Ik lees anders weinig positieve of negatieve ervaringen over TAP. Daarnaast, TAP kan nooit slechter zijn dan Iberia, want die hebben hun europa product onderuit gehaald door betaalde service in te voeren, en hun long haul product is slecht qua entertainment en eten, met ook nog eens ongeinteresseerd personeel, en negatieve ervaringen over Iberia hoor ik wel regelmatig.quote:Op zaterdag 26 september 2009 12:38 schreef k_man het volgende:
Nou ja, als er nou één maatschappij volkomen ruk is, is het TAP wel.
Ja dat is zeker irritant; helemaal met je eens!quote:Op woensdag 23 september 2009 20:34 schreef k_man het volgende:
Het irritante is dat je de prijzen nog altijd niet zonder meer kunt vergelijken, ondanks de verplichting om niet tevermijden belastingen en toeslagen in de prijs op te nemen.
Als EasyJet ¤ 70 vraagt, en KLM ¤ 100, ben ik dan bij EasyJet goedkoper uit? Nee, want daar moet ik nog ¤ 22 aftikken voor m'n bagage en nog eens ¤ 9,50 om te mogen betalen. Dus boeken bij KLM? Of is Ryanair misschien goedkoper? Of WizzAir, of Transavia, of...
Je moet verdorie nog steeds bij elke airline het hele bestelproces doorlopen voor je erachter bent wat het eigenlijk kost. En dan, als je dat eindelijk allemaal hebt uitgezocht voor verschillende maatschappijen en verschillende data, hebben ze ondertussen de prijzen veranderd. Aaaaargghhhh!!
Uiteraard is Iberia de slechtse nationale luchtvaartmaarschappij in West Europa. Intercontinentaal nog nooit mee gevlogen. Maar regelmatig op Sao Paulo de lange rijen voor de Iberia check-in zien staan. Slechts 3 desks open waarvan een ook nog eens uitsluitend voor business class. En die desks worden pas 2,5 uur voor vertrek geopend. Ik heb altijd weer medelijden met al die wachtenden daar. En TAP is intercontinentaal niet zo heel slecht hoor. Eenmaal AMS-LIS-SSA gevlogen in een Airbus A330. Was goed te doen, alleen de vlucht AMS-LIS was een redelijk krappe zit voor zover ik me kan herrinneren. Maar als je de keus hebt zou ik toch voor TAM ipv TAP kiezen en Iberia maar heel gauw vergeten.quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:26 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik lees anders weinig positieve of negatieve ervaringen over TAP. Daarnaast, TAP kan nooit slechter zijn dan Iberia, want die hebben hun europa product onderuit gehaald door betaalde service in te voeren, en hun long haul product is slecht qua entertainment en eten, met ook nog eens ongeinteresseerd personeel, en negatieve ervaringen over Iberia hoor ik wel regelmatig.
Succes met het vinden van een maatschappij waar dit niet gebeurt. Alle grote maatschappijen doen dit, e enigen die het niet doen zijn de ryanair en dat soort pauper maatschappijen... Maar ja, dan kom je niet meer in Chicago...quote:Op maandag 28 september 2009 14:23 schreef Barcaconia het volgende:Algehele indruk
De vlucht was overboekt, iets dat KLM volgens het grondpersoneel standaard doet (het is goedkoper om mensen naar huis te sturen dan het risico te nemen dat de vlucht niet vol zit). Ik zat in de selectie om niet mee te mogen en financiele compensatie te krijgen. Uiteraard flink over de zeik uiteindelijk naar de gate gegaan om in het rijtje van afvallers te zitten (het lijkt Idols wel). Gelukkig kreeg ik wel een ticket, 8 mensen gingen naar huis. Dit is geen manier om met je klanten om te gaan. Ik boek in ieder geval nooit meer met KLM.
De vlucht opzich was goed in orde trouwens, daar was niks op aan te merken.
Het voordeel is dan als je vaker met KLM vliegt en elite of elite plus member bent dat je voorrang hebt op de restquote:Op maandag 28 september 2009 14:53 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Succes met het vinden van een maatschappij waar dit niet gebeurt. Alle grote maatschappijen doen dit, e enigen die het niet doen zijn de ryanair en dat soort pauper maatschappijen... Maar ja, dan kom je niet meer in Chicago...
Maar dan nog kan je voor de vouchers gaan als je toch genoeg tijd hebtquote:Op maandag 28 september 2009 14:55 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Het voordeel is dan als je vaker met KLM vliegt en elite of elite plus member bent dat je voorrang hebt op de rest
Ik vlieg zelf ook het liefst met KLM.
Daar doe ik het niet voor. Als ik een vlucht boek doe ik dat omdat ik die dag ergens moet zijn, niet omdat ik graag op kosten van KLM in een hotel slaap. Ik kan geen zakelijke afspraken gaan afzeggen omdat ik niet met mijn vlucht mee kan.quote:Op maandag 28 september 2009 17:05 schreef buzz1291 het volgende:
Overboekt? Jippie! Daarom neem ik op de route AMS-CDG-GRU altijd de zaterdagavond vlucht, die in Parijs dus 9 van de 10 keer overboekt is. Krijg je als FD Platinum member dus een hotel overnachting+ diner + upgrade naar business op de zondagochtend vlucht + 600 euries cash.
Is me dit jaar al drie keer overkomen dat ik mijn stoel vrijwillig opgegeven heb.
Tsja, 99% van de gevallen gaat het goed. Als men het niet doet, dan is standaard 20% van vliegtuig leeg. Mijn ouders zijn een keer naar de Ned. Antillen gevlogen met KLM en ook zij stonden op de "wachtlijst". Ze hadden nummer 65&66. Uiteindelijk is het vliegtuig met 20 lege plekken vertrokken. (en iedereen op de wachtlijst dus mee).quote:Op maandag 28 september 2009 17:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Daar doe ik het niet voor. Als ik een vlucht boek doe ik dat omdat ik die dag ergens moet zijn, niet omdat ik graag op kosten van KLM in een hotel slaap. Ik kan geen zakelijke afspraken gaan afzeggen omdat ik niet met mijn vlucht mee kan.
Ik vlieg overigens haast nooit buiten Europa, dus eigenlijk alleen met Ryanair, Brussels airlines of dergelijke maatschappijen. Dat zo'n beetje alle grote maatschappijen dit doen was mij dus niet bekend. Ik vind het niet acceptabel.
Opzich is daar wel wat van te zeggen, maar ik vind het niet goed dat ik blijkbaar niet kan vertrouwens op een vliegticket die ik boek. De schade die het oplevert als ik mijn afspraken niet nakom kunnen groter zijn dan de 600 euro en een hotelovernachting. Die schade dekt de vliegmaatschappij niet. Als ik alle grote vluchten buiten Europa een dag eerder moet gaan boeken om er rekening mee te houden kost het alsnog meer. En standaard business-class boeken is weer niet rendabel.quote:Op maandag 28 september 2009 17:20 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Tsja, 99% van de gevallen gaat het goed. Als men het niet doet, dan is standaard 20% van vliegtuig leeg. Mijn ouders zijn een keer naar de Ned. Antillen gevlogen met KLM en ook zij stonden op de "wachtlijst". Ze hadden nummer 65&66. Uiteindelijk is het vliegtuig met 20 lege plekken vertrokken. (en iedereen op de wachtlijst dus mee).
Was de vlucht niet oevrboekt, dan waren er dus bijna 100 lege plekken geweest, en dat is economisch niet rendabel te maken...
Op vluchten van ryanair e.d. is het aantal no-shows lager en krijgen deze hun geld niet terug, wat bij de grotere maatschappijen, afhankelijk van het type ticket, wel zo is. Daarom kan een ryanair dit makkelijk doen.
Doordat het vliegtuig van Delta was, vraag ik me af of Delta dan wel KLM voor de overboeking verantwoordelijk was. Was de vlucht 'operated by KLM' ?quote:Op maandag 28 september 2009 14:23 schreef Barcaconia het volgende:Maatschappij
KLM
[...]
Boeing 767 van Delta airlines
[...]
Dit is geen manier om met je klanten om te gaan. Ik boek in ieder geval nooit meer met KLM.
Zet Brussels Airlines ook maar op je boicotlijst dan...quote:Op maandag 28 september 2009 17:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Daar doe ik het niet voor. Als ik een vlucht boek doe ik dat omdat ik die dag ergens moet zijn, niet omdat ik graag op kosten van KLM in een hotel slaap. Ik kan geen zakelijke afspraken gaan afzeggen omdat ik niet met mijn vlucht mee kan.
Ik vlieg overigens haast nooit buiten Europa, dus eigenlijk alleen met Ryanair, Brussels airlines of dergelijke maatschappijen. Dat zo'n beetje alle grote maatschappijen dit doen was mij dus niet bekend. Ik vind het niet acceptabel.
Als je bedrijf A wil boicotten wegens een overboekingspolicy en bedrijf B die dezelfde policy heeft niet omdat je er bedrijf B nog nooit last van hebt gehad is wat mij betreft een beetje kromme redenering. Ga je bedrijf B pas boicotten als je daar ook een keer een overboeking meemaakt?quote:Op maandag 28 september 2009 17:36 schreef Barcaconia het volgende:
Nooit last van gehad, en behoorlijk veel mee geboekt. Kan ook door de frequent-flyer status komen dat ik dat nooit krijg bij hun.
quote:Op maandag 28 september 2009 17:31 schreef Barcaconia het volgende:
Maargoed, blijkbaar doen alle maatschappijen het dus het heeft weinig zin om nooit meer met KLM te boeken hierdoor. Dit was in ieder geval de eerste keer dat ik ermee in aanraking kwam.
Dit bedoel ik, die stond er wel als het goed is (je quote een nieuwere post dan deze).quote:Op maandag 28 september 2009 17:50 schreef Fogel het volgende:
Die stond er nog niet toen ik mijn reactie aan het schrijven was, dus nee.
Klm had vroeger alliantie met Northwest wat overgenomen is door Delta Airlines. Omdat Delta niet genoeg personeel heeft laten ze KLM de afhandeling doen. Door deze samenwerking kan het zijn dat als je bv een vlucht naar Atlanta boekt dat je op een Delta terecht ipv KLM....quote:Op maandag 28 september 2009 17:28 schreef jaco het volgende:
[..]
Doordat het vliegtuig van Delta was, vraag ik me af of Delta dan wel KLM voor de overboeking verantwoordelijk was. Was de vlucht 'operated by KLM' ?
Same here, voor een vakantie zou het nog wel eens kunnen.Blegh waarschijnlijk volgende week weer met Iberia vliegenquote:Op maandag 28 september 2009 17:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Daar doe ik het niet voor. Als ik een vlucht boek doe ik dat omdat ik die dag ergens moet zijn, niet omdat ik graag op kosten van KLM in een hotel slaap. Ik kan geen zakelijke afspraken gaan afzeggen omdat ik niet met mijn vlucht mee kan.
Ik vlieg overigens haast nooit buiten Europa, dus eigenlijk alleen met Ryanair, Brussels airlines of dergelijke maatschappijen. Dat zo'n beetje alle grote maatschappijen dit doen was mij dus niet bekend. Ik vind het niet acceptabel.
afaik vliegt Delta ook niet voor KLM op de route naar Chicago, dat is gewoon allemaal KLM (B747) materiaal.quote:Op maandag 28 september 2009 17:28 schreef jaco het volgende:
[..]
Doordat het vliegtuig van Delta was, vraag ik me af of Delta dan wel KLM voor de overboeking verantwoordelijk was. Was de vlucht 'operated by KLM' ?
Je kan niet altijd voor een confirmed seat zorgen als normaly economy classe passagier, hoewel het helpt om online in te checken, want dan heb je nog een klein beetje invloed op de plaatsaanwijzing, als je laat op Schiphol aankomt en de vlucht is overboekt heb je ook meer kans dat je niet gelijk een zitplaats krijgt.quote:Op maandag 28 september 2009 18:08 schreef Knuffelzacht het volgende:
De redenen voor de overboeking is inderdaad omdat er een gemiddeld percentage van de passagiers niet komt opdagen (gemiddeld 10% (no shows) ) Het is dus logisch dat men er voor kiest om dus meer tickets te verkopen dan er stoelen zijn. In het geval van Delta (en sowieso van alle amerikaanse maatschappijen) overboeken ze zelf meer... richting de 20%. Dit zijn maatschappijen die het vooral hebben van transfer passagiers en ook een percentage daarvan haalt hun vlucht niet (zogenoemde sho cons (short connections) daarom gaan zitten zij nog hoger dan die eerste 10%. De reden dat zeker delta dit kan doen is omdat er in het hoog seizoen een vliegtuigje of 18 per dag van hun naar de states vertrekt.
Het is dus ook zo... hoe goedkoper je ticket hoe minder rechten je hebt op die stoel (zorg dus altijd voor een confirmed seat) De goedkoopste tickets hebben alleen maar voorgang op mensen die standby tickets hebben omdat zij bijv. bij de maatschappij werken en alleen maar belastingen hebben betaald. Mensen met frequent flyers cards hebben weer meer rechten op de gewone passagiers en hoger de kaart tja.... you do the math
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |