quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Marsepeinen meesterwerkjes, maar ik zou het niet wegkrijgen![]()
![]()
[ link | afbeelding ]
Ik denk dat mensen je ook wat vreemd aankijken als je daarop zit te knabbelen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Marsepeinen meesterwerkjes, maar ik zou het niet wegkrijgen![]()
![]()
[ link | afbeelding ]
Vergis je niet hoorquote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:16 schreef Nouwk het volgende:
Mooi he, hoe sommige mensen boetseren kunnen, oef.
Ben ik het niet zo mee eens....als je witte baby uit de mold komt ben je er nog lang nietquote:Op zondag 18 januari 2009 13:43 schreef Franneh het volgende:
Toch jammer dat de uitdaging dan een beetje weg is als je molds gebruikt.
Ik gebruik zelfgemaakte eetbare lijm van tylose (hetzelfde spul wat je kunt gebruiken om marsepein/fondant uit te laten harden)quote:Op zondag 18 januari 2009 14:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe laten jullie trouwens je decoraties vastzitten?
Das ook waar.quote:Op zondag 18 januari 2009 13:45 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ben ik het niet zo mee eens....als je witte baby uit de mold komt ben je er nog lang nieten daarbij, ik hou van mooie dingen maken maar ben geen ster in boetseren...hulpmiddelen zijn er niet voor niets
Bedankt voor je bijdrage.quote:Op zondag 18 januari 2009 22:48 schreef Maneki.Neko het volgende:
evenbegin maar met teruglezen, alles staat al beschrevenondertussen
Zo simpel mogelijk...quote:Op zondag 18 januari 2009 22:45 schreef Cyan het volgende:
Ik wil eigenlijk ook zo'n geweldige taart maken voor mijn moeders verjaardag maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen! Dus kan iemand even een ingrediënten lijstje tikken? En een snel stappenplan in Sesamstraat taal?
Ja jij ook!quote:
Ik begrijp dat het niet even vlug gedaan is. Maar nu weet ik tenminste de basis en daar kan ik wel wat mee.quote:Op zondag 18 januari 2009 23:09 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Ja jij ook!
Er is geen snelle manier om zo`n taart te bakken en decoreren. In de tijd dat je hebt zitten wachten op een ander had je al 2 topics door kunnen scannen voor informatie en meer tips. Maar hey, zelf weten
Dat vond ik trouwens nog best zwaar werk! Je moet echt enorm kneden om de kleurstof door het hele stuk marsepein te krijgen. Ik heb 't m'n vriend laten doen.quote:Op zondag 18 januari 2009 23:00 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Kleur eventueel je marsepein of fondant met poeder- of gelkleurstof.
Dat is een soort plantaardig vet ook wel bekend als shortening of trex wat je bij de toko kunt kopen...quote:Op maandag 19 januari 2009 15:17 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik las iets over crisco trouwens, ter vervanging van poedersuiker tegen het vastplakken van marsepein aan je werkblad. Maar daar heb ik nog nooit van gehoord, wat is dat en hoe werkt het?
Dat vond ik ook hoor, bovendien kreeg ik de kleuren niet echt fel. Het werd meer pastel. Ik denk dat ik de kleurstof volgende keer maar door de gesmolten marshmallows doe, dat gaat misschien makkelijker.quote:Op maandag 19 januari 2009 10:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dat vond ik trouwens nog best zwaar werk! Je moet echt enorm kneden om de kleurstof door het hele stuk marsepein te krijgen. Ik heb 't m'n vriend laten doen..
Het kan ook met (zo'n blok) frituurvetquote:Op maandag 19 januari 2009 15:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ook van shortening of trex heb ik nog nooit gehoord, haha. Maar daar smeer je dan gewoon je werkblad mee in neem ik aan? 't Ziet eruit als slagroom!
Oh, ik kreeg eigenlijk wel precies de kleuren die ik wilde! Eerst een klein beetje kleurstof (ik heb van Sugarflair) en dan steeds wat toevoegen.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:47 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
Dat vond ik ook hoor, bovendien kreeg ik de kleuren niet echt fel. Het werd meer pastel. Ik denk dat ik de kleurstof volgende keer maar door de gesmolten marshmallows doe, dat gaat misschien makkelijker.
Echt?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:47 schreef Trusten het volgende:
[..]
Het kan ook met (zo'n blok) frituurvet
Even een beetje zacht maken in de magnetron en hij is heel goed te gebruiken. Je moet trouwens wel plantaardig vet nemen. En dan een (kleine!) hoeveelheid gebruiken om je blad en/of deegroller mee in te smeren. Werkt primaquote:Op maandag 19 januari 2009 15:55 schreef DevilsAndDust het volgende:
Echt?. Die blokken kosten niets. Gewoon op m'n aanrechtblad smeren? En krijg je dat er wel weer een beetje gemakkelijk vanaf?
Leuk zeg!quote:Op maandag 19 januari 2009 18:00 schreef Nouwk het volgende:
Ha, ik heb twee opdrachten voor barbietaarten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |