abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62684268
Op FOK! zijn er nogal wat koffieliefhebbers. Zo heeft de Nespresso een eigen topic en is er zelfs een slowchattopic voor de liefhebbers van koffie. Eerder schreven we al over de Senseo.

Gadget Review: De Senseo Crema en Senseo: Hot Chocolate en Espresso en Lifestyle: Pickwick T-Pads

Na de introductie van een nieuw koffieconcept van Nestlé, de Dolce Gusto, is het tijd voor een review. De redactie van de Frontpage schreef de volgende review over dit apparaat.

Decennia lang bestond de Nederlandse koffiewereld uit weinig meer dan het conventionele koffiezetapparaat met de doodgewone filterkoffie. Heel Nederland zette een doodgewoon 'bakkie pleur' en er zat maar weinig variatie in de koffieconsumptie. Pas eind jaren tachtig, begin jaren negentig, werden de wat meer exotische koffiesmaken populair in allerlei uitgaans- en horecagelegenheden. Met de komst van de Senseo werd de 'saaie' traditie radicaal overboord gegooid. Met meer dan 10 miljoen verkochte exemplaren is het apparaat de absolute nummer één in de koffiemarkt; de padjes vliegen de winkel uit en er komen nog steeds allerlei nieuwe smaakvariaties voor de Senseo op de markt. Voor andere fabrikanten is de opmars van de Senseo een teken geweest dat de Nederlandse markt rijp is voor allerhande nieuwe koffieconcepten. Zo timmert Nestlé met espressomerk Nespresso (What Else?) al jaren aan de weg in het duurdere segment en supermarktconcern Ahold probeerde de Senseo te lijf te gaan met de PuC. Met wisselend succes overigens, want de PuC is stilletjes weer verdwenen van de markt. Alleen de Nespresso wint nog steeds aan populariteit, ondanks de hoge aanschafprijs van het apparaat en de relatief dure cupjes (rond de 30 cent per kopje). Voor het moederconcern Nestlé in ieder geval het teken dat de Nederlandse markt wel in is voor een nieuw apparaat. Ze introduceren een nieuw koffieconcept: De Dolce Gusto.

De Dolce Gusto is een beetje een vreemde vogel in de koffiewereld. Het apparaat lijkt allereerst niet echt op zijn concurrenten. De vormgeving lijkt nog het meest op een soort kip of andere vogel. Ook in de reclamespotjes, die Nestlé uitzendt, wordt het apparaat als een soort dier neergezet, dat door een stel kuikentjes (de verschillende kopjes koffie) wordt achtervolgd. Daarnaast werkt het apparaat behoorlijk anders dan de grote concurrenten Senseo en Nespresso en lijkt het meer op de PuC van Ahold. De koffie wordt met redelijk grote cups in het apparaat geplaatst en sommige smaken worden vergezeld met een cup met melkpoeder. Per smaak (er zijn er vijf) moet er minstens een cup in het apparaat worden geplaatst, eventueel gevolgd door een tweede cup met melkpoeder. Bij een Café Macchiato doe je bijvoorbeeld eerst de cup met melk in het apparaat en daarna pas de koffie. Het bereiden van een Macchiato duurt ongeveer 45 seconden zodra het apparaat klaar is voor gebruik (een opwarmtijd van ongeveer een minuut). Normaal wordt in reclamespotjes een ideaalbeeld geschetst; de cappucino heeft altijd een flinke laag melkschuim en qua opbouw ziet de koffie er schitterend uit. Jammer genoeg is dan het resultaat thuis behoorlijk teleurstellend. Bij de Dolce Gusto is hier echter geen sprake van! Het schuim is behoorlijk stevig en ook qua uiterlijk ziet de koffie er geweldig uit. Het meest belangrijke is natuurlijk de smaak en die doet absoluut niet onder voor de professionele apparaten.

Het design van het apparaat zal veel mensen bevallen. De Dolce Gusto is wel wat aan de grote kant, zeker in vergelijking met zijn concurrenten, en neemt door de bolle vorm meer ruimte in dan eigenlijk nodig zou zijn. Daarnaast ziet het apparaat er bijzonder gelikt uit, maar voelen sommige onderdelen niet erg sterk aan; dat geldt met name voor de verstelbare kophouder en het dekseltje van het waterreservoir. Toch zijn dat slechts details, in het algemeen oogt het apparaat solide en gebruiksvriendelijk.
Doordat je verschillende formaten koffie klaar kunt maken (een kleine espresso of een grote latté) is het erg handig dat je de standaard -waar je je kopje op zet- kunt verstellen. Je voorkomt hiermee gespetter en het resultaat ziet er ook netter uit. Door het ontwerp wordt het apparaat -in tegenstelling tot de padhouder bij de Senseo- nauwelijks vies. Daarnaast kun je het apparaat in één keer voorzien van ruim een liter water, zodat je het reservoir niet continu hoeft bij te vullen. Qua bediening is het overigens wel onhandig dat je zelf moet bepalen wanneer het apparaat klaar is met de bereiding; je moet erg opletten dat je koffie niet te waterig of juist te sterk wordt.

Bij aanschaf van de Dolce Gusto (verkrijgbaar in zwart, wit, zilver en rood), krijg je een proefverpakking met zestien cups in verschillende smaken, een glas om Latté in te maken en een 'gewoon' koffiekopje met schotel. Ook krijg je een soort klein afvalcontainertje voor de gebruikte cups. De meegeleverde gebruiksaanwijzing is wat warrig, maar het apparaat werkt intuïtief genoeg om snel je eerste kop koffie te kunnen zetten. Er zijn allerlei accessoires verkrijgbaar voor de Dolce Gusto (zoals Nestlé dat ook beschikbaar heeft voor de high-end Nespresso), zoals kopjes, schoteltjes en een beperkt aantal aanvullende onderdelen. De Dolce Gusto is verkrijgbaar vanaf 129 euro en is daarmee veel duurder dan de goedkope versie van de Senseo. Echter, Senseo zit ook niet stil en heeft een variant ontwikkeld waarmee ook melk opgeschuimd kan worden; deze kost rond de 179 euro en is dus juist duurder dan de Dolce Gusto.

De prijs is voor een 'gewoon bakkie pleur' aan de hoge kant en is vergelijkbaar met de koffie van de Nespresso, zo'n 30 cent per kopje. De smaken waarbij ook een cupje melk nodig is zitten zelfs rond de 60 cent per kop. Dat is een flink bedrag, maar het eindresultaat is zowel qua presentatie als smaak goed vergelijkbaar met hetgeen je in menig horecagelegenheid krijgt voorgeschoteld voor twee of drie euro. De Dolce Gusto is daarmee zeker geen apparaat om voor je hele verjaardagsvisite drie kopjes koffie te zetten, maar wel om eens lekker van te genieten. De Dolce Gusto zal zijn plek op de Nederlandse koffiemarkt moeten veroveren (zeker omdat de cups niet bij de Albert Heijn te koop zijn), maar voor de liefhebber van de cappuccino, macchiato en dergelijke is het apparaat zeker een must-have.

Fabrikant: Krups Adviesprijs: 129 euro
  zondag 26 oktober 2008 @ 12:03:07 #2
210679 muay-toy
Mandingo warrior, amour faya
pi_62684536
al die smaakjes zijn voor h.m.s
je moet een gegeven paard niet in de bek staren
pi_62685186
ik stond er mee in mijn handen, maar ik vind het toch een dure oplossing! heb nu een bonen machine en dat is toch een stuk goedkoper dan 30 cent per kopje! zeker aangezien er hier per dag toch een 10+ koppen uitgaan...
pi_62685223
wat is het idee hiervan ? waarom heeft Nespresso nu Nespresso en Dolce Gusto ?
pi_62685551
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 12:37 schreef het_fokschaap het volgende:
wat is het idee hiervan ? waarom heeft Nespresso nu Nespresso en Dolce Gusto ?
Ze willen nespresso voor de fijnproever die van exclusiviteit houdt, de dolce gusto is iets meer voor de gewone man die verschillende soorten koffie wil en het gewoon in de super wil halen. dolce gusto als exclusieve senseo en nespresso als aparte klasse. zoiets.
pi_62685597
dan ben ik een fijnproever die van exclusiviteit houdt
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:20:20 #7
19142 tslh
Never at ease.....
pi_62693548
Alleen raar dat de cups niet bij de Albert Heijn verkrijgbaar zijn: ben benieuwd wat de gedachte daarachter is? Zouden die alleen Senseo/Puc willen/mogen pushen of zo? Dit vind ik juist bij uitstek een Albert Heijn produkt voor in het wat hogere segment!
Life is funny. Well, yours is. To me.
  maandag 27 oktober 2008 @ 04:15:37 #8
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_62708688
Welke zouden jullie kiezen op basis van eigen ervaringen m.b.t. smaak (design irrelevant) ..........

óf:

-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_62710494
Ik vind ze best schattig, net een klein vogeltje

Ik lust alleen geen koffie...
pi_62732283
Deze wil m'n vriendin ook aangezien onze senseo kapot is.
Wij drinken niet echt veel koffie, dus dan is deze misschien wel een goede keus.

Weet alleen niet hoe de smaak is met dit apparaat? Dus vandaar deze tvp
Netjes langs de pijpen ..niet te groen!
pi_62785566
Ik vind de koffie van Dolce Gusto ge-wel-dig!!
  woensdag 29 oktober 2008 @ 17:34:52 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_62787711
Ziet er grappig uit, alleen vind ik de prijs per kopje voor die cups veel te duur.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_62789990
Dit wil ik wel even volgen.
Ik weet het ook niet
  woensdag 29 oktober 2008 @ 19:33:23 #14
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_62790508
Hij is minder als de nespresso
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
  donderdag 30 oktober 2008 @ 22:12:49 #15
19142 tslh
Never at ease.....
pi_62823618
Weet iemand of je hem ook bij de Bijenkorf kan kopen? Of hebben die afspraken en is dat 'Nespresso only'?
pi_62850198
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:33 schreef Superfast het volgende:
Hij is minder als de nespresso
dit is meer het senseo-idee, met al die gekke smaakjes enzo
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 23:15:31 #17
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_62852415
tvp
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 23:54:45 #18
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_62853170
Ik vind hem echt vreselijk lelijk
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zaterdag 1 november 2008 @ 20:45:56 #19
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_62868946
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 23:54 schreef Muck het volgende:
Ik vind hem echt vreselijk lelijk
Nee! Hij is lief en ik wil em. Ja lief!
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_62889427
tvp. voor mijn nieuwe appartement moet ik binnenkort ook een keuze gaan maken tussen de Dolce Gusto en de Nespresso...
pi_62956340
Ja, hij's butt-ugly.

Maar de hamvraag is nog niet beantwoord: zijn de cups voor Nespresso en dit ding nou uitwisselbaar of niet!?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_62965211
quote:
Op woensdag 5 november 2008 02:34 schreef Puntenjager het volgende:

Maar de hamvraag is nog niet beantwoord: zijn de cups voor Nespresso en dit ding nou uitwisselbaar of niet!?
Die van de Dolce Gusto zijn een stuk groter (per ongeluk een keer de verkeerde gekocht...) en passen in ieder geval niet in die van de nespresso!
  woensdag 5 november 2008 @ 12:11:13 #23
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_62965656
Ben wel benieuwd naar de smaak, maar eens kijken of ik ooit eens tegen dat ding aan loop bij mensen thuis zodat ik het kan proberen.
We hebben onze senseo (de mooie roestvrijstalen versie hehehe) in de kast staan aangezien we nespresso hebben en weinig koffie drinken...
It's all a blur!!!
pi_63053485
Heb hem net gekocht en getest en ben er heel erg blij mee. Goeie koop gedaan, mijn vriendin vindt de koffie ook mega!!.

De koop werd bemoeilijkt omdat er zo'n dikke lelijke Tellsell vent van in de 50 het product stond te verkopen (In contrast met de sexy TV reclame). Hier gaat mijn rughaar van overeind staan en trekt mijn anus dicht uit zelfverdedigingsreflex. De test-bakkie verkocht voor mij het product en vooraf had ik al voldoende informatie opgezocht.

De Nespresso kamp in de MediaMarkt ziet er veel pimperderer uit en die van Dolce Gusto minder wat jammer is voor het geweldige product. Hopelijk hebben andere winkels betere verkopers.

Waarom heb ik hem gekocht? Omdat ik een geweldige bak koffie wil als ik om 6uur weg moet en ik meer dan een uur moet rijden. Als ik dan laat thuis ben heb ik weer een bakkie. Een pot zetten om 05:45 heb ik geen zin in om en koffie smaakt ook niet goed als je voor 1 a 2 man koffie zet.

De vergelijking tussen Nespresso, Senseo en Dolce Gusto mag je eigenlijk niet maken maar de voordelen van de Dolce Gusto zijn
- Cups in winkel te verkrijgen ipv via het internet (bij nespresso)
- Cups gesloten zoals nespresso en behouden smaak. Senseo pads gaan er aan als je de zak open heb gemaakt.
- Melk in de cups en hoef je niet los melk in de koelkast te bewaren (melk beter dan pads senseo)
- Fatsoenlijke bak koffie dus niet een klein rotbekertje (beter dan alle 2)
- 14 bar net als nespresso ipv 2 bij de senseo
- Veelzijdig. Nespresso maakt alleen N"espresso".
- Kan ook koude dranken serveren (heb niet getest of hij water dan koelt)
- Meer smaken op komst. Ijscoffie en chocolademelk. Voor ieder wat wil.
- Groot water reservoir 1,3L
- Thermoblok ipv boiler dus continu gebruik
- 2 jaar garantie met vervanging binnen 1 week.

Minpunten
- Verkoper-gedrogt
- Prijs cups maar hopelijk wordt het goedkoper als er meer mensen het product kopen.
- Lelijk design (boeit mij niet ... kan altijd een theemuts breien en eroverheen zetten)
- Water hoeveelheden doseren per koffiesoort. Is niet kritisch maar heeft wat oefening en volgen van instructies nodig.

Dolce gusto ziet qua koffie kwaliteit tussen senseo en nespresso in en is een goede aanvulling op de mogelijkheden voor koffiedrinkers.

P.S. Iedereen zo'n ding kopen AUB dan kunnen de cup-prijzen omlaag :-D.

.... ik ga nog ff een bakkie doen

[edit]
Paar bakkies later en verschillende smaken verder en nogsteeds blij . Ze smaken als professionele restaurant bakkies.

[ Bericht 7% gewijzigd door WillempieB op 08-11-2008 19:58:07 ]
  zondag 9 november 2008 @ 12:52:42 #25
19142 tslh
Never at ease.....
pi_63071687
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 22:12 schreef tslh het volgende:
Weet iemand of je hem ook bij de Bijenkorf kan kopen? Of hebben die afspraken en is dat 'Nespresso only'?
Niemand weet of hij bij de Bijenkorf te koop is?

Verder vraag ik me af of ik op de V2 zou moeten wachten:
http://www.coffeeyak.com/(...)-serve-coffee-maker/

We also had the opportunity to test both the European and the recently launched US Krups Nescafe Dolce Gusto that is now in stores in the US. The differences in the two machines show a revolution in thought on how to make the Krups Nescafe Dolce Gusto a nearly perfect single serve coffee maker, from an already successful machine designed for Europe.

We were fortunate enough to test both the US and the European versions of the Nescafe Dolce Gusto. The updates like power switch location, capsule insertion and pucturing, and the controls are much improved over the European Dolce Gusto. The US version (which is what this review covers) is truly a redesigned machine, and even though we think the redesign is truly well done and needed, we would have been happy with the European version as well after using it for a few weeks.

Iemand hier al iets over gehoord voor Europa? Net zoals bij de Senseo was de eerste generatie verre van optimaal door lekkages, etc. etc.
pi_63080049
quote:
Op zondag 9 november 2008 12:52 schreef tslh het volgende:

[..]
Iemand hier al iets over gehoord voor Europa? Net zoals bij de Senseo was de eerste generatie verre van optimaal door lekkages, etc. etc.
Senseo gebruikt pads en is meer gevoelig voor lekkages door het feit dat een groot oppervlag afgesloten moet worden. De Dolce Gusto pompt de druk door een naald in de capsule. Dus minder kans op lekkages.

Nogsteeds geniet ik van de lekkere koffie
pi_63138559
Ik heb gisteren bij de BCC een Latte Macchiato mogen proeven. Ik vond de melk een beetje weeïg ruiken. Maar dat kon komen omdat een Latte van nature iets zoeter is.

Ik vind het een mooie tussen oplossing. Een nespresso vind ik te duur voor de hoeveelheid koffie die ik drink. En daar komt bij dat wanneer ik een Cappuccino wil met de nespresso ik de melk apart moet 'opschiuimen' met alle wisselende resultaten van dien (ervaring bij de buren).

Ik denk dat deze het gaat worden.
Bij kieskeurig staat sites waar deze machine goedkoper is....
pi_63282285
Even een waarschuwing. In Duitsland en de VS wordt een andere versie verkocht (zoals iemand in deze thread al aangeeft) dan in de rest van EU. Het meest opvallende verschil is chrome hendels voor de US/DE versie t.o.v. zwarte hendels voor de rest van de EU.

Het lijkt erop dat dit een doorontwikkelde versie is van die nu o.a. in Nederland wordt verkocht. Naast een andere kleur hendels heeft de US/DE versie ook auto-off, schakelaar op een andere plek en er schijnen wat andere verbeteringen te zijn doorgevoerd in het mechaniek.

Waarom zijn er meerdere versies in omloop en vooral tussen DE en de rest van de EU? Is er voorraadvorming in de rest van de EU die eerst verkocht moet worden en was de voorraad oudere modellen in DE al uitverkocht?

Ook is het zo dat in o.a. Duitsland meer smaken worden aangeboden via de site dan b.v. in Nederland.

Ik heb in ieder geval een mailtje gestuurd naar zowel Krups als naar Nestle met de vraag wanneer de nieuwe versie in NL beschikbaar is.
  maandag 17 november 2008 @ 22:36:26 #29
19142 tslh
Never at ease.....
pi_63302838
quote:
Op maandag 17 november 2008 09:57 schreef josvr het volgende:
Even een waarschuwing. In Duitsland en de VS wordt een andere versie verkocht (zoals iemand in deze thread al aangeeft) dan in de rest van EU. Het meest opvallende verschil is chrome hendels voor de US/DE versie t.o.v. zwarte hendels voor de rest van de EU.

Het lijkt erop dat dit een doorontwikkelde versie is van die nu o.a. in Nederland wordt verkocht. Naast een andere kleur hendels heeft de US/DE versie ook auto-off, schakelaar op een andere plek en er schijnen wat andere verbeteringen te zijn doorgevoerd in het mechaniek.

Waarom zijn er meerdere versies in omloop en vooral tussen DE en de rest van de EU? Is er voorraadvorming in de rest van de EU die eerst verkocht moet worden en was de voorraad oudere modellen in DE al uitverkocht?

Ook is het zo dat in o.a. Duitsland meer smaken worden aangeboden via de site dan b.v. in Nederland.

Ik heb in ieder geval een mailtje gestuurd naar zowel Krups als naar Nestle met de vraag wanneer de nieuwe versie in NL beschikbaar is.
Ik was degene die sprak over een andere versie in buitenland. Dit was mijn mail naar hun:

Inquery : Geachtye dames/heren, ik heb interesse in de aanschaf
van een Dolce Gusto, maar vraag me af of er al een nieuwe revisie in
de planning is:

http://www.coffeeyak.com/(...)-serve-coffee-maker/

We also had the opportunity to test both the European and the
recently launched US Krups Nescafe Dolce Gusto that is now in stores
in the US. The differences in the two machines show a revolution in
thought on how to make the Krups Nescafe Dolce Gusto a nearly perfect
single serve coffee maker, from an already successful machine
designed for Europe.

We were fortunate enough to test both the US and the European
versions of the Nescafe Dolce Gusto. The updates like power switch
location, capsule insertion and pucturing, and the controls are much
improved over the European Dolce Gusto. The US version (which is what
this review covers) is truly a redesigned machine, and even though we
think the redesign is truly well done and needed, we would have been
happy with the European version as well after using it for a few
weeks.

Vaak is de eerste generatie (net zoals de Senseo)verre van optimaal
door lekkages, kleine gebrekken, etc. etc.

Kunt u hier al iets over zeggen?

En dit was hun reactie:

Hartelijk dank voor uw e-mail en uw belangstelling in de NESCAFÉ
Dolce Gusto apparaat.

We kunnen u informeren dat het NESCAFÉ Dolce Gusto apparaat al enige
jaren met in verschillende Europese landen te koop is en met groot
succes. We zijn dan ook erg blij dat dit koffie zet apparaat ook in
Nederland op de markt is gebracht. We krijgen er vele positieve
reacties over zowel het apparaat als de koffie.

Bij ons zijn er geen specifieke problemen bekend, verder is het zo
dat er in elk geval 2 jaar garantie op dit NESCAFÉ Dolce Gusto
apparaat zit. Zoals bij elk apparaat zal er te zijner tijd weer een
meer ontwikkelde versie op de markt komen.

We kunnen u alleen adviseren een demonstratie bij te wonen zodat u
het één en ander zelf kan beoordelen. Wanneer u ons uw volledige
adres gegevens mailt kunnen we u een overzicht geven van de demo's
bij u in de buurt.

Mocht u verder nog vragen hebben dan kunt u ons het beste bellen via
tel: 0800-0230131 (gratis)

Met vriendelijke groet, With kind regards,

Saskia Molendijk
NESTLÉ NEDERLAND B.V.
Spaklerweg 53
1099 BB Amsterdam
* +31 (0) 20 5699448
* saskia.molendijk@nl.nestle.com
* Postbus 12365, 1100AJ AMSTERDAM

Kortom: daar ga je weinig wijzer van worden.......
pi_63307997
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:36 schreef tslh het volgende:
Geachte dames/heren, ik heb interesse in de aanschaf
van een Dolce Gusto, maar vraag me af of er al een nieuwe revisie in
de planning is:

Nou ik heb ook die vraag gesteld en ik heb wel een datum gekregen: APRIL 2009
quote:
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Graag willen wij u informeren dat wij voornemens zijn in april 2009 de nieuwe versie NESCAFÉ Dolce-Gusto koffiemachine te introduceren maar dat is nog niet zeker.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groeten,
NESTLÉ NEDERLAND B.V.

Maureen Root
Consumentenservice
pi_63308263
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 20:04 schreef maupie het volgende:
Ik heb gisteren bij de BCC een Latte Macchiato mogen proeven. Ik vond de melk een beetje weeïg ruiken. Maar dat kon komen omdat een Latte van nature iets zoeter is.

Ik vind het een mooie tussen oplossing. Een nespresso vind ik te duur voor de hoeveelheid koffie die ik drink. En daar komt bij dat wanneer ik een Cappuccino wil met de nespresso ik de melk apart moet 'opschiuimen' met alle wisselende resultaten van dien (ervaring bij de buren).

Ik denk dat deze het gaat worden.
Bij kieskeurig staat sites waar deze machine goedkoper is....
hoezo te duur?

dit zijn de prijzen van de Nespresso site:
quote:
Special Club 2008 - Jinogalpa ¤ 0.35
Ristretto ¤ 0.31
Arpeggio ¤ 0.31
Roma ¤ 0.31
Decaffeinato Intenso ¤ 0.31
Livanto ¤ 0.31
Capriccio ¤ 0.31
Volluto ¤ 0.31
Cosi ¤ 0.31
Decaffeinato ¤ 0.31
De Lungo Variëteiten
Vivalto ¤ 0.33
Decaffeinato Lungo ¤ 0.33
Finezzo ¤ 0.33
Volgens mij is de prijs van DG net zo hoog hoor, zal een paar cent schelen! dat van het opschuimen, tja als je het goed doet en kan heb je lekkerder en verser schuim dan uit een cupje natuurlijk!
pi_63474391
Mooi ding en wilde hem inderdaad ook gaan kopen. De nieuwe variant is via ebay.de te krijgen voor ongeveer 130 euro incl. verzenden. Ga de nieuwe dus daar bestellen Neem aan dat de cupjes universeel blijven namelijk.
pi_63474653
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 08:54 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

hoezo te duur?

dit zijn de prijzen van de Nespresso site:
[..]

Volgens mij is de prijs van DG net zo hoog hoor, zal een paar cent schelen! dat van het opschuimen, tja als je het goed doet en kan heb je lekkerder en verser schuim dan uit een cupje natuurlijk!
Per cupje is het verschil niet zo groot inderdaad, maar voor een Latte of Cappucino heb je wel twee cupjes nodig. Dus twee keer zo duur
  maandag 24 november 2008 @ 12:36:50 #34
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_63475132
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 08:54 schreef -_Tommy_- het volgende:
Gelukkig heeft Nespresso dan ook de Aerocino, perfect melkschuim met een druk op de knop
pi_63478044
ik ben niet echt iemand van de standaard saaie nederlandse koffie.. sterker nog die lust ik gewoon niet, veel te bitter en je moet er zoveel extra spul bij gooien wil het een beetje smaken.

Ik ben meer van de latte's en de choco-combi's e.t.c. zou dit apparaat dan de moeite waard zijn?

ik drink overigens lang niet elke dag koffie, dus die prijs van die cups zal niet het grootste probleem zijn
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_63478180
Op de site van Dolce Gusto staan lokaties en data waar je het apparaat kunt proberen
pi_63824755
Ik heb inmiddels ook een Dolce Gusto aangeschaft (gekocht in Duitsland, waar een nieuwer model te koop is). Het valt me niet tegen, smaak is erg goed (onvergelijkbaar met Senseo). Heb er gelijk wat smaken bijbesteld die hier nog niet te krijgen zijn (Latte Macchiato zonder suiker).
pi_63824777
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:28 schreef littledrummergirl het volgende:
ik ben niet echt iemand van de standaard saaie nederlandse koffie.. sterker nog die lust ik gewoon niet, veel te bitter en je moet er zoveel extra spul bij gooien wil het een beetje smaken.

Ik ben meer van de latte's en de choco-combi's e.t.c. zou dit apparaat dan de moeite waard zijn?
  zondag 7 december 2008 @ 16:42:40 #39
19142 tslh
Never at ease.....
pi_63826869
quote:
Op zondag 7 december 2008 15:17 schreef Halinalle het volgende:
Ik heb inmiddels ook een Dolce Gusto aangeschaft (gekocht in Duitsland, waar een nieuwer model te koop is). Het valt me niet tegen, smaak is erg goed (onvergelijkbaar met Senseo). Heb er gelijk wat smaken bijbesteld die hier nog niet te krijgen zijn (Latte Macchiato zonder suiker).
Heb je hem online gekocht of in een winkel wezen halen? En indien online: heb je een link?
pi_63827606
www.amazon.de. Krups KP2100 (zwart), KP 2102 (roomwit) of KP 2106 (rood).
Maar ¤ 6 verzendkosten, binnen een paar dagen in huis.
  zondag 7 december 2008 @ 19:22:41 #41
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_63830543
Is de Chococino-variant ook in de Duitse winkels te koop? In Nederland alleen via de site namelijk
pi_63831407
quote:
Op zondag 7 december 2008 19:22 schreef detulp050 het volgende:
Is de Chococino-variant ook in de Duitse winkels te koop? In Nederland alleen via de site namelijk
Volgens mij wel.
Voor de zomermaanden lijkt me Cappuccino Ice trouwens ook lekker, hopelijk komt hij hier ook.
pi_63851421
quote:
Op zondag 7 december 2008 17:12 schreef Halinalle het volgende:
www.amazon.de. Krups KP2100 (zwart), KP 2102 (roomwit) of KP 2106 (rood).
Maar ¤ 6 verzendkosten, binnen een paar dagen in huis.
Ik heb een nieuwe besteld via Ebay.

Ik dacht dat Amazon geen apparaten verstuurd naar het buitenland. Dit is in US en UK vaak wel het geval (kun je weer omzeilen met zo'n doorstuur service). Ik zie deze beperking ook niet (meer?) staan op de Amazon.de product pagina.
pi_63857085
quote:
Op maandag 8 december 2008 14:47 schreef josvr het volgende:

[..]

Ik dacht dat Amazon geen apparaten verstuurd naar het buitenland. Dit is in US en UK vaak wel het geval (kun je weer omzeilen met zo'n doorstuur service). Ik zie deze beperking ook niet (meer?) staan op de Amazon.de product pagina.
Amazon.de heeft daar volgens mij nooit mogelijk over gedaan. Voordeel van amazon.de is dat de prijzen meestal scherp en de verzendkosten "belachelijk" laag zijn.
pi_63859458
Mijn Dolce Gusto is binnen uit Duitsland.

Die Chocolademelk ("Chococino") is echt FANTASTISCH.

Dit is geen melk met een cacao-smaakje, maar dit smaakt naar echte chocolade.

De cappucino is ook niet verkeerd.
pi_63861239
Ik heb er net eentje aangeschaft voor 70 euro, met een lading Machiatto en Choco-cups erbij.. (Marktplaats), inclusief verzenden.

Ben benieuwd.. Zijn die cups goed verkrijgbaar?
pi_63861576
Ja, inmiddels ook bij AH
pi_63863115
Hm, 70 euro voor Dolce Gusto ding en > 100 cups. Geen slechte prijs, toch?
pi_63864794
quote:
Op maandag 8 december 2008 22:18 schreef Oksel het volgende:
Hm, 70 euro voor Dolce Gusto ding en > 100 cups. Geen slechte prijs, toch?
Hele mooie prijs.

Overigens vind ik dat chococino hier ook in de winkels moet komen.
pi_63877871
Ja, die krijg ik ook. Niet mijn favourite kleur, maar dat overleef ik wel..
pi_63888200
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 12:52 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Ze willen nespresso voor de fijnproever die van exclusiviteit houdt
De fijnproever die van exclusiviteit houdt, zet zelf aan bak goeie koffie uit een goeie espressomachine of koker.

Nespresso = prefab = massa consumptie = aan fijnproever en exclusief.

Makkelijk, dat is het.
Maar verder......
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  woensdag 10 december 2008 @ 13:57:20 #52
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_63904695
Wat zit er eigk precies in die cups? Gemalen koffie?
pi_63905040
Ik hoop het. Als het siroop is..!
  woensdag 10 december 2008 @ 14:43:20 #54
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_63905855
Dat zegt mijn vriend dus. Hij heeft zelf een volautomatische Saeco die de koffiebonen maalt. Toen ik zei dat ik een Dolce Gusto wilde, begon hij over 'koffiepasta', 'niet vers' 'massaal gepruduceerd', en 'dus' niet lekker. Niet dat hij dat weet, want hij heeft nog nooit een kopje Dolce Gusto geprobeerd (of bv. Nespresso).
pi_63908795
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:57 schreef Aventura het volgende:
Wat zit er eigk precies in die cups? Gemalen koffie?
Ja. Net zoals bij Nespresso.
pi_63908894
quote:
Op woensdag 10 december 2008 14:43 schreef Aventura het volgende:
Dat zegt mijn vriend dus. Hij heeft zelf een volautomatische Saeco die de koffiebonen maalt. Toen ik zei dat ik een Dolce Gusto wilde, begon hij over 'koffiepasta', 'niet vers' 'massaal gepruduceerd', en 'dus' niet lekker. Niet dat hij dat weet, want hij heeft nog nooit een kopje Dolce Gusto geprobeerd (of bv. Nespresso).
Grappig is dat veel espresso-puristen, die claimen dat Nespresso-spul inferieur is, bij een blinde smaaktest vaak een te grote broek hebben blijken hebben aangetrokken.
  woensdag 10 december 2008 @ 16:47:39 #57
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_63909085
En daar gaat het mij juist om, om smaak. Ben geen koffiesnob maar weet wel wat ik wel of niet lekker vind.
Ik ga 's kijken of ik ergens een kopje kan proeven. Misschien in MediaMarkt, weet iemand dat?
pi_63911850
Jongens, ik heb hier een doos ontvangen met een apparaat en 150 losse cups. Hoe ziet een melk cup eruit? Wat staat erop?
pi_63912256
Het label is hetzelfde, de cup zelf (onderkant) is wit voor melk en bruin voor de koffie/choco
pi_63912328
Wit & zwart.

Goed.

pi_63912333
Ah, jah, dankje
  Moderator woensdag 10 december 2008 @ 19:07:42 #63
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_63912525
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 14:52 schreef WillempieB het volgende:
Heb hem net gekocht en getest en ben er heel erg blij mee. Goeie koop gedaan, mijn vriendin vindt de koffie ook mega!!.

De koop werd bemoeilijkt omdat er zo'n dikke lelijke Tellsell vent van in de 50 het product stond te verkopen (In contrast met de sexy TV reclame). Hier gaat mijn rughaar van overeind staan en trekt mijn anus dicht uit zelfverdedigingsreflex. De test-bakkie verkocht voor mij het product en vooraf had ik al voldoende informatie opgezocht.

De Nespresso kamp in de MediaMarkt ziet er veel pimperderer uit en die van Dolce Gusto minder wat jammer is voor het geweldige product. Hopelijk hebben andere winkels betere verkopers.

Waarom heb ik hem gekocht? Omdat ik een geweldige bak koffie wil als ik om 6uur weg moet en ik meer dan een uur moet rijden. Als ik dan laat thuis ben heb ik weer een bakkie. Een pot zetten om 05:45 heb ik geen zin in om en koffie smaakt ook niet goed als je voor 1 a 2 man koffie zet.

De vergelijking tussen Nespresso, Senseo en Dolce Gusto mag je eigenlijk niet maken maar de voordelen van de Dolce Gusto zijn
- Cups in winkel te verkrijgen ipv via het internet (bij nespresso)
- Cups gesloten zoals nespresso en behouden smaak. Senseo pads gaan er aan als je de zak open heb gemaakt.
- Melk in de cups en hoef je niet los melk in de koelkast te bewaren (melk beter dan pads senseo)
- Fatsoenlijke bak koffie dus niet een klein rotbekertje (beter dan alle 2)
- 14 bar net als nespresso ipv 2 bij de senseo
- Veelzijdig. Nespresso maakt alleen N"espresso".
- Kan ook koude dranken serveren (heb niet getest of hij water dan koelt)
- Meer smaken op komst. Ijscoffie en chocolademelk. Voor ieder wat wil.
- Groot water reservoir 1,3L
- Thermoblok ipv boiler dus continu gebruik
- 2 jaar garantie met vervanging binnen 1 week.

Minpunten
- Verkoper-gedrogt
- Prijs cups maar hopelijk wordt het goedkoper als er meer mensen het product kopen.
- Lelijk design (boeit mij niet ... kan altijd een theemuts breien en eroverheen zetten)
- Water hoeveelheden doseren per koffiesoort. Is niet kritisch maar heeft wat oefening en volgen van instructies nodig.

Dolce gusto ziet qua koffie kwaliteit tussen senseo en nespresso in en is een goede aanvulling op de mogelijkheden voor koffiedrinkers.

P.S. Iedereen zo'n ding kopen AUB dan kunnen de cup-prijzen omlaag :-D.

.... ik ga nog ff een bakkie doen

[edit]
Paar bakkies later en verschillende smaken verder en nogsteeds blij . Ze smaken als professionele restaurant bakkies.
Ooit wel eens naar deze gekeken?

Ik heb hem nu enkele maanden en ben er zéér over te spreken:

* veel hetere koffie dan Senseo
* werkt ook met losse koffie
* kan ook melk opschuimen
* kan ook alleen water (voor thee) zetten, zonder dat je moet spoelen (apart pijpje)
* hoeveelheid water traploos instelbaar, dus klein rotbekertje of mok bepaal je zelf
* sneller dan Senseo
* grotere watertank, mèt chloorfilter
* er passen grotere koppen onder
* alles met 1 cuphouder, niet met 30 verschillende

Dus lekker goedkope koffie (bijvoorbeeld www.kaldi.nl of bij de Schlecker heb je super lekkere Duitse koffie van Jacobs, of biologische koffie is ook super) via het Senseo principe.
Het is dan geen Nespresso of Dolce Gusto maar wel lekker (als je je niet beperkt tot DE of huismerk koffie).
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_63918618
Registratie op de www.dolce-gusto.nl site leverde mij een gratis pak chococino op (registratie werkte ook met mijn "Duitse" machine). De moeite waard dus.
pi_63928272
Goede tip Thanks
pi_63984766
lol

Wel dus...
pi_63984834
Oeps, ik kan niet editten

Als Dolce Gusto ¤0,30 per capsule kost en de melk kost ook ¤0,30 per capsule, dan kun je toch veel beter een Nespresso kopen?

Er zijn ook Nespresso apparaten die alle melk varianten op espresso/ koffie maken met één druk op de knop. Deze hebben een melk reservoir, dus dat scheelt je ¤0,30 tot ¤0,60 per kopje. Als de Nespresso koffie dan ook nog eens beter is, dan zou ik het wel weten. Zo'n apparaat kost een paar tientjes meer, maar dat heb je er dus vrij snel uit.
pi_63984940
Is dat zo? Dus met 1 druk op de knop heb je een mooie capuchino?
pi_63984992
Ik vind toch die 60 cent per capuchino stevig aan de prijs. Aan de andere kant is er wel het gemak van een melkcup, en zit je dus niet te kloten met pakken melk enzo.
pi_63985859
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 14:17 schreef Oksel het volgende:
Is dat zo? Dus met 1 druk op de knop heb je een mooie capuchino?
Ja, bijvoorbeeld met de DeLonghi Lattissima: (cappuccino of latte macchiato) ¤237

Of met de Krups XN4050, deze is niet volautomatisch, maar daardoor kun je er wel alle mogelijke koffie/ melk combinaties mee maken. Deze is nu in de aanbieding bij de Makro voor ¤118 (incl. BTW).

Ik heb nog nooit Dolce Gusto gedronken, maar eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat het melkschuim uit die cupjes net zo lekker is als vers bereid melkschuim uit koude verse melk. De smaak van het melkschuim is belangrijk bij bijvoorbeeld een cappuccino.

Ik vind de ontwikkelingen op dit gebied trouwens prima. Want hoe meer mensen Dolce Gusto of Nespresso kopen in plaats van Senseo, hoe kleiner de kans dat ik Senseo voorgeschoteld krijg als ik ergens op bezoek ben.

[ Bericht 9% gewijzigd door Sleutelvader op 13-12-2008 15:15:10 ]
pi_63985930
Ik vind dat ding wat jij hebt wel mooi. dat slangetje, kun je die ook gewoon in het pak melk hangen?
pi_63985965
En koude verse melk? Waar ik koffie's voor heb zien komen gebruikt men vaak houdbare volle melk. Koud, natuurlijk.

Probleem is wel dat m'n vriendin de chocolademelk van de Gusto erg lekker vind..

En ik vind de smaak van de capuchine uit de Gusto erg, erg lekker. Kan niet anders zeggen.
pi_63986025
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 15:13 schreef Oksel het volgende:
Ik vind dat ding wat jij hebt wel mooi. dat slangetje, kun je die ook gewoon in het pak melk hangen?
Het ziet er naar uit dat het slangetje bij een 1L pak melk niet tot de bodem zal komen. Je zou het apparaat natuurlijk op een verhoging kunnen zetten en dan een langer slangetje monteren. Dan kan het. Je kunt ook 0,5L pakjes kopen of de melk in een kannetje gieten wat je dan gewoon in de koelkast zet. Het geeft geen zooi en kost je amper moeite.
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 15:15 schreef Oksel het volgende:
Probleem is wel dat m'n vriendin de chocolademelk van de Gusto erg lekker vind..
Tsja, dan houd het op natuurlijk
  zaterdag 13 december 2008 @ 23:34:14 #74
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_63996756
Ik heb hem ook een aantal keer getest. Ik houd zelf niet van koffie, maar op enig aandringen heb ik een Latte Macchiato geprobeerd. Heerlijk! Ik moet zelf eigenlijk ook nog eens zelf er een kopen, nu teer ik af en toe op een apparaatje.

Het enige nadeel is de prijs van de cups inderdaad, de zwarte variant van het apparaat is zo lelijk nog niet vind ik en voor wat je er zonder moeite uit krijgt is een goed resultaat.

Ohja, het is inderdaad niet een 'een druk op de knop' systeem, dat kun je zien als nadeel. Aan de andere kant kun je hierdoor precies zelf afstellen hoe sterk je je koffie wil en hoeveel melk je er in wil... wat mij betreft eerder een voordeel dan een nadeel
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
  zondag 14 december 2008 @ 01:19:30 #75
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_63998858
quote:
Welke zouden jullie kiezen op basis van eigen ervaringen m.b.t. smaak (design irrelevant) ..........

Nespresso
Deze!
De koffie, vind ik, is lekkerder!
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
pi_64037223
Gisteren KP2106 besteld, verwacht hem woensdag binnen.
Ben super benieuwd naar de smaak.

Kan die senseo van 5 jaar oud eindelijk weg, koffie is nog steeds niet lekker
en geeft nog maar halve bakjes .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_64057854
Ik zit nog steeds te twijfelen wat ik zal doen met mijn Dolce Gusto..
  ESF Reporter woensdag 17 december 2008 @ 22:33:16 #78
87554 Cee
Welluk?
pi_64103862
tvp
De posts hier overtuigen me steeds meer om voor een Dolce Gusto te gaan. Zaterdag bij de Saturn even een bakkie proberen.
pi_64108069
Ik zie dat bij Redcoon de nieuwe modellen ook al verkocht worden. Dan hoef je niet meer in Duitsland te bestellen.
  vrijdag 19 december 2008 @ 14:39:19 #80
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_64150757
Volgensmij is de dolce gusto nu zelfs in de aanbieding bij de Scheer & Foppen!
  vrijdag 19 december 2008 @ 14:40:24 #81
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_64150797
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 15:10 schreef Sleutelvader het volgende:

[..]

Ja, bijvoorbeeld met de DeLonghi Lattissima: (cappuccino of latte macchiato) ¤237
[ afbeelding ]
Die bovenste ga ik komende zaterdag even proberen. Ik heb nu een paar keer een latte macchiato gehad uit de dolce gusto, nu eens kijken wat het verschil is tussen zoiets en een nespresso systeem met verse melk.

Ik houd jullie op de hoogte.
pi_64155852
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 14:39 schreef cygnusx het volgende:
Volgensmij is de dolce gusto nu zelfs in de aanbieding bij de Scheer & Foppen!
Als de ¤ 139,95 uit de folder de aanbiedingsprijs is, dan wil ik niet weten wat de normale prijs is.
  Redactie Frontpage vrijdag 19 december 2008 @ 17:46:04 #83
197197 Moozze
Plugged
pi_64155957
Nou wil ik dat ding al helemaal... Hoe duur is dat ding in gebruik? (Ik vind die review te lang ja)
  Moderator vrijdag 19 december 2008 @ 18:46:36 #84
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_64157469
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 17:46 schreef Moozze het volgende:
Nou wil ik dat ding al helemaal... Hoe duur is dat ding in gebruik? (Ik vind die review te lang ja)
Je kunt zelf ook een beetje zoeken natuurlijk...
https://www.dolce-gusto.n(...)egory=DGICC_Capsules

58 cent per kopje (Senseo kost 8-10 cent per kopje, excl suiker/melk natuurlijk, Nespresso ongeveer 30 cent)
Apparaat kost online ¤ 124.95 incl verwijderingsbijdrage etc.
pi_64157939
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:46 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Je kunt zelf ook een beetje zoeken natuurlijk...
https://www.dolce-gusto.n(...)egory=DGICC_Capsules

58 cent per kopje (Senseo kost 8-10 cent per kopje, excl suiker/melk natuurlijk, Nespresso ongeveer 30 cent)
Apparaat kost online ¤ 124.95 incl verwijderingsbijdrage etc.
Espresso, Lungo etc waar je maar een cupje voor nodig hebt, kosten de helft.
  zaterdag 20 december 2008 @ 18:34:51 #86
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_64183454
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 15:10 schreef Sleutelvader het volgende:

[..]

Goed, ik heb deze vandaag geprobeerd:
Ik heb dit gebruikt met redelijk verse melk (stond even in de koelkast) en een rode 'pad' qua smaak.

Smaak: De smaak was goed, het was qua smaak redelijk hetzelfde als de Dolce gusto. Nadeel hiervan is echter dat bij deze de melk niet gezoet is, wat bij de dolce gusto is. Dit vond ik bij de Dolce gusto toch wel een voordeel, dus er moest sowieso even een klontje suiker in.

Warmte: volgensmij komt er bij de dolce gusto nog hetere koffie uit het apparaat dan bij de Latissima. Aan de andere kant, het was nog steeds zo warm dat je moest oppassen niet je mond te branden als het net uit het apparaat kwam. En na een paar minuten wachten was het nog op prima temperatuur om te drinken.

Opgesomd:
Voordelen:
  • Meer opties, naast Macchiato kun je ook gewone koffie, espresso en cappuccino zetten.
  • Volautomaat, op het knopje drukken en het apparaat doet de rest (ookal kun je dit ook als nadeel zien, want hier kun je dus zelf de sterkte niet bepalen)
  • Smaak zelf te bepalen, ook bij latte macchiato moet er een bekende nespresso cup in, hier kun je dus zelf kiezen welke variant je wil (er zijn er wel 10 ofzo).
  • Verse melk, de melk in de pads bij de Dolce Gusto zijn ook wel vers omdat het luchtdicht verpakt wordt, maar poedermelk is natuurlijk niet hetzelfde als verse melk welke ter plekke opgeschuimd wordt.

Nadelen:
  • Sterkte niet te bepalen wat wel kan bij de Dolce Gusto
  • Melk moet je koel bewaren en niet laten bederven, wat bij de gusto in een pad komt en 'vers' blijft.
  • Qua prijs duurder dan de gusto, aan de andere kant is een kopje koffie weer goedkoper lijkt mij.
  • Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
    pi_64184701
    O.a. espresso en cappuccino voor de Dolce Gusto zijn ook gewoon verkrijgbaar in de supermarkt.
    pi_64211460
    Zo we hebben het nieuwe model in het rood binnengekregen van Amazon :

Gisteren in de V & D het oude model gezien maar die is lang niet zo fraai als deze.

Espresso en Cafe Lungo is erg lekker, de cappuccino en de Latte Macchiato ook volgens mijn vriendin.
    Ik vind het apparaat erg makkelijk in omgang, het fijne is dat je de hoeveelheid zelf kan regelen.

Het apparaat werkt ook erg schoon, alleen je moet wel wachten met de cup eruithalen tot het lampje groen is, anders wordt het een zooitje (btdt) .

Bij de AH en Jumbo zijn de cups volop te krijgen op Chocino, Ice Cappuccino en Cafe Lungo Mild na.

Toppertje wat mij betreft.
      zondag 21 december 2008 @ 20:09:02 #89
    98700 cygnusx
    Manisch Positief
    pi_64219052
    quote:
    Op zondag 21 december 2008 16:19 schreef junkiexp het volgende:
    Zo we hebben het nieuwe model in het rood binnengekregen van Amazon :

[ afbeelding ]

Gisteren in de V & D het oude model gezien maar die is lang niet zo fraai als deze.

Espresso en Cafe Lungo is erg lekker, de cappuccino en de Latte Macchiato ook volgens mijn vriendin.
    Ik vind het apparaat erg makkelijk in omgang, het fijne is dat je de hoeveelheid zelf kan regelen.

Het apparaat werkt ook erg schoon, alleen je moet wel wachten met de cup eruithalen tot het lampje groen is, anders wordt het een zooitje (btdt) .

Bij de AH en Jumbo zijn de cups volop te krijgen op Chocino, Ice Cappuccino en Cafe Lungo Mild na.

Toppertje wat mij betreft.
    Ziet er leuk uit, zou het qua smaak verschillen met de voorgaande versie? lijkt me niet toch?
    pi_64219830
    Lijkt me niet, alleen het design is een stuk mooier.
    pi_64220472
    quote:
    Op zondag 21 december 2008 20:30 schreef junkiexp het volgende:
    Lijkt me niet, alleen het design is een stuk mooier.
    De druk is iets hoger, ik weet niet in welke mate dat effect heeft, maar het wordt als pluspunt aangegeven. Bovendien is de capsulehouder verbeterd.
      ESF Reporter zaterdag 27 december 2008 @ 23:22:22 #92
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_64415517
    Heb 'm vandaag aangeschaft, tot zover goedgekeurd, ook door de visite.
    Ik heb echter een (waarschijnlijk) schandalig domme vraag: als ik namelijk klaar ben met het zetten van een kop koffie (maakt niet uit welke) en ik het cupje eruit kieper, valt me steeds op dat er nog zo veel in zit. Lijkt dat maar zo of kan je hem misschien voor een tweede (iets minder vol) kopje gebruiken? Ja ik wil niet de zuinigerd uithangen maar ik vroeg het me af.
      Moderator zondag 28 december 2008 @ 00:00:11 #93
    55052 crew  djkoelkast
    www.xms.nl
    pi_64416718
    Het is toch geen oploskoffie?
    In een Senseopad zit ook nog alle koffie maar een 2e kopje zetten met dezelfde pad is net of je slappe thee zet. Lijkt mij dus niet te kunnen.
    pi_64416983
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 23:22 schreef Cee het volgende:
    Ik heb echter een (waarschijnlijk) schandalig domme vraag: als ik namelijk klaar ben met het zetten van een kop koffie (maakt niet uit welke) en ik het cupje eruit kieper, valt me steeds op dat er nog zo veel in zit. Lijkt dat maar zo of kan je hem misschien voor een tweede (iets minder vol) kopje gebruiken?
    'nog zo veel in zit'? De inhoud van de cupjes nadat ze gebruikt zijn is koffieprut (en misschien wat restwater). Dat blijft achter in 't cupje ipv in je kopje
    Net als bij filterzakjes kun je die vast nog wel 3x gebruiken (zo verdien je snel je KDG weer terug)
    Nee, denk niet dat er nog een fatsoenlijke bak mee te zetten valt.
    I know that you think you know what I said. But I'm not sure whether you understood that what you heard is what I meant.
      ESF Reporter zondag 28 december 2008 @ 00:13:42 #95
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_64417180
    Bedankt voor de antwoorden!
    Ik beloof plechtig dat ik de cups netjes wegkieper zodra ik ze heb gebruikt en me dus niet in de verleiding laat brengen door mijn Dolce Gusto-n00b-wezen en de commentaren van mede-n00bs tijdens visite die zeggen "Hey er zit nog genoeg spul in die cup voor nog een kopje, niet weggooien!"
    pi_64429507
    Is er al iemand bezig geweest met het GROTE DOLCE GUSTO ONDERZOEK.

Heeft er al iemand geexperimenteerd met grotere mokken. Het kan natuurlijk zijn dat een 2 keer zo grote koffie bijna net zo goed smaakt als hun standaardkopje. Volgens mij kun je uit de melk cupjes veel meer melk halen maar ik ben er nog niet mee bezig geweest. Maar wij zijn echte Nederlanders dus er moet wel iemand te vinden zijn die dit uit gezocht of uit gaat zoeken.

Weet er al iemand of die Chocino al ergens te koop zijn (afgezien van website). Ik vind deze erg lekker, maar om nu nog 5 euro aan verzendkosten te gaan betalen.....

Verkopen de Nespresso winkels ook Dolce Gusto cups (onder de toonbank) want dit is beide van Nescafe? Iemand toevallig geinformeerd?
      zondag 28 december 2008 @ 23:01:30 #97
    98700 cygnusx
    Manisch Positief
    pi_64448144
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 23:22 schreef Cee het volgende:
    Heb 'm vandaag aangeschaft, tot zover goedgekeurd, ook door de visite.
    Ik heb echter een (waarschijnlijk) schandalig domme vraag: als ik namelijk klaar ben met het zetten van een kop koffie (maakt niet uit welke) en ik het cupje eruit kieper, valt me steeds op dat er nog zo veel in zit. Lijkt dat maar zo of kan je hem misschien voor een tweede (iets minder vol) kopje gebruiken? Ja ik wil niet de zuinigerd uithangen maar ik vroeg het me af.
    Ligt eraan, ik had gister een kopje gezet en toen viel me op dat toen ik de koffiecapsule eruit haalde het plastic helemaal naar binnen stond (alsof hij bjina vacuum gezogen naar binnen was), dus dan mag ik wel verwachten dat ie aardig leeg is.

Verder is het volgensmij net als bij senseo, als je er 2 koppies mee zet is ie erg waterig e.d.
      zondag 28 december 2008 @ 23:01:56 #98
    98700 cygnusx
    Manisch Positief
    pi_64448168
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2008 17:41 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Als de ¤ 139,95 uit de folder de aanbiedingsprijs is, dan wil ik niet weten wat de normale prijs is.
    Hij is 119,95 in de winkel bij S&F, niet 139,95... althans niet meer.
      zaterdag 3 januari 2009 @ 16:41:34 #99
    19142 tslh
    Never at ease.....
    pi_64616576
    Bij Amazon Duitsland zie ik nu ook de smaken Mokka en Aroma voor de Dolce Gusto: iemand die al in Nederland gesignaleerd/geproefd?
    pi_75142814
    Gisteren een Dolce Gusto gekocht, echt heerlijke cappuccino

Weet iemand waar je grotere verpakkingen cups kunt halen, misschien in verhouding iets goedkoper?
      dinsdag 1 december 2009 @ 23:46:27 #101
    19142 tslh
    Never at ease.....
    pi_75197135
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 14:27 schreef Devz het volgende:
    Gisteren een Dolce Gusto gekocht, echt heerlijke cappuccino

Weet iemand waar je grotere verpakkingen cups kunt halen, misschien in verhouding iets goedkoper?
    Goede kick van dit topic
    Volgens mij zijn er geen grotere verpakkingen en kan het dus niet goedkoper helaas....
    En ja: ik ben er ook nog steeds tevreden mee
    pi_75203117
    Ik krijg altijd aanbiedingen van Amazon.de gespammed, ik weet echt niet wat de prijs doet want ik kijk er eigenlijk nooit naar in de supermarkt :
    Hier hebben ze ook 3 pakken :
    http://www.amazon.de/s/ref=nb_ss_3_6?__mk_de_DE=%C5M%C5Z%D5%D1&url=search-alias%3Daps&field-keywords=dolce+gusto+kapseln&x=0&y=0&sprefix=dolce+
    pi_75203968
    quote:
    Op woensdag 2 december 2009 09:32 schreef junkiexp het volgende:
    Ik krijg altijd aanbiedingen van Amazon.de gespammed, ik weet echt niet wat de prijs doet want ik kijk er eigenlijk nooit naar in de supermarkt :
    http://www.amazon.de/s/ref=nb_ss_3_6?__mk_de_DE=%C5M%C5Z%D5%D1&url=search-alias%3Daps&field-keywords=dolce+gusto+kapseln&x=0&y=0&sprefix=dolce+
    Volgens mij gelijk aan de normale winkelprijs. Ik ga binnenkort even langs de groothandel kijken of ze daar grotere verpakkingen hebben. Die 8 cupjes gaan er wel erg snel doorheen.
    pi_75523728
    ik ga denk ik ook 1 aanschaffen.. ben alleen senseo gewend en deze heeft het begeven.
    tijd voor iets nieuws.
    "Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
    pi_76214339
    Gisteren een dolce gusto gekregen. Ben er wel blij mee. Vooral omdat de PuC eigenlijk al uit de handel is en je nog maar een paar smaken kan kopen.

Heeft iemand nog een tip voor een cupholder voor een acceptabele prijs? 30 euro voor een paar metalen stangen of een plastic plaat met gaatjes vind ik wel wat overdreven.

nadeel: geen decaf cappucino. Of choco light. (90 cal voor een cap/latte, 150 calorieen voor een kopje choco )
    pi_76214435
    90 kcal is toch niks, in een blikje frisdrank zit het dubbele.
      woensdag 30 december 2009 @ 11:41:08 #107
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_76214454
    quote:
    Op woensdag 2 december 2009 09:32 schreef junkiexp het volgende:
    Gristezielen wat een prijzen, daar heb ik een kilo uitstekende arabica en dan heb ik het niet over supermarktmerken
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
    pi_76214500
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 11:40 schreef Devz het volgende:
    90 kcal is toch niks, in een blikje frisdrank zit het dubbele.
    Ik drink dan ook geen frisdrank. 1 beker is nog wel te doen, maar 5 kopjes per dag is toch wel een bigmac.
    pi_76214847
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 11:42 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ik drink dan ook geen frisdrank. 1 beker is nog wel te doen, maar 5 kopjes per dag is toch wel een bigmac.
    Koffie van Dolce Gusto is dan ook niet om 5 koppen per dag van te drinken, daar is het bovendien te duur voor (en die bekers zijn enorm, geen kopjes in ieder geval). Dan kan je beter gewoon een Senseo neerzetten.
    pi_76216036
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 11:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gristezielen wat een prijzen, daar heb ik een kilo uitstekende arabica en dan heb ik het niet over supermarktmerken
    Daar heb je niks aan voor deze machine.
    Maar komop, het gemak is zoveel groter dan de prijs.
    Binnen enkele seconden een bak koffie die vergelijkbaar is met horeca kwaliteit, en geen gedoe met vieze pads e.d..
    Gewoon een cupje wat je weggooit, dan boeit de prijs mij niet.
    Als ik in de stad een bak koffie drink, kost dan ook ¤ 1,75 oid.
    pi_76216107
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 11:51 schreef Devz het volgende:

[..]

Koffie van Dolce Gusto is dan ook niet om 5 koppen per dag van te drinken, daar is het bovendien te duur voor (en die bekers zijn enorm, geen kopjes in ieder geval). Dan kan je beter gewoon een Senseo neerzetten.
    Als ik thuis ben drink ik wel 5 bakken hoor .
    Een bakje kost iets van 0.30 cent ofzo ?
      woensdag 30 december 2009 @ 12:26:54 #112
    45206 Pietverdriet
    pi_76216129
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 12:24 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Daar heb je niks aan voor deze machine.
    Maar komop, het gemak is zoveel groter dan de prijs.
    Binnen enkele seconden een bak koffie die vergelijkbaar is met horeca kwaliteit, en geen gedoe met vieze pads e.d..
    Gewoon een cupje wat je weggooit, dan boeit de prijs mij niet.
    Als ik in de stad een bak koffie drink, kost dan ook ¤ 1,75 oid.
    Ik drink een bakkie of 5 espresso per dag, de machine heb ik er dus snel uit.
    pi_76216587
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 12:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik drink een bakkie of 5 espresso per dag, de machine heb ik er dus snel uit.
    Klopt, maar is wel meer werk .
    Als ik echt lekkere koffie wil gebruik ik dit :

pi_76219710
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 12:26 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Als ik thuis ben drink ik wel 5 bakken hoor .
    Een bakje kost iets van 0.30 cent ofzo ?
    Cappuccino zelfs 60 cent (2 cups voor nodig), maar inderdaad wel horeca kwaliteit en grote koppen. 5 per dag vind ik persoonlijk erg veel, maar goed waarom niet Al vind ik het juist lekker om het niet te vaak te drinken, dan blijft het een beetje speciaal.

Het gemak en de smaak van het product vind ik de prijs zeker wel rechtvaardigen, ook omdat het apparaat zelf bijna niks kost.
      woensdag 30 december 2009 @ 16:00:11 #115
    45206 Pietverdriet
    pi_76224861
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 14:03 schreef Devz het volgende:

[..]

Cappuccino zelfs 60 cent (2 cups voor nodig), maar inderdaad wel horeca kwaliteit en grote koppen. 5 per dag vind ik persoonlijk erg veel, maar goed waarom niet Al vind ik het juist lekker om het niet te vaak te drinken, dan blijft het een beetje speciaal.

Het gemak en de smaak van het product vind ik de prijs zeker wel rechtvaardigen, ook omdat het apparaat zelf bijna niks kost.
    Stel je bent met zn tweeen en je drinkt ieder gemiddeld 2 bakken per dag, zijn er 28 in de week, das een slordige 450 euro per jaar. En dan heb ik het over gewone koffie, geen cappucino.
    Daar kan je een mooi espresso apparaat van kopen en dan echt goede bonen gebruiken, en je bent echt goedkoper uit. En met echte melk smaakt de cappucino echt beter
    pi_76239496
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 16:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Stel je bent met zn tweeen en je drinkt ieder gemiddeld 2 bakken per dag, zijn er 28 in de week, das een slordige 450 euro per jaar. En dan heb ik het over gewone koffie, geen cappucino.
    Daar kan je een mooi espresso apparaat van kopen en dan echt goede bonen gebruiken, en je bent echt goedkoper uit. En met echte melk smaakt de cappucino echt beter

Kan wel zo zijn, maar verse melk bederft. En zo'n apparaat zal dus veel onderhoud (lees:schoonmaak) nodig hebben.

Zo'n DC wordt nauwelijks vies, de cups zijn luchtdicht, maar het is niet bedoeld voor constant drinken. Ligt dus heel erg aan hoe mensen drinken.
      donderdag 31 december 2009 @ 00:28:24 #117
    19142 tslh
    Never at ease.....
    pi_76247516
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 21:40 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Kan wel zo zijn, maar verse melk bederft. En zo'n apparaat zal dus veel onderhoud (lees:schoonmaak) nodig hebben.

Zo'n DC wordt nauwelijks vies, de cups zijn luchtdicht, maar het is niet bedoeld voor constant drinken. Ligt dus heel erg aan hoe mensen drinken.
    Precies: ik gebruik hem 1 of 2 keer per week. Daarnaast heb ik een bonenmaler en een gewoon koffiezet apparaat waar ik mijn dagelijkse koffie mee maak. De DG is lekker voor ernaast, niet als vervanging van je normale apparaat.
    pi_77010518
    Er zijn tegenwoordig ook cappucino en latte te koop in light versie. Maar dan alleen via de website, en dan zijn ze ook nog niet voorradig ook. GRRRRR
      dinsdag 19 januari 2010 @ 23:44:20 #119
    98700 cygnusx
    Manisch Positief
    pi_77036020
    Waarom zou je een dolce gusto nemen als je 5 koppen koffie per dag drinkt, neem dan een Nespresso apparaat of een volautomaat koffiemachine.

Beide in aanschaf duurder (vooral een fatsoenlijke koffiemachine natuurlijk) maar de cupjes of bonen zijn wel weer een stuk goedkoper.

Bovendien, Dolce gusto is leuk voor mensen die af en toe graag een speciaal kopje koffie willen van goede kwaliteit zonder veel moeite. Als je wat meer drinkt, en/of ook wel eens een ander smaakje wil of sterkte dan is een nespresso bijv beter aan te raden.

Goedkopere cups, melk met opschuimer of melkreservoir ipv uit een cupje en ook keuze uit iets van 12 soorten koffiesmaken/sterktes.

Niet dat ik de dolce gusto niks vind, ik heb het meermaals geproefd en het is erg lekkere koffie, maar wel erg duur voor regelmatig gebruik, vandaar mijn post
      dinsdag 19 januari 2010 @ 23:46:24 #120
    98700 cygnusx
    Manisch Positief
    pi_77036095
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 21:40 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

In veel apparaten kun je gewoon halfvolle melk in doen, en deze kun je evt ook nog een paar dagen in de koelkast bewaren (als je bijv een reservoir hebt waar de melk in kan, deze is makkelijk uit het apparaat te halen en in je koelkast te zetten)
    En een kopje Latte Macciato kost iets van 60 cent, 2 cupjes a 30 cent , 1 voor koffie, 1 voor melk. Das geen kattepis.
      zondag 11 april 2010 @ 13:01:47 #121
    139677 Curiosity
    In the devil's playground
    pi_80182772

Gisteren deze aangeschaft.
    Ik heb vaak met het oude model in mijn handen gestaan maar ben nu toch wel blij dat ik even gewacht heb met kopen aangezien ik deze super vind qua model, en hij neemt minder ruimte in.
    “Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
    pi_80183531
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 13:01 schreef Curiosity het volgende:
    [ afbeelding ]

Ik heb vaak met het oude model in mijn handen gestaan maar ben nu toch wel blij dat ik even gewacht heb met kopen aangezien ik deze super vind qua model, en hij neemt minder ruimte in.
    Die is veel mooier inderdaad !

Wij hebben hier ook een Dolce Gusto staan, die door niemand gebruikt wordt .. Misschien toch maar eens wat cupjes voor kopen.
    pi_81233282
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 13:01 schreef Curiosity het volgende:
    [ afbeelding ]

deze wil ik ook kopen, in het rood

Zit nog beetje te twijvelen tussen een nespresso en deze, maar denk toch dat ik voor deze ga, ook omdat mijn vriendin dan chocolademelk kan nemen.
    pi_81233947
    quote:
    Op zondag 9 mei 2010 23:00 schreef Markster het volgende:

[..]

deze wil ik ook kopen, in het rood

Zit nog beetje te twijvelen tussen een nespresso en deze, maar denk toch dat ik voor deze ga, ook omdat mijn vriendin dan chocolademelk kan nemen.
    Ik vind het nieuwe model er echt heel mooi uitzien (maar ik drink nauwelijks koffie en zeker niet met melk.), dus ga ik hem niet kopen

Mijn vriend wilde graag een Nespresso machine voor z'n verjaardag, dus die krijgt ie van mij inclusief die aparte melkopschuimer... die ga ik dus regelmatig gebruiken om melk op te schuimen en zo lekkere choco voor mezelf te maken Dus als je per se een nespresso wilt, dan kan het wel
      zondag 9 mei 2010 @ 23:23:07 #125
    18642 detulp050
    Oud Reviewer
    pi_81234336
    Als je voor Cappucino gaat, koop de Dolce Gusto (Wel duurder per kopje). Ga je voor 'gewone' koffie, kies dan de Nespresso. Ik heb ze beide hier staan en gebruik ze ook gewoon allebei
      zondag 9 mei 2010 @ 23:24:49 #126
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_81234476
    Hoe sterk is die espresso van ze? Ik wil namelijk altijd hele sterke espresso. Hebben ze die ook?
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
      zondag 9 mei 2010 @ 23:33:08 #127
    18642 detulp050
    Oud Reviewer
    pi_81234947
    Ze hebben Espresso Ristretto, maar ik kan niet zeggen hoe die smaakt. Ik vond de gewone Espresso matig
    pi_81260908
    okee, maar eigenlijk is de belangrijkste vraag: Is de gewone koffie beter te drinken dan senseo (lijkt me wel ) en gewone potkoffie ?
    pi_87774164
    Paar weken geleden een Dolce Gusto aangeschaft en heb er nog geen spijt van!

Goed nieuws: over 2 weken zijn de capsules ook bij supermarkt Hoogvliet te koop! (in eerste instantie alleen Lungo, Cappuccino en Latte Machiato)
      woensdag 20 oktober 2010 @ 22:40:37 #130
    139677 Curiosity
    pi_87774984
    Ik koop het tegenwoordig online, bij Dolce Gusto zelf.
    Heb je veel meer keus in smaken en binnen 3 dagen in huis.

[ Bericht 0% gewijzigd door Curiosity op 20-10-2010 22:49:36 ]
      vrijdag 26 november 2010 @ 10:42:10 #131
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_89169997
    Ik overweeg er ook een aan te schaffen.
    Kan iemand me overtuigen? Zijn er nadelen?
    Ik lees wat dingen over lekkages...?
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
      vrijdag 26 november 2010 @ 10:46:33 #132
    139677 Curiosity
    pi_89170131
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 10:42 schreef joers1 het volgende:
    Ik overweeg er ook een aan te schaffen.
    Kan iemand me overtuigen? Zijn er nadelen?
    Ik lees wat dingen over lekkages...?
    Ik heb geen nadelen aan mijn apparaat. Geen lekkages.

Ik heb de mijne aangeschaft echt voor de melkvarianten, espresso maak ik er niet mee.
    Ik vind het lekkere koffie die je er mee zet en handig.

Het is ook geen koffie die je voorzet als je hele huis vol visite zit, daar vind ik het te duur voor, maar zo als verwennerij voor me/jezelf :Y
      vrijdag 26 november 2010 @ 10:57:22 #133
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_89170510
    Zo zie ik het ook...verwennerij en een iets andere koffie dan de standaard-senseo of de standaard-bak uit een filter;)
    Het is meer een kadootje voor de vrouw. maar jij bent dus laaiend enthousiast? ;)
      vrijdag 26 november 2010 @ 11:03:21 #134
    139677 Curiosity
    pi_89170713
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 10:57 schreef joers1 het volgende:
    Zo zie ik het ook...verwennerij en een iets andere koffie dan de standaard-senseo of de standaard-bak uit een filter;)
    Het is meer een kadootje voor de vrouw. maar jij bent dus laaiend enthousiast? ;)
    Ik ben heel enthousiast en helemaal toen de ronde variant op de markt kwam, zo'n mooi design.
    Toen heb ik hem pas aangeschaft.
      vrijdag 26 november 2010 @ 11:07:20 #135
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_89170894
    ...die Circolo ;)

Kunnen al die verschillende apparaten (van klein tot groter) exact dezelfde variaties maken eigenlijk?
      vrijdag 26 november 2010 @ 11:11:26 #136
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_89171056
    Prijsverschillen zijn groot:

De Circolo bij Dixons kost 159, bij MediaMarkt maar 108.....
      vrijdag 26 november 2010 @ 11:25:25 #137
    139677 Curiosity
    pi_89171725
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 11:07 schreef joers1 het volgende:
    ...die Circolo ;)

Kunnen al die verschillende apparaten (van klein tot groter) exact dezelfde variaties maken eigenlijk?
    Inderdaad, die ja.

Je gebruikt voor alle apparaten dezelfde cups, dus ja.
      vrijdag 26 november 2010 @ 11:50:02 #138
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_89172603
    OOow w8...de cup = de variatie? haha...zijn dus geen speciale knopjes die de variatie bepalen? Dat d8 ik...sorry.
    Dan op naar Mediamarkt ivm laagste prijs
      vrijdag 26 november 2010 @ 11:58:33 #139
    139677 Curiosity
    pi_89172944
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 11:50 schreef joers1 het volgende:
    OOow w8...de cup = de variatie? haha...zijn dus geen speciale knopjes die de variatie bepalen? Dat d8 ik...sorry.
    Dan op naar Mediamarkt ivm laagste prijs
    Het enige verschil is warm en koud, warm voor koffie en chocomel en koud voor ice tea en ice koffie.

Snel rennen ............................ ;)
      vrijdag 26 november 2010 @ 14:05:43 #140
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_89178093
    Haha helaas hoef ik niet te rennen. De ONLINE-prijsis 108...in de winkel issie doodleuk 139 ....haha
      zaterdag 27 november 2010 @ 14:30:06 #141
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_89224359
    Ik heb 'm gisteren meteen gekocht.....nog 25 euro eraf gekletst omdat het het laatste exemplaar was en ik dus een showmodel meekreeg (wat aantoonaar pas 3 dagen in de winkel stond). Betaalde maar 95 euro voor de Circolo en krijg daar nog 20 euro voor terug van Nestle ook :)

De Chcococinno is overheerlijk....zegt vrouwlief...ik ben niet zo'n choco-liefhebber ;) De Latte vind ik erg lekker. En ja...design van het ding is onovertroffen in mijn ogen.
      zaterdag 27 november 2010 @ 17:15:06 #142
    139677 Curiosity
    pi_89228958
    quote:
    1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 14:30 schreef joers1 het volgende:
    Ik heb 'm gisteren meteen gekocht.....nog 25 euro eraf gekletst omdat het het laatste exemplaar was en ik dus een showmodel meekreeg (wat aantoonaar pas 3 dagen in de winkel stond). Betaalde maar 95 euro voor de Circolo en krijg daar nog 20 euro voor terug van Nestle ook :)

De Chcococinno is overheerlijk....zegt vrouwlief...ik ben niet zo'n choco-liefhebber ;) De Latte vind ik erg lekker. En ja...design van het ding is onovertroffen in mijn ogen.
    *O*

Dat is lekker goedkoop, veel plezier ermee.
      zaterdag 27 november 2010 @ 17:43:47 #143
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_89229915
    Dat gaat zeker lukken...de eerste bakkies zijn overheerlijk :)
    pi_89302596
    Heb net een Dolce Gusto gekocht. Dit apparaat heeft als voordeel dat je de cupjes gewoon bij de AH kunt kopen! Via de site kun je zien waar je het kunt kopen en je kunt het online bestellen. Het apparaat werkt goed en de koffie is heerlijk. Ik drink graag cappuccino en om dit nou zelf te maken vind ik teveel gedoe. Ik heb het heel 'professioneel' geprobeerd, maar ben geen natuurtalent... Dus ik ben tevreden met dit apparaat!
      maandag 29 november 2010 @ 17:49:02 #145
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_89306186
    Ga je geen spijt van krijgen....chococinno al geproefd?

Kleine tip: Jumbo heeft meer smaken in het assortiment, dan AH...althans hier wel
    pi_89347912
    Goede tip, bedankt! Ga ik zeker even naar kijken.
      dinsdag 30 november 2010 @ 17:11:46 #147
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_89349172
    Hier heeft de Jumbo vrijwel alle smaken....als enige van de 5 supermarkten hier
      dinsdag 30 november 2010 @ 18:55:55 #148
    139677 Curiosity
    pi_89352895
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 17:11 schreef joers1 het volgende:
    Hier heeft de Jumbo vrijwel alle smaken....als enige van de 5 supermarkten hier
    Ook de ongezoete versie?, dus niet de light.
      dinsdag 30 november 2010 @ 19:42:51 #149
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_89355046
    Jip ;)
    Maar volgens mij is de light-versie niet ongezoet, maar gewoon minder vet ;)
    pi_89464274
    Voor de mensen die nog een machine zoeken: Bij whekamp nu een krups KP 5000 voor ¤99, en je krijgt ook nog eens ¤20 terug. (dus ¤79 is de uiteindelijk prijs)

http://www.wehkamp.nl/Winkelen/Shop.aspx?CC=C09&SC=LBS
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')