abonnement Unibet Coolblue
pi_61514078
Epi Drost in de stoeltjes, prachtig .

Nu is het écht het Epi Drost-stadion!
pi_61520885
Het is en blijft allemaal leuk en aardig, alles maar uit blijven breiden maar heeft het echt nut? Ik bedoel zolang het goed gaat met clubs als Fc Twente en Fc Groningen zullen er meer bezoekers komen ja maar ik denk niet dat dit soort clubs jaren en jaren goed blijven presteren!
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 10 september 2008 @ 12:16:55 #153
51286 w00h00
Digital man!
pi_61520933
quote:
Op woensdag 10 september 2008 12:15 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het is en blijft allemaal leuk en aardig, alles maar uit blijven breiden maar heeft het echt nut? Ik bedoel zolang het goed gaat met clubs als Fc Twente en Fc Groningen zullen er meer bezoekers komen ja maar ik denk niet dat dit soort clubs jaren en jaren goed blijven presteren!
Kijk maar Den Haag, gloednieuw stadion en dan degraderen ze
  woensdag 10 september 2008 @ 12:17:05 #154
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_61520941
quote:
Op woensdag 10 september 2008 12:15 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het is en blijft allemaal leuk en aardig, alles maar uit blijven breiden maar heeft het echt nut? Ik bedoel zolang het goed gaat met clubs als Fc Twente en Fc Groningen zullen er meer bezoekers komen ja maar ik denk niet dat dit soort clubs jaren en jaren goed blijven presteren!
Maar goed, áls je zo goed wilt blijven presteren heb je geld nodig. En dat wordt nu juist gegenereerd met die stadions.
  woensdag 10 september 2008 @ 12:18:51 #155
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_61520976
Twente heeft volgens mij wel zo'n grote supportersbasis dat een uitbreiding te verantwoorden is. Bij Groningen vraag ik me inderdaad ook af of die er over 10 jaar geen spijt van hebben dat ze in een halfleeg stadion moeten spelen...
  woensdag 10 september 2008 @ 12:22:20 #156
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_61521050
Die stoeltjes met Epi erin zijn echt VET!
pi_61521373
quote:
Op woensdag 10 september 2008 12:16 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Kijk maar Den Haag, gloednieuw stadion en dan degraderen ze
Dat vind ik een ander verhaal.
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 10 september 2008 @ 13:41:47 #158
51286 w00h00
Digital man!
pi_61522946
quote:
Op woensdag 10 september 2008 12:36 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Dat vind ik een ander verhaal.
Ik denk niet dat het stadion er was gekomen (in iedergeval niet met die capaciteit) als ze in de eerste divisie zouden spelen.
  woensdag 10 september 2008 @ 13:46:58 #159
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_61523066
quote:
Op woensdag 10 september 2008 12:16 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Kijk maar Den Haag, gloednieuw stadion en dan degraderen ze
Stilletjes hoop ik op dat scenario
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_61523823
Ik weet niet of dit artikel al is geplaatst, maar ik vroeg me dit ook al meteen af toen ik al die ambitieuze plannen voor het nieuwe stadioncomplex van Feyenoord hoorde.
quote:

Waar blijven alle auto’s op weg naar nieuwe Kuip?

ROTTERDAM - Over de nieuwe Kuip aan de Nieuwe Maas in Rotterdam-Zuid spreekt bijna iedereen met bewondering. Maar hoe verwerkt het stadion van Feyenoord de tienduizenden bezoekers die met de auto, tram, trein of metro komen?

Een prachtig plaatje, die nieuwe Kuip aan het water van de Nieuwe Maas. Dat vonden veel ondernemers gisteravond tijdens een informatiebijeenkomst over de plannen voor het Stadionpark in Rotterdam-Zuid. ,,Maar hoe realistisch is dit eigenlijk?’’ wilde een van de aanwezigen weten.

Vorige week presenteerde de gemeente Rotterdam drie modellen over hoe het gebied rond de oude en nieuwe Kuip eruit moet gaan zien. Een internetpoll van deze krant leerde dat bijna tweederde van ruim tienduizend stemmers vindt dat het nieuwe stadion van Feyenoord een plek aan de Nieuwe Maas, bij het Eiland van Brienenoord, moet krijgen.

Ondernemers uit het gebied denken daar anders over. ,,Waar laten we al die duizenden auto’s,’’ vroeg de woordvoerder van computerbedrijf Service Planet (Korte Stadionweg) zich af. Hij vreest grote problemen voor de bereikbaarheid van zijn productievestiging, niet ver van de nieuwe Kuip. ,,Vijftigduizend mensen het openbaar vervoer in zien te krijgen vind ik een grote uitdaging.’’

Ook vertegenwoordigers van de bouwmarkten Praxis en Gamma moeten het allemaal nog maar zien. ,,Een mooie plek, maar dit gaat wel ten koste van detailhandel en werkgelegenheid.’’ Betoncentrale Van de Kamp (Stadionweg) zal in het model van het ‘Maasstadion’ zelfs moeten wijken. ,,Jammer dat er voor bedrijven geen visie of oplossing is,’’ sprak de zegsman.

Projectleider Jan Geuskens erkent dat het regelen van de stromen van tienduizenden bezoekers op weg van en naar Kuip een fikse klus wordt. ,,Bayern München heeft dat met de Allianz Arena goed voor elkaar. Daar komt een derde met de auto, een derde met de trein en nog eens een derde per bus. Dat is eigenlijk de ideale situatie.’’

Deze en volgende week zijn er nog informatieavonden over de nieuwe Kuip voor bewoners, sportclubs en scholen.

Bron: Algemeen Dagblad
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_61524997
quote:
Op woensdag 10 september 2008 12:15 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het is en blijft allemaal leuk en aardig, alles maar uit blijven breiden maar heeft het echt nut? Ik bedoel zolang het goed gaat met clubs als Fc Twente en Fc Groningen zullen er meer bezoekers komen ja maar ik denk niet dat dit soort clubs jaren en jaren goed blijven presteren!
Volgens mij onderschat je clubs als Twente en Groningen. Historisch gezien hebben ze een grotere achterban dan bijvoorbeeld Heerenveen en AZ. Er is sprake van jarenlange wachtlijsten (bij Twente is er al weer een wachtlijst van ruim 6.000 supporters) en de bezettingsgraad ligt al seizoenen tegen de 100%.

Voordat men dergelijke plannen ontwikkeld wordt er uitgebreid onderzocht of een uitbreiding rendabel is. Clubs zijn tegenwoordig professionele organisatie en gaan niet over 1 nacht ijs.

Wat mij wel verbaast is dat Groningen met 22.000 (?) plaatsen maar tot een begroting komt van 17 miljoen terwijl Twente met 24.200 plaatsen 29,5 miljoen aan inkomsten verwacht. In Enschede is dan ook het aantal skyboxen en business-seats verveelvoudigd met de laatste uitbreiding, ook Groningen zal deze kant op moeten willen ze de begroting kunnen verhogen.
pi_61525050
quote:
Op woensdag 10 september 2008 15:22 schreef Gouranga111 het volgende:

[..]

ook Groningen zal deze kant op moeten willen ze de begroting kunnen verhogen.
Dat is precies de reden dat men wil uitbreiden.
En dat stadion komt echt wel vol, daar ben ik niet zo bang voor.

Je kunt gewoon niet stil blijven staan.. Ook clubs als Heracles, Sparta, Nec willen stadions van tegen de 20.000 plaatsen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61525232
quote:
Op woensdag 10 september 2008 14:25 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik weet niet of dit artikel al is geplaatst, maar ik vroeg me dit ook al meteen af toen ik al die ambitieuze plannen voor het nieuwe stadioncomplex van Feyenoord hoorde.
[..]
parkeren/file is nu al een ramp
quote:
Op woensdag 10 september 2008 15:24 schreef venomsnake het volgende:
Ook clubs als Heracles, Sparta, Nec willen stadions van tegen de 20.000 plaatsen.
pi_61525733
quote:
Op woensdag 10 september 2008 15:22 schreef Gouranga111 het volgende:

[..]

Volgens mij onderschat je clubs als Twente en Groningen. Historisch gezien hebben ze een grotere achterban dan bijvoorbeeld Heerenveen en AZ. Er is sprake van jarenlange wachtlijsten (bij Twente is er al weer een wachtlijst van ruim 6.000 supporters) en de bezettingsgraad ligt al seizoenen tegen de 100%.

Voordat men dergelijke plannen ontwikkeld wordt er uitgebreid onderzocht of een uitbreiding rendabel is. Clubs zijn tegenwoordig professionele organisatie en gaan niet over 1 nacht ijs.

Wat mij wel verbaast is dat Groningen met 22.000 (?) plaatsen maar tot een begroting komt van 17 miljoen terwijl Twente met 24.200 plaatsen 29,5 miljoen aan inkomsten verwacht. In Enschede is dan ook het aantal skyboxen en business-seats verveelvoudigd met de laatste uitbreiding, ook Groningen zal deze kant op moeten willen ze de begroting kunnen verhogen.
Simpel. Twente heeft alleen al ruim 5000 dure businessplaatsen van 1000-7000 euro per stoel. (TOS, Gouden Aktie, skyboxseats, Premium Seats etc.) Als het gemiddelde 2000 euro is, is dat alleen al 10 miljoen aan inkomsten. Daarbij brengen sponsoren als Arke, Grolsch en Menzis veel geld in het laatje.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_61541382
Bij NAC zijn ze ook flink bezig met het stadion. De B-side zou voor een deel staantribune worden.

Dus vorige week werd er een hele lading stoeltjes uit het vak gesloopt. Ondanks dat de bouwvergunning nog niet rond was.

Vandaag bleek dus dat de gemeente nog geen vergunning afgeeft omdat er niet voldoende duidelijkheid is over de vluchtwegen en de stevigheid van de betonconstructie. Dus alle stoeltjes kunnen weer terug geplaatst worden. (kosten 20.000 euro)

Plus een hoop mensen die zondag niet naar NAC - Willem 2 kunnen ivm plaatsgebrek.

Wordt ongetwijfeld vervolgd.....
pi_61541623
Vrijdag zou de 4de keer D-Day zijn voor Club

Bij een eventueel nieuw uitstel gaat de thuiswedstrijd tegen FC Dender van zaterdag wel heel interessant worden ...
+ François Sterchele, 14/03/1982 - 08/05/2008 +
  donderdag 11 september 2008 @ 08:26:05 #167
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_61543106
quote:
Enschede meldt zich als speelstad WK
Brief van FC Twente en gemeente naar KNVB de deur uit.

Met een door de gemeente en FC Twente ondertekende brief heeft Enschede zich gisteren officieel bij de KNVB gemeld als kandidaat-speelstad voor het wereldkampioenschap voetbal in 2018. De gemeente en de eredivisieclub hebben dat gisteren bevestigd.

Nederland wil het WK over tien jaar samen met België organiseren. De KNVB is momenteel bezig met een inventarisatie bij steden, die het evenement eventueel willen huisvesten. Ook Engeland heeft belangstelling. Het uiteindelijke gastland wordt in 2011 gekozen door de wereldvoetbalbond FIFA. Voor het WK geldt de eis dat een stadion een minimum-capaciteit moet hebben van 44.000 toeschouwers. Het is de ambitie van FC Twente de eigen Grolsch Veste in de komende jaren naar dat aantal uit te breiden.

De kandidatuur van Enschede voorziet erin dat FC Twente het stadion beschikbaar stelt voor het WK en dat de gemeente de stad geschikt maakt voor een dergelijk grootschalig evenement. De noodzakelijke uitbreiding van het stadion naar 44.000 plaatsen is, als Nederland het WK krijgt toegewezen, volledig de verantwoordelijkheid van FC Twente. "Enschede zal de club echter zoveel mogelijk met faciliteiten ondersteunen", zegt een woordvoerder van de gemeente. Het is volgens de zegsman aan de gemeente om de stad op orde te brengen voor een evenement als het WK voetbal. Daarbij moet worden gedacht aan 'een inspanningsverplichting' op het gebied van logistiek, mobiliteit en hotelaccommodaties.

Momenteel wordt bij de Grolsch Veste de laatste hand gelegd aan de eerste uitbreiding van het stadion. Dat biedt nu plaats aan 25.000 mensen. Het is de wens van de club om in mei 2009 te beginnen met het aanbrengen van een tweede ring aan de korte zijde (bezoekersvak). Die aanpassing, die het stadion op een capaciteit van 31.000 bezoekers brengt, moet eind 2009 gereed zijn. Voor de verbouwing van de lange zijde aan de stationskant, de voormalige hoofdtribiune, is nog geen tijdpad bekend. Zouden ook die werkzaamheden zijn gerealiseerd, dan telt het onderkomen van FC Twente een kleine 40.000 plaatsen. Door onder aan de bestaande tribunes nog een aantal rijen aan te brengen, zou de Grolsch Veste op 44.000 stoelen uitkomen.

De KNVB zal nog een omvangrijke lobby moeten voeren om samen met de Belgen het WK binnen te halen. Het is de wens van UEFA-voorzitter Platini om met eeen gezamenlijke Europese kandidaat te komen. Dat zou de kansen van Europa als organiserend continent vergroten. Dus zullen Nederland en Belgie eerst met Engeland moeten afrekenen.

bron: TC Tubantia
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_61546952
quote:
Op donderdag 11 september 2008 00:52 schreef Thieske het volgende:
Plus een hoop mensen die zondag niet naar NAC - Willem 2 kunnen ivm plaatsgebrek.
pi_61547892
quote:
Op woensdag 10 september 2008 15:31 schreef ruud_fr het volgende:


parkeren/file is nu al een ramp
Valt reuze mee, als je de weg maar weet, wij staan altijd dicht bij de Kuip geparkeerd, en na de wedstrijd rijden we bijna zonder file naar huis.
pi_61551069
  donderdag 11 september 2008 @ 19:27:31 #171
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_61558362
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_61559579
En dan nu de vraag van de week: Hoeveel kost een munt?
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 11 september 2008 @ 20:24:37 #175
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_61559933
en hoe groot worden de bekers
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')