Of een hoeretentquote:Op zondag 22 februari 2009 00:32 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Of bezittingen die altijd waarde hebben, een stuk grond met akkergrond en bomen.
ik heb in ieder geval geen economie gestudeerd.quote:
quote:
We zin nog op zoek naar een nieuwe Hitler die laat denken dat we superieur zijnquote:Op zondag 22 februari 2009 00:34 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Na een flinke oorlog bloeit de economie meestal weer op.
Er zit er 1 in de 2e kamer met peroxide kapsel.quote:Op zondag 22 februari 2009 00:37 schreef henkway het volgende:
[..]
We zin nog op zoek naar een nieuwe Hitler die laat denken dat we superieur zijn
maar die mist de onderofficierervaringquote:Op zondag 22 februari 2009 00:38 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Er zit er 1 in de 2e kamer met peroxide kapsel.
Volgens de peilingen haalt ie veel stemmen dus hij heeft potentie.quote:Op zondag 22 februari 2009 01:10 schreef henkway het volgende:
[..]
maar die mist de onderofficierervaring
Tegelen.quote:Op zondag 22 februari 2009 01:47 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Dat is precies wat Nederland verdient.. Een dictator uit Venlo.
Goh, ook al uit Tegelen? Huub Stapel, Chantal Janzen én Geert Wilders?quote:
Wat... naar een interne markt? Wie zal dat gaan kopen dan, aangezien 80% van de bevolking arme ongeletterde boeren zijn die geen stuiver hebben om aan hun reet te krabbelen en de overige 20% liever producten koopt die alleen als OEM in eigen land geproduceerd zijn omdat er dan Westerse QA (en bijbehorende prijs) op het product zit.quote:Op zondag 22 februari 2009 00:16 schreef henkway het volgende:
[..]
China is aan het ombuigen, China is een wereld op zich
Inderdaad, misschien interessant om te lezen, een Youtube-betoog waarom China toch niet de supermacht van de 21ste eeuw wordt:quote:Op zondag 22 februari 2009 08:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat... naar een interne markt? Wie zal dat gaan kopen dan, aangezien 80% van de bevolking arme ongeletterde boeren zijn die geen stuiver hebben om aan hun reet te krabbelen en de overige 20% liever producten koopt die alleen als OEM in eigen land geproduceerd zijn omdat er dan Westerse QA (en bijbehorende prijs) op het product zit.
lenen he, ook een bubbletje makenquote:Op zondag 22 februari 2009 08:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat... naar een interne markt? Wie zal dat gaan kopen dan, aangezien 80% van de bevolking arme ongeletterde boeren zijn die geen stuiver hebben om aan hun reet te krabbelen en de overige 20% liever producten koopt die alleen als OEM in eigen land geproduceerd zijn omdat er dan Westerse QA (en bijbehorende prijs) op het product zit.
Dat gaat china niet doen. Het grootste gedeelte van de bevolking kan namelijk he le maal niets.quote:Op zondag 22 februari 2009 11:37 schreef henkway het volgende:
[..]
lenen he, ook een bubbletje maken
en lenen om bedrijven te beginnen, en vrachtwagens te kopen.
China moet lenen aan de eigen bevolking
ik denk dat de beurs in China al aan het herstellen isquote:Op zondag 22 februari 2009 11:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat gaat china niet doen. Het grootste gedeelte van de bevolking kan namelijk he le maal niets.
Dat zou je wel zeggen inderdaad. Maar het blijft een beetje een vreemd, onvoorspelbaar land.quote:Op zondag 22 februari 2009 12:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik denk dat China enorme sociale onlusten tegemoet gaat nu niet alleen de ongeletterde arbeiders maar ook de hoogopgeleiden aan de lopende band werkloos worden en halve steden aan de zuidkust leeglopen.
China heeft de weg omhoog al gevonden.quote:Op zondag 22 februari 2009 12:13 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat zou je wel zeggen inderdaad. Maar het blijft een beetje een vreemd, onvoorspelbaar land.
En op termijn zal het er sowieso weer aantrekken. Die fabrieken staan er nu eenmaal al, vaak ook nog eens gefinancierd door het westen, dus kunnen ze nu extra goedkoop voor de eigen bevolking gaan produceren.
Tsja, het klinkt (te) hard, maar ik ben het er in de kern wel mee eens. Met name de vroege babyboomers hebben maximaal van allerlei regelingen kunnen profiteren en doen dat nog steeds. Dat is gewoon niet vol te houden. Zij moeten maar gewoon leren accepteren dat als men ouder wordt de kwaliteit van leven alleen maar minder wordt, ook op financieel gebied. En ja, die babyboomers die er keihard op los hebben geleefd en nu, buiten hun pensioen en AOW, niks meer hebben, zijn dan gewoon een klein beetje de lul. Maar dat is dan wel hun eigen schuld.quote:Op zondag 22 februari 2009 12:25 schreef LXIV het volgende:
De oplossing?: die hele vette, parasiterende babyboombende, die eerst met een uitkeringing en zonder collegegeld tot hun 28-ste gestudeerd heeft, daarna met overheidssteun een premie-A woning heeft kunnen kopen, vervolgens hun overwaarde met belastingkorting (HRA) heeft belegd, te beroerd om zwaar werk te doen (gastarbeiders), met 52 met de VUT op de eindloonregeling en vanaf dat moment met hun bruine koppen 6x per jaar met de camper op vakantie is gegaan, eens een paar stapjes terug laten doen.
Compenseer hun pensioenen niet. Breng de WAO terug naar het absolute minimum en laat ze al hun ziektekosten en AWBZ helemaal zelf betalen. Verellendung van die generatie. Laat daar de pijn zitten, laat hen maar bloeden.
Dit denk ik ook. Ik schat dat China zijn economische markt vrij goed beheerst, maar dat er intern van alles broeit. Ik gok dat China eerst een 'kleine revolutie' nodig heeft voor ze verder kunnen naar een hoger economisch niveau.quote:Op zondag 22 februari 2009 12:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik denk dat China enorme sociale onlusten tegemoet gaat nu niet alleen de ongeletterde arbeiders maar ook de hoogopgeleiden aan de lopende band werkloos worden en halve steden aan de zuidkust leeglopen.
Het enige wat ik merk vanuit China is dat ze nog maar een weekje langer de fabriek dichthouden na chinees nieuwjaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |