abonnement Unibet Coolblue
pi_62684268
Op FOK! zijn er nogal wat koffieliefhebbers. Zo heeft de Nespresso een eigen topic en is er zelfs een slowchattopic voor de liefhebbers van koffie. Eerder schreven we al over de Senseo.

Gadget Review: De Senseo Crema en Senseo: Hot Chocolate en Espresso en Lifestyle: Pickwick T-Pads

Na de introductie van een nieuw koffieconcept van Nestlé, de Dolce Gusto, is het tijd voor een review. De redactie van de Frontpage schreef de volgende review over dit apparaat.


Decennia lang bestond de Nederlandse koffiewereld uit weinig meer dan het conventionele koffiezetapparaat met de doodgewone filterkoffie. Heel Nederland zette een doodgewoon 'bakkie pleur' en er zat maar weinig variatie in de koffieconsumptie. Pas eind jaren tachtig, begin jaren negentig, werden de wat meer exotische koffiesmaken populair in allerlei uitgaans- en horecagelegenheden. Met de komst van de Senseo werd de 'saaie' traditie radicaal overboord gegooid. Met meer dan 10 miljoen verkochte exemplaren is het apparaat de absolute nummer één in de koffiemarkt; de padjes vliegen de winkel uit en er komen nog steeds allerlei nieuwe smaakvariaties voor de Senseo op de markt. Voor andere fabrikanten is de opmars van de Senseo een teken geweest dat de Nederlandse markt rijp is voor allerhande nieuwe koffieconcepten. Zo timmert Nestlé met espressomerk Nespresso (What Else?) al jaren aan de weg in het duurdere segment en supermarktconcern Ahold probeerde de Senseo te lijf te gaan met de PuC. Met wisselend succes overigens, want de PuC is stilletjes weer verdwenen van de markt. Alleen de Nespresso wint nog steeds aan populariteit, ondanks de hoge aanschafprijs van het apparaat en de relatief dure cupjes (rond de 30 cent per kopje). Voor het moederconcern Nestlé in ieder geval het teken dat de Nederlandse markt wel in is voor een nieuw apparaat. Ze introduceren een nieuw koffieconcept: De Dolce Gusto.



De Dolce Gusto is een beetje een vreemde vogel in de koffiewereld. Het apparaat lijkt allereerst niet echt op zijn concurrenten. De vormgeving lijkt nog het meest op een soort kip of andere vogel. Ook in de reclamespotjes, die Nestlé uitzendt, wordt het apparaat als een soort dier neergezet, dat door een stel kuikentjes (de verschillende kopjes koffie) wordt achtervolgd. Daarnaast werkt het apparaat behoorlijk anders dan de grote concurrenten Senseo en Nespresso en lijkt het meer op de PuC van Ahold. De koffie wordt met redelijk grote cups in het apparaat geplaatst en sommige smaken worden vergezeld met een cup met melkpoeder. Per smaak (er zijn er vijf) moet er minstens een cup in het apparaat worden geplaatst, eventueel gevolgd door een tweede cup met melkpoeder. Bij een Café Macchiato doe je bijvoorbeeld eerst de cup met melk in het apparaat en daarna pas de koffie. Het bereiden van een Macchiato duurt ongeveer 45 seconden zodra het apparaat klaar is voor gebruik (een opwarmtijd van ongeveer een minuut). Normaal wordt in reclamespotjes een ideaalbeeld geschetst; de cappucino heeft altijd een flinke laag melkschuim en qua opbouw ziet de koffie er schitterend uit. Jammer genoeg is dan het resultaat thuis behoorlijk teleurstellend. Bij de Dolce Gusto is hier echter geen sprake van! Het schuim is behoorlijk stevig en ook qua uiterlijk ziet de koffie er geweldig uit. Het meest belangrijke is natuurlijk de smaak en die doet absoluut niet onder voor de professionele apparaten.



Het design van het apparaat zal veel mensen bevallen. De Dolce Gusto is wel wat aan de grote kant, zeker in vergelijking met zijn concurrenten, en neemt door de bolle vorm meer ruimte in dan eigenlijk nodig zou zijn. Daarnaast ziet het apparaat er bijzonder gelikt uit, maar voelen sommige onderdelen niet erg sterk aan; dat geldt met name voor de verstelbare kophouder en het dekseltje van het waterreservoir. Toch zijn dat slechts details, in het algemeen oogt het apparaat solide en gebruiksvriendelijk.
Doordat je verschillende formaten koffie klaar kunt maken (een kleine espresso of een grote latté) is het erg handig dat je de standaard -waar je je kopje op zet- kunt verstellen. Je voorkomt hiermee gespetter en het resultaat ziet er ook netter uit. Door het ontwerp wordt het apparaat -in tegenstelling tot de padhouder bij de Senseo- nauwelijks vies. Daarnaast kun je het apparaat in één keer voorzien van ruim een liter water, zodat je het reservoir niet continu hoeft bij te vullen. Qua bediening is het overigens wel onhandig dat je zelf moet bepalen wanneer het apparaat klaar is met de bereiding; je moet erg opletten dat je koffie niet te waterig of juist te sterk wordt.



Bij aanschaf van de Dolce Gusto (verkrijgbaar in zwart, wit, zilver en rood), krijg je een proefverpakking met zestien cups in verschillende smaken, een glas om Latté in te maken en een 'gewoon' koffiekopje met schotel. Ook krijg je een soort klein afvalcontainertje voor de gebruikte cups. De meegeleverde gebruiksaanwijzing is wat warrig, maar het apparaat werkt intuïtief genoeg om snel je eerste kop koffie te kunnen zetten. Er zijn allerlei accessoires verkrijgbaar voor de Dolce Gusto (zoals Nestlé dat ook beschikbaar heeft voor de high-end Nespresso), zoals kopjes, schoteltjes en een beperkt aantal aanvullende onderdelen. De Dolce Gusto is verkrijgbaar vanaf 129 euro en is daarmee veel duurder dan de goedkope versie van de Senseo. Echter, Senseo zit ook niet stil en heeft een variant ontwikkeld waarmee ook melk opgeschuimd kan worden; deze kost rond de 179 euro en is dus juist duurder dan de Dolce Gusto.



De prijs is voor een 'gewoon bakkie pleur' aan de hoge kant en is vergelijkbaar met de koffie van de Nespresso, zo'n 30 cent per kopje. De smaken waarbij ook een cupje melk nodig is zitten zelfs rond de 60 cent per kop. Dat is een flink bedrag, maar het eindresultaat is zowel qua presentatie als smaak goed vergelijkbaar met hetgeen je in menig horecagelegenheid krijgt voorgeschoteld voor twee of drie euro. De Dolce Gusto is daarmee zeker geen apparaat om voor je hele verjaardagsvisite drie kopjes koffie te zetten, maar wel om eens lekker van te genieten. De Dolce Gusto zal zijn plek op de Nederlandse koffiemarkt moeten veroveren (zeker omdat de cups niet bij de Albert Heijn te koop zijn), maar voor de liefhebber van de cappuccino, macchiato en dergelijke is het apparaat zeker een must-have.

Fabrikant: Krups Adviesprijs: 129 euro
pi_62684536
al die smaakjes zijn voor h.m.s
je moet een gegeven paard niet in de bek staren
pi_62685186
ik stond er mee in mijn handen, maar ik vind het toch een dure oplossing! heb nu een bonen machine en dat is toch een stuk goedkoper dan 30 cent per kopje! zeker aangezien er hier per dag toch een 10+ koppen uitgaan...
pi_62685223
wat is het idee hiervan ? waarom heeft Nespresso nu Nespresso en Dolce Gusto ?
pi_62685551
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 12:37 schreef het_fokschaap het volgende:
wat is het idee hiervan ? waarom heeft Nespresso nu Nespresso en Dolce Gusto ?
Ze willen nespresso voor de fijnproever die van exclusiviteit houdt, de dolce gusto is iets meer voor de gewone man die verschillende soorten koffie wil en het gewoon in de super wil halen. dolce gusto als exclusieve senseo en nespresso als aparte klasse. zoiets.
pi_62685597
dan ben ik een fijnproever die van exclusiviteit houdt
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:20:20 #7
19142 tslh
Never at ease.....
pi_62693548
Alleen raar dat de cups niet bij de Albert Heijn verkrijgbaar zijn: ben benieuwd wat de gedachte daarachter is? Zouden die alleen Senseo/Puc willen/mogen pushen of zo? Dit vind ik juist bij uitstek een Albert Heijn produkt voor in het wat hogere segment!
Life is funny. Well, yours is. To me.
  maandag 27 oktober 2008 @ 04:15:37 #8
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_62708688
Welke zouden jullie kiezen op basis van eigen ervaringen m.b.t. smaak (design irrelevant) ..........




óf:

-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_62710494
Ik vind ze best schattig, net een klein vogeltje

Ik lust alleen geen koffie...
pi_62732283
Deze wil m'n vriendin ook aangezien onze senseo kapot is.
Wij drinken niet echt veel koffie, dus dan is deze misschien wel een goede keus.

Weet alleen niet hoe de smaak is met dit apparaat? Dus vandaar deze tvp
Netjes langs de pijpen ..niet te groen!
pi_62785566
Ik vind de koffie van Dolce Gusto ge-wel-dig!!
  woensdag 29 oktober 2008 @ 17:34:52 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_62787711
Ziet er grappig uit, alleen vind ik de prijs per kopje voor die cups veel te duur.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_62789990
Dit wil ik wel even volgen.
Ik weet het ook niet
  woensdag 29 oktober 2008 @ 19:33:23 #14
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_62790508
Hij is minder als de nespresso
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
  donderdag 30 oktober 2008 @ 22:12:49 #15
19142 tslh
Never at ease.....
pi_62823618
Weet iemand of je hem ook bij de Bijenkorf kan kopen? Of hebben die afspraken en is dat 'Nespresso only'?
Life is funny. Well, yours is. To me.
pi_62850198
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:33 schreef Superfast het volgende:
Hij is minder als de nespresso
dit is meer het senseo-idee, met al die gekke smaakjes enzo
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 23:15:31 #17
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_62852415
tvp
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 23:54:45 #18
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_62853170
Ik vind hem echt vreselijk lelijk
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zaterdag 1 november 2008 @ 20:45:56 #19
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_62868946
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 23:54 schreef Muck het volgende:
Ik vind hem echt vreselijk lelijk
Nee! Hij is lief en ik wil em. Ja lief!
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_62889427
tvp. voor mijn nieuwe appartement moet ik binnenkort ook een keuze gaan maken tussen de Dolce Gusto en de Nespresso...
pi_62956340
Ja, hij's butt-ugly.

Maar de hamvraag is nog niet beantwoord: zijn de cups voor Nespresso en dit ding nou uitwisselbaar of niet!?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_62965211
quote:
Op woensdag 5 november 2008 02:34 schreef Puntenjager het volgende:

Maar de hamvraag is nog niet beantwoord: zijn de cups voor Nespresso en dit ding nou uitwisselbaar of niet!?
Die van de Dolce Gusto zijn een stuk groter (per ongeluk een keer de verkeerde gekocht...) en passen in ieder geval niet in die van de nespresso!
  woensdag 5 november 2008 @ 12:11:13 #23
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_62965656
Ben wel benieuwd naar de smaak, maar eens kijken of ik ooit eens tegen dat ding aan loop bij mensen thuis zodat ik het kan proberen.
We hebben onze senseo (de mooie roestvrijstalen versie hehehe) in de kast staan aangezien we nespresso hebben en weinig koffie drinken...
It's all a blur!!!
pi_63053485
Heb hem net gekocht en getest en ben er heel erg blij mee. Goeie koop gedaan, mijn vriendin vindt de koffie ook mega!!.

De koop werd bemoeilijkt omdat er zo'n dikke lelijke Tellsell vent van in de 50 het product stond te verkopen (In contrast met de sexy TV reclame). Hier gaat mijn rughaar van overeind staan en trekt mijn anus dicht uit zelfverdedigingsreflex. De test-bakkie verkocht voor mij het product en vooraf had ik al voldoende informatie opgezocht.

De Nespresso kamp in de MediaMarkt ziet er veel pimperderer uit en die van Dolce Gusto minder wat jammer is voor het geweldige product. Hopelijk hebben andere winkels betere verkopers.

Waarom heb ik hem gekocht? Omdat ik een geweldige bak koffie wil als ik om 6uur weg moet en ik meer dan een uur moet rijden. Als ik dan laat thuis ben heb ik weer een bakkie. Een pot zetten om 05:45 heb ik geen zin in om en koffie smaakt ook niet goed als je voor 1 a 2 man koffie zet.

De vergelijking tussen Nespresso, Senseo en Dolce Gusto mag je eigenlijk niet maken maar de voordelen van de Dolce Gusto zijn
- Cups in winkel te verkrijgen ipv via het internet (bij nespresso)
- Cups gesloten zoals nespresso en behouden smaak. Senseo pads gaan er aan als je de zak open heb gemaakt.
- Melk in de cups en hoef je niet los melk in de koelkast te bewaren (melk beter dan pads senseo)
- Fatsoenlijke bak koffie dus niet een klein rotbekertje (beter dan alle 2)
- 14 bar net als nespresso ipv 2 bij de senseo
- Veelzijdig. Nespresso maakt alleen N"espresso".
- Kan ook koude dranken serveren (heb niet getest of hij water dan koelt)
- Meer smaken op komst. Ijscoffie en chocolademelk. Voor ieder wat wil.
- Groot water reservoir 1,3L
- Thermoblok ipv boiler dus continu gebruik
- 2 jaar garantie met vervanging binnen 1 week.

Minpunten
- Verkoper-gedrogt
- Prijs cups maar hopelijk wordt het goedkoper als er meer mensen het product kopen.
- Lelijk design (boeit mij niet ... kan altijd een theemuts breien en eroverheen zetten)
- Water hoeveelheden doseren per koffiesoort. Is niet kritisch maar heeft wat oefening en volgen van instructies nodig.

Dolce gusto ziet qua koffie kwaliteit tussen senseo en nespresso in en is een goede aanvulling op de mogelijkheden voor koffiedrinkers.

P.S. Iedereen zo'n ding kopen AUB dan kunnen de cup-prijzen omlaag :-D.

.... ik ga nog ff een bakkie doen

[edit]
Paar bakkies later en verschillende smaken verder en nogsteeds blij . Ze smaken als professionele restaurant bakkies.

[ Bericht 7% gewijzigd door WillempieB op 08-11-2008 19:58:07 ]
  zondag 9 november 2008 @ 12:52:42 #25
19142 tslh
Never at ease.....
pi_63071687
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 22:12 schreef tslh het volgende:
Weet iemand of je hem ook bij de Bijenkorf kan kopen? Of hebben die afspraken en is dat 'Nespresso only'?
Niemand weet of hij bij de Bijenkorf te koop is?

Verder vraag ik me af of ik op de V2 zou moeten wachten:
http://www.coffeeyak.com/(...)-serve-coffee-maker/

We also had the opportunity to test both the European and the recently launched US Krups Nescafe Dolce Gusto that is now in stores in the US. The differences in the two machines show a revolution in thought on how to make the Krups Nescafe Dolce Gusto a nearly perfect single serve coffee maker, from an already successful machine designed for Europe.

We were fortunate enough to test both the US and the European versions of the Nescafe Dolce Gusto. The updates like power switch location, capsule insertion and pucturing, and the controls are much improved over the European Dolce Gusto. The US version (which is what this review covers) is truly a redesigned machine, and even though we think the redesign is truly well done and needed, we would have been happy with the European version as well after using it for a few weeks.

Iemand hier al iets over gehoord voor Europa? Net zoals bij de Senseo was de eerste generatie verre van optimaal door lekkages, etc. etc.
Life is funny. Well, yours is. To me.
pi_63080049
quote:
Op zondag 9 november 2008 12:52 schreef tslh het volgende:

[..]
Iemand hier al iets over gehoord voor Europa? Net zoals bij de Senseo was de eerste generatie verre van optimaal door lekkages, etc. etc.
Senseo gebruikt pads en is meer gevoelig voor lekkages door het feit dat een groot oppervlag afgesloten moet worden. De Dolce Gusto pompt de druk door een naald in de capsule. Dus minder kans op lekkages.

Nogsteeds geniet ik van de lekkere koffie
pi_63138559
Ik heb gisteren bij de BCC een Latte Macchiato mogen proeven. Ik vond de melk een beetje weeïg ruiken. Maar dat kon komen omdat een Latte van nature iets zoeter is.

Ik vind het een mooie tussen oplossing. Een nespresso vind ik te duur voor de hoeveelheid koffie die ik drink. En daar komt bij dat wanneer ik een Cappuccino wil met de nespresso ik de melk apart moet 'opschiuimen' met alle wisselende resultaten van dien (ervaring bij de buren).

Ik denk dat deze het gaat worden.
Bij kieskeurig staat sites waar deze machine goedkoper is....
pi_63282285
Even een waarschuwing. In Duitsland en de VS wordt een andere versie verkocht (zoals iemand in deze thread al aangeeft) dan in de rest van EU. Het meest opvallende verschil is chrome hendels voor de US/DE versie t.o.v. zwarte hendels voor de rest van de EU.

Het lijkt erop dat dit een doorontwikkelde versie is van die nu o.a. in Nederland wordt verkocht. Naast een andere kleur hendels heeft de US/DE versie ook auto-off, schakelaar op een andere plek en er schijnen wat andere verbeteringen te zijn doorgevoerd in het mechaniek.

Waarom zijn er meerdere versies in omloop en vooral tussen DE en de rest van de EU? Is er voorraadvorming in de rest van de EU die eerst verkocht moet worden en was de voorraad oudere modellen in DE al uitverkocht?

Ook is het zo dat in o.a. Duitsland meer smaken worden aangeboden via de site dan b.v. in Nederland.

Ik heb in ieder geval een mailtje gestuurd naar zowel Krups als naar Nestle met de vraag wanneer de nieuwe versie in NL beschikbaar is.
  maandag 17 november 2008 @ 22:36:26 #29
19142 tslh
Never at ease.....
pi_63302838
quote:
Op maandag 17 november 2008 09:57 schreef josvr het volgende:
Even een waarschuwing. In Duitsland en de VS wordt een andere versie verkocht (zoals iemand in deze thread al aangeeft) dan in de rest van EU. Het meest opvallende verschil is chrome hendels voor de US/DE versie t.o.v. zwarte hendels voor de rest van de EU.

Het lijkt erop dat dit een doorontwikkelde versie is van die nu o.a. in Nederland wordt verkocht. Naast een andere kleur hendels heeft de US/DE versie ook auto-off, schakelaar op een andere plek en er schijnen wat andere verbeteringen te zijn doorgevoerd in het mechaniek.

Waarom zijn er meerdere versies in omloop en vooral tussen DE en de rest van de EU? Is er voorraadvorming in de rest van de EU die eerst verkocht moet worden en was de voorraad oudere modellen in DE al uitverkocht?

Ook is het zo dat in o.a. Duitsland meer smaken worden aangeboden via de site dan b.v. in Nederland.

Ik heb in ieder geval een mailtje gestuurd naar zowel Krups als naar Nestle met de vraag wanneer de nieuwe versie in NL beschikbaar is.
Ik was degene die sprak over een andere versie in buitenland. Dit was mijn mail naar hun:

Inquery : Geachtye dames/heren, ik heb interesse in de aanschaf
van een Dolce Gusto, maar vraag me af of er al een nieuwe revisie in
de planning is:

http://www.coffeeyak.com/(...)-serve-coffee-maker/

We also had the opportunity to test both the European and the
recently launched US Krups Nescafe Dolce Gusto that is now in stores
in the US. The differences in the two machines show a revolution in
thought on how to make the Krups Nescafe Dolce Gusto a nearly perfect
single serve coffee maker, from an already successful machine
designed for Europe.

We were fortunate enough to test both the US and the European
versions of the Nescafe Dolce Gusto. The updates like power switch
location, capsule insertion and pucturing, and the controls are much
improved over the European Dolce Gusto. The US version (which is what
this review covers) is truly a redesigned machine, and even though we
think the redesign is truly well done and needed, we would have been
happy with the European version as well after using it for a few
weeks.

Vaak is de eerste generatie (net zoals de Senseo)verre van optimaal
door lekkages, kleine gebrekken, etc. etc.

Kunt u hier al iets over zeggen?

En dit was hun reactie:

Hartelijk dank voor uw e-mail en uw belangstelling in de NESCAFÉ
Dolce Gusto apparaat.

We kunnen u informeren dat het NESCAFÉ Dolce Gusto apparaat al enige
jaren met in verschillende Europese landen te koop is en met groot
succes. We zijn dan ook erg blij dat dit koffie zet apparaat ook in
Nederland op de markt is gebracht. We krijgen er vele positieve
reacties over zowel het apparaat als de koffie.

Bij ons zijn er geen specifieke problemen bekend, verder is het zo
dat er in elk geval 2 jaar garantie op dit NESCAFÉ Dolce Gusto
apparaat zit. Zoals bij elk apparaat zal er te zijner tijd weer een
meer ontwikkelde versie op de markt komen.

We kunnen u alleen adviseren een demonstratie bij te wonen zodat u
het één en ander zelf kan beoordelen. Wanneer u ons uw volledige
adres gegevens mailt kunnen we u een overzicht geven van de demo's
bij u in de buurt.

Mocht u verder nog vragen hebben dan kunt u ons het beste bellen via
tel: 0800-0230131 (gratis)

Met vriendelijke groet, With kind regards,

Saskia Molendijk
NESTLÉ NEDERLAND B.V.
Spaklerweg 53
1099 BB Amsterdam
* +31 (0) 20 5699448
* saskia.molendijk@nl.nestle.com
* Postbus 12365, 1100AJ AMSTERDAM

Kortom: daar ga je weinig wijzer van worden.......
Life is funny. Well, yours is. To me.
pi_63307997
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:36 schreef tslh het volgende:
Geachte dames/heren, ik heb interesse in de aanschaf
van een Dolce Gusto, maar vraag me af of er al een nieuwe revisie in
de planning is:

Nou ik heb ook die vraag gesteld en ik heb wel een datum gekregen: APRIL 2009
quote:
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Graag willen wij u informeren dat wij voornemens zijn in april 2009 de nieuwe versie NESCAFÉ Dolce-Gusto koffiemachine te introduceren maar dat is nog niet zeker.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groeten,
NESTLÉ NEDERLAND B.V.


Maureen Root
Consumentenservice
pi_63308263
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 20:04 schreef maupie het volgende:
Ik heb gisteren bij de BCC een Latte Macchiato mogen proeven. Ik vond de melk een beetje weeïg ruiken. Maar dat kon komen omdat een Latte van nature iets zoeter is.

Ik vind het een mooie tussen oplossing. Een nespresso vind ik te duur voor de hoeveelheid koffie die ik drink. En daar komt bij dat wanneer ik een Cappuccino wil met de nespresso ik de melk apart moet 'opschiuimen' met alle wisselende resultaten van dien (ervaring bij de buren).

Ik denk dat deze het gaat worden.
Bij kieskeurig staat sites waar deze machine goedkoper is....
hoezo te duur?

dit zijn de prijzen van de Nespresso site:
quote:
Special Club 2008 - Jinogalpa ¤ 0.35
Ristretto ¤ 0.31
Arpeggio ¤ 0.31
Roma ¤ 0.31
Decaffeinato Intenso ¤ 0.31
Livanto ¤ 0.31
Capriccio ¤ 0.31
Volluto ¤ 0.31
Cosi ¤ 0.31
Decaffeinato ¤ 0.31
De Lungo Variëteiten
Vivalto ¤ 0.33
Decaffeinato Lungo ¤ 0.33
Finezzo ¤ 0.33
Volgens mij is de prijs van DG net zo hoog hoor, zal een paar cent schelen! dat van het opschuimen, tja als je het goed doet en kan heb je lekkerder en verser schuim dan uit een cupje natuurlijk!
pi_63474391
Mooi ding en wilde hem inderdaad ook gaan kopen. De nieuwe variant is via ebay.de te krijgen voor ongeveer 130 euro incl. verzenden. Ga de nieuwe dus daar bestellen Neem aan dat de cupjes universeel blijven namelijk.
pi_63474653
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 08:54 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

hoezo te duur?

dit zijn de prijzen van de Nespresso site:
[..]

Volgens mij is de prijs van DG net zo hoog hoor, zal een paar cent schelen! dat van het opschuimen, tja als je het goed doet en kan heb je lekkerder en verser schuim dan uit een cupje natuurlijk!
Per cupje is het verschil niet zo groot inderdaad, maar voor een Latte of Cappucino heb je wel twee cupjes nodig. Dus twee keer zo duur
  maandag 24 november 2008 @ 12:36:50 #34
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_63475132
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 08:54 schreef -_Tommy_- het volgende:
Volgens mij is de prijs van DG net zo hoog hoor, zal een paar cent schelen! dat van het opschuimen, tja als je het goed doet en kan heb je lekkerder en verser schuim dan uit een cupje natuurlijk!
Gelukkig heeft Nespresso dan ook de Aerocino, perfect melkschuim met een druk op de knop
pi_63478044
ik ben niet echt iemand van de standaard saaie nederlandse koffie.. sterker nog die lust ik gewoon niet, veel te bitter en je moet er zoveel extra spul bij gooien wil het een beetje smaken.

Ik ben meer van de latte's en de choco-combi's e.t.c. zou dit apparaat dan de moeite waard zijn?

ik drink overigens lang niet elke dag koffie, dus die prijs van die cups zal niet het grootste probleem zijn
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_63478180
Op de site van Dolce Gusto staan lokaties en data waar je het apparaat kunt proberen
pi_63824755
Ik heb inmiddels ook een Dolce Gusto aangeschaft (gekocht in Duitsland, waar een nieuwer model te koop is). Het valt me niet tegen, smaak is erg goed (onvergelijkbaar met Senseo). Heb er gelijk wat smaken bijbesteld die hier nog niet te krijgen zijn (Latte Macchiato zonder suiker).
pi_63824777
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:28 schreef littledrummergirl het volgende:
ik ben niet echt iemand van de standaard saaie nederlandse koffie.. sterker nog die lust ik gewoon niet, veel te bitter en je moet er zoveel extra spul bij gooien wil het een beetje smaken.

Ik ben meer van de latte's en de choco-combi's e.t.c. zou dit apparaat dan de moeite waard zijn?
  zondag 7 december 2008 @ 16:42:40 #39
19142 tslh
Never at ease.....
pi_63826869
quote:
Op zondag 7 december 2008 15:17 schreef Halinalle het volgende:
Ik heb inmiddels ook een Dolce Gusto aangeschaft (gekocht in Duitsland, waar een nieuwer model te koop is). Het valt me niet tegen, smaak is erg goed (onvergelijkbaar met Senseo). Heb er gelijk wat smaken bijbesteld die hier nog niet te krijgen zijn (Latte Macchiato zonder suiker).
Heb je hem online gekocht of in een winkel wezen halen? En indien online: heb je een link?
Life is funny. Well, yours is. To me.
pi_63827606
www.amazon.de. Krups KP2100 (zwart), KP 2102 (roomwit) of KP 2106 (rood).
Maar ¤ 6 verzendkosten, binnen een paar dagen in huis.
  zondag 7 december 2008 @ 19:22:41 #41
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_63830543
Is de Chococino-variant ook in de Duitse winkels te koop? In Nederland alleen via de site namelijk
pi_63831407
quote:
Op zondag 7 december 2008 19:22 schreef detulp050 het volgende:
Is de Chococino-variant ook in de Duitse winkels te koop? In Nederland alleen via de site namelijk
Volgens mij wel.
Voor de zomermaanden lijkt me Cappuccino Ice trouwens ook lekker, hopelijk komt hij hier ook.
pi_63851421
quote:
Op zondag 7 december 2008 17:12 schreef Halinalle het volgende:
www.amazon.de. Krups KP2100 (zwart), KP 2102 (roomwit) of KP 2106 (rood).
Maar ¤ 6 verzendkosten, binnen een paar dagen in huis.
Ik heb een nieuwe besteld via Ebay.

Ik dacht dat Amazon geen apparaten verstuurd naar het buitenland. Dit is in US en UK vaak wel het geval (kun je weer omzeilen met zo'n doorstuur service). Ik zie deze beperking ook niet (meer?) staan op de Amazon.de product pagina.
pi_63857085
quote:
Op maandag 8 december 2008 14:47 schreef josvr het volgende:

[..]

Ik dacht dat Amazon geen apparaten verstuurd naar het buitenland. Dit is in US en UK vaak wel het geval (kun je weer omzeilen met zo'n doorstuur service). Ik zie deze beperking ook niet (meer?) staan op de Amazon.de product pagina.
Amazon.de heeft daar volgens mij nooit mogelijk over gedaan. Voordeel van amazon.de is dat de prijzen meestal scherp en de verzendkosten "belachelijk" laag zijn.
pi_63859458
Mijn Dolce Gusto is binnen uit Duitsland.

Die Chocolademelk ("Chococino") is echt FANTASTISCH.

Dit is geen melk met een cacao-smaakje, maar dit smaakt naar echte chocolade.

De cappucino is ook niet verkeerd.
pi_63861239
Ik heb er net eentje aangeschaft voor 70 euro, met een lading Machiatto en Choco-cups erbij.. (Marktplaats), inclusief verzenden.

Ben benieuwd.. Zijn die cups goed verkrijgbaar?
pi_63861576
Ja, inmiddels ook bij AH
pi_63863115
Hm, 70 euro voor Dolce Gusto ding en > 100 cups. Geen slechte prijs, toch?
pi_63864794
quote:
Op maandag 8 december 2008 22:18 schreef Oksel het volgende:
Hm, 70 euro voor Dolce Gusto ding en > 100 cups. Geen slechte prijs, toch?
Hele mooie prijs.


Overigens vind ik dat chococino hier ook in de winkels moet komen.
pi_63877871
Ja, die krijg ik ook. Niet mijn favourite kleur, maar dat overleef ik wel..
pi_63888200
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 12:52 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Ze willen nespresso voor de fijnproever die van exclusiviteit houdt
De fijnproever die van exclusiviteit houdt, zet zelf aan bak goeie koffie uit een goeie espressomachine of koker.

Nespresso = prefab = massa consumptie = aan fijnproever en exclusief.

Makkelijk, dat is het.
Maar verder......
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  woensdag 10 december 2008 @ 13:57:20 #52
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_63904695
Wat zit er eigk precies in die cups? Gemalen koffie?
pi_63905040
Ik hoop het. Als het siroop is..!
  woensdag 10 december 2008 @ 14:43:20 #54
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_63905855
Dat zegt mijn vriend dus. Hij heeft zelf een volautomatische Saeco die de koffiebonen maalt. Toen ik zei dat ik een Dolce Gusto wilde, begon hij over 'koffiepasta', 'niet vers' 'massaal gepruduceerd', en 'dus' niet lekker. Niet dat hij dat weet, want hij heeft nog nooit een kopje Dolce Gusto geprobeerd (of bv. Nespresso).
pi_63908795
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:57 schreef Aventura het volgende:
Wat zit er eigk precies in die cups? Gemalen koffie?
Ja. Net zoals bij Nespresso.
pi_63908894
quote:
Op woensdag 10 december 2008 14:43 schreef Aventura het volgende:
Dat zegt mijn vriend dus. Hij heeft zelf een volautomatische Saeco die de koffiebonen maalt. Toen ik zei dat ik een Dolce Gusto wilde, begon hij over 'koffiepasta', 'niet vers' 'massaal gepruduceerd', en 'dus' niet lekker. Niet dat hij dat weet, want hij heeft nog nooit een kopje Dolce Gusto geprobeerd (of bv. Nespresso).
Grappig is dat veel espresso-puristen, die claimen dat Nespresso-spul inferieur is, bij een blinde smaaktest vaak een te grote broek hebben blijken hebben aangetrokken.
  woensdag 10 december 2008 @ 16:47:39 #57
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_63909085
En daar gaat het mij juist om, om smaak. Ben geen koffiesnob maar weet wel wat ik wel of niet lekker vind.
Ik ga 's kijken of ik ergens een kopje kan proeven. Misschien in MediaMarkt, weet iemand dat?
pi_63911850
Jongens, ik heb hier een doos ontvangen met een apparaat en 150 losse cups. Hoe ziet een melk cup eruit? Wat staat erop?
pi_63912256
Het label is hetzelfde, de cup zelf (onderkant) is wit voor melk en bruin voor de koffie/choco
pi_63912328
Wit & zwart.

Goed.

pi_63912333
Ah, jah, dankje
  Moderator woensdag 10 december 2008 @ 19:07:42 #63
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_63912525
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 14:52 schreef WillempieB het volgende:
Heb hem net gekocht en getest en ben er heel erg blij mee. Goeie koop gedaan, mijn vriendin vindt de koffie ook mega!!.

De koop werd bemoeilijkt omdat er zo'n dikke lelijke Tellsell vent van in de 50 het product stond te verkopen (In contrast met de sexy TV reclame). Hier gaat mijn rughaar van overeind staan en trekt mijn anus dicht uit zelfverdedigingsreflex. De test-bakkie verkocht voor mij het product en vooraf had ik al voldoende informatie opgezocht.

De Nespresso kamp in de MediaMarkt ziet er veel pimperderer uit en die van Dolce Gusto minder wat jammer is voor het geweldige product. Hopelijk hebben andere winkels betere verkopers.

Waarom heb ik hem gekocht? Omdat ik een geweldige bak koffie wil als ik om 6uur weg moet en ik meer dan een uur moet rijden. Als ik dan laat thuis ben heb ik weer een bakkie. Een pot zetten om 05:45 heb ik geen zin in om en koffie smaakt ook niet goed als je voor 1 a 2 man koffie zet.

De vergelijking tussen Nespresso, Senseo en Dolce Gusto mag je eigenlijk niet maken maar de voordelen van de Dolce Gusto zijn
- Cups in winkel te verkrijgen ipv via het internet (bij nespresso)
- Cups gesloten zoals nespresso en behouden smaak. Senseo pads gaan er aan als je de zak open heb gemaakt.
- Melk in de cups en hoef je niet los melk in de koelkast te bewaren (melk beter dan pads senseo)
- Fatsoenlijke bak koffie dus niet een klein rotbekertje (beter dan alle 2)
- 14 bar net als nespresso ipv 2 bij de senseo
- Veelzijdig. Nespresso maakt alleen N"espresso".
- Kan ook koude dranken serveren (heb niet getest of hij water dan koelt)
- Meer smaken op komst. Ijscoffie en chocolademelk. Voor ieder wat wil.
- Groot water reservoir 1,3L
- Thermoblok ipv boiler dus continu gebruik
- 2 jaar garantie met vervanging binnen 1 week.

Minpunten
- Verkoper-gedrogt
- Prijs cups maar hopelijk wordt het goedkoper als er meer mensen het product kopen.
- Lelijk design (boeit mij niet ... kan altijd een theemuts breien en eroverheen zetten)
- Water hoeveelheden doseren per koffiesoort. Is niet kritisch maar heeft wat oefening en volgen van instructies nodig.

Dolce gusto ziet qua koffie kwaliteit tussen senseo en nespresso in en is een goede aanvulling op de mogelijkheden voor koffiedrinkers.

P.S. Iedereen zo'n ding kopen AUB dan kunnen de cup-prijzen omlaag :-D.

.... ik ga nog ff een bakkie doen

[edit]
Paar bakkies later en verschillende smaken verder en nogsteeds blij . Ze smaken als professionele restaurant bakkies.
Ooit wel eens naar deze gekeken?



Ik heb hem nu enkele maanden en ben er zéér over te spreken:

* veel hetere koffie dan Senseo
* werkt ook met losse koffie
* kan ook melk opschuimen
* kan ook alleen water (voor thee) zetten, zonder dat je moet spoelen (apart pijpje)
* hoeveelheid water traploos instelbaar, dus klein rotbekertje of mok bepaal je zelf
* sneller dan Senseo
* grotere watertank, mèt chloorfilter
* er passen grotere koppen onder
* alles met 1 cuphouder, niet met 30 verschillende

Dus lekker goedkope koffie (bijvoorbeeld www.kaldi.nl of bij de Schlecker heb je super lekkere Duitse koffie van Jacobs, of biologische koffie is ook super) via het Senseo principe.
Het is dan geen Nespresso of Dolce Gusto maar wel lekker (als je je niet beperkt tot DE of huismerk koffie).
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_63918618
Registratie op de www.dolce-gusto.nl site leverde mij een gratis pak chococino op (registratie werkte ook met mijn "Duitse" machine). De moeite waard dus.
pi_63928272
Goede tip Thanks
pi_63984766
lol

Wel dus...
pi_63984834
Oeps, ik kan niet editten

Als Dolce Gusto ¤0,30 per capsule kost en de melk kost ook ¤0,30 per capsule, dan kun je toch veel beter een Nespresso kopen?

Er zijn ook Nespresso apparaten die alle melk varianten op espresso/ koffie maken met één druk op de knop. Deze hebben een melk reservoir, dus dat scheelt je ¤0,30 tot ¤0,60 per kopje. Als de Nespresso koffie dan ook nog eens beter is, dan zou ik het wel weten. Zo'n apparaat kost een paar tientjes meer, maar dat heb je er dus vrij snel uit.
pi_63984940
Is dat zo? Dus met 1 druk op de knop heb je een mooie capuchino?
pi_63984992
Ik vind toch die 60 cent per capuchino stevig aan de prijs. Aan de andere kant is er wel het gemak van een melkcup, en zit je dus niet te kloten met pakken melk enzo.
pi_63985859
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 14:17 schreef Oksel het volgende:
Is dat zo? Dus met 1 druk op de knop heb je een mooie capuchino?
Ja, bijvoorbeeld met de DeLonghi Lattissima: (cappuccino of latte macchiato) ¤237


Of met de Krups XN4050, deze is niet volautomatisch, maar daardoor kun je er wel alle mogelijke koffie/ melk combinaties mee maken. Deze is nu in de aanbieding bij de Makro voor ¤118 (incl. BTW).


Ik heb nog nooit Dolce Gusto gedronken, maar eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat het melkschuim uit die cupjes net zo lekker is als vers bereid melkschuim uit koude verse melk. De smaak van het melkschuim is belangrijk bij bijvoorbeeld een cappuccino.

Ik vind de ontwikkelingen op dit gebied trouwens prima. Want hoe meer mensen Dolce Gusto of Nespresso kopen in plaats van Senseo, hoe kleiner de kans dat ik Senseo voorgeschoteld krijg als ik ergens op bezoek ben.

[ Bericht 9% gewijzigd door Sleutelvader op 13-12-2008 15:15:10 ]
pi_63985930
Ik vind dat ding wat jij hebt wel mooi. dat slangetje, kun je die ook gewoon in het pak melk hangen?
pi_63985965
En koude verse melk? Waar ik koffie's voor heb zien komen gebruikt men vaak houdbare volle melk. Koud, natuurlijk.

Probleem is wel dat m'n vriendin de chocolademelk van de Gusto erg lekker vind..

En ik vind de smaak van de capuchine uit de Gusto erg, erg lekker. Kan niet anders zeggen.
pi_63986025
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 15:13 schreef Oksel het volgende:
Ik vind dat ding wat jij hebt wel mooi. dat slangetje, kun je die ook gewoon in het pak melk hangen?
Het ziet er naar uit dat het slangetje bij een 1L pak melk niet tot de bodem zal komen. Je zou het apparaat natuurlijk op een verhoging kunnen zetten en dan een langer slangetje monteren. Dan kan het. Je kunt ook 0,5L pakjes kopen of de melk in een kannetje gieten wat je dan gewoon in de koelkast zet. Het geeft geen zooi en kost je amper moeite.
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 15:15 schreef Oksel het volgende:
Probleem is wel dat m'n vriendin de chocolademelk van de Gusto erg lekker vind..
Tsja, dan houd het op natuurlijk
  zaterdag 13 december 2008 @ 23:34:14 #74
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_63996756
Ik heb hem ook een aantal keer getest. Ik houd zelf niet van koffie, maar op enig aandringen heb ik een Latte Macchiato geprobeerd. Heerlijk! Ik moet zelf eigenlijk ook nog eens zelf er een kopen, nu teer ik af en toe op een apparaatje.

Het enige nadeel is de prijs van de cups inderdaad, de zwarte variant van het apparaat is zo lelijk nog niet vind ik en voor wat je er zonder moeite uit krijgt is een goed resultaat.

Ohja, het is inderdaad niet een 'een druk op de knop' systeem, dat kun je zien als nadeel. Aan de andere kant kun je hierdoor precies zelf afstellen hoe sterk je je koffie wil en hoeveel melk je er in wil... wat mij betreft eerder een voordeel dan een nadeel
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
  zondag 14 december 2008 @ 01:19:30 #75
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_63998858
quote:
Welke zouden jullie kiezen op basis van eigen ervaringen m.b.t. smaak (design irrelevant) ..........


Nespresso
Deze!
De koffie, vind ik, is lekkerder!
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
pi_64037223
Gisteren KP2106 besteld, verwacht hem woensdag binnen.
Ben super benieuwd naar de smaak.

Kan die senseo van 5 jaar oud eindelijk weg, koffie is nog steeds niet lekker
en geeft nog maar halve bakjes .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_64057854
Ik zit nog steeds te twijfelen wat ik zal doen met mijn Dolce Gusto..
  ESF Reporter woensdag 17 december 2008 @ 22:33:16 #78
87554 Cee
Welluk?
pi_64103862
tvp
De posts hier overtuigen me steeds meer om voor een Dolce Gusto te gaan. Zaterdag bij de Saturn even een bakkie proberen.
pi_64108069
Ik zie dat bij Redcoon de nieuwe modellen ook al verkocht worden. Dan hoef je niet meer in Duitsland te bestellen.
  vrijdag 19 december 2008 @ 14:39:19 #80
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_64150757
Volgensmij is de dolce gusto nu zelfs in de aanbieding bij de Scheer & Foppen!
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
  vrijdag 19 december 2008 @ 14:40:24 #81
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_64150797
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 15:10 schreef Sleutelvader het volgende:

[..]

Ja, bijvoorbeeld met de DeLonghi Lattissima: (cappuccino of latte macchiato) ¤237
[ afbeelding ]
Die bovenste ga ik komende zaterdag even proberen. Ik heb nu een paar keer een latte macchiato gehad uit de dolce gusto, nu eens kijken wat het verschil is tussen zoiets en een nespresso systeem met verse melk.

Ik houd jullie op de hoogte.
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
pi_64155852
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 14:39 schreef cygnusx het volgende:
Volgensmij is de dolce gusto nu zelfs in de aanbieding bij de Scheer & Foppen!
Als de ¤ 139,95 uit de folder de aanbiedingsprijs is, dan wil ik niet weten wat de normale prijs is.
  Redactie Frontpage vrijdag 19 december 2008 @ 17:46:04 #83
197197 Moozze
Plugged
pi_64155957
Nou wil ik dat ding al helemaal... Hoe duur is dat ding in gebruik? (Ik vind die review te lang ja)
  Moderator vrijdag 19 december 2008 @ 18:46:36 #84
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_64157469
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 17:46 schreef Moozze het volgende:
Nou wil ik dat ding al helemaal... Hoe duur is dat ding in gebruik? (Ik vind die review te lang ja)
Je kunt zelf ook een beetje zoeken natuurlijk...
https://www.dolce-gusto.n(...)egory=DGICC_Capsules

58 cent per kopje (Senseo kost 8-10 cent per kopje, excl suiker/melk natuurlijk, Nespresso ongeveer 30 cent)
Apparaat kost online ¤ 124.95 incl verwijderingsbijdrage etc.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_64157939
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:46 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Je kunt zelf ook een beetje zoeken natuurlijk...
https://www.dolce-gusto.n(...)egory=DGICC_Capsules

58 cent per kopje (Senseo kost 8-10 cent per kopje, excl suiker/melk natuurlijk, Nespresso ongeveer 30 cent)
Apparaat kost online ¤ 124.95 incl verwijderingsbijdrage etc.
Espresso, Lungo etc waar je maar een cupje voor nodig hebt, kosten de helft.
  zaterdag 20 december 2008 @ 18:34:51 #86
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_64183454
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 15:10 schreef Sleutelvader het volgende:

[..]

Ja, bijvoorbeeld met de DeLonghi Lattissima: (cappuccino of latte macchiato) ¤237
Goed, ik heb deze vandaag geprobeerd:
Ik heb dit gebruikt met redelijk verse melk (stond even in de koelkast) en een rode 'pad' qua smaak.

Smaak: De smaak was goed, het was qua smaak redelijk hetzelfde als de Dolce gusto. Nadeel hiervan is echter dat bij deze de melk niet gezoet is, wat bij de dolce gusto is. Dit vond ik bij de Dolce gusto toch wel een voordeel, dus er moest sowieso even een klontje suiker in.

Warmte: volgensmij komt er bij de dolce gusto nog hetere koffie uit het apparaat dan bij de Latissima. Aan de andere kant, het was nog steeds zo warm dat je moest oppassen niet je mond te branden als het net uit het apparaat kwam. En na een paar minuten wachten was het nog op prima temperatuur om te drinken.

Opgesomd:
Voordelen:
  • Meer opties, naast Macchiato kun je ook gewone koffie, espresso en cappuccino zetten.
  • Volautomaat, op het knopje drukken en het apparaat doet de rest (ookal kun je dit ook als nadeel zien, want hier kun je dus zelf de sterkte niet bepalen)
  • Smaak zelf te bepalen, ook bij latte macchiato moet er een bekende nespresso cup in, hier kun je dus zelf kiezen welke variant je wil (er zijn er wel 10 ofzo).
  • Verse melk, de melk in de pads bij de Dolce Gusto zijn ook wel vers omdat het luchtdicht verpakt wordt, maar poedermelk is natuurlijk niet hetzelfde als verse melk welke ter plekke opgeschuimd wordt.

    Nadelen:
  • Sterkte niet te bepalen wat wel kan bij de Dolce Gusto
  • Melk moet je koel bewaren en niet laten bederven, wat bij de gusto in een pad komt en 'vers' blijft.
  • Qua prijs duurder dan de gusto, aan de andere kant is een kopje koffie weer goedkoper lijkt mij.
  • Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
    pi_64184701
    O.a. espresso en cappuccino voor de Dolce Gusto zijn ook gewoon verkrijgbaar in de supermarkt.
    pi_64211460
    Zo we hebben het nieuwe model in het rood binnengekregen van Amazon :



    Gisteren in de V & D het oude model gezien maar die is lang niet zo fraai als deze.

    Espresso en Cafe Lungo is erg lekker, de cappuccino en de Latte Macchiato ook volgens mijn vriendin.
    Ik vind het apparaat erg makkelijk in omgang, het fijne is dat je de hoeveelheid zelf kan regelen.

    Het apparaat werkt ook erg schoon, alleen je moet wel wachten met de cup eruithalen tot het lampje groen is, anders wordt het een zooitje (btdt) .

    Bij de AH en Jumbo zijn de cups volop te krijgen op Chocino, Ice Cappuccino en Cafe Lungo Mild na.

    Toppertje wat mij betreft.
    R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
      zondag 21 december 2008 @ 20:09:02 #89
    98700 cygnusx
    Manisch Positief
    pi_64219052
    quote:
    Op zondag 21 december 2008 16:19 schreef junkiexp het volgende:
    Zo we hebben het nieuwe model in het rood binnengekregen van Amazon :

    [ afbeelding ]

    Gisteren in de V & D het oude model gezien maar die is lang niet zo fraai als deze.

    Espresso en Cafe Lungo is erg lekker, de cappuccino en de Latte Macchiato ook volgens mijn vriendin.
    Ik vind het apparaat erg makkelijk in omgang, het fijne is dat je de hoeveelheid zelf kan regelen.

    Het apparaat werkt ook erg schoon, alleen je moet wel wachten met de cup eruithalen tot het lampje groen is, anders wordt het een zooitje (btdt) .

    Bij de AH en Jumbo zijn de cups volop te krijgen op Chocino, Ice Cappuccino en Cafe Lungo Mild na.

    Toppertje wat mij betreft.
    Ziet er leuk uit, zou het qua smaak verschillen met de voorgaande versie? lijkt me niet toch?
    Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
    pi_64219830
    Lijkt me niet, alleen het design is een stuk mooier.
    R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
    pi_64220472
    quote:
    Op zondag 21 december 2008 20:30 schreef junkiexp het volgende:
    Lijkt me niet, alleen het design is een stuk mooier.
    De druk is iets hoger, ik weet niet in welke mate dat effect heeft, maar het wordt als pluspunt aangegeven. Bovendien is de capsulehouder verbeterd.
      ESF Reporter zaterdag 27 december 2008 @ 23:22:22 #92
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_64415517
    Heb 'm vandaag aangeschaft, tot zover goedgekeurd, ook door de visite.
    Ik heb echter een (waarschijnlijk) schandalig domme vraag: als ik namelijk klaar ben met het zetten van een kop koffie (maakt niet uit welke) en ik het cupje eruit kieper, valt me steeds op dat er nog zo veel in zit. Lijkt dat maar zo of kan je hem misschien voor een tweede (iets minder vol) kopje gebruiken? Ja ik wil niet de zuinigerd uithangen maar ik vroeg het me af.
      Moderator zondag 28 december 2008 @ 00:00:11 #93
    55052 crew  djkoelkast
    www.xms.nl
    pi_64416718
    Het is toch geen oploskoffie?
    In een Senseopad zit ook nog alle koffie maar een 2e kopje zetten met dezelfde pad is net of je slappe thee zet. Lijkt mij dus niet te kunnen.
    Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
    Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
    pi_64416983
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 23:22 schreef Cee het volgende:
    Ik heb echter een (waarschijnlijk) schandalig domme vraag: als ik namelijk klaar ben met het zetten van een kop koffie (maakt niet uit welke) en ik het cupje eruit kieper, valt me steeds op dat er nog zo veel in zit. Lijkt dat maar zo of kan je hem misschien voor een tweede (iets minder vol) kopje gebruiken?
    'nog zo veel in zit'? De inhoud van de cupjes nadat ze gebruikt zijn is koffieprut (en misschien wat restwater). Dat blijft achter in 't cupje ipv in je kopje
    Net als bij filterzakjes kun je die vast nog wel 3x gebruiken (zo verdien je snel je KDG weer terug)
    Nee, denk niet dat er nog een fatsoenlijke bak mee te zetten valt.
    I know that you think you know what I said. But I'm not sure whether you understood that what you heard is what I meant.
      ESF Reporter zondag 28 december 2008 @ 00:13:42 #95
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_64417180
    Bedankt voor de antwoorden!
    Ik beloof plechtig dat ik de cups netjes wegkieper zodra ik ze heb gebruikt en me dus niet in de verleiding laat brengen door mijn Dolce Gusto-n00b-wezen en de commentaren van mede-n00bs tijdens visite die zeggen "Hey er zit nog genoeg spul in die cup voor nog een kopje, niet weggooien!"
    pi_64429507
    Is er al iemand bezig geweest met het GROTE DOLCE GUSTO ONDERZOEK.

    Heeft er al iemand geexperimenteerd met grotere mokken. Het kan natuurlijk zijn dat een 2 keer zo grote koffie bijna net zo goed smaakt als hun standaardkopje. Volgens mij kun je uit de melk cupjes veel meer melk halen maar ik ben er nog niet mee bezig geweest. Maar wij zijn echte Nederlanders dus er moet wel iemand te vinden zijn die dit uit gezocht of uit gaat zoeken.

    Weet er al iemand of die Chocino al ergens te koop zijn (afgezien van website). Ik vind deze erg lekker, maar om nu nog 5 euro aan verzendkosten te gaan betalen.....

    Verkopen de Nespresso winkels ook Dolce Gusto cups (onder de toonbank) want dit is beide van Nescafe? Iemand toevallig geinformeerd?
      zondag 28 december 2008 @ 23:01:30 #97
    98700 cygnusx
    Manisch Positief
    pi_64448144
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 23:22 schreef Cee het volgende:
    Heb 'm vandaag aangeschaft, tot zover goedgekeurd, ook door de visite.
    Ik heb echter een (waarschijnlijk) schandalig domme vraag: als ik namelijk klaar ben met het zetten van een kop koffie (maakt niet uit welke) en ik het cupje eruit kieper, valt me steeds op dat er nog zo veel in zit. Lijkt dat maar zo of kan je hem misschien voor een tweede (iets minder vol) kopje gebruiken? Ja ik wil niet de zuinigerd uithangen maar ik vroeg het me af.
    Ligt eraan, ik had gister een kopje gezet en toen viel me op dat toen ik de koffiecapsule eruit haalde het plastic helemaal naar binnen stond (alsof hij bjina vacuum gezogen naar binnen was), dus dan mag ik wel verwachten dat ie aardig leeg is.

    Verder is het volgensmij net als bij senseo, als je er 2 koppies mee zet is ie erg waterig e.d.
    Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
      zondag 28 december 2008 @ 23:01:56 #98
    98700 cygnusx
    Manisch Positief
    pi_64448168
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2008 17:41 schreef Halinalle het volgende:

    [..]

    Als de ¤ 139,95 uit de folder de aanbiedingsprijs is, dan wil ik niet weten wat de normale prijs is.
    Hij is 119,95 in de winkel bij S&F, niet 139,95... althans niet meer.
    Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
      zaterdag 3 januari 2009 @ 16:41:34 #99
    19142 tslh
    Never at ease.....
    pi_64616576
    Bij Amazon Duitsland zie ik nu ook de smaken Mokka en Aroma voor de Dolce Gusto: iemand die al in Nederland gesignaleerd/geproefd?
    Life is funny. Well, yours is. To me.
    pi_75142814
    Gisteren een Dolce Gusto gekocht, echt heerlijke cappuccino

    Weet iemand waar je grotere verpakkingen cups kunt halen, misschien in verhouding iets goedkoper?
      dinsdag 1 december 2009 @ 23:46:27 #101
    19142 tslh
    Never at ease.....
    pi_75197135
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 14:27 schreef Devz het volgende:
    Gisteren een Dolce Gusto gekocht, echt heerlijke cappuccino

    Weet iemand waar je grotere verpakkingen cups kunt halen, misschien in verhouding iets goedkoper?
    Goede kick van dit topic
    Volgens mij zijn er geen grotere verpakkingen en kan het dus niet goedkoper helaas....
    En ja: ik ben er ook nog steeds tevreden mee
    Life is funny. Well, yours is. To me.
    pi_75203117
    Ik krijg altijd aanbiedingen van Amazon.de gespammed, ik weet echt niet wat de prijs doet want ik kijk er eigenlijk nooit naar in de supermarkt :
    Hier hebben ze ook 3 pakken :
    http://www.amazon.de/s/ref=nb_ss_3_6?__mk_de_DE=%C5M%C5Z%D5%D1&url=search-alias%3Daps&field-keywords=dolce+gusto+kapseln&x=0&y=0&sprefix=dolce+
    R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
    pi_75203968
    quote:
    Op woensdag 2 december 2009 09:32 schreef junkiexp het volgende:
    Ik krijg altijd aanbiedingen van Amazon.de gespammed, ik weet echt niet wat de prijs doet want ik kijk er eigenlijk nooit naar in de supermarkt :
    Hier hebben ze ook 3 pakken :
    http://www.amazon.de/s/ref=nb_ss_3_6?__mk_de_DE=%C5M%C5Z%D5%D1&url=search-alias%3Daps&field-keywords=dolce+gusto+kapseln&x=0&y=0&sprefix=dolce+
    Volgens mij gelijk aan de normale winkelprijs. Ik ga binnenkort even langs de groothandel kijken of ze daar grotere verpakkingen hebben. Die 8 cupjes gaan er wel erg snel doorheen.
    pi_75523728
    ik ga denk ik ook 1 aanschaffen.. ben alleen senseo gewend en deze heeft het begeven.
    tijd voor iets nieuws.
    "Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
    pi_76214339
    Gisteren een dolce gusto gekregen. Ben er wel blij mee. Vooral omdat de PuC eigenlijk al uit de handel is en je nog maar een paar smaken kan kopen.

    Heeft iemand nog een tip voor een cupholder voor een acceptabele prijs? 30 euro voor een paar metalen stangen of een plastic plaat met gaatjes vind ik wel wat overdreven.

    nadeel: geen decaf cappucino. Of choco light. (90 cal voor een cap/latte, 150 calorieen voor een kopje choco )
    pi_76214435
    90 kcal is toch niks, in een blikje frisdrank zit het dubbele.
      woensdag 30 december 2009 @ 11:41:08 #107
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_76214454
    quote:
    Op woensdag 2 december 2009 09:32 schreef junkiexp het volgende:
    Ik krijg altijd aanbiedingen van Amazon.de gespammed, ik weet echt niet wat de prijs doet want ik kijk er eigenlijk nooit naar in de supermarkt :
    Hier hebben ze ook 3 pakken :
    http://www.amazon.de/s/ref=nb_ss_3_6?__mk_de_DE=%C5M%C5Z%D5%D1&url=search-alias%3Daps&field-keywords=dolce+gusto+kapseln&x=0&y=0&sprefix=dolce+
    Gristezielen wat een prijzen, daar heb ik een kilo uitstekende arabica en dan heb ik het niet over supermarktmerken
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
    pi_76214500
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 11:40 schreef Devz het volgende:
    90 kcal is toch niks, in een blikje frisdrank zit het dubbele.
    Ik drink dan ook geen frisdrank. 1 beker is nog wel te doen, maar 5 kopjes per dag is toch wel een bigmac.
    pi_76214847
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 11:42 schreef athlonkmf het volgende:

    [..]

    Ik drink dan ook geen frisdrank. 1 beker is nog wel te doen, maar 5 kopjes per dag is toch wel een bigmac.
    Koffie van Dolce Gusto is dan ook niet om 5 koppen per dag van te drinken, daar is het bovendien te duur voor (en die bekers zijn enorm, geen kopjes in ieder geval). Dan kan je beter gewoon een Senseo neerzetten.
    pi_76216036
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 11:41 schreef Pietverdriet het volgende:

    [..]

    Gristezielen wat een prijzen, daar heb ik een kilo uitstekende arabica en dan heb ik het niet over supermarktmerken
    Daar heb je niks aan voor deze machine.
    Maar komop, het gemak is zoveel groter dan de prijs.
    Binnen enkele seconden een bak koffie die vergelijkbaar is met horeca kwaliteit, en geen gedoe met vieze pads e.d..
    Gewoon een cupje wat je weggooit, dan boeit de prijs mij niet.
    Als ik in de stad een bak koffie drink, kost dan ook ¤ 1,75 oid.
    R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
    pi_76216107
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 11:51 schreef Devz het volgende:

    [..]

    Koffie van Dolce Gusto is dan ook niet om 5 koppen per dag van te drinken, daar is het bovendien te duur voor (en die bekers zijn enorm, geen kopjes in ieder geval). Dan kan je beter gewoon een Senseo neerzetten.
    Als ik thuis ben drink ik wel 5 bakken hoor .
    Een bakje kost iets van 0.30 cent ofzo ?
    R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
      woensdag 30 december 2009 @ 12:26:54 #112
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_76216129
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 12:24 schreef junkiexp het volgende:

    [..]

    Daar heb je niks aan voor deze machine.
    Maar komop, het gemak is zoveel groter dan de prijs.
    Binnen enkele seconden een bak koffie die vergelijkbaar is met horeca kwaliteit, en geen gedoe met vieze pads e.d..
    Gewoon een cupje wat je weggooit, dan boeit de prijs mij niet.
    Als ik in de stad een bak koffie drink, kost dan ook ¤ 1,75 oid.
    Ik drink een bakkie of 5 espresso per dag, de machine heb ik er dus snel uit.
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
    pi_76216587
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 12:26 schreef Pietverdriet het volgende:

    [..]

    Ik drink een bakkie of 5 espresso per dag, de machine heb ik er dus snel uit.
    Klopt, maar is wel meer werk .
    Als ik echt lekkere koffie wil gebruik ik dit :

    R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
    pi_76219710
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 12:26 schreef junkiexp het volgende:

    [..]

    Als ik thuis ben drink ik wel 5 bakken hoor .
    Een bakje kost iets van 0.30 cent ofzo ?
    Cappuccino zelfs 60 cent (2 cups voor nodig), maar inderdaad wel horeca kwaliteit en grote koppen. 5 per dag vind ik persoonlijk erg veel, maar goed waarom niet Al vind ik het juist lekker om het niet te vaak te drinken, dan blijft het een beetje speciaal.

    Het gemak en de smaak van het product vind ik de prijs zeker wel rechtvaardigen, ook omdat het apparaat zelf bijna niks kost.
      woensdag 30 december 2009 @ 16:00:11 #115
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_76224861
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 14:03 schreef Devz het volgende:

    [..]

    Cappuccino zelfs 60 cent (2 cups voor nodig), maar inderdaad wel horeca kwaliteit en grote koppen. 5 per dag vind ik persoonlijk erg veel, maar goed waarom niet Al vind ik het juist lekker om het niet te vaak te drinken, dan blijft het een beetje speciaal.

    Het gemak en de smaak van het product vind ik de prijs zeker wel rechtvaardigen, ook omdat het apparaat zelf bijna niks kost.
    Stel je bent met zn tweeen en je drinkt ieder gemiddeld 2 bakken per dag, zijn er 28 in de week, das een slordige 450 euro per jaar. En dan heb ik het over gewone koffie, geen cappucino.
    Daar kan je een mooi espresso apparaat van kopen en dan echt goede bonen gebruiken, en je bent echt goedkoper uit. En met echte melk smaakt de cappucino echt beter
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
    pi_76239496
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 16:00 schreef Pietverdriet het volgende:

    [..]

    Stel je bent met zn tweeen en je drinkt ieder gemiddeld 2 bakken per dag, zijn er 28 in de week, das een slordige 450 euro per jaar. En dan heb ik het over gewone koffie, geen cappucino.
    Daar kan je een mooi espresso apparaat van kopen en dan echt goede bonen gebruiken, en je bent echt goedkoper uit. En met echte melk smaakt de cappucino echt beter

    Kan wel zo zijn, maar verse melk bederft. En zo'n apparaat zal dus veel onderhoud (lees:schoonmaak) nodig hebben.

    Zo'n DC wordt nauwelijks vies, de cups zijn luchtdicht, maar het is niet bedoeld voor constant drinken. Ligt dus heel erg aan hoe mensen drinken.
      donderdag 31 december 2009 @ 00:28:24 #117
    19142 tslh
    Never at ease.....
    pi_76247516
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 21:40 schreef athlonkmf het volgende:

    [..]

    Kan wel zo zijn, maar verse melk bederft. En zo'n apparaat zal dus veel onderhoud (lees:schoonmaak) nodig hebben.

    Zo'n DC wordt nauwelijks vies, de cups zijn luchtdicht, maar het is niet bedoeld voor constant drinken. Ligt dus heel erg aan hoe mensen drinken.
    Precies: ik gebruik hem 1 of 2 keer per week. Daarnaast heb ik een bonenmaler en een gewoon koffiezet apparaat waar ik mijn dagelijkse koffie mee maak. De DG is lekker voor ernaast, niet als vervanging van je normale apparaat.
    Life is funny. Well, yours is. To me.
    pi_77010518
    Er zijn tegenwoordig ook cappucino en latte te koop in light versie. Maar dan alleen via de website, en dan zijn ze ook nog niet voorradig ook. GRRRRR
      dinsdag 19 januari 2010 @ 23:44:20 #119
    98700 cygnusx
    Manisch Positief
    pi_77036020
    Waarom zou je een dolce gusto nemen als je 5 koppen koffie per dag drinkt, neem dan een Nespresso apparaat of een volautomaat koffiemachine.

    Beide in aanschaf duurder (vooral een fatsoenlijke koffiemachine natuurlijk) maar de cupjes of bonen zijn wel weer een stuk goedkoper.

    Bovendien, Dolce gusto is leuk voor mensen die af en toe graag een speciaal kopje koffie willen van goede kwaliteit zonder veel moeite. Als je wat meer drinkt, en/of ook wel eens een ander smaakje wil of sterkte dan is een nespresso bijv beter aan te raden.

    Goedkopere cups, melk met opschuimer of melkreservoir ipv uit een cupje en ook keuze uit iets van 12 soorten koffiesmaken/sterktes.

    Niet dat ik de dolce gusto niks vind, ik heb het meermaals geproefd en het is erg lekkere koffie, maar wel erg duur voor regelmatig gebruik, vandaar mijn post
    Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
      dinsdag 19 januari 2010 @ 23:46:24 #120
    98700 cygnusx
    Manisch Positief
    pi_77036095
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 21:40 schreef athlonkmf het volgende:

    [..]

    Kan wel zo zijn, maar verse melk bederft. En zo'n apparaat zal dus veel onderhoud (lees:schoonmaak) nodig hebben.

    Zo'n DC wordt nauwelijks vies, de cups zijn luchtdicht, maar het is niet bedoeld voor constant drinken. Ligt dus heel erg aan hoe mensen drinken.
    In veel apparaten kun je gewoon halfvolle melk in doen, en deze kun je evt ook nog een paar dagen in de koelkast bewaren (als je bijv een reservoir hebt waar de melk in kan, deze is makkelijk uit het apparaat te halen en in je koelkast te zetten)
    En een kopje Latte Macciato kost iets van 60 cent, 2 cupjes a 30 cent , 1 voor koffie, 1 voor melk. Das geen kattepis.
    Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
      zondag 11 april 2010 @ 13:01:47 #121
    139677 Curiosity
    In the devil's playground
    pi_80182772



    Gisteren deze aangeschaft.
    Ik heb vaak met het oude model in mijn handen gestaan maar ben nu toch wel blij dat ik even gewacht heb met kopen aangezien ik deze super vind qua model, en hij neemt minder ruimte in.
    “Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
    pi_80183531
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 13:01 schreef Curiosity het volgende:
    [ afbeelding ]


    Gisteren deze aangeschaft.
    Ik heb vaak met het oude model in mijn handen gestaan maar ben nu toch wel blij dat ik even gewacht heb met kopen aangezien ik deze super vind qua model, en hij neemt minder ruimte in.
    Die is veel mooier inderdaad !

    Wij hebben hier ook een Dolce Gusto staan, die door niemand gebruikt wordt .. Misschien toch maar eens wat cupjes voor kopen.
    pi_81233282
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 13:01 schreef Curiosity het volgende:
    [ afbeelding ]


    Gisteren deze aangeschaft.
    Ik heb vaak met het oude model in mijn handen gestaan maar ben nu toch wel blij dat ik even gewacht heb met kopen aangezien ik deze super vind qua model, en hij neemt minder ruimte in.
    deze wil ik ook kopen, in het rood

    Zit nog beetje te twijvelen tussen een nespresso en deze, maar denk toch dat ik voor deze ga, ook omdat mijn vriendin dan chocolademelk kan nemen.
    pi_81233947
    quote:
    Op zondag 9 mei 2010 23:00 schreef Markster het volgende:

    [..]

    deze wil ik ook kopen, in het rood

    Zit nog beetje te twijvelen tussen een nespresso en deze, maar denk toch dat ik voor deze ga, ook omdat mijn vriendin dan chocolademelk kan nemen.
    Ik vind het nieuwe model er echt heel mooi uitzien (maar ik drink nauwelijks koffie en zeker niet met melk.), dus ga ik hem niet kopen

    Mijn vriend wilde graag een Nespresso machine voor z'n verjaardag, dus die krijgt ie van mij inclusief die aparte melkopschuimer... die ga ik dus regelmatig gebruiken om melk op te schuimen en zo lekkere choco voor mezelf te maken Dus als je per se een nespresso wilt, dan kan het wel
      zondag 9 mei 2010 @ 23:23:07 #125
    18642 detulp050
    Oud Reviewer
    pi_81234336
    Als je voor Cappucino gaat, koop de Dolce Gusto (Wel duurder per kopje). Ga je voor 'gewone' koffie, kies dan de Nespresso. Ik heb ze beide hier staan en gebruik ze ook gewoon allebei
      zondag 9 mei 2010 @ 23:24:49 #126
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_81234476
    Hoe sterk is die espresso van ze? Ik wil namelijk altijd hele sterke espresso. Hebben ze die ook?
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
      zondag 9 mei 2010 @ 23:33:08 #127
    18642 detulp050
    Oud Reviewer
    pi_81234947
    Ze hebben Espresso Ristretto, maar ik kan niet zeggen hoe die smaakt. Ik vond de gewone Espresso matig
    pi_81260908
    okee, maar eigenlijk is de belangrijkste vraag: Is de gewone koffie beter te drinken dan senseo (lijkt me wel ) en gewone potkoffie ?
    pi_87774164
    Paar weken geleden een Dolce Gusto aangeschaft en heb er nog geen spijt van!

    Goed nieuws: over 2 weken zijn de capsules ook bij supermarkt Hoogvliet te koop! (in eerste instantie alleen Lungo, Cappuccino en Latte Machiato)
      woensdag 20 oktober 2010 @ 22:40:37 #130
    139677 Curiosity
    In the devil's playground
    pi_87774984
    Ik koop het tegenwoordig online, bij Dolce Gusto zelf.
    Heb je veel meer keus in smaken en binnen 3 dagen in huis.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Curiosity op 20-10-2010 22:49:36 ]
    “Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
      vrijdag 26 november 2010 @ 10:42:10 #131
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_89169997
    Ik overweeg er ook een aan te schaffen.
    Kan iemand me overtuigen? Zijn er nadelen?
    Ik lees wat dingen over lekkages...?
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
      vrijdag 26 november 2010 @ 10:46:33 #132
    139677 Curiosity
    In the devil's playground
    pi_89170131
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 10:42 schreef joers1 het volgende:
    Ik overweeg er ook een aan te schaffen.
    Kan iemand me overtuigen? Zijn er nadelen?
    Ik lees wat dingen over lekkages...?
    Ik heb geen nadelen aan mijn apparaat. Geen lekkages.

    Ik heb de mijne aangeschaft echt voor de melkvarianten, espresso maak ik er niet mee.
    Ik vind het lekkere koffie die je er mee zet en handig.

    Het is ook geen koffie die je voorzet als je hele huis vol visite zit, daar vind ik het te duur voor, maar zo als verwennerij voor me/jezelf :Y
    “Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
      vrijdag 26 november 2010 @ 10:57:22 #133
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_89170510
    Zo zie ik het ook...verwennerij en een iets andere koffie dan de standaard-senseo of de standaard-bak uit een filter;)
    Het is meer een kadootje voor de vrouw. maar jij bent dus laaiend enthousiast? ;)
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
      vrijdag 26 november 2010 @ 11:03:21 #134
    139677 Curiosity
    In the devil's playground
    pi_89170713
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 10:57 schreef joers1 het volgende:
    Zo zie ik het ook...verwennerij en een iets andere koffie dan de standaard-senseo of de standaard-bak uit een filter;)
    Het is meer een kadootje voor de vrouw. maar jij bent dus laaiend enthousiast? ;)
    Ik ben heel enthousiast en helemaal toen de ronde variant op de markt kwam, zo'n mooi design.
    Toen heb ik hem pas aangeschaft.
    “Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
      vrijdag 26 november 2010 @ 11:07:20 #135
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_89170894
    ...die Circolo ;)

    Kunnen al die verschillende apparaten (van klein tot groter) exact dezelfde variaties maken eigenlijk?
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
      vrijdag 26 november 2010 @ 11:11:26 #136
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_89171056
    Prijsverschillen zijn groot:

    De Circolo bij Dixons kost 159, bij MediaMarkt maar 108.....
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
      vrijdag 26 november 2010 @ 11:25:25 #137
    139677 Curiosity
    In the devil's playground
    pi_89171725
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 11:07 schreef joers1 het volgende:
    ...die Circolo ;)

    Kunnen al die verschillende apparaten (van klein tot groter) exact dezelfde variaties maken eigenlijk?
    Inderdaad, die ja.

    Je gebruikt voor alle apparaten dezelfde cups, dus ja.
    “Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
      vrijdag 26 november 2010 @ 11:50:02 #138
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_89172603
    OOow w8...de cup = de variatie? haha...zijn dus geen speciale knopjes die de variatie bepalen? Dat d8 ik...sorry.
    Dan op naar Mediamarkt ivm laagste prijs
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
      vrijdag 26 november 2010 @ 11:58:33 #139
    139677 Curiosity
    In the devil's playground
    pi_89172944
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 11:50 schreef joers1 het volgende:
    OOow w8...de cup = de variatie? haha...zijn dus geen speciale knopjes die de variatie bepalen? Dat d8 ik...sorry.
    Dan op naar Mediamarkt ivm laagste prijs
    Het enige verschil is warm en koud, warm voor koffie en chocomel en koud voor ice tea en ice koffie.

    Snel rennen ............................ ;)
    “Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
      vrijdag 26 november 2010 @ 14:05:43 #140
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_89178093
    Haha helaas hoef ik niet te rennen. De ONLINE-prijsis 108...in de winkel issie doodleuk 139 ....haha
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
      zaterdag 27 november 2010 @ 14:30:06 #141
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_89224359
    Ik heb 'm gisteren meteen gekocht.....nog 25 euro eraf gekletst omdat het het laatste exemplaar was en ik dus een showmodel meekreeg (wat aantoonaar pas 3 dagen in de winkel stond). Betaalde maar 95 euro voor de Circolo en krijg daar nog 20 euro voor terug van Nestle ook :)

    De Chcococinno is overheerlijk....zegt vrouwlief...ik ben niet zo'n choco-liefhebber ;) De Latte vind ik erg lekker. En ja...design van het ding is onovertroffen in mijn ogen.
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
      zaterdag 27 november 2010 @ 17:15:06 #142
    139677 Curiosity
    In the devil's playground
    pi_89228958
    quote:
    1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 14:30 schreef joers1 het volgende:
    Ik heb 'm gisteren meteen gekocht.....nog 25 euro eraf gekletst omdat het het laatste exemplaar was en ik dus een showmodel meekreeg (wat aantoonaar pas 3 dagen in de winkel stond). Betaalde maar 95 euro voor de Circolo en krijg daar nog 20 euro voor terug van Nestle ook :)

    De Chcococinno is overheerlijk....zegt vrouwlief...ik ben niet zo'n choco-liefhebber ;) De Latte vind ik erg lekker. En ja...design van het ding is onovertroffen in mijn ogen.
    *O*

    Dat is lekker goedkoop, veel plezier ermee.
    “Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
      zaterdag 27 november 2010 @ 17:43:47 #143
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_89229915
    Dat gaat zeker lukken...de eerste bakkies zijn overheerlijk :)
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_89302596
    Heb net een Dolce Gusto gekocht. Dit apparaat heeft als voordeel dat je de cupjes gewoon bij de AH kunt kopen! Via de site kun je zien waar je het kunt kopen en je kunt het online bestellen. Het apparaat werkt goed en de koffie is heerlijk. Ik drink graag cappuccino en om dit nou zelf te maken vind ik teveel gedoe. Ik heb het heel 'professioneel' geprobeerd, maar ben geen natuurtalent... Dus ik ben tevreden met dit apparaat!
      maandag 29 november 2010 @ 17:49:02 #145
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_89306186
    Ga je geen spijt van krijgen....chococinno al geproefd?

    Kleine tip: Jumbo heeft meer smaken in het assortiment, dan AH...althans hier wel
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_89347912
    Goede tip, bedankt! Ga ik zeker even naar kijken.
      dinsdag 30 november 2010 @ 17:11:46 #147
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_89349172
    Hier heeft de Jumbo vrijwel alle smaken....als enige van de 5 supermarkten hier
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
      dinsdag 30 november 2010 @ 18:55:55 #148
    139677 Curiosity
    In the devil's playground
    pi_89352895
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 17:11 schreef joers1 het volgende:
    Hier heeft de Jumbo vrijwel alle smaken....als enige van de 5 supermarkten hier
    Ook de ongezoete versie?, dus niet de light.
    “Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
      dinsdag 30 november 2010 @ 19:42:51 #149
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_89355046
    Jip ;)
    Maar volgens mij is de light-versie niet ongezoet, maar gewoon minder vet ;)
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_89464274
    Voor de mensen die nog een machine zoeken: Bij whekamp nu een krups KP 5000 voor ¤99, en je krijgt ook nog eens ¤20 terug. (dus ¤79 is de uiteindelijk prijs)

    http://www.wehkamp.nl/Winkelen/Shop.aspx?CC=C09&SC=LBS
      vrijdag 3 december 2010 @ 15:30:52 #151
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_89478544
    ...en dan he bje heerlijke koffie. We hebben 'm nu een week...en wat een genot
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_90437001
    Heb een piccollo gekocht...... Nu nog uitproberen..
      zaterdag 25 december 2010 @ 21:23:47 #153
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_90440190
    Mijn circolo van 4 weken oud, gaf gisteren al de geest!!! maandag dus even omruilen voor een nieuwe
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_90463967
    quote:
    1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 21:23 schreef joers1 het volgende:
    Mijn circolo van 4 weken oud, gaf gisteren al de geest!!! maandag dus even omruilen voor een nieuwe
    Zit nog te twijfelen over die.. klinkt zo ook niet veelbelovend. _O-
    Ben je er verder tevreden over?

    Dat er geen verse melk in kan vind ik wel jammer, maar geen idee of je dat echt merkt..
    Design van de Circolo vind ik in ieder geval erg leuk. Is dat nou het enige verschil met die andere apparaten?
      zondag 26 december 2010 @ 17:58:25 #155
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_90464142
    Ik ben SUPER tevreden!!! Heerlijke koffie, die echt super is....en ik liep ook met de gedachte rond van verse melk voor ik deze kocht. JHe proeft het niet (althans niet in de koffie).
    Ik ben zwaar overtuigd van Dolce Gusto...en deze storing? Kan iedereen overkomen.
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_90464327
    quote:
    1s.gif Op zondag 26 december 2010 17:58 schreef joers1 het volgende:
    Ik ben SUPER tevreden!!! Heerlijke koffie, die echt super is....en ik liep ook met de gedachte rond van verse melk voor ik deze kocht. JHe proeft het niet (althans niet in de koffie).
    Ik ben zwaar overtuigd van Dolce Gusto...en deze storing? Kan iedereen overkomen.
    True.
    En als de melkpoeder gewoon prima te doen is dan denk ik wel dat er binnenkort 1 verschijnt. Dat was vooral mijn ding.

    Zag overigens ook nesquik capsules. :D
      zondag 26 december 2010 @ 18:29:00 #157
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_90464806
    De koffie is gewoon heerlijk.....voor mij nooit geen Senseo meer thuis :)

    Ik vind m.n. de Mocca erg lekker, vrouwlief is meer van de Latte, de Latte Vanille en de Chococinno.
    De Cafe Creme Grande vind ik ook lekker, "gewoon" maar dan gewoon goed en niet zo'n halfzacht bakje als van de senseo
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_90479794
    quote:
    7s.gif Op woensdag 30 december 2009 12:41 schreef junkiexp het volgende:

    [..]

    Klopt, maar is wel meer werk :).
    Als ik echt lekkere koffie wil gebruik ik dit :

    [ afbeelding ]
    hoe gebruik je die dan??
    kben benieuwd
    pi_90480855
    Hij staat hier ook sinds ongeveer een week en doet al goed dienst :9
    Alleen vind ik de chocochino lekkerder dan de nesquick chocolademelk :@ Al is de eerste duurder met 2 cupjes ipv de tweede met 1..
    dag
      maandag 27 december 2010 @ 08:41:56 #160
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_90484054
    ....maar let's face it: Nesquick is ook geen echte chocolademelk....zit niet eens cacao in, maar cacaofantasie
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_90496420
    quote:
    1s.gif Op maandag 27 december 2010 00:59 schreef slimmiej het volgende:

    [..]

    hoe gebruik je die dan??
    kben benieuwd
    Open draaien, onderin water en koffie in het zeefje en op het gas zetten.
    R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
    pi_90496476
    IK heb nog wel eens water achter het apparaat liggen.
    In het reservoir zit een terugslagklepje en dat werkt niet altijd even goed.

    Meer mensen hier last van ?
    R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
    pi_90506365
    Waar halen jullie die nesquick. Kan hem hier niet vinden... En die cappucino ice, is die alleen in de zomer te krijgen, ook die ligt hier niet in de winkel.....;.
      maandag 27 december 2010 @ 20:03:09 #164
    38920 dutchdevil
    Bunny phone home
    pi_90506784
    quote:
    1s.gif Op maandag 27 december 2010 19:53 schreef soapie het volgende:
    Waar halen jullie die nesquick. Kan hem hier niet vinden... En die cappucino ice, is die alleen in de zomer te krijgen, ook die ligt hier niet in de winkel.....;.
    De Nesquick en de Capuccino Ice kan ik in de winkel ook nergens vinden. Ik heb een tijdje geleden gewoon via de Dolce Gusto webshop die varianten besteld. Nesquick vind ik persoonlijk een beetje te slapjes. Had wat meer "chocola" verwacht. De Nestea Peach vond ik echt ontzettend smerig! Lijkt op een perzik watertje met een melklaag/schuimlaag.
    pi_90506944
    quote:
    1s.gif Op maandag 27 december 2010 20:03 schreef dutchdevil het volgende:

    [..]

    De Nesquick en de Capuccino Ice kan ik in de winkel ook nergens vinden. Ik heb een tijdje geleden gewoon via de Dolce Gusto webshop die varianten besteld. Nesquick vind ik persoonlijk een beetje te slapjes. Had wat meer "chocola" verwacht. De Nestea Peach vond ik echt ontzettend smerig! Lijkt op een perzik watertje met een melklaag/schuimlaag.
    Thanks, dan ga ik ze daar idd maar eens bestellen. En die perzik lijkt me ook helemaal niks...
      maandag 27 december 2010 @ 20:43:43 #166
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_90508693
    Mijn Dolce Gusto gaat morgen terug naar de winkel omdat ie de geest heeft gegeven na 4 weken..... Bij het maken van een kopje mocca, kwam er gen water meer uit het cupje, werden ineens de twee lampjes zwart (zo leek het) en liep alle mocca overal uit het apparaat (onderkant, zijkant...overal kwam het vandaan, behalve waar het vandaan moest komen). Dat vind ik niet goed....en dus wil ik m morgen omruilen (hij is immers pas 4 weken oud).
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_90527327
    Vond trouwens de cappucino ice niet echt super koud. Of kwam dat omdat ik daarvoor een normale koffie had gemaakt ? :)
      dinsdag 28 december 2010 @ 12:12:42 #168
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_90531304
    Ik heb nog geen ice gemaakt...is me te koud voor ;)
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_90534592
    Ik ga binnenkort samenwonen met mijn vriendin maar we drinken allebei geen koffie. Maar we willen natuurlijk wel mensen die langskomen en koffie willen een lekker kopje koffie aanbieden.

    Is de dolce gusto dan een goede optie? Zijn die cupjes langere tijd houdbaar? Of is dit meer voor de fanatieke koffiedrinker?
      dinsdag 28 december 2010 @ 15:13:33 #170
    139677 Curiosity
    In the devil's playground
    pi_90538548
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 09:55 schreef dapluiz het volgende:
    Vond trouwens de cappucino ice niet echt super koud. Of kwam dat omdat ik daarvoor een normale koffie had gemaakt ? :)
    Heb je wel ijs in je glas gedaan voordat je ging beginnen?
    “Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
      dinsdag 28 december 2010 @ 17:06:59 #171
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_90543258
    Dolce Gusto is wel voor de koffie-liefhebber...denk ik. Ik ben een enorme liefheber althans .

    Voor de toevallige gast, is een senseo goed genoeg ;)
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_90545248
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 17:06 schreef joers1 het volgende:
    Dolce Gusto is wel voor de koffie-liefhebber...denk ik. Ik ben een enorme liefheber althans .

    Voor de toevallige gast, is een senseo goed genoeg ;)
    Dat dus.
    Ik zou er echt geen kopen als je het zelf niet drinkt, veel te luxe.
    Of je moet van warme chocolademelk houden .....
    R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
      dinsdag 28 december 2010 @ 18:14:55 #173
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_90546045
    ...dan nog niet....;)
    De toevallige koffiegast geef je gewoon eenbak ranzige senseo....weet je zeker dattie niet nóg een keer onverwacht langs komt ;)
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_90563400
    quote:
    2s.gif Op dinsdag 28 december 2010 17:55 schreef junkiexp het volgende:

    [..]

    Dat dus.
    Ik zou er echt geen kopen als je het zelf niet drinkt, veel te luxe.
    Of je moet van warme chocolademelk houden .....
    mmm.. ik ben niet echt een super koffieliefhebber, maar een latte macchiato op zijn tijd vind ik dan wel weer erg lekker.
    heb nu van die zakjes van nescafe, wel drinkbaar, maar ik neem aan dat de latte macchiato uit de D.G. een stuk lekkerder is?

    ik zit steeds te twijfelen om er 1 te kopen, en dan de kip of de pinguin ;)
    Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
    je bent zelf een Pino 2.0!
    pi_90570594
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 15:13 schreef Curiosity het volgende:

    [..]

    Heb je wel ijs in je glas gedaan voordat je ging beginnen?
    Misschien ook wel handig ja :P
      woensdag 29 december 2010 @ 08:54:46 #176
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_90570949
    Ice, ijs ;)
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_90571728
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 23:51 schreef roos85 het volgende:

    [..]

    mmm.. ik ben niet echt een super koffieliefhebber, maar een latte macchiato op zijn tijd vind ik dan wel weer erg lekker.
    heb nu van die zakjes van nescafe, wel drinkbaar, maar ik neem aan dat de latte macchiato uit de D.G. een stuk lekkerder is?

    ik zit steeds te twijfelen om er 1 te kopen, en dan de kip of de pinguin ;)
    Latte Machiato van DG is naar mijn mening heel erg goed, ik heb ze niet vaak beter gehad, ook niet in de horeca. (drink het dan ook regelmatig ;))
      woensdag 29 december 2010 @ 09:48:42 #178
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_90571774
    Latte is inderdaad heerlijk, heb je de Latte Vanille al gehad? Die is ook niet te versmaden!
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_90571821
    quote:
    1s.gif Op woensdag 29 december 2010 09:48 schreef joers1 het volgende:
    Latte is inderdaad heerlijk, heb je de Latte Vanille al gehad? Die is ook niet te versmaden!
    Nee nog niet, klinkt wel goed inderdaad. Alleen online te bestellen zeker?
    pi_90571839
    quote:
    Op woensdag 29 december 2010 09:46 schreef Devz het volgende:

    [..]

    Latte Machiato van DG is naar mijn mening heel erg goed, ik heb ze niet vaak beter gehad, ook niet in de horeca. (drink het dan ook regelmatig ;))
    Persoonlijk vind ik de variant met vanille nog lekkerder. :)
    Ook de cappuccino is erg lekker.


    Ik ben echt super tevreden met mijn Dolce Gusto. ^O^
      woensdag 29 december 2010 @ 09:53:09 #181
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_90571854
    Die is allen online te koop ja...en die is NOG lekkerder dan de standaard Latte ;)
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_90571905
    quote:
    Op woensdag 29 december 2010 09:53 schreef joers1 het volgende:
    Die is allen online te koop ja...en die is NOG lekkerder dan de standaard Latte ;)
    Alleen online?
    Ik heb ze hier gewoon in de supermarkt gehaald.
    Dat is dan wel in Duitsland, maar ik meen me te herinneren dat ik ze ook in NL gezien heb..
    Maar ik zal me wel vergissen dan :P
    pi_90571925
    Heb ze nog nooit gezien helaas... En als ik ze online wil bestellen betaal ik meteen 5 euro verzendkosten. Beetje jammer :(
      woensdag 29 december 2010 @ 09:56:26 #184
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_90571927
    Ow? Ik heb Dolce Gusto Klantenservice gebeld en die vertelden dat het alleen online kon...maar zou best kunnen hoor.
    Ik weet dat JUMO vrijwel alle soorten heeft
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
      woensdag 29 december 2010 @ 09:56:48 #185
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_90571937
    quote:
    1s.gif Op woensdag 29 december 2010 09:56 schreef Devz het volgende:
    Heb ze nog nooit gezien helaas... En als ik ze online wil bestellen betaal ik meteen 5 euro verzendkosten. Beetje jammer :(
    tenzij je meteen voor minimaal 40 euro koopt...dan is verzending gratis...doe ik ook altijd
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_90571956
    quote:
    1s.gif Op woensdag 29 december 2010 09:56 schreef joers1 het volgende:

    [..]

    tenzij je meteen voor minimaal 40 euro koopt...dan is verzending gratis...doe ik ook altijd
    Mja, beetje veel voor een smaak die ik dan eerst wel graag eens wil proeven.
      woensdag 29 december 2010 @ 09:59:03 #187
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_90571975
    bestel je meteen je favo smaken....zijn evenduur als i nde winkel. Alleen heb je dan een voorraadje ;)
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_90589238
    quote:
    1s.gif Op woensdag 29 december 2010 09:46 schreef Devz het volgende:

    [..]

    Latte Machiato van DG is naar mijn mening heel erg goed, ik heb ze niet vaak beter gehad, ook niet in de horeca. (drink het dan ook regelmatig ;))
    oke, das mooi om te onthouden..
    maar alleen voor Latte Machiato is het wel een duur ding..
    welk apparaat heb je? ik vind de Krups die met de ronde watertank (beetje kip idee) en de Piccolo mooie modellen.
    zit daar nog enig verschil in?

    zijn jullie wel eens bij een demonstratie geweest? binnenkort is er 1 in de buurt en ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar.
    Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
    je bent zelf een Pino 2.0!
      woensdag 29 december 2010 @ 17:08:54 #189
    139677 Curiosity
    In the devil's playground
    pi_90589931
    Wat ik niet begrijp is waarom een willekeurig pak in Duitsland 3,99 kost bij Kaufland en hier zie ik net in de webshop al 4,85.
    Dat is nogal een prijsverschil.
    “Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
    pi_90591839
    quote:
    1s.gif Op woensdag 29 december 2010 17:08 schreef Curiosity het volgende:
    Wat ik niet begrijp is waarom een willekeurig pak in Duitsland 3,99 kost bij Kaufland en hier zie ik net in de webshop al 4,85.
    Dat is nogal een prijsverschil.
    in Belgie kosten de pakjes 4,50

    tenminste op de DG website, wat ze in de winkel kosten weet ik niet
    Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
    je bent zelf een Pino 2.0!
    pi_90593444
    Ik heb vandeweek bij de hoogvliet ¤4,55 betaald.....
      FOK!fotograaf woensdag 29 december 2010 @ 20:30:48 #192
    145146 Andyy
    pi_90598414
    quote:
    99s.gif Op zaterdag 8 november 2008 14:52 schreef WillempieB het volgende:
    De vergelijking tussen Nespresso, Senseo en Dolce Gusto mag je eigenlijk niet maken maar de voordelen van de Dolce Gusto zijn
    - Cups in winkel te verkrijgen ipv via het internet (bij nespresso)
    Bijenkorf kan je ook Nespresso krijgen
    - Melk in de cups en hoef je niet los melk in de koelkast te bewaren (melk beter dan pads senseo)
    Vers melk altijd > ander melk
    - Fatsoenlijke bak koffie dus niet een klein rotbekertje (beter dan alle 2)
    Je kan Lungo's zetten met Nespresso
    - 14 bar net als nespresso ipv 2 bij de senseo
    Nespresso is 19 bar.
    - Veelzijdig. Nespresso maakt alleen N"espresso".
    Grootste nadeel: ALLE dranken zijn gezoet. Dus als je iets ongezoet wilt hebben heb je pech bij Dolcé gusto
    - Kan ook koude dranken serveren (heb niet getest of hij water dan koelt)
    :')
    - Meer smaken op komst. Ijscoffie en chocolademelk. Voor ieder wat wil.
    Dat is geen koffie :')
    - Groot water reservoir 1,3L
    Meer Nespresso apparaten, sommige hebben veel meer functies dan de Dolcé gusto apparaten. Je kan zelf kiezen hoeveel je betaald en wat je wel en niet nodig hebt

    P.S. Iedereen zo'n ding kopen AUB dan kunnen de cup-prijzen omlaag :-D.
    Gaat niet gebeuren. Ze verdienen juist geld met de cups.
    pi_90602000
    quote:
    1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:30 schreef Andyy het volgende:

    [..]

    Wat is dit dan?
    https://www.dolce-gusto.n(...)tId=7613031615704_11
    dag
      woensdag 29 december 2010 @ 21:49:45 #194
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_90602398
    Dat is ongezoete Latte ;)
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
      FOK!fotograaf woensdag 29 december 2010 @ 22:09:51 #195
    145146 Andyy
    pi_90603381
    quote:
    Zonder verse melk :')
    Maar dat is dan wel het enige dat ongezoet is dan, meer zie ik er niet.
    Dus slecht argument
    pi_90604512
    quote:
    1s.gif Op woensdag 29 december 2010 22:09 schreef Andyy het volgende:

    [..]

    Zonder verse melk :')
    Maar dat is dan wel het enige dat ongezoet is dan, meer zie ik er niet.
    Dus slecht argument
    Nou, als jij zo stellig "ALLE dranken zijn gezoet. Dus als je iets ongezoet wilt hebben heb je pech bij Dolcé gusto" roept. Heb je hier het tegendeel.
    Je baseert je post dus ook op een mening en vooroordelen ipv eerst e.e.a. na te zoeken.

    En zeg nou zelf.. valt er over smaak te twisten?
    dag
      FOK!fotograaf woensdag 29 december 2010 @ 22:38:59 #197
    145146 Andyy
    pi_90604921
    Ik heb wel degelijk koffieapparaten onderzocht. Ook de Dolcé gusto had ik overwogen maar viel snel af vanwege het niet verse melk en omdat (blijkbaar) alle behalve 1 gezoet zijn.
      woensdag 29 december 2010 @ 22:48:06 #198
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_90605394
    quote:
    1s.gif Op woensdag 29 december 2010 22:38 schreef Andyy het volgende:
    Ik heb wel degelijk koffieapparaten onderzocht. Ook de Dolcé gusto had ik overwogen maar viel snel af vanwege het niet verse melk en omdat (blijkbaar) alle behalve 1 gezoet zijn.
    alsof een normale koffiedrinker het échte verschil proeft...als kenners de latte uit de Dolce al beter of vergelijkbaar vinden met de latte uit de horeca (met verse melk) dan zegt dat al heel wat.
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
      donderdag 30 december 2010 @ 09:02:17 #199
    139677 Curiosity
    In the devil's playground
    pi_90616897
    quote:
    1s.gif Op woensdag 29 december 2010 22:38 schreef Andyy het volgende:
    Ik heb wel degelijk koffieapparaten onderzocht. Ook de Dolcé gusto had ik overwogen maar viel snel af vanwege het niet verse melk en omdat (blijkbaar) alle behalve 1 gezoet zijn.
    Nou dan koop je hem niet, opgelost.
    “Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
      donderdag 30 december 2010 @ 09:06:27 #200
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_90616946
    quote:
    1s.gif Op donderdag 30 december 2010 09:02 schreef Curiosity het volgende:

    [..]

    Nou dan koop je hem niet, opgelost.
    inderdaad, ik zie het punt ook niet zo ;)
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
      donderdag 30 december 2010 @ 09:44:20 #201
    139677 Curiosity
    In the devil's playground
    pi_90617606
    Maar weer OT, zit nu aan een heerlijke ongezoete latte macchiato met een snufje kaneel.
    “Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
      donderdag 30 december 2010 @ 09:51:38 #202
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_90617804
    Jummie....he net een simpele "start-je-dag-koffie" gehad: Cafe Creme Grande ;)
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_90640501
    Bij de makro hebben ze bijna alle smaken, ook ice..... Maakt qua prijs niet uit trouwens..
      donderdag 30 december 2010 @ 18:43:09 #204
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_90640534
    Nee, Makro is doorgaans niet goedkoper, dat denken alleen veel mensen ;)
    Ik ga een Mocca maken
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_90641032
    Alleen als het een winstpakker is dan vaak wel.
    Ik had verwacht dat ze grotere verpakkingen zouden verkopen, bijv 3 in een verpakking ofzo....
      donderdag 30 december 2010 @ 19:35:48 #206
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_90642785
    Verkopen ze geen colli's? Dus een doos waarin dan 3 doosjes zitten??
    Want als ik online bestel, krijg ik ze nl. zo in een doos binnen
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_90643740
    Nope, alleen losse doosjes, en ik heb geen choco gezien....
      donderdag 30 december 2010 @ 20:48:59 #208
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_90646177
    Oww...da's jammer.
    Choco verkoopt de Jumbo dan weer wel ;)
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_90667810
    Ja de jumbo heeft ook veel smaken. Maar heeft iemand de nesquick al in de winkel gespot????
      vrijdag 31 december 2010 @ 14:51:52 #210
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_90677377
    Nee...sorry.Ik wil m ook niet eens proeven...die KAN niet opwegen tegen de chococinno ;)
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
      zondag 2 januari 2011 @ 00:56:28 #211
    331 Merel
    Be here now.
    pi_90731911
    Ik ben eigenlijk geen koffiedrinker, maar overweeg de circolo te kopen alleen al omdat ie zo mooi is O+
    "I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
      zondag 2 januari 2011 @ 08:39:10 #212
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_90736612
    Haha mooi is ie ook wel...lekker design.
    mar als je geen koffiedrinker bent...? Beetje zonde ;)
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
      zondag 2 januari 2011 @ 10:34:53 #213
    331 Merel
    Be here now.
    pi_90737346
    Voor de visite!
    "I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
      zondag 2 januari 2011 @ 14:33:40 #214
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_90744072
    Ik heb hem in m'n kantoor staan, voor als er klanten komen. En ook voor mezelf natuurlijk. Koop m'n cups altijd in Duitsland, 3,99.
    pi_91457830
    quote:
    1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:33 schreef Oksel het volgende:
    Ik heb hem in m'n kantoor staan, voor als er klanten komen. En ook voor mezelf natuurlijk. Koop m'n cups altijd in Duitsland, 3,99.
    Hoe en waar heb je deze besteld Oksel? Amazon.de heeft prijzen van 4,35 per pakje?

    --

    Ik heb sinds dit weekend ook de Circollo! Ben er wel content mee, maar heb een groot probleem.
    Mijn Lungo en Espresso's zijn heel waterig en gewoon doorzichtbaar.
    Gebeld met Klantenservice en moet nu nieuwe capsules proberen. Overigens, mijn Cafe Grande en Cappuccino's zijn wel goed volgens mij...

    Iemand hier bekend mee? Zou heel vervelend zijn als ik een defect apparaat heb gekocht!
      maandag 17 januari 2011 @ 17:23:53 #216
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_91471517
    Kan haast niet aan het apparaat liggen...je bepaalt namelijk zelf de hoeveelheid water.
    Wss. zijn d cups niet geheel goed? Mocht het wel aan het apparaat liggen, gewoon omruilen...prima service bij Krups.

    Wij kregen een doos Mocca thuis gestuurd, omdat er in één doosje Moca, 7 witte en 9 bruine cups zaten...i.p.v. 8-8.
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_91554192
    Ik ben dol op de cafe lungo :9 helaas alweer op. :')
    "Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
    pi_91558838
    quote:
    1s.gif Op maandag 17 januari 2011 12:47 schreef npolm het volgende:

    [..]

    Hoe en waar heb je deze besteld Oksel? Amazon.de heeft prijzen van 4,35 per pakje?
    ^^
    Ben hier ook wel benieuwd naar :)
    "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
      woensdag 19 januari 2011 @ 13:40:01 #219
    139677 Curiosity
    In the devil's playground
    pi_91559279
    quote:
    1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 13:29 schreef KillerBee4ever het volgende:

    [..]

    ^^
    Ben hier ook wel benieuwd naar :)
    Gewoon in de duitse supermarkt, bijv. Kaufland.
    “Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
    pi_91561110
    hmm, ik woon niet bij de Duitse grens, ik hoop dat Oksel het over een webwinkel had?
    "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
      woensdag 19 januari 2011 @ 18:26:32 #221
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_91572167
    quote:
    1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 11:23 schreef Miam het volgende:
    Ik ben dol op de cafe lungo :9 helaas alweer op. :')
    Heb je geschikte kopjes daarvoor? De juiste maat/hoeveelheid water is essentieel bij lungo ;) Ik ga daar nogal eens mis
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_91593544
    quote:
    1s.gif Op maandag 17 januari 2011 12:47 schreef npolm het volgende:

    [..]

    Hoe en waar heb je deze besteld Oksel? Amazon.de heeft prijzen van 4,35 per pakje?

    --

    Ik heb sinds dit weekend ook de Circollo! Ben er wel content mee, maar heb een groot probleem.
    Mijn Lungo en Espresso's zijn heel waterig en gewoon doorzichtbaar.
    Gebeld met Klantenservice en moet nu nieuwe capsules proberen. Overigens, mijn Cafe Grande en Cappuccino's zijn wel goed volgens mij...

    Iemand hier bekend mee? Zou heel vervelend zijn als ik een defect apparaat heb gekocht!
    Toevallig bekeek ik dit topic even, en verrek er zijn dus meer met het probleem van de waterige koffie. Nooit problemen gehad, maar de afgelopen periode waterige koffie. En dan vooral bij de zwarte cups, dus de koffie zeg maar.
      woensdag 19 januari 2011 @ 23:48:29 #223
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_91593629
    Waterig? Gelukkig geen enkele last van
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_91657687
    Ik vind het apparaat ook lelijk maar er zijn inmiddels ook al wat andere uit ...

    Ik heb vandaag voor het eerst hiervan de cappuccino gehad, VEEEEEEL beter dan een bakje senseo koffie :9~ :9~ :9~ :9~
      vrijdag 21 januari 2011 @ 19:53:19 #225
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_91673540
    Die nieuwe Circolo vind ik verre van lelijk
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_91748725
    Onze is dood denk ik, 25 maanden na aankoop ;( .
    Hij zoemt heel zachtjes en druppelt dan een beetje.
    R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
    pi_91749896
    Nou, ik heb na het bellen met Krups en Nestle een nieuw apparaat gehaald.

    En jawel --> hetzelfde probleem!!!
    Ik begrijp er niks van, mijn espresso is zeer waterig, er blijft ook opmerkelijk veel koffie in de capsules zitten.

    De espresso hoort toch gewoon puur zwart te zijn??
    Kijk en geef alstublieft uw mening, want ik ben radeloos. Een apparaat kan toch niet 2x kapot zijn?
    Ik volg alle stappen van het boekje, vergeet ik misschien iets??

    pi_91751524
    quote:
    1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:58 schreef npolm het volgende:
    Nou, ik heb na het bellen met Krups en Nestle een nieuw apparaat gehaald.

    En jawel --> hetzelfde probleem!!!
    Ik begrijp er niks van, mijn espresso is zeer waterig, er blijft ook opmerkelijk veel koffie in de capsules zitten.

    De espresso hoort toch gewoon puur zwart te zijn??
    Kijk en geef alstublieft uw mening, want ik ben radeloos. Een apparaat kan toch niet 2x kapot zijn?
    Ik volg alle stappen van het boekje, vergeet ik misschien iets??

    [ afbeelding ]
    Ik heb er geen last van. Maar is je kopje niet veel te groot voor espresso???? :?
      zondag 23 januari 2011 @ 16:08:03 #229
    139677 Curiosity
    In the devil's playground
    pi_91753617
    quote:
    1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:58 schreef npolm het volgende:
    Nou, ik heb na het bellen met Krups en Nestle een nieuw apparaat gehaald.

    En jawel --> hetzelfde probleem!!!
    Ik begrijp er niks van, mijn espresso is zeer waterig, er blijft ook opmerkelijk veel koffie in de capsules zitten.

    De espresso hoort toch gewoon puur zwart te zijn??
    Kijk en geef alstublieft uw mening, want ik ben radeloos. Een apparaat kan toch niet 2x kapot zijn?
    Ik volg alle stappen van het boekje, vergeet ik misschien iets??

    [ afbeelding ]
    Je moet 60 ml water gebruiken, misschien eerst even afmeten in een kopje om te zien hoeveel dat precies is en dan met je apparaat.
    “Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
    pi_91756623
    quote:
    1s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:08 schreef Curiosity het volgende:

    [..]

    Je moet 60 ml water gebruiken, misschien eerst even afmeten in een kopje om te zien hoeveel dat precies is en dan met je apparaat.

    Heb het niet exact afgemeten, vind dat erg moeilijk. Maar deze waterige koffie krijg ik ook als ik cafe crema grande maak. Of Lungo... En daar gebruik ik gewone kopjes voor (senseo kopje)

    Is het misschien een idee dat ik iemand met zo'n apparaat langs laat komen? Ik woon in Rotterdam, dus zullen er ongetwijfeld mensen te vinden zijn. Misschien doe ik iets verkeerd o.i.d.... Of zijn de bakkies nu eenmaal niet zo sterk als ik had dacht?
      zondag 23 januari 2011 @ 17:42:14 #231
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_91757866
    Nou...de Espresso Intenso is bij mij echt pikzwart en verre van slap hoor....dus denk dat er dan toch iets niet deugt met het apparaat (of dat je idd (veel) teveel water tapt?)
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_91804811
    Alleen de normale espresso geprobeerd. Maar goed, hier is dus niemand met ditzelfde probleem :(
      maandag 24 januari 2011 @ 21:34:19 #233
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_91820865
    Nee sorry....
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_91930707
    Dank voor alle reacties, nu een nieuw apparaat welke gewoon goed werkt!
    Heb gelijk een verzameling aangemaakt :)

    Vind de espresso niet zo sterk, maar kan aan mij liggen.
    Cafe Crema Grande inderdaad prima om je dag mee te beginnen :)
    pi_91931440
    Zijn ze te koop bij de media markt? Want die hebben t weekend 19% korting :)
    pi_91945190
    quote:
    1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:11 schreef Sharana_LV het volgende:
    Zijn ze te koop bij de media markt? Want die hebben t weekend 19% korting :)
    Jazeker!
    pi_91955972
    Ik heb er een voor de verjaardag van mijn man gekocht, bij redcoon.
    De ronde variant is daar 102 euro zonder verzending.
    Veel goedkoper dan in de winkel.
    pi_91993316
    quote:
    1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:11 schreef Sharana_LV het volgende:
    Zijn ze te koop bij de media markt? Want die hebben t weekend 19% korting :)
    Ja dat zijn ze!!

    Ik heb er ook 1 en ik vind het lekkere koffie. Gewoon voor af en toe een kopje.
      vrijdag 28 januari 2011 @ 21:13:36 #239
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_92009230
    Vandaag weer voor 55 euro aan koffie binnen gekregen: woensdagavond in bestelling gedaan via dolcegusto en vanmiddag al binnen :)
    Kost wat, maar dan krijg je ook wat
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
      woensdag 9 februari 2011 @ 21:34:51 #240
    38920 dutchdevil
    Bunny phone home
    pi_92565487
    Vandaag dagje gewinkeld in Enschede en toen ook even doorgereden naar de Kaufland in Nordhorn. Daar hebben ze vrijwel alle soorten Dolce Gusto voor ¤ 3,99, ook de Nesquik en de Vanille Latte Macchiato. Dus gelijk maar even het 1 en ander ingeslagen :)
      woensdag 9 februari 2011 @ 21:44:28 #241
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_92566271
    Gelijk heb je ;)
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
      donderdag 10 februari 2011 @ 13:24:20 #242
    139677 Curiosity
    In the devil's playground
    pi_92586387
    Net weer negen dozen ontvangen, ik zit nu aan de Cortado / Espresso Macchiato, deze is erg lekker, pittig maar niet te, door het vleugje melk.
    Verders nog een doos Caffè Grande Intenso om te proberen en de rest wat ik altijd neem Cappuccino Light, Chococino en de Latte Macchiato Unsweetened.
    Ik kan weer even vooruit.
    “Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
      donderdag 10 februari 2011 @ 16:21:14 #243
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_92592899
    Ik ben helemaal weg van de Latte Vanille .... ook de grande intense is wel lekker.
    Mocca gaat hier oo kerg hard ;)
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_93360981
    De dozen zijn flink duurder geworden zeg. Van ¤4,55 naar ¤4,80 bij Hoogvliet en ¤4,99 in de webshop!
    pi_93386249
    Klopt, de mocca kost 4,99 en de choco 4,89 bij de Jumbo (bij de AH was me de prijsverhoging al een week geleden opgevallen).
    Zal wel grotendeels met de olieprijs te maken hebben, nl. een hoop verpakkingsmateriaal (de capsules en de doos). Ik hoop dat de prijs binnenkort echt weer gaat zakken, anders wordt het toch echt weer een 'gewoon' bakkie pleur ;( ;)
    "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
    pi_93386529
    quote:
    1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:10 schreef KillerBee4ever het volgende:
    Klopt, de mocca kost 4,99 en de choco 4,89 bij de Jumbo (bij de AH was me de prijsverhoging al een week geleden opgevallen).
    Zal wel grotendeels met de olieprijs te maken hebben, nl. een hoop verpakkingsmateriaal (de capsules en de doos). Ik hoop dat de prijs binnenkort echt weer gaat zakken, anders wordt het toch echt weer een 'gewoon' bakkie pleur ;( ;)
    Heeft vooral gewoon met de koffieprijs te maken denk ik: http://www.ijmuidercouran(...)ien-procent-gestegen
    pi_93451288
    In dit verlengde: weet iemand een internetwinkel (buitenland mag ook) waar je nog tegen een redelijke prijs capsules kunt kopen?
    Ik heb zelf al bij Amazon.de en co.uk geprobeerd, maar die leveren ze alleen in eigen land }:|
    "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
    pi_93649453
    @Andyy: De gewone espresso en caffe crema grande is toch niet gezoet? Daar zit maar 0,01 gram per kopje in en staan geen zoetstoffen op de verpakking.

    Ter vergelijking: In de cappuchino van Dolce Gusto zit per kopje 9 gram suiker.
      vrijdag 4 maart 2011 @ 17:43:20 #249
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_93649753
    quote:
    1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:39 schreef KillerBee4ever het volgende:
    In dit verlengde: weet iemand een internetwinkel (buitenland mag ook) waar je nog tegen een redelijke prijs capsules kunt kopen?
    Ik heb zelf al bij Amazon.de en co.uk geprobeerd, maar die leveren ze alleen in eigen land }:|
    Als je betaalbaar goede koffie wilt drinken investeer dan in een goede espressomachine en een molen, of koop een goede volautomaat (Jura)
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
      vrijdag 4 maart 2011 @ 20:50:46 #250
    139677 Curiosity
    In the devil's playground
    pi_93659451
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:

    [..]

    Als je betaalbaar goede koffie wilt drinken investeer dan in een goede espressomachine en een molen, of koop een goede volautomaat (Jura)
    :O
    “Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
    pi_93659783
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:

    [..]

    Als je betaalbaar goede koffie wilt drinken investeer dan in een goede espressomachine en een molen, of koop een goede volautomaat (Jura)
    nespresso!
      vrijdag 4 maart 2011 @ 22:12:07 #252
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_93664652
    quote:
    14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:55 schreef Markster het volgende:

    [..]

    nespresso!
    Prima koffie, niets mis mee, alleen moet je dan niet zeuren over de prijs van de capsules en namaak gaan kopen
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
    pi_93676502
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:

    [..]

    Als je betaalbaar goede koffie wilt drinken investeer dan in een goede espressomachine en een molen, of koop een goede volautomaat (Jura)
    Leuk, maar dat is geen antwoord op mijn vraag...

    als iemand nog een web-adresje weet met goedkope(re) DG capsules, ik hoor het graag! :)
    "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
      zaterdag 5 maart 2011 @ 10:00:23 #254
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_93677546
    DG is prima koffie...heerlijk! Is niets mis mee....zeker niet voor zn prijs
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_93680321
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:

    [..]

    Prima koffie, niets mis mee, alleen moet je dan niet zeuren over de prijs van de capsules en namaak gaan kopen
    Die bestaan toch helemaal niet?
    Je kan decapsules ook alleen maar inechte nespresso boutiques kopen, zoals de bijenkorf.
    Ristretto :9
      zaterdag 5 maart 2011 @ 19:57:53 #256
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_93698202
    Nespresso is er wel degelijk in "namaak".....Douwe EGberts maakt ze nu ook. Maar die vinden sommige mensen zelfs lekkerder dan die van Nespresso zelf
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_93698520
    Even een tip: Bij de xenos hebben ze handige rekjes om je cups in te zetten. Dat staat wat netter dan de dozen zo los naast je apparaat :@ ( en nog geen tientje)
    dag
      zondag 6 maart 2011 @ 00:00:43 #258
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_93710533
    Ben helemaal weg van mijn DG *; Gekocht tijdens de 20 euro retour actie *O*
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_93731774
    Ik zit er ook aan te denken om een DG Piccolo te kopen. Kan je voor 63 euro incl. verzendkosten bij Amazon.de halen (http://amzn.to/iaj5nz).

    Daar verkopen ze ook cups (4,50 per doosje) alleen verzenden ze die helaas niet naar Nederland....
    Iemand nog tips om ergens goedkope capsules te krijgen?
    Bij de Jumbo (goedkoopste van Nederland *kuch* *kuch*) kosten ze gewoon 4,99 per doosje...
    pi_93875396
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:Als je betaalbaar goede koffie wilt drinken investeer dan in een goede espressomachine en een molen, of koop een goede volautomaat (Jura)
    Betaalbaar koffiedrinken met een volautomaat van Jura?
    Prijzen vanaf ¤900 maar verder gaat alles goed met je?

    quote:
    1s.gif Op zondag 6 maart 2011 17:03 schreef Deezertje het volgende:
    Ik zit er ook aan te denken om een DG Piccolo te kopen.
    Ik heb de Piccolo en hij bevalt uitstekend, lekker compact ook.
    Heerlijke bak koffie (caffè crema grande) en 's avonds een espresso. De melkvarianten hoeven niet van mij, zonder verse opgeklopte melk.
    Het is wachten op de huismerkcupjes...

    [ Bericht 16% gewijzigd door adder op 09-03-2011 20:32:28 ]
    pi_93894783
    quote:
    1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 20:25 schreef adder het volgende:

    [..]

    Ik heb de Piccolo en hij bevalt uitstekend, lekker compact ook.
    Heerlijke bak koffie (caffè crema grande) en 's avonds een espresso. De melkvarianten hoeven niet van mij, zonder verse opgeklopte melk.
    Het is wachten op de huismerkcupjes...
    Waarom een DG kopen als je toch huismerkcupjes gaat drinken? Dat is net als bij de senseo, die huismerkpads zijn niet te zuipen :r
    pi_93916298
    quote:
    1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:42 schreef Sharana_LV het volgende:Waarom een DG kopen als je toch huismerkcupjes gaat drinken? Dat is net als bij de senseo, die huismerkpads zijn niet te zuipen :r
    Haha, zo leuk om te zien wat marketing allemaal kan doen. Huismerken worden zelfs vaak in dezelfde fabriek en met dezelfde grondstoffen gemaakt. Ik heb zelf veel zaken gedaan met producenten van bijvoorbeeld sauzen, chips en bier en op dezelfde produktielijn waar de ene dag voor Albert Heijn huismerk wordt geproduceerd, is het de dag er na voor het A-merk. Ik heb het over 98% produktgelijkheid.
    Euroshopperbier wat mensen vooraf als waterig aanduiden (imago), maar bij een blindtest gewoon bij de bovenste 20% in de uitslag voorkomt.
      donderdag 10 maart 2011 @ 21:10:15 #263
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_93925682
    quote:
    1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:44 schreef adder het volgende:

    [..]

    Haha, zo leuk om te zien wat marketing allemaal kan doen. Huismerken worden zelfs vaak in dezelfde fabriek en met dezelfde grondstoffen gemaakt. Ik heb zelf veel zaken gedaan met producenten van bijvoorbeeld sauzen, chips en bier en op dezelfde produktielijn waar de ene dag voor Albert Heijn huismerk wordt geproduceerd, is het de dag er na voor het A-merk. Ik heb het over 98% produktgelijkheid.
    Euroshopperbier wat mensen vooraf als waterig aanduiden (imago), maar bij een blindtest gewoon bij de bovenste 20% in de uitslag voorkomt.
    Zeg dan tegen ze dat ze ook huismerk cups moeten produceren :D :P
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      donderdag 10 maart 2011 @ 21:17:09 #264
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_93926305
    quote:
    1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 20:25 schreef adder het volgende:

    [..]

    Betaalbaar koffiedrinken met een volautomaat van Jura?
    Prijzen vanaf ¤900 maar verder gaat alles goed met je?

    [..]

    Ik heb de Piccolo en hij bevalt uitstekend, lekker compact ook.
    Heerlijke bak koffie (caffè crema grande) en 's avonds een espresso. De melkvarianten hoeven niet van mij, zonder verse opgeklopte melk.
    Het is wachten op de huismerkcupjes...
    Het mag duidelijk zijn dat jij niet kan rekenen.
    Mijn espressomachine is een ECM Mechanika, kost een 1600 euro, dat is een heel dure espressomachine.
    Heb hem nu een jaar of 2, zet er een kopje of 6-10 per dag mee, laten we zeggen gemiddeld 8
    per dag, dat zijn in die 2 jaar bijna 6000 kopjes koffie. 26 cent per kopje. Daar zal een paar cent voor de koffie bij komen en de molen. Laten we zeggen 33 cent per kopje.
    Dat is in jaar, maar die machine gaat minstens 10 jaar mee, dat zijn dan een slordige 30.000 kopjes, dan zit ik op 5 cent per kopje,
    Koffie en molen meegerekend kom ik dan op een 10-12 cent per kopje.
    En dan drink ik veel betere espresso, maak cappuccino met echte melk.
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
    pi_93929694
    quote:
    1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:44 schreef adder het volgende:

    [..]

    Haha, zo leuk om te zien wat marketing allemaal kan doen. Huismerken worden zelfs vaak in dezelfde fabriek en met dezelfde grondstoffen gemaakt. Ik heb zelf veel zaken gedaan met producenten van bijvoorbeeld sauzen, chips en bier en op dezelfde produktielijn waar de ene dag voor Albert Heijn huismerk wordt geproduceerd, is het de dag er na voor het A-merk. Ik heb het over 98% produktgelijkheid.
    Euroshopperbier wat mensen vooraf als waterig aanduiden (imago), maar bij een blindtest gewoon bij de bovenste 20% in de uitslag voorkomt.
    bij mij maakt merk echt geen moer uit hoor? :') ik drink gewoon wat ik lekker vind! Ik proef wel degelijk verschil tussen huismerk en senseo koffiepads! Ik drink bij de aldi ook geen cola omdat ik die niet te zuipen vindt, maar bijvoorbeeld de cassis van hun wel ..

    marketing my ass :W
    pi_93947758
    quote:
    1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:17 schreef Pietverdriet het volgende:

    [..]

    Het mag duidelijk zijn dat jij niet kan rekenen.
    Mijn espressomachine is een ECM Mechanika, kost een 1600 euro, dat is een heel dure espressomachine.
    Heb hem nu een jaar of 2, zet er een kopje of 6-10 per dag mee, laten we zeggen gemiddeld 8
    per dag, dat zijn in die 2 jaar bijna 6000 kopjes koffie. 26 cent per kopje. Daar zal een paar cent voor de koffie bij komen en de molen. Laten we zeggen 33 cent per kopje.
    Dat is in jaar, maar die machine gaat minstens 10 jaar mee, dat zijn dan een slordige 30.000 kopjes, dan zit ik op 5 cent per kopje,
    Koffie en molen meegerekend kom ik dan op een 10-12 cent per kopje.
    En dan drink ik veel betere espresso, maak cappuccino met echte melk.
    ...
    ware het niet dat dit topic over de Dolce Gusto (en capsules) gaat, voor jouw espresso's is er hier vast wel een ander draadje. Vind het prima als je meedenkt hoor, maar het helpt niet bepaald als je het hier over een compleet andere koffie gaat hebben. Dat is gewoon zwaar offtopic.

    En nu dan weer verder over DG please??! c_/ :)
    "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
      vrijdag 11 maart 2011 @ 12:53:38 #267
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_93952304
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 10:40 schreef KillerBee4ever het volgende:

    [..]

    ...
    ware het niet dat dit topic over de Dolce Gusto (en capsules) gaat, voor jouw espresso's is er hier vast wel een ander draadje. Vind het prima als je meedenkt hoor, maar het helpt niet bepaald als je het hier over een compleet andere koffie gaat hebben. Dat is gewoon zwaar offtopic.

    En nu dan weer verder over DG please??! c_/ :)
    Het punt dat ik maak is dat je DG of Nespresso neemt voor het gemak en de eenvoud, prima koffie en geen gedoe, als je echter over de prijs valt moet je er niet aan beginnen, je betaalt voor het gemak. DG is prima, maar accepteer dan ook dat het een prijs heeft.
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
    pi_93953074
    quote:
    1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:56 schreef Sharana_LV het volgende:

    [..]

    bij mij maakt merk echt geen moer uit hoor? :') ik drink gewoon wat ik lekker vind! Ik proef wel degelijk verschil tussen huismerk en senseo koffiepads! Ik drink bij de aldi ook geen cola omdat ik die niet te zuipen vindt, maar bijvoorbeeld de cassis van hun wel ..

    marketing my ass :W
    Tussen Aldi en een A-merk zit wat meer verschil, maar het huismerk van AH is bijna een A-merk op zich en komt (zoals hierboven al gezegd wordt) zelfs vaak uit dezelfde fabriek. Dus dat verschil proef je echt niet en zo wel, dan zit het puur tussen je oren.

    Van mij mag AH dus best met huismerk capsules voor DG komen, graag zelfs :)
    pi_93963461
    quote:
    1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:17 schreef Pietverdriet het volgende:
    Het mag duidelijk zijn dat jij niet kan rekenen.
    Mijn espressomachine is een ECM Mechanika, kost een 1600 euro, dat is een heel dure espressomachine.
    Heb hem nu een jaar of 2, zet er een kopje of 6-10 per dag mee, laten we zeggen gemiddeld 8
    per dag, dat zijn in die 2 jaar bijna 6000 kopjes koffie. 26 cent per kopje. Daar zal een paar cent voor de koffie bij komen en de molen. Laten we zeggen 33 cent per kopje.
    Dat is in jaar, maar die machine gaat minstens 10 jaar mee, dat zijn dan een slordige 30.000 kopjes, dan zit ik op 5 cent per kopje,
    Koffie en molen meegerekend kom ik dan op een 10-12 cent per kopje.
    En dan drink ik veel betere espresso, maak cappuccino met echte melk.
    Ik kan heel goed rekenen maar niet zo goed als jij koffie kan drinken. ;)
    Bij zulke hoeveelheden ga je het er op den duur uithalen inderdaad.
    Als je 10 jaar lang 8 kopjes per dag drinkt = 29220 kopjes.

    Reken je even mee, dan weet ik waar ik fout ga.
    Een kilo bonen kost ¤22 (even een goede boonsoort opgezocht bij een webwinkel); 120 kopjes per kilo = ¤0,18 per kopje en de machine kost ¤0,06 per kopje. Bij elkaar dus ¤0,24 per kopje.
    Dat is inderdaad minder dan met deze cupjestoestand en zeker een betere capuchino want die is zonder verse melk echt niet te vergelijken vind ik.

    [ Bericht 1% gewijzigd door adder op 11-03-2011 16:56:29 ]
    pi_93966355
    quote:
    1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 19:57 schreef joers1 het volgende:
    Nespresso is er wel degelijk in "namaak".....Douwe EGberts maakt ze nu ook. Maar die vinden sommige mensen zelfs lekkerder dan die van Nespresso zelf
    Sorry hoor, maar ik heb ze nog nooit gezien? Waar kan ik ze halen dan?
    pi_93968348
    quote:
    4s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 18:08 schreef Markster het volgende:

    [..]

    Sorry hoor, maar ik heb ze nog nooit gezien? Waar kan ik ze halen dan?
    Ik zag ze toevallig vandaag nog in de AH XL liggen.
    pi_93972461
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 18:57 schreef Devz het volgende:

    [..]

    Ik zag ze toevallig vandaag nog in de AH XL liggen.
    Serieus voor de Nespresso :?
    Dat zou wel handiger zijn, dan elke keer helemaal naar de bijenkorf :P
      zondag 20 maart 2011 @ 10:20:48 #273
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_94366765
    Weet iemand waar ik de Cappuccino Ice kan halen in de buurt van Enschede? Kan het nergens vinden ;( of is het alleen te koop in de zomer?
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      zondag 20 maart 2011 @ 10:49:58 #274
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_94367266
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 16:51 schreef adder het volgende:

    [..]

    Ik kan heel goed rekenen maar niet zo goed als jij koffie kan drinken. ;)
    Bij zulke hoeveelheden ga je het er op den duur uithalen inderdaad.
    Als je 10 jaar lang 8 kopjes per dag drinkt = 29220 kopjes.

    Reken je even mee, dan weet ik waar ik fout ga.
    Een kilo bonen kost ¤22 (even een goede boonsoort opgezocht bij een webwinkel); 120 kopjes per kilo = ¤0,18 per kopje en de machine kost ¤0,06 per kopje. Bij elkaar dus ¤0,24 per kopje.
    Dat is inderdaad minder dan met deze cupjestoestand en zeker een betere capuchino want die is zonder verse melk echt niet te vergelijken vind ik.
    Bonen van 22 Euro de kilo zijn niet te vergelijken met Nespresso
    Nespresso is van Nestle, een van de betere koffies die Nestle op de markt zet zijn de arabica espresso van Mövenpick, kost hier zo rond de 10 euro de kilo.
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
      zondag 20 maart 2011 @ 19:50:39 #275
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_94388055
    quote:
    1s.gif Op zondag 20 maart 2011 10:20 schreef Maraca het volgende:
    Weet iemand waar ik de Cappuccino Ice kan halen in de buurt van Enschede? Kan het nergens vinden ;( of is het alleen te koop in de zomer?
    webshop van Dolce Gusto
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_94393410
    Kwam vandaag de mocca variant tegen in de AH, dus even meegenomen om te proberen. Smaakt goed :9
      maandag 21 maart 2011 @ 13:02:24 #277
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_94415967
    Mocca is hier al maanden favoriet ;)
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
      dinsdag 22 maart 2011 @ 20:41:44 #278
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_94483197
    Vandaag, na ruim 3 maanden, eens het apparaat ontkalkt......en ongelooflijk, wat een resultaat. De koffie is weer bloedjeheet!!
    Hij was langzaam aan wat lauwig aan het worden.
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
      dinsdag 22 maart 2011 @ 20:57:00 #279
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_94484121
    quote:
    1s.gif Op zondag 20 maart 2011 19:50 schreef joers1 het volgende:

    [..]

    webshop van Dolce Gusto
    Ja, maar om nou die ¤ 5,00 verzendkosten te betalen om iets uit te proberen :P
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      dinsdag 22 maart 2011 @ 22:37:05 #280
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_94490333
    Ik heb m wel besteld...Ice viel me vies tegen....wss. omdat i ker geen ijsblokjes in heb gedaan...die waren nl. op ;)
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_94490370
    Hijs in de aanbieding bij de blokker voor de mensen die nog willen :)
    pi_94604540
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:41 schreef joers1 het volgende:
    Vandaag, na ruim 3 maanden, eens het apparaat ontkalkt......en ongelooflijk, wat een resultaat. De koffie is weer bloedjeheet!!
    Hij was langzaam aan wat lauwig aan het worden.
    Mijn Dolce Gusto is nog vrij nieuw en de koffie lekker heet, maar hoe ontkalk je het apparaat?
      vrijdag 25 maart 2011 @ 21:35:09 #283
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_94616993
    Met en ontkalk-setje van Krups/Dolce Gusto...verkrijgbaar in o.a. de online-shop
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_94936977
    Weet iemand een (online) winkel die goedkoop Dolce Gusto capsules aanbied (liefst Nesquik).
    Buitenlandse webwinkel mag ook.

    Of misschien ga ik binnenkort wel even met de trein of auto naar Duitsland toe.
    Hoeveel kosten de capsules over het algemeen daar?
    Is het de moeite waard om er een reisje aan te wagen?
      zaterdag 2 april 2011 @ 16:11:03 #285
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_94943684
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 22:37 schreef joers1 het volgende:
    Ik heb m wel besteld...Ice viel me vies tegen....wss. omdat i ker geen ijsblokjes in heb gedaan...die waren nl. op ;)
    Hopelijk is dat de reden, want ik ben gek op ijskoffie *; Alleen is het een beetje een duur grapje om steeds naar Starbucks en DE te gaan ;(
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      zaterdag 2 april 2011 @ 16:16:36 #286
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_94943861
    Nou, ook met ijsblokjes vond ik de ICE erg tegenvallen....
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
      zaterdag 2 april 2011 @ 16:19:17 #287
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_94943937
    quote:
    1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 16:16 schreef joers1 het volgende:
    Nou, ook met ijsblokjes vond ik de ICE erg tegenvallen....
    }:|

    Maar wat valt tegen dan? De smaak? Structuur? :o
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      zaterdag 2 april 2011 @ 17:12:00 #288
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_94945306
    quote:
    1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 16:19 schreef Maraca het volgende:

    [..]

    }:|

    Maar wat valt tegen dan? De smaak? Structuur? :o
    Alles.....smaak is erg waterig (en ik heb zelfs minder water getapt dan voorgeschreven) en de smaak is op zich wel aardig, maar ik mis de "pit".
    Maar goed....ik ben ijskoffie ook niet gewend, dat kan veel schelen :)
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_94975614
    gistermiddag weer een doos gekocht



    toch wel mijn favoriet O+
    "Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
      zondag 3 april 2011 @ 19:30:23 #290
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_94989721
    Huh???
    Die ken ik niet......niet te koop in NL zegt de site, wel in de Belgische webshop.
    Ik woon zowat op de Belgische grens, dus vandeweek gewoon even in de Belgische supermarkt kijken.

    [ Bericht 71% gewijzigd door joers1 op 03-04-2011 19:36:17 ]
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
      zondag 3 april 2011 @ 19:51:20 #291
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_94990751
    quote:
    1s.gif Op zondag 3 april 2011 19:30 schreef joers1 het volgende:
    Huh???
    Die ken ik niet......niet te koop in NL zegt de site, wel in de Belgische webshop.
    Ik woon zowat op de Belgische grens, dus vandeweek gewoon even in de Belgische supermarkt kijken.
    Ik zie ze in vrijwel elke supermarkt hier in Twente. :o Alleen nog niet gekocht :P
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      maandag 4 april 2011 @ 17:27:06 #292
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_95030210
    quote:
    1s.gif Op zondag 3 april 2011 19:51 schreef Maraca het volgende:

    [..]

    Ik zie ze in vrijwel elke supermarkt hier in Twente. :o Alleen nog niet gekocht :P
    Hier nergens te vinden...vandaag 5 versch. supermarkten gehad.
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_95107757
    quote:
    1s.gif Op zondag 3 april 2011 19:30 schreef joers1 het volgende:
    Huh???
    Die ken ik niet......niet te koop in NL zegt de site, wel in de Belgische webshop.
    Ik woon zowat op de Belgische grens, dus vandeweek gewoon even in de Belgische supermarkt kijken.
    Hier in omgeving Heerenveen zijn ze volop verkrijgbaar, net als de Lungo! ook lekker ;)
    "Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
    pi_95109301
    Gister voor mijn moeder een Dolce Gusto apparaat gehaald, is bij de blokker voor 60 euro als je vijf dukaten inlevert :)

    Hoop dat ze er blij mee is! Ze krijgt hem dit weekend *O*
    pi_95111946
    Ik ben ook aan het overwegen een Dolce Gusto apparaat te kopen, ik heb alleen 1 vraagje:
    op de site, als je bij de machines kijkt en dan de details, staat een lijstje met de koffiesmaken. Nou staan bij de Piccolo niet alle smaken (bij de andere apparaten wel). Kan de Piccolo inderdaad niet alle smaken maken? Of is dit gewoon een stom foutje op de site? (Nestle is niet van het snelle antwoorden, dus vandaar dat ik het even hier vraag)
      woensdag 6 april 2011 @ 16:23:44 #296
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_95124347
    Ik heb die Piccolo ook en die kan alles :) zal wel een foutje op de website zijn.

    Pff.. Ben naar een nieuwe stad verhuisd. Moet nu 5,25 betalen voor die cups :( in mijn oude plaats was het 4,95 :')
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
      woensdag 6 april 2011 @ 17:55:38 #297
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_95128237
    Picccolo kan volgens mij gewoon alles....
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    pi_95250591
    Álle Dolce Gusto's kunnen álle cups aan en hebben állemaal dezelfde binnenkant.

    De verschillende zitten hem in het design, waterreservoir en constructie van de klepjes en hendeltjes.

    Ik zag trouwens dat mijn pakje creme grande 'slechts' ¤4,69 kostte laatst bij de AH.
    pi_95255623
    Bedankt voor de info, het is een rode Circolo geworden O+
      zaterdag 9 april 2011 @ 12:53:33 #300
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_95255879
    Ach, Piccolo }:| Ik bedoel Circolo.. die heb ik O+

    Ik mis hem best nu ik weer tijdelijk bij mijn ouders woon vanwege de verhuizing ;( Filterkoffie is nu toch ineens een stuk minder :P
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_95293884
    Heb net mn eerste cappuccino gedronken. Wat heerlijk makkelijk en snel en lekker :D
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')