12k km?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:15 schreef Irritatie100 het volgende:
In de zomer ga ik een treinreis maken van 12k km met wat vrienden
Heb er zin an!
In 3 weken tijd, dus zal uiteindelijk wel meevallenquote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:23 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
12k km?
Krijg je daar geen luie reet van?
3 weken lang van dordrecht naar amsterdam en terug?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:24 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
In 3 weken tijd, dus zal uiteindelijk wel meevallen
Voornamelijk nachttreinen nemen we, en we doen het in kleine stukjes
Nou, niet helemaalquote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:25 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
3 weken lang van dordrecht naar amsterdam en terug?
Benelux-treinquote:Treinverkeer Antwerpen-Roosendaal onderbroken
Uitgegeven: 13 juni 2009 11:40
Laatst gewijzigd: 13 juni 2009 16:19
BRUSSEL - Het treinverkeer tussen Antwerpen en Roosendaal is zaterdag in beide richtingen onderbroken geweest, doordat de bovenleiding even voorbij het Belgische Kapellen op twee plaatsen bleek te zijn beschadigd.
Door de defecten kwam een Beneluxtrein rond 09.30 uur vast te staan, aldus de Belgische spoorwegbeheerder Infrabel.
De passagiers van de trein moesten teruglopen naar het station van Kapellen.
In de loop van de middag werd één spoor vrijgemaakt voor internationale treinen. Binnenlandse treinen richting Kapellen zijn nog gestremd. Infrabel hoopt de problemen tegen de avond te hebben verholpen.
OMFG!quote:
Niet mijn idee, werd verplicht zegmaarquote:
Ik heb ook ooit CKV gehad inderdaadquote:Op zondag 14 juni 2009 22:54 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Niet mijn idee, werd verplicht zegmaar
Ik ben die Toppers anders maar wat dankbaar. Ik denk dat zij er voor hebben gezorgd dat de IC richting Nijmegen in Utrecht iets vertraging had waardoor mijn vriendin en ik deze nog net konden halen (we kwamen vanaf Eindhoven) (Guus Meeuwis ja ) en we dus nog een half uur eerder thuis waren.quote:
Ze germans are trying to imobilise our railroads! (oid )quote:Op zondag 14 juni 2009 23:03 schreef dennistd het volgende:
Een containertrein uit Duitsland heeft even voor 22u een bovenleidingsportaal in Venlo omver gereden. Het treinverkeer richting de zuidkant ligt plat.
[ afbeelding ]
Als je daar als trein niet tegen kunt, ben je verkeerd gebouwd.quote:Op maandag 15 juni 2009 01:14 schreef James1988 het volgende:
Al hebben die locs wel flink wat te verduren natuurlijk... 200 km op en neer, meerdere malen per dag, 7 dagen per week.. die locs zijn gewoon op
Tof, ook gewoon het hele portaal naar de klote.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:03 schreef dennistd het volgende:
Een containertrein uit Duitsland heeft even voor 22u een bovenleidingsportaal in Venlo omver gereden. Het treinverkeer richting de zuidkant ligt plat.
[ afbeelding ]
Dat dacht ik ook, maar Bart maakt hier wel een goed punt imo.quote:Op maandag 15 juni 2009 08:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je daar als trein niet tegen kunt, ben je verkeerd gebouwd.
quote:Kijk naar de locomotieven reeks 21/27, die ongeveer dezelfde leeftijd hebben.
Het enige verschil is, dat de reeks 21/27 enkele honderdduizenden kilometers minder op hun teller hebben staan, dan een loc reeks 11.
Een loc reeks 27 staat ook vaker stil, zodat de afkoeling van de tractie-uitrusting veel beter is, wat de levensduur van de locomotief ten goede komt.
Je kan het een beetje vergelijken met een auto:
Een auto van 10 jaar oud met 400.000km op zijn teller, zal vaker technische problemen hebben dat een auto van 15 jaar met 100.000km op zijn teller.... Ook al is hij 5 jaar jonger.
Leuk punt, maar een paar honderdduizend kilometer is voor een loc een bescheiden jaarprestatie. Koeling zou opgevangen moeten worden in de reguliere systemen. De locs zijn 23 jaar oud o.i.d., die zouden het gewoon nog moeten doen. Ze hebben gewoon gedaan waar een loc voor gebouwd wordt: rijden. Ik snap niet dat dan beweerd wordt dat ze het dubbele gereden hebben dan waarvoor ze gemaakt zijn. Dan zou je toch zeggen: dan zijn ze dus verkeerd gemaakt.quote:Op maandag 15 juni 2009 08:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar Bart maakt hier wel een goed punt imo.
Ook wat verder:
[..]
Dat bleek al binnen een uur een hoax te zijn trouwensquote:Op maandag 15 juni 2009 01:14 schreef James1988 het volgende:
Waarom denk je dat de 11.x 2 weken terug NL ineens niet meer in mocht?
Half - de locs mochten niet verder dan Rsd vanwege wat problemen met de remschijven bij één van die locs. Toen dat was verholpen mocht men weer verder naar Asd.quote:Op maandag 15 juni 2009 08:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat bleek al binnen een uur een hoax te zijn trouwens
Praat me even bij: Wanneer was daar voor het laatst WEL sprake van?quote:Op maandag 15 juni 2009 11:40 schreef zwahiel het volgende:
Daarbij is de NMBS gewoon een schijtbedrijf wat hun spullen praktisch niet onderhoud. Net als de reeks 11. De signalering op de stations is hopeloos, (de stations zelf ook, neem je trapladder mee om in te stappen!) en ze kunnen een geplande vertraging praktisch niet communiceren. Altijd fijn, bedrijven die een gouden lijn uitbaten die erg veel aanzien had maar 't nu volledig verkloten door toedoen van de politiek en zuinigheids overwegingen van hunzelf. Dag aanzien, dag goede reputatie, dat punctualiteit. Waarvoor? Om een paar centen en wat eer... Sukkels!
1835.quote:Op maandag 15 juni 2009 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Praat me even bij: Wanneer was daar voor het laatst WEL sprake van?
Nimby gedoe.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:40 schreef zwahiel het volgende:
Liever niet dat in Venlo totaal onsporingen plaats gaan vinden, d'r komt genoeg linke soep voorbij op 't spoor wat midden in de stad ligt... Heeft B&W genoeg zorgen over. En Prorail ook!
Bron s.v.p.? Spoorwegmaterieel wordt normaal gesproken gebouwd op minimaal 30 jaar.quote:Daarbij waren deze loc's gebouwd met een levensduur van plusminus 20 jaar.
Ik kreeg in de tijd dat de Wadlopers in dienst werden gesteld ook een skelter!quote:Op maandag 15 juni 2009 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Zelfs de wadlopertjes hebben het langer getrokken. Dat waren echt skelters met een kartonnen doos erop.
Die zijn dan ook gebouwd door duewagquote:Op maandag 15 juni 2009 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Zelfs de wadlopertjes hebben het langer getrokken. Dat waren echt skelters met een kartonnen doos erop.
Het spul moet vervoerd worden van A naar B. Dus dan liever per spoor dan over de snelweg die ook dwars door woonkernen gaat. Het spoorvervoer is namelijk vele malen veiliger dan vervoer over de weg. Treinwagons kunnen heel veel meer hebben dan vrachtwagen opleggers.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:40 schreef zwahiel het volgende:
Liever niet dat in Venlo totaal onsporingen plaats gaan vinden, d'r komt genoeg linke soep voorbij op 't spoor wat midden in de stad ligt... Heeft B&W genoeg zorgen over. En Prorail ook!
Als ik het goed heb zit het zo in elkaar:quote:Op maandag 15 juni 2009 15:57 schreef NordicBlue het volgende:
Van wie zijn die beneluxtrein-locs eigenlijk?
NS?
NMBS. De rijtuigen zijn inmiddels denk ik van NS Hispeed.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:57 schreef NordicBlue het volgende:
Van wie zijn die beneluxtrein-locs eigenlijk?
NS?
Dat ding staat te verroesten in Leuven volgens mij, in afwachting van een ooit op te richten spoorwegmuseum...quote:Op maandag 15 juni 2009 16:55 schreef Cothen het volgende:
Overigens moet in België nog ergens een Benelux-Hondekop zijn, misschien kunnen ze die nog oplappen voor een paar slagen Brussel - Amsterdam...
daar komen de treinen dan ook niet (iets met niet genoeg kracht voor de bergen oid)quote:Op maandag 15 juni 2009 18:16 schreef NordicBlue het volgende:
Hmm, als NS HighSpeed de rijtuigen fixt, en België de locs, wat doet Luxemburg dan?
volgens mij nemen ze op dit moment sowieso niemand meer aan, en conducteur kun je niet als student doen volgens mijquote:Op maandag 15 juni 2009 17:49 schreef Christiaan het volgende:
Zeg, is het niet mogelijk om als studentenbaantje conducteur te worden? Lijkt me wel leuk./
Nee, natuurlijk kan dat niet.quote:Op maandag 15 juni 2009 17:49 schreef Christiaan het volgende:
Zeg, is het niet mogelijk om als studentenbaantje conducteur te worden? Lijkt me wel leuk./
Zich rot lachenquote:Op maandag 15 juni 2009 18:16 schreef NordicBlue het volgende:
Hmm, als NS HighSpeed de rijtuigen fixt, en België de locs, wat doet Luxemburg dan?
Ja hoor, kan best. Moet je eerst even een opleiding tot Buitengewoon Opsporings Ambtenaar met goed gevolg afronden, maar het kan bestquote:Op maandag 15 juni 2009 17:49 schreef Christiaan het volgende:
Zeg, is het niet mogelijk om als studentenbaantje conducteur te worden? Lijkt me wel leuk./
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |