Ze willen nespresso voor de fijnproever die van exclusiviteit houdt, de dolce gusto is iets meer voor de gewone man die verschillende soorten koffie wil en het gewoon in de super wil halen. dolce gusto als exclusieve senseo en nespresso als aparte klasse. zoiets.quote:Op zondag 26 oktober 2008 12:37 schreef het_fokschaap het volgende:
wat is het idee hiervan ? waarom heeft Nespresso nu Nespresso en Dolce Gusto ?
Nee! Hij is lief en ik wil em. Ja lief!quote:
Die van de Dolce Gusto zijn een stuk groter (per ongeluk een keer de verkeerde gekocht...) en passen in ieder geval niet in die van de nespresso!quote:Op woensdag 5 november 2008 02:34 schreef Puntenjager het volgende:
Maar de hamvraag is nog niet beantwoord: zijn de cups voor Nespresso en dit ding nou uitwisselbaar of niet!?
Niemand weet of hij bij de Bijenkorf te koop is?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:12 schreef tslh het volgende:
Weet iemand of je hem ook bij de Bijenkorf kan kopen? Of hebben die afspraken en is dat 'Nespresso only'?
Senseo gebruikt pads en is meer gevoelig voor lekkages door het feit dat een groot oppervlag afgesloten moet worden. De Dolce Gusto pompt de druk door een naald in de capsule. Dus minder kans op lekkages.quote:Op zondag 9 november 2008 12:52 schreef tslh het volgende:
[..]
Iemand hier al iets over gehoord voor Europa? Net zoals bij de Senseo was de eerste generatie verre van optimaal door lekkages, etc. etc.
Ik was degene die sprak over een andere versie in buitenland. Dit was mijn mail naar hun:quote:Op maandag 17 november 2008 09:57 schreef josvr het volgende:
Even een waarschuwing. In Duitsland en de VS wordt een andere versie verkocht (zoals iemand in deze thread al aangeeft) dan in de rest van EU. Het meest opvallende verschil is chrome hendels voor de US/DE versie t.o.v. zwarte hendels voor de rest van de EU.
Het lijkt erop dat dit een doorontwikkelde versie is van die nu o.a. in Nederland wordt verkocht. Naast een andere kleur hendels heeft de US/DE versie ook auto-off, schakelaar op een andere plek en er schijnen wat andere verbeteringen te zijn doorgevoerd in het mechaniek.
Waarom zijn er meerdere versies in omloop en vooral tussen DE en de rest van de EU? Is er voorraadvorming in de rest van de EU die eerst verkocht moet worden en was de voorraad oudere modellen in DE al uitverkocht?
Ook is het zo dat in o.a. Duitsland meer smaken worden aangeboden via de site dan b.v. in Nederland.
Ik heb in ieder geval een mailtje gestuurd naar zowel Krups als naar Nestle met de vraag wanneer de nieuwe versie in NL beschikbaar is.
quote:Op maandag 17 november 2008 22:36 schreef tslh het volgende:
Geachte dames/heren, ik heb interesse in de aanschaf
van een Dolce Gusto, maar vraag me af of er al een nieuwe revisie in
de planning is:
quote:Hartelijk dank voor uw e-mail.
Graag willen wij u informeren dat wij voornemens zijn in april 2009 de nieuwe versie NESCAFÉ Dolce-Gusto koffiemachine te introduceren maar dat is nog niet zeker.
Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groeten,
NESTLÉ NEDERLAND B.V.
Maureen Root
Consumentenservice
hoezo te duur?quote:Op dinsdag 11 november 2008 20:04 schreef maupie het volgende:
Ik heb gisteren bij de BCC een Latte Macchiato mogen proeven. Ik vond de melk een beetje weeïg ruiken. Maar dat kon komen omdat een Latte van nature iets zoeter is.
Ik vind het een mooie tussen oplossing. Een nespresso vind ik te duur voor de hoeveelheid koffie die ik drink. En daar komt bij dat wanneer ik een Cappuccino wil met de nespresso ik de melk apart moet 'opschiuimen' met alle wisselende resultaten van dien (ervaring bij de buren).
Ik denk dat deze het gaat worden.
Bij kieskeurig staat sites waar deze machine goedkoper is....
Volgens mij is de prijs van DG net zo hoog hoor, zal een paar cent schelen! dat van het opschuimen, tja als je het goed doet en kan heb je lekkerder en verser schuim dan uit een cupje natuurlijk!quote:Special Club 2008 - Jinogalpa ¤ 0.35
Ristretto ¤ 0.31
Arpeggio ¤ 0.31
Roma ¤ 0.31
Decaffeinato Intenso ¤ 0.31
Livanto ¤ 0.31
Capriccio ¤ 0.31
Volluto ¤ 0.31
Cosi ¤ 0.31
Decaffeinato ¤ 0.31
De Lungo Variëteiten
Vivalto ¤ 0.33
Decaffeinato Lungo ¤ 0.33
Finezzo ¤ 0.33
Per cupje is het verschil niet zo groot inderdaad, maar voor een Latte of Cappucino heb je wel twee cupjes nodig. Dus twee keer zo duurquote:Op dinsdag 18 november 2008 08:54 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
hoezo te duur?
dit zijn de prijzen van de Nespresso site:
[..]
Volgens mij is de prijs van DG net zo hoog hoor, zal een paar cent schelen! dat van het opschuimen, tja als je het goed doet en kan heb je lekkerder en verser schuim dan uit een cupje natuurlijk!
Gelukkig heeft Nespresso dan ook de Aerocino, perfect melkschuim met een druk op de knopquote:Op dinsdag 18 november 2008 08:54 schreef -_Tommy_- het volgende:
Volgens mij is de prijs van DG net zo hoog hoor, zal een paar cent schelen! dat van het opschuimen, tja als je het goed doet en kan heb je lekkerder en verser schuim dan uit een cupje natuurlijk!
quote:Op maandag 24 november 2008 14:28 schreef littledrummergirl het volgende:
ik ben niet echt iemand van de standaard saaie nederlandse koffie.. sterker nog die lust ik gewoon niet, veel te bitter en je moet er zoveel extra spul bij gooien wil het een beetje smaken.
Ik ben meer van de latte's en de choco-combi's e.t.c. zou dit apparaat dan de moeite waard zijn?
Heb je hem online gekocht of in een winkel wezen halen? En indien online: heb je een link?quote:Op zondag 7 december 2008 15:17 schreef Halinalle het volgende:
Ik heb inmiddels ook een Dolce Gusto aangeschaft (gekocht in Duitsland, waar een nieuwer model te koop is). Het valt me niet tegen, smaak is erg goed (onvergelijkbaar met Senseo). Heb er gelijk wat smaken bijbesteld die hier nog niet te krijgen zijn (Latte Macchiato zonder suiker).
Volgens mij wel.quote:Op zondag 7 december 2008 19:22 schreef detulp050 het volgende:
Is de Chococino-variant ook in de Duitse winkels te koop? In Nederland alleen via de site namelijk
Ik heb een nieuwe besteld via Ebay.quote:Op zondag 7 december 2008 17:12 schreef Halinalle het volgende:
www.amazon.de. Krups KP2100 (zwart), KP 2102 (roomwit) of KP 2106 (rood).
Maar ¤ 6 verzendkosten, binnen een paar dagen in huis.
Amazon.de heeft daar volgens mij nooit mogelijk over gedaan. Voordeel van amazon.de is dat de prijzen meestal scherp en de verzendkosten "belachelijk" laag zijn.quote:Op maandag 8 december 2008 14:47 schreef josvr het volgende:
[..]
Ik dacht dat Amazon geen apparaten verstuurd naar het buitenland. Dit is in US en UK vaak wel het geval (kun je weer omzeilen met zo'n doorstuur service). Ik zie deze beperking ook niet (meer?) staan op de Amazon.de product pagina.
Hele mooie prijs.quote:Op maandag 8 december 2008 22:18 schreef Oksel het volgende:
Hm, 70 euro voor Dolce Gusto ding en > 100 cups. Geen slechte prijs, toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |