Ja, dan liever een Wilier.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:30 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind die Pinarello's eigenlijk spuuglelijk met die bochelvoorvork.
hehe, zit je trouwens nu al weer die brommer van je op te hemelen op fiets forum?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:33 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dat maakt mij niet uit, dan spaart 'ie nog maar ff door..
Als het gewicht zo rond de 8kilo blijft vind ik het niet erg. carbon omdat dit stijver is dan alum of loop ik nu achter?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:51 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat is geen gekke prijs voor die Cube in combinatie met CC's. Ik heb zelf zowel fulrcum 5 als Cosmic Carbon's. Wat betreft die fulcrums heb ik dezelfde ervaringen, prima wieltjes maar als je iets meer wilt dan merk je wel dat ze eigenlijk te slap zijn. Zelf vind ik de Cosmic Carbons erg fijne wielen die er ook erg vet uitzien. Als nadeel zou je kunnen noemen dat ze niet heel erg licht zijn, maar goed als je lichte carbon wielen wilt dan mag je heel wat meer gaan betalen. (setje Lightweights van 2500,- bijvoorbeeld)
Andere opties misschien Red Bull of Canyon. Moet het carbon zijn of mag aluminium ook?
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:34 schreef Yankee het volgende:
[..]
hehe, zit je trouwens nu al weer die brommer van je op te hemelen op fiets forum?
Carbon hoeft niet stijver te zijn geloof ik, zeker niet wanneer je een van de top aluminiumframes neemt ten opzichte van een wat goedkoper carbon frame.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:47 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Als het gewicht zo rond de 8kilo blijft vind ik het niet erg. carbon omdat dit stijver is dan alum of loop ik nu achter?
Ik zat ook te denken om bij Rose eentje aan te schaffen: http://rose.nl/bikes/wielrenfietsen/wielrenfietsen/red-bull-carbon-sl-3000-2010.html?cid=157&detail=1000&detail2=30491
Nadeel is dan echter dat je niet even langs kunt gaan bij de fietsenmaker mocht er iets aan de hand zijn. Kleine dingetjes kan ikzelf maar voor het specialistiche werk. Misschien maar eens gaan oefenen om slagjes uit het wiel te halen.
tsssquote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:30 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind die Pinarello's eigenlijk spuuglelijk met die bochelvoorvork.
Ronde!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:59 schreef Yankee het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat voor wielen je wilt?
Ehm, rond ;-) Ik vind de Mavic Cosmic Carbone wel mooi. Ik rijd nu ook een Cube en ben er wel gecharmeerd van. Zolang ze stijver zijn dan Fulcrum racing 5. Heeft iemand een lijstje met testresultaten zodat je een vergelijking kan maken?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:59 schreef Yankee het volgende:
[..]
Carbon hoeft niet stijver te zijn geloof ik, zeker niet wanneer je een van de top aluminiumframes neemt ten opzichte van een wat goedkoper carbon frame.
Die Red Bull fietsen worden wel altijd zeer goed beoordeeld in verschillende testen. Maar nadeel is inderdaad wel dat die winkel een beetje uit de buurt is. M'n vriendin heeft haar fiets daar dus ook gekocht, maar als daar wat mis mee is dan gaat ie waarschijnlijk naar een FM in de buurt. Voordeel van even snel worden geholpen of dat ze voor kleine dingetjes niks rekenen heb je dan alleen meestal niet.
Heb je enig idee wat voor wielen je wilt?
Er gaan verhalen op het internet rond van fietsenmakers die internetfietsen niet willen repareren. Ik vind dat opmerkelijk. Als ik mijn internetfiets naar de lokale fietsenmaker breng en ik betaal hem gewoon voor een reparatie, wat maakt hem het dan uit waar ik de fiets heb gekocht.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:47 schreef Superher0 het volgende:
Nadeel is dan echter dat je niet even langs kunt gaan bij de fietsenmaker mocht er iets aan de hand zijn. Kleine dingetjes kan ikzelf maar voor het specialistiche werk. Misschien maar eens gaan oefenen om slagjes uit het wiel te halen.
Dus in plaats van een overprijsde fiets zou de winkel hem verder overprijzen zodat je 200 euro er af kan lullen en dan nog steeds uitkomt op een overprijsde fiets? Als ik 105 of Veloce op fietsen van meer dan 1800 euro gemonteerd zie ga ik meteen weer de winkel uit.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:57 schreef Oksel het volgende:
Als er geen onderhandelingsruimte is ga ik meteen weer de winkel uit. Maak dan de prijs 100euro hoger, zodat je in ieder geval die ruimte geeft.
tja, ik ben het helemaal met je eens. Ik weet dat ik wat meer betaal maar dan wil ik wel meteen geholpen worden. Ik wil dan als ik een probleempje heb met mijn afstelling of met de wielen dat deze dan gerepareerd wordt onder garantie. Mijn fietsenmaker geeft 50% korting op fietsbeurten als je de fiets bij hem koopt. Maar goed als je zelf gaat shoppen... laatst een Ultegra ketting en cassette en 2 banden gekocht via Rose. Was 50 euro goedkoper dat de lokale fietsenmaker. Ik ben bereid om iets meer te betalen maar dan wil ik geen gezeik van arbeidsloon als ze die cassette en ketting erop zetten en alles afstellen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:08 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Dus in plaats van een overprijsde fiets zou de winkel hem verder overprijzen zodat je 200 euro er af kan lullen en dan nog steeds uitkomt op een overprijsde fiets? Als ik 105 of Veloce op fietsen van meer dan 1800 euro gemonteerd zie ga ik meteen weer de winkel uit.
Een kennis van me was met een test uit het tijdschrift Fiets naar de winkel gegaan om een fiets te kopen. Hij van: "deze Ciöcc komt goed uit de test en die wil ik graag kopen en ik zie dat u leverancier van dat merk bent.'' Fietsenmaker zat vervolgens te foeteren dat de prijs die in het tijdschrift werd genoemd toch wel heel erg scherp was. Zei die kennis: "Wat heb ik daar mee te maken? Deze fiets voor die prijs, maat 54. Ik drink ondertussen een kopje koffie.''
www.rose.nl en dan conti GP4000S... Rollen erg goed en komen goed uit de testen. 27 euro per stuk. Ik koop ze altijd per 2. Bij de FM reken op 35+quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:20 schreef Oksel het volgende:
Ik heb binnenkort 2 nieuwe banden nodig, wil er eigenlijk niet heel aan uitgeven. Wie heeft er een goede tip voor me?
continental GP 4000 s, bijvoorbeeld via Salden: http://www.salden.nl/default.asp?pid=52&catid=3206quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:20 schreef Oksel het volgende:
Ik heb binnenkort 2 nieuwe banden nodig, wil er eigenlijk niet heel aan uitgeven. Wie heeft er een goede tip voor me?
Helaas net al mijn bandjes gekocht anders hadden we samen kunnen doen. Verzendkosten zijn dacht ik bij Salden een 10tje, bij Rose 6 euro. Misschien dat er meer mensen mee doen?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:27 schreef Yankee het volgende:
[..]
continental GP 4000 s, bijvoorbeeld via Salden: http://www.salden.nl/default.asp?pid=52&catid=3206
Kosten bij de gemiddelde FM trouwens iets van 40 euro p/s
Goedkoper: Vittoria Rubino. Zijn niet de 'snelste' bandjes maar wel redelijk lekproof
Gelukkig doet mijn fietsenmaker datquote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:15 schreef Oksel het volgende:
Nee, als goede FM ga je 100 euro over de gemiddelde Inet prijs heen, en geef je 50 euro korting + fietstasje en 2 binnenbandjes & opmeten. Dan ben je een goede FM.
Als je gaat zeiken over de prijs ben je een stomme lul omdat je gewoon niet kan inkopen.
Heb zelf op dit moment geen nieuwe bandjes nodig, maar wel handig om even te onthouden voor de toekomst. Net nieuwe schoenen gekocht bij Salden, daarbij waren de verzendkosten inderdaad iets van 10 euroquote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:31 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Helaas net al mijn bandjes gekocht anders hadden we samen kunnen doen. Verzendkosten zijn dacht ik bij Salden een 10tje, bij Rose 6 euro. Misschien dat er meer mensen mee doen?
Maar je zei "Maak dan de prijs 100euro hoger", dus alleen om het idee te krijgen dat je slim onderhandeld hebt of zo? Want de winkel die die 100 euro er niet bovenop doet heeft weliswaar geen onderhandelingsruimte, maar is per saldo even duur.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:15 schreef Oksel het volgende:
Nee, als goede FM ga je 100 euro over de gemiddelde Inet prijs heen, en geef je 50 euro korting + fietstasje en 2 binnenbandjes & opmeten. Dan ben je een goede FM.
Als je gaat zeiken over de prijs ben je een stomme lul omdat je gewoon niet kan inkopen.
Bedankt voor het compliment..quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:40 schreef Tommeke het volgende:
Dat merk je aan 't feit dat je minder hard door bochten kunt. En als je wat power hebt schijnen ze tegen je remblokjes te lopen.
Hahaha, dat is opzich wel 'n strak idee. Bandjes heb je nooit genoeg vanquote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:04 schreef Oksel het volgende:
[..]
Bedankt voor het compliment..
Khad m'n remmen niet strak staan.. maar bij het klimmen zat ik toch tegen de blokjes aan. Nu trouwens niet meer, met mijn huidige wielen. Met de WHR500's dus wel. En om de zoveel tijd WEER een slag erin. Slappe kutwielen.
Misschien moeten we eens per half jaar een banden inkoop actie houden. Alhoewel dat vast niet werkt. Misschien als we 1 keer per jaar een vaste meet doen, en dan meteen daaraan een bandeninkoop actie hangen?
Klopt, zo is hij tevreden, en ben jij tevreden. Heb ik ooit eens in een boek gelezen wat ik voor sales moest lezen. Iets van Richte Lommert. Erg vermakelijk! Hij ging afdingen om de verkoper een goed gevoel te gevenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:05 schreef Oksel het volgende:
En ja, je moet je koper altijd het idee geven dat hij slim is geweest..Dus zet je je prijs IETSJES hoger, zodat je wat ruimte hebt.
Ga dan ook zeker even bij EPbike langs, zit er praktisch om de hoek (geheid dat je dan een Cervelo wiltquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:16 schreef Superher0 het volgende:
Goed, gisteren bij de fietsenmaker langs geweest en niet veel wijzer geworden. Hij probeerde mij een Specialized Tarmac aan te smeren. Ben ik helemaal klaar voor 3000 euro. Vind de fiets niet erg mooi om eerlijk te zijn. ga vrijdag of zaterdag als ik tijd heb wel even langs in Zeist bij care4bikes. Eigenaar schijnt zelf ook te koersen, kijken wat hij aanraadt.
Doorgaans een steviger frame, een langere achterbrug en noppenbanden. Gewicht is niet zo belangrijk op cyclocrossers. Wielen staan wat minder dicht op de vork zodat er meer ruimte is voor 'mud clearance'.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:21 schreef Drive-r het volgende:
Update. Ik ben even druk geweest met werk, maar nog steeds op zoek naar een fiets. Ben een absolute amateur en zal niet gaan koersen. Reed af en toe op de fiets van een vriend vroeger en wil dit gewoon weer gaan doen. Via werk (ik woon in Londen) kan ik tot £1000 besteden en daar belastingaftrek over krijgen, dus daar wil ik voor gaan (scheelt 50%). Nu ben ik echter veel in Stockholm (LAT relatie) en wil ik de fiets daar naartoe nemen, enorm mooi fietsen daar!
Grote vraag: rond Stockholm is het fietsen fantastisch, maar veel fietspaden door de bossen zijn verharde gravel en soms iets minder dan dat. Wat zijn dan de voordelen/nadelen van eventueel kiezen voor een "cyclo cross" fiets? Ik begrijp dat bredere banden zwaarder zijn, maar verder? Maakt het qua frame veel uit?
Thanks! Hoe moet ik het verschil zien in de praktijk? Bredere banden is op zich wat meer comfort, maar wat meer werk. Maar goed, voor een ritje van 60km op asfalt zal je ook daar niet aan kapot gaan toch? Het blijft tenslotte een work-out, een paar km/uur minder maakt niet uit. Ik zie het inderdaad zelf wel zitten, zo'n cross. Misschien ooit investeren in een tweede set wielen, hoewel ik begrijp dat het nooit een koersfiets wordt.quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:45 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Doorgaans een steviger frame, een langere achterbrug en noppenbanden. Gewicht is niet zo belangrijk op cyclocrossers. Wielen staan wat minder dicht op de vork zodat er meer ruimte is voor 'mud clearance'.
[ afbeelding ]
De hoge achtervork zorgt voor meer clearance als er modder enzo aan het wiel blijft kleven.
[ afbeelding ]Idem voor de voorvork.
Zolang je niet voornemens bent om te gaan koersen of grote afstanden af te leggen lijkt mij een crosser een goede keuze.
Bredere banden bieden inderdaad meer comfort maar ook meer rolweerstand ten opzichte van racefietsbanden. De rolweerstand wordt voor een deel ook bepaald door de luchtdruk in de band. Spijkerhard opgepompt biedt de band minder rolweerstand, maar ook minder comfort.quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:35 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Thanks! Hoe moet ik het verschil zien in de praktijk? Bredere banden is op zich wat meer comfort, maar wat meer werk. Maar goed, voor een ritje van 60km op asfalt zal je ook daar niet aan kapot gaan toch? Het blijft tenslotte een work-out, een paar km/uur minder maakt niet uit. Ik zie het inderdaad zelf wel zitten, zo'n cross. Misschien ooit investeren in een tweede set wielen, hoewel ik begrijp dat het nooit een koersfiets wordt.
quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:02 schreef Culi-Mars het volgende:
Ik wil graag gaan beginnen met wielrennen, voornamelijk om mn conditie op peil te krijgen en lekker te kunnen sporten.
Daarvoor heb ik natuurlijk een goede fiets nodig. Ik zou graag van de kenners willen weten wat een goede fiets is om mee te beginnen en welke te krijgen is voor een niet te hoge prijs (mocht t toch echt niet bevallen). Natuurlijk een standaard vraag van een beginner, maar toch hoop ik op een nuttig antwoord.
Kan ik t beste kijken voor een 2e hands, of beter een nieuwe fiets?
Welke merken/modellen zijn geschikt voor beginners?
Welke punten moet ik in gedachte houden bij het bepalen van welke fiets voor mij goed is?
Welke materialen moet ik naast de fiets ook zeker niet vergeten om aan te schaffen, bv kleding?
Budget ligt rond de 500-750 euro.
Alle tips die mij op weg kunnen helpen om een goede keuze bij de aanschaf van een fiets te maken zijn van harte welkom!
Verdere aanschaf:quote:Op zondag 6 juni 2010 00:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
Over merken / modellen zou ik me niet druk gaan maken. Maat is inderdaad wel belangrijk. Gebruik google en dat zul je al genoeg hierover vinden. Komt er op neer dat je je binnenbeenlengte kan gaan meten. Maar wel net zo belangrijk is de lengte van de bovenbuis van de fiets. Kortom als je echt 100% zeker wilt zijn dat die fiets je perfect zit moet je een fietsmeting laten doen, maar dat lijkt me voor jou niet relevant gezien de kosten.
Conclusie: neem je lengte en ga even via google zoeken welke maat daar waarschijnlijk bij kan passen. Vervolgens naar een FM of op marktplaats gaan zoeken naar die maat. Zoals Littlecreep al aanhaalde, ga opzoek naar een tweedehands met als afmontage het liefste minimaal Shimano 105
Praat voor jezelf.quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:14 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nee, gewoon schrale aars na het fietsen, helemaal als je net begint kom je er niet onderuit..
Alleen voor de fiets om te beschermen tijdens strandraces. Funest voor je mountainbike maar tof om te doen om met windkracht 8 over het strand te knallen.quote:
Ik heb zelf ook zo'n ding. Kostte geloof ik iets van 12 euro? En ja die dingen zijn erg gemakkelijk maar je moet wel even weten hoe je ze moet gebruiken.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:38 schreef solaire het volgende:
Mannen,
ik wil zo'n co2 patronenpompje kopen voor als ik lek rij, nou vroeg ik me af of de goedkoopste in de racewinkel volstaat voor die 2 keer per jaar dat ik lek rij? en zijn die dingen daadwerkelijk zo gemakkelijk als beweerd wordt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |