Bedankt voor het compliment..quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:40 schreef Tommeke het volgende:
Dat merk je aan 't feit dat je minder hard door bochten kunt. En als je wat power hebt schijnen ze tegen je remblokjes te lopen.
Hahaha, dat is opzich wel 'n strak idee. Bandjes heb je nooit genoeg vanquote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:04 schreef Oksel het volgende:
[..]
Bedankt voor het compliment..
Khad m'n remmen niet strak staan.. maar bij het klimmen zat ik toch tegen de blokjes aan. Nu trouwens niet meer, met mijn huidige wielen. Met de WHR500's dus wel. En om de zoveel tijd WEER een slag erin. Slappe kutwielen.
Misschien moeten we eens per half jaar een banden inkoop actie houden. Alhoewel dat vast niet werkt. Misschien als we 1 keer per jaar een vaste meet doen, en dan meteen daaraan een bandeninkoop actie hangen?
Klopt, zo is hij tevreden, en ben jij tevreden. Heb ik ooit eens in een boek gelezen wat ik voor sales moest lezen. Iets van Richte Lommert. Erg vermakelijk! Hij ging afdingen om de verkoper een goed gevoel te gevenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:05 schreef Oksel het volgende:
En ja, je moet je koper altijd het idee geven dat hij slim is geweest.. Dus zet je je prijs IETSJES hoger, zodat je wat ruimte hebt.
Ga dan ook zeker even bij EPbike langs, zit er praktisch om de hoek (geheid dat je dan een Cervelo wilt ). Louter goede ervaringen mee. Als ik lees wat je wilt wat betreft onderhoud deels zelf doen (omdat je nu eenmaal weet wat de internetprijzen zijn en geen dief van je eigen portemonnee wilt zijn) ben je bij hem ook aan het goede adres. Eric heeft me ook al vaak uit de brand geholpen met snel even iets afstellen etc terwijl mijn fietsen daar niet vandaan komen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:16 schreef Superher0 het volgende:
Goed, gisteren bij de fietsenmaker langs geweest en niet veel wijzer geworden. Hij probeerde mij een Specialized Tarmac aan te smeren. Ben ik helemaal klaar voor 3000 euro. Vind de fiets niet erg mooi om eerlijk te zijn. ga vrijdag of zaterdag als ik tijd heb wel even langs in Zeist bij care4bikes. Eigenaar schijnt zelf ook te koersen, kijken wat hij aanraadt.
Doorgaans een steviger frame, een langere achterbrug en noppenbanden. Gewicht is niet zo belangrijk op cyclocrossers. Wielen staan wat minder dicht op de vork zodat er meer ruimte is voor 'mud clearance'.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:21 schreef Drive-r het volgende:
Update. Ik ben even druk geweest met werk, maar nog steeds op zoek naar een fiets. Ben een absolute amateur en zal niet gaan koersen. Reed af en toe op de fiets van een vriend vroeger en wil dit gewoon weer gaan doen. Via werk (ik woon in Londen) kan ik tot £1000 besteden en daar belastingaftrek over krijgen, dus daar wil ik voor gaan (scheelt 50%). Nu ben ik echter veel in Stockholm (LAT relatie) en wil ik de fiets daar naartoe nemen, enorm mooi fietsen daar!
Grote vraag: rond Stockholm is het fietsen fantastisch, maar veel fietspaden door de bossen zijn verharde gravel en soms iets minder dan dat. Wat zijn dan de voordelen/nadelen van eventueel kiezen voor een "cyclo cross" fiets? Ik begrijp dat bredere banden zwaarder zijn, maar verder? Maakt het qua frame veel uit?
Thanks! Hoe moet ik het verschil zien in de praktijk? Bredere banden is op zich wat meer comfort, maar wat meer werk. Maar goed, voor een ritje van 60km op asfalt zal je ook daar niet aan kapot gaan toch? Het blijft tenslotte een work-out, een paar km/uur minder maakt niet uit. Ik zie het inderdaad zelf wel zitten, zo'n cross. Misschien ooit investeren in een tweede set wielen, hoewel ik begrijp dat het nooit een koersfiets wordt.quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:45 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Doorgaans een steviger frame, een langere achterbrug en noppenbanden. Gewicht is niet zo belangrijk op cyclocrossers. Wielen staan wat minder dicht op de vork zodat er meer ruimte is voor 'mud clearance'.
[ afbeelding ]
De hoge achtervork zorgt voor meer clearance als er modder enzo aan het wiel blijft kleven.
[ afbeelding ]Idem voor de voorvork.
Zolang je niet voornemens bent om te gaan koersen of grote afstanden af te leggen lijkt mij een crosser een goede keuze.
Bredere banden bieden inderdaad meer comfort maar ook meer rolweerstand ten opzichte van racefietsbanden. De rolweerstand wordt voor een deel ook bepaald door de luchtdruk in de band. Spijkerhard opgepompt biedt de band minder rolweerstand, maar ook minder comfort.quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:35 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Thanks! Hoe moet ik het verschil zien in de praktijk? Bredere banden is op zich wat meer comfort, maar wat meer werk. Maar goed, voor een ritje van 60km op asfalt zal je ook daar niet aan kapot gaan toch? Het blijft tenslotte een work-out, een paar km/uur minder maakt niet uit. Ik zie het inderdaad zelf wel zitten, zo'n cross. Misschien ooit investeren in een tweede set wielen, hoewel ik begrijp dat het nooit een koersfiets wordt.
quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:02 schreef Culi-Mars het volgende:
Ik wil graag gaan beginnen met wielrennen, voornamelijk om mn conditie op peil te krijgen en lekker te kunnen sporten.
Daarvoor heb ik natuurlijk een goede fiets nodig. Ik zou graag van de kenners willen weten wat een goede fiets is om mee te beginnen en welke te krijgen is voor een niet te hoge prijs (mocht t toch echt niet bevallen). Natuurlijk een standaard vraag van een beginner, maar toch hoop ik op een nuttig antwoord.
Kan ik t beste kijken voor een 2e hands, of beter een nieuwe fiets?
Welke merken/modellen zijn geschikt voor beginners?
Welke punten moet ik in gedachte houden bij het bepalen van welke fiets voor mij goed is?
Welke materialen moet ik naast de fiets ook zeker niet vergeten om aan te schaffen, bv kleding?
Budget ligt rond de 500-750 euro.
Alle tips die mij op weg kunnen helpen om een goede keuze bij de aanschaf van een fiets te maken zijn van harte welkom!
Verdere aanschaf:quote:Op zondag 6 juni 2010 00:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
Over merken / modellen zou ik me niet druk gaan maken. Maat is inderdaad wel belangrijk. Gebruik google en dat zul je al genoeg hierover vinden. Komt er op neer dat je je binnenbeenlengte kan gaan meten. Maar wel net zo belangrijk is de lengte van de bovenbuis van de fiets. Kortom als je echt 100% zeker wilt zijn dat die fiets je perfect zit moet je een fietsmeting laten doen, maar dat lijkt me voor jou niet relevant gezien de kosten.
Conclusie: neem je lengte en ga even via google zoeken welke maat daar waarschijnlijk bij kan passen. Vervolgens naar een FM of op marktplaats gaan zoeken naar die maat. Zoals Littlecreep al aanhaalde, ga opzoek naar een tweedehands met als afmontage het liefste minimaal Shimano 105
Nee, gewoon schrale aars na het fietsen, helemaal als je net begint kom je er niet onderuit..quote:
Praat voor jezelf.quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:14 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nee, gewoon schrale aars na het fietsen, helemaal als je net begint kom je er niet onderuit..
Oh.. Ben ik weer een uitzondering? Zal ook eens niet zo zijn..quote:
Alleen voor de fiets om te beschermen tijdens strandraces. Funest voor je mountainbike maar tof om te doen om met windkracht 8 over het strand te knallen.quote:
Ik heb zelf ook zo'n ding. Kostte geloof ik iets van 12 euro? En ja die dingen zijn erg gemakkelijk maar je moet wel even weten hoe je ze moet gebruiken.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:38 schreef solaire het volgende:
Mannen,
ik wil zo'n co2 patronenpompje kopen voor als ik lek rij, nou vroeg ik me af of de goedkoopste in de racewinkel volstaat voor die 2 keer per jaar dat ik lek rij? en zijn die dingen daadwerkelijk zo gemakkelijk als beweerd wordt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |