abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 30 januari 2009 @ 22:02:42 #201
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_65581716
@ mula, ik ben helemaal weg van de Bloom Fresco, onwijze designstoel maar wel leuk, past wel bij ons!
  † In Memoriam † vrijdag 30 januari 2009 @ 23:10:02 #202
240917 Mula
pi_65583468
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 22:02 schreef becky27 het volgende:
@ mula, ik ben helemaal weg van de Bloom Fresco, onwijze designstoel maar wel leuk, past wel bij ons!
Oeh, die kende ik helemaal niet! Die is mooi zeg!! Ik houd zelf wel van strak en design (vooral in combinatie met niet-strak en niet-design, als je begrijpt wat ik bedoel), maar vriend helemaal niet. Nog iets om uit te vechten straks.

Edit: Ok, die kinderstoel googlen was geen goed idee. Leuke kleurtjes kinderwagens! Hebbuh Hebbuh Hebbuh!!!

[ Bericht 13% gewijzigd door Mula op 30-01-2009 23:15:39 ]
  zaterdag 31 januari 2009 @ 11:19:41 #203
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_65590832
erg he, ach mag eerst bij twee zusjes afkijken (die van mijn vriend en die van mij) hoe het daar allemaal gaat.
pi_65603947
Hahaha Mula en Becky, dat heb ik ook hoor, ik weet al helemaal hoe ik wil dat de babykamer eruit komt te zien
En koop geregeld leuke accesoires voor in dat kamertje! Laatste weken eigenlijk niet meer gedaan.
met babykleertjes previes hetzelfde, sommige zeer leuke unieke dingetjes kan ik echt niet laten liggen, zo heb ik een heel leuk oranje vintage jurkje van marktplaats met knoopjes voorop in de vorm van eendjes
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  † In Memoriam † zaterdag 31 januari 2009 @ 20:29:58 #206
240917 Mula
pi_65605447
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 19:44 schreef Poppejans het volgende:
Hahaha Mula en Becky, dat heb ik ook hoor, ik weet al helemaal hoe ik wil dat de babykamer eruit komt te zien
En koop geregeld leuke accesoires voor in dat kamertje! Laatste weken eigenlijk niet meer gedaan.
met babykleertjes previes hetzelfde, sommige zeer leuke unieke dingetjes kan ik echt niet laten liggen, zo heb ik een heel leuk oranje vintage jurkje van marktplaats met knoopjes voorop in de vorm van eendjes
Oh, jij koopt ook al echt dingen? Ik geloof niet dat ik dat zou durven hoor! Het blijft bij mij dus echt alleen maar bij kijken. Ik vond het al heel wat dat ik een tijdje geleden een lijstje met leuke namen ben gaan bijhouden in een oud notitieboekje. Dat voelde al alsof ik iets deed wat eigenlijk niet "mocht" ofzo. Trouwens, een tip; houd je lijstje met leuke namen niet bij in een oud notitieboekje. Die eindigt op een gegeven moment namelijk bij het afval. Daaag leuke namen-lijstje.
pi_65607434
Vind het wel fijn om hier te lezen dat ik niet de enige ben die in mijn hoofd zo erg bezig ben met baby's en alles er om heen. Ik vond mezelf al raar dat ik soms op internet op baby sites kijk welke spulletjes er allemaal te koop zijn. Maar dan is het niet zo tastbaar als in de winkel. Wanneer ik door de Hema loop of langs de prenatal moet ik mezelf echt in bedwang houden en mag ik absoluut niet gaan kijken naar al die leuke dingetjes. Ik heb ook nog nooit iets gekocht en zal dat ook niet doen tot ik zeker weet dat ik zwanger ben. Wanneer ik weet dat ik zwanger ben mag ik van mezelf naar de stad om iets te kopen en daarna moet ik wachten tot ik het geslacht weet. Wil namelijk wel graag gericht spulletjes kopen.
Voor het kamertje heb ik ook al allemaal ideetjes enzo, maar daar doe ik ook nog niets mee want voor hetzelfde geld wil ik over een tijdje weer wat anders. Ik ken mezelf en ben heel erg wisselvallig daarin.
Namen hebben we al, er is één naam waar lief en ik allebei verliefd op zijn. En die naam kan zowel voor een jongen als een meisje, hihi.
  † In Memoriam † zaterdag 31 januari 2009 @ 22:43:32 #208
240917 Mula
pi_65609804
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 21:37 schreef Poezebeest het volgende:
Vind het wel fijn om hier te lezen dat ik niet de enige ben die in mijn hoofd zo erg bezig ben met baby's en alles er om heen. Ik vond mezelf al raar dat ik soms op internet op baby sites kijk welke spulletjes er allemaal te koop zijn. Maar dan is het niet zo tastbaar als in de winkel. Wanneer ik door de Hema loop of langs de prenatal moet ik mezelf echt in bedwang houden en mag ik absoluut niet gaan kijken naar al die leuke dingetjes. Ik heb ook nog nooit iets gekocht en zal dat ook niet doen tot ik zeker weet dat ik zwanger ben. Wanneer ik weet dat ik zwanger ben mag ik van mezelf naar de stad om iets te kopen en daarna moet ik wachten tot ik het geslacht weet. Wil namelijk wel graag gericht spulletjes kopen.
Voor het kamertje heb ik ook al allemaal ideetjes enzo, maar daar doe ik ook nog niets mee want voor hetzelfde geld wil ik over een tijdje weer wat anders. Ik ken mezelf en ben heel erg wisselvallig daarin.
Namen hebben we al, er is één naam waar lief en ik allebei verliefd op zijn. En die naam kan zowel voor een jongen als een meisje, hihi.

Oh, handig dat jullie het eens zijn over een uni-sex-naam! Scheelt weer discussies later!

De ideeen die ik heb voor de kinderkamer beperken zich meer tot algemene zaken, zoals wat voor soort commode, wat voor soort bedje, een wandschildering etc. Ik ben niet bezig met details ofzo. Eerst afwachten of en wanneer het zwangerworden ooit gaat lukken. Ik ken iemand die nog nooit een serieuze relatie heeft gehad, maar ondertussen wel al dozen met babyspullen in de garage heeft staan. Dat lijkt me zo moeilijk! Elke keer maar met iets geconfronteerd worden dat misschien nooit gaat plaatsvinden maar dat je wel erg graag wilt. Ik denk dat ik iets heel erg bijzonders ook niet zou laten liggen, maar om nou al rompertjes in 3 maten op voorraad te hebben liggen?

Hebben jullie trouwens ook dat jullie heel erg nadenken over de practische zaken,zoals bijv kraamvisite? Ik vind het wel grappig om te zien hoeveel verschil in beleving er is wat betreft dat soort dingen bij mij en mijn vriend. Hij denkt nergens over na, terwijl ik in grote lijnen eigenlijk wel weet hoe en wat ik zou willen met een kind.
pi_65620089
quote:
Hebben jullie trouwens ook dat jullie heel erg nadenken over de practische zaken,zoals bijv kraamvisite? Ik vind het wel grappig om te zien hoeveel verschil in beleving er is wat betreft dat soort dingen bij mij en mijn vriend. Hij denkt nergens over na, terwijl ik in grote lijnen eigenlijk wel weet hoe en wat ik zou willen met een kind.
Bij ons is er ook veel verschil in beleving. Ik ben er echt veel meer mee bezig dan mijn vriend. Misschien is dat ook wel man-eigen. Ze hebben ook geen rammelende eierstokken, dat maakt het natuurlijk ook anders.

Het enige waar mijn vriend al over na denkt is het ouderschapsverlof en kinderopvang. De leuke bijkomstigheden zoals kamer inrichten, uitzet zoeken enzo is hij nog echt niet mee bezig. Hij wil graag kinderen, maar het leeft nog niet zo als bij mij. Waarschijnlijk komt dat pas wanneer we echt zwanger zijn. En dan wil ik hem overal bij betrekken zodat het voor hem ook speciaal is en het niet alleen mijn ding is.
pi_65628431
Ik heb ook nog geen idee hoor hoe we de kinderkamer gaan inrichten, noch heb ik zin om in winkels te gaan rondsnuisteren. Zal wel aan mijn teveel aan testosteron liggen...

Vandaag trouwens vernomen dat mijn schoonzus weer zwanger is. En daar had ik nou écht geen zin in. En nu maar tranen ophouden of het wordt nog ruzie hier thuis ook... Al bij al een kutdag dus.
pi_65629155
quote:
Op zondag 1 februari 2009 16:48 schreef leonieke het volgende:
Ik heb ook nog geen idee hoor hoe we de kinderkamer gaan inrichten, noch heb ik zin om in winkels te gaan rondsnuisteren. Zal wel aan mijn teveel aan testosteron liggen...
ik heb er ook geen idee van, hou me er op dit moment ook niet mee bezig. Denk dat dat pas komt als ik zwanger ben.

Heb al wel wat ideetjes, maar niks concreets.
quote:
Vandaag trouwens vernomen dat mijn schoonzus weer zwanger is. En daar had ik nou écht geen zin in. En nu maar tranen ophouden of het wordt nog ruzie hier thuis ook... Al bij al een kutdag dus.
mweeh Sterkte!! Hopelijk zal 't voor jullie ook snel raak zijn

Ik vind 't wel vreemd om te lezen dat je je tranen op moet houden. Lijkt mij begrijpelijk voor je partner dat je het er moeilijk mee hebt. Hoe is hij er op zo'n moment dan onder, vraag ik me dan af ?

Is de kinderwens bij jou sterker dan bij hem ?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_65629524
Ik kom niet overeen met mijn schoonzus en kan haar een aantal van haar uitspraken en gedragingen niet vergeven, mijn echtgenoot wel (het is ook de vrouw van zijn broer). Ik heb het liefst nul niks nada contact met haar en haar echtgenoot en eerste kind, maar begrijp wel dat alle contact vermijden niet haalbaar is.

Een paar voorbeelden van uitspraken en gedragingen?
- het is normaal dat ik geen kinderen kan krijgen omdat ik een 'schonere' job heb dan haar (lees: blijkbaar is het dus mijn fout... jaja, het IS ook mijn schuld want ik ben onvruchtbaar... je moet het er niet extra inwrijven )
- "moest ik binnen een maand niet zwanger zijn dan zou ik naar de dokter gaan want dan is er iets mis met mijn lichaam" bla bla bla.. uiteraard is ze al twee keer op rij van de eerste keer zwanger...
- zij, haar echtgenoot en haar ouders zijn na het voorgerecht op ons huwelijksfeest weggegaan om hun kind naar huis te brengen (ze hadden een oppas geregeld, maar hebben die tijdens de receptie afgezegd en geregeld dat haar ouders (waarvoor we dus betaald hadden en die aan de eretafel zaten) voor hun kind gingen zorgen. Een uur later zijn zij en haar man teruggekomen zonder enige uitleg of wat dan ook.
- voor de hele familie vragen hoeveel kinderen wij eigenlijk gaan hebben terwijl ze weet welke problemen we hebben.

Mijn man vind dat ik overdrijf dat ik het hen niet vergeef, ik weiger iets te vergeven waarvoor ze zich zelfs nog niet komen excuseren en dus als normaal beschouwen.

Snel raak bij ons? Zelfs al is het binnen de zes maand raak (wat een utopie is natuurlijk want wie weet of ik binnen de zes maand met een behandeling mag beginnen) is het in mijn ogen nog niet snel aangezien we nu al meer dan een jaar bezig zijn geweest met behandelingen.

Ik wil echt niet kortaf zijn tegen jou, maar ik heb het er zo moeilijk mee vandaag...

Misschien toch nog even kaderen dat mijn man voor de rest wel een grote kinderwens heeft en het vreselijk vindt dat het bij ons niet lukt. Over heel het gedoe rond mijn schoonzus zitten we gewoon niet op dezelfde lijn. Ik kan het haar gewoon niet vergeven (en dan voornamelijk omdat ze haar gedrag blijkbaar als OK beschouwt) en kan haar om die reden eigenlijk ook niet uitstaan. Ik vrees dat dit iets is wat nooit goed zal komen. Zelfs al zou ik zwanger worden en zouden we een kind hebben dan nog zou ik haar niet willen zien.

[ Bericht 11% gewijzigd door leonieke op 01-02-2009 17:33:30 ]
  zondag 1 februari 2009 @ 17:57:14 #213
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_65630421
quote:
Op zondag 1 februari 2009 17:24 schreef leonieke het volgende:
heel verhaal over schoonzus
Ik kan me voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt. Op een dag ben jij ook aan de beurt
en ik zou toch lekker een potje gaan janken, ook al was het maar onder de douche...
pi_65630693
Jemig Leonieke,
meer weet ik effe niet te zeggen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_65631222
quote:
Op zondag 1 februari 2009 18:06 schreef Poppejans het volgende:
Jemig Leonieke,
meer weet ik effe niet te zeggen
Je hoeft ook niets te zeggen, hoor
Ik heb je daarnet een PM gestuurd. Had het nog maar net gezien dat je ge-PM'd had (met die text-only layout krijg je daar geen 'bericht' van)
pi_65631246
quote:
Op zondag 1 februari 2009 17:57 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt. Op een dag ben jij ook aan de beurt
en ik zou toch lekker een potje gaan janken, ook al was het maar onder de douche...
Ooit is het onze beurt, hé
Was dat niet 2009 dat we hier met z'n allen hadden afgesproken? Nog 11 maand te gaan dus
pi_65631855
quote:
Op zondag 1 februari 2009 18:25 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ooit is het onze beurt, hé
Was dat niet 2009 dat we hier met z'n allen hadden afgesproken? Nog 11 maand te gaan dus

Ik doe ook hard mn best!! Positief blijven denken hoor
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zondag 1 februari 2009 @ 19:31:50 #218
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_65633100
quote:
Op zondag 1 februari 2009 18:25 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ooit is het onze beurt, hé
Was dat niet 2009 dat we hier met z'n allen hadden afgesproken? Nog 11 maand te gaan dus
Ik probeer alvast een voorzetje te geven
nog ruim een week geduldig wachten
  † In Memoriam † zondag 1 februari 2009 @ 19:47:02 #219
240917 Mula
pi_65633545
Leonieke, ook ik wil je even een hart onder de riem steken. Je schoonzus klinkt echt verschrikkelijk en ik kan me helemaal voorstellen dat je niet zo lekker reageert op het nieuws van haar zwangerschap. Probeer vandaag zo goed mogelijk te ontspannen en even lekker jezelf te vertroetelen! En ook ik hoop dat het in 2009 gewoon raak gaat zijn voor jullie! Een hele dikke knuffel vanaf hier!

Asyniur, begrijp ik nou goed dat je over een week gaat testen??? Spannend!!
pi_65633705
quote:
Op zondag 1 februari 2009 19:47 schreef Mula het volgende:
Leonieke, ook ik wil je even een hart onder de riem steken. Je schoonzus klinkt echt verschrikkelijk en ik kan me helemaal voorstellen dat je niet zo lekker reageert op het nieuws van haar zwangerschap. Probeer vandaag zo goed mogelijk te ontspannen en even lekker jezelf te vertroetelen! En ook ik hoop dat het in 2009 gewoon raak gaat zijn voor jullie! Een hele dikke knuffel vanaf hier!

Asyniur, begrijp ik nou goed dat je over een week gaat testen??? Spannend!!
Ah, ik heb toch geluk dat ik door het advies van de dokter mezelf kan vertroetelen met een stuk fruit ofzo (daar heb je mijn sarcastische ik weer ) Thx voor de knuffel

Ja Asyniur, vertel eens... voel je al iets?
  maandag 2 februari 2009 @ 09:48:15 #221
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65647288
leonieke.
Heeft je man trouwens nooit iets gezegd tegen zijn schoonzus of tegen zijn broer, over hoe pijnlijk die opmerkingen voor jullie zijn?
KuikenGuppy
pi_65648205
Mijn man wil (en dat begrijp ik maar al te goed) geen ruzie met zijn familie. Het blijft hoe dan ook zijn familie en hij heeft maar één broer.

Ik heb het er gisterenavond wel nog eens over gehad (ik kon het niet laten, het zat te hoog voor mij ) en heb hem gezegd dat ik het eigenlijk nooit meer zie goed komen Er is voor mij te veel gebeurd en al die zaken zien zij als normaal (aangezien ze er zich nog nooit voor geëxcuseerd hebben).
We hebben er rustig over gesproken, kennen elkaars standpunten en dat zal hopelijk voldoende zijn

En nu ga ik mij misschien gewoon beter op mijn werk storten en al de rest proberen te vergeten. En hopen dat 2009 toch nog iets positiefs zal brengen.
  maandag 2 februari 2009 @ 10:21:45 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65648246
quote:
Op maandag 2 februari 2009 10:20 schreef leonieke het volgende:
Mijn man wil (en dat begrijp ik maar al te goed) geen ruzie met zijn familie.
Logisch, maar dit lijkt me typisch iets wat je (vooral als familie!) tegen elkaar moet kunnen zeggen, zonder dat er gelijk hele familievetes ontstaan.
Misschien weet je broer niet dat z'n vrouw zich zo uitlaat tegen jullie? Misschien zien ze zelf niet dat het jullie enorm kwetst?
KuikenGuppy
pi_65654749
Ik kan me ook wel in Burdie's gedachtengang vinden. Aan de andere kant het is makkelijk zeggen voor ons, wij zitten er niet middenin

Iig heel veel sterkte! 2009 is net begonnen dus laat ajb de moed niet zakken!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 2 februari 2009 @ 23:20:34 #225
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_65677476
Ik voel (nog) niks
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')