abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66330060
quote:
Op zondag 22 februari 2009 00:32 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Of bezittingen die altijd waarde hebben, een stuk grond met akkergrond en bomen.
Of een hoeretent
pi_66330091
quote:
Op zondag 22 februari 2009 00:32 schreef henkway het volgende:

[..]

Wie wel??
ik heb in ieder geval geen economie gestudeerd.
dus ik hoop dat er zijn die er meer verstand van hebben.
al begin ik daar steeds meer aan te twijfelen.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_66330095
quote:
Op zondag 22 februari 2009 00:30 schreef Caesu het volgende:
wapenindustrie
Na een flinke oorlog bloeit de economie meestal weer op.
***** Kraak.....
pi_66330133
quote:
Op zondag 22 februari 2009 00:32 schreef henkway het volgende:

[..]

Of een hoeretent

Ben je toch weer afhankelijk van ambtenaren, beter is dan een mobiele versie.
***** Kraak.....
pi_66330158
quote:
Op zondag 22 februari 2009 00:34 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Na een flinke oorlog bloeit de economie meestal weer op.
We zin nog op zoek naar een nieuwe Hitler die laat denken dat we superieur zijn
pi_66330184
quote:
Op zondag 22 februari 2009 00:37 schreef henkway het volgende:

[..]

We zin nog op zoek naar een nieuwe Hitler die laat denken dat we superieur zijn
Er zit er 1 in de 2e kamer met peroxide kapsel.
***** Kraak.....
pi_66330934
quote:
Op zondag 22 februari 2009 00:38 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Er zit er 1 in de 2e kamer met peroxide kapsel.
maar die mist de onderofficierervaring
pi_66331053
quote:
Op zondag 22 februari 2009 01:10 schreef henkway het volgende:

[..]

maar die mist de onderofficierervaring
Volgens de peilingen haalt ie veel stemmen dus hij heeft potentie.
***** Kraak.....
  zondag 22 februari 2009 @ 01:47:44 #34
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_66331735
Dat is precies wat Nederland verdient.. Een dictator uit Venlo.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_66332001
quote:
Op zondag 22 februari 2009 01:47 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Dat is precies wat Nederland verdient.. Een dictator uit Venlo.
Tegelen.
***** Kraak.....
  zondag 22 februari 2009 @ 02:19:07 #36
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_66332115
quote:
Op zondag 22 februari 2009 02:05 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Tegelen.
Goh, ook al uit Tegelen? Huub Stapel, Chantal Janzen én Geert Wilders?

Is er al eens gezocht naar de heilige graal? Ik begin een verband te ontdekken.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  zondag 22 februari 2009 @ 02:45:14 #37
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66332403
Ik zie nu echt geen totale meltdown gebeuren. Het systeem werkt daarvoor al zeer lange tijd te goed. Best case zullen bepaalde parameters aangepast moeten worden zodat runs nog minder snel ontstaan en worst case vindt er een nationalisatie van het gehele banksysteem en flinke inflatie plaats.

Het wordt een paar jaar best kut maar ook lang niet voor iedereen. En de depressie van de jaren 30 met al z'n dramatiek resulteerde uiteindelijk ook gewoon weer in 50 jaar lang vrolijk achter bubbels aanrennen. Veel van de verliezen zijn trouwens net zo artificieel als de winsten die er onlangs nog werden gemaakt...

Het wordt pas echt een meltdown (voor ons hier) als er problemen met de energievoorziening komen als je het mij vraagt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 februari 2009 @ 08:21:22 #38
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66333549
quote:
Op zondag 22 februari 2009 00:16 schreef henkway het volgende:

[..]

China is aan het ombuigen, China is een wereld op zich
Wat... naar een interne markt? Wie zal dat gaan kopen dan, aangezien 80% van de bevolking arme ongeletterde boeren zijn die geen stuiver hebben om aan hun reet te krabbelen en de overige 20% liever producten koopt die alleen als OEM in eigen land geproduceerd zijn omdat er dan Westerse QA (en bijbehorende prijs) op het product zit.
  zondag 22 februari 2009 @ 08:28:08 #39
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66333560
Door al die ontkenningen van problemen door de hoge heren, waarvan dan later steeds weer blijkt dat er weldegelijk e.e.a. aan de hand is, begin ik steeds meer het idee te krijgen dat deze lieden zelf ook al weten dat het systeem definitief op z'n eind loopt en volledig in elkaar gaat storten. Met die ontkenningen probeert men dat proces alleen gecontroleerd te laten verlopen, bank voor bank, financiële instelling voor financiële instelling, zodat er geen totale paniek uitbreekt.

Maar het publiek is misschien slecht geïnformeerd, dom is het allerminst. Op een gegeven moment werkt ontkennen echt niet meer.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 22 februari 2009 @ 08:55:28 #40
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_66333664
quote:
Op zondag 22 februari 2009 08:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat... naar een interne markt? Wie zal dat gaan kopen dan, aangezien 80% van de bevolking arme ongeletterde boeren zijn die geen stuiver hebben om aan hun reet te krabbelen en de overige 20% liever producten koopt die alleen als OEM in eigen land geproduceerd zijn omdat er dan Westerse QA (en bijbehorende prijs) op het product zit.
Inderdaad, misschien interessant om te lezen, een Youtube-betoog waarom China toch niet de supermacht van de 21ste eeuw wordt:

"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_66335391
quote:
Op zondag 22 februari 2009 08:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

lenen he, ook een bubbletje maken
en lenen om bedrijven te beginnen, en vrachtwagens te kopen.
China moet lenen aan de eigen bevolking
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 februari 2009 @ 11:45:41 #42
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66335526
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:37 schreef henkway het volgende:

[..]

lenen he, ook een bubbletje maken
en lenen om bedrijven te beginnen, en vrachtwagens te kopen.
China moet lenen aan de eigen bevolking
Dat gaat china niet doen. Het grootste gedeelte van de bevolking kan namelijk he le maal niets.
pi_66335967
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat gaat china niet doen. Het grootste gedeelte van de bevolking kan namelijk he le maal niets.
ik denk dat de beurs in China al aan het herstellen is
hyperkapitalisme in meest extreem vrije markt ter wereld

http://investing.business(...)ot.asp?capId=6508862
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 februari 2009 @ 12:10:46 #44
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66336035
Ik denk dat China enorme sociale onlusten tegemoet gaat nu niet alleen de ongeletterde arbeiders maar ook de hoogopgeleiden aan de lopende band werkloos worden en halve steden aan de zuidkust leeglopen.

Het enige wat ik merk vanuit China is dat ze nog maar een weekje langer de fabriek dichthouden na chinees nieuwjaar.
  zondag 22 februari 2009 @ 12:13:43 #45
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66336109
quote:
Op zondag 22 februari 2009 12:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik denk dat China enorme sociale onlusten tegemoet gaat nu niet alleen de ongeletterde arbeiders maar ook de hoogopgeleiden aan de lopende band werkloos worden en halve steden aan de zuidkust leeglopen.
Dat zou je wel zeggen inderdaad. Maar het blijft een beetje een vreemd, onvoorspelbaar land.

En op termijn zal het er sowieso weer aantrekken. Die fabrieken staan er nu eenmaal al, vaak ook nog eens gefinancierd door het westen, dus kunnen ze nu extra goedkoop voor de eigen bevolking gaan produceren.
pi_66336232
quote:
Op zondag 22 februari 2009 12:13 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat zou je wel zeggen inderdaad. Maar het blijft een beetje een vreemd, onvoorspelbaar land.

En op termijn zal het er sowieso weer aantrekken. Die fabrieken staan er nu eenmaal al, vaak ook nog eens gefinancierd door het westen, dus kunnen ze nu extra goedkoop voor de eigen bevolking gaan produceren.
China heeft de weg omhoog al gevonden.
De US en de EU zie ik niet herstellen, die krijgen het japanscenario
pi_66336356
Een scenario uittekenen is verleidelijk maar redelijk zinloos. De toekomst komt bijna nooit zo je denkt dat hij komt. Maar het lijkt mij wel dat iedereen flink moet gaan inleveren. De welvaart was gebaseerd op gebakken lucht.

In Roemenië zijn ze er al volop mee bezig. In één keer de salarissen van de medici gehalveerd! En die waren al niet hoog.
  zondag 22 februari 2009 @ 12:25:46 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66336451
De kern van het probleem is eigenlijk dat het Westen, met de VS voorop, gewoon jarenlang teveel geconsumeerd heeft. Onder Bush waren de defensieuitgaven net zo groot als de defensieuitgaven van ALLE andere landen ter wereld samen! En defensie-uitgaven zijn zuivere consumptie en geen investering. Je ziet er dus niks van terug.

Je kunt geld lenen om uit te geven, maar dat is in wezen het naar voren halen in de tijd van consumptie. Stel dat jij van babyboomer X een rijtjeskrot koopt van 3 ton. Dan kun jij zeggen: het is een investering, want ik heb een tuin van 150m2 erbij en het dak lekt niet zo heel erg.

Maar economisch gezien is het gewoon consumptie. Want die twee ton overwaarde gaat die babyboomer nu al consumeren. En na 5 jaar is dat geld dus "op", terwijl jij de komende 30 jaar minder consumeert om die schuld af te lossen. Daarom kon Nederland ook van die "fantastische" economische groeicijfers hebben terwijl de helft van de bevolking op een soortement van uitkering leefde.
Vroeg niemand zich dan af waar al het geld voor die groei vandaan kwam? Zo concurrerend met China waren we immers niet. Dat geld waren verwachte inkomsten uit de toekomst, met een hypotheek naar voren gehaald en door babyboomers in het systeem geinjecteerd. Heel leuk, maar dit betekent wel minder geld ter beschikking in de nabije toekomst.

Zolang de huizenprijzen maar bleven stijgen en stijgen bleef de pyramide intact. Want je kon altijd, op basis van verwachtingen, nog meer geld uit de toekomst alvast naar het nu halen en blijven uitgeven. Maar nu dat gestagneerd is gaat dat niet meer op. Gevolg: de perspectieven en groei verslechteren nog meer, huizen worden nog minder waard, etc etc. De omgekeerde spiraal van waar wij ons bevonden.

De oplossing?: die hele vette, parasiterende babyboombende, die eerst met een uitkeringing en zonder collegegeld tot hun 28-ste gestudeerd heeft, daarna met overheidssteun een premie-A woning heeft kunnen kopen, vervolgens hun overwaarde met belastingkorting (HRA) heeft belegd, te beroerd om zwaar werk te doen (gastarbeiders), met 52 met de VUT op de eindloonregeling en vanaf dat moment met hun bruine koppen 6x per jaar met de camper op vakantie is gegaan, eens een paar stapjes terug laten doen.

Compenseer hun pensioenen niet. Breng de WAO terug naar het absolute minimum en laat ze al hun ziektekosten en AWBZ helemaal zelf betalen. Verellendung van die generatie. Laat daar de pijn zitten, laat hen maar bloeden.
The End Times are wild
  zondag 22 februari 2009 @ 12:49:17 #49
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66337022
quote:
Op zondag 22 februari 2009 12:25 schreef LXIV het volgende:
De oplossing?: die hele vette, parasiterende babyboombende, die eerst met een uitkeringing en zonder collegegeld tot hun 28-ste gestudeerd heeft, daarna met overheidssteun een premie-A woning heeft kunnen kopen, vervolgens hun overwaarde met belastingkorting (HRA) heeft belegd, te beroerd om zwaar werk te doen (gastarbeiders), met 52 met de VUT op de eindloonregeling en vanaf dat moment met hun bruine koppen 6x per jaar met de camper op vakantie is gegaan, eens een paar stapjes terug laten doen.

Compenseer hun pensioenen niet. Breng de WAO terug naar het absolute minimum en laat ze al hun ziektekosten en AWBZ helemaal zelf betalen. Verellendung van die generatie. Laat daar de pijn zitten, laat hen maar bloeden.
Tsja, het klinkt (te) hard, maar ik ben het er in de kern wel mee eens. Met name de vroege babyboomers hebben maximaal van allerlei regelingen kunnen profiteren en doen dat nog steeds. Dat is gewoon niet vol te houden. Zij moeten maar gewoon leren accepteren dat als men ouder wordt de kwaliteit van leven alleen maar minder wordt, ook op financieel gebied. En ja, die babyboomers die er keihard op los hebben geleefd en nu, buiten hun pensioen en AOW, niks meer hebben, zijn dan gewoon een klein beetje de lul. Maar dat is dan wel hun eigen schuld.

Laten we trouwens ook niet vergeten dat er nog veel meer parasiterende groepen in dit land verblijven, binnengehaald door diezelfde babyboomers.
  zondag 22 februari 2009 @ 12:54:29 #50
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_66337168
quote:
Op zondag 22 februari 2009 12:10 schreef Swetsenegger het volgende:

Het enige wat ik merk vanuit China is dat ze nog maar een weekje langer de fabriek dichthouden na chinees nieuwjaar.
Dit denk ik ook. Ik schat dat China zijn economische markt vrij goed beheerst, maar dat er intern van alles broeit. Ik gok dat China eerst een 'kleine revolutie' nodig heeft voor ze verder kunnen naar een hoger economisch niveau.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')