abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67390368
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij is de keuze voor de JSF juist een strategische keuze om een aanvulling te vormen op een Amerikaanse luchtmacht in een confrontatie/wapenwedloop met een andere supermacht. Dat is waar die JSF goed in is, wanneer de fantasien over dat toestel werkelijkheid worden althans.

Om je zelfstandig te laten gelden als serieuze speler in de internationale politiek met bijbehordende gewapende conflicten zou juist een ander toestel beter zijn. Dat is dan ook niet in het belang van de VS, en kom je bijvoorbeeld niet in aanmerking om een secretaris-generaal voor de NAVO te leveren wanneer je de strategische keuze maakt voor minder afhankelijkheid van de VS-krijgsmacht.
Fokker is 15 jaar gelden ter ziele gegaan dus dat gaat hem niet worden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:46:02 #77
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_67391183
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:53 schreef JohnDope het volgende:

[..]



In tijd van oorlog kan je alleen op je eigen mensen vertrouwen.

In tijden van oorlog kan je ook niet op je eigen mensen vertrouwen.
En nu we vrede kennen blijkbaar ook niet, anders liep de discussie over de opvolger van de F16 wel anders dan die nu gaat.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:46:31 #78
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_67391200
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Fokker is 15 jaar gelden ter ziele gegaan dus dat gaat hem niet worden
Misschien kunnen we een doorstart maken
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_67391565
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Fokker is 15 jaar gelden ter ziele gegaan dus dat gaat hem niet worden
Je snapt niet wat er staat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_67391673
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:46 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

In tijden van oorlog kan je ook niet op je eigen mensen vertrouwen.
Dat is logisch, maar andere landen in europa kan je in een oorlog helemaal niet vertrouwen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_67391885
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:46 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Misschien kunnen we een doorstart maken
Is al beurd. http://www.fokker.com/
Het heet Stork Aerospace. Ze maken o.a. onderdelen voor de motor, vleugels, luiken en deuren van de JSF.
quote:
Nieuwe JSF-opdracht voor Stork

NAARDEN (ANP) - Stork Aerospace gaat voor de Amerikaanse vliegtuigmotorenfabrikant Pratt & Whitney door toepassing van een nieuwe technologie onderdelen maken voor de straalmotor van het gevechtsvliegtuig JSF, de Joint Strike Fighter.

De overeenkomst die Stork Aerospace hierover donderdag heeft gesloten, kan het Nederlandse bedrijf een omzet van 200 miljoen euro opleveren. Stork Aerospace, dat deel uitmaakt van industrieconcern Stork, moet eerst laten zien dat het in staat is de onderdelen met behulp van de zogenoemde verspaningstechniek te fabriceren. Voor die werkzaamheden ontvangt het bedrijf in elk geval 1,25 miljoen dollar.

De verspaningstechniek komt erop neer dat uit één stuk metaal, in dit geval titanium, een onderdeel wordt gemaakt door het overbodige metaal weg te frezen. Dat bespaart kosten en levert een sterker en lichter product op. Toepassing van deze techniek bij de bouw van vliegtuigmotoren kan volgens Stork Aerospace "een doorbraak'' betekenen.

Het bedrijf is al betrokken bij de JSF, waarvoor het onder meer deuren en luiken maakt. Het JSF-orderboek van Stork Aerospace bedraagt momenteel 315 miljoen dollar. Stork rekent erop in de komende 25 jaar voor 5 miljard dollar aan JSF-opdrachten binnen te slepen.

Pratt-Whitney is samen met General Electric (GE) door vliegtuigfabrikant Lockheed Martin uitgezocht om de motoren te leveren voor de JSF.
There is but one straight course, and that is to seek truth and pursue it steadily. - George Washington
*** Wiskunde Meisjes Blog *** CFR.org *** NRC.nl ***
pi_67393357
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je snapt niet wat er staat.
ik snap heel goed wat er staat en dat gaat pas werken wanneer we zelf vliegtuigen gaan ontwerpen en bouwen.

Anders blijf je altijd afhankelijk van een ander land en dan ben ik liever afhankelijk van de VS dan van rusland
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_67394279
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ik snap heel goed wat er staat en dat gaat pas werken wanneer we zelf vliegtuigen gaan ontwerpen en bouwen.
Nee, als je had gesnapt wat er staat dan had je die conclusie niet getrokken. Het ging immers niet om de afhankelijkheid van een ander land, maar van de krijgsmacht daarvan. Meedoen met een Amerikaanse luchtaanval is waar dat ding goed in is, als het allemaal lukt met het bouwen tenminste. Buiten dat kader heb je waarschijnlijk niet veel aan die kwaliteiten als stealth en meer aan ander kwaliteiten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_67394565
Nou bij vredesmissies heb ik liever een JSF want die kan vaker in de lucht zijn dan de Gripen, om troepen te ondersteunen. Tevens kan hij meer bommen meenemen en is de informatievoorziening voor de piloot beter (er komt een superdeluxe computersysteem in, die is aangesloten op de helm van de piloot).

En mochten de Russen of Chinezen komen, dan heb ik ook liever de JSF tegenover hun vliegtuigen dan die oude Saab Gripen.
Bovendien, als we de Gripen kopen gaat "Fokker" voor de tweede keer failliet.
There is but one straight course, and that is to seek truth and pursue it steadily. - George Washington
*** Wiskunde Meisjes Blog *** CFR.org *** NRC.nl ***
pi_67395250
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij is de keuze voor de JSF juist een strategische keuze om een aanvulling te vormen op een Amerikaanse luchtmacht in een confrontatie/wapenwedloop met een andere supermacht. Dat is waar die JSF goed in is, wanneer de fantasien over dat toestel werkelijkheid worden althans.

Om je zelfstandig te laten gelden als serieuze speler in de internationale politiek met bijbehordende gewapende conflicten zou juist een ander toestel beter zijn. Dat is dan ook niet in het belang van de VS, en kom je bijvoorbeeld niet in aanmerking om een secretaris-generaal voor de NAVO te leveren wanneer je de strategische keuze maakt voor minder afhankelijkheid van de VS-krijgsmacht.
Daar heb je wellicht gelijk in. Ik had het ook niet specifiek over de JSF maar meer over de defensieuitgaven in het algemeen.

Maar ik neem aan dat de JSF-vliegtuigen niet volkomen nutteloos zijn in de aantallen die Nederland operationeel zal hebben.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 25 maart 2009 @ 16:07:58 #86
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_67396401
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:21 schreef Atlanticus het volgende:
Nou bij vredesmissies heb ik liever een JSF want die kan vaker in de lucht zijn dan de Gripen, om troepen te ondersteunen. Tevens kan hij meer bommen meenemen en is de informatievoorziening voor de piloot beter (er komt een superdeluxe computersysteem in, die is aangesloten op de helm van de piloot).

En mochten de Russen of Chinezen komen, dan heb ik ook liever de JSF tegenover hun vliegtuigen dan die oude Saab Gripen.
Bovendien, als we de Gripen kopen gaat "Fokker" voor de tweede keer failliet.
Afgaande op het eerder aangehaalde krante-artikel klopt dit niet: de jsf kan niet heel veel lading meenemen en kan de JSF niet bijzonder veel langer in de lucht blijven. Superdeluxe computersystemen is leuk en aardig, maar zegt weinig over de effectiviteit of efficientie. Geïntegreerde helmbesturing hebben de Russen al jaren, dus zo heel vernieuwend is het nu ook weer niet.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_67397058
quote:
Armament

The F-35 includes a GAU-22/A four-barrel 25 mm cannon.[30] The cannon will be mounted internally with 180 rounds in the F-35A and fitted as an external pod with 220 rounds in the F-35B and F-35C.[31][32]

Internally (current planned weapons for integration), up to two air-to-air missiles and two air-to-ground weapons (up to two 2,000 lb bombs in A and C models; two 1,000 lb bombs in the B model) in the bomb bays.[33] These could be AIM-120 AMRAAM, AIM-132 ASRAAM, the Joint Direct Attack Munition (JDAM) — up to 2,000 lb (910 kg), the Joint Standoff Weapon (JSOW), Small Diameter Bombs (SDB) — a maximum of four in each bay, the Brimstone anti-armor missiles, Cluster Munitions (WCMD) and High Speed Anti-Radiation Missiles (HARM).[citation needed] The MBDA Meteor air-to-air missile is currently being adapted to fit internally in the missile spots and may be integrated into the F-35. The UK had originally planned to put up to four AIM-132 ASRAAM internally but this has been changed to carry 2 internal and 2 external ASRAAMs.[34] It has also been stated by a Lockheed executive that the internal bay will eventually be modified to accept up to 6 AMRAAMs. [35]

At the expense of being more detectable by radar, many more missiles, bombs and fuel tanks can be attached on four wing pylons and two wingtip positions. The two wingtip pylons can only carry AIM-9X Sidewinders, while the AIM-120 AMRAAM, Storm Shadow, Joint Air to Surface Stand-off Missile (JASSM) cruise missiles and 480 gallon fuel tanks can be carried in addition to the stores already integrated. An air-to-air load of eight AIM-120s and two AIM-9s is conceivable using internal and external weapons stations, as well as a configuration of six two thousand pound bombs, two AIM-120s and two AIM-9s.[33][36] With its payload capability, the F-35 can carry more air to air and air to ground weapons than legacy fighters it is to replace as well as the F-22 Raptor.[37]
Gripen:
1x27mm Mauser BK27 cannon; 2xSkyFlash or AIM-120 AMRAAM; 4xAIM-9 Sidewinder
Dus 6 plekken voor raketten.
quote:
Armament
* Single 27 mm Mauser BK-27 cannon
* 6 × Rb 74 or Rb 98's
* 4 × Rb 99, Rb 71, MICA or Meteor's
* 4 x Rb 75's
* 2 x KEPD 350's
* 4 x laser-guided bombs
* 4 x CRV7 rocket pods
* 2 x Rb 15F anti-ship missiles
* 2 x Bk 90 cluster bombs
(Één mogelijkheid per keer, boordkannon gaat altijd mee)

Dus de JSF kan alleen al aan de vleugels net zoveel meenemen als de Gripen, maar de JSF heeft ook nog eens ruimte voor 4 bommen of rakketten in de interne weapons bay (zo'n ruimte die de F-22 ook heeft).
There is but one straight course, and that is to seek truth and pursue it steadily. - George Washington
*** Wiskunde Meisjes Blog *** CFR.org *** NRC.nl ***
  woensdag 25 maart 2009 @ 17:08:29 #88
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_67399004
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:22 schreef Atlanticus het volgende:

[..]

Gripen:
1x27mm Mauser BK27 cannon; 2xSkyFlash or AIM-120 AMRAAM; 4xAIM-9 Sidewinder
Dus 6 plekken voor raketten.
[..]

(Één mogelijkheid per keer, boordkannon gaat altijd mee)

Dus de JSF kan alleen al aan de vleugels net zoveel meenemen als de Gripen, maar de JSF heeft ook nog eens ruimte voor 4 bommen of rakketten in de interne weapons bay (zo'n ruimte die de F-22 ook heeft).
Maar daarmee kan je weer niet zo ver vliegen (want zwaarder en dus meer brandstof nodig) terwijl de JSF al redelijk wat brandstof wegslurpt. Je hebt dus gelijk dat het wel kan, maar of je er ook zo veel aan hebt is een tweede.

-edit-
Deze pagina geeft goede informatie over de payload van de Gripen.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:12:50 #89
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_67410799
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 23:39 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Volgens het krante-artikel dat Chooselife aanhaalt valt de range daar niet echt onder.
pfff wie is die Boeder danwel niet? Google geeft toch een wat typisch beeld van deze heer. Waardoor hij niet echt het voordeel van de twijfel verdient.. Wellicht dat hij zich maar beter met zn PCs kan gaan bezighouden.. http://www.beversoftware.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=68
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:48 schreef Stupendous76 het volgende:
Eredivisie hoeft niet met gouden schoenen te worden gespeeld.
[..]

Dan moet je ook niet gaan.
[..]

High tech betekent niet dat er geen burgerslachtoffers meer vallen. Sterker: er wordt constant beweerd dat die tot het verleden behoren, maar helaas moeten we in de kranten lezen dat dat niet waar is.
[quote]
Wil je top prestaties dan heb je ook top materiaal nodig. Zo simpel is het.


[quote]Op dinsdag 24 maart 2009 22:48 schreef Stupendous76 het volgende:

Dus naast de drukke havens & vaarroutes, de Antillen en de oude mijnen wat allemaal heel veel geld kost moet er ook nog een peperduur nieuw toestel worden gekocht?
Vraag is; wat wil je? Doorvliegen met de F16 is idioot; kantoorgeleerden roepen dat. Feit is dat de USA F16 met veel minder kilometers allang in de woestijn dumpt als "versleten". Vliegtuigen zijn duur; niet zozeer dan de aanschaf maar juist onderhoud en upgrades, de enorme JSF aantallen in vergelijking met Grippen of Dassault garanderen schaalvoordelen..

[ Bericht 21% gewijzigd door Napalm op 25-03-2009 22:21:30 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_67412541
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:12 schreef Napalm het volgende:

Feit is dat de USA F16 met veel minder kilometers allang in de woestijn dumpt als "versleten". Vliegtuigen zijn duur; niet zozeer dan de aanschaf maar juist onderhoud en upgrades, de enorme JSF aantallen in vergelijking met Grippen of Dassault garanderen schaalvoordelen..
Bron?

Volgens een rapport van de Amerikaanse rekenkamer zullen de kosten van de JSF dit jaar met 55% stijgen, na al 5 jaar van kostenstijgingen. Of denk je dat de komende 7 jaar de kosten op magische wijze zal zullen gaan dalen? Waarom denk je dat er voor de JSF geen vaste prijs wordt gegeven?

Defensie wil 85 toestellen kopen en heeft hier 5,7 mld euro voor. Volgens de Amerikaanse rekenkamer komt de aanschafprijs per stuk uit op 128 mln dollar (dit is 10,88 mld dollar). Omgerekend naar euro's de dubbele prijs van de Gripen

[ Bericht 12% gewijzigd door Mortaxx op 25-03-2009 22:55:39 ]
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:50:48 #91
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_67412618
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:12 schreef Napalm het volgende:

[..]

pfff wie is die Boeder danwel niet? Google geeft toch een wat typisch beeld van deze heer. Waardoor hij niet echt het voordeel van de twijfel verdient.. Wellicht dat hij zich maar beter met zn PCs kan gaan bezighouden.. http://www.beversoftware.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=68
[..]

Vraag is; wat wil je? Doorvliegen met de F16 is idioot; kantoorgeleerden roepen dat. Feit is dat de USA F16 met veel minder kilometers allang in de woestijn dumpt als "versleten". Vliegtuigen zijn duur; niet zozeer dan de aanschaf maar juist onderhoud en upgrades, de enorme JSF aantallen in vergelijking met Grippen of Dassault garanderen schaalvoordelen..
Die "enorme aantallen" zijn lang niet zeker, iets dat de Amerikaanse Rekenkamer ook aangeeft in haar rapporten. Daarnaast duurt het nog een x aantal jaar voordat de JSF wordt geproduceerd, als de F16 nog zo lang kan meegaan, is de levensduur van de F16 eigenlijk geen argument meer.
Dat vliegtuigen, en dan met name onderhoud en upgrades, duur zijn wil ik best geloven. Maar de JSF zal daar dus geen uitzondering op zijn; enkel dat hij over een paar jaar pas uitkomt betekent dat hij een kleine voorsprong zal hebben op de Gripen (of eender welk ander vliegtuig) dat met de technologie van nu werkt. Maar vanaf het moment van aanschaf gaan ook die kosten tellen en is daarmee ook geen argument meer.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 25 maart 2009 @ 23:29:27 #92
132191 -jos-
Money=Power
pi_67414614
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 21:19 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

J.S.F. = Joint Strike Fortuyn

is al lang geen geheim meer.
Dat dus
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  woensdag 25 maart 2009 @ 23:35:42 #93
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_67414933
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:22 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

De vraag is of stealth niet binnen een paar jaar verleden tijd zal zijn.
Dat is het toch nu al? Ik bedoel, technologie staat niet stil ofzo.

En de grap is, hoe succesvoller en beter verkocht je toestel (de JSF dan bijvoorbeeld) is, hoe lucratiever het is voor 'verdedigende' landen om een product te ontwikkelen dat specifiek gericht is op de vernietiging van de JSF en eventueel het ongedaan maken van stealth.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 25 maart 2009 @ 23:39:45 #94
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_67415151
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:50 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Die "enorme aantallen" zijn lang niet zeker,
er staat dan ook in vergelijking met de genoemde concurrenten. de absolute aantallen zijn onzeker maar dat het er veel meer worden dan de Zweedse en franse alternatieven bij elkaar is zeker.
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:50 schreef Stupendous76 het volgende: als de F16 nog zo lang kan meegaan, is de levensduur van de F16 eigenlijk geen argument meer.
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:50 schreef Stupendous76 het volgende:
Dat vliegtuigen, en dan met name onderhoud en upgrades, duur zijn wil ik best geloven. Maar de JSF zal daar dus geen uitzondering op zijn;
de inschatting van defensie is dat het op het gebruik veel gaat schelen.
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:50 schreef Stupendous76 het volgende: enkel dat hij over een paar jaar pas uitkomt betekent dat hij een kleine voorsprong zal hebben op de Gripen (of eender welk ander vliegtuig) dat met de technologie van nu werkt. Maar vanaf het moment van aanschaf gaan ook die kosten tellen en is daarmee ook geen argument meer.

Hier raak ik je even kwijt, heb je het nu over kosten of prestaties? En de kosten lopen nu al; die F-16 staat vaker stil door technische problemen dan dat ie vliegt..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  woensdag 25 maart 2009 @ 23:39:52 #95
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_67415159
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:12 schreef Napalm het volgende:

[..]

pfff wie is die Boeder danwel niet? Google geeft toch een wat typisch beeld van deze heer. Waardoor hij niet echt het voordeel van de twijfel verdient.. Wellicht dat hij zich maar beter met zn PCs kan gaan bezighouden.. http://www.beversoftware.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=68
Wat is dat voor argument, als iemand 1 bedrijf heeft, mag hij geen mening hebben over iets anders? Hennie van de Most moet dan ook even al zijn bedrijven lozen en verder gaan met één bedrijf?
quote:
[..]

Vraag is; wat wil je? Doorvliegen met de F16 is idioot; kantoorgeleerden roepen dat. Feit is dat de USA F16 met veel minder kilometers allang in de woestijn dumpt als "versleten". Vliegtuigen zijn duur; niet zozeer dan de aanschaf maar juist onderhoud en upgrades, de enorme JSF aantallen in vergelijking met Grippen of Dassault garanderen schaalvoordelen..
Dat komt omdat Nederland ook zelf zijn eigen ingenieurs heeft als het aankomt op de airframes van de F-16. Ze vervangen het niet alleen, ze verbeteren het. Dacht je dat het frame wat nu in de F-16 zit nog hetzelfde is als die van 30 jaar geleden? Natuurlijk niet.

Schaalvoordelen zijn daarnaast niet erg lang gegarandeerd. Dát zou typisch een argument zijn van een kantoorgeleerde. Wat wel zo is, is dat als Amerika ergens oorlog voert met 200 JSF's, je als Nederland met je 10 JSF's redelijk makkelijk aan kunt sluiten. Maar reken er maar niet op dat na 10 jaar de onderdelen bij beide landen nog hetzelfde zijn. (Wederom, ieder land sleutelt aan zijn eigen airframes.)
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  woensdag 25 maart 2009 @ 23:44:20 #96
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_67415371
Ik had trouwens liever gezien dat Boeing de deal jaren geleden had gewonnen, in plaats van Lockheed. Een beetje expertise uit de commerciële wereld die Lockheed niet heeft, had wel handig geweest.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_67415778
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 23:44 schreef Bowlingbal het volgende:
Ik had trouwens liever gezien dat Boeing de deal jaren geleden had gewonnen, in plaats van Lockheed. Een beetje expertise uit de commerciële wereld die Lockheed niet heeft, had wel handig geweest.
Ja, de vliegende walrus is idd wel beter.



Lockheed is op commercieel gebied minstens zo professioneel als Boeing trouwens.
There is but one straight course, and that is to seek truth and pursue it steadily. - George Washington
*** Wiskunde Meisjes Blog *** CFR.org *** NRC.nl ***
  woensdag 25 maart 2009 @ 23:57:32 #98
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_67415810
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 23:56 schreef Atlanticus het volgende:

[..]

Ja, de vliegende walrus is idd wel beter.

[ afbeelding ]
Want jachtvliegtuigen moeten er goed uitzien ofzo? Dat ding vloog volgens mij tenminste al eerder dan die van Lockheed.

Als je een argument probeert te maken, gebruik dan op z'n minst een plaatje waar de juiste hoeveelheid vleugels op staan, nu komt het zo amateuristisch over.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_67415939
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 18:08 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij? Ons budget valt in het niets vergeleken met de Europese 'supermachten'.
[..]

De capaciteit om kernwapens te maken zullen we wel hebben, maar ze worden in ieder geval niet geproduceerd. Nederland lijkt me nou niet het land dat over zoiets zal liegen als braafste van de klas.
We hebben hier Stork aerospace (radargeleidingssystemen e.d.) en Urenco (uraniumopwerkingsmachines-fabrikant). Ik geloof best dat NL zelf kernwapens kan maken.. maar wil je dat? nee toch?
dag
pi_67416432
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 23:57 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Want jachtvliegtuigen moeten er goed uitzien ofzo? Dat ding vloog volgens mij tenminste al eerder dan die van Lockheed.

Als je een argument probeert te maken, gebruik dan op z'n minst een plaatje waar de juiste hoeveelheid vleugels op staan, nu komt het zo amateuristisch over.
Dat die eerder vloog betekent niet dat die beter is... En ik tel wel het juiste aantal vleugels.
There is but one straight course, and that is to seek truth and pursue it steadily. - George Washington
*** Wiskunde Meisjes Blog *** CFR.org *** NRC.nl ***
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')