abonnement Unibet Coolblue
pi_71365683
Recentelijk heb ik twee boeken gelezen van Philip K. Dick die over drugsgebruik/verslaving gaan en ik ben op zoek naar meer.

Ik zou van jullie graag titels/schrijvers horen en eventueel je mening.

Van Philip K. Dick heb ik 'The Three Stigmata of Palmer Eldritch' en 'A Scanner Darkly' gelezen. Vooral de laatste vind ik een aanrader. Er zit veel humor in, maar het boek heeft toch een serieus karakter en een autobiografische aard (wat in het nawoord nog wordt toegelicht).


Ik ben benieuwd naar dit boek ook vanwege het autobiografische karakter. Is er iemand die het gelezen heeft?


Bij voorbaat dank.
"Everything we are, we are when we're alone."
  Moderator maandag 27 juli 2009 @ 14:51:28 #2
42184 crew  DaMart
pi_71365975
In dit boek neemt drugs ook een belangrijke rol in: Pappie's kleine meid slaapt op straat

Het is een mooi boek, geschreven door een jonge vrouw die jaren op straat heeft geleefd en in die periode ook een drugsverslaving ontwikkelde .
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_71366119
van Burroughs heb ik Junkie gelezen. http://en.wikipedia.org/wiki/William_S._Burroughs
Dat was best een interessant boek over een drugs verslaving in de jaren 30
'La operación fue, perfecta' Betancourt
pi_71366838
Van Nederlandse bodem:

Ad Fransen (journalist HP/De Tijd) - Coke

http://www.bol.com/nl/p/boeken/coke/1001004002407122/index.html

Vlot geschreven, heb hem zelf in amper 2 uur gelezen.
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
  maandag 27 juli 2009 @ 15:16:58 #6
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71366856
zzz
pi_71386297
quote:
Op maandag 27 juli 2009 14:42 schreef Meursault het volgende:
Recentelijk heb ik twee boeken gelezen van Philip K. Dick die over drugsgebruik/verslaving gaan en ik ben op zoek naar meer.

Ik zou van jullie graag titels/schrijvers horen en eventueel je mening.

Van Philip K. Dick heb ik 'The Three Stigmata of Palmer Eldritch' en 'A Scanner Darkly' gelezen. Vooral de laatste vind ik een aanrader. Er zit veel humor in, maar het boek heeft toch een serieus karakter en een autobiografische aard (wat in het nawoord nog wordt toegelicht).

[ afbeelding ]
Ik ben benieuwd naar dit boek ook vanwege het autobiografische karakter. Is er iemand die het gelezen heeft?


Bij voorbaat dank.
Hail Alister Crowley, Hail Satan!



Zoals Led al heeft aangegeven: Uit je Bol!
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  dinsdag 28 juli 2009 @ 09:54:46 #8
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_71387035
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_71387196
Het boek van Christiane F. is een klassieker in dit genre.

Ook nog: Het verrotte leven van Floortje Bloem, en De moeder van Davis S., beide van Yvonne Keuls.

Zijn wel allemaal wat oudere boeken, spelen in de jaren zeventig voornamelijk, ik heb ze als puber verslonden.
pi_71492634
Jan van Aken, Het Fluwelen Labyrinth: Amsterdam, drugs, jaren '80 en een extreem lenig hoertje. Gouden combi, zeker in de handen van de man die Eco's ding ooit beter deed dan Eco zelf.
pi_71495053
quote:
Op maandag 27 juli 2009 15:16 schreef _Led_ het volgende:
Uit je bol !
http://www.uitjebol.net/
Juist. Fijn boekje is dat. Ideaal voor de beginnende drugsgebruiker/ psychonaut. Alle populaire drugs worden kort besproken en de voor- en nadelen worden benoemd. Ik vond het erg interessant.
pi_71501256
Hey nog iemand die uitjebol ontdekt heeft....
75 topics = FIN
pi_71502957
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:32 schreef FP128 het volgende:
Hey nog iemand die uitjebol ontdekt heeft....
Ik heb m ook. Net als Christiane F trouwens, en Het verrotte leven van Floortje Bloem.

In duizend stukjes, van James Frey, vind ik echt een aanrader. Het gaat over het afkickproces. Het vervolg erop, Mijn vriend Leonard, vind ik net zo'n aanrader.

http://www.bol.com/nl/p/b(...)002844823/index.html
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 2 augustus 2009 @ 02:45:14 #14
263440 birrrd
letterpret
pi_71530012
The Doors of Perception en Heaven and Hell van Huxley
Fear and Loathing in Las Vegas van Thompson
Het onkruid en de bloem van Campert
En veel van Timothy Leary
one day I fly awaaaaaaay
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:35:14 #15
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71825743


Onder het plaveisel het moeras is meer een filosofische kijk op drugsgebruik en min of meer gebaseerd op een verhaal van een ander. Nou ja in die zin: ik kan de titel wel proberen uit te leggen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De rest van de boeken is meer een sfeerverslag en niet echt literair verantwoord (maar wel stuk voor stuk steengoed)

[ Bericht 8% gewijzigd door wallofdolls op 12-08-2009 20:14:40 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')