abonnement Unibet Coolblue
pi_65443408
Welkom in het centrale stadiontopic voor alle geruchten, plannen, bouw-updates en andere zaken
Vorige delen:

(Stadions)Welke worden uitgebouwd en welke moeten uitgebouwd
[Stadions] #2: Allemaal nieuwbouw en verbouwingen
[Stadions] #3: Veel plannen, weinig bouwen.
[Stadions] #4: Veel plannen, weinig bouwen
Stadions #5: WK-waardige stadions in aanbouw?
Stadions #6: Met een hoop nieuwe blokkendozen
Stadions #7: Wordt de Kuip een Zwembad?
Stadions #8: Hierin wel de beste van Europa!
Stadions #10: Nieuw Neerlands trots in Rotterdam
Stadions #11: Groot, groter, grootst!
Stadions #12 Waar de eredivisie gestaag doorbouwt

Verdwenen stadions met eigen topic:
Dag Alkmaarderhout. Mooi nostalgisch stadion van hout.
Het grote Oosterpark-Groningen topique
Het mooiste stadion van Nederland gaat verdwijnen.
quote:
Nieuwe Kuip krijgt drie ringen en een dak

De Feyenoord Business Club heeft maandagavond in De Kuip de plannen voor het nieuw te bouwen stadion gepresenteerd gekregen. Projectleider Jan Geuskens, die eerder al kon aangeven dat het stadion aan de Maas gebouwd zal worden, ging maandagavond in op het uiterlijk van de nieuwe Kuip. Het voetbalbolwerk zal drie ringen krijgen en een dak dat dicht kan. Tevens kan de grasmat verplaatst worden naar buiten.

Feyenoord wil pas over ongeveer acht jaar verhuizen, maar uiteraard is men al druk bezig met de plannen voor het nieuwe stadion. “De nieuwe Kuip moet een sfeervol voetbalstadion worden”, vertelde Geuskens op de officiële website van de club. De projectleider nam het Emirates Stadium (Londen) en de Allianz Arena (München) als voorbeelden waar bij de ontwikkeling van het nieuwe Feyenoord-stadion naar gekeken wordt. Hierbij lichtte hij uit dat fans in de Allianz Arena zelfs op de derde ring nog dicht op veld zitten, iets dat ook in het ontwerp van de nieuwe Kuip meegenomen zal worden.

“Het nieuwe stadion zal er in elk geval een met drie ringen worden, want dat kan niet anders bij een stadion met een capaciteit van 80.000 plaatsen”, vertelde Geuskens aan de aanwezige gasten. “Hierin zal tussen de eerste en de tweede ring een omloop rondom heel het stadion komen, waar alle faciliteiten te vinden zullen zijn.”

Een van de uitgangspunten is dat ook op de dagen dat Feyenoord geen wedstrijden speelt er evenementen en activiteiten in het stadion plaatsvinden. Hierom zal in tegenstelling tot in Londen en München het dak volledig gesloten kunnen worden en zal het mogelijk zijn het speelveld uit het stadion te rijden. Dit systeem is niet uniek: ook in het Gelredome wordt van een verplaatsbare grasmat gebruik gemaakt.










Game on..

[ Bericht 5% gewijzigd door venomsnake op 27-01-2009 01:48:04 ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65443448
Sorry Venom, zag niet dat ik de laatste post had
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_65443451
quote:
Op maandag 26 januari 2009 23:36 schreef De_Hypotheker het volgende:
Dak
Een stadion zonder dak kan gewoon niet meer als je winst wil maken. (concerten andere evenementen) Kijk maar naar de arena:
quote:
Omzet dertig miljoen
De Arena realiseerde hiermee het afgelopen seizoen een omzet van bijna dertig miljoen euro. Dat is twee keer zoveel als PSV omzette met de exploitatie van zijn stadion. Welk deel van de omzet van de Arena overigens afkomstig is van door Ajax betaalde huur, wil Markerink niet zeggen, maar het is "beduidend minder" dan de 8,8 miljoen euro die Ajax als huisvestingskosten in zijn jaarverslag heeft staan.
pi_65443463
Deze was net wat eerder.
pi_65443470
Waarschijnlijk is het al 300x gevraagd, maar word het stadion nu van Feyenoord of gaan ze het huren?
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_65443489
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 01:48 schreef _Mike_ het volgende:
Waarschijnlijk is het al 300x gevraagd, maar word het stadion nu van Feyenoord of gaan ze het huren?
Volgens mij huren.
pi_65443538
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 01:50 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Volgens mij huren.
Lijkt mij ook slimmer ja, anders krijg je hetzelfde gezeik als bij PSV met het afbetalen.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  dinsdag 27 januari 2009 @ 03:12:47 #8
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_65443943
Waar rijden ze de grasmat heen? Alles lijkt volgebouwd...Ziet er wel zwaar vet uit, zou erg mooi zijn als dit er komt, hoewel De Kuip natuurlijk al prachtig is.
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  dinsdag 27 januari 2009 @ 08:15:31 #9
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_65444667
Rotterdamse ambitie. Heerlijk.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_65444673
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 01:45 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Een stadion zonder dak kan gewoon niet meer als je winst wil maken. (concerten andere evenementen) Kijk maar naar de arena:
[..]
wat een gelul zeg, hoeveel concerten zijn er in het verleden niet gehouden in De Kuip?

het volk wat bij de concerten van de toppers, Borsato, etc. komt, zijn gewoon mietjes, bang voor een paar druppels (wat in de zomer minimaal is)

puur alleen daarom komt er een dak

  dinsdag 27 januari 2009 @ 08:29:31 #11
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_65444808
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 08:15 schreef ES57 het volgende:
Rotterdamse ambitie. Heerlijk.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_65445307
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 03:12 schreef Elvislives het volgende:
Waar rijden ze de grasmat heen? Alles lijkt volgebouwd...Ziet er wel zwaar vet uit, zou erg mooi zijn als dit er komt, hoewel De Kuip natuurlijk al prachtig is.
Volgens mij waren er plannen om de grasmat de Maas in te schuiven/varen
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_65446845
Arena kan makkelijk zeggen dat ze meer omzet hebben, dan psv, maar dat hebben ze hoodzakelijk te danken aan Mojo. Die hebben liever dat de mensen droog staan dan dat ze de mensen goed geluid hebben.
pi_65446941
Wat een slecht plan. Bouw gewoon een voetbalstadion.
pi_65446958
Volgens mij was dit nog geen definitief ontwerp van de kuip las ik in het vorige topic. Edit: in de OP staat van wel?
pi_65448020
Waarom heeft het stadion van Feyenoord een handvat?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_65448115
Hoe gaan ze het nou eigenlijk financieren?
pi_65448215
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hoe gaan ze het nou eigenlijk financieren?
Van jouw belastingcenten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dirk-Kuijt op 27-01-2009 11:21:04 ]
pi_65448391
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Van jou belastingcenten.
jouw
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:24:59 #20
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_65449133
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:50 schreef EnGCatjuh het volgende:
Waarom heeft het stadion van Feyenoord een handvat?
Nou als Nederland een tsunami overkomt, dan kunnen ze het zo meenemen naar Limburg.

Ik denk ze wel een multifunctionele stadion moeten creeeren, want dan halen ze die kosten er zoveel mogelijk en zo snel mogelijk uit.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 27 januari 2009 @ 11:39:22 #21
186611 Haags
pi_65449598
Die tekeningen zijn afschuwelijk. Dat is neem ik aan ook niet het definitieve ontwerp.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:40:39 #22
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_65449634
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Die tekeningen zijn afschuwelijk. Dat is neem ik aan ook niet het definitieve ontwerp.
Zie jij 3 ringen en een dak dan?
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_65449895
Het is niet te hopen dat die tekeningen het nieuwe stadion moet voorstellen, de ArenA is een ufo, maar dat...
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_65449942
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:49 schreef denthemen het volgende:
Het is niet te hopen dat die tekeningen het nieuwe stadion moet voorstellen, de ArenA is een ufo, maar dat...
Met die handvaten is het gewoon een enorme wokpan met stoeltjes.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:56:11 #25
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_65450131
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 08:15 schreef ES57 het volgende:
Rotterdamse ambitie. Heerlijk.
Tja. Voor Feyenoord zelf lijkt het me niet echt goed. Zie al Italiaanse taferelen voor me, stadions die voor de helft of nog minder gevuld zijn tijdens wedstrijden. Verschrikkelijk is dat.
pi_65450143
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:49 schreef denthemen het volgende:
Het is niet te hopen dat die tekeningen het nieuwe stadion moet voorstellen, de ArenA is een ufo, maar dat...
Gaat alleen nog maar om de plaats van het stadion. En waar het stadion uit bestaan. En zie jij een dak over het veld ?
pi_65450353
dit is ook al duizend keer gevraagd/gezegd maar, hoe gaat het verder met PSV? zo gaan ze wel een beetje achterlopen toch?....
  dinsdag 27 januari 2009 @ 12:08:39 #28
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65450547
Ajacieden die hier komen bashen op het uiterlijk van het nieuwe Feyenoord stadion terwijl er nog totaal geen tekeningen zijn + dat ze zelf in de ArenA spelen
pi_65450583
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:09 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ajacieden die hier komen bashen op het uiterlijk van het nieuwe Feyenoord stadion terwijl er nog totaal geen tekeningen zijn + dat ze zelf in de ArenA spelen
Er is volgens mij geen enkele Ajacied die niet toe durft te geven dat de Arena een lelijk ding is.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_65450662
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:56 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Gaat alleen nog maar om de plaats van het stadion. En waar het stadion uit bestaan. En zie jij een dak over het veld ?
Als het alleen om de plaats gaat, hadden ze niet zo'n raar stadion erin getekend.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_65450795
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:11 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Er is volgens mij geen enkele Ajacied die niet toe durft te geven dat de Arena een lelijk ding is.
Zeg ik dat dan?
pi_65451331
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan?
Waarom zou een Ajacied dan niet de looks mogen bashen?

Jij haalt zelf ook het non-argument "dat ze zelf in de ArenA spelen" erbij
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_65451391
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:38 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Waarom zou een Ajacied dan niet de looks mogen bashen?

Jij haalt zelf ook het non-argument "dat ze zelf in de ArenA spelen" erbij
Er valt helemaal geen look te bashen, want er zijn nog helemaal geen tekeningen
pi_65451875
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Er valt helemaal geen look te bashen, want er zijn nog helemaal geen tekeningen
Het ging over de concepten, die zien er gewoon niet uit dat kan je zelf ook zien. Dus dat valt wel degelijk te bashen.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_65451926
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:55 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Het ging over de concepten, die zien er gewoon niet uit dat kan je zelf ook zien. Dus dat valt wel degelijk te bashen.
Welke concepten? Ik heb nog geen enkel concept van het stadion gezien hoor. Alleen van de inrichting van het stadionpark. Dus verras ons en post de concepten van het uitlerlijk van het stadion eens
pi_65451987

Dit is gewoon een concept hoor

[ Bericht 23% gewijzigd door Gordon_Shumway op 27-01-2009 13:49:52 ]
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_65452071
Die tekening geeft alleen aan dat er een stadion komt met 3 ringen, business seat helemaal rond het stadion, en dat er een ring om het stadion komt die alles met elkaar verbind. Knapals jij nu al kunt oordelen aan een paint bestandje of het stadion mooi of lelijk wordt

[ Bericht 10% gewijzigd door Gordon_Shumway op 27-01-2009 13:50:15 ]
pi_65452158
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Die tekening geeft alleen aan dat er een stadion komt met 3 ringen, business seat helemaal rond het stadion, en dat er een ring om het stadion komt die alles met elkaar verbind. Knappe jongen als jij nu al kunt oordelen aan een paint bestandje of het stadion mooi of lelijk wordt
Praat er maar langs ja, dat is gewoon een concept tekening. En moet je een architect zijn om over een paint bestandje te oordelen dan? Is het zo moeilijk voor je om te snappen dat het ging om die TEKENINGEN dat het er niet uit zo zien? Natuurlijk weet nog niemand hoe het echte stadion er uit komt te zien, maar het concept op die tekening is gewoon bar lelijk.

[ Bericht 10% gewijzigd door Gordon_Shumway op 27-01-2009 13:50:32 ]
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_65452313
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:04 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Praat er maar langs ja, dat is gewoon een concept tekening. En moet je een architect zijn om over een paint bestandje te oordelen dan? Is het zo moeilijk voor je om te snappen dat het ging om die TEKENINGEN dat het er niet uit zo zien? Natuurlijk weet nog niemand hoe het echte stadion er uit komt te zien, maar het concept op die tekening is gewoon bar lelijk.
[..]

En weer een non-argument van Dirkie !
En waarom zien die tekeningen er niet uit dan? Wat vind je lelijk? Je kan er nog helemaal niet over oordelen man

[ Bericht 8% gewijzigd door Gordon_Shumway op 27-01-2009 13:51:33 ]
pi_65452362
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:09 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

En waarom zien die tekeningen er niet uit dan? Wat vind je lelijk? Je kan er nog helemaal niet over oordelen man

Mag ik geen eens een eigen mening hebben over die tekeningen dan? Ik vind het gewoon er te modern uit zien op dat "paintje"

[ Bericht 7% gewijzigd door Gordon_Shumway op 27-01-2009 13:51:47 ]
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_65452409
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:11 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Mag ik geen eens een eigen mening hebben over die tekeningen dan? Ik vind het gewoon er te modern uit zien op dat "paintje"
Te modern !
Nee je moet er een oudeweds stadion neer zetten dat totaal niet rendabel is
pi_65452462
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Te modern !
Nee je moet er een oudeweds stadion neer zetten dat totaal niet rendabel is
Dirk wat wil je nou? Dat iedereen hier zegt: Wat een prachtig rond ding, ooooh van zo'n stadion heb ik al jaren gedroomd. Dat gaat niet gebeuren live with it.

Ik vind het gewoon niet mooi daar kunnen we nog uren over discussierenen maar die mening kan jij echt niet veranderen met je non-argumenten hoor.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_65452497
Maar Dirk, jij ziet het wel zitten dus, een stadion met een uitschuifbaar veld en een dak dat dicht kan?
pi_65452503
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:14 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Dirk wat wil je nou? Dat iedereen hier zegt: Wat een prachtig rond ding, ooooh van zo'n stadion heb ik al jaren gedroomd. Dat gaat niet gebeuren live with it.
Nee ik zeg alleen dat je dat nog helemaal niet kunt beoordelen. Wat jij blijkbaar dus wel doet!
pi_65452517
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:15 schreef Neleos het volgende:
Maar Dirk, jij ziet het wel zitten dus, een stadion met een uitschuifbaar veld en een dak dat dicht kan?
Nee, maar je ontkomt er niet aan in deze tijd.
pi_65452582
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Nee ik zeg alleen dat je dat nog helemaal niet kunt beoordelen. Wat jij blijkbaar dus wel doet!
Nogmaals, waarom kan ik niet oordelen over een concept tekening?

Ik zeg toch niet dat ik oordeel over de uiteindelijke bouw
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  dinsdag 27 januari 2009 @ 13:18:51 #48
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_65452613
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Nee ik zeg alleen dat je dat nog helemaal niet kunt beoordelen. Wat jij blijkbaar dus wel doet!
Gast. Lijkt me logisch dat mensen die plaatjes gaan beoordelen. Wat verwacht je dan?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 13:20:27 #49
168255 J.Herrer
Avatar voor de ekte
pi_65452677
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:50 schreef EnGCatjuh het volgende:
Waarom heeft het stadion van Feyenoord een handvat?
Dan kan God ze naar een hoger niveau tillen
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_65452717
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:18 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Gast. Lijkt me logisch dat mensen die plaatjes gaan beoordelen. Wat verwacht je dan?
Er is al 100x gemeld dat het niet de definitive tekeningen zin. Waarom beoordeel je die tekeningen dan? Er is gewoon een stadion getekend zodat ze de plannen van het stadionpark duidelijk konden maken.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 13:25:39 #51
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_65452820
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Er is al 100x gemeld dat het niet de definitive tekeningen zin. Waarom beoordeel je die tekeningen dan? Er is gewoon een stadion getekend zodat ze de plannen van het stadionpark duidelijk konden maken.
Dat was in dit topic nog niet echt gemeld hoor.
pi_65452844
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Er is al 100x gemeld dat het niet de definitive tekeningen zin. Waarom beoordeel je die tekeningen dan? Er is gewoon een stadion getekend zodat ze de plannen van het stadionpark duidelijk konden maken.
Waarom zou je ze niet beoordelen dan?

Man wat maak jij het moeilijk zeg, ik bash alleen maar "niet boeiende" tekeningen zoals jij zegt dus waarom maak je jezelf zo druk erover?

En je valt in de herhaling..
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_65452852
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:25 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Dat was in dit topic nog niet echt gemeld hoor.
Bij deze
pi_65452897
wat een gelul hier
pi_65453066
Wat een kuttopic .
  dinsdag 27 januari 2009 @ 13:46:42 #56
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_65453635
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:56 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Tja. Voor Feyenoord zelf lijkt het me niet echt goed. Zie al Italiaanse taferelen voor me, stadions die voor de helft of nog minder gevuld zijn tijdens wedstrijden. Verschrikkelijk is dat.
Welnee, in het meest dramatische jaar van Feyenoord ooit, zat de Kuip in geen 30 jaar zo bomvol. Kan je nagaan als Feyenoord weer kampioenskandidaat is.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
  dinsdag 27 januari 2009 @ 13:49:14 #57
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_65453747
Er is bij lange na nog geen architect aangesteld en veel domme fokkertjes discussieren nu over tekeningen die de nieuwe kuip zou moeten voorstellen.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 27 januari 2009 @ 13:50:38 #58
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65453798
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:03 schreef Adamo144 het volgende:
dit is ook al duizend keer gevraagd/gezegd maar, hoe gaat het verder met PSV? zo gaan ze wel een beetje achterlopen toch?....
dat is ook al 1.000 keer gevraagd
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_65453889
Even wat posts verwijderd/ aangepast. Houd het ontopic en vecht persoonlijke vetes ergens anders uit.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_65454460
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:46 schreef ES57 het volgende:

[..]

Welnee, in het meest dramatische jaar van Feyenoord ooit, zat de Kuip in geen 30 jaar zo bomvol. Kan je nagaan als Feyenoord weer kampioenskandidaat is.
dat zullen we zien als dat over 30 jaar zo ver is
pi_65454610
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:50 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat is ook al 1.000 keer gevraagd
nja, zijn er geen laatste updates ofzo

het blijft zo stil
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 27 januari 2009 @ 14:13:53 #62
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65454686
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 14:11 schreef Adamo144 het volgende:

[..]

nja, zijn er geen laatste updates ofzo

het blijft zo stil
nee er zijn geen updates. Zonder financiele steun kan PSV nu niks.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 27 januari 2009 @ 22:20:28 #63
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_65473049
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:58 schreef _Mike_ het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is gewoon een concept hoor
Een mening geven over het uiterlijk van de nieuwe Kuip is niet mogelijk. Er is nog niet eens een architect gekozen voor het echte ontwerp (!). Deze huidige 'conceptplaatjes' die je ziet komen van de stedebouwers/planologen van de Gemeente Rotterdam.
  woensdag 28 januari 2009 @ 10:20:02 #64
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_65483183
Dit is het ontwerp van de nieuwe kuip

pi_65483386
Ja, zo leeg zal ie inderdaad zijn als die klaar is.
pi_65483458
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:27 schreef MaxPower het volgende:
Ja, zo leeg zal ie inderdaad zijn als die klaar is.
Skelper momentjes
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 januari 2009 @ 10:33:56 #67
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  woensdag 28 januari 2009 @ 10:46:03 #68
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_65483990
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:27 schreef MaxPower het volgende:
Ja, zo leeg zal ie inderdaad zijn als die klaar is.
En dan nog meer mensen dan in heerenveen
pi_65487171
Als jet een concept van het stadion was kon je wél al oordelen over het uiterlijk.. echter zoals martijn_fijn zei zijn dit concepttekeningen van de stedebouwkundigen, wat dus inhoudt dat de indeling van het stedelijk gebied wel als concept is opgesteld, echter de uitvoering van de precieze bouw zelf niet.. oftewel het stadion op die plaatjes kun je niet beoordelen, de locatie en ombouw e.d. wél... laten we het dan ook maar ontopic houden over wat we wél weten en kappen met gezeik over een lelijk stadion dat we nog niet gezien hebben.
pi_65490066
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:46 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

En dan nog meer mensen dan in heerenveen
gast
pi_65491818
Krijgen ze nooit vol, 80.000 Mensen die naar drama voetbal komen kijken zeker?
pi_65491912
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:19 schreef DirkZz het volgende:
Krijgen ze nooit vol, 80.000 Mensen die naar drama voetbal komen kijken zeker?
Er komen er nu al wekelijks 45.000 naar drama voetbal kijken. Zelfs als we tegen Volendam of Willem 2 moeten. Stel je voor als we dadelijk ook nog eens goed gaan voetballen!
pi_65492393
Och jee, een tvp!
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_65492414
Ik vind het mooie plannen van Feyenoord trouwens.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_65492439
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:21 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Er komen er nu al wekelijks 45.000 naar drama voetbal kijken. Zelfs als we tegen Volendam of Willem 2 moeten. Stel je voor als we dadelijk ook nog eens goed gaan voetballen!
Ik ben der niet van overtuigd, uitverkocht zal het echt maar een paar x per jaar zijn.
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:33:31 #76
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_65492501
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:19 schreef DirkZz het volgende:
Krijgen ze nooit vol, 80.000 Mensen die naar drama voetbal komen kijken zeker?
In het rampjaar 2008 zat de Kuip in geen 30 jaar zo vol. Kan je nagaan als Feyenoord weer kampioenskandidaat is. Mario Been trainer, nieuwe spelers .... komt wel goed met het voetbal.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_65492556
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:33 schreef ES57 het volgende:

[..]

Mario Been trainer, nieuwe spelers .... komt wel goed met het voetbal.
Dan moet hij wel lang blijven.
  woensdag 28 januari 2009 @ 15:19:57 #78
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_65494324
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:19 schreef DirkZz het volgende:
Krijgen ze nooit vol, 80.000 Mensen die naar drama voetbal komen kijken zeker?
is pas over 10 jaar ofzo
pi_65494546
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:19 schreef DirkZz het volgende:
Krijgen ze nooit vol, 80.000 Mensen die naar drama voetbal komen kijken zeker?
Goed dat jij dat al weet hoor
pi_65495300
Nederland is dit jaar (zoals verwacht) nog dichter naar Frankrijk toe geslopen in toeschouwersaantallen. Italië loopt wel weer iets uit. Dit jaar gaan we de 20.000 gemiddeld dus nog niet halen. Wellicht volgend seizoen?

2008-2009
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
40.958 Duitsland (1. Bundesliga)
34.991 Engeland (Premiership)
28.149 Spanje
24.501 Italië
20.668 Frankrijk
19.679 Nederland
17.483 Engeland (Championship)
15.506 Schotland
15.423 Duitsland (2. Bundesliga)
13.334 Rusland
10.828 België 
10.673 Portugal


2007-2008
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
39.426 Duitsland (1. Bundesliga)
36.076 Engeland (Premiership)
29.124 Spanje
23.180 Italië
21.840 Frankrijk
18.732 Nederland
18.140 Duitsland (2. Bundesliga)
17.022 Engeland (Championship)
15.580 Schotland
13.543 Rusland
11.369 België
11.216 Portugal


Volgens www.european-football-statistics.co.uk. Waarin Turkije overigens niet is opgenomen.
pi_65497397
Een ander soort stadion. Een indoor stadion.

http://www.parool.nl/paro(...)st-in-Zuidoost.dhtml

Concerthal 'Ziggo Dome' verrijst in Zuidoost

Ziggo Dome heet de muziekhal die tussen de hoofdentree van de ArenA en Villa Arena zal worden gebouwd. Foto Peter Elenbaas
update
AMSTERDAM - Amsterdam is begin 2011 een concerthal rijker. De bouw van het zogeheten Ziggo Dome begint dit voorjaar tegenover de ingang van de Amsterdam ArenA. In de muziektempel, die plek biedt aan 15.600 bezoekers, moeten grote artiesten als Lenny Kravitz, Beyoncé, U2 en Guus Meeuwis het podium betreden. Dat maakten iniatiefnemer Black Box Real Estate BV en exploitant AMDE BV woensdag bekend.

De bouwkosten voor de enorme concerthal bedragen 60 miljoen euro. AMDE BV hoopt al gauw te kunnen groeien van zo'n 65 evenementen in het eerste jaar naar honderd na vijf jaar. De Ziggo Dome, vernoemd naar de gelijknamige landelijke aanbieder van media- en communicatiediensten, moet jaarlijks 700.000 tot 1 miljoen bezoekers trekken.

De Ziggo Dome is er in de eerste plaats voor versterkte muziek. ''We doen daarom geen concessies aan de akoestiek, de zichtlijnen en het comfort'', zei Erik Molenaar, commercieel directeur van Black Box Real Estate BV. De concerthal ziet er uit als een zwarte doos van 90 meter bij 90 meter en heeft een hoogte van 30 meter.

Enkele hoogstandjes: de zaal heeft een akoestisch plafond, meer dan 50.000 ledlampjes aan de buitenzijde van het pand en een ijzersterk dak waar in totaal 100 ton aan materiaal kan worden opgehangen. Benthem Crouwel Architecten heeft zich aan de bouw van de Ziggo Dome verbonden.

Live Nation, waar Mojo Concerts onderdeel van uitmaakt, heeft als eerste een contract getekend met de Ziggo Dome om er grote concerten te organiseren. Volgens Danny Damman, commercieel directeur van exploitant AMDE BV, gaan veel artiesten tegenwoordig terug naar kleinere concerthallen. ,,In Amerika heb je het dan over zalen voor twaalfduizend tot 18.000 toeschouwers. We hopen dat zij hun tournee afstemmen op een locatie als deze.''

Behalve concerten zou de muziektempel in de toekomst ook plek moeten bieden aan evenementen als Holiday on Ice, een indoor voetbaltoernooi of grootschalige congressen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 28 januari 2009 @ 16:54:08 #82
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65497686
werd al zeker 5 jaar over gepraat, een grote HMH. Prima voor concerten en indoor sportevenementen. Misschien is zo'n indoor toernooi zoals ze in Duitsland veel hebben in de winterstop leuk voor in Nederland
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:06:47 #83
168255 J.Herrer
Avatar voor de ekte
pi_65498160
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:44 schreef Red_85 het volgende:
Een ander soort stadion. Een indoor stadion.
Mooi, mogen ze die concerten voortaan daar houden en kunnen ze de Arena weer iets uitbreiden (grachten en hoeken)
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_65499731
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:54 schreef rubbereend het volgende:
werd al zeker 5 jaar over gepraat, een grote HMH. Prima voor concerten en indoor sportevenementen. Misschien is zo'n indoor toernooi zoals ze in Duitsland veel hebben in de winterstop leuk voor in Nederland
Mooi plekje voor het Amsterdam toernooi wat niet meer gehouden gaat worden omdat het seizoen vervroegd gaat beginnen
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:06 schreef J.Herrer het volgende:

[..]

Mooi, mogen ze die concerten voortaan daar houden en kunnen ze de Arena weer iets uitbreiden (grachten en hoeken)
Dat ligt aan die fucking markerink, dat stuk mongool houd alles tegen en ziet de arena nog steeds niet als DE thuishaven van Ajax. Dat lijkt mij dus nog onbegonnen werk. Het enige wat mogelijk is in zijn ogen is uitbreiden naar boven terwijl de rest van de wereld naar beneden wil. Hoezo 'een man is genoeg op de verkeerde plaats'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_65500372
Het is een stadiontopic in voetbal.. nou heb ik geen problemen met andere sportstadions, maar als het alleen voor muziek gebruikt gaat worden lijkt het me in dit forumdeel nogal offtopic?
pi_65500613
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 18:13 schreef NoMercy285 het volgende:
Het is een stadiontopic in voetbal.. nou heb ik geen problemen met andere sportstadions, maar als het alleen voor muziek gebruikt gaat worden lijkt het me in dit forumdeel nogal offtopic?
Een beetje, maar lees eens de eerste zin. En ik denk dat er best een beetje indoor sporten in gehouden gaan worden. Ze zetten de deur in ieder geval al open en in de grote concurrent 'Ahoy wordt ook gesport. Music Dome kan niet achter blijven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_65500662
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 18:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Een beetje, maar lees eens de eerste zin. En ik denk dat er best een beetje indoor sporten in gehouden gaan worden. Ze zetten de deur in ieder geval al open en in de grote concurrent 'Ahoy wordt ook gesport. Music Dome kan niet achter blijven.
We zitten hier in het subforum voetbal. Het lijkt me niet dat ze daar voetbal wedstrijden gaan houden.
pi_65500766
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 18:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

We zitten hier in het subforum voetbal. Het lijkt me niet dat ze daar voetbal wedstrijden gaan houden.
echt wel, lees de laatste alinea maar ...

waar moet je het anders neer zetten, het is toch iets van een stadion
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_65503875
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 18:13 schreef NoMercy285 het volgende:
Het is een stadiontopic in voetbal.. nou heb ik geen problemen met andere sportstadions, maar als het alleen voor muziek gebruikt gaat worden lijkt het me in dit forumdeel nogal offtopic?
Eens. Laten we het gewoon bij voetbalstadions houden.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_65538238
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 19:53 schreef RayMania het volgende:

[..]

Eens. Laten we het gewoon bij voetbalstadions houden.
Dus vanaf nu aan zwijgen over de arena.
pi_65599966
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:21 schreef DirkZz het volgende:

[..]

Dus vanaf nu aan zwijgen over de arena.
VOOR!!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 31 januari 2009 @ 17:54:11 #92
185631 Guncta
En un momento dado
pi_65600477
Arena, muziek, (dak boven je hoofd)


(2:24)
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 2 februari 2009 @ 15:06:08 #93
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65657449
quote:
Topsportstadion: nog zoeken naar 10 miljoen

NIJMEGEN - Het nieuwe 'Huis van de topsport en Innovatiepark De Goffert' gaat 83 miljoen euro kosten. Er wordt nog naar 10 miljoen euro gezocht om het geheel gefinancieerd te krijgen. Dat bedrag zal moeten komen uit subsidies van de provincie, het rijk en vanuit Brussel. Ook is deelname van een particuliere partij, zoals een ziektekostenverzekeraar, denkbaar.

Gemeenteraad en ondernemers zijn vrijdag in het Goffertstadion geïnformeerd over de laatste stand van zaken. Zij werden geconfronteerd met een plan dat duurder is dan wat enkele weken geleden werd voorgesteld. "Nu zijn allerlei kosten meegenomen die we toch al hebben, of we nu verbouwen of niet" , aldus wethouder Paul Depla, "maar wat staat, is dat we op zoek zijn naar die 10 miljoen."

Zo'n 66 miljoen van de totale kosten zijn afgedekt door de huuropbrengsten. Van de bijna 18 miljoen die resteert is 8 miljoen euro al beschikbaar.

Depla benadrukt dat in totaal 18 miljoen gemeenschapsgeld niet veel is voor een dergelijk project. "De clubs worden er beter van en de uitstraling van het geheel is enorm. Den Haag was deze week onder de indruk. En in vergelijking is het geen extreem bedrag. Sportpark Oosterhout, waar OSC straks gaat spelen, kost de gemeente 9,5 miljoen euro. Het nieuwe zwembad in Oost kost 8 miljoen en het nieuwe Doornroosje 20 miljoen. Het zijn ook allemaal mooie projecten, maar ze hebben toch niet de impact en uitstraling als het nieuwe huis van de topsport."

Op 4 maart praat de gemeenteraad voor het eerst over het nieuwe topsportcentrum.
de bouw moet in 2011 beginnen

[ Bericht 0% gewijzigd door rubbereend op 02-02-2009 19:09:12 ]
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 2 februari 2009 @ 16:12:42 #94
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_65660217
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:06 schreef rubbereend het volgende:

[..]

de bouw moet ik 2011 beginnen
Succes ermee.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 2 februari 2009 @ 19:09:29 #95
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65666274
quote:
Op maandag 2 februari 2009 16:12 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Succes ermee.
tegen die tijd volg ik de Graaf op
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 4 februari 2009 @ 23:27:50 #96
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_65751256
De toeschouwersaantallen:

Morgen moet nog PSV-ADO worden gespeeld maar gesteld kan worden dat de 21e wedstrijdronde in de Eredivisie gemiddeld ruim 26.000 toeschouwers per wedstrijd heeft getrokken.

Een record volgens mij.

Dit aantal is veel hoger dan het gemiddelde van de Serie A (24.000) en Ligue 1 (20.000) en bijna even groot als het gemiddelde van de Primera Division (28.000). De Eredivisie zit na 21 speelronden op een gemiddelde van net geen 20.000 toeschouwers per wedstrijd.

Vitesse - sc Heerenveen 17.500
Willem II - FC Volendam 12.500
Ajax - Heracles Almelo 46.300
FC Twente - NAC Breda 22.600
Feyenoord - Sparta R'dam 46.000
FC Utrecht - De Graafschap 19.500
AZ - Roda JC 16.200
FC Groningen - NEC 21.700

Donderdag,20.00 uur:

PSV- ADO Den Haag 33.000 (verwachting)

Dus de bouwwoede van de eredivisieclubs hoeft nog niet gestild te worden.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
  donderdag 5 februari 2009 @ 01:31:14 #97
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_65754278
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 23:27 schreef ES57 het volgende:
De toeschouwersaantallen:

Morgen moet nog PSV-ADO worden gespeeld maar gesteld kan worden dat de 21e wedstrijdronde in de Eredivisie gemiddeld ruim 26.000 toeschouwers per wedstrijd heeft getrokken.

Een record volgens mij.

Dit aantal is veel hoger dan het gemiddelde van de Serie A (24.000) en Ligue 1 (20.000) en bijna even groot als het gemiddelde van de Primera Division (28.000). De Eredivisie zit na 21 speelronden op een gemiddelde van net geen 20.000 toeschouwers per wedstrijd.

Vitesse - sc Heerenveen 17.500
Willem II - FC Volendam 12.500
Ajax - Heracles Almelo 46.300
FC Twente - NAC Breda 22.600
Feyenoord - Sparta R'dam 46.000
FC Utrecht - De Graafschap 19.500
AZ - Roda JC 16.200
FC Groningen - NEC 21.700

Donderdag,20.00 uur:

PSV- ADO Den Haag 33.000 (verwachting)

Dus de bouwwoede van de eredivisieclubs hoeft nog niet gestild te worden.
Ja maar dan moet er wel toevallig in de grootste stadions gespeeld worden in dezelfde speelronde.
pi_65755631
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 01:31 schreef wolferl het volgende:

[..]

Ja maar dan moet er wel toevallig in de grootste stadions gespeeld worden in dezelfde speelronde.
Als H'veen thuis had gespeeld ipv Vitesse lag het gemiddelde nog hoger
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  donderdag 5 februari 2009 @ 05:19:13 #99
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_65755861
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 01:31 schreef wolferl het volgende:

[..]

Ja maar dan moet er wel toevallig in de grootste stadions gespeeld worden in dezelfde speelronde.
Tuurlijk maar desondanks is het heel mooi.

Je zal maar een Armeniër zijn of een Est.
http://www.european-football-statistics.co.uk/attn.htm
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
  donderdag 5 februari 2009 @ 05:20:53 #100
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_65755863
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 03:54 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Als H'veen thuis had gespeeld ipv Vitesse lag het gemiddelde nog hoger
Yep ...
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
  donderdag 5 februari 2009 @ 07:04:46 #101
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_65756118
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat doet dat handvat aan het dak?


Volgens mij hebben ze dat van het nieuwe Wembley (waar mijn broer aan mee heeft gebouwd ) afgekeken en heeft dat te maken met het dak oid
  donderdag 5 februari 2009 @ 07:10:53 #102
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_65756138
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 23:27 schreef ES57 het volgende:
De toeschouwersaantallen:

Morgen moet nog PSV-ADO worden gespeeld maar gesteld kan worden dat de 21e wedstrijdronde in de Eredivisie gemiddeld ruim 26.000 toeschouwers per wedstrijd heeft getrokken.

Een record volgens mij.

Dit aantal is veel hoger dan het gemiddelde van de Serie A (24.000) en Ligue 1 (20.000) en bijna even groot als het gemiddelde van de Primera Division (28.000). De Eredivisie zit na 21 speelronden op een gemiddelde van net geen 20.000 toeschouwers per wedstrijd.

Vitesse - sc Heerenveen 17.500
Willem II - FC Volendam 12.500
Ajax - Heracles Almelo 46.300
FC Twente - NAC Breda 22.600
Feyenoord - Sparta R'dam 46.000
FC Utrecht - De Graafschap 19.500
AZ - Roda JC 16.200
FC Groningen - NEC 21.700

Donderdag,20.00 uur:

PSV- ADO Den Haag 33.000 (verwachting)

Dus de bouwwoede van de eredivisieclubs hoeft nog niet gestild te worden.
haha die toeschouwers aantallen van ajax
pi_65756464
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 07:10 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

haha die toeschouwers aantallen van ajax
haha jorien die commentaar heeft m.b.t. toeschouwers
  donderdag 5 februari 2009 @ 08:18:25 #104
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_65756614
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 08:01 schreef Ruud het volgende:

[..]

haha jorien die commentaar heeft m.b.t. toeschouwers
pi_65764140
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 07:10 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

haha die toeschouwers aantallen van ajax
Haha het seizoen tot nu toe van feyenoord.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:31:10 #106
168255 J.Herrer
Avatar voor de ekte
pi_65764558
Feyenoorders die altijd naar Ajax kijken, of zelfs hopen dat AZ kampioen wordt.. maar naar hun eigen club kijken, ho maar
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_65764625
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:31 schreef J.Herrer het volgende:
Feyenoorders die altijd naar Ajax kijken, of zelfs hopen dat AZ kampioen wordt.. maar naar hun eigen club kijken, ho maar
Ik vind dat altijd wel een mooi compliment voor Ajax. Het is het bewijs dat Ajax interessanter is dan hun eigen club. Dat is trouwens bij meerdere clubs zo.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:55:15 #108
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_65765361
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:31 schreef J.Herrer het volgende:
Feyenoorders die altijd naar Ajax kijken, of zelfs hopen dat AZ kampioen wordt.. maar naar hun eigen club kijken, ho maar
Wat zuig je nu weer uit je duim?

Mensen die andere mensen aanvallen op basis van zelf verzonnen verhaaltjes.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:56:13 #109
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_65765409
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Haha het seizoen tot nu toe van feyenoord.
Hondstrouwe fans .... elke week uitverkocht.
Kan je nagaan hoe groot het stadion moet zijn als Feyenoord titelkandidaat is.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_65765426
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd wel een mooi compliment voor Ajax. Het is het bewijs dat Ajax interessanter is dan hun eigen club. Dat is trouwens bij meerdere clubs zo.
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Haha het seizoen tot nu toe van feyenoord.
pi_65906731
quote:
Nieuw stadion VVV kost 60 tot 75 miljoen euro

Het nieuwe stadion van VVV-Venlo in Blerick gaat tussen de 60 en 75 miljoen euro kosten. Voorzitter Hai Berden van VVV heeft dat aan Omroep Venlo laten weten. Het gaat om een stadion met een capaciteit van twintigduizend toeschouwers. Berden zegt er nog altijd vanuit te gaan dat het multifunctionele complex is 2011 klaar is. Burgemeester Hubert Bruls verklaarde in september nog dat hij die datum niet haalbaar acht. Berden wil echter zo snel mogelijk naar Blerick verhuizen, zodat de begroting kan groeien naar een eredivisiewaardig niveau.

Momenteel wordt er met de gemeente gekeken naar de invulling van de precieze locatie van het nieuw te bouwen stadion. De huidige accommodatie, Stadion De Koel, is nog één van de weinige authentieke thuishavens in het Nederlandse voetbal. Het complex, gebouwd in 1972, biedt plaats aan zo'n zesduizend toeschouwers.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 10 februari 2009 @ 12:21:52 #112
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65908983
en wie zal dat betalen?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:25:06 #113
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65909070
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:21 schreef rubbereend het volgende:
en wie zal dat betalen?
Provincie. Doen ze toch ook in Zuid-Limburg?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:32:45 #114
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_65909264
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:31 schreef J.Herrer het volgende:
Feyenoorders die altijd naar Ajax kijken, of zelfs hopen dat AZ kampioen wordt.. maar naar hun eigen club kijken, ho maar
Èn dan zelf geen avatar van je club nemen
pi_65909747
Wat moet VVV met 20k toeschouwers?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:55:17 #116
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_65909825
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat moet VVV met 20k toeschouwers?
Wat moeten Guus Meeuwis en Coldplay met 6.000 toeschouwers?
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_65934614
quote:
Heracles Almelo wil nieuw stadion

Heracles Almelo wil een nieuw stadion gaan bouwen. De verbouwplannen van het huidige Polman Stadion zijn van de baan.

Het stadion zou op de huidige plek worden uitgebreid van 8500 naar 15.000 zitplaatsen. De verbouwing blijkt echter zo'n 29 miljoen euro te gaan kosten. Het bouwen van een nieuw stadion is goedkoper. Met een groter stadion kan Heracles meer inkomsten genereren. Dat is noodzakelijk om structureel in de eredivisie te kunnen blijven spelen. Het huidige stadion is vrijwel altijd uitverkocht. Het is nog onduidelijk waar het nieuwe stadion moet komen.
Flinke vertraging dus. Hopelijk geen grachten, etc. in het nieuwe stadion.
pi_65938121
Bij Heerenveen speelt een beetje hetzelfde. Men wil de hoofdtribune (West) uitbreiden, alleen de uitbreiding is zo ingewikkeld dat het meer kost dan een nieuw stadion van 36.000 plaatsen.
  woensdag 11 februari 2009 @ 10:27:00 #119
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_65941038
Jezus, 60-70 miljoen voor het stadion van VVV
Heracles moet nog wel effe wachten ben ik bang, dat wordt wel 2012 of 13
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  woensdag 11 februari 2009 @ 11:15:41 #120
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65942662
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 10:27 schreef Damzkieee het volgende:
Jezus, 60-70 miljoen voor het stadion van VVV
Heracles moet nog wel effe wachten ben ik bang, dat wordt wel 2012 of 13
Dat zat er wel dik in. Erg jammer inderdaad, al blijft het Polman natuurlijk: Het is altijd maar de vraag hoe een nieuw stadion gaat worden.
pi_65943798
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 11:06 schreef Sieps het volgende:

[..]
Dat vind ik wel heel veel geld voor een stadion met 20k capaciteit...
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_65951893
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 11:50 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Dat vind ik wel heel veel geld voor een stadion met 20k capaciteit...
wordt natuurlijk zo n multifunctionele evenementenhal met super rendabele ski-ijsbaan-kart combinatie erbij
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 11 februari 2009 @ 16:24:07 #123
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65953288
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 11:50 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Dat vind ik wel heel veel geld voor een stadion met 20k capaciteit...
dat zou niet zo erg zijn als je nou veel uitzicht hebt op reeksen concerten en dergelijke om de boel te exploiteren. Maar volgens mij is die er niet. Met het Gelredome, de verbouwde Ahoy en het Ziggo Dome is die markt voor middelgrote concertruimtes al vrij vol lijkt me.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_65953383
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:55 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wat zuig je nu weer uit je duim?

Mensen die andere mensen aanvallen op basis van zelf verzonnen verhaaltjes.
Hij had het over Jorien, die is nu Pro AZ, hij hoopt zelfs dat AZ wint van Feyenoord
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_65954215
w..t...f... hoe kan het in hemelsnaam ZO duur zijn. Oke, wil je een beetje kwaliteitsstadion hebben, gaat dat je veel centjes kosten maar 70 miljoen!!!!!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 11 februari 2009 @ 19:07:30 #126
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65958775
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:47 schreef Adamo144 het volgende:
w..t...f... hoe kan het in hemelsnaam ZO duur zijn. Oke, wil je een beetje kwaliteitsstadion hebben, gaat dat je veel centjes kosten maar 70 miljoen!!!!!
inbouw in bestaande bebouwing, schuifdak etc. etc.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_65978226
quote:
"We gaan ons stadion zelf vernieuwen"
donderdag 12 februari 2009
ImageDe kogel is door de kerk: Anderlecht gaat het Constant Vanden Stockstadion uitbreiden tot een moderne voetbaltempel met 30.000 comfortabele zitplaatsen. Dat heeft voorzitter Roger Vanden Stock laten bevestigd.

"We zijn alles in gang aan het zetten om hier ons stadion te vernieuwen", sprak Vanden Stock. "We spreken over een stadion van 30.000 zitplaatsen."

Vanden Stock wil voor maximaal comfort gaan. "Je zal zeggen: het wordt een elitair stadion, maar alle nieuwe stadions zijn elitair", aldus de preses. "Wij hebben niet alleen een achterstand opgelopen qua kwantiteit, maar ook qua kwaliteit."

"Een eerste fase moet er komen in de zomer van 2011, een tweede in de zomer van 2013. Dat is al definitief. Het verschil met nu zal zijn dat we onze maximumcapaciteit van 30.000 toeschouwers ook kunnen behouden in de Champions League", zei Vanden Stock.

"Het zal een stadion zijn dat beantwoordt aan alle normen van de UEFA. Dat het een capaciteit heeft van slechts 30.000 toeschouwers? Maar een goed uitgerust stadion van 30.000 mensen kzan zelfs meer geld opbrengen dan één van 60.000", aldus de voorzitter.
van belgiumsoccer.be
  donderdag 12 februari 2009 @ 10:56:15 #128
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_65978347
Ben benieuwd hoe ze dat willen gaan doen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 12 februari 2009 @ 11:38:23 #129
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65979801
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 10:56 schreef jorienvdherik het volgende:
Ben benieuwd hoe ze dat willen gaan doen
ruimte zat in ieder geval rond het stadion, alleen in één hoek zit de weg in de weg
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_65979938
Nounou naar 30.000, schiet allemaal lekker op zo.

Hoop in ieder geval dat de staanplaatsen wel blijven. Zou triest zijn als die verloren gaan...
AFC Ajax
pi_65984606
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:47 schreef Adamo144 het volgende:
w..t...f... hoe kan het in hemelsnaam ZO duur zijn. Oke, wil je een beetje kwaliteitsstadion hebben, gaat dat je veel centjes kosten maar 70 miljoen!!!!!
Het stadion met 20.000 zitplaatsen dat NEC wil gaan bouwen, kost ook zo'n 83 miljoen. Maar dat wordt ook weer zo'n multifunctioneel sportcomplex, met zalen voor de basketbal-, volleybal, judo- en turnclub.
I don't really come from outer space || Last.fm
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 12 februari 2009 @ 13:50:50 #132
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65984726
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 13:47 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:

[..]

Het stadion met 20.000 zitplaatsen dat NEC wil gaan bouwen, kost ook zo'n 83 miljoen. Maar dat wordt ook weer zo'n multifunctioneel sportcomplex, met zalen voor de basketbal-, volleybal, judo- en turnclub.
en dan moet het ook nog in het park worden ingepast, dat kost een heleboel geld. Maargoed dat is op 10 miljoen na rond
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 13 februari 2009 @ 11:01:05 #133
186611 Haags
pi_66013901
Kwam dit net tegen op Nu.nl

Mogelijk dakkapellen op Arena

AMSTERDAM - De Amsterdam Arena staat aan de vooravond van een grote verbouwing. Met de keuze uit twee opties, die zijn voorgelegd aan de gemeenteraad, probeert Amsterdam klaar te zijn voor een mogelijk WK in 2018. Dit meldt Spits vrijdag.


Een van de twee opties is een derde ring op het stadion. Om het WK in 2018 te kunnen organiseren, zijn aanvankelijk drie stadions met een capaciteit van 70.000 plaatsen nodig. Hoe sterk deze eis is, lijkt onzeker. Met een derde ring behaalt de Arena dat aantal in ieder geval, waar het nu nog ligt op 52.000.

De andere, goedkopere optie is het bebouwen van de grote gracht rondom het veld in het stadion. Deze gracht is officieel bedoeld om supporters van het veld te houden. Ook doet het verhaal de ronde dat de gracht feitelijk is aangelegd voor vrachtwagens, die nodig zijn bij de concerten en evenementen die regelmatig in het multifunctionele stadion plaatsvinden.

Dakkapellen
Naast het bebouwen van de gracht behelst optie twee ook de plaatsing van twee grote dakkapellen onder de dakrand van de Arena, achter de twee doelen. Om deze uitbouw te kunnen realiseren, moet de dakconstructie volledig op de schop. Met de tweede optie groeit de thuishaven van Ajax naar 66.000 plaatsen.

De KNVB zal een verbouwing van de Arena met gejuich ontvangen. De thuiswedstrijden zijn volgens de bond steeds stijf uitverkocht. In Zeist wenst men al langer een stadion in Nederland met minimaal 60.000 zitplaatsen.
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 13 februari 2009 @ 11:51:27 #134
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_66015599
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kwam dit net tegen op Nu.nl

Mogelijk dakkapellen op Arena
Ben benieuwd welke optie het wordt.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_66015685
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kwam dit net tegen op Nu.nl

Mogelijk dakkapellen op Arena

AMSTERDAM - De Amsterdam Arena staat aan de vooravond van een grote verbouwing. Met de keuze uit twee opties, die zijn voorgelegd aan de gemeenteraad, probeert Amsterdam klaar te zijn voor een mogelijk WK in 2018. Dit meldt Spits vrijdag.


Een van de twee opties is een derde ring op het stadion. Om het WK in 2018 te kunnen organiseren, zijn aanvankelijk drie stadions met een capaciteit van 70.000 plaatsen nodig. Hoe sterk deze eis is, lijkt onzeker. Met een derde ring behaalt de Arena dat aantal in ieder geval, waar het nu nog ligt op 52.000.

De andere, goedkopere optie is het bebouwen van de grote gracht rondom het veld in het stadion. Deze gracht is officieel bedoeld om supporters van het veld te houden. Ook doet het verhaal de ronde dat de gracht feitelijk is aangelegd voor vrachtwagens, die nodig zijn bij de concerten en evenementen die regelmatig in het multifunctionele stadion plaatsvinden.

Dakkapellen
Naast het bebouwen van de gracht behelst optie twee ook de plaatsing van twee grote dakkapellen onder de dakrand van de Arena, achter de twee doelen. Om deze uitbouw te kunnen realiseren, moet de dakconstructie volledig op de schop. Met de tweede optie groeit de thuishaven van Ajax naar 66.000 plaatsen.

De KNVB zal een verbouwing van de Arena met gejuich ontvangen. De thuiswedstrijden zijn volgens de bond steeds stijf uitverkocht. In Zeist wenst men al langer een stadion in Nederland met minimaal 60.000 zitplaatsen.
Daarmee bedoelen ze de wedstrijden van het Nederlands elftal mag ik hopen?
pi_66015748
Als ze slim zijn dan halen ze dat hele dak van het stadion af en plaatsen ze er een extra ring op. Dan kunnen ze een compleet nieuw dak ontwerpen die de problemen van het gras oplost.
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 13 februari 2009 @ 11:55:55 #137
186611 Haags
pi_66015767
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:53 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Daarmee bedoelen ze de wedstrijden van het Nederlands elftal mag ik hopen?
Denk het wel. De kans dat we werkelijk het wk 2018 krijgen is natuurlijk 0 na de recente uitspraken van sepp blatter.
Zonder wrijving geen glans
pi_66015961
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:55 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Denk het wel. De kans dat we werkelijk het wk 2018 krijgen is natuurlijk 0 na de recente uitspraken van sepp blatter.
Onzin, Nederland maakt wel degelijk een kans, landen die het WK alleen zouden kunnen organiseren, zoals Spanje, mogen het wat betreft Blatter niet samen organiseren.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 12:10:07 #139
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_66016249
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:01 schreef Luni het volgende:

[..]

Onzin, Nederland maakt wel degelijk een kans, landen die het WK alleen zouden kunnen organiseren, zoals Spanje, mogen het wat betreft Blatter niet samen organiseren.
Juist.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_66016398
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Als ze slim zijn dan halen ze dat hele dak van het stadion af en plaatsen ze er een extra ring op. Dan kunnen ze een compleet nieuw dak ontwerpen die de problemen van het gras oplost.
Dan kan je net zo goed een nieuw stadion bouwen. Een extra ring op de Arena gaat volgens mij achterlijk duur worden.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_66016509
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:15 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Dan kan je net zo goed een nieuw stadion bouwen. Een extra ring op de Arena gaat volgens mij achterlijk duur worden.
Het bouwen van een compleet nieuw stadion is misschien wel goedkoper, maar dan moet ook de hele infrastructeur weer aangepast worden. En dan ben je veel meer geld kwijt.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 12:31:53 #142
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_66016914
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Het bouwen van een compleet nieuw stadion is misschien wel goedkoper, maar dan moet ook de hele infrastructeur weer aangepast worden. En dan ben je veel meer geld kwijt.
Yep ... denk aan: af- en aanvoerwegen; treinverbindingen/ stations; metroverbindingen, onteigening van de grond; etc.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_66017338
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Het bouwen van een compleet nieuw stadion is misschien wel goedkoper, maar dan moet ook de hele infrastructeur weer aangepast worden. En dan ben je veel meer geld kwijt.
Valt wel mee denk ik. De omgeving rond de Arena is aardig volgebouwd, daar ga je gigantische problemen qua funderingen krijgen door het gebrek aan ruimte.

[ Bericht 0% gewijzigd door zjroentje op 13-02-2009 13:02:41 ]
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_66017525
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:44 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Valt wel mee denk ik. De omgevening rond de Arena is aardig volgebouwd, daar ga je gigantische problemen qua funderingen krijgen door het gebrek aan ruimte.
Als je denkt dat de kosten van een verandering van de infrastructuur meevalt dan snij je jezelf behoorlijk in de vingers. Die kosten moet je echt niet onderschatten. En daarnaast is de hele omgeving rond de ArenA afgestemd op de ArenA.
Waarom trouwens niet een combinatie van een kleine ring erop en de gracht dichtbouwen? Een win win situatie als je het mij vraagt. De gracht is verdwenen en ze kunnen een ander dak ontwerpen.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 12:58:33 #145
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_66017756
Er was een tijd geleden ook sprake van een uitbreiding van het PSV stadion. Weten jullie daar iets van? Blijkbaar moet het naar 42k uitgebreid worden om er WK wedstrijden te mogen spelen.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 13:12:06 #146
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_66018154
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:58 schreef leolinedance het volgende:
Er was een tijd geleden ook sprake van een uitbreiding van het PSV stadion. Weten jullie daar iets van? Blijkbaar moet het naar 42k uitgebreid worden om er WK wedstrijden te mogen spelen.
Nog steeds in studie:
quote:
Ook studie nieuw PSV-stadion
woensdag 20 augustus 2008

EINDHOVEN - Omdat uitbreiding van het Philips Stadion in Eindhoven qua constructie mogelijk is, wordt die mogelijkheid verder onderzocht.

Maar dat betekent niet dan een verhuizing naar een plek elders in de stad van de baan is. Ook van dat scenario worden alle voors en tegens afgewogen. Commercieel directeur Marcel van den Bunder verwacht dat de definitieve keuze over ongeveer een jaar gemaakt wordt. Uitbreiding (met 10.000 plekken) of verhuizing van het stadion heeft een enorme impact op de stad, zegt Van den Bunder. "Dus je wilt ook écht alle toekomstige ontwikkelingen in de hele stad meenemen in je afweging. Bovendien is het een belangrijk besluitvormingsproces waar je alle partijen over wilt horen." Intern is er wel een voorkeur voor een van de twee opties. Maar Van den Bunder wil niet zeggen welke. Voordat PSV verder ging met het onderzoeken van beide opties, moest duidelijk zijn of het huidige stadion wel kan worden uitgebreid. "En dat blijkt het geval", aldus Van den Bunder.

Het Philips Stadion in Eindhoven heeft een zodanige constructie dat aan alle zijden de tribunes kunnen worden verhoogd, zegt commercieel directeur Marcel van den Bunder van PSV. „Maar als we het stadion uitbreiden, doen we dat aan drie zijden. De zuidtribune verandert niet.” PSV brengt nu de economische en financiële gevolgen van een verbouwing in kaart. „En we gaan kijken hoe het eruit komt te zien.” Ook worden al een paar architecten en constructeurs gepolst, maar er is nog geen keuze gemaakt.

De gevolgen van uitbreiding op de huidige plek voor het parkeren moeten ook nog verder onderzocht worden. Van den Bunder wijst erop dat het nu ook al beleid is om het aantrekkelijk te maken voor supporters om met het openbaar vervoer te komen. Dat beleid zou nog uitgebreid kunnen worden. Nu al zijn er NS-kortingskaarten voor seizoenkaarthouders, en op twee buslijnen worden supporters gratis vervoerd op wedstrijddagen.

Zowel bij uitbreiding als bij nieuwbouw komen er hoogtens 45.000 toeschouwersplaatsen. „Dat is een maat die PSV past. We gaan echt geen stadion bouwen met 70.000 plekken omdat er misschien een WK in Nederland komt.”
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_66022220
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kwam dit net tegen op Nu.nl

Mogelijk dakkapellen op Arena

AMSTERDAM - De Amsterdam Arena staat aan de vooravond van een grote verbouwing. Met de keuze uit twee opties, die zijn voorgelegd aan de gemeenteraad, probeert Amsterdam klaar te zijn voor een mogelijk WK in 2018. Dit meldt Spits vrijdag.


Een van de twee opties is een derde ring op het stadion. Om het WK in 2018 te kunnen organiseren, zijn aanvankelijk drie stadions met een capaciteit van 70.000 plaatsen nodig. Hoe sterk deze eis is, lijkt onzeker. Met een derde ring behaalt de Arena dat aantal in ieder geval, waar het nu nog ligt op 52.000.

De andere, goedkopere optie is het bebouwen van de grote gracht rondom het veld in het stadion. Deze gracht is officieel bedoeld om supporters van het veld te houden. Ook doet het verhaal de ronde dat de gracht feitelijk is aangelegd voor vrachtwagens, die nodig zijn bij de concerten en evenementen die regelmatig in het multifunctionele stadion plaatsvinden.

Dakkapellen
Naast het bebouwen van de gracht behelst optie twee ook de plaatsing van twee grote dakkapellen onder de dakrand van de Arena, achter de twee doelen. Om deze uitbouw te kunnen realiseren, moet de dakconstructie volledig op de schop. Met de tweede optie groeit de thuishaven van Ajax naar 66.000 plaatsen.

De KNVB zal een verbouwing van de Arena met gejuich ontvangen. De thuiswedstrijden zijn volgens de bond steeds stijf uitverkocht. In Zeist wenst men al langer een stadion in Nederland met minimaal 60.000 zitplaatsen.
Ik denk dat optie 2 de beste optie is voor de ArenA, want want moet ajax nou met 70.000 plaatsen? (hoewel je dat ook van 66.000 plaatsen kan zeggen ).

En PSV moet gewoon een nieuw stadion van 50.000 bouwen. Aan het huidige stadion is niks meer te verbouwen. De ruimte is er niet voor en het gaat er waarschijnlijk ook ontzettend lelijk uit zien.
pi_66028606
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:02 schreef Counterattack het volgende:

[..]

Ik denk dat optie 2 de beste optie is voor de ArenA, want want moet ajax nou met 70.000 plaatsen? (hoewel je dat ook van 66.000 plaatsen kan zeggen ).

En PSV moet gewoon een nieuw stadion van 50.000 bouwen. Aan het huidige stadion is niks meer te verbouwen. De ruimte is er niet voor en het gaat er waarschijnlijk ook ontzettend lelijk uit zien.
Ik zeg ook die van 66.000 vooral omdat de tribunes dan dichter bij het veld staan. En je kijkt dan ook niet meer tegen die betonnen muur aan. en 66.000 of 70.000 maakt in principe ook niet heel veel uit.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 23:36:20 #149
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_66042157


Bron: De Telegraaf.
pi_66043149
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Als ze slim zijn dan halen ze dat hele dak van het stadion af en plaatsen ze er een extra ring op. Dan kunnen ze een compleet nieuw dak ontwerpen die de problemen van het gras oplost.
het probleem van het gras is dat er te weinig licht en zuurstof (wind) bij komt. Dit probleem wordt alleen maar groter als men nog hoger de lucht in gaat. Maar als je ziet hoe de huidige structuur van het stadion in elkaar zit, lijkt het me sterk dat een derde ring tot de mogelijkheden behoort. Dan kun je beter een nieuw stadion neerzetten...
  zaterdag 14 februari 2009 @ 00:02:14 #151
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_66043191
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 23:36 schreef wolferl het volgende:
[ afbeelding ]

Bron: De Telegraaf.
Als het zoiets wordt krijgt de Arena wel een hele steile tribune.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 14 februari 2009 @ 10:46:52 #152
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_66048865
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 23:36 schreef wolferl het volgende:
[ afbeelding ]

Bron: De Telegraaf.
Daar kan ik geen touw aan vast knopen. Of gaat het dak eraf? Letterlijk?
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 14 februari 2009 @ 12:42:17 #153
186611 Haags
pi_66050982
Het heeft wel iets die afbeelding.
Zonder wrijving geen glans
pi_66051894
als ze de grachten dan ook idd dichtbouwen kan het wel eens een indrukwekkend stadion worden.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 13:24:13 #155
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_66052098
Het dichtbouwen van die afzichtelijke tankgracht lijkt me een bijzonder goed plan.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_66057470
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 23:36 schreef wolferl het volgende:
[ afbeelding ]

Bron: De Telegraaf.
Als ik het zo bekijk dan lijkt het net of dat het dak altijd open moet zijn anders kunnen de toeschouwers op die 3de tribune niets zien.
pi_66057833
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 16:46 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Als ik het zo bekijk dan lijkt het net of dat het dak altijd open moet zijn anders kunnen de toeschouwers op die 3de tribune niets zien.
En dan niet discostoeltjes, maar gewoon rood met wit

Arena!


Enschede, onze stad! ons domein!
pi_66075618
die kleur zullen ze wel mooi vinden in Amsterdam
  zondag 15 februari 2009 @ 08:40:12 #159
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_66075876
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 17:00 schreef Lamzak_ het volgende:

[..]

En dan niet discostoeltjes, maar gewoon rood met wit

Arena!


Jullie zijn ook nog maar net rood en wit
Vroeger ook een grote smartiedoos, het Arke stadion
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  zondag 15 februari 2009 @ 12:06:17 #160
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_66078269
quote:
Op zondag 15 februari 2009 08:40 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Jullie zijn ook nog maar net rood en wit
Vroeger ook een grote smartiedoos, het Arke stadion
heb opeens trek in smarties
*pakt doosje*
  zondag 15 februari 2009 @ 15:58:05 #161
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_66086624
Dit weekend gemiddeld 21.000 toeschouwers per wedstrijd in de Eredivisie.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 15 februari 2009 @ 18:04:13 #162
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66090773
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 23:36 schreef wolferl het volgende:
[ afbeelding ]

Bron: De Telegraaf.
het was al een lelijk stadion en dat wordt er zo niet echt beter op
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_66091164
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:58 schreef ES57 het volgende:
Dit weekend gemiddeld 21.000 toeschouwers per wedstrijd in de Eredivisie.
Terwijl Utrecht uit, AZ uit, Feyenoord uit, Herenveen uit. kon het makkelijk 25.000 zijn
pi_66096032
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:17 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Terwijl Utrecht uit, AZ uit, Feyenoord uit, Herenveen uit. kon het makkelijk 25.000 zijn
Alleen Feyenoord en Heerenveen zorgen voor een hoger gemiddelde. Utrecht en AZ krijgen echt niet meer dan 21.000 bezoekers.
Of je nu wint of verliest, Grunn fan ben je niet voor even maar voor heel je leven..
  maandag 16 februari 2009 @ 11:51:37 #165
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_66597645
Het nieuwe stadion van Kayserispor, het Kadir Has-stadion, is af. Op 8 maart zal het geopend worden met de wedstrijd Kayserispor - Fenerbahçe.







pi_66597670
Lelijk ding
  zondag 1 maart 2009 @ 22:11:04 #168
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_66597762
lol @ stopcontact.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_66597978
Men is ook druk bezig met de bouw van het nieuwe stadion van Galatasaray, de Türk Telekom Arena.





Maar ook Beşiktaş krijgt een nieuw stadion:



  zondag 1 maart 2009 @ 22:17:56 #170
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_66598074
Wat is de capaciteit van dat stadion van Kayserispor?
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_66598271
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:17 schreef Plato1980 het volgende:
Wat is de capaciteit van dat stadion van Kayserispor?
35.000
  zondag 1 maart 2009 @ 22:29:29 #172
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_66598622
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:16 schreef TheMagnificent het volgende:
Men is ook druk bezig met de bouw van het nieuwe stadion van Galatasaray, de Türk Telekom Arena.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar ook Beşiktaş krijgt een nieuw stadion:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


die gaan dus ook de UFO in
sheesh O_o
  User die overal opduikt 2022 maandag 2 maart 2009 @ 06:45:00 #173
186611 Haags
pi_66605495
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:08 schreef TheMagnificent het volgende:
Het nieuwe stadion van Kayserispor, het Kadir Has-stadion, is af. Op 8 maart zal het geopend worden met de wedstrijd Kayserispor - Fenerbahçe.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Walgelijk..!
Zonder wrijving geen glans
  maandag 2 maart 2009 @ 07:42:23 #174
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_66605682
Mooie nieuwe turkse stadions
pi_66607665
Lijkt wel op het Gelredome, die van Kayserispor.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  maandag 2 maart 2009 @ 09:50:39 #176
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_66607761
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:16 schreef TheMagnificent het volgende:
Men is ook druk bezig met de bouw van het nieuwe stadion van Galatasaray, de Türk Telekom Arena.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
heeft veel weg van de Amsterdam arena
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_66607926
quote:
Op maandag 2 maart 2009 09:50 schreef gitaarsnaar het volgende:

[..]

heeft veel weg van de Amsterdam arena
Ja Nederland was de eerste met zulke stadions, de rest halen alle gebreken eruit.

Als bij de ArenA de grachten dicht zouden zitten en gewoon rood witte stoelen, ben je al een heel eind verder, maar dat is hier al vaak zat verteld.

Toch heb ik liever het stadion van Arsenal of Benfica, dat zijn echt geweldige stadions om te zien.
Ajax, That '70s Show, Arsenal
  maandag 2 maart 2009 @ 09:58:14 #178
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_66607974
quote:
Op maandag 2 maart 2009 09:56 schreef PiraatPiet het volgende:

[..]

Ja Nederland was de eerste met zulke stadions, de rest halen alle gebreken eruit.

Als bij de ArenA de grachten dicht zouden zitten en gewoon rood witte stoelen, ben je al een heel eind verder, maar dat is hier al vaak zat verteld.

Toch heb ik liever het stadion van Arsenal of Benfica, dat zijn echt geweldige stadions om te zien.
En Wembley steekt daar weer boven uit
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 2 maart 2009 @ 12:35:28 #179
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66612906
quote:
Op maandag 2 maart 2009 09:46 schreef EnGCatjuh het volgende:
Lijkt wel op het Gelredome, die van Kayserispor.
vooral qua kleuren dan
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_66620189
-edit-

laat maar, heb een ander stadion in mn hoofd.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_66620260
Wanneer gaat Feyenoord met de tekeningen komen?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 2 maart 2009 @ 16:06:36 #182
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66620432
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wanneer gaat Feyenoord met de tekeningen komen?
ik denk niet dat Feyenoord met tekeningen gaat komen maar ik de gemeente zal over een paar jaar wel met de tekeningen komen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_66620467
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:06 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ik denk niet dat Feyenoord met tekeningen gaat komen maar ik de gemeente zal over een paar jaar wel met de tekeningen komen
Paar jaar? Over 6 jaar moet het klaar zijn
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 2 maart 2009 @ 16:16:34 #184
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66620837
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Paar jaar? Over 6 jaar moet het klaar zijn
volgens mij hoeft het pas in 2016 af te zijn

ik verwacht iig niks concreets dit jaar. De plannen zijn net klaar. Dus er zou nu pas begonnen kunnen worden met het stadion ontwerp. Daar gaat vele maanden overheen, bovendien zal het wel een ontwerpwedstrijd worden.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 3 maart 2009 @ 12:57:47 #185
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_66649101
Zijn er eigenlijk buiten de Grolsch Veste nog andere stadions uitgebreid met een nieuwe ring op het oude stadion? Maakt niet uit waar.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:03:27 #186
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_66649290
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:57 schreef zjroentje het volgende:
Zijn er eigenlijk buiten de Grolsch Veste nog andere stadions uitgebreid met een nieuwe ring op het oude stadion? Maakt niet uit waar.
bij het EK 08 in Zwitserland was er een stadion waar tijdelijk een extra tribune (ring) was gebouwd volgens mij, maar pernament weet ik niet zo snel.
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:05:11 #187
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_66649364
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:03 schreef gitaarsnaar het volgende:

[..]

bij het EK 08 in Zwitserland was er een stadion waar tijdelijk een extra tribune (ring) was gebouwd volgens mij, maar pernament weet ik niet zo snel.
Hmm, ff zoeken dan maar. Weet wel dat tijdens Euro 2000 in Charlerois een tijdelijke derde ring aan de lange zijde is gebouwd.

Is overigens voor mijn afstudeeronderzoek -> ontwerp van een derde ring op de Arena.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:05:31 #188
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_66649376
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:57 schreef zjroentje het volgende:
Zijn er eigenlijk buiten de Grolsch Veste nog andere stadions uitgebreid met een nieuwe ring op het oude stadion? Maakt niet uit waar.
Het Philips Stadion in zekere zin toch ook?
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:09:55 #189
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_66649573
Het ligt redelijk stil in Nederland op dit moment. Twente, AZ, Groningen, NEC, Heerenveen, VVV, Ajax, Feyenoord, PSV, NAC, De Graafschap, Heracles... ze hebben allemaal plannen, maar 't wordt weinig concreet.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:11:32 #191
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_66649575
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:05 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Hmm, ff zoeken dan maar. Weet wel dat tijdens Euro 2000 in Charlerois een tijdelijke derde ring aan de lange zijde is gebouwd.

Is overigens voor mijn afstudeeronderzoek -> ontwerp van een derde ring op de Arena.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tivoli_Neu

is trouwens het stadion wat ik bedoelde.
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:11:34 #192
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_66649578
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:05 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Hmm, ff zoeken dan maar. Weet wel dat tijdens Euro 2000 in Charlerois een tijdelijke derde ring aan de lange zijde is gebouwd.

Is overigens voor mijn afstudeeronderzoek -> ontwerp van een derde ring op de Arena.
Jij! Afstuderen! Hohoho, ik kom niet meer bij!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:14:36 #193
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_66649671
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:11 schreef pfaf het volgende:

[..]

Jij! Afstuderen! Hohoho, ik kom niet meer bij!
Vlegel!
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:15:40 #194
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_66649706
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:11 schreef koningdavid het volgende:
Het ligt redelijk stil in Nederland op dit moment. Twente, AZ, Groningen, NEC, Heerenveen, VVV, Ajax, Feyenoord, PSV, NAC, De Graafschap, Heracles... ze hebben allemaal plannen, maar 't wordt weinig concreet.
Heracles is wel concreet, maar moet eerst nog effe een amateurvereniging worden gesloopt
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_66649746
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:15 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Heracles is wel concreet, maar moet eerst nog effe een amateurvereniging worden gesloopt
Hebben jullie geen harde kern die daarbij een handje kan helpen?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_66649764
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:15 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Heracles is wel concreet, maar moet eerst nog effe een amateurvereniging worden gesloopt
Iets wat bij de gemeente al 10 jaar op de agenda staat.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:17:53 #197
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_66649776
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:16 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Hebben jullie geen harde kern die daarbij een handje kan helpen?
Die spelen toch allemaal bij LAP, dan zou het geen probleem moeten zijn...
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:17:56 #198
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_66649779
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:16 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Hebben jullie geen harde kern die daarbij een handje kan helpen?
Volgens mij speelt de helft daar
@ Pfaf, das de andere helft
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 maart 2009 @ 14:02:48 #199
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66651166
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:05 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het Philips Stadion in zekere zin toch ook?
zeker ja, eerst alleen de "rechte delen" en later zijn de bochten ook verhoogd en loopt het weer rondt
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 maart 2009 @ 14:19:06 #200
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66651681
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:02 schreef rubbereend het volgende:

[..]

zeker ja, eerst alleen de "rechte delen" en later zijn de bochten ook verhoogd en loopt het weer rondt
van

naar

naar

tot
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:57:27 #201
97934 ASroma
Flamboyant
  woensdag 4 maart 2009 @ 16:26:41 #202
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_66695396
quote:
Gemeente Breda presenteert stadionplannen NAC
4 maart 2009

De gemeente Breda heeft haar plannen om het NAC-stadion uit te breiden gepresenteerd. Burgemeesters en wethouders hebben woensdag voorgesteld om 5,2 miljoen euro uit te trekken om het Rat Verlegh-stadion met drieduizend plaatsen uit te breiden. Dat meldt BN/De Stem. Naast de uitbreiding zullen ook de voorzieningen in het stadion worden opgeknapt. Daarnaast gaan de Bredanaars samen met twee projectontwikkelaars in een consortium samen met de gemeente Breda het gebied rondom het stadion ontwikkelen. De Bredase club raakt met de opbrengsten een schuld van ruim vijf miljoen euro kwijt.

In december werd al bekend dat de gemeente ruim elf miljoen euro zal gaan uittrekken voor de thuishaven van NAC. Een groot gedeelte van dit bedrag, 5,2 miljoen, zal dus aan de uitbreiding van het stadion besteedt gaan worden. Het Rat Verlegh-stadion kan nu nog 17.000 man herbergen; straks zijn dat er ruim 20.000.

Door de extra inkomsten is NAC ook in staat om de komende jaren haar begroting op te schroeven van 13,4 miljoen naar zeventien tot twintig miljoen euro, zo werd enkele maanden geleden al bekend. De ploeg van Robert Maaskant staat momenteel op een zevende plek in de Eredivisie.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_66713876
Ik lees trouwens in dit topic dat iedereen het jammer vindt dat de Koel verdwijnt, maar de Koel blijft bestaan in zijn huidige vorm. Het wordt het trainingscomplex van VVV, alle tribunes blijven behouden en de kantoren blijven ook in de Koel.
"Dat is een artikeltje 5"
pi_66738824
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:57 schreef zjroentje het volgende:
Zijn er eigenlijk buiten de Grolsch Veste nog andere stadions uitgebreid met een nieuwe ring op het oude stadion? Maakt niet uit waar.
Old trafford
Bernabeu
Nou camp
Stadion Wals-Siezenheim
St James park
Philips stadion
Signal Iduna Park
pi_66757527
Nieuwe Kuip pas in 2016? Dan zijn we allemaal al 2 jaar dood
  vrijdag 6 maart 2009 @ 12:17:09 #206
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_66761402
quote:
Nieuwe Kuip betaalt optreden Feyenoord

GRONINGEN - Feyenoord zal in zijn nieuw te bouwen stadion in Rotterdam geen huurder meer zijn. Voor elk optreden in de Nieuwe Kuip, die in 2016 klaar moet zijn, krijgt de club straks een zogeheten 'performance fee'.

'Dat is onderdeel van een uniek businessmodel’, aldus Jan van Merwijk, directeur van Stadion Feijenoord NV. Hij presenteerde het plan donderdag in Groningen bij een congres van de financiële studievereniging Risk. Dagvoorzitter en KNVB-preses Michael van Praag noemde het door Feyenoord volledig gesteunde plan van Van Merwijk ‘een doorbraak, en de mogelijke aanzet tot een nieuwe financieringsontwikkeling in het betaald voetbal’.

Niet de club, maar het stadion draagt in dat geval de verantwoordelijkheid over de exploitatie bij alle wedstrijden. Dat betekent ook dat de Stadion NV alle stadionactiviteiten van de club runt.

De inkomsten uit de verhuur van skyboxen en business seats komen dan ten goede aan het stadion, en niet langer aan de club. Feyenoord had juist daarop het accent gelegd, in het idee dat een nieuw stadion nodig was om zijn commerciële inkomsten te vergroten. Van Merwijk: ‘De performance fee ligt niet vast. Hoe succesvoller de ploeg, hoe hoger de bonus.’

Het plan past volgens algemeen-directeur Eric Gudde van Feyenoord in het beleid van club en stadion om eenheid uit te stralen. ‘Te lang hebben partijen langs elkaar heen geleefd. Dit is het begin van een eenwordingsproces dat maar één doel heeft: een maximaal rendement uit het voetbal halen. Dat is ook voor ons een winstgevend toekomstperspectief.’

Met de bouw zal in 2013 worden begonnen. De Nieuwe Kuip zou in 2016 klaar kunnen zijn, ruim voor het mogelijk in Nederland en België te houden WK voetbal. De kosten van de bouw worden op 575 miljoen euro geschat. Voor de financiering moet eenderde deel uit aandelen en certificaten komen, eenderde van de lokale overheid en eenderde van de banken.

‘We hebben een bancaire, een financiële en nu in Rotterdam-Zuid ook nog een sportieve crisis, maar dit zijn niet de eerste crises, en het zullen ook wel niet de laatste zijn’, aldus Van Merwijk, die verwees naar de bouw van de Kuip, die halverwege de jaren dertig ook onder economisch beroerde tijden tot stand kwam. ‘Juist nu wachten we op nieuwe economische impulsen. De bouw van het nieuwe stadion is er zo een.’

Van Merwijk gaat ervan uit dat het nieuwe stadion een toeschouwerscapaciteit moet hebben van in elk geval 70.000. ‘Dan zijn we tenminste onderscheidend, en dat is belangrijk, ook voor evenementen buiten het voetbal. Liever nog ga ik daarom voor een capaciteit van 80.000 plaatsen, waarvan een deel staanplaatsen.’

Van Praag: ‘Houd die 80.000 aan, want de wereldvoetbalbond FIFA heeft net bepaald dat WK-finales alleen nog gespeeld worden in stadions met een minimale capaciteit van 80.000.’
Dus Feyenoord betaalt geen huur maar gaat BETAALD worden om in de nieuwe Kuip te spelen? Na hoeveel bier hebben ze dit plan bedacht?
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
  vrijdag 6 maart 2009 @ 12:19:21 #207
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_66761485
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 12:17 schreef ES57 het volgende:

[..]

Dus Feyenoord betaalt geen huur maar gaat BETAALD worden om in de nieuwe Kuip te spelen? Na hoeveel bier hebben ze dit plan bedacht?
Geen huur, maar dus ook geen inkomsten van de business-seats enzo...
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_66765520
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 12:17 schreef ES57 het volgende:

[..]

Dus Feyenoord betaalt geen huur maar gaat BETAALD worden om in de nieuwe Kuip te spelen? Na hoeveel bier hebben ze dit plan bedacht?
terecht, Van Merwijk mag blij zijn dat Feyenoord dat prachtige goede voetbal in z'n nieuwe stadion wil spelen
pi_66765548
quote:
Van Merwijk gaat ervan uit dat het nieuwe stadion een toeschouwerscapaciteit moet hebben van in elk geval 70.000. ‘Dan zijn we tenminste onderscheidend, en dat is belangrijk, ook voor evenementen buiten het voetbal. Liever nog ga ik daarom voor een capaciteit van 80.000 plaatsen, waarvan een deel staanplaatsen.’
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:28:22 #210
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_66766385
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:06 schreef Ruud het volgende:

[..]

terecht, Van Merwijk mag blij zijn dat Feyenoord dat prachtige goede voetbal in z'n nieuwe stadion wil spelen
Van Merwijk is het pseudoniem van Bert ?
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_66767707
Ik vind het nog steeds erg vreemd. Ik vraag me daarom ook af in hoeverre het verhaal waar is.
Het tekort aan business-seats en units + dat Feyenoord te weinig verdiende op de wedstrijddagen waren juist de speerpunten voor de nieuwe stadionplannen.
  woensdag 11 maart 2009 @ 08:42:12 #212
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_66924238
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:57 schreef ASroma het volgende:
tot

[ afbeelding ]


Mooi
pi_66925130
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 15:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik vind het nog steeds erg vreemd. Ik vraag me daarom ook af in hoeverre het verhaal waar is.
Het tekort aan business-seats en units + dat Feyenoord te weinig verdiende op de wedstrijddagen waren juist de speerpunten voor de nieuwe stadionplannen.
Het gaat toch gewoon om een andere financieringsconstructie? Nu krijgt Feyenoord inkomsten uit kaartverkoop + business, maar betaalt het huur. Straks krijgt men inkomsten van de Stadion NV waar de kosten/huur al vanaf gehaald zijn.
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:15:09 #214
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_66930319
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 09:19 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Het gaat toch gewoon om een andere financieringsconstructie? Nu krijgt Feyenoord inkomsten uit kaartverkoop + business, maar betaalt het huur. Straks krijgt men inkomsten van de Stadion NV waar de kosten/huur al vanaf gehaald zijn.
Uiteindelijk gaat het er om hoeveel geld Feyenoord beschikbaar heeft voor het 'spelersbudget'.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_66931374
Dat zal bij beide manieren netto weinig verschillen.
pi_67447883
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:55 schreef TerroRobbie het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat daarmee de capaciteit ook omhoog?
  donderdag 26 maart 2009 @ 22:58:14 #218
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_67447911
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:55 schreef TerroRobbie het volgende:
[ afbeelding ]
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_67448052
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:57 schreef Grunner het volgende:
Gaat daarmee de capaciteit ook omhoog?
Hoeken worden dichtgebouwd. Dus dat levert wel wat extra plaatsen op ja. Onze tribune gaat plat en dat wordt de eretribune, mogelijk met minder zitplaatsen.
pi_67449863
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:55 schreef TerroRobbie het volgende:
[ afbeelding ]
apart
pi_67458901
quote:
'Gezamenlijk stadion Willem II en RKC Waalwijk'
Door Sander Berends
Vrijdag, 27 maart 2009, 11:40

Eén stadion, om beurten een wedstrijd. De ene week Willem II thuis, de andere week RKC Waalwijk. Zo'n gezamenlijk complex is een van de opties die Willem II voor de toekomst openhoudt. De nieuwe accommodatie zou tussen Tilburg en Waalwijk moeten verrijzen.

Willem II-directeur Frank Molkenboer heeft het idee volgens het Brabants Dagblad ingebracht bij ontwikkelaar OVG. Zij wil een mall bouwen. Ook RKC Waalwijk-directeur Henri van der Vegt en de gemeente Tilburg zijn ingeschakeld over het voorstel. Molkenboer geeft ook aan dat andere opties op dit moment waarschijnlijker zijn: vernieuwing en uitbreiding van het huidige stadion danwel nieuwbouw elders op het Stappegoorterrein.

Een groter, commerciëler stadion is een wezenlijk onderdeel van het groeiscenario dat Willem II rond 2015 een stabiele plek in de landelijke subtop moet bezorgen. "Met de combinatie met RKC zou je bedrijfseconomisch een enorme klapper maken, zeker als een projectontwikkelaar erin wil investeren", zegt Molkenboer in het provinciale dagblad. "Maar er zitten natuurlijk emotionele nadelen aan. Bij supporters ligt zo'n samenwerking gevoelig. En voor de gemeente zou met Willem II een belangrijke pijler wegvallen onder de ontwikkeling van Nieuw Stappegoor."

Henri van der Vegt zegt dat een gezamenlijk stadion voor RKC 'momenteel niet aan de orde is'. De Waalwijkse club onderzoekt de haalbaarheid van een nieuw stadion met De Mandemakers Groep bij de meubelboulevard. "Of daarmee een gezamenlijk stadion is uitgesloten, weet ik niet."

Willem II en RKC zijn al wel in gesprek over de vorming van een gezamenlijk regionaal opleidingsinstituut. Dat is volgens het Brabants Dagblad nog niet zover rond dat volgend seizoen al gezamenlijk aan KNVB-competities deelgenomen kan worden. Van der Vegt: "We hebben tijd nodig om het plan rustig in onze organisaties te bespreken."
pi_67458937
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:55 schreef TerroRobbie het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt wel een mini versie van Schiphol
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_67458976
En dan een nog slechter veld?
  vrijdag 27 maart 2009 @ 12:22:36 #224
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_67459018

Matig stadion.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 27 maart 2009 @ 12:48:17 #225
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_67459700
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:55 schreef TerroRobbie het volgende:
[ afbeelding ]
is het de bedoeling dat er tribunes in de hoeken komen? Zo ja moeten die nog ingetekend worden?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 27 maart 2009 @ 12:51:40 #226
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67459794
In het stukje wat er bij hoort, wordt ook niet over hoeken gerept:
quote:
Nieuwe hoofdtribune in stadion FC Den Bosch
25-03-2009

Stadion De Vliert krijgt een nieuwe hoofdtribune. Die komt tegenover de huidige hoofdtribune en moet meer commerciële mogelijkheden bieden voor FC Den Bosch. Een impressie van het nieuwe stadion van FC Den Bosch, door Visser en Bouwman:


Op het stadhuis lichtten stadioneigenaar BIM, de wethouders Rodney Weterings en Geert Snijders en FC Den Bosch-voorzitter Bert Kersten de plannen woensdagmiddag toe.

Met de ombouw van het stadion verdwijnt de huidige M-side. Op welke termijn de plannen kunnen worden uitgevoerd is nog niet duidelijk.
pi_67460048
Ok, dan heb ik het zelf verzonnen wellicht
pi_67461752
quote:
Rotterdam niet eensgezind over nieuwe Kuip

Het is nog niet honderd procent zeker of de bouw van de nieuwe Kuip doorgang vindt. Spin in het web is momenteel de Rotterdamse gemeente die vooralsnog niet eenduidig is over de financiële toezeggingen om het stadion van de grond te krijgen. Volgens beleidsbepalers van de te produceren hypermoderne voetbaltempel is de economische steun van de lokale overheid een noodzakelijk. “De gemeente Rotterdam móet meedoen”, Jan van Merwijk, een van de beheerders van De Kuip, in de vrijdaguitgave van het Algemeen Dagblad. “Zonder steun van de gemeente zal die nieuwe Kuip er niet komen. Er is in Nederland geen enkel stadion gebouwd zonder bijdrage van de overheid.”

Aanvankelijk leek alles in orde omtrent de bouw van de arena, die liefst 80.000 toeschouwers moet gaan tellen en bovendien als standplaats voor de mogelijke WK-finale van 2018 dient. Onder meer de Rotterdamse tak van de SP en GroenLinks hebben nu laten doorschemeren weinig heil in het nieuwe stadion te zien en de kosten (tussen de vijf- en zeshonderdduizend euro) wegen volgens hen niet op tegen de baten.

Ook wethouder sport en financiën Lucas Bolsius toonde zich onlangs niet al te vrijgevig over de financiële bijdrage van de gemeente Rotterdam. De woordvoerder van Bolsius onderstreept dat de ‘familie Feyenoord’ (amateurs, profs en het stadion) verantwoordelijk is voor de zogenoemde ‘business case’ voor de nieuwe Kuip. Overigens deed de overheid wel een duit in het zakje bij dergelijke Rotterdamse projecten rondom evenementencentrum Ahoy en de Topsporthal.
pi_67461961
Mooi

Kuip
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:06:55 #230
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_67462062
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Mooi

Kuip
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 13:55 schreef sjimz het volgende:

[..]
Zal wel loslopen. Lokale politici hebben altijd wat te zeiken.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_67462066
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Mooi

Kuip
Zou wel een streep door de rekening van Feyenoord zijn of niet?
pi_67462104
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:07 schreef sjimz het volgende:

[..]

Zou wel een streep door de rekening van Feyenoord zijn of niet?
Nee hoor. Kuip gewoon renoveren.
Kan meteen Gudde opzouten. Die zit er toch alleen maar voor het nieuwe stadion.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 27 maart 2009 @ 14:08:50 #233
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_67462116
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Mooi

Kuip
je wil over 5 jaar definitief ingehaald worden Twente en Heerenveen?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_67462130
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Nee hoor. Kuip gewoon renoveren.
Kan meteen Gudde opzouten. Die zit er toch alleen maar voor het nieuwe stadion.
Maar kan de huidige Kuip uitgebreid worden naar 80.000 plaatsen?
pi_67462149
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:09 schreef sjimz het volgende:

[..]

Maar kan de huidige Kuip uitgebreid worden naar 80.000 plaatsen?
Waarschijnlijk niet. Maar moet dat dan?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 27 maart 2009 @ 14:09:49 #236
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_67462152
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:09 schreef sjimz het volgende:

[..]

Maar kan de huidige Kuip uitgebreid worden naar 80.000 plaatsen?
nee
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_67462166
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:08 schreef rubbereend het volgende:

[..]

je wil over 5 jaar definitief ingehaald worden Twente en Heerenveen?
Al worden we ingehaald door Sporting Limburg.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:12:36 #238
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67462232
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Al worden we ingehaald door Sporting Limburg.
Ik quote 'm even, voor als je weer eens wilt dat het bestuur oprot, omdat de prestaties niet naar behoren zijn, terwijl bijna iedere andere club Feyenoord qua begroting voorbij is.
pi_67462251
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:09 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet. Maar moet dat dan?
Geen idee, maar dat was toch de Rotterdamse ambitie die op pagina 1 van dit topic met verwelkomd werd.
Zie ook de TT.
pi_67462328
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:13 schreef sjimz het volgende:

[..]

Geen idee, maar dat was toch de Rotterdamse ambitie die op pagina 1 van dit topic met verwelkomd werd.
Zie ook de TT.
De stap naar een nieuw stadion is nou eenmaal gezet. Daar kun je weinig aan veranderen. Maar als je het mij vraagt dan blijven we lekker in de Kuip voetballen voor 50.000 man. Die 80.000 moet er alleen komen voor het WK.
pi_67462469
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

De stap naar een nieuw stadion is nou eenmaal gezet. Daar kun je weinig aan veranderen. Maar als je het mij vraagt dan blijven we lekker in de Kuip voetballen voor 50.000 man. Die 80.000 moet er alleen komen voor het WK.
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:21 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Er komen er nu al wekelijks 45.000 naar drama voetbal kijken. Zelfs als we tegen Volendam of Willem 2 moeten. Stel je voor als we dadelijk ook nog eens goed gaan voetballen!
Hier insinueer je toch iets anders.
pi_67463389


Geniaal ontwerp voor het nieuwe stadion van de Graafschap
Kwaliteit kende geen recessie
pi_67463417
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:50 schreef ThomXs het volgende:
[ afbeelding ]

Geniaal ontwerp voor het nieuwe stadion van de Graafschap
Whehe een tractorband voor de superboeren!
pi_67463507
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:50 schreef sjimz het volgende:

[..]

Whehe een tractorband voor de superboeren!


Ziet er wel tof uit moet ik zeggen!
It Never Hurts To Help!
pi_67463573
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 13:01 schreef TerroRobbie het volgende:
Ok, dan heb ik het zelf verzonnen wellicht
Toch niet:
quote:
De nieuwe plannen omvatten een vervanging van de uit 1952 daterende Oostelijke tribunes en die om te bouwen tot hoofdtribune, een nieuwe suppertershome met hospitalityfaciliteiten die - zo mogelijk - aansluiten bij die van FC, uitbreiding van het hoofdgebouw en in studie is ook een nieuwe -in de nieuwe gebouwen te integreren- verlichting. Die aanpak moet de lichtmasten vervangen zodat ook de hoeken van het stadion als tribune kunnen worden doorgetrokken.


Dat zal dus mogelijk pas in een later stadium plaatsvinden. Het zit nu nog niet eens vol dus de noodzaak is er ook niet.
pi_67463648
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:20 schreef sjimz het volgende:

[..]


[..]

Hier insinueer je toch iets anders.
Wat insinueer ik dan? Ik zegt alleen dat er tegen clubs als Volendam nu al 45.000 man zitten.
pi_67463673
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Wat insinueer ik dan? Ik zegt alleen dat er tegen clubs als Volendam nu al 45.000 man zitten.
Dat er bij goed voetbal nog meer mensen moeten komen.
En dat maak ik op uit deze zin:
quote:
Stel je voor als we dadelijk ook nog eens goed gaan voetballen!
pi_67463737
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:50 schreef ThomXs het volgende:
[ afbeelding ]

Geniaal ontwerp voor het nieuwe stadion van de Graafschap
I Like.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_67463770
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:58 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat er bij goed voetbal nog meer mensen moeten komen.
En dat maak ik op uit deze zin:
[..]
Nee, daarmee bedoel ik dat een vergroting van de capaciteit niet zal zorgen voor lege plekken.
pi_67463829
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 15:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Nee, daarmee bedoel ik dat een vergroting van de capaciteit niet zal zorgen voor lege plekken.
En toen spraken we nog over een vergroting naar 80.000 en nu zeg je dat Feyenoord lekker in een stadion van 50.000 moet blijven voetballen.
pi_67463843
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:50 schreef sjimz het volgende:

[..]

Whehe een tractorband voor de superboeren!
Inderdaad
pi_67464019
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 15:03 schreef sjimz het volgende:

[..]

En toen spraken we nog over een vergroting naar 80.000 en nu zeg je dat Feyenoord lekker in een stadion van 50.000 moet blijven voetballen.
Dat zeg ik helemaal niet.
Als er een nieuw stadion moet komen dan het er een zijn met een capaciteit van 80.000 ja (WK finale etc). Maar als het er niet van komt dan is de Kuip met zijn 50.000 man groot genoeg.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 16:09:52 #253
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_67465944
quote:
'Willem II en RKC denken na over gezamenlijk stadion'
Willem II en RKC Waalwijk denken na over een gezamenlijk te bespelen stadion. Het stadion zou tussen Tilburg en Waalwijk moeten verrijzen. Een groter, commerciëler onderkomen is voor de Tricolores onderdeel van een scenario waarin de club in 2015 een stabiele subtopper in de eredivisie moet zijn. ‘Met de combinatie met RKC zou je een enorme klapper maken,’ denkt Willem II-directeur Frank Molkenboer.

In het Brabants Dagblad geeft het directielid echter ook aan dat andere opties op dit moment waarschijnlijker zijn: vernieuwing en uitbreiding van het huidige stadion of zelfs nieuwbouw.

Een samenwerking tussen bij Brabantse clubs lijkt echter vrijwel zeker in de maak. Beide besturen zijn in gesprek over een gezamenlijk regionaal opleidingsinstituut. De besprekingen zitten echter nog in een pril stadium en volgend seizoen komt zeer waarschijnlijk te vroeg. RKC-directeur Henri van der Vegt: ‘We hebben de tijd nodig om het plan rustig in al onze geledingen te bespreken.’
(LvS)

FC Brabant?
pi_67466484
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:50 schreef ThomXs het volgende:
[ afbeelding ]

Geniaal ontwerp voor het nieuwe stadion van de Graafschap


ziet er niet eens verkeerd uit
pi_67466738
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:09 schreef Prosac het volgende:

[..]

(LvS)

FC Brabant?
FC Versteegrob.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  vrijdag 27 maart 2009 @ 16:32:29 #256
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67466810
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:31 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

FC Versteegrob.
pi_67466881
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:50 schreef ThomXs het volgende:
[ afbeelding ]

Geniaal ontwerp voor het nieuwe stadion van de Graafschap
Hij is nog prachtig ook.
pi_67467038
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:50 schreef ThomXs het volgende:
[ afbeelding ]

Geniaal ontwerp voor het nieuwe stadion van de Graafschap
Cool ontwerp
pi_67467041
haha een joekel van een stadion ook
  vrijdag 27 maart 2009 @ 16:41:19 #261
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67467122
Wat zijn ze daar in de Achterhoek ineens van plan ja?! Als ik dat ding zo zie kan de hele Achterhoek er in één keer in..
pi_67467159
quote:
Overdekte tractorband voor De Graafschap

Het nieuwe multifunctionele voetbalstadion van De Graafschap in Doetinchem is ontworpen als overdekte tractorband waarin 20.396 toeschouwers plaats kunnen nemen. Licotec Daklicht ontwierp met een nog anonieme architect een eerste voorstel voor de nieuwe voetbaltempel in de Achterhoek.

De fabrikant van lichtdoorlatende dakconstructies heeft op verzoek van een aantal investeerders een eerste ‘proefballon’ ontworpen voor het nieuwe onderkomen van de club. Het stadion, dat 45 miljoen euro aan bouwkosten heeft, moet een groen ‘superboeren’-karakter hebben, waarbij veel aandacht uitgaat naar duurzame energie. Zo moet het schuifdak energieneutraal geopend en gesloten kunnen door middel van het eigen gewicht of windenergie, en is het stadion behangen met zonnecollectoren die de voetbaltempel van energie moeten voorzien.

Warmteopslag
Ook maakt het stadion gebruik van warmteopslag. Voor de bouw moeten gerecyclede en recyclebare materialen worden aangewend. Ook moet het lichtdoorlatende dak een innovatief zonweringssysteem herbergen. Licotec-directeur Perry Schopman laat nog in het midden wie de architect is, omdat deze “niet bestookt wil worden door bouwers en leveranciers”.

Commercieel directeur Henk Bloemers van De Graafschap geeft aan dat het ontwerp alles behalve definitief is. De Graafschap verwacht dat meerdere partijen in de bouwkolom met plannen komen richting de eredivisieclub. De Graafschap heeft de ambitie om binnen vijf jaar in een nieuw onderkomen te spelen. Half april wordt bekend op welke plek het stadion komt te staan.


Vette promotie film

45 miljoen valt nog best wel mee
pi_67467478
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:42 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]



Vette promotie film

45 miljoen valt nog best wel mee
Dat ziet er toch wel erg vet uit zeg
Maar het lijkt een stuk groter dan 20.000, eerder 30.000?
pi_67467619
Fucking vet stadion. Als ik in de Achterhoek zou wonen zou ik het wel weten, gaan met die handel.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 17:01:41 #265
121310 venomsnake
El Saltador
pi_67467838
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:42 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]



Vette promotie film

45 miljoen valt nog best wel mee
Haha, NICE
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_67467927
wat een geniaal stadion!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 27 maart 2009 @ 17:04:25 #267
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_67467931
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:50 schreef ThomXs het volgende:
[ afbeelding ]

Geniaal ontwerp voor het nieuwe stadion van de Graafschap
tof, is dit serieus en is er ook een bijbehorend stuk met de ins en outs?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 27 maart 2009 @ 17:09:47 #268
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_67468116
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:42 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]



Vette promotie film

45 miljoen valt nog best wel mee
WOW één van de beste ontwerpen die ik tijden voorbij heb zien komen! En voor een hele redelijke prijs
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 27 maart 2009 @ 17:14:07 #269
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_67468242
Als dat stadion van De Graafschap er komt, dan is het naar mijn mening het mooiste stadion van Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door Garudo op 27-03-2009 17:19:20 ]
pi_67468268
de mooiste stadion.

Maar je hebt wel gelijk, ik ga denk meteen in de Achterhoek wonen.
pi_67468398
Graafschap ziet er grappig uit idd!
Bij NEC mag het ook wel eens gaan opschieten. Hoop wel dat de plannen voor uitbreiding van de Goffert doorgaat, anders komen wij ook op een fucking industrieterrein
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 17:20:07 #272
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_67468414
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 17:15 schreef Rots het volgende:
de mooiste stadion.
Oeps!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 27 maart 2009 @ 17:22:01 #273
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_67468466
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 17:19 schreef Strooper het volgende:
Graafschap ziet er grappig uit idd!
Bij NEC mag het ook wel eens gaan opschieten. Hoop wel dat de plannen voor uitbreiding van de Goffert doorgaat, anders komen wij ook op een fucking industrieterrein
de financiering wordt nu rond gemaakt, ze waren een heel eind, volgend jaar moet de bouw beginnen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_67468551
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 17:22 schreef rubbereend het volgende:

[..]

de financiering wordt nu rond gemaakt, ze waren een heel eind, volgend jaar moet de bouw beginnen
Jij hebt inside info?
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 17:28:51 #275
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_67468700
Ik word fan van de Graafschap, meesterlijk ontwerp!
  vrijdag 27 maart 2009 @ 17:29:25 #276
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_67468716
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 17:14 schreef Garudo het volgende:
Als dat stadion van De Graafschap er komt, dan is het naar mijn mening het mooiste stadion van Nederland.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 17:29:45 #277
52871 Blight
Supersized.
pi_67468731
Geniaal, dat van De Graafschap.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_67469003
Het moet het groenste stadion van Europa worden en er zal waarschijnlijk met subsidies gestrooid worden vanuit de EU. Veel bedrijven willen zich hiermee associeren en zich op de kaart zetten. Daarom zijn de plannen vrij reeel.

Ik verlaat niet graag de Vijverberg, maar voor zoiets... liever vandaag dan morgen!
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_67469059
Echt top.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_67469585
Wat een geweldig stadion dat van De Graafschap. Het zou echt briljant zijn als ze die echt gaan bouwen.
pi_67469743
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 17:38 schreef vingerplant het volgende:
Het moet het groenste stadion van Europa worden en er zal waarschijnlijk met subsidies gestrooid worden vanuit de EU. Veel bedrijven willen zich hiermee associeren en zich op de kaart zetten. Daarom zijn de plannen vrij reeel.

Ik verlaat niet graag de Vijverberg, maar voor zoiets... liever vandaag dan morgen!
En dan kan eindelijk de begroting flink omhoog om eindelijk eens een stabiele eredivisie ploeg te worden.
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_67469956
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 18:08 schreef Roberto258 het volgende:

[..]

En dan kan eindelijk de begroting flink omhoog om eindelijk eens een stabiele eredivisie ploeg te worden.
Met dat stadion moet je echt Europa in.
pi_67470136


Prachtig

Hopelijk lukt het, zou echt geweldig zijn
pi_67472716
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:32 schreef pfaf het volgende:

[..]


Lang verhaal.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_67473109
quote:
‘Nieuwe Kuip op losse schroeven’

AMSTERDAM - De komst van een nieuwe Kuip in Rotterdam lijkt op losse schroeven te staan. De geplande bouw van het stadion aan de Nieuwe Maas wordt onmogelijk als de gemeente niet in de kosten bijdraagt.


Dit vertelde Jan van Merwijk, directeur van Stadion Feyenoord, vrijdag tegen het AD. Hij reageerde op de Rotterdamse sportwethouder Lucas Bolsius die de gemeenteraad deze week had laten weten de steun te heroverwegen.

Particulier
In de gemeenteraad werd geopperd af te zien van die steun, omdat de bouw van het 500 á 600 miljoen euro kostende megastadion in Rotterdam-Zuid een particulier initiatief zou betreffen.

“Laat mijn boodschap dan helder zijn”, reageerde Van Merwijk. “De gemeente Rotterdam móet meedoen. Er is in Nederland geen enkel stadion gebouwd zonder bijdrage van de overheid.”

Ahoy
De stadiondirecteur verwees tevens naar Ahoy en de Topsporthal in de Maasstad, waaraan de gemeente eveneens heeft bijgedragen.

De Nieuwe Kuip moet plaats bieden aan 80.000 toeschouwers en voor 2018 klaar zijn. Dat jaar hoopt Nederland het WK voetbal te mogen organiseren.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  vrijdag 27 maart 2009 @ 19:55:23 #286
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67473451
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 18:25 schreef Sieps het volgende:
[ afbeelding ]

Prachtig

Hopelijk lukt het, zou echt geweldig zijn
mwah mwah het compacte van de vijverberg is wel een beetje weg...
pi_67520495
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 18:25 schreef Sieps het volgende:
[ afbeelding ]

Prachtig

Hopelijk lukt het, zou echt geweldig zijn
Doet me een beetje denken aan Man City. En ziet er ook behoorlijk wat groter uit dan die 20.000 zitplaatsen.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:32:29 #288
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_67568784
quote:
Stadion in vorm tractorband volgens Graafschap 1 aprilgrap

Het eventuele nieuwe stadion van De Graafschap, dat afgelopen vrijdag in de vorm van een tractorband werd gepresenteerd door het Duivense bedrijf Licotec, is volgens commercieel directeur Henk Bloemers van De Graafschap een 1 aprilgrap. Woordvoerder Dries Berendsen van Licotec ontkent dat overigens.


,,Een aantal maanden geleden zijn mensen van Licotec bij ons geweest of we wilden meewerken aan een 1 aprilgrap'', geeft Bloemers te kennen. ,,We hebben toen gezegd dat wij afzijdig wilden blijven, maar dat Licotec als sponsor van De Graafschap het plan wel in ons stadion mocht presenteren. Daarom hebben wij zelf ook geen persbericht de deur uitgedaan en nergens op gereageerd."

Volgens Dries Berendsen van Licotec was het ontwerp van het stadion in eerste instantie een grap, maar inmiddels niet meer. ,,Eerst wilden we als grap een stadion in de vorm van een glazen klomp maken. Maar toen we er mee bezig waren, dachten we dat we er ook een realistisch bouwplan van konden maken. Het is een ontzettend mooi ontwerp en volgens ons is het ook mogelijk dit te realiseren. Een grap is het absoluut niet meer.''

Bloemers denkt daar heel anders over. ,,De techniek van het nieuwe stadion is veel te weinig doorgevoerd. Over de hoogte is bijvoorbeeld niets bekend. Verder hebben we nog niet eens een locatie waar gebouwd gaat worden. Ik ben wel enthousiast geworden toen ik de presentatie vrijdag zag, maar voor De Graafschap is dit helemaal niet aan de orde.''

Vorig seizoen maakte De Graafschap op 31 maart bekend dat op 1 april een persconferentie zou worden gehouden en dat daarin bekend zou worden gemaakt dat het Zwarte Cross Festival de nieuwe shirtsponsor zou worden. Qua datum was dat een goede timing. Afgelopen vrijdag, het was toen 27 maart, stond geen van de aanwezigen stil bij een grap. Bloemers: ,,Als iemand me afgelopen vrijdag had gevraagd dat het een grap was, had ik het zeker niet ontkend. Maar niemand heeft me dat gevraagd.''
Bron: De Gelderlander
  dinsdag 31 maart 2009 @ 10:16:54 #289
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67570245
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 09:32 schreef Tiemie het volgende:

[..]
geniaal
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  dinsdag 31 maart 2009 @ 10:17:43 #290
121310 venomsnake
El Saltador
pi_67570266
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_67570285
Jammer.
pi_67570406
Jammer dat het dan op 30 Maart uit moet lekken
pi_67570726
Leuke grap
Huur deze plek voor ¤100 per maand!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 31 maart 2009 @ 14:31:32 #294
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_67578550
en dan voor 1 april vertellen dat het een grap is dat is pas een grap
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_67586342
Het idee is veel te mooi om een grap te zijn!
Kwaliteit kende geen recessie
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 5 april 2009 @ 01:08:44 #296
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_67718878
quote:
GEMEENTERAAD AKKOORD MET INVESTERING NAC-STADION
02-04-2009

De gemeenteraad van Breda is vanavond unaniem akkoord gegaan met de investering in het Rat Verlegh Stadion. Daardoor kunnen gemeente en NAC deze zomer beginnen met de verbouwing van het stadion.

De gemeenteraad is in principe akkoord met een investering van 11,5 miljoen euro. Voor de eerste verbouwingen heeft de gemeenteraad het college van B en W toestemming gegeven om 5,2 miljoen euro uit te geven. Voor de tweede fase zal later geld beschikbaar worden gesteld.

De acht partijen in de raad toonden zich positief over de plannen zoals NAC die in nauwe samenwerking met de gemeente heeft ontwikkeld. De gemeente is eigenaar van het stadion, dat met name op het gebied van publieksvoorzieningen tekenen van veroudering toont. De toegang tot het stadion, de drink- en eetbalies, de toiletten en tal van andere voorzieningen zijn dringend aan modernisering toe. Daarnaast wordt het hoofdgebouw sterk verbeterd, zodat NAC sponsors in verschillende segmenten een betere hospitality kan bieden.

NAC is blij met het groene licht dat de gemeenteraad heeft gegeven. “Dat biedt ons de kans om financieel in het linkerrijtje te gaan spelen. Dat is een basisvoorwaarde om blijvend in de eredivisie te spelen”, zegt NAC-directeur Theo Mommers. “Wij kunnen nu concreter aan de slag om nieuwe sponsors aan ons te binden, want nu weten we precies waar we aan toe zijn. Maandagavond zullen wij de sponsors en de clubraad de invulling van de investeringen presenteren.” De invulling en de fasering van de reeks van projecten waaruit de ‘upgrading en uitbreiding’ van het Rat Verlegh Stadion zal vanaf die avond ook te vinden zijn op onze website.

Een ander onderwerp dat aan de orde kwam was de gebiedsontwikkeling rond het stadion. Daarvoor is een voorbereidingskrediet van 6 ton gevraagd. B en W kregen toestemming van een zeer ruime meerderheid van de raad om verder te gaan met de planontwikkeling. Alleen SP (4 zetels) en Leefbaar Breda (1 zetel) stemden tegen. Die ontwikkeling is van belang omdat met de opbrengsten NAC haar negatief eigen vermogen kan wegwerken. Verschillende fracties stelden voor de behandeling van het definitieve plan in juni wel kritische vragen in het vooruitzicht. Daarbij gaat het vooral om de gevolgen van de vestiging van een megasupermarkt bij NAC voor de voorzieningen in de wijken en om de ontwikkeling van kantoren bij NAC in verhouding tot de totale ontwikkeling van de kantorenmarkt in de stad Breda. Die discussie zal dus later volgen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_67740468
Waarom niet gelijk na 25.000 plaatsen bij NAC? Dat krijgen ze heus wel vol. Zo'n uitbreiding met maar 3000 plaatsen vind ik zo kneuterig.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 5 april 2009 @ 21:26:04 #298
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_67740719
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:18 schreef Counterattack het volgende:
Waarom niet gelijk na 25.000 plaatsen bij NAC? Dat krijgen ze heus wel vol. Zo'n uitbreiding met maar 3000 plaatsen vind ik zo kneuterig.
vergunningen, verdere ontwikkelingen enzo. Op een later tijdstip volgt een verdere uitbreiding
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_67768030
quote:
DE VERBOUWING KAN BEGINNEN!
06-04-2009
Jaren is er aan gewerkt, maar deze zomer kunnen we dan echt beginnen: de modernisering en uitbreiding van het Rat Verlegh Stadion. Met een totale investering van 11,5 miljoen euro gaat het stadion echt op alle gebieden vooruit. Want na dertien jaar intensief gebruik zijn er duidelijke sporen van slijtage, terwijl allerlei voorzieningen (toiletten!) niet meer van deze tijd zijn.


Met architect Pascal Grosfeld is een mooi plan gemaakt, dat bovendien nog eens miljoenen goedkoper uitvalt dan het plan waarmee indertijd van start is gegaan. Meest in het oog lopende verandering is dat de tribunes niet meer worden verhoogd, maar juist verlaagd. Door het veld anderhalve meter te verlagen, kunnen bij de overkapping van de grachten meer rijen stoeltjes worden toegevoegd, zodat we in 2010 met beheersbare kosten ons stadion naar circa 23.000 supporters kunnen uitbreiden. Overigens geldt voor alle investeringen: ze worden alleen gepleegd als NAC de zekerheid heeft dat de bijbehorende huurverhoging wordt terugverdiend.

Het verblijf zal ook aanmerkelijk plezieriger worden. En dat gebeurt deze zomer al. Er komen meer en snellere poortjes, die de wachttijd voor het betreden van het stadion aanmerkelijk zullen bekorten. Er komen nieuwe en meer toiletten. Er komen meer en snellere horeca-counters, waarbij ook het food-assortiment aanmerkelijk wordt uitgebreid. Kortom: het is goed toeven in het vernieuwde Rat Verlegh Stadion.

Het aantal plaatsen zal met de herinrichting van de zuidtribune (uitvak kleiner, meer staanplaatsen) in eerste instantie groeien naar circa 18.000. In de tweede fase gaan we naar zo’n 23.000 plaatsen als de grachten worden overkapt. En die overkapping zal dus verder gaan dan in de eerste plannen. De sfeer in het stadion zal daardoor weer groter worden, waardoor supporters en sponsors het unieke Avondje NAC nog intenser zullen beleven.

Voor de sponsors verandert er veel – en natuurlijk ten goede. Het hoofdgebouw wordt compleet gemoderniseerd. Natuurlijk is er veel aandacht besteed aan het creëren van ruimte voor meer sponsors. Vooral de bouw van een derde verdieping op het hoofdgebouw zal de ontvangst van de sponsors uit het kleinbedrijf, de zzp’ers en het hoger kader uit het bedrijfsleven en van instellingen zorgen voor een nieuwe dimensie.
NAC is met bijna 500 sponsors al het grootste zakelijke platform van Zuidwest-Nederland. Met de groei zal de positie worden verstevigd, wat goed is voor de economische infrastuctuur in de regio. Immers, waar bedrijven elkaar ontmoeten, kunnen ze elkaar ook versterken.

Goed is om nog eens vast te stellen, net als alle fracties in de gemeenteraad dat hebben gedaan, dat er géén miljoenen van de gemeenschap naar NAC gaan. De gemeente Breda leent geld op de kapitaalmarkt en verrekent de kosten, inclusief een toeslag, door in de huur aan NAC. Er is dus een gezonde verhouding tussen de gemeente en NAC en die gaat terecht niet ten koste van speeltuinen of scholen.

De toekomst ziet er zo goed uit. Het Rat Verlegh Stadion wordt meer nog dan nu een voetbaltempel, zegt architect Pascal Grosfeld. Als gebouw moet het stadion een Icoon voor Breda worden. Grosfeld heeft het idee van de voetbaltempel doorvertaald in zijn visie: “Een Romeinse tempel kenmerkt zich als een colonnade rond het gebouw. De zuilenrijen zorgen voor een geleidelijke overgang van buiten naar binnen. De nieuwe huid rondom het NAC-stadion wordt gevormd door een rij kolommen, de colonnade. Deze kolommen definiëren het contour van het stadion en maken tegelijkertijd deze ‘tussenruimte’ onderdeel van het plein. Het benaderen van het stadion krijgt een nieuwe dimensie: het binnentreden in de voetbaltempel van NAC: het betreden van het allerheiligste”.
In zijn woorden: Het Rat Verlegh Stadion wordt een Icoon voor de Stad!

Fase 01 (zomer 2009)
- uitbreiding toiletten met vijf nieuwe toilethuizen,
- aparte toiletten voor dames en kids,
- uitbreiding horecacounters eretribune, hoofdtribune, Vak G,
- nieuwe toegangsautorisatie,
- uitbreiding staanplaatsen Vak G,
- aanpassing uitvak,
- Vak I voortaan voor NAC-supporters,
- aanpassing tribuneverwarming,
- inpandige aanpassing hoofdgebouw,
- nieuwe Cordial Lounge,
- nieuw stoelenplan hoofdtribune,
- introductie Brabantse Ondernemers Sociëteit,
- Verplaatsing perstribune.
Totaal aantal plaatsen: 18.000 (nu: 17.254)
Aantal business seats: 2.344 (nu: 1505)

Fase 02 (zomer 2010)
- uitbreiding hoofdgebouw met 3e verdieping,
- verlaging van het veld,
- grachtoverkapping B-side/Ere/Vak G,
- aanpassing tribunedak en akoestiek,
- aanpassing veldverlichting/veldverwarming,
- verplaatsing tv-camerapositie,
- verplaatsing tv-compound.
Totaal aantal plaatsen: 23.000 (nu 17.254)
Aantal business seats: 2.780 (nu 1.505)

Zie voor een compleet overzicht van de upgrading en uitbreiding van het Rat Verlegh Stadion de brochure op onze website onder het kopje ‘stadion’.
www.nac.nl

Gaat er wel vet uitzien denk ik. Veld verlaagd en de tribunes doorgetrokken tot aan het veld. Tribune lekker dicht op het veld dus.
  maandag 6 april 2009 @ 18:55:56 #301
168739 Red_85
'echt wel'
pi_67768405
Het ontwerp ziet er erg goed uit. MAAR waarom die ene tribune niet meenemen met de verbouwing? Of komt die in de 3de fase? Beetje vreemd, maak het dan perfect als je de kans er voor hebt. Of weet iemand dat het alsnog gaat gebeuren na verloop van tijd?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')