het, een upgrade is geen recht maar pas dan ook geen willekeur toe en lieg me niet voor.)

  • Dat is inderdaad een groot probleem bij KLM.

    Bij veel andere maatschappijen wordt vooral de passagier met een duurder economy ticket ge-upgrade, of een goedkope mogelijkheid aangeboden, KLM doet hier niet aan, heeft allemaal restricties aangebracht, met als gevolg dat inderdaad vrienden en familie ge-upgrade worden.
    En ik klaag niet, want ik kan er soms ook gebruik van maken, het is niet prettig voor de business klasse passagier om samen te vliegen met een niet typische business klasse passagier die er ook niet voor betaald heeft. De exclusieve sfeer wordt daardoor een beetje weggenomen....

    Ik zal binnenkort de andere punten van Buzz eens gaan controleren.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      woensdag 16 september 2009 @ 22:28:54 #192
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_72822897
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 12:01 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Hoe is de KLM-kist naar Manilla? (wil naar de Filippijnen, en twijfel tussen direct met KLM of overstap met Malaysia of Emirates)
    Die 777-300 is op zich wel te doen. Niet echt bijzonder maar als je niet aan het gangpad zit heb je toch een heel wat krappere zit met die 3-4-3 opstelling dan in een 777-200 met een 3-3-3 opstelling. Niet alleen de gangpaden zijn veel smaller, maar erger is de breedte van de rugleuning en die hele smalle armleuningen. Kan je nogal last van hebben op een LongHaul vlucht met een buurman naast je die lekker breed uit gaat zitten en denkt het exclusieve recht op de gehele midden armsteun te hebben. En ik heb me laten vertellen door een purser dat de stoel zelf ook een halve inch smaller (dus nog maar 16,5 inch breed is).

    Met Malaysian heb je wel het voordeel van veel meer beenruimte in hun 747 (34 inch). Maar als je een oude kist treft, zijn die stoelzittingen weer behoorlijk doorgezakt. En je vlucht duurt in totaal natuurlijk veel langer.

    Maar ik erger me in het algmeen niet zo, het valt me gewoon op en soms verwonder ik me over het gedrag van passagiers. En op vluchten binnen Europa van max 2 tot 3 uur zal het me allemaal een worst wezen. Zitten, riem om, ogen dicht en bij de touch down pas weer wakker worden.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_72892462
    Heb een binnenlandse vlucht in de vs, Philadelphia - Houston - Portland. Overstaptijd in Houston is echter maar 1.12 uur. Ga ik dat wel redden? Ik kom 20.21 uur aan en vertrek weer om 21.33 uur.

    Hopelijk heeft iemand hier ervaring met Houston, George Bush international volgens mij.
    pi_72892964
    Waarschijnlijk red je het wel (als ze op tijd zijn).

    Maar ingecheckte bagage wordt een verrassing....
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_72893819
    Moet sowieso geen vertraging hebben idd, maar dan wordt je kosteloos overgeboekt naar een andere vlucht toch en eventueel hotelovernachting oid?

    En qua baggage wordt lastig, aangezien ik geen trolley meeneem maar een grote koffer. Zijn er zoveel problemen geweest dan?
      † In Memoriam † zaterdag 19 september 2009 @ 01:16:51 #196
    88815 The_Emotion
    98.3
    pi_72896767
    Volgende week vlieg ik naar Peru met 2 overstappen en verschillende maatschappijen , Amsterdam - Madrid - Lima - Arequipa (Iberia, LAN Chili, LAN Peru)
    Voor mij is het de eerste vlucht met overstappen. Heeft iemand een idee hoe het gaat met baggage? gaat het automatisch mee of moet ik na elke vlucht weer bij het bandje wachten tot m'n koffer er uit komt rollen?
    En weet iemand hoe het percies gaat als ik door vertraging een overstap mis?

    Alvast bedankt
    "Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
    - Ian Malcolm
      Moderator zaterdag 19 september 2009 @ 07:20:52 #197
    45833 crew  Fogel
    pi_72898422
    quote:
    Op zaterdag 19 september 2009 01:16 schreef Remqo het volgende:
    Volgende week vlieg ik naar Peru met 2 overstappen en verschillende maatschappijen , Amsterdam - Madrid - Lima - Arequipa (Iberia, LAN Chili, LAN Peru)
    Voor mij is het de eerste vlucht met overstappen. Heeft iemand een idee hoe het gaat met baggage? gaat het automatisch mee of moet ik na elke vlucht weer bij het bandje wachten tot m'n koffer er uit komt rollen?
    En weet iemand hoe het percies gaat als ik door vertraging een overstap mis?

    Alvast bedankt
    Baggage wordt gewoon doorgelabeled. Als je een aansluiting niet haalt, meldt je je bij de balie van de betreffende airline of een partner en wordt je gewoon op de eerst mogelijke volgende vlucht gezet, eventueel met een omweg.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      Moderator zaterdag 19 september 2009 @ 07:24:08 #198
    45833 crew  Fogel
    pi_72898427
    Even een vraag voor de mensen die de douaneregels goed kennen:
    Als ik vanuit de VS aankom op Schiphol en 8 uur daarna verdervlieg naar een bestemming buiten de EU, mag ik dan taxfree artikelen kopen en die in Nederland achterlaten (om vervolgens nieuwe taxfree dingen te halen en die mee te nemen op mijn volgende vlucht - indien dat laatste niet kan, weet ik dat ik zonder problemen bij aankomst om mijn bestemming nog dingen kan kopen, dus het is geen probleem)? Mag duidelijk zijn dat ik geen 8 uur op het vliegveld rond blijf hangen, maar gewoon de stad inga
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_72898463
    quote:
    Op zaterdag 19 september 2009 07:24 schreef Fogel het volgende:
    Even een vraag voor de mensen die de douaneregels goed kennen:
    Als ik vanuit de VS aankom op Schiphol en 8 uur daarna verdervlieg naar een bestemming buiten de EU, mag ik dan taxfree artikelen kopen en die in Nederland achterlaten (om vervolgens nieuwe taxfree dingen te halen en die mee te nemen op mijn volgende vlucht - indien dat laatste niet kan, weet ik dat ik zonder problemen bij aankomst om mijn bestemming nog dingen kan kopen, dus het is geen probleem)? Mag duidelijk zijn dat ik geen 8 uur op het vliegveld rond blijf hangen, maar gewoon de stad inga
    Als ik het goed begrijp is je schema als volgt:

    Aankomst uit de VS
    Spullen kopen, en in een bagagelocker, mee in Amsterdam mag zeker niet, of men erachter komt is een tweede ?
    Amsterdam in
    Paar uur later terug naar Schiphol en meer spullen kopen

    Zoiets ? Nummertje 2 mag dus niet. Waarom kom je dan niet eerder terug uit Amsterdam om al je taxfree in te slaan ?

    Basisregel is dat je taxfree mag inkopen die niet in Nederland geconsumeerd worden. Dus als je bijvoorbeeld voor iemand in Amsterdam sigaretten gaaat meenemen mag dat niet.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      Moderator zaterdag 19 september 2009 @ 08:34:39 #200
    45833 crew  Fogel
    pi_72898596
    quote:
    Op zaterdag 19 september 2009 07:50 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Als ik het goed begrijp is je schema als volgt:

    Aankomst uit de VS
    Spullen kopen, en in een bagagelocker, mee in Amsterdam mag zeker niet, of men erachter komt is een tweede ?
    Amsterdam in
    Paar uur later terug naar Schiphol en meer spullen kopen

    Zoiets ? Nummertje 2 mag dus niet. Waarom kom je dan niet eerder terug uit Amsterdam om al je taxfree in te slaan ?

    Basisregel is dat je taxfree mag inkopen die niet in Nederland geconsumeerd worden. Dus als je bijvoorbeeld voor iemand in Amsterdam sigaretten gaaat meenemen mag dat niet.
    Als ik op Schiphol airside door de douane het Schengengebied in ga, daar bv een slof sigaretten koop (ik heb immers een Schengen, niet-EU ticket, dus dat mag in ieder geval) en vervolgens via het Schengengebied het vliegveld verlaat is er nagenoeg geen controle. Maar ik wil niks illegaals doen, dus als de regel is dat tax-free aankopen van Schiphol niet Nederland in mogen, dan gaat dat het niet worden.
    Maar, mag bv wel een slof sigaretten uit de VS meenemen en die in Amsterdam aan iemand geven?
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')