abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 26 juli 2009 @ 22:41:41 #226
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_71351563
quote:
Op zondag 26 juli 2009 16:35 schreef Aisumasen het volgende:
Nee, op de mono boxset staan enkel alle authentieke mono-mixen uit de jaren '60. Tenminste, dat is ons beloofd . Alleen op "Rubber Soul" en "Help!" zijn de authentieke stereo-mixen als extra bijgevoegd, omdat op de 'normale' CD's van die 2 albums de digitale remix uit 1987 staat.

Waarschijnlijk zeg ik dit voor de 20ste keer, maar luister naar de Anthology DVD of "Love", en je kunt niets anders dan wensen dan remixes van het complete oeuvre. Al ben ik ook wel blij dat de authentieke mixen eindelijk in (hopelijk!) perfecte kwaliteit worden uitgebracht, heb ik toch liever luisterbare versies, in plaats van deze toch vaak wel beroerd klinkende stereo-mixen.
Maar de remix van Yellow Submarine is darentegen om te janken. Je weet het dus niet... Maar een mooie remix is inderdaad nooit weg. Love vind ik niet zoveel, Let it be naked is wel geweldig, zeker als je het afzet tegen de originele Let it be mixen van Phil Spector.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  maandag 27 juli 2009 @ 16:08:20 #227
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_71368305
quote:
VORMGEVER VAN YELLOW SUBMARINE OVERLEDEN

Als vormgever zette Heinz Edelmann zijn stempel op Yellow Submarine, de tekenfilm rond de Beatles.

Soms reageerde vormgever en illustrator Heinz Edelmann, die dinsdag op 75-jarige leeftijd overleed, ietwat geërgerd als iemand weer eens over Yellow Submarine begon – alsof hij op zijn 33ste zijn artistieke hoogtepunt had bereikt en daarna nooit meer iets anders had gedaan. Maar vooral op latere leeftijd kon hij toch weer enthousiast terugkijken op de fleurige film die hij in 1968 vormgaf, met de getekende Beatles in de hoofdrollen, en als apotheose hun reis naar het paradijselijke Pepperland.

Het was een chaotische productie geweest, onder grote tijdsdruk, met enige tientallen medewerkers die onder zijn leiding duizenden tekeningen moesten maken. En hoewel er achteraf wel wat kan worden afgedongen op het door flower power, geestverruimende rook en vage vredesidealen beïnvloede verhaaltje, vallen er nog steeds veel verrassingen te zien in de zeeën van tijd en kennis, de zee vol gaten en de boosaardige Blue Meanies die de vier helden steeds de pas trachten af te snijden.

Speels surrealisme

Heinz Edelmann werd geboren in Tsjechoslowakije, maar volgde een kunststudie in Düsseldorf en maakte zijn eerste opvallende werk als illustrator voor het jongerenblad Twen dat begin jaren zestig het summum van moderniteit was. Zijn speelse surrealisme, kloeke contouren, klare kleuren en zwierige vormen waren de ideale ingrediënten voor een visuele trip – en dat was precies wat hun animatiefilm volgens de Beatles moest zijn.

Daarna maakte Edelmann, als vormgever en illustrator in één, nog tientallen affiches, boekomslagen en ander werk, zoals de pinguïn met regenboogsnavel die in 1992 de mascotte was van de wereldtentoonstelling van Sevilla. Ook doceerde hij grafisch ontwerp in Stuttgart, Londen en Den Haag. In vakkringen stond hij in hoog aanzien. Maar daarbuiten bleef hij de man van Yellow Submarine.
Bron: NRC
pi_71369647
quote:
Op zondag 26 juli 2009 18:57 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]




Wat betreft mixes en versies en weet ik veel... Eerlijk gezegd luister ik ALLEEN maar naar de Ebbets cd's... Tot en met Revolver in mono en vanaf Pepper in stereo (alhoewel ik die ook wel eens mono beluister, als ik 'm toevallig al een keer beluister, want ik draai 'm weinig). Ik ben straks dus meer dan tevreden met de twee boxen: alle mono's (ook Past Masters: super!) en alle stereo's en klaar.
AHDN en vooral "Beatles For Sale" klinken prima in stereo. Er is veel te verbeteren in een remix, maar tot die tijd kan ik best leven met de stereo-versies. Want vooral "Beatles For Sale" klinkt wel erg lo-fi in mono. Ik kan bij elke track wel iets opnoemen wat er verbeterd kan worden in een remix . Pas vanaf "Abbey Road" klinkt het redelijk in orde.
quote:
Op zondag 26 juli 2009 18:57 schreef hello_goodbye het volgende:

[..] Ik heb ladingen bootlegs, maar draai die eigenlijk nooit. Gisteren n.a.v. een topic elders over de PC-deluxe versie van Revolver, heb ik Volume 2 weer eens beluisterd (met outtakes etc.) maar het boeit me weinig... Steeds maar weer hetzelfde geprobeer en overnieuw spelen en die monitormixes... De Anthology cd's draai ik eigenlijk alleen maar gedeeltelijk als ik weer eens een boek lees over The Beatles en er iets genoemd wordt over een of andere outtake of demo. Daarvoor zijn al die outtakes wel lollig, maar normaliter draai ik alleen maar de gewone lp's > Ebbetts cd's. [..]
Je moet chronologisch gesorteerde studio-sessies ook niet draaien als album . Het is een naslagwerk. Dus tof om af en toe erbij te pakken als je de evolutie van een track wilt onderzoeken. En er zijn zat outtakes die ik net zo vaak luister als de 'core collection'. Zoals take 11 van "What's Your Doing", superieur aan de album-versie.
quote:
Op zondag 26 juli 2009 18:57 schreef hello_goodbye het volgende:

En remixes...? 5.1 hoeft van mij sowieso niet, maar stereo-remixes eigenlijk ook niet echt. Ik vind het prima alles te beluisteren zoals men (en The Beatles zelf!) het in de sixties beluisterde! Wat dat betreft zou ik het dus bij Ebbetts moeten houden, want de remasters zijn natuurlijk anders... Maar ik denk dan maar dat de remasters meer klinken zoals The Beatles alles hoorden na de opnames, voordat alles op een krakende lp werd gezet.
5.1 heb ik zelf ook weinig mee, vind het een beetje onnatuurlijk klinken. En 5.1 bij 4-track opnames, sja... En ik geef het voorbeeld nog maar een keertje , maar "For No One" klinkt in de stereo-mix best te pruimen, maar hoor je hem vanaf de Anthology DVD in een remix....wow !
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:41 schreef belsen het volgende:

[..]

Maar de remix van Yellow Submarine is darentegen om te janken. Je weet het dus niet... Maar een mooie remix is inderdaad nooit weg. Love vind ik niet zoveel, Let it be naked is wel geweldig, zeker als je het afzet tegen de originele Let it be mixen van Phil Spector.
Klopt, maar dat was 10 jaar geleden met een compleet ander team. Vind "Let It Be...Naked" net zo'n wanproduct, om verschillende redenen. Maar sindsdien is het hele team ververst, en of je nou van de mash-ups op "Love" houdt of niet... Als je "I Am The Walrus", "Back In The USSR" en bijvoorbeeld "Help!" (drie songs waar niets tot weinig aan 'gemasht' is) vanaf "Love" hebt gehoord, wil je nóóóóit meer terug naar de originele mixen.
pi_71428324
quote:
Op zondag 26 juli 2009 16:04 schreef blckbb het volgende:
Heeft iemand hier trouwens de Magical Mystery Tour LP?
Hoort 't inlegboekje in de openklap hoes GEPLAKT te zijn


Lijkt er wel op, bij mij is het boekje er dus uit gescheurd
pi_71430432
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:29 schreef Ruud het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Lijkt er wel op, bij mij is het boekje er dus uit gescheurd
das zonde bij de jouwe
Bij mij zitten alleen nog de eerste en laatste bladzijdes vast, de middelste pagina's zitten aan een nietje gelukkig, maar moet ik nog wel lijmen aan de rest van de LP :p
pi_71433955
De nieuwe Fireman-clip al gezien?



Toen ik 'em tijdje terug voor het eerst zag dacht ik even dat ik met de kerst een single gemist had... Hartje zomer, en dan brengen ze een kerst-clip uit . Desondanks vind ik het een prachtige video. Een beetje "Press" revisited hè. M'n favoriete clip van hem sinds tijden!
pi_71439944
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 17:21 schreef Aisumasen het volgende:
De nieuwe Fireman-clip al gezien?



Toen ik 'em tijdje terug voor het eerst zag dacht ik even dat ik met de kerst een single gemist had... Hartje zomer, en dan brengen ze een kerst-clip uit . Desondanks vind ik het een prachtige video. Een beetje "Press" revisited hè. M'n favoriete clip van hem sinds tijden!
Dank je, had ik nog niet gezien! Is die echt net uit...?
Heerlijk nummer: 'k heb de Fireman cd al een tijdje niet meer gedraaid. Daar is het nu mooi tijd voor!
pi_71440055
Geloof dat-ie al een tijdje uit was. Misschien staat-ie zelfs op die deluxe-editie, die een half jaar (!) vertraging had opgelopen. Het is namelijk al sinds (inderdaad) de kerst een single...
pi_71440387
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 17:21 schreef Aisumasen het volgende:
De nieuwe Fireman-clip al gezien?



Toen ik 'em tijdje terug voor het eerst zag dacht ik even dat ik met de kerst een single gemist had... Hartje zomer, en dan brengen ze een kerst-clip uit . Desondanks vind ik het een prachtige video. Een beetje "Press" revisited hè. M'n favoriete clip van hem sinds tijden!
Een van mijn favorieten van 't Fireman album. Verbaasd me nog steeds dat McCartney op zo'n hoge leeftijd nog zo'n album maakt, uiteindelijk een van mijn favorieten
  donderdag 30 juli 2009 @ 00:38:13 #235
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_71446887
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:29 schreef Ruud het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Lijkt er wel op, bij mij is het boekje er dus uit gescheurd
Bij mij is ie geniet. Ik heb dus ook de voorkant van het boekje.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_71470662
http://www.paulmccartney.com/features.php

Gratis nummer van Paul downloaden, Great Day.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_71471667
Vandaag de dvd Let it be - The big picture van usenet geplukt: wel een leuk project van de British Lions. Het schijnt dat de vhs en laserdisc van Let it be die begin jaren tachtig uitkwam, op een verkeerde manier uitgesneden was: tot wel 30% van het beeld was verdwenen! En dus zijn alle dvd's die tot nu toe in de omloop zijn OOK verkeerd uitgesneden. Het viel me al op toen ik een paar jaar geleden de dvd van de laserdisc in handen kreeg: het zag er allemaal veel te krap uit.
Wel, de Lions hebben m.b.v. verschillende bronnen Let it be hersteld op 100% formaat (op twee rooftopscenes na, die ze nergens konden vinden: die zijn dus nog steeds 'fout'). Leuk! Het beeld is soms niet best (net zoals die andere versies) en soms verrassend goed. Er wordt regelmatig van bron gewisseld middenin een scene: leuk als de voorgaande bron bagger was, maar minder als de voorgaande bron perfect was... Dat is dus soms vervelend. Maar al met al zeer de moeite waard! (Let wel: het is dus geen geremasterde versie of zo! Het gaat hier vooral om het volledige beeld! Maar sommige scenes zijn dus echt wel beter. Alles is gemiddeld genomen sowieso wat lichter en dus duidelijker dan die laserdisc-dvd.

Op de dvd staat als bonus wat vergelijkingsmateriaal (bewegend en al): hier een paar (schrikbarende) voorbeelden:









Voorlopig is dit mijn favoriete versie: kan haast niet anders, totdat de officiele dvd uitkomt... over een jaar of 20...
pi_71472043
Toffe reconstructie hè! Hierover gesproken, het is nog veel schrikbarender dat officiële DVD's tegenwoordig klakkeloos gecropt naar 16:9, als de originele bron bijvoorbeeld 4:3 was. De officiële "Help!" DVD, de Lennon Imagine-docu, McCartney Years-boxset, en ga zo maar door . Op sommige momenten zie je halve hoofden in beeld, en je merkt gewoon dat het plaatje inderdaad te krap is. Kan even geen voorbeelden vinden, maar vergelijk maar eens...
pi_71472166
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:45 schreef Aisumasen het volgende:
Toffe reconstructie hè! Hierover gesproken, het is nog veel schrikbarender dat officiële DVD's tegenwoordig klakkeloos gecropt naar 16:9, als de originele bron bijvoorbeeld 4:3 was. De officiële "Help!" DVD, de Lennon Imagine-docu, McCartney Years-boxset, en ga zo maar door . Op sommige momenten zie je halve hoofden in beeld, en je merkt gewoon dat het plaatje inderdaad te krap is. Kan even geen voorbeelden vinden, maar vergelijk maar eens...
Ja, irritant is dat! Ik zie veeeeeeeel liever het origineel op 4:3 dan zo'n uitgesneden filmpje. Ik snap niet waarom ze niet gewoon het origineel op dvd zetten en de kijker laten inzoomen of uitrekken als die dat zo graag wil... (Deze Let it be versie is trouwens 4:3. Je zal zien dat ALS ooit nog eens de officiele Let it be-dvd uitkomt, dat die ook gecropt is naar 16:9... )

EDIT:
Ik heb hier trouwens ook een bootleg dvd van A hard day's night, waarbij ze de dvd-uitgave (waarvan de boven- en onderkant afgesneden was) combineerden met de vhs-uitgave (waarvan de zijkanten afgesneden waren). Gevolg is wel dat je in alle hoeken een zwart vlak ziet, maar goed... Dat stomme gecrop: je mist echt de helft! (Bij wijze van spreken... )

[ Bericht 5% gewijzigd door hello_goodbye op 30-07-2009 21:55:25 ]
pi_71476068
Persbericht mono-boxset:
quote:
The Beatles Mono Boxset

The 1960's represented a time of great advances in technology and this was as true of music recording and reproduction as in everything else. During the period that The Beatles were recording (1962 - 1969) the primary format was Mono - the installed base of mono players was massive with stereo the preserve of hi-fi fanatics and some Easy Listening and classical purists. In fact, Mono was so important that the Beatles themselves (once they had started to take an interest in the physical production of their music) that they attended only the Mono mastering sessions. The stereo mastering was often done separately - sometimes quite a bit later and without their involvement. So for many, the mono masters are considered to be the pinnacle of audio reproduction of The Beatles - this is how they were meant to sound at the time given the importance of the single channel medium.

From Please Please Me to The Beatles (White Album), all the original mixes are represented here in full, glorious mono! The Past Masters CD has been recreated as Mono Masters to properly reflect this period. This set duplicates the Past Masters track listing with the exception of those tracks that only ever appeared in stereo. However, as an added bonus, five tracks, never previously released in mono, are included in the package. These are "Only A Northern Song", "All Together Now", "Hey Bulldog" and "It's All Too Much" all from the Yellow Submarine project plus "Across The Universe". These titles were originally scheduled for release on an EP in 1969. There is a fantastic essay in the Mono Masters booklet that explains in some detail the history of these recordings and which goes some way to highlight just why these versions are so eagerly anticipated.

With the collector in mind, both Help! and Rubber Soul discs now additionally contain bonus content in the shape of the original 1965 stereo mixes on CD for the first time, since Sir George Martin had actually remixed these for their CD debut in 1987 rendering these original mixes unavailable.

All the albums (apart from Mono Masters) come in their original vinyl-style packaging reduced in exquisite detail to CD-sized format. This includes everything from the recreation of the vinyl label (printed on the cd itself) to the paper inner sleeve replete with the original text. The jackets themselves are exact reproductions of the original UK vinyl releases and since they are being manufactured in Japan, they are of the very highest quality and had the very highest possible attention to detail in the production.

Apart from the first four albums (Please Please Me - Beatles For Sale) which have been available in mono on CD since 1987, the remaining titles are making their CD debut in this format and all plus the Mono Masters set have received the remastering treatment by a dedicated team of engineers and Abbey Road studios.
Klinkt veelbelovend...!
pi_71476178
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:49 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ja, irritant is dat! Ik zie veeeeeeeel liever het origineel op 4:3 dan zo'n uitgesneden filmpje. Ik snap niet waarom ze niet gewoon het origineel op dvd zetten en de kijker laten inzoomen of uitrekken als die dat zo graag wil... (Deze Let it be versie is trouwens 4:3. Je zal zien dat ALS ooit nog eens de officiele Let it be-dvd uitkomt, dat die ook gecropt is naar 16:9... )

EDIT:
Ik heb hier trouwens ook een bootleg dvd van A hard day's night, waarbij ze de dvd-uitgave (waarvan de boven- en onderkant afgesneden was) combineerden met de vhs-uitgave (waarvan de zijkanten afgesneden waren). Gevolg is wel dat je in alle hoeken een zwart vlak ziet, maar goed... Dat stomme gecrop: je mist echt de helft! (Bij wijze van spreken... )
Ja, vreselijk... En dat alleen maar omdat ze aan de massa-standaard van breedbeeld willen voldoen . De definitieve versie van "A Hard Day's Night" is de bootleg-DVD van Mirror Spock. Perfect beeld in het originele formaat en de mooiste zwart-wit balans, alle liedjes op de juiste snelheid (in plaats van te langzaam op de officiele DVD), en zelfs de outtake "You Can't Do That" is hersteld in de film.
pi_71491928
Grrrrrrrrrr, soms is verzamelen van Beatlesspullen zwaar irritant... Ik probeer al geruime tijd alle Nederlandse singles met fotohoes te pakken te krijigen, in redelijke (in ieder geval onbeschreven) staat. Afgelopen week was ik even in een zaakje in Utrecht en de enige single die er okay uitzag, kostte meteen 10 euro... Via internet zijn ze meestal wel goedkoper (de meeste die ik heb, heb ik voor maximaal 5 euro te pakken weten te krijgen), maar goed, ik wilde 'm toch hebben want ik sta al een paar maanden droog wat dat betreft. Nu zag ik op een online veilingsite een hele rits singles in best wel goede staat. Dus i.p.v. per single te bieden, bel ik de verkoper maar even op met de vraag wat hij per single wil hebben als ik er 5 tegelijk koop. 18 euro... per single. Achttien euro! Ben ik nou zo krenterig of is dit toch wel een beetje belachelijk veel...?

Diepe zucht.

Ik ben trouwens ook al heel lang op zoek naar een nette versie van de eerste Nederlandse uitgave van Hunter Davies geautoriseerde bio. Daar is ook niet aan te komen. Ja, wel met beschadigde en bekladde cover en zo, maar een net exemplaar, ho maar. Nee, verzamelen is niet altijd makkelijk...
pi_71491968
En dat is nu juist het leuke van verzamelen... Toch?
pi_71492044
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:34 schreef Aisumasen het volgende:
En dat is nu juist het leuke van verzamelen... Toch?
Nou, in het begin misschien wel...

Wat vind men hier eigenlijk een normale prijs voor een nette (Nederlandse) single met fotohoes?
pi_71492063
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:32 schreef hello_goodbye het volgende:
Grrrrrrrrrr, soms is verzamelen van Beatlesspullen zwaar irritant... Ik probeer al geruime tijd alle Nederlandse singles met fotohoes te pakken te krijigen, in redelijke (in ieder geval onbeschreven) staat. Afgelopen week was ik even in een zaakje in Utrecht en de enige single die er okay uitzag, kostte meteen 10 euro... Via internet zijn ze meestal wel goedkoper (de meeste die ik heb, heb ik voor maximaal 5 euro te pakken weten te krijgen), maar goed, ik wilde 'm toch hebben want ik sta al een paar maanden droog wat dat betreft. Nu zag ik op een online veilingsite een hele rits singles in best wel goede staat. Dus i.p.v. per single te bieden, bel ik de verkoper maar even op met de vraag wat hij per single wil hebben als ik er 5 tegelijk koop. 18 euro... per single. Achttien euro! Ben ik nou zo krenterig of is dit toch wel een beetje belachelijk veel...?
Zo'n 2 jaar geleden heb ik 52 Beatles singles gekocht voor 200 euro. Maar de hoesjes zijn in de veel gevallen in slechte staat en soms is er op geschreven
pi_71492147
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:38 schreef Ruud het volgende:

[..]

Zo'n 2 jaar geleden heb ik 52 Beatles singles gekocht voor 200 euro. Maar de hoesjes zijn in de veel gevallen in slechte staat en soms is er op geschreven
Hallo zeg... Daar zaten zeker ook veel van die groene herdrukken bij? En singles zonder fotohoes? Er zijn officieel zo'n 36 singles uitgebracht in de sixties.

Ik vind 90 euro voor 5 singles toch wel veel, hoor. Maar goed, dat komt misschien ook omdat ik in het begin het juist een sport vond om een single voor niet meer dan 5 euro te pakken te krijgen. Die richtlijn heb ik al laten varen. Maar dan vind ik 10 toch echt wel de max, eigenlijk...
pi_71492185
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:37 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Nou, in het begin misschien wel...

Wat vind men hier eigenlijk een normale prijs voor een nette (Nederlandse) single met fotohoes?
Het is echt een dooddoener, maar "wat de gek er voor geeft" blijft gelden. Je kunt voor jezelf bepalen wat je er maximaal voor wilt uitgeven, maar als een item ontzettend zeldzaam in goede staat te vinden is, kan ik mij voorstellen dat ik het niet voor 5 euro kan kopen. Maar bij The Beatles denk ik vaak: Ze hebben miljoenen platen verkocht, ik zoek nog wel even verder...
pi_71492485
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:41 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Hallo zeg... Daar zaten zeker ook veel van die groene herdrukken bij? En singles zonder fotohoes? Er zijn officieel zo'n 36 singles uitgebracht in de sixties.
Zitten inderdaad singles zonder fotohoes bij. Dit is de lijst:

pi_71493419
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:01 schreef Honky het volgende:
http://www.paulmccartney.com/features.php

Gratis nummer van Paul downloaden, Great Day.
Van z'n album "Flaming Pie" uit 1997. Deze week opnieuw uitgebracht op de soundtrack van "Funny People". Met onder andere dus Paul McCartney, Robert Plant, Neil Diamond, een live-versie van "Jesus Etc." van Wilco, en het besluit met een prachtige akoestische demo van John Lennon's "Watching The Wheels".

Hoe zou hij dat hebben gevonden? Hij neemt op vakantie in Bermuda rustig een demo op van een nieuw nummer, gewoon op akoestische gitaar op een boombox. Zou hij ooit gedacht hebben dat überhaupt iemand die tapes ooit zou horen, laat staan dat het zou verschijnen op een soundtrack van een film ? Het is een prachtige demo, en Yoko bewaakt de kwaliteit al 30 jaar goed, dus ik heb er geen problemen mee... Maar het idee is best vreemd .

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 31-07-2009 19:42:56 (lettertje vergeten) ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')