abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 december 2008 @ 09:57:34 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64457001
quote:
Op maandag 29 december 2008 09:55 schreef Duvel het volgende:
En weer een machinist minder in actieve NSR-dienst.
??
  maandag 29 december 2008 @ 09:58:31 #52
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64457022
Machinisten die museummaterieel beschadigen, moeten worden ontslagen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64460950
De vangst van twee koude zonnige dagen in den Lande:


De inzet van de serie 1200 en 6700 voor de Leeuwarden Shuttle gaan nog altijd gestaag door, maar toch zal daar hoe dan ook binnen niet al te lange tijd een einde aan komen. Op derde kerstdag is ACTS weer gewoon van de partij, na twee rustdagen ingelast te hebben. Door de vrieskou op deze zonnige zaterdag passeren de 1251 en de 6703 met containertrein 50063 enkele vrijstaande woningen in Wezep op weg naar 't Harde, al waar de trein even aan de kant gaat om NSR tweemaal voor te laten.


Na de stop in 't Harde vervolgen de 1251 + 6703 hun weg met containertrein 50063 op weg naar de Maasvlakte West. Met het oude stationsgebouwtje op de achtergrond passeren zij hier het station van Ermelo.


Zondag. Op de Betuweroute was het vandaag erg rustig. Slechts 1 trein was te zien tijdens een wacht van ruim 2 uur. Veolia's 189 094 is met Graantrein 341713 vanuit Europoort op weg naar Emmerich en Bottrop (D), als Herwijnen gepasseerd wordt.


Zo'n 50 km verderop ter hoogte van de CUP in Valburg tussen de stapelwolken door enkele zonnestralen. Zoals te zien is op de foto, is de zon 200m verderop uit. Nogmaals de Veolia 189 094 met Graantrein 341713 van Europoort naar Bottrop (D). Over het hoe en wat van het inhalen van deze trein doe ik overigens geen uitspraken


NSR's ICMm 4034 is alleen op weg als IC van Enschede naar Schiphol, als Dijkerhoek gepasseerd wordt.


Van de zondagse optocht uit Bentheim bleef vandaag weinig over. Enkele treinen opgeheven of flink in de plus. Gelukkig nog wel een extraatje in de laatste zonnestralen van de dag. ITL 186 148 met de vertraagde Tulipan tr 42336 ter hoogte van buurtschap Dijkerhoek tussen Holten en Bathmen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 29-12-2008 13:22:16 ]
pi_64461100
tvp
pi_64462264
Prachtig beeldmateriaal, kan er minuten naar kijken.
  maandag 29 december 2008 @ 16:39:16 #56
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_64468641
Speciaal vandaag om 17.52 en 18.52 van Hilversum naar Utrecht Maliebaan zonder overstap!!!

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 29 december 2008 @ 16:59:46 #57
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_64469328
quote:
Op maandag 29 december 2008 00:44 schreef sander89 het volgende:
Die sprinters knallen wel vaak ergens tegen op

Ben bang dat ik ga schrikken als ik de foto's zie
Auw ->



Kant die tegen het juk is aangekomen.







Andere kant (SGM-knal)









I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_64469352
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:39 schreef bork het volgende:
Speciaal vandaag om 17.52 en 18.52 van Hilversum naar Utrecht Maliebaan zonder overstap!!!

[ afbeelding ]
Dat kun je ook wel fietsen.
אין מקום כמו ארץ ישראל
  maandag 29 december 2008 @ 17:12:45 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64469746
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:59 schreef bork het volgende:

[..]

Auw ->

[ afbeelding ]

Kant die tegen het juk is aangekomen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Andere kant (SGM-knal)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bedankt voor de foto's. Ziet er niet zo best uit. Gelukkig wel herstelbaar, maar toch.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64471731
00:24 Nijmegen 4b Hertogenbosch ('s) Stoptrein (NS)
00:28 Nijmegen Dukenburg
00:32 Wijchen
00:38 Ravenstein
00:44 Oss
00:47 Oss West
00:54 Rosmalen
00:58 Hertogenb ('s) Oost
01:02 Hertogenbosch ('s) 3a
01:22 Hertogenbosch ('s) 6 Utrecht Centraal Intercity (NS)
01:50 Utrecht Centraal 18a
02:00 Utrecht Centraal 19b Ede-Wageningen Intercity (NS)
02:10 Driebergen-Zeist
02:23 Veenendaal-De Klomp
02:30 Ede-Wageningen
02:41 Arnhem 7b

Voor het recordbedrag van ¤ 3,80 of ¤ 2,30 met korting. Leuk die nieuwe dienstregeling tussen Ah en Nm maar de laatste trein is nu wel geschapt.
  maandag 29 december 2008 @ 18:54:40 #61
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_64473135
Tegelen - Nijmegen - Utrecht Centraal - Gouda - Rotterdam Centraal (overstap) Antwerpen

Dat waren de stations / steden waar ik moest zijn vandaag. Lekker treinritje weer!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_64475429
quote:
Op zondag 28 december 2008 09:06 schreef Wadloper het volgende:
Ik neem ook al geen deel meer met de discussies op Somda. Ik mag dat trouwens niet eens meer
Ban gehad
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 december 2008 @ 20:09:24 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64475516
Ach ja, die krijg je daar zo en aan discussies daar deelnemen heeft geen zin, omdat er of 80x hetzelfde wordt gezegd en/of de mensen het dan nog niet willen geloven.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_64475683
Zo. Nou. We zijn er hoor. Potsdam.

9:41 keurig met de PE vanuit Amf vertrokken
tot en met Rheine op tijd
aankomst Osnabruck +8
Vertrek Osnabruck +142 (tijdje stil gestaat tot de baan weer vrij waas, aanrijding met persoon )
aankomst Stendal +144
Oh nog een stremming, we worden omgeleid via Wittenberge, daarvoor moet alleen wel even de lok omlopen.
Staat de lok aan de andere kant: Oh, stremming voorbij. Lok weer terug omlopen....
Vertrek Stendal +165
Aankomst Berlin Hbf +172. En nu maar eens een biertje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 29 december 2008 @ 20:35:53 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64476538
Haha, flinke vertraging, maar je bent er!

Ik hoop dat je niet in de vrieskou hebt gezeten zoals die mensen in de Benelux van zaterdag?
pi_64477186
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:06 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Ban gehad
Jep
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Ach ja, die krijg je daar zo en aan discussies daar deelnemen heeft geen zin, omdat er of 80x hetzelfde wordt gezegd en/of de mensen het dan nog niet willen geloven.
Klopt helemaal Peterselie Maar ja, misschien is dat wel iets van de spoorwereld zelf
pi_64479203
Nee James, het was behoorlijk heet zelfs. omdat ieder moment het sein zou kunnen komen dat we verder konden moesten de deuren dicht blijven pas het laatste half uur, toen duidelijk was dat het nog zeker een half uur zou duren, konden we eruit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 29 december 2008 @ 21:53:03 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64479587
Klinkt heel prettig, veel plezier in elk geval!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 29 december 2008 @ 22:03:25 #69
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_64480035
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Nou. We zijn er hoor. Potsdam.

9:41 keurig met de PE vanuit Amf vertrokken
tot en met Rheine op tijd
aankomst Osnabruck +8
Vertrek Osnabruck +142 (tijdje stil gestaat tot de baan weer vrij waas, aanrijding met persoon )
aankomst Stendal +144
Oh nog een stremming, we worden omgeleid via Wittenberge, daarvoor moet alleen wel even de lok omlopen.
Staat de lok aan de andere kant: Oh, stremming voorbij. Lok weer terug omlopen....
Vertrek Stendal +165
Aankomst Berlin Hbf +172. En nu maar eens een biertje
Kon je wel fluiten naar je tussenrondje met Jannowitzbrucke? Nog ff nagekeken, kende dat alleen als U-Bahn station maar inderdaad komt ook DB langs
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 30 december 2008 @ 00:23:51 #70
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64485588
Berlijn, toffe stad, leuke tijd toegewenst fles!

mooie foto's zug!
  dinsdag 30 december 2008 @ 01:43:13 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64487749
Vraagje: wie weet waar ik cijfers van de NS en NMBS kan vinden? Jaarrapporten, winst, omzet, reizigerswaardering, enzovoorts?

De Engelse Wikipedia geeft wel wat info, maar zeker voor de NMBS is die verouderd.
  dinsdag 30 december 2008 @ 02:45:54 #72
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_64488760
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 01:43 schreef James1988 het volgende:
Jaarrapporten, winst, omzet, reizigerswaardering, enzovoorts?
Bedoel je zoiets?
Jaarverslag NS 2007 (vanaf p.34)
Jaarverslag NMBS 2007 (vanaf p.18)
Begint allebei met hoop blablabla, maar tussendoor ook de nodige cijfers .
pi_64496076
Ik las net een interview met Aad Veenman uit het NRC. Daar ging ook een stukje over de aankoop van de V250 bij AnsaldoBreda.
quote:
U heeft veel kritiek gekregen op uw keus in 2004 voor treinen van het Italiaanse AnsaldoBreda omdat dit bedrijf bekend staat om zijn trage levering. Had u achteraf niet liever een andere fabrikant gekozen?
„Het ging om een Europese aanbesteding in 2002. Op dat moment maakte het Franse Alstom grote verliezen, en dreigde het zelfs failliet te gaan. Bombardier kon deze trein niet leveren. AnsaldoBreda had gewoon het beste bod. En ook de Italianen zaten te wachten op ERTMS, waarvan de laatste specificaties pas in juni van dit jaar kwamen. Dat was dus veel te laat, maar dat kun je de Italianen niet kwalijk nemen.”

Peijs dwong u destijds om andere treinen er bij te huren, in afwachting van die van AnsaldoBreda.
„Ja, en die zijn er ook gekomen. De schuldvraag is later omgedraaid. Peijs vond eerst dat de fout bij HSA lag [de HSA is de alliantie die de hsl-zuid gaat exploiteren, waar NS voor 90 procent in deelneemt en KLM 10 procent, red.] en eiste financiële genoegdoening omdat de staat de eerste inkomsten van de concessiehouder zou mislopen.
„Maar in tweede instantie kreeg HSA gelijk: niet zij zat fout, maar de staat. Oorzaak en gevolg werden duidelijk. Alles kwam weer neer op ERTMS als dé oorzaak van alle vertraging en daarvoor was HSA niet verantwoordelijk. Nu ontvangt HSA geld van de staat wegens gemaakte kosten.”

Komen ze nog wel, die treinen van AnsaldoBreda?
„Jazeker. Begin 2009 wordt de eerste getest op de hsl-zuid. Het spoor is beschikbaar. De afgelopen tijd hebben we de gehuurde treinen getest en we hebben heel veel geleerd. Daar zijn de testen ook voor bedoeld.”
pi_64537306

Een ijskoude dinsdagochtend in de rustige leegte nabij Staphorst/Punthorst wordt kortstondig opgeschrikt door de passage van IC (10)736 (Leeuwarden - Schiphol). Verder dan Ermelo kwam de trein spijtig genoeg niet, vanwege de aanrijding met een persoon.


Een half uur later passeren NSR's 3436 en 3421 als stoptrein Groningen - Zwolle. Alleen hier in het Noorden rijden dieseltreinstellen DM90 voor 100% van de rit onder de draad., zowel tussen Groningen en Zwolle als de spitsslagen tussen Leeuwarden en Wolvega.


Ook ACTS heeft een 189'er van MRCE geleased. De lok wordt standaard ingezet voor de treinen van/naar Herne (D) via de Betuweroute. Wanneer deze shuttle niet rijdt, volgt de inzet in de shuttles van/naar Veendam of, sporadisch, Leeuwarden. Op een zonnige en ijskoude een-na-laatste dag van 2008, passeert de 189 096 met containertrein 50063 (Leeuwarden - Maasvlakte West) hier ter hoogte van Staphorst/Punthorst.


De Bentheimer Eisenbahn is de particuliere goederenvervoerder tussen Coevorden (NL) en Bad Bentheim. Op werkdagen rijdt de Bentheimer Eisenbahn een olietrein van Emlichheim naar Osterwald. De D25 is hier zojuist vertrokken vanaf het Wintershall-terrein en rijdt hier het bos uit op weg naar het stationnetje van Emlichheim (D).


Op werkdagen rijdt de Bentheimer Eisenbahn een olietrein van Emlichheim naar Osterwald. De D25 is hier zojuist vertrokken vanaf het Wintershall-terrein en passeert hier onder een fraaie bomenrij. De trein zal weldra arriveren op het stationsemplacement van Emlichheim, waar de lok zal omlopen. Na een remproef zal dan vertrokken worden naar Esche en Osterwald.


Op werkdagen rijdt de Bentheimer Eisenbahn een olietrein van Emlichheim naar Osterwald. De D25 is hier ter hoogte van Lamberg onderweg met de olietrein op weg naar Esche.


Op werkdagen rijdt de Bentheimer Eisenbahn een olietrein van Emlichheim naar Osterwald. De D25 is hier ter hoogte van Berge onderweg met de olietrein op weg naar Esche en weldra arriveren te Esche. Daar zal de lok wederom omlopen en na een remproef de trein naar Erdölwerk Osterwald brengen.


Door de vrieskou van afgelopen dagen is op dinsdag 29 december bij het vertrek van containertrein 50020 uit Coevorden de ACTS 1254 defect geraakt. De Bentheimer Eisenbahn, de verplichte helpende hand van ACTS, heeft de trein daarop teruggeplaatst op de terminal van Coevorden Heege. Een dag later in een al laag staande zon staat de trein nog altijd te wachten op wat er komen gaat. Hulp kwam uiteindelijk wel op het NS station van Coevorden aan, maar kon vervolgens niet bij de trein op Coevorden Heege komen. Wat bleek: de draaibrug tussen de Euroterminal en Coevorden-NS is defect. Ook op woensdag 31 januari om 16:30 is de trein nog steeds niet vertrokken, ook niet na het aankomen van een 3e lok.


Op oudjaarsdag 2008 laat de zon het afweten in Leeuwarden, de bomen, struiken en het gras zijn daarentegen bijzonder fraai berijpt, dikke mist maken het zicht relatief slecht. Het smalle slootje is voorzien van een dikke laag ijs, waar de jeugd enkele baantjes op de schaatsen trekt. Arriva's GTW (Spurt) 327 is als stoptrein op weg vanuit Leeuwarden naar Groningen als Achter de Hoven gepasseerd wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 31-12-2008 16:59:28 ]
  Redactie Sport woensdag 31 december 2008 @ 16:57:01 #75
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64538024
quote:
Op woensdag 31 december 2008 16:39 schreef Zug-Chef het volgende:
Een half uur later passeren NSR's 3436 en 3421 als stoptrein Groningen - Zwolle. Alleen hier rijden dieseltreinstellen DM90 voor 100% van de rit onder de draad.
Leeuwarden - Wolvega toch ook, of wordt die inmiddels met ICM gereden?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')