Merk dat op het frame staat is minder van belang dan de 'groep' / onderdelen. In geval van die Giant is dat dus Shimano Sora. Dat is op zich de minste groep van Shimano (2200 rommel even buiten beschouwing gelaten) maar als je een nieuwe fiets wilt kopen met een budget van rond de 600 euro zal je hier wel bij uit gaan komen. Is overigens niks mis mee.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:17 schreef OnCraintDégun het volgende:
Ik ben laatst tot het besef gekomen dat ik wegwielrennen toch leuker vind dan mountainbiken. Ik wil dan ook een racefiets aanschaffen. Aangezien ik een beginner ben geef ik het liefst niet veel meer dan 600 euro uit. Ik ben zat fietsen tegengekomen in die prijsklasse en het is totaal niet duidelijk voor mij wat nou wel en niet geschikt is.
Ik vind zelf iets als dit er wel aantrekkelijk uitzien:
http://www.rijwielcashenc(...)-2010-geel-wit-zwart
Maar ik heb er echt niet zo veel verstand van dus: welke merken zijn echt af of aan te raden?
Bedankt voor je commentquote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:41 schreef Yankee het volgende:
[..]
Merk dat op het frame staat is minder van belang dan de 'groep' / onderdelen. In geval van die Giant is dat dus Shimano Sora. Dat is op zich de minste groep van Shimano (2200 rommel even buiten beschouwing gelaten) maar als je een nieuwe fiets wilt kopen met een budget van rond de 600 euro zal je hier wel bij uit gaan komen. Is overigens niks mis mee.
Waarom vind je die Giant er aantrekkelijk uitzien? Let wel op dat als je niet zo heel veel van racefietsen af weet dat een nieuwe fiets in dat geval snel aantrekkelijk lijkt ten opzichte van bijvoorbeeld een tweedehands. Maar als ik die advertentie bekijk dan lees ik onder andere "Super lichtgewicht racefiets" terwijl deze 9.55kg weegt. Slaat nergens op om dit als een super lichtgewicht te gaan bestempelen.
Persoonlijk zou ik met het bedrag dat jij wilt uitgeven gaan voor een tweedehands met een Shimano 105 of als je goed zoekt en een beetje mazzel hebt Shimano Ultegra groep. Kwalitatief gezien heb je dan een veel betere fiets.
En daarmee gaat het voordeel van een betere groep voor dezelfde prijs alweer deels verloren.quote:
Dat valt volgens mij wel mee. Tweedehands fiets van een jaartje of 2 / 3 oud met bijvoorbeeld een 105 groep lijkt mij ook al is deze tweedehands een veel betere aankoop dan een nieuwe fiets met sora. Wat betreft slijtage is de kans aanwezig dat je de tandwielen, cassette en ketting wel eens moet gaan vervangen maar dat geldt lijkt mij niet snel voor de shifters / remmen etc die natuurlijk kwalitatief stukken beter zijn dan die van sora. Daarnaast vallen de kosten voor een cassette / ketting wel mee.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En daarmee gaat het voordeel van een betere groep voor dezelfde prijs alweer deels verloren.
Totale onzin wat die fietsenmaker beweert. Ik hoor dit soort flauwekul zo vaak (van anderen) dat ik blij ben dat ik me er zelf een beetje in verdiept heb. Probleem is dat je met "maat xx" nog niks weet, namelijk hoe lang de diverse buizen echt zijn. En dan met name de (virtuele, bij sloping frames) bovenbuis en balhoofdbuis want dat zijn de twee belangrijkste maten. Bij de Sensa zie ik helaas geen volledige geometrietabel staan, de bovenbuismaat die wordt gegeven is langs de buis gemeten en niet de 'virtuele' (=horizontale) lengte. Het is handig om dit forumtopic door te lezen als je er meer over wilt weten.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:51 schreef woudb007 het volgende:
hoi allemaal, zie hier als één van de weinige plaatsen op internet veel info over fietsen... mn zoektocht naar een nieuwe fiets heeft al veel opgeleverd, maar nog geen besluit kunnen nemen...
zit nu te dubben tussen de Focus Culebro 2010 en de Sense Trentino Special 2010. De specs:
Focus:
Frame New Hydroform, triple butted, SL Frame met BB30
Voorvork Focus Carbon
Achterderailleur Shimano Ultegra
Voorderailleur Shimano Ultegra
Shifters Shimano Ultegra
Remmen Shimano Ultegra
Crankset FSA Energy Triple
Wielen Fulcrum Racing 7
Banden Continental Ultra Sport, 23-622
Zadel Concept SL
Zadelpen Concept Extreme
Stuurdelen Concept SL
Balhoofd Alloy, A-Head, Concept Extreme
Sensa:
Frame Aluminium
Voorvork Carbon
Versnellingen 20 versnellingen
Derailleur achter Shimano Ultegra 6700
Derailleur voor Shimano Ultegra 6700
Shifters Shimano Ultegra 6700
Crankstel Shimano Ultegra 6700
Crankstel type Double
Remmen Velgremmen
Remsysteem Shimano Ultegra 6700
Wielset Fulcrum Racing 7
Ik wil sowieso een tripple laten monteren.
Puntje van aandacht verder is dat de Sensa te krijgen is tot max 60cm (sloping). Mijn maat is 61 á 62.... de fietsenmaker geeft aan dat je sloping altijd een maatje kleiner moet nemen maar daar kan ik op Internet niets over vinden..... hellup?? (doordat mn huidige fiets door een fietsenmaker is aangesmeerd, maat 58, ben ik wat wantrouwend)
Hoi,quote:Op zondag 13 juni 2010 18:29 schreef C.est_Bon het volgende:
Een racefiets kopen is blijkbaar lastiger dan ik had gedacht! Ik wil graag een racefiets maar heb er 0,0 verstand van. Waarschijnlijk stel ik dezelfde vragen als alle anderen, sorry daarvoor! Maar ik lees steeds dat je vooral naar de afwerking en onderdelengroepen moet letten: dat zegt me allemaal niks en volgens mij zou ik het verschil dus ook niet merken zolang ik niet beter weet?
Afgelopen 2 jaar heb ik veel geroeid, maar tijdens mijn stage in Engeland zal ik vervangende trainingen moeten doen en racefietsen lijkt me heel gaaf! Als ik mezelf niet constant in de prak rij en de zadelpijn niet onoverkomelijk is ben ik van plan om 4x per week te fietsen. Ik zoek een goedkope fiets die -om blessures te voorkomen- wel ong. mijn maat is en niet teveel onderhoud gaat kosten, ik ben namelijk a-technisch.Ik ga geen wedstrijden fietsen dus snel hoeft de ie niet te zijn. Is dat echt onmogelijk onder de 400 euro? Liefst zelfs ver eronder?
![]()
En als je zo goedkoop mogelijk (maar wel veilig) uit wil zijn hoeveel gaan een helm en schoenen dan minimaal kosten?
Ik begrijp dat de framemaat niet zoveel uitmaakt als ik op veel sites las? Omdat er ook nog ingewikkelde dingen bij komen kijken met de stang (wat is daar anders aan dan bij gewone fietsen?) Ik zie net een advertentie op marktplaats: een framemaat 52. Ik zou volgens mij 54 moeten hebben, dat zal toch wel te verhelpen zijn? Hoeveel zou waard zijn denken jullie? Hij ziet er denk ik wat te blits uit voor mijn budget. Zomaar een voorbeeld hoor... er staat zoveel op marktplaats, maar deze is toevallig paars en dichtbij
Kortom, een en al kneuzigheid op fietsgebied maar ik ga het allemaal nog wel leren hoor!
Deze is een stuk nieuwer dan die andere fiets. Bij die andere zitten bijvoorbeeld de schakelaars voor de versnellingen nog op de buis terwijl je bij deze fiets de versnellingen op het stuur hebt. Fiets is echter wel framemaat 56 wat natuurlijk een stuk groter is dan een 52. Lijkt me voor iets van 200 euro geen slechte koopquote:
Das ff wennen, maar ook weer goed voor je stuurtechniek. Ik vind 't persoonlijk wat chiller als met een mtb omdat je sneller bent. Tenzij 't natuurlijk weer vet blubberig is.quote:Op maandag 14 juni 2010 11:11 schreef Oksel het volgende:
Ja, hoe is die fiets? Doe's wat foto's posten? Dat zijn nog eens leuke koopjes. Misschien wil ik dat ook wel voor deze winter. Alhoewel; met een racefietsstuur door het bos?
hehe, mijn vriendin heeft WH-R500 wielenquote:Op maandag 14 juni 2010 10:45 schreef Oksel het volgende:
En koop NOOIT een fiets met Shimano WHR500 wielen, die zijn echt te slecht.
M'n vriendin heeft in april een fiets gekocht bij Rose. Dat is perfect. Kwam in een grote doos, alleen stuur moest even rechtgezet worden. Enige nadeel is dat de winkel een beetje uit de buurt is en dat je dus niet even langs kunt gaan. Maar service is erg goed, als er iets mis is kan je ze bellen en dan halen ze de boel op om later het gefixt terug te brengen.quote:Op maandag 14 juni 2010 11:59 schreef Bismarck het volgende:
Hebben mensen hier ervaring met verzendingen van bedrijven als Canyon en RoseVersand (Red Bull)? Ik lees in verschillende testen (o.a. Fiets) dat de frames goed worden beoordeeld. Daarnaast hebben zij een goede afmontage voor een prijsverhouding waarvoor je bij je lokale fietsenmaker niet hoeft aan te komen (tenzij je fietsenmaker Vos & zoon heet).
Wordt een fiets compleet afgemonteerd bezorgd of moet je zelf nog veel sleutelen? Zijn er mensen die een beschadiging hadden en die iets kunnen vertellen over de verdere afhandeling met Canyon/Rose?
De lak is 'n beetje erg slecht, veel beschadigingen. Ach, ik zie wel. Heb wel vaker 'n fiets overgespoten en dat zag er erg goed uit.quote:Op maandag 14 juni 2010 11:55 schreef Oksel het volgende:
Mooi fietsje voor dat geld..! En ik zou hem niet spuiten, wordt er nooit mooier op.
Heel erg bedankt voor je adviezen! Ik ben 1.73m (met korte benen) en volgens een tabel op internet zou ik framemaat 54 nodig hebben, is 52 of 56 dan echt te klein of te groot? Ik neem aan dat je met het zadel en stuur nog heel wat kan verstellen? Zolang ik maar geen rugklachten krijg of andere gekke dingen vind ik het prima!quote:Op maandag 14 juni 2010 10:39 schreef Yankee het volgende:
[..]
Als je precies wilt weten welke framemaat voor jou perfect zal zijn dan moet je een fietsmeting laten doen, echter heeft dat gezien het bedrag dat jij wilt uitgeven voor een fiets weinig zin daar je toch bij een tweedehands zult uitkomen. Hoe lang ben je? Er zijn wel standaard tabelletjes te vinden op internet waarmee je wel een redelijk goed idee kunt krijgen van de maat die je moet hebben.
Die paars / zwarte Gazelle lijkt mij maximaal 100 euro waard. Dit is wel echt een oudje, maar lijkt wel goed te zijn onderhouden.
graag gedaan, denk maximaal maatje 54 trouwensquote:Op maandag 14 juni 2010 12:52 schreef C.est_Bon het volgende:
[..]
Heel erg bedankt voor je adviezen! Ik ben 1.73m (met korte benen) en volgens een tabel op internet zou ik framemaat 54 nodig hebben, is 52 of 56 dan echt te klein of te groot? Ik neem aan dat je met het zadel en stuur nog heel wat kan verstellen? Zolang ik maar geen rugklachten krijg of andere gekke dingen vind ik het prima!
Wat me nu pas opvalt is dat de tweede advertentie die ik had gepost het over een framemaat van 56 inch heeft, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk? Inches zijn nogal wat langer dan centimeters, dan kom je op iets van anderhalve meter uit!![]()
In ieder geval bedankt! Ik heb al op wat advertenties op marktplaats gereageerd en zal wel even laten weten wat eruit komt. Krijg steeds meer zin om te fietsen!
Is inderdaad wel leuk om te doen, voor mezelf zo een reserve/winterfiets gekocht en voor drie vrienden die ik met het wielervirus heb aangestoken een mooi tweedehandsje gevonden.quote:Op maandag 14 juni 2010 10:45 schreef Oksel het volgende:
Marktplaats kopen = geniaal.
Dat is geen gekke prijs voor die Cube in combinatie met CC's. Ik heb zelf zowel fulrcum 5 als Cosmic Carbon's. Wat betreft die fulcrums heb ik dezelfde ervaringen, prima wieltjes maar als je iets meer wilt dan merk je wel dat ze eigenlijk te slap zijn. Zelf vind ik de Cosmic Carbons erg fijne wielen die er ook erg vet uitzien. Als nadeel zou je kunnen noemen dat ze niet heel erg licht zijn, maar goed als je lichte carbon wielen wilt dan mag je heel wat meer gaan betalen. (setje Lightweights van 2500,- bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:43 schreef Superher0 het volgende:
Ik wil ook een nieuwe fiets. Heb het helemaal gehad met mijn triple en met mijn Fulcrum Racing 5 wielen.
Nu ik koers heb ik niets aan een triple en de wielen zijn niet stijf. Voel ze gewoon zwabberen tegen de remblokjes als ik echt aanzet na een bocht. uiteraard houd ik deze fiets wel voor als ik in de bergen ga fietsen of als pekelfiets.
Ik zat zelf te denken aan: http://www.mantel-tweewie(...)SL_2010_wielset.html of aan een Stevens.
Eisen: licht, stijf, dubbel Ultegra en geschikt voor rondjes om de kerk.Budget rond de 2500 euro.
Iemand ideeen, tips voor fietsenmakers die beetje leuke aanbiedingen heeft of ervaringen heeft met Stevens? Of iets kan zeggen over mavic Cosmic Carbon wielen?
Over Stevens niet meer dan lof eigenlijk. Rijd er zelf nu bijna anderhalf jaar op en het is de lekkerste fiets waar ik op heb gezeten tot nu toe. Stevens Aspin 2009, afgemonteerd met Ultegra SL en Easton Vista wielen. Ik denk dat qua prijs/klasse verhouding Cube en Stevens toch wel dicht bij elkaar zitten.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:43 schreef Superher0 het volgende:
Ik wil ook een nieuwe fiets. Heb het helemaal gehad met mijn triple en met mijn Fulcrum Racing 5 wielen.
Nu ik koers heb ik niets aan een triple en de wielen zijn niet stijf. Voel ze gewoon zwabberen tegen de remblokjes als ik echt aanzet na een bocht. uiteraard houd ik deze fiets wel voor als ik in de bergen ga fietsen of als pekelfiets.
Ik zat zelf te denken aan: http://www.mantel-tweewie(...)SL_2010_wielset.html of aan een Stevens.
Eisen: licht, stijf, dubbel Ultegra en geschikt voor rondjes om de kerk.Budget rond de 2500 euro.
Iemand ideeen, tips voor fietsenmakers die beetje leuke aanbiedingen heeft of ervaringen heeft met Stevens? Of iets kan zeggen over mavic Cosmic Carbon wielen?
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:05 schreef Oksel het volgende:
Hey, ik probeer Bianchi beetje populairder te maken, ga jij je ermee bemoeien!
Danku, danku..quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:08 schreef Yankee het volgende:
[..]
of natuurlijk een Bianchi. Die zijn zoals Oksel al zegt wel een stukje unieker natuurlijk
Dat maakt mij niet uit, dan spaart 'ie nog maar ff door..quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:28 schreef Yankee het volgende:de bovenste twee vallen alleen absoluut niet binnen de 2500,- , wel erg mooie fietsen trouwens
Ja, dan liever een Wilier.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:30 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind die Pinarello's eigenlijk spuuglelijk met die bochelvoorvork.
hehe, zit je trouwens nu al weer die brommer van je op te hemelen op fiets forum?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:33 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dat maakt mij niet uit, dan spaart 'ie nog maar ff door..
Als het gewicht zo rond de 8kilo blijft vind ik het niet erg. carbon omdat dit stijver is dan alum of loop ik nu achter?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:51 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat is geen gekke prijs voor die Cube in combinatie met CC's. Ik heb zelf zowel fulrcum 5 als Cosmic Carbon's. Wat betreft die fulcrums heb ik dezelfde ervaringen, prima wieltjes maar als je iets meer wilt dan merk je wel dat ze eigenlijk te slap zijn. Zelf vind ik de Cosmic Carbons erg fijne wielen die er ook erg vet uitzien. Als nadeel zou je kunnen noemen dat ze niet heel erg licht zijn, maar goed als je lichte carbon wielen wilt dan mag je heel wat meer gaan betalen. (setje Lightweights van 2500,- bijvoorbeeld)
Andere opties misschien Red Bull of Canyon. Moet het carbon zijn of mag aluminium ook?
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:34 schreef Yankee het volgende:
[..]
hehe, zit je trouwens nu al weer die brommer van je op te hemelen op fiets forum?
Carbon hoeft niet stijver te zijn geloof ik, zeker niet wanneer je een van de top aluminiumframes neemt ten opzichte van een wat goedkoper carbon frame.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:47 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Als het gewicht zo rond de 8kilo blijft vind ik het niet erg. carbon omdat dit stijver is dan alum of loop ik nu achter?
Ik zat ook te denken om bij Rose eentje aan te schaffen: http://rose.nl/bikes/wielrenfietsen/wielrenfietsen/red-bull-carbon-sl-3000-2010.html?cid=157&detail=1000&detail2=30491
Nadeel is dan echter dat je niet even langs kunt gaan bij de fietsenmaker mocht er iets aan de hand zijn. Kleine dingetjes kan ikzelf maar voor het specialistiche werk. Misschien maar eens gaan oefenen om slagjes uit het wiel te halen.
tsssquote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:30 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind die Pinarello's eigenlijk spuuglelijk met die bochelvoorvork.
Ronde!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:59 schreef Yankee het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat voor wielen je wilt?
Ehm, rond ;-) Ik vind de Mavic Cosmic Carbone wel mooi. Ik rijd nu ook een Cube en ben er wel gecharmeerd van. Zolang ze stijver zijn dan Fulcrum racing 5. Heeft iemand een lijstje met testresultaten zodat je een vergelijking kan maken?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:59 schreef Yankee het volgende:
[..]
Carbon hoeft niet stijver te zijn geloof ik, zeker niet wanneer je een van de top aluminiumframes neemt ten opzichte van een wat goedkoper carbon frame.
Die Red Bull fietsen worden wel altijd zeer goed beoordeeld in verschillende testen. Maar nadeel is inderdaad wel dat die winkel een beetje uit de buurt is. M'n vriendin heeft haar fiets daar dus ook gekocht, maar als daar wat mis mee is dan gaat ie waarschijnlijk naar een FM in de buurt. Voordeel van even snel worden geholpen of dat ze voor kleine dingetjes niks rekenen heb je dan alleen meestal niet.
Heb je enig idee wat voor wielen je wilt?
Er gaan verhalen op het internet rond van fietsenmakers die internetfietsen niet willen repareren. Ik vind dat opmerkelijk. Als ik mijn internetfiets naar de lokale fietsenmaker breng en ik betaal hem gewoon voor een reparatie, wat maakt hem het dan uit waar ik de fiets heb gekocht.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:47 schreef Superher0 het volgende:
Nadeel is dan echter dat je niet even langs kunt gaan bij de fietsenmaker mocht er iets aan de hand zijn. Kleine dingetjes kan ikzelf maar voor het specialistiche werk. Misschien maar eens gaan oefenen om slagjes uit het wiel te halen.
Dus in plaats van een overprijsde fiets zou de winkel hem verder overprijzen zodat je 200 euro er af kan lullen en dan nog steeds uitkomt op een overprijsde fiets? Als ik 105 of Veloce op fietsen van meer dan 1800 euro gemonteerd zie ga ik meteen weer de winkel uit.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:57 schreef Oksel het volgende:
Als er geen onderhandelingsruimte is ga ik meteen weer de winkel uit. Maak dan de prijs 100euro hoger, zodat je in ieder geval die ruimte geeft.
tja, ik ben het helemaal met je eens. Ik weet dat ik wat meer betaal maar dan wil ik wel meteen geholpen worden. Ik wil dan als ik een probleempje heb met mijn afstelling of met de wielen dat deze dan gerepareerd wordt onder garantie. Mijn fietsenmaker geeft 50% korting op fietsbeurten als je de fiets bij hem koopt. Maar goed als je zelf gaat shoppen... laatst een Ultegra ketting en cassette en 2 banden gekocht via Rose. Was 50 euro goedkoper dat de lokale fietsenmaker. Ik ben bereid om iets meer te betalen maar dan wil ik geen gezeik van arbeidsloon als ze die cassette en ketting erop zetten en alles afstellen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:08 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Dus in plaats van een overprijsde fiets zou de winkel hem verder overprijzen zodat je 200 euro er af kan lullen en dan nog steeds uitkomt op een overprijsde fiets? Als ik 105 of Veloce op fietsen van meer dan 1800 euro gemonteerd zie ga ik meteen weer de winkel uit.
Een kennis van me was met een test uit het tijdschrift Fiets naar de winkel gegaan om een fiets te kopen. Hij van: "deze Ciöcc komt goed uit de test en die wil ik graag kopen en ik zie dat u leverancier van dat merk bent.'' Fietsenmaker zat vervolgens te foeteren dat de prijs die in het tijdschrift werd genoemd toch wel heel erg scherp was. Zei die kennis: "Wat heb ik daar mee te maken? Deze fiets voor die prijs, maat 54. Ik drink ondertussen een kopje koffie.''
www.rose.nl en dan conti GP4000S... Rollen erg goed en komen goed uit de testen. 27 euro per stuk. Ik koop ze altijd per 2. Bij de FM reken op 35+quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:20 schreef Oksel het volgende:
Ik heb binnenkort 2 nieuwe banden nodig, wil er eigenlijk niet heel aan uitgeven. Wie heeft er een goede tip voor me?
continental GP 4000 s, bijvoorbeeld via Salden: http://www.salden.nl/default.asp?pid=52&catid=3206quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:20 schreef Oksel het volgende:
Ik heb binnenkort 2 nieuwe banden nodig, wil er eigenlijk niet heel aan uitgeven. Wie heeft er een goede tip voor me?
Helaas net al mijn bandjes gekocht anders hadden we samen kunnen doen. Verzendkosten zijn dacht ik bij Salden een 10tje, bij Rose 6 euro. Misschien dat er meer mensen mee doen?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:27 schreef Yankee het volgende:
[..]
continental GP 4000 s, bijvoorbeeld via Salden: http://www.salden.nl/default.asp?pid=52&catid=3206
Kosten bij de gemiddelde FM trouwens iets van 40 euro p/s
Goedkoper: Vittoria Rubino. Zijn niet de 'snelste' bandjes maar wel redelijk lekproof
Gelukkig doet mijn fietsenmaker datquote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:15 schreef Oksel het volgende:
Nee, als goede FM ga je 100 euro over de gemiddelde Inet prijs heen, en geef je 50 euro korting + fietstasje en 2 binnenbandjes & opmeten. Dan ben je een goede FM.
Als je gaat zeiken over de prijs ben je een stomme lul omdat je gewoon niet kan inkopen.
Heb zelf op dit moment geen nieuwe bandjes nodig, maar wel handig om even te onthouden voor de toekomst. Net nieuwe schoenen gekocht bij Salden, daarbij waren de verzendkosten inderdaad iets van 10 euroquote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:31 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Helaas net al mijn bandjes gekocht anders hadden we samen kunnen doen. Verzendkosten zijn dacht ik bij Salden een 10tje, bij Rose 6 euro. Misschien dat er meer mensen mee doen?
Maar je zei "Maak dan de prijs 100euro hoger", dus alleen om het idee te krijgen dat je slim onderhandeld hebt of zo? Want de winkel die die 100 euro er niet bovenop doet heeft weliswaar geen onderhandelingsruimte, maar is per saldo even duur.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:15 schreef Oksel het volgende:
Nee, als goede FM ga je 100 euro over de gemiddelde Inet prijs heen, en geef je 50 euro korting + fietstasje en 2 binnenbandjes & opmeten. Dan ben je een goede FM.
Als je gaat zeiken over de prijs ben je een stomme lul omdat je gewoon niet kan inkopen.
Bedankt voor het compliment..quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:40 schreef Tommeke het volgende:
Dat merk je aan 't feit dat je minder hard door bochten kunt. En als je wat power hebt schijnen ze tegen je remblokjes te lopen.
Hahaha, dat is opzich wel 'n strak idee. Bandjes heb je nooit genoeg vanquote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:04 schreef Oksel het volgende:
[..]
Bedankt voor het compliment..
Khad m'n remmen niet strak staan.. maar bij het klimmen zat ik toch tegen de blokjes aan. Nu trouwens niet meer, met mijn huidige wielen. Met de WHR500's dus wel. En om de zoveel tijd WEER een slag erin. Slappe kutwielen.
Misschien moeten we eens per half jaar een banden inkoop actie houden. Alhoewel dat vast niet werkt. Misschien als we 1 keer per jaar een vaste meet doen, en dan meteen daaraan een bandeninkoop actie hangen?
Klopt, zo is hij tevreden, en ben jij tevreden. Heb ik ooit eens in een boek gelezen wat ik voor sales moest lezen. Iets van Richte Lommert. Erg vermakelijk! Hij ging afdingen om de verkoper een goed gevoel te gevenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:05 schreef Oksel het volgende:
En ja, je moet je koper altijd het idee geven dat hij slim is geweest..Dus zet je je prijs IETSJES hoger, zodat je wat ruimte hebt.
Ga dan ook zeker even bij EPbike langs, zit er praktisch om de hoek (geheid dat je dan een Cervelo wiltquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:16 schreef Superher0 het volgende:
Goed, gisteren bij de fietsenmaker langs geweest en niet veel wijzer geworden. Hij probeerde mij een Specialized Tarmac aan te smeren. Ben ik helemaal klaar voor 3000 euro. Vind de fiets niet erg mooi om eerlijk te zijn. ga vrijdag of zaterdag als ik tijd heb wel even langs in Zeist bij care4bikes. Eigenaar schijnt zelf ook te koersen, kijken wat hij aanraadt.
Doorgaans een steviger frame, een langere achterbrug en noppenbanden. Gewicht is niet zo belangrijk op cyclocrossers. Wielen staan wat minder dicht op de vork zodat er meer ruimte is voor 'mud clearance'.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:21 schreef Drive-r het volgende:
Update. Ik ben even druk geweest met werk, maar nog steeds op zoek naar een fiets. Ben een absolute amateur en zal niet gaan koersen. Reed af en toe op de fiets van een vriend vroeger en wil dit gewoon weer gaan doen. Via werk (ik woon in Londen) kan ik tot £1000 besteden en daar belastingaftrek over krijgen, dus daar wil ik voor gaan (scheelt 50%). Nu ben ik echter veel in Stockholm (LAT relatie) en wil ik de fiets daar naartoe nemen, enorm mooi fietsen daar!
Grote vraag: rond Stockholm is het fietsen fantastisch, maar veel fietspaden door de bossen zijn verharde gravel en soms iets minder dan dat. Wat zijn dan de voordelen/nadelen van eventueel kiezen voor een "cyclo cross" fiets? Ik begrijp dat bredere banden zwaarder zijn, maar verder? Maakt het qua frame veel uit?
Thanks! Hoe moet ik het verschil zien in de praktijk? Bredere banden is op zich wat meer comfort, maar wat meer werk. Maar goed, voor een ritje van 60km op asfalt zal je ook daar niet aan kapot gaan toch? Het blijft tenslotte een work-out, een paar km/uur minder maakt niet uit. Ik zie het inderdaad zelf wel zitten, zo'n cross. Misschien ooit investeren in een tweede set wielen, hoewel ik begrijp dat het nooit een koersfiets wordt.quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:45 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Doorgaans een steviger frame, een langere achterbrug en noppenbanden. Gewicht is niet zo belangrijk op cyclocrossers. Wielen staan wat minder dicht op de vork zodat er meer ruimte is voor 'mud clearance'.
[ afbeelding ]
De hoge achtervork zorgt voor meer clearance als er modder enzo aan het wiel blijft kleven.
[ afbeelding ]Idem voor de voorvork.
Zolang je niet voornemens bent om te gaan koersen of grote afstanden af te leggen lijkt mij een crosser een goede keuze.
Bredere banden bieden inderdaad meer comfort maar ook meer rolweerstand ten opzichte van racefietsbanden. De rolweerstand wordt voor een deel ook bepaald door de luchtdruk in de band. Spijkerhard opgepompt biedt de band minder rolweerstand, maar ook minder comfort.quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:35 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Thanks! Hoe moet ik het verschil zien in de praktijk? Bredere banden is op zich wat meer comfort, maar wat meer werk. Maar goed, voor een ritje van 60km op asfalt zal je ook daar niet aan kapot gaan toch? Het blijft tenslotte een work-out, een paar km/uur minder maakt niet uit. Ik zie het inderdaad zelf wel zitten, zo'n cross. Misschien ooit investeren in een tweede set wielen, hoewel ik begrijp dat het nooit een koersfiets wordt.
quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:02 schreef Culi-Mars het volgende:
Ik wil graag gaan beginnen met wielrennen, voornamelijk om mn conditie op peil te krijgen en lekker te kunnen sporten.
Daarvoor heb ik natuurlijk een goede fiets nodig. Ik zou graag van de kenners willen weten wat een goede fiets is om mee te beginnen en welke te krijgen is voor een niet te hoge prijs (mocht t toch echt niet bevallen). Natuurlijk een standaard vraag van een beginner, maar toch hoop ik op een nuttig antwoord.
Kan ik t beste kijken voor een 2e hands, of beter een nieuwe fiets?
Welke merken/modellen zijn geschikt voor beginners?
Welke punten moet ik in gedachte houden bij het bepalen van welke fiets voor mij goed is?
Welke materialen moet ik naast de fiets ook zeker niet vergeten om aan te schaffen, bv kleding?
Budget ligt rond de 500-750 euro.
Alle tips die mij op weg kunnen helpen om een goede keuze bij de aanschaf van een fiets te maken zijn van harte welkom!
Verdere aanschaf:quote:Op zondag 6 juni 2010 00:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
Over merken / modellen zou ik me niet druk gaan maken. Maat is inderdaad wel belangrijk. Gebruik google en dat zul je al genoeg hierover vinden. Komt er op neer dat je je binnenbeenlengte kan gaan meten. Maar wel net zo belangrijk is de lengte van de bovenbuis van de fiets. Kortom als je echt 100% zeker wilt zijn dat die fiets je perfect zit moet je een fietsmeting laten doen, maar dat lijkt me voor jou niet relevant gezien de kosten.
Conclusie: neem je lengte en ga even via google zoeken welke maat daar waarschijnlijk bij kan passen. Vervolgens naar een FM of op marktplaats gaan zoeken naar die maat. Zoals Littlecreep al aanhaalde, ga opzoek naar een tweedehands met als afmontage het liefste minimaal Shimano 105
Praat voor jezelf.quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:14 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nee, gewoon schrale aars na het fietsen, helemaal als je net begint kom je er niet onderuit..
Alleen voor de fiets om te beschermen tijdens strandraces. Funest voor je mountainbike maar tof om te doen om met windkracht 8 over het strand te knallen.quote:
Ik heb zelf ook zo'n ding. Kostte geloof ik iets van 12 euro? En ja die dingen zijn erg gemakkelijk maar je moet wel even weten hoe je ze moet gebruiken.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:38 schreef solaire het volgende:
Mannen,
ik wil zo'n co2 patronenpompje kopen voor als ik lek rij, nou vroeg ik me af of de goedkoopste in de racewinkel volstaat voor die 2 keer per jaar dat ik lek rij? en zijn die dingen daadwerkelijk zo gemakkelijk als beweerd wordt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |